Miksi pitää "ex-sitä", "ex-tätä" riippakivinä elämässä?

Kat_85

Miksi entisiä heiloja, heidän sisaruksiaan ja kavereitaan, entisiä appivanhempia, naapureita saati baarituttuja pidetään aina vaan mukana omassa elämässä esimerkiksi facebookin avulla? Kertokaa nyt ihmeessä te jotka tätä teette. Miksi ihmeessä täytyy jättää riippumaan elämään ihmisiä jotka siihen eivät enää tulevaisuudessa ikinä tule kuulumaan? Ja siis tarkoitan todella että eivät ikinä ikinä! Ja kun kyseessä ei ole "hauskojen statuksien lukeminen" facebookista eikä kaverilistojen kasvattaminen. Jos Tanja, joka asuu 500kilometrin päässä, ei ikinä facessa mitään kirjoita ja sanaakaan et 5 vuoteen ole hänen kanssaan vaihtanut ja on eksäsi serkku niin mitä helvetin väliä sillä enää on? Miksi häntä ei voi poistaa? Enkä usko, että tässä mitään vanhan suolan janottamisesta on kyse, kun liittomme on niin vahvalla pohjalla ja tunteet ovat vahvoja toisiamme kohtaan. Itseäni tämä asia vain aika-ajoin ärsyttää kun mieheni selaa facebookia ja kelaa nopeasti tällaisten "ylimääräisten" henkilöiden yli sanomatta heistä sanaakaan.

6

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moonbook

Miksi tuo Facebook on niin valtavan tärkeää?

• lonesome

No onhan se tapa pitää yhteyttä ihmisiin. Muuten ois kontaktit aika väkissä, kun asuu kaukana vähän kaiksesta. Halvemmaksi se tulee kun baarielämä

• shgdtuk

Itselläni on ainakin vain jäänyt roikkumaan facebookiin sellaisiakin ihmisiä, joiden kanssa en ole tekemisissä. Ei ole mitään syytä poistaa, joten sama kai tuo. Enkä heidän päivityksiään tms. edes lue. Mun mielestä on ihan sama ketä facebookkavereina on, vaikka eksiä sitte, kunhan heidän kanssaan ei kuitenkaan mitään yhteydenpitoa ole.

• mies J

Jep, ite oon ainakin kohtelias enkä viitsi poistella yleensä, vaikken niin yhteydessä oliskaan (eksiä ei kyllä oo), harrastuksen puolelta esim. tulee kaveri pyyntöjä silloin tällöin, eikä silloin useinkaan kehtaa kieltäytyäkkään.
        Kavereita on kyllä vähän siellä FB: ssä, en niitä sillä tavalla keräile, harrastuksen puolelta ja omat lapset, sukulaisia..
        Enkä pidä minään iskupaikkana sitä!

• anders nylkky

Tämä käytösmalli on ollut monelle ongelmana jo ennen fb:n tuloa, yhteyksiä on riiputettu mukana ...
      Tähän löytyy järkevä ja viaton selitys, ihmiset ovat niin erillaisia noilla tunteiden sektoreilla.
      Mutta totta on että kyllä jokainen ihminen ymmärtää että vanha ex.rakkaus ja siitä alati puhuminen loukkaa uutta rakastettua koska se luo vertailun ja epävarmuuden ilmapiiriä aina.
      Mutta niin vain on että on ihmisiä jotka eivät osaa ottaa toisten tunteita huomioon eivätkä ajattele niitä lainkaan, tälläiset ihmiset eivät aina tee sitä tietoisesti pahaa tarkoittaen vaan heidän maailmansa pyörii niin omien ajatusten ympärillä ettei sinne mahdu toisten tunteista huolehtimista ennen kuin heille siitä mainitaan ja silloinkin he ihmettelevät mitä pahaa tuossa oli?
      Tälläiset ihmiset ovat hyvällä tavalla itsekeskeisiä ajatuksiltaan mutta herkkiä loukkaantumaan jos itse joutuvat vastaavaan tilanteeseen.
      Pahimmassa tapauksessa on kyseessä tilanne jossa rakkaus ei ole aitoa ja halutaan pitää exään suhteita varajärjestelynä.
      Tässä pohdittavaa.

• MITTA TÄYNNÄ

kyllä se pikkasen ärsyttää kun netistä oikeen etsimällä etsitään ex-anoppilaa ja ex kotiii... ja kerrotaan siitä mulle ja eksästä kuinka ihanaa sen kans oli.. ja kuinka masentunu on ku ero tuli... VITTU MULLE... MIKS MULLE..?? EI MUA KIINNOSTA...!!!! Ehkä mun täytyy nyt halata ja silittää päätä.. ja sanoa miehelleni.. että TOIVON ETTÄ SE SUN EKSÄS OTTAA SUT VIELÄ TAKAS..!! NIINKÖ????? juu.. pikkasen nyt roikutaan... ja jos ei kerran viikossa oo eksään yhteydessä facebookissa... ja käydä kattelemassa eksän kuvia... niin ON VARMAAN PAHAPAIKKA.. !!! ..taidan soittaa sille eks-ämmälle.. ja sanoo et mun mies taitaa rakastaa suo niin vitun paljon.. että ottaisikko sen takas.. en jaksa enää elää tässä sydäntä raapivassa elämässä...!!! tekisimpähän varmaan elämäni parhaan teon..!! Kai mullekki se rakas löytyy joka rakastais mua yhtä paljon kun mun mies eksäänsä.. =(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe