Miten ns. ystäviin voi luottaa?

Minulla on tosi huonoja kokemuksia siitä ettei lähimpiinkään ystäviin ole voinut luottaa.

Nyt olen sitä mieltä että on parempi olla vaikka yksin, kun luottaa kenenkään kehen ei voi täysin luottaa.
Onko teillä muilla samoja kokemuksia?

17

2066

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jssjjsjsh

Arka luontoisia asioita ei kannata paljoo kertoa. Ei kannata siltoja kuitenkaan polttaa. Niitä kannattaa pitää vaan hyvän päivän tuttavina.Heität läppää jos törmäät niihin, mut ei kannata mitään tärkeätä kertoa. Ole sovussa, mut elä omaa elämää.

• melkeinpä makuasia

Itselläni kokemukset sellaisia, että parhaimmillaan ystävyyssuhde onkin silloin kun tietää missä määrin voi kuhunkin luottaa. Tiedä sitten, toimiiko kaikille.

Olen sitä lajia, jolla on elämässä erittäin tärkeitä ihmisiä, mutten koskaan päästä ketään niin lähelle ettenkö omilla jaloillani voisi seistä. Ei siis ole sellaista suurta tarvetta löytää joku, johon voisi täysin luottaa ihan kaikissa asioissa. En oikeastaan usko, että sellaisia onkaan, kun puhutaan ihmisistä ja samalla todella 100% luotettavuudesta joka ainoassa asiassa.

Riippuu luottamuksen pettämisen tavasta ja laadusta, miten suhtautuisin. Jos kyseinen ihminen ei toiminut ilkeyttään, ja seurassa on mukavaa, jatkaisin yhteydenpitoa. Todennäköisesti kuiten jättäisin kaikki tai tärkeimmät luottamusasiat sikseen.

"on parempi olla vaikka yksin, kun luottaa kenenkään kehen ei voi täysin luottaa."

Tähän nyt kylmästi sanoisin, että eihän sun yksin tarvi olla: Älä vaan luota enempää kuin kannattaa.

• Kulma

Olipas fiksu vastaus. Olen samaa mieltä.

• väylän varrelta

Samanlaiset kokemukset , tässä puoli vuotta sitten katkesi ystävyys parhaan kaverin kans . Luottamus oli jo koetuksella pitemmän aikaa , sitten kun pinna katkeaa niin se oli sitä myöten selvä homma . Siltoja ei kannata takanaan polttaa sanotaan , mutta ei siinä kannata myös jäädä roikkumaan . Tiedä sitten kumpi parempi , täytyy vaan kuunnella itteä ja mennä sen mukaan . Tämä oli nyt tyhmän ihmisen mielipide , tyhmä olen enkä muuksi muutu .

• Kane-

Oletko sä sitten mennyt kertomaan todella vaikeita asioita elämästäsi ja he ovat menneet levittelemään niitä eteenpäin? Vai? On asioita jotka kannattaa pitää ihan omana tietonaan.

• Enni454678

"On asioita jotka kannattaa pitää ihan omana tietonaan." Oikealle ystävälle pitää voida halutessaan kertoa myös vaikeista asioista ilman, että ne jutut ovat sitten seuraavalla viikolla kaikkien tiedossa. Tuossa juuri on mielestäni se ystävyyden ja tuttavuuden välinen ero. Makuasia sitten tietysti on, haluaako ihminen oikeita ystäviä vai riittävätkö ne hyvän päivän tutut, joiden kanssa puhutaan lähinnä Salkkareista ja säästä. Olen etääntynyt aikaisemmin ystävänä pitämästäni ihmisestä tuttavatasolle juuri siksi, että huomasin, että hänen on ilmeisen vaikea pitää suutaan kiinni minun yksityisasioistani.

• Kane-
        Enni454678 kirjoitti:

"On asioita jotka kannattaa pitää ihan omana tietonaan." Oikealle ystävälle pitää voida halutessaan kertoa myös vaikeista asioista ilman, että ne jutut ovat sitten seuraavalla viikolla kaikkien tiedossa. Tuossa juuri on mielestäni se ystävyyden ja tuttavuuden välinen ero. Makuasia sitten tietysti on, haluaako ihminen oikeita ystäviä vai riittävätkö ne hyvän päivän tutut, joiden kanssa puhutaan lähinnä Salkkareista ja säästä. Olen etääntynyt aikaisemmin ystävänä pitämästäni ihmisestä tuttavatasolle juuri siksi, että huomasin, että hänen on ilmeisen vaikea pitää suutaan kiinni minun yksityisasioistani.

Kukaan ei ole sillä tavalla "oikea ystävä", että sille kannattaisi nyt ihan mitä tahansa mennä kertomaan. Ihmisiähän tässä vain ollaan ja tilaisuus tekee kenestä tahansa varkaan.

• dfg
        Kane- kirjoitti:

Kukaan ei ole sillä tavalla "oikea ystävä", että sille kannattaisi nyt ihan mitä tahansa mennä kertomaan. Ihmisiähän tässä vain ollaan ja tilaisuus tekee kenestä tahansa varkaan.

No sulla ei selvästikään ole ollut koskaan oikeita ystäviä.

• Kulma
        Enni454678 kirjoitti:

Oikea ystävä voi äkkiä vaihtua vääräksi niin kuin itsekin totesit. Kokemus on osoittanut, että tuttavien kanssa ei kannata hätäillä, kannattaa olla erittäin pidättyväinen. Todella vaikeista asioista voi jutella vain terapiassa niin että siitä olisi jotakin hyötyä tai helpotusta. Tällä hetkellä minulla ei ole ystävää, jonka kanssa haluaisin puhua ns. kaikesta, enkä sellaista haluakaan. Liikaa pettymyksiä. Olen varsin tyytyväinen päiväkirjaan, jonka kanssa voi keskustella luottamuksella. Lisäksi luen paljon ihmissuhdekirjallisuutta.

• Kulma
        Kane- kirjoitti:

Näinhän se on, liiallinen luottamus johtaa pettymyksiin. Parempi pitää maltillisia odotuksia, niin voi jopa ilahtua positiivisesti

• väylän varrelta

Ns. ystävä rupiaa nalkuttaan niin se on loppu aika äkkiä , mulle kävi näin . Naisihminen vielä kaiken lisäksi , en ala kuiteskaan naisvihaajaksi.Hän ei osannut suoreaan sanoa että painu helevettiin , sain itelle kaikki syyt kun suoraan kysyin . IHMISELÄMÄÄN RIITTÄÄ KUN SELVIYDYTÄÄN oli hänen vastaus , käsittämätöntä sanahelinää . Nyt olen tarkempi ketä otan tai saan ystäviksi .

• J

Mullakin on ihan samanlaisia kokemuksia kuin sinulla. Itsekään en oikeen enää luota ystäviini ollenkaan. Ne vaan valehtelee mulle koko ajan niin olen päättänyt olla y... Koska en enään luota heihin.

• titsu

Joo ei voi enää ees bestikseen luottaa..

• En mä enää luota kehenkään ku kaikki on nii kaks naamasi paskoja...

• MÄSÄTEHEME

omaan äitiinkään ei voi nykypäivänä luottaa, tiesitkö sitä?

itse olen kyllä lapsilleni sellainen äiti johon voi luottaa, ystäville ystävä johon voi luottaa ja johon voi viimekädessä aina turvautua, en voisi muuta ajatellakkaan.

jokainen tarvitsee edes yhden ihmisen elämään johon voi luottaa ja sillä saa myös arvostusta ja luottamusta takaisin päin, jos ei saa on parempi pysyä pois sellaisen elämästä.

• Näin minulla../

Olen transsukupuolinen nainen, siis korjausleikkaus miehestä naiseksi. Hoitojen alussa tietenkin ihmiset olivat uteliaita ja jokaisella oli oma mielipide vaikka ei tuntenut minua henkilökohtaisesti. Luotin muutamaan ystävään ja kerroin avoimesti asioistani ja he sitten levittelivät näitä asioita. En ole enää tekemisissä heidän kanssaan. Nykyään en enää kerro omista asioistani ja olen muuttanut toiseen kaupunkiin ja aloittanut uuden elämän.

• toinen yksinäinen

Yksinään pärjää aina, itseensä voi aina luottaa. Itsekkin olen yksinäinen koulukiusattu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      1985
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      113
      1708
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1296
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe