Uskovaisten viat ja virheet

SRKn ja Rauhanyhdistysten johtomiehet ovat tehneet paljon virheitä varsinkin pedofiliaa salatessaan, ja pedofiliansalailuoppeja opettaessaan, he ovat syyllistyneet suoranaisiin harhaoppeihin ja vääryyksiin.

Luther on opettanut näin Jumalan valtakunnan löytymisestä maan päältä:

"Järki ei taida sitä tuta,vaikka vielä kaikki nenälasit sen päälle pantaisiin.
Kyllä per.kele sen pahennuksella ja eriseuralla peittää taitaa. Niin,että sinun pitää siitä pahentuman.
Jumala myös taitaa kaikkinaisella virheellä ja puutoksella salata ,että sinä siitä hokaraksi tulet ja väärin tuomitset.
Ei tahdo näyttää,mutta uskottaa."

Kuitenkin minä näen uskon avaamilla silmillä, että Jumalan valtakunta on kätkettynä aarteena piilotettu tuonne vanhoilislestadiolaisuuden pellon multien alle. Se pellon multa ja ne siellä sontana olevat kuolleen uskon tilassa olevat "tyhmät neitseet", eivät ole sitä kätkettyä Jumalan valtakuntaa, vaan sitä sontaa ja multaa siinä pellossa. Myöskään elävässä uskossa olevien vanhoillislestadiolaisten oma liha ei ole sitä kätkettyä Jumalan valtakuntaa, vaan sitä pellon multaa ja sontaa. Jumalan valtakunta eli kultainen kynttilänjalka on kätketty tuonne vanhoillislestadiolaisuus-pellon sontien ja multien alle piiloon. Jumalan valtakunta itsessään on täydellinen ja kokonansa kullasta. Se pelto johon se on kätketty, ei kuitenkaan ole täydellinen, vaan se on likainen ja koostuu sonnasta ja mullasta.

Kuitenkin se ihminen joka sen aarteen löytää, ostaa sen koko pellon sontineen ja multineen, jotta saa tuon aarteen omakseen. Jumalan valtakunnan armohoitoa ei voi kukaan nimittäin omistaa ilman seurakuntayhteyttä. Lapset ja riittävän kehitysvammaiset eivät tarvitse seurakuntayhteyttä(sontaa ja multaa) siksi koska he eivät tarvitse hengellisesti elävänä pysymiseen Jumalan valtakunnan armohoitoa. Kaikki muut ihmiset kuitenkin tarvitsevat Jumalan valtakunnan armohoitoa pysyäkseen hengellisesti elävinä, eli elävässä uskossa. Jumalan valtakunnan armohoito on välttämätöntä myös uudestisyntymisen mahdollistamiseksi.

Matt. 13:44
Taas on taivaan valtakunta tavaran vertainen, joka on peltoon kätketty, jonka ihminen löysi, ja kätki sen: ja ilon tähden, mikä hänellä siitä oli, meni hän pois ja myi kaikki mitä hänellä oli ja osti sen pellon.

2. Kor. 4:7
Mutta meillä on tämä tavara savisissa astioissa, että se ylönpalttinen voima pitää oleman Jumalalta ja ei meistä.

21

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • velikulta siinäkin

      Oikeinko olet tosissasi? Elvä usko teillä taitaa elää muutakin kuis usko. Sinä olet varmaan löytänyt aarteen ja tajusit tässä minulle keino päästä vastuusta. Älä aikuinen ihminen tuota vanhan aikaista potaskaa syötä meille lue ihan keskenäsi. Taidän tavarat jos pysyisikin siellä savisissa astioissa saisivat lapset olla rauhassa.


      • armonopettaja
        armonoppilas kirjoitti:

        Rippisalaisuusoppia käsittelen tuolla:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10676324

        Mitäpä jos ottaisin kirjan Suomen laki käsiisi ja tutkisit asioita ihan niikuin niitten pitäisi mennä. Minua ei sinun rippisalaisuusopirt kiinnosta pätkääkään olen normaali ihminen. En pienten lasten raiskaajaMahtaako armonoppilas olla ihan alan ihmisiä. Taidat kuitenkin haista ja käydä vessassa niinkuin muutkin älä tee itsestäsi tärkeämpää kuin oletkaan.
        Armonoppilas on mies joka on todennäköisesti eläkkeellä oleva naristi. Käsittele ihan vaan keskenäsi asioita teet palveluksia sillä muille ihmisille.


      • armonopettaja kirjoitti:

        Mitäpä jos ottaisin kirjan Suomen laki käsiisi ja tutkisit asioita ihan niikuin niitten pitäisi mennä. Minua ei sinun rippisalaisuusopirt kiinnosta pätkääkään olen normaali ihminen. En pienten lasten raiskaajaMahtaako armonoppilas olla ihan alan ihmisiä. Taidat kuitenkin haista ja käydä vessassa niinkuin muutkin älä tee itsestäsi tärkeämpää kuin oletkaan.
        Armonoppilas on mies joka on todennäköisesti eläkkeellä oleva naristi. Käsittele ihan vaan keskenäsi asioita teet palveluksia sillä muille ihmisille.

        kommentistasi voin päätellä että sinulla on luetun ymmärtämisessä vaikeuksia.

        Kehoitan kuitenkin sinuakin yrittämään uudestaan lukemaan kirjoituksiani aiheesta:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10676324


      • *Virkanainen*
        armonoppilas kirjoitti:

        kommentistasi voin päätellä että sinulla on luetun ymmärtämisessä vaikeuksia.

        Kehoitan kuitenkin sinuakin yrittämään uudestaan lukemaan kirjoituksiani aiheesta:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10676324

        Anteeksi nyt vaan, mutta kirjoituksistasi ei löydy kuin kopioituja lauseita, ei mitään käsitystä, mitä niillä yrität sanoa, mahdatko itsekään tajuta?

        Kun tällaista tunnista toiseen luetaan ihmisille, niin joku saattaa ehkä ajatellakin viisaaksi ja Raamatun tulkitsijaksi. Aika kaukana siitä.

        Yhä odotan ihan omia henkilökohtaisia näkemyksiäsi. Älä kätkeydy lainattujen lauseiden taakse vai eikö sinulla ole omia näkemyksiä asioista lainkaan?
        Valitettavasti nämä asiasta muualle johdattelut eivät uppoa meihin ns.normaaleihin kuolevaisiin.


      • *Virkanainen* kirjoitti:

        Anteeksi nyt vaan, mutta kirjoituksistasi ei löydy kuin kopioituja lauseita, ei mitään käsitystä, mitä niillä yrität sanoa, mahdatko itsekään tajuta?

        Kun tällaista tunnista toiseen luetaan ihmisille, niin joku saattaa ehkä ajatellakin viisaaksi ja Raamatun tulkitsijaksi. Aika kaukana siitä.

        Yhä odotan ihan omia henkilökohtaisia näkemyksiäsi. Älä kätkeydy lainattujen lauseiden taakse vai eikö sinulla ole omia näkemyksiä asioista lainkaan?
        Valitettavasti nämä asiasta muualle johdattelut eivät uppoa meihin ns.normaaleihin kuolevaisiin.

        Jos et osaa lukea, niin en voi auttaa, muuten kuin että kehoitan käymään kaksi ensimmäistä ala-asteen vuotta koulussa uusintana.

        "kirjoituksistasi ei löydy kuin kopioituja lauseita"

        Ei kuule pidä paikkaansa. Olen ihan itse kirjoittanut ihan omat näkemykseni, jotka perustuvat vankasti Raamatun perustukselle.

        Tuolta voit lukea. Vai etkö osaa avata linkkiä?
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10676324


      • armonoppilas kirjoitti:

        Jos et osaa lukea, niin en voi auttaa, muuten kuin että kehoitan käymään kaksi ensimmäistä ala-asteen vuotta koulussa uusintana.

        "kirjoituksistasi ei löydy kuin kopioituja lauseita"

        Ei kuule pidä paikkaansa. Olen ihan itse kirjoittanut ihan omat näkemykseni, jotka perustuvat vankasti Raamatun perustukselle.

        Tuolta voit lukea. Vai etkö osaa avata linkkiä?
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10676324

        Esimerkiksi tuon linkin osoittamassa aloituskirjoituksessani kirjoitan ihan omia näkemyksiäni (jotka perustuvat vankasti Raamatuun) aiheesta. Esim aloituskirjoituksessa on yksi ainoa kotioitu tekstin pätkä, ja sekin Pyhästä Raamatusta kopioitu.

        Miksi valehtelet?

        2. Moos. 20:16
        (8) Ei sinun pidä väärää todistusta sanoman sinun lähimmäistäs vastaan.


      • *Virkanainen*
        armonoppilas kirjoitti:

        Jos et osaa lukea, niin en voi auttaa, muuten kuin että kehoitan käymään kaksi ensimmäistä ala-asteen vuotta koulussa uusintana.

        "kirjoituksistasi ei löydy kuin kopioituja lauseita"

        Ei kuule pidä paikkaansa. Olen ihan itse kirjoittanut ihan omat näkemykseni, jotka perustuvat vankasti Raamatun perustukselle.

        Tuolta voit lukea. Vai etkö osaa avata linkkiä?
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10676324

        Osaan oikein hyvin lukea, mutta tuotoksesi on puhdasta kopiointia a)Raamatusta b) Lutherilta c) saarnamiehiltä.

        Kuka käyttää normaalissa puhe-ja kirjoitusyhteydessä esim. sanontaa:
        "Kuitenkin se ihminen joka sen aarteen löytää, ostaa sen koko pellon sontineen ja multineen, jotta saa tuon aarteen omakseen. "

        Oivoi, jos ei ole sanottavaa selkeällä kielellä, niin aika köyhää on. Mutta kukin taaplaa tyylillään........... Kuten jo todettu, ehkä tuollainen kieliasu kuulostaa teikäläisistä hyvin hienolta, mutta tavallisen kuolevaisen silmissä tuo on puhdasta fariseuslaista patinaa, ei mitään muuta.


      • *Virkanainen* kirjoitti:

        Osaan oikein hyvin lukea, mutta tuotoksesi on puhdasta kopiointia a)Raamatusta b) Lutherilta c) saarnamiehiltä.

        Kuka käyttää normaalissa puhe-ja kirjoitusyhteydessä esim. sanontaa:
        "Kuitenkin se ihminen joka sen aarteen löytää, ostaa sen koko pellon sontineen ja multineen, jotta saa tuon aarteen omakseen. "

        Oivoi, jos ei ole sanottavaa selkeällä kielellä, niin aika köyhää on. Mutta kukin taaplaa tyylillään........... Kuten jo todettu, ehkä tuollainen kieliasu kuulostaa teikäläisistä hyvin hienolta, mutta tavallisen kuolevaisen silmissä tuo on puhdasta fariseuslaista patinaa, ei mitään muuta.

        Et tainnut ymmärtää että siinä selitettiin Jeesuksen kertomaa vertausta peltoon kätketystä aarteesta. Vertaus on kuvakieltä. En ymmärrä miten muuten voisin selittää kuvakielistä vertausta, kuin käyttämällä kuvakieltä.

        Olet sivistymätön ihminen ja tietämätön.


      • *Virkanainen*
        armonoppilas kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää että siinä selitettiin Jeesuksen kertomaa vertausta peltoon kätketystä aarteesta. Vertaus on kuvakieltä. En ymmärrä miten muuten voisin selittää kuvakielistä vertausta, kuin käyttämällä kuvakieltä.

        Olet sivistymätön ihminen ja tietämätön.

        Ymmärrän oikein hyvin tuon vertauksen ja vertaus on siis ihan sinun omasta päästäsi, niinkö???

        Eli et siis osaa käyttää normaalia ilmaisua?? Eli osaat käyttää vain kuvakieltä.
        Ikävää, mutta kai silläkin pärjää...... ainakin kun osaa käyttää sitä oikeissa paikoissa ....

        Eli yhä: sinulla ei ole omia ajatuksia, vaan käytät "omina mielipiteinäsi" Jeesuksen vertauksia. Just just ja silleen.


      • *Virkanainen* kirjoitti:

        Ymmärrän oikein hyvin tuon vertauksen ja vertaus on siis ihan sinun omasta päästäsi, niinkö???

        Eli et siis osaa käyttää normaalia ilmaisua?? Eli osaat käyttää vain kuvakieltä.
        Ikävää, mutta kai silläkin pärjää...... ainakin kun osaa käyttää sitä oikeissa paikoissa ....

        Eli yhä: sinulla ei ole omia ajatuksia, vaan käytät "omina mielipiteinäsi" Jeesuksen vertauksia. Just just ja silleen.

        Kyllä minulla on omia ajatuksia.

        Kuitenkin kaikki opit tulee perustella kristinuskon perusoppien mukaan Raamatun kirjoituksilla.


      • *Virkanainen* kirjoitti:

        Ymmärrän oikein hyvin tuon vertauksen ja vertaus on siis ihan sinun omasta päästäsi, niinkö???

        Eli et siis osaa käyttää normaalia ilmaisua?? Eli osaat käyttää vain kuvakieltä.
        Ikävää, mutta kai silläkin pärjää...... ainakin kun osaa käyttää sitä oikeissa paikoissa ....

        Eli yhä: sinulla ei ole omia ajatuksia, vaan käytät "omina mielipiteinäsi" Jeesuksen vertauksia. Just just ja silleen.

        Osaan käyttää normaaliakin ilmaisua, enkä vain kuvakieltä. Tuolla linkin takana kirjoittamissani kirjoituksissani, ja tässäkin kirjoituksessani käytän normaalia ilmaisua.

        Mutta silloin kun selitän Raamatun vertauksia, joudun käyttämään normaalien ilmausten tueksi myös kuvakieltä. Et kai sinäkään voi olla niin tonttu, ettet ymmärrä lainkaan sellaista yksinkertaista kuvakieltä, jollaista olen käyttänyt, ja jota Raamatussa käytetään paljon?

        Jos kuvakieltäkin voi ymmärtää, niin miksi sitä ei saisi käyttää? ihmettelen...


      • *Virkanainen*
        armonoppilas kirjoitti:

        Kyllä minulla on omia ajatuksia.

        Kuitenkin kaikki opit tulee perustella kristinuskon perusoppien mukaan Raamatun kirjoituksilla.

        Sen kun näkisi.....
        Aika "huvittavaa" , että puhut aarteesta, jonka te olette ilmeisesti mielestäsi löytäneet yhteydessä, missä puhuttu teidän yhteisön tekemistä kauheuksista.
        Jos en olisi varma, että olet vl, voisin sanoa jonkun vetelevän lauseita ja vertauksia ihan ****umaisuuttaan tänne palstalle, mutta ilmeisesti et kuitenkaan ole provo, vaan ihan ihka oikea vanhoillislestadiolainen.
        Juuri samanlaista on tekstitys, mitä kuuntelin ex-mieheni suusta hänen käännyttyään vl-oppiin ja saaden sieltä oikeutuksen väkivallan käyttöön kotona (ennen sitä oppia väkivallasta ei ollut mitään merkkiä).
        Mies lensi pihalle ja sai laajimman lähestymiskiellon minuun. Sen pituinen se ja joka sana totta. Lapsia oli lupa tavata vain suojatuissa oloissa. Sellasia velikultia te olette. Ulkokultaisuus rules, joten minulle on ihan turha puhua pa**aa, tiedän teidän yhteisönne tavat ja temput liian hyvin.

        Terveiset vaan sille Heinolan saarnamiehelle,joka toimi apuna ex-miehelläni Treella oikeudenkäynnissä - ei oikein oikeusistuimessa uponnut teidän kauniit ja ulkoa opetellut korulauseet. Siellä toimii Suomen laki.


      • *Virkanainen*
        *Virkanainen* kirjoitti:

        Sen kun näkisi.....
        Aika "huvittavaa" , että puhut aarteesta, jonka te olette ilmeisesti mielestäsi löytäneet yhteydessä, missä puhuttu teidän yhteisön tekemistä kauheuksista.
        Jos en olisi varma, että olet vl, voisin sanoa jonkun vetelevän lauseita ja vertauksia ihan ****umaisuuttaan tänne palstalle, mutta ilmeisesti et kuitenkaan ole provo, vaan ihan ihka oikea vanhoillislestadiolainen.
        Juuri samanlaista on tekstitys, mitä kuuntelin ex-mieheni suusta hänen käännyttyään vl-oppiin ja saaden sieltä oikeutuksen väkivallan käyttöön kotona (ennen sitä oppia väkivallasta ei ollut mitään merkkiä).
        Mies lensi pihalle ja sai laajimman lähestymiskiellon minuun. Sen pituinen se ja joka sana totta. Lapsia oli lupa tavata vain suojatuissa oloissa. Sellasia velikultia te olette. Ulkokultaisuus rules, joten minulle on ihan turha puhua pa**aa, tiedän teidän yhteisönne tavat ja temput liian hyvin.

        Terveiset vaan sille Heinolan saarnamiehelle,joka toimi apuna ex-miehelläni Treella oikeudenkäynnissä - ei oikein oikeusistuimessa uponnut teidän kauniit ja ulkoa opetellut korulauseet. Siellä toimii Suomen laki.

        Todennäköisesti tamperelaiset muistavat tapauksen -haettiinhan ex-mieheni poliisipartion toimesta kesken sunnuntaiseurojen penkistä, minne hän yritti piiloutua muitten avustuksella - piiloleikki päättyi poliisipartion voittoon.
        Tai niin, vaikea sanoa, kuinka monta kertaa on sitten poliisipartio joutunut näin toimimaan - epäilen kuitenkin.


      • *Virkanainen* kirjoitti:

        Todennäköisesti tamperelaiset muistavat tapauksen -haettiinhan ex-mieheni poliisipartion toimesta kesken sunnuntaiseurojen penkistä, minne hän yritti piiloutua muitten avustuksella - piiloleikki päättyi poliisipartion voittoon.
        Tai niin, vaikea sanoa, kuinka monta kertaa on sitten poliisipartio joutunut näin toimimaan - epäilen kuitenkin.

        "Virallinen" VL-oppi ja SRKn johtokunta ja suurin osa vanhoillislestadiolaisista emme/eivät missään tapauksessa hyväksytä/hyväksy mitään väkivaltaa ketään ihmistä kohtaan.

        Väkivaltaa ei saa tietenkään kohdistaa esimerkiksi vaimoonsa, mieheensä, lapsiinsa, eikä keneenkään muuhunkaan ihmiseen. Ainoastaan itsepuolustus ja toisen ihmisen puolustaminen ja isänmaan puolustaminen ja omaisuuden(oman tai jonkun muun) puolustaminen on sallittua väkivalloin silloin kun puolustaminen ei ole mahdollista ilman väkivallan käyttämistä. Väkivaltaa tulee silloinkin käyttää vain siinä määrin kuin se on täysin välttämätöntä.


      • *Virkanainen* kirjoitti:

        Sen kun näkisi.....
        Aika "huvittavaa" , että puhut aarteesta, jonka te olette ilmeisesti mielestäsi löytäneet yhteydessä, missä puhuttu teidän yhteisön tekemistä kauheuksista.
        Jos en olisi varma, että olet vl, voisin sanoa jonkun vetelevän lauseita ja vertauksia ihan ****umaisuuttaan tänne palstalle, mutta ilmeisesti et kuitenkaan ole provo, vaan ihan ihka oikea vanhoillislestadiolainen.
        Juuri samanlaista on tekstitys, mitä kuuntelin ex-mieheni suusta hänen käännyttyään vl-oppiin ja saaden sieltä oikeutuksen väkivallan käyttöön kotona (ennen sitä oppia väkivallasta ei ollut mitään merkkiä).
        Mies lensi pihalle ja sai laajimman lähestymiskiellon minuun. Sen pituinen se ja joka sana totta. Lapsia oli lupa tavata vain suojatuissa oloissa. Sellasia velikultia te olette. Ulkokultaisuus rules, joten minulle on ihan turha puhua pa**aa, tiedän teidän yhteisönne tavat ja temput liian hyvin.

        Terveiset vaan sille Heinolan saarnamiehelle,joka toimi apuna ex-miehelläni Treella oikeudenkäynnissä - ei oikein oikeusistuimessa uponnut teidän kauniit ja ulkoa opetellut korulauseet. Siellä toimii Suomen laki.

        Pahoittelen sitä mitä ex miehesi oli tehnyt sinulle, väärinkäyttäen törkeällä tavalla vl-uskoa ja uskovaisen(elävää uskoa ja Pyhää Henkeä hänellä ei voinut olla niin toimiessaan ja katumattomana ei myöhemminkään) nimeä väärin.

        Jos toiset vl-uskovaiset olivat puolustaneet miestäsi asiassa, niin pahoittelen sitäkin heidän puolestaan, sillä jos he ovat niin tehneet, niin he ovat toimineet väärin ja vääryydellä ja häpäisseet Jumalan nimen ja Jumalan valtakunnan ja evankeliumin.

        San. 25:26 Vanhurskas, joka jumalattoman eteen lankee, on niinkuin sekoitettu kaivo ja turmeltu lähde.


    • samaa sontaa

      Kummallinen ajattelutapa. salaaminen tuntuu olevan teille suurempi asia kuin teko.

      • nimimerkki samaa sontaa: "salaaminen tuntuu olevan teille suurempi asia kuin teko"

        Ei ole suurempi. Mutta rikoksia salaamalla tulee osalliseksi eli osasyylliseksi salaamiinsa rikoksiin Jumalan ja ihmisten edessä.

        Sinun mielestäsikö esim varastaminen on OK, koska se on pienempi asia kuin murhaaminen??


    • Amrmonopettaja

      Lasten raiskaaminen on teidän piireissä ok mutta korvakorut saavat teidät tolaltanne. On sulla jutut. Raamattua siteeraat kun et omia ajatuksia omaa:) SontooMafia mikä mafia. Kas kun ette vaadi vielä suojelurahaa uhreilta.

      • *Virkanainen*

        Näinpä se menee.
        Kun tähän liikkeeseen joutuu, ei voi uskoa elävänsä sivistysvaltiossa nimeltään Suomi. Olen monesti verrannut vanhoillislestadiolaisuutta oman kokemukseni perusteella islamiin, aivan samanlaiset piirteet.

        Itselläni oli se onni, että mikään mahti maailmassa ei sitonut minua pitämään suutani kiinni, vaan vein asiat suoraan viranomaisten eteen. Sain kyllä armonpuhujia oveni taakse, mutta ne vierailut loppuivat lyhyeen. Kaiken kaikkiaan tämän liikkeen takia olin 5 krt exääni vastassa oikeudessa, hovia myöten. Eihän päätökset koskaan muuttuneet, mutta aina exä yritti uudet temput saada lasten huoltajuus, sosiaaliviranomaisten kantahan ratkaisi joka kerta ja siis joka kerta yksinhuoltajuus minulle ja tapaamiset isän kanssa suojattuna. Ja lopulta vainosi ja uhkaili minua niin paljon, että määrättiin laajennettuun lähestymiskieltoon.

        Täällä ns. tavalliset kauhistelevat ja ihmettelevät tätä touhua, voin sitten kertoa, että ette edes tiedä, mikä pimeys tässä liikkeessä on, kun joutuu itse siihen mukaan. En toivo edes vihamiehelleni kohtaloa - jos joku minua vihaa.
        Aikanaan kirjoittelin tänne aiheesta ja voiko joku kuvitella - kaikki aloittamani kirjoitukset järjestelmällisesti poistuivat.


    • tavallinen ihminen

      *virkanaiselle*

      "Täällä ns. tavalliset kauhistelevat ja ihmettelevät tätä touhua, voin sitten kertoa, että ette edes tiedä, mikä pimeys tässä liikkeessä on..."

      näin on "tavallinen" ihminen kauhistelee tätä touhua. sitä ei vain tavallinen ihminen käsitä niten tuollaisella SRK:lla voi olla noin voimakas vaikutus jäseniinsä eli vl-uskoviin.

      voiko Suomessa vielä olla noin suurta pimeyttä ja salailua. puhdistus ei lähde koskan liikeen ulkpuolelta vaan sen täytyy nousta liikken sisältä.

      mikä ihmeen ihmislaji on tämä vl-ihminen, kun ei nouse vastustamaan tuota pääkeskusta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe