En ole kamalan hyvässä väleissä isäni kanssa ja en ole nähnyt häntä moneen vuoteen. En ole koskaan asunutkaan hänen kanssaan, vaan olen koko lapsuuteni asunut äitini kanssa (vanhemmat erosi jo aikoja sitten). Isämme on lievästi sanottu aika seko ja narsisti. Voi alkaa riehumaan etenkin jos saa liikaa viinaa. Hänen kotiinsa en halua mennä, koska siellä ei voi liikkua tyyliin missään ja kyttää. Koska hän kuitenkin asuu niin kaukana, niin jos haluan mennä hänen luoksi, en viitsi vain kyläillä.
Nyt monen vuoden jälkeen, hän on ottamassa taas yhteyksiä. Nyt onajatus, että mitä jos isäni tuleekin joskus käymään, niin laitanko hänet kylmästi hotelliin vai päästänkö hänet asumaan kämpilleni muutamaksi päiväksi. En siis kestä häntä juuri mitenkä, mutta en haluaisi kokonaan häntä unohtaa. Ikääkin hänellä jo vaikka kuinka paljon. En siis suoranaisesti pelkää, mutta omaa mieltäni säästääkseni en tahtoisi hänen kanssani mitään riitoja/konfliktejakaan. Vastauksia, kellään muulla yhtä ongelmaista isää.
Miten parantaa välejä isääni
2
170
Vastaukset
- nuuka..
on kokemusta juu mullakin.olen tullut siihen johtopäätökseen että JOILLAKIN 50-70-? vuotiailla ihmisillä on itsellään ollut aivan erilainen lapsuus ja kovakin sellainen.
(Töihin joutuneet jo mukulana,aika ollut ankeaa ja ankaraa muutenkin.ruoka,vaatteet,hellien tunteitten näyttäminen niistä ollut pulaa.yms minkä Luoja vain tietää)
he vaan ovat sitten tottuneet ajattelemaan sillä samalla vanhalla kaavalla asioita koko elämänsä läpi.ajatellen että näin se meni minulla ja näin se tulee menemään edelleenkin .
heistä osa on ehkä traumatisoitunut lapsuuden asioistaan ja siksi luulevat sen saman kohtelun olevan ok vielä tänäkin päivänä.
olen jutellut niin monen ihmisen kanssa(työssä kohtaan) heidän nuoruudestaan ja lapsuudestaan ja he ovat kertoneet kuinka se kaikki on ollut niin harmaata ja synkkää.aivan kamaliakin asioita. tuntuu että nykyään ihmiset asuvat pumpulissa noihin aikoihin verrattuna..
muistan mummoni joka oli todella vanhan kansan ajattelumallia käyttävä ihminen.hän ei esimerkiksi koskaan itkenyt nähteni saati syliin ottanut.mutta vitsaili ja jekutti sekä oli aika karski.lapsensa synnytti yksin saunassaan.kaikki seitsemän mukulaa joka oli ihan normi juttu silloin.mies kuollut sodassa joten synnyttämästä päästyään heti lehmiä hoitamaan.lyhdyn valossa sitten yöllä ojitettiin peltoa.
mutta täytyi vaan ymmärtää että mummoni teki niin kuin muillakin oli tapana tehdä siihen aikaan asiat.
en tiedä olisiko oma mielenterveyteni kestänyt tuota aikaa jolloin isovanhempani ja omat vanhempani elelivät elämänsä "parasta" aikaa eli 40-70 luvun taitetta. mutta ymmärrän heidän käytöstään.
oma vanhempani on todella vaikea ,muttei tarkoituksella,luulen.
kai purkaa omaa pahaa oloaan kun silloin lapsena ei sitä mahdollisuutta ollut.
tekstini taisi olla sekavaa.mutta jospa saisit ajatukseni reunasta hiukan kiinni. - aloittajaa
Ottaa nykyään yhteyksiä joihinkin perheen jäseniini. Muhun enää harvemmin. Hänellä ollut juu rankka lapsuus. Toinen vanhemmista kuoli isän ollessa nuori. Toinen oli muuten vaan omituinen. Vissiin ei osaa esittää normaalia vanhempaa siten. Ne muutamat kerrat, kun hänellä oon ollut, niin ainaista riitelyä ja itkua. Välillä toki hauskoja hetkiäkin. Isälleni ei meinaa mennä tajuntaan, että arki se tulee joka tapauksessa myös "oman lapsensakin" kanssa.
Tykkää elää uuden vaimonsa kanssa ja esittää kulissia tämän ympärillä. Ärsyttää. Vanhempia ei voi valita, mutta sitten jos ihminen kuolee, niin syytän itseäni, kun en pitänyt välejä. Toki minkä mä sille voin jos ihminen on seko niin kuin tuo. En tosiaan tahdo mieltäni turhaan pahottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1001695- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472