Naiseuden kauneus

mitä se on? Joku sanoi, että sitä on turhaa selittää seuraavasti..

Vaikeaa kertoa siitä jollekin, joka ei ole sitä nähnyt ja kokenut. Ei itsessään, ei muissa. Vaikeaa kertoa siitä jollekin, kenessä kukaan ei ole sitä nähnyt.

Niin mitä ei ole nähnyt? Kenessä kukaan ei ole sitä nähnyt? Niin mistä tmä henkilön sen tietää onko vai ei nähnyt?

Voiko syntymäsokea nähdä naiseuden kauneuden vai onko hänkin täysin ummikko?

33

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohos typoja..

• Bonus kysymys. Onko ihmisyys ja miehisyys ja naiseus riippuvaisia toisistaan? Jos niin miten ja miksi?

Mitä ovat androgyynit, puuttuko heiltä ihmisyys?

• Musta androgyynissä yhdistyy naiseuden ja miehisyyden kauneus. Aloituksen kysymykseen:naiseuden ja miehisyyden kauneuden voi minusta nähdä syntymäsokeakin, koska se ei ole silmillä nähtävää. Mut älä kysy mitä se tarkalleen on, ja mikä on miehisyyden kauneutta ja mikä naiseuden kauneutta tarkalleen ja missä on se rajaviiva, kumpi on kumpaa, koska mä en ainakaan tiedä.

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Musta androgyynissä yhdistyy naiseuden ja miehisyyden kauneus. Aloituksen kysymykseen:naiseuden ja miehisyyden kauneuden voi minusta nähdä syntymäsokeakin, koska se ei ole silmillä nähtävää. Mut älä kysy mitä se tarkalleen on, ja mikä on miehisyyden kauneutta ja mikä naiseuden kauneutta tarkalleen ja missä on se rajaviiva, kumpi on kumpaa, koska mä en ainakaan tiedä.

Ok. Puhummeko siis ihmisyyden kauneudesta loppujen lopuksi? Emmekä vain mieheydestä ja naiseudesta jota ei puhtaasti mielestäni edes ole olemassa. Jokainen ihminen on vain mitä on.

Kasvatuksen tuomaa sukupuoliroolia ei voida laskea mielestäni naiseudeksi eikä mieheydeksi ihmisen luonnollisessa elinympäristössä. Koska nämä kasvatuksen tuomat miehisyys ja naisisuus ovat pikemminkin kuin plaseboa, kuin jotain synnynnäistä realiteettia. :-) Ihmiset toki omaksuu tämän tietyn naiseuden ja miehisyyden roolin ja alkaa käyttäytyä opetetusti.

Rajaviivaa ei ehkä tarvita, minusta riittää että on ihminen, joka on syntynyt jompaan kumpaan sukupuoleen tai vaikka olisi sukupuoleton. Jos mieheys ja naiseus on henkistä pääomaa, onko se pääoma sitten luontaista vai kasvatettua?

Minua jäi vaivaamaan, että mitä naiseudella tarkoitetaan? Minä kun luulen, että naiseus voidaan käsittää monellakin eri tavalla. :-)

• teevadit kirjoitti:

Ok. Puhummeko siis ihmisyyden kauneudesta loppujen lopuksi? Emmekä vain mieheydestä ja naiseudesta jota ei puhtaasti mielestäni edes ole olemassa. Jokainen ihminen on vain mitä on.

Kasvatuksen tuomaa sukupuoliroolia ei voida laskea mielestäni naiseudeksi eikä mieheydeksi ihmisen luonnollisessa elinympäristössä. Koska nämä kasvatuksen tuomat miehisyys ja naisisuus ovat pikemminkin kuin plaseboa, kuin jotain synnynnäistä realiteettia. :-) Ihmiset toki omaksuu tämän tietyn naiseuden ja miehisyyden roolin ja alkaa käyttäytyä opetetusti.

Rajaviivaa ei ehkä tarvita, minusta riittää että on ihminen, joka on syntynyt jompaan kumpaan sukupuoleen tai vaikka olisi sukupuoleton. Jos mieheys ja naiseus on henkistä pääomaa, onko se pääoma sitten luontaista vai kasvatettua?

Minua jäi vaivaamaan, että mitä naiseudella tarkoitetaan? Minä kun luulen, että naiseus voidaan käsittää monellakin eri tavalla. :-)

Kyllä mä mielestäni pystyisin erottamaan jossain tilanteessa sen naiseuden kauneuden tai miehisen kauneuden, kun sen näen. Myös yleisen kauneuden, ihmisyyden kauneuden. Mutta en osaa sitä sanoilla selittää. Pystyisin sanomaan hep, kun tunnistan, mutta se ei ole kuvailtavissa, kuin ehkä jossain runossa, mutta juuri nyt ei runosuoni pulppua.

Kyllä mä mielestäni pystyisin erottamaan jossain tilanteessa sen naiseuden kauneuden tai miehisen kauneuden, kun sen näen. Myös yleisen kauneuden, ihmisyyden kauneuden. Mutta en osaa sitä sanoilla selittää. Pystyisin sanomaan hep, kun tunnistan, mutta se ei ole kuvailtavissa, kuin ehkä jossain runossa, mutta juuri nyt ei runosuoni pulppua.

Ok, eli se on määrittely kysymys? :-)

• teevadit kirjoitti:

Ok, eli se on määrittely kysymys? :-)

Luulen, että on määrittelykysymys, joo. Ja ehkä myös jokaisen ihmisen omaan historiaan ja tunne-elämään liittyvä kysymys.

Luulen, että on määrittelykysymys, joo. Ja ehkä myös jokaisen ihmisen omaan historiaan ja tunne-elämään liittyvä kysymys.

Jep. Näin kans ajattelen sen olevan. :-)

• ..

Mitä ovat androgyynit, puuttuko heiltä ihmisyys?

Ei puutu, sukupuolinen identiteetti puuttuu.

• Noniin, ei tarvi kyllä puuttua identiteettiäkään. Toinen sukupuoline identiteetti voi olla vahvempi, kuin toinen. Minusta jokaisessa ihmisessä on molempia kasvatusperiaatteella ajateltunakin, sekä miehekkyyttä että naisellisuutta.

Mun ainakin on hyvin vaikeaa määritellä enää mitä vanhemmaksi tulen miehisyys ja naisisisuus erilliseksi köntiksi. Minusta kun kaikissa ihmisissä on molempia. Myös kauneutta ja komeutta, jos näin karkeasti valikoin sanani. :-)

Se henkinen kauneus ei minusta vaadi sukupuolta ollenkaan. Eikä se ole riippuvainen sukupuolesta, toislla sitä on ja toisilla sitä ei juurikaan ole.

• teevadit kirjoitti:

Noniin, ei tarvi kyllä puuttua identiteettiäkään. Toinen sukupuoline identiteetti voi olla vahvempi, kuin toinen. Minusta jokaisessa ihmisessä on molempia kasvatusperiaatteella ajateltunakin, sekä miehekkyyttä että naisellisuutta.

Mun ainakin on hyvin vaikeaa määritellä enää mitä vanhemmaksi tulen miehisyys ja naisisisuus erilliseksi köntiksi. Minusta kun kaikissa ihmisissä on molempia. Myös kauneutta ja komeutta, jos näin karkeasti valikoin sanani. :-)

Se henkinen kauneus ei minusta vaadi sukupuolta ollenkaan. Eikä se ole riippuvainen sukupuolesta, toislla sitä on ja toisilla sitä ei juurikaan ole.

Eli niin naiseuden kauneus, jos se on henkistä laatua sitä samaa kauneutta voi olla myös miehessä. Kuten henkistä pehmeyttä, hellyyttä, sympatian ja empatian kykyä, huolehtivaisuutta tms. Jos se on fyysistä sorttia, se voi olla sidonnaista naisen sukupuolisiin ominaisuuksin? Kuten sukupuolielimet, sirot keijumaiset fyysiset ruuminrakenteet, yleensäkin anatomiset ominaisuudet.

Vai mitä se on?

Haluaisin, että joku pukee sen sanoiksi. :-) Olisi ilahduttavaa lukea mitä se on.

• Ei, mutta sen voi tuntea. ;-)

Androgyyneillä on ihmisyys siinä kuin muillakin. Tosin minä olen aina ollut suurten sukupuolierojen kannattaja. Että sikäli kysymyksesi vähän oudoksuttaa.

• Eli sinä suosit kasvatuskulttuuriamme, joka tekee naissukupuolesta selkeästi ihmisten määrittelemällä tavalla naisellisia sekä henkisesti ja fyysisesti? Tavoiltaan ja ulkoiselta habitukseltaan? Ja miehistä miehisiä ihmisten määrittelemällä tavalla? :-)

Jos leikitään, että syntyy lapsi johonkin viidakkoon, missä kukaan ei kasvata häntä kumpaakaan suuntaan. Mitä hänestä kasvaa?

• teevadit kirjoitti:

Eli sinä suosit kasvatuskulttuuriamme, joka tekee naissukupuolesta selkeästi ihmisten määrittelemällä tavalla naisellisia sekä henkisesti ja fyysisesti? Tavoiltaan ja ulkoiselta habitukseltaan? Ja miehistä miehisiä ihmisten määrittelemällä tavalla? :-)

Jos leikitään, että syntyy lapsi johonkin viidakkoon, missä kukaan ei kasvata häntä kumpaakaan suuntaan. Mitä hänestä kasvaa?

Hänestä kasvaa joko mies tai nainen, todennäköisesti myös psyykkisesti.

Katselin jokin aika sitten dokkaria ruotsalaisesta päiväkodista, jossa ei käytetty edes han- tai hon-pronomineja. Lapset puettiin sukupuolineutraalisti, heitä kannustettiin leikkimään sukupuolineutraalisti jne...

Minä luulen, että yrityksestä huolimatta vain harvasta heistä tulee sukupuolineutraali, vaikka vanhempansa, etenkin äitinsä, näyttivät sitä kovasti toivovan. Minusta se on vain hyvä asia, koska valitettavasti joukosta poikkeaminen vaikeuttaa elämää monessa asiassa. Enkä ainakaan minä haluaisi sellaista mallia erityisesti tarjota, jos minulla olisi lapsia.

• Ratikkakuski kirjoitti:

Hänestä kasvaa joko mies tai nainen, todennäköisesti myös psyykkisesti.

Katselin jokin aika sitten dokkaria ruotsalaisesta päiväkodista, jossa ei käytetty edes han- tai hon-pronomineja. Lapset puettiin sukupuolineutraalisti, heitä kannustettiin leikkimään sukupuolineutraalisti jne...

Minä luulen, että yrityksestä huolimatta vain harvasta heistä tulee sukupuolineutraali, vaikka vanhempansa, etenkin äitinsä, näyttivät sitä kovasti toivovan. Minusta se on vain hyvä asia, koska valitettavasti joukosta poikkeaminen vaikeuttaa elämää monessa asiassa. Enkä ainakaan minä haluaisi sellaista mallia erityisesti tarjota, jos minulla olisi lapsia.

Joo, no kasvaminen ympäristössä missä on ihmisiä roolimallina, ei voida välttyä millään han- tai hon- pronomineja välttelemällä sukupuoliroolien omaksumiselta. Mahdotonta.

Pitäisi sulkea lapset tunneliin, missä ei näihin rooleihin törmää. Ei voi nähdä mainoksia, ihmisiä yms. Tuo siis vain sanallinen termi tuo tunneliin tyrkkääminen, en tarkoita että oikeasti nyt aletaan tuumasta toimeen ja tungetaan ne tunneliin. Joku voi tulkita liika kirjaimellisesti taas.

Hmm..oletko katsonut koskaan ohjelmia missä on löydetty viidakkolapsia ns. villi-ihmisiä?

Tottakai ongelmia tulee, koska ihmisten maailma on rakennettu tiettyjen roolien päälle. Lähestulkoon asia kun asia. :-)

Jos joku ei omaksu näitä tiettyjä käyttäytymissääntöjä ja rooleja, hän on epäilemättä jonkin sortin silmätikku. Valitettavasti.

Vaikkapa nyt nimitys rekkalesbo. Eli ns. miehekäs nainen. Hän on ns. välimalli miehestä ja naisesta.

Jos minulla olisi lapsia, minä antaisin heidän olla mitä he ovat. Olla kiinnostuneita niistä asioista mistä ovat. Jos tyttäreni tykkää pukeutua miesmäisesti tai pitää siilitukka, olla meikkaamatta jne. hän tekee silloin niin. Jos taas poikani haluaa kasvattaa pitkän tukan ja nyplätä pitsiä marttojen kanssa, hän tekee niin.

Luultavasti heistä tulisi kuitenkin kokolailla kuten isänsä ja äitinsä. Eli omaksuisivat jotain miehekästä ja naisellista mallia meistä.
        :-)

• teevadit kirjoitti:

Joo, no kasvaminen ympäristössä missä on ihmisiä roolimallina, ei voida välttyä millään han- tai hon- pronomineja välttelemällä sukupuoliroolien omaksumiselta. Mahdotonta.

Pitäisi sulkea lapset tunneliin, missä ei näihin rooleihin törmää. Ei voi nähdä mainoksia, ihmisiä yms. Tuo siis vain sanallinen termi tuo tunneliin tyrkkääminen, en tarkoita että oikeasti nyt aletaan tuumasta toimeen ja tungetaan ne tunneliin. Joku voi tulkita liika kirjaimellisesti taas.

Hmm..oletko katsonut koskaan ohjelmia missä on löydetty viidakkolapsia ns. villi-ihmisiä?

Tottakai ongelmia tulee, koska ihmisten maailma on rakennettu tiettyjen roolien päälle. Lähestulkoon asia kun asia. :-)

Jos joku ei omaksu näitä tiettyjä käyttäytymissääntöjä ja rooleja, hän on epäilemättä jonkin sortin silmätikku. Valitettavasti.

Vaikkapa nyt nimitys rekkalesbo. Eli ns. miehekäs nainen. Hän on ns. välimalli miehestä ja naisesta.

Jos minulla olisi lapsia, minä antaisin heidän olla mitä he ovat. Olla kiinnostuneita niistä asioista mistä ovat. Jos tyttäreni tykkää pukeutua miesmäisesti tai pitää siilitukka, olla meikkaamatta jne. hän tekee silloin niin. Jos taas poikani haluaa kasvattaa pitkän tukan ja nyplätä pitsiä marttojen kanssa, hän tekee niin.

Luultavasti heistä tulisi kuitenkin kokolailla kuten isänsä ja äitinsä. Eli omaksuisivat jotain miehekästä ja naisellista mallia meistä.

Hmm... Toisaalta kasvatuksella voidaan vaikuttaa lapseen, toisaalta taasen ei. Varmaan 99%:lla lapsista on heterovanhemmat. Silti homoja ja lesboja on paljon enemmän, enkä usko, että kasvattamalla voi lapsensa seksuaali-identiteettiin vaikuttaa. Tosin huono- tai hyväosaisuus usein periytyy, joten siinä mielessä vaikutusmahdollisuuksia on.

Minulla on hyviä ystäviä, jotka ovat joko lesboja tai homoja. Olenhan aina ollut liberaali ja suvaitsevainen luonne, vaikka omassa elämässäni olenkin sukupuoliroolien suhteen konservatiivinen ihminen. Eihän minulla ihan sattumalta ole japanilaista vaimoa.

Jos minulla olisi lapsia, niin varmaan minä niitä stereotypioiden mukaan kasvattaisin. Vaan jos tyttö ajaisi päänsä kaljuksi tai poika meikkaisi, niin mitä minä sille voisin. Haluaisin välttää vastakkainasettelua ja yrittäisin tukea heitä valitsemallaan tiellä. Olisi kauheaa, jos välit omiin lapsiin katkeasi oman suvaitsmattomuuteni vuoksi.

Hmm... Toisaalta kasvatuksella voidaan vaikuttaa lapseen, toisaalta taasen ei. Varmaan 99%:lla lapsista on heterovanhemmat. Silti homoja ja lesboja on paljon enemmän, enkä usko, että kasvattamalla voi lapsensa seksuaali-identiteettiin vaikuttaa. Tosin huono- tai hyväosaisuus usein periytyy, joten siinä mielessä vaikutusmahdollisuuksia on.

Minulla on hyviä ystäviä, jotka ovat joko lesboja tai homoja. Olenhan aina ollut liberaali ja suvaitsevainen luonne, vaikka omassa elämässäni olenkin sukupuoliroolien suhteen konservatiivinen ihminen. Eihän minulla ihan sattumalta ole japanilaista vaimoa.

Jos minulla olisi lapsia, niin varmaan minä niitä stereotypioiden mukaan kasvattaisin. Vaan jos tyttö ajaisi päänsä kaljuksi tai poika meikkaisi, niin mitä minä sille voisin. Haluaisin välttää vastakkainasettelua ja yrittäisin tukea heitä valitsemallaan tiellä. Olisi kauheaa, jos välit omiin lapsiin katkeasi oman suvaitsmattomuuteni vuoksi.

Oukkidoukki. Kehityspsykologian mukaan väitetään, että sukupuolen omaksuminen, sukupuoliroolin ottaminen vakinaistuu ihmisellä jo 3-vuotiaana.

Joten uskoisin, että mikäli tällainen villilapsi olisi yksin jossain ilman ihmiskontakteja, ei hänelle koskaan muodostuisi miehen tai naisen sukupuoliroolia. Hän on ns. sukupuolista vapaa olemukseltaan. Fyysisesti toki joko mies tai nainen. Henkisesti vapaa kaikista sivistyneen ihmiskunnan rooleista.

Jeps. :-)

• No johan sulla on taas kiperiä kysymyksiä :)

Mun mielestä naiseuden kauneuden voi nähdä yleensä mies. Sellainen erityispiirre siinä on, että he näkevät naiseuden kauneutta siellä, mistä sitä ei nainen osaisi arvata itsessään. Se tekee siitä mielenkiintoisen.

Nainen voi ihalilla toista naista. Muistelen, et mun ensi-ihastus naiseuden kauneuteen oli Marilyn. Oli kamalan sulullista, että hän oli niin kaunis ja kuollut "vahingossa" tai tarkoituksella. Koko elämänkertakin oli tosi surullinen, koska hän ei tullut onnelliseksi omasta naiseuden kauneudestaan.

• "Sellainen erityispiirre siinä on, että he näkevät naiseuden kauneutta siellä, mistä sitä ei nainen osaisi arvata itsessään."

Tuo on niin totta! Metkaa lukea joskus ketjua, jossa sekä miehet, että naiset linkittävät kauniita naisia. Naisten maku on usein todella androgyyni verrattuna miehiin. Ei näy sen enempää pitkiä tukkia, isoja tissejä kuin pitkiä tukkiakaan. Ja kenenkään on turha viisastella, että poikkeuksiakin löytyy. Tietysti löytyy.

• Voiko lesbo nähdä naiseuden kauneuden? :-)

Väitän, että voi. Mutta kauneus on käsite joka ei ole vakio.

Marilyn oli eräänlainen naiseuden prototyyppi.

"Sellainen erityispiirre siinä on, että he näkevät naiseuden kauneutta siellä, mistä sitä ei nainen osaisi arvata itsessään."

Tuo on niin totta! Metkaa lukea joskus ketjua, jossa sekä miehet, että naiset linkittävät kauniita naisia. Naisten maku on usein todella androgyyni verrattuna miehiin. Ei näy sen enempää pitkiä tukkia, isoja tissejä kuin pitkiä tukkiakaan. Ja kenenkään on turha viisastella, että poikkeuksiakin löytyy. Tietysti löytyy.

No ehkä se nimenomaan täällä huomannut, että mieheillä on oma tapansa löytää ja katsoa naiseuden kauneutta. Eihän nainen sitä aina arvaa, mikä se miehen "sytyke" on, kun ei ole samanlaisia silmiä :)

• teevadit kirjoitti:

Voiko lesbo nähdä naiseuden kauneuden? :-)

Väitän, että voi. Mutta kauneus on käsite joka ei ole vakio.

Marilyn oli eräänlainen naiseuden prototyyppi.

Juu niin oli. Olin tuonnut mummon vintiltä vanhoja filmitähti-lehtiä josta katselin kuvia hänestä, ja kohta jo jossakin uudessa lehdessä muisteltiin tämän kuolemaa :C

• sxthsens kirjoitti:

Juu niin oli. Olin tuonnut mummon vintiltä vanhoja filmitähti-lehtiä josta katselin kuvia hänestä, ja kohta jo jossakin uudessa lehdessä muisteltiin tämän kuolemaa :C

Hän oli myös ns. bimbo prototyyppi. Eli sitä piirrettä en henkilökohtaisesti hänessä ihaile yhtään. Mutta tykkään hänen piirteistään noin muuten. Siihin aikaan maailmassa ihailtiin vielä naisen muodokkuutta.

Miksei nykyäänkin, mutta ääripäät on jotenkin enemmän se mikä myy. :-(

• teevadit kirjoitti:

Hän oli myös ns. bimbo prototyyppi. Eli sitä piirrettä en henkilökohtaisesti hänessä ihaile yhtään. Mutta tykkään hänen piirteistään noin muuten. Siihin aikaan maailmassa ihailtiin vielä naisen muodokkuutta.

Miksei nykyäänkin, mutta ääripäät on jotenkin enemmän se mikä myy. :-(

Jaahas, jospa laittas läppärin kiinni ja ponkasisi soffalle ton vastakkaisen sukupuolen seuraksi, ettei mee vallan tietokoneen kanssa seurusteluksi. :-)

Tattista osallistujille. Hyvät yöt. :-)

• Originaali MrK

Naisellisuus/naisen kauneus mitäkö se on minun mielestäni?

Minun mielestäni nainen on kaunis kun omaa tietyt kriteerit. Hänen on oltava puhtaasti luomu. Ulkoinen olemuskin naisellisuuden täyteteen varustettu. Hän on se, joka kaikkien miesten katseet vangitsee lumovoimallaan. Hän on se, jota et itsellesi voi koskaan saada, jota vain kaukaa ihailet. Hän on se kaunotar/viattomuus, joka huutaa vastalausetta meikatuille/pyrkyrinaislle. Hän on se, joka tekee mitättömäksi tämän ajan media blondit/brunetet. Hän on se, joka kulkee pitkine hiuksineen luomumaastossa poimien ahomansikoita ja mesikoita. Niitä on harvassa, niitä kuitenkin on. Sellaisen nähtyään mies tiedostaa naisellisuuden. Sellaisen nähtyään mies oksentaa nähdessään kylmän kovia mallinukkenaisia median tuotoksina.

• Voihan vadelma, miten tekopyhää. Sinulla oli kaikista pisin lista naisen ulkonäön suhteen. ;-)

• Naiseus, naisen elinvoima tulee esille, kun naisella on ikään kuin avoin keho, avoin sydän ja avoin mieli. Se on kykyä kokea rakkautta. - Syntymäsokea voi nähdä sen kauneuden jopa paremmin kuin näkevä...

• Originaali MrK

"Naiseus, naisen elinvoima tulee esille, kun naisella on ikään kuin avoin keho, avoin sydän ja avoin mieli."

Juuri näin. Juuri näin myös meidän miesten kohdalla.

• täytyy nyt sanua että en tiiä,
      vaikuttaa kyllä jotenki taas koko naisena olemisen mystifioimiselta koko juttu..
      ihan niinku se olis jotenki äärettömän paljo salaperäisempää ja mysteerisempää (ja kauniimpaa ja hienompaa) ku miehenä oleminen,

mitä sen sitte niinku pitäs olla, sen naiseuden kauneuden..?
      olla kenties joku jumalainen eteerinen olento jota (kaikki) miehet tavoittelee?
      olla joku yli-inhimilliset voimat omaava äitihahmo ja kodinhengetär?
      olla hyveellinen, puhdas ja kuuliainen neitsyt?
      olla joku muu stereotypia..?

ettei vois vaan olla se kuka on, niinku persoonaltaan..?
      sukupuolisuus on vain yksi pieni osa ihmisyyttä, ei toisinpäin.

mur

• Äh, älä ota sitä noin. Iloitse naiseudestasi, niin miehesikin tekee. ;-)

Äh, älä ota sitä noin. Iloitse naiseudestasi, niin miehesikin tekee. ;-)

no toki iloitsen ja hänkin iloitsee..

mut voisiko samalla tavoin julistaa iloitsevansa mieheyttänsä/kumppanin mieheyttä, entä heteroseksuaalisuuttansa,
        länsimaalaisuuttansa...

ku sitähän pitäs olla niin saakelin poliittisesti korrekti, niinku

mur

• -sivusta-

Ota kynä ja paperia. Listaa siihen kaikki ne asiat mitkä ei ole naiseuden kauneutta. Kun olet saanut sen tehtävän suoritettua, katso mitä jäi jäljelle.

• ~cissi~

Miten vastaan..

Sinä olet suloinen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      2005
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      121
      1715
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1306
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      720
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      57
      624
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      205
      580
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      47
      517
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      482
    Aihe