Elikkäs olen 14-vuotias tyttönen ja minua on jo pidemmän aikaa vaivannut mahani, jossa on todella suuret makkarat. Minua ei ole läskiksi haukuttu ja mittani ovat 155.cm ja 50kg.
Ahdistaa kamalasti löllöreiteni ja läski mahani! Nyt olen ruvennut käymään lenkillä sekä hypin paljon trampoliinilla!
Vinkkejä nopeaan laihtumiseen, tahtoisin parissa viikossa saada kroppani suht.hyvään kuntoon.
Mahaa ja reisiä pienemmiksi siis, olen todella kiitollinen kaikille vastaajille!
Pikaisia laihdutusvinkkejä!
4
132
Vastaukset
- laihduttaja!
Niin ja vielä, että mitä kannattaisi syödä? Kaikkia hyviä liikuntamuotoja miten saisi mahaa ja reisiä kiinteämmiksi ja pienemmiksi? Ja sitten kaikkia erilaisia liikkeitä (ja neuvokaa ne mielellään kunnolla) itse olen nyt tehnyt punnerruksia, vatsa-ja selkälihasliikkeitä! Neuvoja siis niihinkin.
Ja mitkä ovat terveellisiä ruokia ja kannattaako tonnikalaa syödä, entäs ruisleipää?Ne fitness täysjyväpatukat, eivätkös nekin ole hyviä? Ja onko sauvakävely tehokasta? :)
Ja voiko siitä olla haittaa kun laihdutan (en siis aijo miksikään anorektikoksi) vaan aijon laihduttaa terveellisesti, niin voiko siitä olla haittaa kun olen näin nuori?
Olen siis todella, todella kiitollinen jos vastaatte näihin kysymyksiin ja annatte KAIKENLAISIA neuvoja laihduttamiseen liittyen :) - Vinkit sulle!
Älä tiputa päivän syömisiä liian alhaiseksi, muuten kroppa pitää entistä tiukemmin rasvoista kiinni. Ei kannata myöskään kauheesti diettailla kasvuiässä, jäät vielä pätkäksi. Jos syö puhtaasti ja liikkuu määrällisesti paljon usein, niin kyllä ne rasvat karisee. Puntaria ei kannata tuijottaa liikaa. Nestetasot heittelee päivittäin. Peili kertoo kaiken oleellisen.
Syö puhtaita ruokia, ajattele semmosia luonnollisia sapuskoja. Osta sieltä liha altaasta maustamattomia kanan suikaleita//fileitä (mausta itse) ja paistijauhelihaa, kalkkunaa, kalaa (ei kalapuikkoja) TONNIKALA on hyvää mutta osta se vedessä, ravintosisältö on ihan eri luokkaa kuin noissa öljy litkuissa missä öljy on huono arvoista! Älä syö valmisruokia mikro/pakaste! Hiilareista täysjyvätuotteita esim. tumma/täysjyvä/kokojyvä riisi/pasta/makaroni etsi mieluinen vaihtoehto näistä ja semmonen mikä sopii vatsalle. Ei valkoisia hiilareita vehnäjauho skeidaa, tarvitset kuituja! Sokerin saat unohtaa myöskin, noissa patukoissa on sokeria aika reilusti. Joitakin LIGHT myslipatukoita on, ne on sopivissa määrin ok, niissäkin tosin sokeria mikä ei auta yhtään sun rasvan tiristelyä. Suosi proteiinia. Maustamaton maitorahka (Ehrmann, Pirkka/Rainbow) ja raejuusto. Kananmunia keltuaisineen sopivissa määrin. Rehuja paljon. Muutama hedelmä ok. Aamupalalla esim. ruisleipä on hyvä kalkkunatäytteillä tms jos ei kaurapuuro maistu. Ruoanlaitossa voit käyttää oliiviöljyä ja varsinkin salaatteihin kannattaa lisätä. Rasvaa tarvitaan rasvanpolttoon ja hormoonitoimintoihin. Syö illalla vähän kevyemmin, ellet sitten ole juuri tullut treenaamasta. Hyvä iltapala on esim. munakas tai maitorahkaa pakastemarjoilla NAM. Sokeriton Fun Light mehu on hyvää kun kaipaat makeeta, myöskin Coca Cola Zero/Pepsi Max välillä ok. Rasvatonta maitoa lasi kaksi päivässä ok. Marjat on halpoja mansikoita, mustikoita, vadelmia. Niillä korvaat karkit. Porkkana/kurkku suikaleet dipin kanssa on hyvä leffailtaan. Vältä sipsejä/suklaata. Tummaa suklaata yli 70% mielellään 80% on ok sopivissa määrin.
Tee pururadalla kuntopiiriä. Vatsoja, selkiä, punnerruksia, ne tukit taitaa painaa liikaa sulle ja samoiten leuat varmaan liian raskaita.. Reipastahtinen sauvakävely on erittäin hyvä. Mäkiseen maastoon tai metsään jolkottelemaan välillä, sykkeet korkeelle ja hiki virtaa! Juoksu on tehokasta. Käy uimassa, pyöräile, rullaluistele, pelaile sählyä/fudista/korista kavereiden kanssa, mene ryhmäliikunta tunneille. Vaihtele välillä korkea sykkeistä treeniä ja välillä matalasykkeistä esim. kävelyä. Ylipäätänsä tee semmoista mistä tykkäät monipuolisesti eikä semmoista mikä puuduttaa. Liikunnasta kun tulee elämäntapa niin se on hyvä juttu. Pojatkin tykkää sporttisista liikkuvista tytöistä se on varmaa. :)
Ei sillä ole niin merkitystä mitä tekee kunhan liikkuu SÄÄNNÖLLISETI ja SYÖ PUHTAASTI. Ruokavaliolla on eniten merkitystä jos halutaan muuttaa kroppaa vähärasvaisempaan suuntaan! Pyri syömään n. 3-4tunnin välein sopivia annoksia ja terveellisesti, tämä siksi että jos syöt vaan pari kertaa päivässä niin makeahimot iskee varmasti, jatkuva mässäily taas lihottaa! Ei kannata ottaa enempää stressiä. Puhdasta sapuskaa voi syödä ihan reilusti. Jos liikut ja syöt puhtaasti niin tulokset seuraa kyllä. Vähintään yksi totaalilepopäivä viikossa, enemmän jos tuntuu siltä. Muista nukkua hyvin, muuten ei tule tuloksia ja olet aina poikki ja motivaatio tippuu. Muista venyttely. - laihduttaja!
Wau kiitos todella paljon vinkeistä :)
- Lisäisin vielä....
että olet tosiaan ihan normaalipainoinen, joten nyt ei edes kannata vaakaan katsella. Hae ennemminkin voimaa ja energistä oloa ja voit vaikka kokeilla jotain samoja farkkuja tms.kerran, pari viikossa ja seurata pienentymistäsi siten. Kilojahan ei tarvi tippua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911052
- 55732
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35604Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39546Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...49480- 31469
Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi45463- 34447
Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14431- 38424