Opastettuja kiertokäyntejä temppelialueella

Kesällä 2012 järjestetään 17.5. alkaen joka torstai opastettuja kiertokäyntejä Helsingin temppelin alueella elokuun loppuun asti. Opastetut kierrokset alueella alkavat torstaisin kello 18 vierastalon aulasta.

Vierailun aikana esitetään temppeleistä kertova lyhyt video sekä kierretään temppelialueella tutustumassa rakennuksiin ja keskustellaan monista temppeliin liittyvistä teemoista. Tervetuloa!

9

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuinkas se on?

      Vaan eihän siihen kirkkorakennukseen pääse sisälle tutustumaan? Olen sen jo ohi ajaessa nähnyt ulkoa päin. Siis sen kirkon, joka on Espoossa Leppävaarassa.

      • Esittelyvideo näyttää paljon.


    • Olet jo iäkäs ihminen.

      Haluaisin tietää käyvätkö seurakuntalaiset sinun luona kylässä ja soittavatko kuulumiasi? saatko tarvittaessa heiltä kotiapua?

      • Olen vähän yli 84 vuoden ikäinen, mutta niin hyväkuntoinen, etten tarvitse mitään apua. Kirkossamme on tapana, että jokaisessa kodissa käydään kerran kuussa, jos se suinkin on mahdollista. Minun ja vaimoni luona on vierailtu melko säännöllisesti. Vierailuja sanotaan kotiopetukseksi, jos kävijöinä on kaksi pappeuden veljeä tai kotikäynneiksi, jos vierailijoina on sisaret. Sisaret vierailevat kerran kuussa vain toisten sisarten luona.

        Kotiapua on saatavissa tarvittaessa. Voimme ottaa vastaan myös yhteiskunnan tarjoamaa apua. Ei ole tarkoitus, että kirkko ottaisi täyden vastuun jäsentensä auttamisesta jatkuvaa kotihoitoa tarvittaessa.


      • Tapani1 kirjoitti:

        Olen vähän yli 84 vuoden ikäinen, mutta niin hyväkuntoinen, etten tarvitse mitään apua. Kirkossamme on tapana, että jokaisessa kodissa käydään kerran kuussa, jos se suinkin on mahdollista. Minun ja vaimoni luona on vierailtu melko säännöllisesti. Vierailuja sanotaan kotiopetukseksi, jos kävijöinä on kaksi pappeuden veljeä tai kotikäynneiksi, jos vierailijoina on sisaret. Sisaret vierailevat kerran kuussa vain toisten sisarten luona.

        Kotiapua on saatavissa tarvittaessa. Voimme ottaa vastaan myös yhteiskunnan tarjoamaa apua. Ei ole tarkoitus, että kirkko ottaisi täyden vastuun jäsentensä auttamisesta jatkuvaa kotihoitoa tarvittaessa.

        Kyllä minun mielestäni pitäsi ottaa vastuu, olettehan maksaneet kymmenyksiäkin vuosikaudet.


      • sue.ellen kirjoitti:

        Kyllä minun mielestäni pitäsi ottaa vastuu, olettehan maksaneet kymmenyksiäkin vuosikaudet.

        Suomen valtiolla on vastuu suomessa asuvista suomalaisista. Niissä maissa joisa on niin hyvä valtion turva kirkko auttaa vasta kun se apu on käytetty. Jos näin ei olisi tippuisivat kaikki vanhemmat ihmiset pois valtion listoilta. Tällaisissa valtioissa kuiten Suomi kirkko on apuväline ei pääavustuksen antaja. Maailmass on paljon valtioita jotka tarvitsevat MAP kirkon apua paljon kipeämmijn kuin rikkaat suomalaiset!
        Minä olen eräässä elämän tilanteessani saanut hetkellistä katastrofi apua kirkolta, kun raht eivät riittäneet elämiseen ja lasten elättämiseen. Sitemmin olen päässyt omille jaloilleni uudelleen.
        Ei niitä avustuksia rikkaassa Suomessa tarvitse jos ei ole todellista akuuttia tarvetta


      • pointisi
        nenada kirjoitti:

        Suomen valtiolla on vastuu suomessa asuvista suomalaisista. Niissä maissa joisa on niin hyvä valtion turva kirkko auttaa vasta kun se apu on käytetty. Jos näin ei olisi tippuisivat kaikki vanhemmat ihmiset pois valtion listoilta. Tällaisissa valtioissa kuiten Suomi kirkko on apuväline ei pääavustuksen antaja. Maailmass on paljon valtioita jotka tarvitsevat MAP kirkon apua paljon kipeämmijn kuin rikkaat suomalaiset!
        Minä olen eräässä elämän tilanteessani saanut hetkellistä katastrofi apua kirkolta, kun raht eivät riittäneet elämiseen ja lasten elättämiseen. Sitemmin olen päässyt omille jaloilleni uudelleen.
        Ei niitä avustuksia rikkaassa Suomessa tarvitse jos ei ole todellista akuuttia tarvetta

        Eli Map-kirkko ei ota vastuuta ihmisistä, rahat se kyllä vie mutta edellyttää jokaisen pärjäävän omillaan tai turvautuvan yhteiskunnan sosiaaliapuun.


      • Ev.lut.
        pointisi kirjoitti:

        Eli Map-kirkko ei ota vastuuta ihmisistä, rahat se kyllä vie mutta edellyttää jokaisen pärjäävän omillaan tai turvautuvan yhteiskunnan sosiaaliapuun.

        Kerrankin olen samaa mieltä Nenadan ja Tapanin kanssa. Mormooneilla on yhtä suuri oikeus sosiaaliapuun kuin kenellä hyvänsä, jos edellytykset täyttyvät. Muu menettely olisi yhdenvertaisuuden vastaista. Ei sosiaaliapua annettaessa saa edes kysyä, kuuluuko johonkin uskontokuntaan.


    • MAP-kirkko auttaa hengellisen avun kautta. Tapana on, että jäsenet osallistuvat viikottain jumalanpalveluksiin ja kerran kuussa veljet pyrkivät käymään jokaisen luona kotiopetuksella. Sisarpari vierailee sisarten luona. Tarvittaessa autetaan, mutta ei ole tarkoitus, että apu olisi esim. päivittäistä. Siihen tarvittaan palkallisia henkilöitä. Kaikki kotikäynnit tehdään palkatta. - Maksamme veroja, jotta säännöllistä apua on saatavissa. Sen mitoittaminen on nyt ongelma Suomessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe