Miksi SRK neuvottelee anteeksi-

pyynnöstään?

Arkkipiispa Kari Mäkinen kertoi A-studiossa pitävänsä SRK:n mahdollista anteeksipyyntöä vl-pedofilian uhrien väärästä kohtelusta "hienona eleenä".

Mutta SRK ei taivukaan anteeksipyyntöön ilman kaupankäyntiä Arkkipiispan kanssa. SRK:n johto haluaa tavata Kari Mäkisen neuvotellakseen mahdollisen anteeksipyynnön ehdoista. Eikö olekin järkyttävää, että anteeksipyyntöönkin asetetaan ehtoja?

28

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katuuko SRK? EI!

      Mitä neuvoteltavaa katuvan anteeksipyynnössä on?

    • Olenko jäävi?

      Kysymys on laajempi? Pedofilain/insestin lisäksi myös esim. hoitokokous/-tilaisuusväkivalta on myös selvittämättä. Ulkopuolinen apu asioiden hoitamisessa on tarpeen, koska yhteisö ei yksin kykene korjamaan tilannetta tai kykenisi, jos jääviys/osallisuus asioihin otetaisiin kuuliaisesti ja nöyrästi huomioon.

      • Ei mitään merkitystä

        Jos SRK:n johto katuisi vilpittömästi, ei siltä tarvitsisi edes anteeksipyyntöä vaatia. Nyt jos se vaadittuna ja maineensa palauttamiseksi näytösluontoisesti esittää anteeksipyynnön, ei sillä ole hevonvitunkaan merkitystä kenellekään!


      • Ei onnistu
        Ei mitään merkitystä kirjoitti:

        Jos SRK:n johto katuisi vilpittömästi, ei siltä tarvitsisi edes anteeksipyyntöä vaatia. Nyt jos se vaadittuna ja maineensa palauttamiseksi näytösluontoisesti esittää anteeksipyynnön, ei sillä ole hevonvitunkaan merkitystä kenellekään!

        Sekin on jäänyt epäselväksi, mitä viimesyksyinen SRK:n johtokunnan ilmoitus tarkoitti, kun se ilmoitti että se luopuu hoitokokousten pitämisestä ja pahoittelee väkivaltaa.

        http://freepathways.wordpress.com/2011/08/10/srk-hoitokokouksista/

        Johtokunta julkisti ilmoituksen sen jälkeen kun kolme piispaa oli käynyt johdon kanssa neuvotteluja.

        Siellä oli päätetty että SRK:n johtokunta tekee ilmoituksen mediassa. Silloin oli heinäkuusta lähtien käyty julkisuudessa keskustelua hoitokokous-kiusaamisesta ja Lapin yliopiston tutkimus oli tulossa.

        SRK:n johto tekee aina jonkin ulostulon mediassa ikään kuin "pakon edessä", yrittäen palauttaa luottamusta, jonka se on aikaa sitten menettänyt.


      • Ei ole katunut.
        Ei onnistu kirjoitti:

        Sekin on jäänyt epäselväksi, mitä viimesyksyinen SRK:n johtokunnan ilmoitus tarkoitti, kun se ilmoitti että se luopuu hoitokokousten pitämisestä ja pahoittelee väkivaltaa.

        http://freepathways.wordpress.com/2011/08/10/srk-hoitokokouksista/

        Johtokunta julkisti ilmoituksen sen jälkeen kun kolme piispaa oli käynyt johdon kanssa neuvotteluja.

        Siellä oli päätetty että SRK:n johtokunta tekee ilmoituksen mediassa. Silloin oli heinäkuusta lähtien käyty julkisuudessa keskustelua hoitokokous-kiusaamisesta ja Lapin yliopiston tutkimus oli tulossa.

        SRK:n johto tekee aina jonkin ulostulon mediassa ikään kuin "pakon edessä", yrittäen palauttaa luottamusta, jonka se on aikaa sitten menettänyt.

        Pakkopahoittelulla ei ole mitään merkitystä -ihan yksi tyhjän kanssa. Kyllähän hedelmätkin sen näyttävät. SRK:n painostus ja vaino esimerkiksi lastenpuolustajia kohtaan on vain kiihtynyt.


    • Varsinainen komedia

      tulossa: SRK "nöyrtyy" (näyttelee) anteeksipyyntöä! Pulju on luottamuksensa menettänyt ja tavuakaan ei enää monikaan vl sen sanomisista ja lupauksista usko!


      Vuosisadan ja mitalin arvoinen kusetus SRK:n pojilta! Helvetti tulee olemaan teille kaikille oikea jatkopaikka!!!

      • Ihan kipeetä hommaa

        Jos aikoo anteeksi pyytää, sen täytyy lähteä sydämestä eikä kaupankäynnin tuloksena. Millä SRK aikoo nyt käydä kauppaa Arkkipiispan kanssa, jäänee arvoitukseksi.


      • Mistä neuvotellaan?
        Ihan kipeetä hommaa kirjoitti:

        Jos aikoo anteeksi pyytää, sen täytyy lähteä sydämestä eikä kaupankäynnin tuloksena. Millä SRK aikoo nyt käydä kauppaa Arkkipiispan kanssa, jäänee arvoitukseksi.

        Ilman ehtoja, ei SRK pyydä anteeksi, ehto on, että arkkipiispan kanssa neuvotellaan, mistä?


      • en kyllä oo kärryill
        Mistä neuvotellaan? kirjoitti:

        Ilman ehtoja, ei SRK pyydä anteeksi, ehto on, että arkkipiispan kanssa neuvotellaan, mistä?

        varmaan siitä, että kuka pyytää anteeksi muilta tuhansilta uhreilta, jotka eivät kuulu VL:iin. Niiltäkö ei tarvitse kenenkään pyytää anteeksi. On nämä vähän järkyttäviä nämä yhteisöjen joukkoanteeksipyynnöt, ja ne on outoja jotka niitä vaatii. Miten se korjaa tilanteen.


      • Olette julmia!
        en kyllä oo kärryill kirjoitti:

        varmaan siitä, että kuka pyytää anteeksi muilta tuhansilta uhreilta, jotka eivät kuulu VL:iin. Niiltäkö ei tarvitse kenenkään pyytää anteeksi. On nämä vähän järkyttäviä nämä yhteisöjen joukkoanteeksipyynnöt, ja ne on outoja jotka niitä vaatii. Miten se korjaa tilanteen.

        Eihän kukaan voipakottaa teitä katumaan uhrienne kohtelua. Jos ette koe kohdelleenne lapsena raiskaamianne väärin, älkää ihmeessä pyytäkö anteeksi, sillä ei ole mitään merkitystä jos arkkipiispan vaatimuksesta näyttelette katuvaa!


    • Korvaukset

      Anteeksipyyntö velvoittaa myös väärintekijöitä toimimaan. Se on otettava huomioon.

      • cvghjkolpöåä

        Oikein! Koevauksia on maksettava.


      • SRK konkkaan!
        cvghjkolpöåä kirjoitti:

        Oikein! Koevauksia on maksettava.

        Tätähän SRK pelkää, ja siksi palkkasi ensi töikseen itselleen asianajajan puolustamaan itseään mahdollisilta korvausvaatimuksilta. SRK:n rikosten rippisalailuopillaan ylläpitämän vl-lastenraiskaamisen uhreja on tuhansia, ja vahingonkorvausoikeudenkäyntejä saattaa tulla paljonkin. Jos kaikki rippisalailupakkoon alistetun vl-lastenraiskaamisen uhrit lähtevät oikeusprosessiin (oletuksena, ettei SRK vapaaehtoisesti eurostakaan luovu), saattaa lopputuloksena olla vaikka SRK:N konkurssi!


    • ainoa syy

      on yritys venkuloida pois taloudellisista vastuista uhreja ja heidän omaisiaan kohtaan - paljonko maksaa itsemurhaan hoidetun "henki", hulluksi hoidetun hoitokustannukset, terapia hoidettua henkilöä kohti jne?

    • Uhrit OVAT uhreja

      Luultavasti pyytävät, ettei kirkko puutu jatkossakaan es er koon "sisäisiin asioihin" eli piispat pitäköön suunsa supussa. Lahkolaiset lupaavat taasen pyhästi toimia jatkossa raamatullisesti sekä lakia ja esivaltaa kunnioittaen. Nk. konsensus-konferenssi. (suom. maton alle lakaisu jatkukoon)

      • Hemesti

        En usko , että mikään johtokunta pystyis tulevaisuudessakaan estämään jäsentensä synnintekoja tai rikoksentekoja. Ei tuu vahdittua. Kyllä jokaisella on vastuu teoistansa ja anteeksipyytämisen paikka uhrilta kuuluu rikoksen tekijälle. Mikä on se paikka, missä julkinen anteeksipyyntö voisi olla? Mitä lehteä uhrit lukevat? Mikä olisi sanamuoto? Mihin se rajataan? Vainko vl-tapaukset ? Kuka pyytää muilta n. 1ooo:lta vuosittaiselta uhrilta ? Unohdetaanko muut uhrit? Eikö heille ole anteeksipyytäjää ? Mihin kategoriaan he kuuluvat ?


      • SRK ei NÖYRRY!
        Hemesti kirjoitti:

        En usko , että mikään johtokunta pystyis tulevaisuudessakaan estämään jäsentensä synnintekoja tai rikoksentekoja. Ei tuu vahdittua. Kyllä jokaisella on vastuu teoistansa ja anteeksipyytämisen paikka uhrilta kuuluu rikoksen tekijälle. Mikä on se paikka, missä julkinen anteeksipyyntö voisi olla? Mitä lehteä uhrit lukevat? Mikä olisi sanamuoto? Mihin se rajataan? Vainko vl-tapaukset ? Kuka pyytää muilta n. 1ooo:lta vuosittaiselta uhrilta ? Unohdetaanko muut uhrit? Eikö heille ole anteeksipyytäjää ? Mihin kategoriaan he kuuluvat ?

        SRK on tietoisesti lisännyt vl-lastenraiskaamista rikosten rippisalailu-opillaan. Myös Pirkka-lehden vaientaminen vihaboikottiuhkauksella oli vl-lapsille erittäin huono asia ja kiihdytti vl-lastenraiskaamista entisestään -jo vuodesta 1985 lähtien!

        Niin, mitä lehteä uhrinne lukevat? Uskaltavatko vihaboikottinne alla olevaa Kalevaa edes lukea?

        Miksi vihjailet, että SRK:n pitäiti pyytää anteeksi rikosten rippisalailuaan myös "epäuskoisten" lapsena raiskaamilta? Onko SRK osallinen myös niihin ja miten?

        Olet mielelläsi näkemässä roskan toisen silmässä, mutta et huomaa hirsitaloa omassa silmässäsi.


      • Totuus tulee julki
        Hemesti kirjoitti:

        En usko , että mikään johtokunta pystyis tulevaisuudessakaan estämään jäsentensä synnintekoja tai rikoksentekoja. Ei tuu vahdittua. Kyllä jokaisella on vastuu teoistansa ja anteeksipyytämisen paikka uhrilta kuuluu rikoksen tekijälle. Mikä on se paikka, missä julkinen anteeksipyyntö voisi olla? Mitä lehteä uhrit lukevat? Mikä olisi sanamuoto? Mihin se rajataan? Vainko vl-tapaukset ? Kuka pyytää muilta n. 1ooo:lta vuosittaiselta uhrilta ? Unohdetaanko muut uhrit? Eikö heille ole anteeksipyytäjää ? Mihin kategoriaan he kuuluvat ?

        "En usko , että mikään johtokunta pystyisi tulevaisuudessakaan estämään jäsentensä synnintekoja tai rikoksentekoja."

        Olet väärässä, kyllä johtokunta voi vaikuttaa ratkaisevasti. Kaikkea ei tietenkään voi koskaan estää, mutta eräs oleellinen seikka näyttää sinulta kokonaan (ja mitä ilmeisemmin ihan tarkoituksella) tässä asiassa unohtuneen.

        Jos johtokunta systemaattisesti salaa ja pimittää kaikki rikokset, kuten näissä hyväksikäyttötapauksissa on jatkuvasti tehty, antaa se myös rikollisille merkin siitä, että kaikkea voi tehdä ihan vapaasti ilman mitään kiinnijoutumisen pelkoa.
        Ja tämän merkin on SRK:n johto kerta toisensa jälkeen rikollisille antanut.

        Mutta antamalla selkeän merkin siitä, että mitään ei salailla ja kaikki rikokset tuodaan aina viranomaisten tietoon, voi johtokunta vaikuttaa huomattavastikin.

        Luomalla salailun ilmapiirin, jossa rikoksia pimitetään ja rikollisia hyysätään ja hyssytellään johtokunta on itse luonut rikollisille vapaan temmellyskentän. Väkisinkin tulee mieleen ajatus, että tämä ei voi olla vahinko, vaan että heillä on ollut tässä asiassa ns. oma lehmä ojassa. Niin pontevasti he ovat vuosikymmeniä toimineet pitääkseen kaikki nuo asiat pysyvästi salassa.


    • chris_hitchens

      Eivät nuo venkulat tule anteeksi pyytämään. Pakotettuna korkeintaan pahoittelevat aiheutunutta vahinkoa liikkeen maineelle ja ehkä jos raiskatut ovat pahoittaneet mielensä. Vähän sama kuin minä pahoittelisin sitä, että nakkikoppijonossa lyömääni miestä sattui - en suinkaan sitä että tulin lyöneeksi ylipäätään (täsmennettäköön etten oikeasti ole ketään jonossa lyönyt).

      • SRK käy kauppaa!

        Jos anteeksipyynnön ehdoista pitää ylipäänsä neuvotella, ei silloin olla ikealla asialla ja oikealla mielellä.


      • kevennys*
        SRK käy kauppaa! kirjoitti:

        Jos anteeksipyynnön ehdoista pitää ylipäänsä neuvotella, ei silloin olla ikealla asialla ja oikealla mielellä.

        "ei silloin olla ikealla asialla ja oikealla mielellä. "

        En ole minäkään Ikealla asialla kun tuo Ikea ei ole vielä auki. Kohta on ja siellä voi sitten asioida hyvällä mielellä :)


      • Lisäkevennystä:)
        kevennys* kirjoitti:

        "ei silloin olla ikealla asialla ja oikealla mielellä. "

        En ole minäkään Ikealla asialla kun tuo Ikea ei ole vielä auki. Kohta on ja siellä voi sitten asioida hyvällä mielellä :)

        Lapset ovat (ilman lupaa tietenkin ja salassa) syöneet näkkäriä koneellani kun olen llut töissä ja sitä syystä muutaman näppäimen alla on näkkärinmuruja. Siksi kaikki näppäimet eivät painu kunnolla pohjaan... Kuka osaisi neuvoa, muiten nämä näppäimet puhdistetaan? Olen yrittänyt pölynimurilla ja paineilmalla, mutta ratina vaan kuuluu kun kirjoittaa...


    • Ei jumal´avita mitä?
      • Veli osaa katua?

        Kun riittävän kauan harkitsee anteeksipyyntöä, saa sitten heti anteeksipyynnön jälkeen uskoa itsensä pahana pyhäksi ja syntisenä vanhurskaaksi. Ja aivan keskelle taivasta.


      • Hörppy-Leijona
        Veli osaa katua? kirjoitti:

        Kun riittävän kauan harkitsee anteeksipyyntöä, saa sitten heti anteeksipyynnön jälkeen uskoa itsensä pahana pyhäksi ja syntisenä vanhurskaaksi. Ja aivan keskelle taivasta.

        Juu ja hyvä omatunto on paras päänalunen?
        Äläkä anna auringon laskea vihasi ylle?

        Vaivassa ja valtakunnassa.


    • lapset uhreja

      Harkitsee anteeksipyyntöä, näin käydään kauppaa lapsiuhreilla.

    • Pyhän Hengen pilkka?

      Ovatko SRK:n johtajat tehneet Pyhän Hengen pilkan kyseenalaistamalla lapsena raiskattujen uskon? Silloinhan ei tuntoa tule jos on tehnyt Pyhän Hengen pilkan. Luulisi omantunnon kolkuttavat pajavasaralla takaraivoon koko ajan tuollaisten tekojen jälkeen, mutta EI!

      • SRK ei pyydä anteeks

        Tuomas Hänninen toi selvästi esille, ette SRK pyydä anteeksi, arkkipiispa saa yksin pyytää anteeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe