Kun Raamatussa puhutaan Israelista, ei tarkoiteta nykyistä Israelin poliittista valtiota, vaan hengellistä Israelia, jota vääräoppiset eivät hengellisessä pimeydessään voi ymmärtää.
On aivan yhdentekevää, joutavanpäiväistä lörpöttelyä järjestää joitakin "Israel-iltoja" taikka jotakin muuta Israelin nimikkeen alla kulkevaa hengellistä kokoontumista, kun ei ymmärretä, mitä tarkoittaa Raamatun Israel, hengellinen Israel.
Raamatun Israel, se Hengellinen Israel ei tarkoita poliittista valtiota, vaan oikeauskoisten joukkoa, Herran kansaa joka maan päällä kilvoittelee kohti kunnaina kruunua, iankaikkista autuutta.
Israelin valtiolla ei mitään tekemistä Raamatun Israelin kanssa
70
1004
Vastaukset
- 22
Vapaidensuuntien korvausteologiaa.
Oikea Israel on aina juutalaisvaltio, ei kristillinen, eikä ainakaan helluntailainen. - KTS (Ei kirj.)
Aloittaja on tässä asiassa aivan oikeassa. Juuri tätä on se alkuperäinen ja raitis kristillinen oppi, jota lopun ajan dispensationalistiset hämmentäjät ameriiikanopeillaan yrittävät hämmentää.
- 23
Itte olet raitis.
* KTS, aloittaja on aivan väärässä. Raamattu kyllä puhuu , sekä oikeasta maanpäällisestä Israelin valtiosta ja kansasta, joka on oikeasti vieläkin olemssa, ja se on Jumalan ihme, että on ! Ei ole ajan myrskyt sitä puhaltaneet Välimereen eikä muuallekkaan, vaikka ei vielä ole ihan koknaisuudessaan palannut omaan luvattuun maahnasa, jonka rajatkin tullaan asettamaan oikeaan mittakaavaan aikanaan.
* Seurakun on myös todellinen, ja ja se on hengellinen Israel, oikea juutalainen on hän, joka on sydämeltään ympärileikattu Jeesusken sydän verellä, eli elävä seurakunta maailman laajuisesti, ja se on kätkettynä kaikkien maailman paikallis-seurakuntien ja kirkkojen sekaan, kuin " liljat orjantappurain kesellä"! Tämä Kristuksen ostama ja lunastama Jumalan seurakunta on todellinen Israel, hengellisesti. Eikä se koskaan sulje pois maanpäällistä Israelia, jolla on oma paikkansa Jumalan suunnitelmissa.- hengellinen Israel
Minäkin todistan aloittajan näkemyksen puolesta, se on juuri oikea näkövinkkeli!
Katsotaanpas ihan pikkaisen " Todellista Israelia"
" Koko Israel on pelastuva! Room 11: 26 " Ja niin kaikki Israel on pelastuva,
niinkuin kirjoitettu on: " Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakovista"
Jaakobin nimi on Israel. Gal 6: 15 (Nyt tarkkana) " Sillä ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus"!!!
" Ja KAIKILLE jotkä TÄMÄN säännön mukaan vaeltavat, kaikille heille rauha ja laupeus, ja Jumalan Israelille" jae 16
1 Moos 32: 28...Termi "Israel" merkitsee " Taistella Jumalan kanssa"!!terv. benedi - Mohikaani_27 ei kirj
hengellinen Israel kirjoitti:
Minäkin todistan aloittajan näkemyksen puolesta, se on juuri oikea näkövinkkeli!
Katsotaanpas ihan pikkaisen " Todellista Israelia"
" Koko Israel on pelastuva! Room 11: 26 " Ja niin kaikki Israel on pelastuva,
niinkuin kirjoitettu on: " Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakovista"
Jaakobin nimi on Israel. Gal 6: 15 (Nyt tarkkana) " Sillä ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus"!!!
" Ja KAIKILLE jotkä TÄMÄN säännön mukaan vaeltavat, kaikille heille rauha ja laupeus, ja Jumalan Israelille" jae 16
1 Moos 32: 28...Termi "Israel" merkitsee " Taistella Jumalan kanssa"!!terv. benedi* No mutta, viestisi perusteella olet kanssani ihan samaa mieltä, ja kumoat aloittajan näkemyksen, joka joutaakin kumoon, sillä se ei perustu Raamattuun, niin kuin on kirjoitettu. Mutta ota huomioon, että on myös hengellinen Israel, ja se on seurakunta!
- Vastaus aloittajalle
"Israelin valtiolla ei mitään tekemistä Raamatun Israelin kanssa"
Vai niin. Jos asia on noin, niin silloin ei myöskään aamulla enää aurinko ole noussut. Herra nimittäin lupasi juutalaiselle kansalle, että vasta sitten se lakkaa olemasta kansa hänen edessään, jos aurinko ei enää nouse eikä kuu paista. Jeremia 31:35-37.
Nousiko aurinko teilläpäin vielä tänään? Jos nousi niin juutalaiset ovat yhä kansa Jumalan edessä, Jumalan lupausten mukaan. 3.Mooseksen kirja 26:44-45.
Ymmärrä siis sydämessäsi, että Israelin Jumala on vanhurskas ja pyhä, joka ei riko lupauksiaan eikä kadu Israelin kutsumusta omaisuuskansakseen. Hän ei ole ihminen, että katuisi valintaansa ja sitä koko ihmiskunnalle hyvää, minkä on päättänyt toteuttaa valitun kansansa kautta. Israel on oleva vielä tulevina aikoina siunaukseksi koko maailmalle.
Neuvon aloituksen tekijää tutustumaan tarkemmin VT:n pyhiin Kirjoituksiin sekä Jeesuksen ja apostolien opetuksiin. Israelin tulevasta siunauksen ajasta voi lukea seikkaperäisesti esim. Roomalaiskirjeen luvuista 9, 10 ja 11.- 23
Tämä on asiaa.
- Vastaus 23:lle
23 kirjoitti:
Tämä on asiaa.
Tuntuu hyvältä, kun huomaa sinun ymmärtävän Jumalan antamia lupauksia ja siunauksia omaisuuskansalleen. Ne odottavat vielä toteutumisen huipennusta, mutta yhtä varmasti ne toteutuvat, kuin lupaus siitä, että juutalaiset palaavat aikojen lopulla omaan maahansa, joka onkin jo toteutunut silmiemme nähden.
Saamme kiittää Herraa, että olemme pakanoina päässeet osallisiksi pelastuksesta uskomalla Jeesukseen Kristukseen. Pietari tunnusti Jeesuksen todistamalla "sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". Tähän Jeesus vastasi Pietarin olevan autua ja rakentavansa seurakuntansa tälle tunnustukselle. Jeesus tunnusti siis olevansa Kristus, Messias, Israelin Kuningas ja koko maailman Vapahtaja. Hän sanoikin, että "pelastus on juutalaisista".
On surullista, kun monet ihmiset eivät näe Israelin kansaa osana Jumalan pelastussuunnitelmaa. Sitä se Raamatun mukaan kuitenkin on. Saimme Jumalan Sanan juutalaisten kautta, pelastus synnistä tuli juutalaisen Jeesuksen kautta ja aikojen lopulla rauha maailmaan tulee juutalaisen Jeesus Messiaan kautta - KTS (Ei kirj.)
Vastaus 23:lle kirjoitti:
Tuntuu hyvältä, kun huomaa sinun ymmärtävän Jumalan antamia lupauksia ja siunauksia omaisuuskansalleen. Ne odottavat vielä toteutumisen huipennusta, mutta yhtä varmasti ne toteutuvat, kuin lupaus siitä, että juutalaiset palaavat aikojen lopulla omaan maahansa, joka onkin jo toteutunut silmiemme nähden.
Saamme kiittää Herraa, että olemme pakanoina päässeet osallisiksi pelastuksesta uskomalla Jeesukseen Kristukseen. Pietari tunnusti Jeesuksen todistamalla "sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". Tähän Jeesus vastasi Pietarin olevan autua ja rakentavansa seurakuntansa tälle tunnustukselle. Jeesus tunnusti siis olevansa Kristus, Messias, Israelin Kuningas ja koko maailman Vapahtaja. Hän sanoikin, että "pelastus on juutalaisista".
On surullista, kun monet ihmiset eivät näe Israelin kansaa osana Jumalan pelastussuunnitelmaa. Sitä se Raamatun mukaan kuitenkin on. Saimme Jumalan Sanan juutalaisten kautta, pelastus synnistä tuli juutalaisen Jeesuksen kautta ja aikojen lopulla rauha maailmaan tulee juutalaisen Jeesus Messiaan kauttaAloittaja on oikeassa.
Jumala ei kadu valintaansa KENENKÄÄN ihmisen kohdalla mutta IHMISELLÄ on oikeus katua ja hylätä tämä valinta.
Israel ei ole poikkeus. Kaikki mitä Jumala tarjoaa on valinnaista ja ehdollista. Väkisin hän ei meille mitään syötä:
Mooseksen kirja:
28:1 "JOS kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja pidät tarkoin kaikki hänen käskynsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin Herra, sinun Jumalasi, asettaa sinut korkeammaksi kaikkia kansoja maan päällä.
8:15 Mutta JOS sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut.
Eikä Jumala anna Israelille mitään erikoisasemaa polkea muita vaikka tietyllä fanituslössillä tälläisiä kuvitelmia onkin:
2. Moos.
22:21 Älä sorra äläkä ahdista muukalaista, sillä te olette itse olleet muukalaisina Egyptin maassa.
22:22 Älkää sortako leskeä tai orpoa.
22:23 Sillä jos sinä sorrat heitä ja he huutavat minua avuksensa, niin minä totisesti kuulen heidän huutonsa,
22:24 ja minun vihani syttyy, ja minä surmaan teidät miekalla, niin että teidän vaimonne joutuvat leskiksi ja lapsenne orvoiksi. - aurnko ja kuu
"Herra nimittäin lupasi juutalaiselle kansalle, että vasta sitten se lakkaa olemasta kansa hänen edessään, jos aurinko ei enää nouse eikä kuu paista. Jeremia 31:35-37. "
Tuo auringon nouseminen ja kuun paistaminen ei tarkoita mitään luonnollista aurinkoa ja kuuta, jotka me näämme taivaalla, vaan ne ovat metaforia, kielikuvia.
Aurinko on metafora taivaallisesta Jumalasta ja kuu tarkoittaa hänen seurakuntaansa, sitä tosiuskovien joukkoa josta elävä evankeliumi julistetaan siihen saakka, kunnes tulee aika, että kuu ei anna valoa, eli siitä elävästä tosiuskovasta seurakunnasta ei enään saarnata ulkopuolelle oleville evankeliumia. Kun se aika, että kuu ei enään nouse, eli tuosta elävästä tosiuskovien seurakunnasta, siitä hengellisestä Israelista ei enään ulkopuolella oleville saarnata, on silloin loppu lähellä.
Eivät tosiuskovien seurakunnan, sen hengellisen Israelin ulkopuolella olevat, pimeydessä vaeltavat voi ymmärtää, mitä se Jeremia 31 luvussa kerrottu aurinko ja kuu tarkoittavat; ne tarkoittavat sitä, mitä edellä kirjoitin. - 23
Vastaus 23:lle kirjoitti:
On surullista, kun monet ihmiset eivät näe Israelin kansaa osana Jumalan pelastussuunnitelmaa. Sitä se Raamatun mukaan kuitenkin on. Saimme Jumalan Sanan juutalaisten kautta, pelastus synnistä tuli juutalaisen Jeesuksen kautta ja aikojen lopulla rauha maailmaan tulee juutalaisen Jeesus Messiaan kauttaMitäs minä. Vanha siionisti.
Ymmärrän myös, mitä veli kootee tarkoittaa.
Sielunpelastuksen kannalta, ovat uskovat pakanat, oksastetut Jeesukseen Kristukseen. Tämä ei kuitenkaan tarkoita Israelin juutalaiseen kansaan oksastamista, tai Israelin valtion omimista pakanakristityille. Tätähän jo ristiretkeläiset tekivät ja tämän päivän kristityt jatkavat, uskotellen itselleen, että Jumala olisi sen muka heille luvannut. Näin Israelista katoaa asuntoja ja työpaikkoja, jotka Jumala on tarkoittanut asunnoiksi Aabrahamin biologisille lapsille, ei esim. Suomen kristityille ja käännynnäisille. Tällaisille Jeesus itse kääntää selkänsä, kuten kanaanilaiselle vaimolle.
Monet kristityt kieltävät Jeesuksen, kääntyen juutalaisuuteen ja sitten uskottelevat muka olevansa "messiaanisia juutalaisia". He eivät ole messiaanisia, juutalaisia, eivätkä edes kristittyjä, sillä "sen minkä kirjoitit, sen kirjoitit". Heitä ei tule ihailla, he julkisesti kieltävät Jeesuksen. Kääntyessään juutalaisuuteen he allekirjoittivat Jeesuksen kieltävän paperin, saadakseen Israelista aineellista hyötyä. Tätä he eivät haluaisi muiden kristittyjen tietävän. Toisaalta he muka "salakristittyinä" huijasivat myös Israelin viranomaisia, juutalaisuus ei tunnusta Jeesusta. KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Aloittaja on oikeassa.
Jumala ei kadu valintaansa KENENKÄÄN ihmisen kohdalla mutta IHMISELLÄ on oikeus katua ja hylätä tämä valinta.
Israel ei ole poikkeus. Kaikki mitä Jumala tarjoaa on valinnaista ja ehdollista. Väkisin hän ei meille mitään syötä:
Mooseksen kirja:
28:1 "JOS kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja pidät tarkoin kaikki hänen käskynsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin Herra, sinun Jumalasi, asettaa sinut korkeammaksi kaikkia kansoja maan päällä.
8:15 Mutta JOS sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut.
Eikä Jumala anna Israelille mitään erikoisasemaa polkea muita vaikka tietyllä fanituslössillä tälläisiä kuvitelmia onkin:
2. Moos.
22:21 Älä sorra äläkä ahdista muukalaista, sillä te olette itse olleet muukalaisina Egyptin maassa.
22:23 Sillä jos sinä sorrat heitä ja he huutavat minua avuksensa, niin minä totisesti kuulen heidän huutonsa,
22:24 ja minun vihani syttyy, ja minä surmaan teidät miekalla, niin että teidän vaimonne joutuvat leskiksi ja lapsenne orvoiksi.* Olet nyt KTS, antikristuksen profeetta, ja opetuksellasi johdat ihmisiä pahasti harhaan, olet niin kierutunut ns. uskossasi, että näet kaiken väärissä väreissä, et erota päivää yöstä !
- 23
KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Aloittaja on oikeassa.
Mooseksen kirja:
2. Moos.
22:24 ja minun vihani syttyy, ja minä surmaan teidät miekalla, niin että teidän vaimonne joutuvat leskiksi ja lapsenne orvoiksi.No ei nyt kylläkään Kootee millään Antin asialla ole, vaan ihan kristinoppia opettaa. Kuten edellä (alempana) kirjoitinkin, niin itse uskon, eli sielunpelastuksen kannalta, hengellisessä suhteessamme Jumalaan, olemme kaikki samanarvoisia. Raamatun mukaan "siinä ei ole erotusta juutalaisen, eikä kreikkalaisen, ei orjan, eikä vapaan (porhon, eikä duunarin) välillä."
Jumala on kuitenkin antanut tietyt lupaukset kaikille Aabrahamin biologisille lapsille, sekä myös vain Israelin kansalle, eli biologisille Jaakobin lapsille. Myös uskon kautta Aabrahamin lapsille, eli pakanakristityille on omat lupauksensa, näitä lupauksia ei kuitenkaan pidä sekoittaa keskenään, sillä kullekin on omansa, eikä toisen omaa tule yrittää anastaa. Sellainen on vain varas ja murhamies / -nainen, eikä tule perimään taivaallista Israelia, Jumalan Valtakuntaa. - Haluaisin tietää?
aurnko ja kuu kirjoitti:
"Herra nimittäin lupasi juutalaiselle kansalle, että vasta sitten se lakkaa olemasta kansa hänen edessään, jos aurinko ei enää nouse eikä kuu paista. Jeremia 31:35-37. "
Tuo auringon nouseminen ja kuun paistaminen ei tarkoita mitään luonnollista aurinkoa ja kuuta, jotka me näämme taivaalla, vaan ne ovat metaforia, kielikuvia.
Aurinko on metafora taivaallisesta Jumalasta ja kuu tarkoittaa hänen seurakuntaansa, sitä tosiuskovien joukkoa josta elävä evankeliumi julistetaan siihen saakka, kunnes tulee aika, että kuu ei anna valoa, eli siitä elävästä tosiuskovasta seurakunnasta ei enään saarnata ulkopuolelle oleville evankeliumia. Kun se aika, että kuu ei enään nouse, eli tuosta elävästä tosiuskovien seurakunnasta, siitä hengellisestä Israelista ei enään ulkopuolella oleville saarnata, on silloin loppu lähellä.
Eivät tosiuskovien seurakunnan, sen hengellisen Israelin ulkopuolella olevat, pimeydessä vaeltavat voi ymmärtää, mitä se Jeremia 31 luvussa kerrottu aurinko ja kuu tarkoittavat; ne tarkoittavat sitä, mitä edellä kirjoitin.Vai niin. No onko sinun mielestä sitten Israelin maalle tulevaisuudessa luvatut alueetkin [rajat] vain metaforaa? Nehän tulevat kulkemaan Egyptin virrasta Eufrat-virtaan.
Katsoin tuon Jeremian 31:36 hebrean kreikannoksesta, kun en hebreaa osaa. Siinä ei ole viittausta hengellisiin lakeihin vaan luonnon lakeihin jotka mainitaan jakeessa 35.
Olen surullisena samaa mieltä siitä mitä kirjoitit:
"Eivät tosiuskovien seurakunnan, sen hengellisen Israelin ulkopuolella olevat, pimeydessä vaeltavat voi ymmärtää, mitä se Jeremia 31 luvussa kerrottu aurinko ja kuu tarkoittavat"
Sinäpä sen sanoit, ettei "ulkopuolella olevat" voi ymmärtää. Olisin huomannut sen kyllä sanomattakin. Mutta, ne mainitut tähdet, mitä ne sinun metaforassasi tarkoittavat? - maansa menettäneet
Haluaisin tietää? kirjoitti:
Vai niin. No onko sinun mielestä sitten Israelin maalle tulevaisuudessa luvatut alueetkin [rajat] vain metaforaa? Nehän tulevat kulkemaan Egyptin virrasta Eufrat-virtaan.
Katsoin tuon Jeremian 31:36 hebrean kreikannoksesta, kun en hebreaa osaa. Siinä ei ole viittausta hengellisiin lakeihin vaan luonnon lakeihin jotka mainitaan jakeessa 35.
Olen surullisena samaa mieltä siitä mitä kirjoitit:
"Eivät tosiuskovien seurakunnan, sen hengellisen Israelin ulkopuolella olevat, pimeydessä vaeltavat voi ymmärtää, mitä se Jeremia 31 luvussa kerrottu aurinko ja kuu tarkoittavat"
Sinäpä sen sanoit, ettei "ulkopuolella olevat" voi ymmärtää. Olisin huomannut sen kyllä sanomattakin. Mutta, ne mainitut tähdet, mitä ne sinun metaforassasi tarkoittavat?"Vai niin. No onko sinun mielestä sitten Israelin maalle tulevaisuudessa luvatut alueetkin [rajat] vain metaforaa? Nehän tulevat kulkemaan Egyptin virrasta Eufrat-virtaan. "
Se mitä Vanhassa Testamentissa, kuten esimerkiksdi Jeremian kirjan luvussa 31 kirjoitetaan juutalaisten poliittisesta valtiosta, Israelista ja sen rajoista, ei sillä ole enään mitää merkitystä, koska juutalaiset itse hylkäsivät ensin Kristuksen, joka heidän keskelleen tuli ja sitten suurin osa juutalaisista vielä hylkäsi sen maan, joka Abrahamille luvattiin, kun juutalaiset muuttivat muihin maihin, heille vieraitten kansakuntien joukkoon siirtolaisiksi.
Siis Jumalan Vanhan Testamentin kirjoituksissa kerrotulla lupauksella Abrahamille ei ole enään mitään merkitystä nykypäivinä, koska juutalaiset ovat itse oman maansa hyljänneet, vaikkakin muuta kansakunnat ovat toisen maailmansodan jälkeen natsien hirmutöitä kauhistellessaan, antameet juutalisille mahdollisuuden perustaa Israelin poliittinen valtio Välimeren kaakkoiskulmaan, jossa se nyt on.
Siis juutalaiset itse hylkäsivät oman maansa ja joka maansa jättää, se myös maansa menettää. - K
maansa menettäneet kirjoitti:
"Vai niin. No onko sinun mielestä sitten Israelin maalle tulevaisuudessa luvatut alueetkin [rajat] vain metaforaa? Nehän tulevat kulkemaan Egyptin virrasta Eufrat-virtaan. "
Se mitä Vanhassa Testamentissa, kuten esimerkiksdi Jeremian kirjan luvussa 31 kirjoitetaan juutalaisten poliittisesta valtiosta, Israelista ja sen rajoista, ei sillä ole enään mitää merkitystä, koska juutalaiset itse hylkäsivät ensin Kristuksen, joka heidän keskelleen tuli ja sitten suurin osa juutalaisista vielä hylkäsi sen maan, joka Abrahamille luvattiin, kun juutalaiset muuttivat muihin maihin, heille vieraitten kansakuntien joukkoon siirtolaisiksi.
Siis Jumalan Vanhan Testamentin kirjoituksissa kerrotulla lupauksella Abrahamille ei ole enään mitään merkitystä nykypäivinä, koska juutalaiset ovat itse oman maansa hyljänneet, vaikkakin muuta kansakunnat ovat toisen maailmansodan jälkeen natsien hirmutöitä kauhistellessaan, antameet juutalisille mahdollisuuden perustaa Israelin poliittinen valtio Välimeren kaakkoiskulmaan, jossa se nyt on.
Siis juutalaiset itse hylkäsivät oman maansa ja joka maansa jättää, se myös maansa menettää."Siis Jumalan Vanhan Testamentin kirjoituksissa kerrotulla lupauksella Abrahamille ei ole enään mitään merkitystä nykypäivinä, koska juutalaiset ovat itse oman maansa hyljänneet"
Tällä ei ole mitään merkitystä, koska sinä olet tämän itse sepittänyt, se on vain sinun mielipiteesi mikä pitää hylätä Raamatun vastaisena. - Haluaisin tietää?
maansa menettäneet kirjoitti:
"Vai niin. No onko sinun mielestä sitten Israelin maalle tulevaisuudessa luvatut alueetkin [rajat] vain metaforaa? Nehän tulevat kulkemaan Egyptin virrasta Eufrat-virtaan. "
Siis juutalaiset itse hylkäsivät oman maansa ja joka maansa jättää, se myös maansa menettää.Se on totta, että juutalaiset hylkäsivät Messiaansa (kuninkaansa), mutta se ei tee tyhjäksi Israelin Jumalan uskollisuutta. Hän pitää liiton jonka on kansansa kanssa tehnyt. "Kutsumistansa ja armolahjojansa Jumala ei kadu".
>>>juutalaiset itse hylkäsivät ensin Kristuksen, joka heidän keskelleen tuli ja sitten suurin osa juutalaisista vielä hylkäsi sen maan, joka Abrahamille luvattiin, kun juutalaiset muuttivat muihin maihin, heille vieraitten kansakuntien joukkoon siirtolaisiksi>>>
Eikö sinulla ole mitään ymmärrystä siitä, että juutalaiset hajoitettiin kotimaastaan muihin maihin, ei omasta tahdostaan vaan valloittajien vieminä ja pakoon ajamina. Jumalan lähettämät profeetata julistivat tämän tulevan tuomion Israelin kansalle, mutta lupasivat myös, että Jumala kokoaa heidät vielä takaisin maahansa.
Juutalaiset eivät siis 'jättäneet maatansa' vaan heidät ajettiin pois ja karkoitettiin maastansa.
Vieläkään Israel ei ole turvassa vihollisiltaan, mutta Jumala on oleva kansansa turva tulevina ahdingon päivinä. - kuka ne...
Haluaisin tietää? kirjoitti:
Se on totta, että juutalaiset hylkäsivät Messiaansa (kuninkaansa), mutta se ei tee tyhjäksi Israelin Jumalan uskollisuutta. Hän pitää liiton jonka on kansansa kanssa tehnyt. "Kutsumistansa ja armolahjojansa Jumala ei kadu".
>>>juutalaiset itse hylkäsivät ensin Kristuksen, joka heidän keskelleen tuli ja sitten suurin osa juutalaisista vielä hylkäsi sen maan, joka Abrahamille luvattiin, kun juutalaiset muuttivat muihin maihin, heille vieraitten kansakuntien joukkoon siirtolaisiksi>>>
Eikö sinulla ole mitään ymmärrystä siitä, että juutalaiset hajoitettiin kotimaastaan muihin maihin, ei omasta tahdostaan vaan valloittajien vieminä ja pakoon ajamina. Jumalan lähettämät profeetata julistivat tämän tulevan tuomion Israelin kansalle, mutta lupasivat myös, että Jumala kokoaa heidät vielä takaisin maahansa.
Juutalaiset eivät siis 'jättäneet maatansa' vaan heidät ajettiin pois ja karkoitettiin maastansa.
Vieläkään Israel ei ole turvassa vihollisiltaan, mutta Jumala on oleva kansansa turva tulevina ahdingon päivinä."Juutalaiset eivät siis 'jättäneet maatansa' vaan heidät ajettiin pois ja karkoitettiin maastansa. "
Kuka ne juutalaiset sieltä omilta mailtaan ja milloin karkoitti?
Eikö suurin osa juutalaisten esi-isistä ole itse aikojen kuluessa vapaaehtoisesti muuttaneet Amerkiikaan, Venäjälle Britanniaan ynnä muualle Abrahamille luvatun maan jättäen?
Onhan kirjoitettu: " Sillä he (siis juutalaisten esi-isät) eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra. " (Hebr.8:9) - Uusi luomus
Totta, mikä totta..Israel ei ole mikään Jumalan kansa...kertoohan sen raamattukin , esittämällä että hengellinen Israel on liitetty pois pudotettujen israelilaisten tilalle!
terv. benedi
Mutta ei ole kielletty rukoilla israelilaisten puolesta, sillä ei ole muuta pelastajaa israelilaisellakaan, kuin Jumala, Jeesus Kristus - 20
kuka ne... kirjoitti:
"Juutalaiset eivät siis 'jättäneet maatansa' vaan heidät ajettiin pois ja karkoitettiin maastansa. "
Kuka ne juutalaiset sieltä omilta mailtaan ja milloin karkoitti?
Eikö suurin osa juutalaisten esi-isistä ole itse aikojen kuluessa vapaaehtoisesti muuttaneet Amerkiikaan, Venäjälle Britanniaan ynnä muualle Abrahamille luvatun maan jättäen?
Onhan kirjoitettu: " Sillä he (siis juutalaisten esi-isät) eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra. " (Hebr.8:9)Vuonna 70, kun Jerusalem hävitettiin, roomalaiset karkoittivat juutalaiset maanpakoon. Sieltä juutalaiset siirtyivät kohti itää ja etelä-Eurooppaa ja levittäytyivät mm. nyk. Venäjälle, Saksaan, Espanjaan, myös Irakin ja Iranin suunnalle.
Juutalaisvainoista johtuen monet kääntyivät kristityiksi. Varsinkin 1800-luvun loppupuolen vainoista Venäjällä, ns. pogromeista johtuen, juutalaiset alkoivat pyrkiä takaisin kotimaahansa Israeliin, juutalaisia lähti paljon myöskin pohjois-Amerikkaan, jossa oli uskonnonvapaus. Saksan ja itä-Euroopan juutalaisvainoista johtuen muuttoliike takaisin Israeliin kasvoi entisestään.
Aloituksen ja viestien sanomiset ovat sekaisin kuin puuro ja velli samassa lautasessa.
Raamatussa on kahden jumalan uskonto.
VT edustaa juutalaisten (nimi tulee Juudan valtion kansalaisista) HERRA, JHWHW; nimisen jumaluuden uskomuksia. VT:n HERRA on kansallinen jumala ja se (kirjoittajat) ei ennusta maailmanloppua. Se odottaa kansallista vapahtajaa, joka tekisi Israelista maailman valtiaan ja jota muut kansat kumartaisivat. Israel suorittaisi maailman puolesta Herralle säädetyt uhripalvelukset eli maailma maksaisi Israelille pappisveroa.
Ortodoksijuutalaisuus tukee vielä tätä teoriaa. Se on pieni lahko Israelissa.
VT:ssä eivät ole kaikki juutalaisuuden (mooseksenuskon) "pyhät" kirjat.
UT edustaa toisen jumalan Jumalan uskomuksia. Kristittyjen jumala on yleiskansallinen jumaluus. Sen Jumala tuhoaa aikanaan maailman päreiksi ja
vie pienen uskovaisjoukon sielut ikuiseen elämään eli onnen valtakuntaan kuoleman jälkeen ja tiedottomana reaalisesta elämästään.
VT:ssä on vain manala, jonne kuolleet siirtyvät. Manalassa ei ole kahta osastoa.
Kristinusko, UT, ei tue erillistä valtiota. Se kansallisuudesta riippumaton uskovien yhteisö.
UT:ssa "Israel" on hengellinen käsite, VT:ssä se on konkreettinen maailmanvalta ja johon nykyjuutalaisuus on ottanut eroa. Silti nykyjuutalaisuus (uskontona) mielellään hokee luvattua kansaa ja maata.
Kristittyjen jumala ja UT eivät tue yhtä kansaa. Ateisti ei pidä mitään kansaa parempana tai huonompana. Jos pitäisi, hän olisi rasisti.
Kun puhutaan raamatun linjasta, pitäisi eritellä kumman osion jumaluudesta on kysymys.
Ps. Juutalaisten Herra on ehdoton yksinvaltias. Sillä ei ole pahanteon apurina paholaista kuten kristittyjen jumalalla.
Herra ei ole myöskään kolmiosainen kuten Jumala. Herra on selkeämpi käsite materian vastakohtana kuin mystisen moniosainen kristittyjen jumala ja josta he eivät itsekään pääse ymmärrykseen.- uuden testamentin...
"Aloituksen ja viestien sanomiset ovat sekaisin kuin puuro ja velli samassa lautasessa."
Minä tarkoitin nimen omaan Uuden Testamentin Israelia, sitä hengellistä Israelia, jonka niin monet vääräoppiset ymmärtävät tarkoittavan sitä poliittista valtiota, joka nykyään on Välimeren kaakkoiskulmassa, tarkemmin sanottuna itä-kaakossa.
- sionistisika
Aloittaja kärsii jonkinasteisesta Jumalan rakkauden tuntemisen puutostilasta, muulla tavalla tuollaista katkeransävyistä ja tuomion hengessä kirjoitettua vuodatusta ei voi selittää. Joillekin on edelleen kova paikka, että Jumala on alkanut toteuttaa voimallisesti Vanhan testamentin profetioita, jotka lupaavat israelilaisille paluun aikojen lopulla takaisin esi-isiensä luvattuun maahan, josta he kerran joutuivat lähtemään diaasporaan. Jeesus myös ennusti, että Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät. V. 1967 Kuuden päivän sodassa Israel sai 2000 vuoden tauon jälkeen sille San Remon sopimuksen perusteella kuuluvan Itä-Jerusalemin hallintaansa, kun sitä laittomasti vuodesta 1948 saakka miehittäneet jordanialaiset ajettiin sieltä pois.
Tämäkin viestiketju osoittaa, että Israel -tilaisuuksia tarvitaan edelleen. Tietämättömyys ja sielunvihollisen henkivallat pyrkivät kääntämään vilpittömiäkin kristittyjä antisemitististen ja antisionististen virtausten kannattajiksi. Uuden liiton Jeesukseen uskovien tulee pysyä erillään näistä virtauksista, joiden uhreiksi jotkut vanhat kirkkoisät ja uskonpuhdistaja Luther muun muassa joutuivat tunnetuin seurauksin.
Jumalan mielen mukaista asennoitumista juutalaisiin osoitti apostoli Paavali, kun hän Roomalaiskirjeen 9: en luvun alussa kirjoitti, että hän itse olisi suonut tulleensa kirotuksi pois Kristuksesta veljiensä, lihan puolesta juutalaisten, hyväksi, jos se olisi edesauttanut heidän pelastumistaan. Näin suuri rakkaus Paavalilla oli heitä kohtaan. Tämä on täysin päinvastaista kuin niiden kohdalla, jotka rinnastavat juutalaiset "saatanan synagoogaan" väittäen, että heillä ei muka olisi enää oikeutta periä Jumalan heidän esi-isilleen lupaamaa maata.- Hyvin kirjoitit !
Erittäin hyvä ja asiallinen kirjoitus. Jumala sinua siunatkoon. Lupaustensa mukaisesti myös siunaa. Hän on uskollinen ja pitää minkä lupaa, myös valitsemansa kansan kohdalla.
- Jeesus on tie
Paavali oli puoliksi Juutalainen.
Avaaja on sekä oikeassa että väärässä. Nimittäin Jumalan omaisuuskansaa ovat paitsi juutalaiset myös pakanakansoista
Kristus- uskoon uudestisyntyneet ihmiset.
Ja toisaalta, geneettinen juutalaisuus sinänsä ei pelasta ketään.
Joka ei usko Jeesukseen se on jo tuomittu, olipa hän geneettisesti juutalainen, - taikka pakana.
Room. 2:28-29 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu; vaan se on juutalainen, ...
*) ... joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
Room. 3:1-2 Mitä etuuksia on siis juutalaisilla, tai mitä hyötyä ympärileikkauksesta? Paljonkin, kaikin tavoin; ennen kaikkea se, että heille on uskottu, mitä Jumala on puhunut.
Room. 3:3 Mutta kuinka? ...
... Jos jotkut ovat olleet epäuskoisia, ei kaiketi heidän epäuskonsa ole Jumalan uskollisuutta tyhjäksi tekevä?
Room. 3:9-12
Miten siis on? Olemmeko me parempia?
Emme suinkaan.
Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla, niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa; kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.- jatkoa edelliseen
Room. 3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Room. 3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
Room. 3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
Room. 3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
Room. 3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ...
* ... ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Room. 3:27 Missä siis on kerskaaminen?
Se on suljettu pois.
Minkä lain kautta? Tekojenko lain?
Ei, vaan uskon lain kautta.
Room. 3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan ...
_______
*) ... uskon kautta, ilman lain tekoja. - 23
jatkoa edelliseen kirjoitti:
Room. 3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Room. 3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
Room. 3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
Room. 3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
Room. 3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ...
* ... ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Room. 3:27 Missä siis on kerskaaminen?
Se on suljettu pois.
Minkä lain kautta? Tekojenko lain?
Ei, vaan uskon lain kautta.
Room. 3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan ...
_______
*) ... uskon kautta, ilman lain tekoja.Paavali oli täysin juutalainen, myös Rooman kansalainen. Mitä ihmeen höpinää "puoliksi juutalainen"? Juutalainen joko ollaan, tai ei olla.
Kristityt ei-juutalaiset eivät ole Jumalan omaisuuskansaa. Kristityt ovat uskon kautta oksastetut Kristukseen, eivät Israelin kansaan.
- KTS (Ei kirj.)
Nimimerkki "Suopursukka" kirjoitti sen niin hyvin, että se pitää toistaa tässä ja huutaa kaikilta katoilta:
"Raamatussa on kahden jumalan uskonto.
VT edustaa juutalaisten (nimi tulee Juudan valtion kansalaisista) HERRA, JHWHW; nimisen jumaluuden uskomuksia. VT:n HERRA on kansallinen jumala ja se (kirjoittajat) ei ennusta maailmanloppua. Se odottaa kansallista vapahtajaa, joka tekisi Israelista maailman valtiaan ja jota muut kansat kumartaisivat. Israel suorittaisi maailman puolesta Herralle säädetyt uhripalvelukset eli maailma maksaisi Israelille pappisveroa.
Ortodoksijuutalaisuus tukee vielä tätä teoriaa. Se on pieni lahko Israelissa.
VT:ssä eivät ole kaikki juutalaisuuden (mooseksenuskon) "pyhät" kirjat.
UT edustaa toisen jumalan Jumalan uskomuksia. Kristittyjen jumala on yleiskansallinen jumaluus. Sen Jumala tuhoaa aikanaan maailman päreiksi ja
vie pienen uskovaisjoukon sielut ikuiseen elämään eli onnen valtakuntaan kuoleman jälkeen ja tiedottomana reaalisesta elämästään." Jokainen uudestisyntynyt tietysti ymmärtää ja käsittää, ettei Herra tarkoita "lihallista" Israelia, vaan sitä, joka uskossa vastaanottaa Jeesuksen Messiaanaan. Se on jalo öljypuun oksa, joka ympätään eli oksastetaan kiinni jälleen jaloon öljypuuhun.
Me uudestistyntyneet, pakanauskovat, saamme Jumalan armosta olla kiinnitettyinä tuohon jaloon öljypuuhun, emmekä voi sillä kerskata.
Aloittajan hengellisestä "raittiudesta" kertoo pilkallinen suhtautuminen Herran kansan kokoontumisiin Israel-asian ympärillä. Nämä asiat täytyy tuntea sisältä päin ja Jumalan Hengessä. Ei jumalaton voi tällaista käsittääkään, enempää kuin hengellisiä yleensäkään. Nehän ovat häneltä salattuja.
Jos tällaisia "vääräoppisia" onkin, jotka eivät ymmärrä Israelin merkitystä, niin uskovien joukossa he ovat marginaaliryhmä. On nimittäin niin, että Herra itse sytyttää uskovan sydämeen rakkauden Israelia kohtaan. Jollei näin tapahdu, voi täydellä syyllä epäillä sitä, onko koskaan uskoon tullutkaan.- Minun kokemus.
>>>On nimittäin niin, että Herra itse sytyttää uskovan sydämeen rakkauden Israelia kohtaan. Jollei näin tapahdu, voi täydellä syyllä epäillä sitä, onko koskaan uskoon tullutkaan>>>
Ennen uskoon tulemistani olin hyvin Israel-vastainen. Nyt jälkikäteen en osaa edes ymmärtää miksi olin vihoissani juutalaisille ja Israelille. Kun tulin uskoon niin koko ajatusmaailmani ja mieleni muuttui. Kukaan ei opettanut minua millään tavalla, mutta aloin rakastaa juutalaisia ja Israelia. Rakastan juutalaisia ja Jeesusta, joka on pelastanut minut ja antanut syntini anteeksi. - ???
"Jos tällaisia "vääräoppisia" onkin, jotka eivät ymmärrä Israelin merkitystä, niin uskovien joukossa he ovat marginaaliryhmä. On nimittäin niin, että Herra itse sytyttää uskovan sydämeen rakkauden Israelia kohtaan. Jollei näin tapahdu, voi täydellä syyllä epäillä sitä, onko koskaan uskoon tullutkaan. "
eikös tämän voi myös kääntää niin että se kuka ei tule synnin tuntoon ja itke syntejään niin ei ole koskaan uskoon tullutkaan!
kuinka moni täällä on tullut synnintunoon ja itkenyt syntejään?
vai onko vaan luettu syntisen rukous ja sanottu että otan ja tunnustan Jeesuksen Kristuksen elämäni Herraksi?
tai ollaan oltu jossain seurakunnassa kun ollaan kysytty etä kuka haluaa ottaa Jeesuksen Krisuksen elämänsä Herraksi?
ja ollaan ITSE päätetty että nytpä minä rupean uskovaksi ja otan elämääni Jeesuksen Krisutsen?
onko suurimmalla osalla uskovia edes nykään synnintutoa?
kun sanotaan että ei tarvitse kuin uskoa ja synnit on anteeksi annettu, tekipä mitä tahansa? ei edes parannusta?
kai tiedätte että ei ihminen voi taivaasta itse mitään ottaa, ei edes uskoa?
jokainen uudesti syntynyt ja tosi uskova tietää tämän? - raamatusta
??? kirjoitti:
"Jos tällaisia "vääräoppisia" onkin, jotka eivät ymmärrä Israelin merkitystä, niin uskovien joukossa he ovat marginaaliryhmä. On nimittäin niin, että Herra itse sytyttää uskovan sydämeen rakkauden Israelia kohtaan. Jollei näin tapahdu, voi täydellä syyllä epäillä sitä, onko koskaan uskoon tullutkaan. "
eikös tämän voi myös kääntää niin että se kuka ei tule synnin tuntoon ja itke syntejään niin ei ole koskaan uskoon tullutkaan!
kuinka moni täällä on tullut synnintunoon ja itkenyt syntejään?
vai onko vaan luettu syntisen rukous ja sanottu että otan ja tunnustan Jeesuksen Kristuksen elämäni Herraksi?
tai ollaan oltu jossain seurakunnassa kun ollaan kysytty etä kuka haluaa ottaa Jeesuksen Krisuksen elämänsä Herraksi?
ja ollaan ITSE päätetty että nytpä minä rupean uskovaksi ja otan elämääni Jeesuksen Krisutsen?
onko suurimmalla osalla uskovia edes nykään synnintutoa?
kun sanotaan että ei tarvitse kuin uskoa ja synnit on anteeksi annettu, tekipä mitä tahansa? ei edes parannusta?
kai tiedätte että ei ihminen voi taivaasta itse mitään ottaa, ei edes uskoa?
jokainen uudesti syntynyt ja tosi uskova tietää tämän?"kai tiedätte että ei ihminen voi taivaasta itse mitään ottaa, ei edes uskoa?"
Johanneksen evankeliumista
Luku 3:27
27. Johannes vastasi: Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei sitä ANNETA hänelle taivaasta.
Juudaan kirjeestä
19. Nämä ovat hajaannuksen aiheuttajia.
He ovat SIELULLISIA, HENKEÄ heillä ei ole.
ymmärrättekö tämän? - profetia
raamatusta kirjoitti:
"kai tiedätte että ei ihminen voi taivaasta itse mitään ottaa, ei edes uskoa?"
Johanneksen evankeliumista
Luku 3:27
27. Johannes vastasi: Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei sitä ANNETA hänelle taivaasta.
Juudaan kirjeestä
19. Nämä ovat hajaannuksen aiheuttajia.
He ovat SIELULLISIA, HENKEÄ heillä ei ole.
ymmärrättekö tämän?1900-luvun alussa saama profetia lopun ajoista
Pelastusarmeijan perustajan William Boothin (1829-1912) Jumalalta
elämänsä loppuhetkissä saama profetia siitä, millainen on
maailma, ja ns. kristikunnan hengellinen tila “päivää ennen
Jeesuksen tulemusta”. Tässä ilmestyksessä on kuusi pääkohtaa, jotka
sisältävät mm. seuraavat asiat:
“1. Silloin on politiikka ilman Jumalaa. Tulee päivä, jolloin koko
läntisen maailman virallinen valtiopolitiikka on sellaista, että
kukaan ei missään hallitsevissa tasoissa enää pelkää Jumalaa. Uusi
sukupolvi poliittisia johtajia hallitsee Eurooppaa, sukupolvi joka
ei pienessäkään määrässä pelkää enää Jumalaa.
2. Silloin on taivas ilman helvettiä. Tulee päivä, jolloin
tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu nimittää
täyden totuuden evankeliumiksi. Silloin Raamatun profetian
mukaisesti saarnataan korvasyyhyyn. Kuulijat määräävät, mitä
saarnatuoleista julistetaan. Ja silloin yleinen määräys
saarnatuoleille on tämä: ”Puhukaa lempeitä, makeita sanoja. Puhukaa
taivaasta, jättäkää meidät vapaiksi, jotta emme joutuisi
rasittumaan, kun saarnaatte helvetistä.”
3. Kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman parannuksen
tekemistä. Kristikunnasta katoaa se Raamatun oppi, että
anteeksisaamista synnistä ei voi olla ilman, että tehdään
parannusta synnistä.
4. Päivä ennen Jeesuksen tuloa on täynnä pelastusiloa ihmisillä,
JOTKA EIVÄT OLE UUDESTISYNTYNEET YLHÄÄLTÄ.
5. ON PALJON USKONTOA, ILMAN PYHÄÄ HENKEÄ
2.Tim. 3:5. Juuda 18,19.
6. Kristikunta ilman Kristusta. Kristus ei ole siellä, missä “VERI
JA TULI” eivät ole voimassa - kieltäkää noista sanoista toinen, ja
teillä on kristillisyyden muodot, mutta teillä ei ole Kristusta.“
Raamatussa ei ole ollenkaan käsitettä "Hengellinen Israel".
- kyllä on
Kyllä siellä on; jos on oikeassa hengessä vaeltava, vaeltaa siinä hengellisessä Israelissa joka maan päällä on, niin ymmärtää sen Raamatusta välittyvän hengellisen Israelin olemuksen, jota ulkopuolella olevat eivät voi ymmärtää.
kyllä on kirjoitti:
Kyllä siellä on; jos on oikeassa hengessä vaeltava, vaeltaa siinä hengellisessä Israelissa joka maan päällä on, niin ymmärtää sen Raamatusta välittyvän hengellisen Israelin olemuksen, jota ulkopuolella olevat eivät voi ymmärtää.
Annatko Raamattuviitteen, jossa puhutaan "hengellisestä Israelista".
- KTS (Ei kirj.)
kyllä on kirjoitti:
Juuri näin. Itse asiassa maailmassa ei ole koskaan ollutkaan muuta kuin tämä hengellinen Israel. Vanhan Liiton aikoinakin vanhurskaita oli harvassa lihallisten Israelin lasten joukossa.
- kokonaiskuva kertoo
kalamos kirjoitti:
Annatko Raamattuviitteen, jossa puhutaan "hengellisestä Israelista".
Se hengellinen Israel avautuu siitä Raamatun kokonaiskuvasta, kun sitä Raamattua oikeassa hengessä lukee ja ymmärtää, pimeydessä vaeltavat, kadotuksen tien kulkijat eivät voi sitä ymmrtää.
kokonaiskuva kertoo kirjoitti:
Se hengellinen Israel avautuu siitä Raamatun kokonaiskuvasta, kun sitä Raamattua oikeassa hengessä lukee ja ymmärtää, pimeydessä vaeltavat, kadotuksen tien kulkijat eivät voi sitä ymmrtää.
Raamattu ei tunne käsitettä "hengellinen Israel",
mutta kylläkin käsitteen "Jumalan Israel."
Israelin kansa ja Jumalan Israel eivät ole yksi ja sama asia.
Ympärileikkaus ei osoita kuulumista Jumalan Israeliin.
Se merkitsee kuulumista Israelin kansaan,
sitä että on Aabrahamin jälkeläinen.
Se, että on Aabrahamin jälkeläinen,
ei tarkoita samaa kuin olla Aabrahamin lapsi.
Vain ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
En ole Aabrahamin jälkeläinen. Mutta olen Aabrahamin lapsi.
En ikinä voi olla osallinen niistä lupauksista,
jotka liittyvät tuohon Jumalan ja Israelin kansan väliseen liittoon,
koska en ole Aabrahamin jälkeläinen,
mutta Aabrahamin lapsena olen osallinen Uuden liiton lupauksista.
Aabraham oli vanha ja rikas. Ja onneton:
"Sinä et ole antanut minulle jälkeläistä ... "
Jumala vei Aabrahmin tähtitaivaan alle:
"Näin paljon on sinulla oleva jälkeläisiä."
Ja Jumala lupasi, että se, joka lähtee
Aabrahamin ruumiista, on perivä Aabrahamin.
Ja Jumala teki liiton Aabrahamin kanssa.
Liiton merkkinä oli ympärileikkaus.
Tuo merkki osoitti ympärileikatun olevan
Aabrahamin jälkeläinen.
Ja liittosopimus alkoi sanoin:
Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan ...
Tämän liiton Jumala vahvisti vielä
Iisakin ja edelleen Jaakobin kanssa.
Mutta sitten Jumala lupasi tehdä Uuden liiton
sen Israelin heimon kanssa,
jonka Hän oli tuonut pois Egyptin maasta (Jer 31).
Lupaus toteutui, kun Jeesus ojensi viinin opetuslapsilleen,
Israelin jälkeläisille, ja sanoi: Tämä on Uusi liitto ...
Myöhemmin nämä opetuslapset ymmärsivät,
että myös pakanat pääsevät osallisiksi tähän Uuteen liittoon.
Metsäöljypuun oksia voidaan oksastaa jaloon öljypuuhun.- hengellinen Israel
kalamos kirjoitti:
Raamattu ei tunne käsitettä "hengellinen Israel",
mutta kylläkin käsitteen "Jumalan Israel."
Israelin kansa ja Jumalan Israel eivät ole yksi ja sama asia.
Ympärileikkaus ei osoita kuulumista Jumalan Israeliin.
Se merkitsee kuulumista Israelin kansaan,
sitä että on Aabrahamin jälkeläinen.
Se, että on Aabrahamin jälkeläinen,
ei tarkoita samaa kuin olla Aabrahamin lapsi.
Vain ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
En ole Aabrahamin jälkeläinen. Mutta olen Aabrahamin lapsi.
En ikinä voi olla osallinen niistä lupauksista,
jotka liittyvät tuohon Jumalan ja Israelin kansan väliseen liittoon,
koska en ole Aabrahamin jälkeläinen,
mutta Aabrahamin lapsena olen osallinen Uuden liiton lupauksista.
Aabraham oli vanha ja rikas. Ja onneton:
"Sinä et ole antanut minulle jälkeläistä ... "
Jumala vei Aabrahmin tähtitaivaan alle:
"Näin paljon on sinulla oleva jälkeläisiä."
Ja Jumala lupasi, että se, joka lähtee
Aabrahamin ruumiista, on perivä Aabrahamin.
Ja Jumala teki liiton Aabrahamin kanssa.
Liiton merkkinä oli ympärileikkaus.
Tuo merkki osoitti ympärileikatun olevan
Aabrahamin jälkeläinen.
Ja liittosopimus alkoi sanoin:
Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan ...
Tämän liiton Jumala vahvisti vielä
Iisakin ja edelleen Jaakobin kanssa.
Mutta sitten Jumala lupasi tehdä Uuden liiton
sen Israelin heimon kanssa,
jonka Hän oli tuonut pois Egyptin maasta (Jer 31).
Lupaus toteutui, kun Jeesus ojensi viinin opetuslapsilleen,
Israelin jälkeläisille, ja sanoi: Tämä on Uusi liitto ...
Myöhemmin nämä opetuslapset ymmärsivät,
että myös pakanat pääsevät osallisiksi tähän Uuteen liittoon.
Metsäöljypuun oksia voidaan oksastaa jaloon öljypuuhun.Hengellinen Israel käy ilmi simerkiksi Paavalin Efesolaiskirjeen 2 luvusta, kun sitä hengen avatuin silmin ja oikealla ymmärryksellä lukee: "...että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa; ..."(Ef. 2:11-)
Siis tuosta kohdasta käy ilmi hengen avautin silmin lukiessa, silloin kun on osallinen siitä hengellisen Israelin kansalaisuudesta, että ihminen saa Israelin kansalaisoikeudet (siis hengelllisen Israelin), sen hengellisen Israelin kun kääntyy kristuksen seuraajaksi.
Tätä eivät tämän valtakunnan ulkopuolella, tämän hengellisen Israelin ulkopuolella olevat voi pimeydessään sielun vihollisen sokaisemina ymmärtää. hengellinen Israel kirjoitti:
Hengellinen Israel käy ilmi simerkiksi Paavalin Efesolaiskirjeen 2 luvusta, kun sitä hengen avatuin silmin ja oikealla ymmärryksellä lukee: "...että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa; ..."(Ef. 2:11-)
Siis tuosta kohdasta käy ilmi hengen avautin silmin lukiessa, silloin kun on osallinen siitä hengellisen Israelin kansalaisuudesta, että ihminen saa Israelin kansalaisoikeudet (siis hengelllisen Israelin), sen hengellisen Israelin kun kääntyy kristuksen seuraajaksi.
Tätä eivät tämän valtakunnan ulkopuolella, tämän hengellisen Israelin ulkopuolella olevat voi pimeydessään sielun vihollisen sokaisemina ymmärtää.Raamattu ei käytä tuossa kohden eikä missään kohden
nimitystä Hengellinen Israel. Siksi sitä ei pitäisi käyttää.
Raamattu käyttää nimitystä Jumalan Israel.
Ja tuokin katkelma päättyy sanoihin:
"tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte
Jumalan asumukseksi Hengessä."
Siis seurakunta, joka muodostuu niin
Israelin kansasta kuin pakanakansoista kerätystä
uloskutsuttujen joukosta on tuo Jumalan huone.
Me pakanat olemme päässeet osallisiksi lupauksen liitosta,
eli juuri tuosta uudesta liitosta.- seurakunnasta?
juutalaisista, pakonoista ja
Jer.30:3
3. Sillä tulee aika, sanoo Herra, jolloin minä palautan kansani Israelin poisviedyt, sanoo Herra.
Minä tuon heidät takaisin maahan, minkä olen antanut heidän isilleen, ja he saavat sen omakseen.
Paavalin kirjeestä roomalaisille
Luku 9:6-8 ja 24-26
6. Jumalan sana ei kuitenkaan ole mennyt mitättömäksi.
Eiväthän kaikki israelilaiset kuulu [Jumalan] israeliin.
7. Eivät kaikki ole lapsia sen tähden, että ovat Aabrahamin jälkeläisiä.
Onhan sanottu: vain Iisakin jälkeläisiä sanotaan sinun lapsiksesi.
8. Se on: eivät ne, jotka ovat luonnollisia lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset luetaan jälkeläisiksi.
24. Sellaisiksi hän on kutsunut meidätkin, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös muista kansoista.
25. Sanoohan hän Hoosean kirjassa: Minä olen kutsuva kansakseni sen joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
26. Ja siinä paikassa, missä heille on sanottu: Te ette ole minun kansaani heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi.
Luku 10:12
12. Tässä ei ole eroa juutalaisen ja kreikkalaisen välillä, sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
Luku2:28 ja 29
28. Eihän oikea juutalainen ole se, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä oikea ympärileikkaus ole vain ulkonaisesti ruumiissa tapahtuva.
29. Oikea JUUTALAINEN on se, joka on SISÄLLISESTI juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus HENGESSÄ eikä pelkkä ulkonainen toimitus. Hän saa kiitoksensa Jumalalta eikä ihmisiltä.
Paavalin kirjeestä Filippiläisille
Luku 3:2 ja 3
2. Kavahtakaa noita koiria, varokaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalle leikattuja.
3. OIKEITA YMPÄRILEIKATTUJA olemme näet me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa, kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota itseemme ihmisinä.
5 mooseksen kirja
Luku 10:16
16. Ympärileikatkaa sen tähden sydämenne älkääkä enää niskoitelko
Paavalin kirjeestä efesolaislle
Luku 2:11-14
11. Muistakaa sen tähden, että te ihmisinä muihin kansoihin kuuluvat ennen saitte ympärileikkaamattoman nimen niiltä, joita lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti sanotaan ympärileikatuiksi.
12. Te olitte siihen aikaan ilman Kristusta, vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraita lupauksen liitoille, ilman toivoa ja Jumalaa maailmassa.
13. Nyt sitä vastoin, kun olette Kristuksessa Jeesuksesa, te ennen kaukana olleet olette päässeet lähelle Kristuksen veressä.
14. Hän on meidän rauhamme, sillä hän yhdisti nämä kaksi purkamalla erottavan väliseinan, vihollisuuden.
sakarjasta
Luku 2:11
11. sinä päivänä moniin kansoihin kuuluvaa väkeä liittyy Herraan, ja he tulevat minun kansakseni. Minä asun sinun keskelläsi, ja sinö tulet tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut luoksesi.
Jesajasta
Luku 56:3 ja 6-8
3. Älköön sanoko muukalainen, joka on Herraan liittynyt: Herra erottaa minut peräti kansastaan, älköönkä kouhittu sanoko. Minä olen kuiva puu.
6. Muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan tehdäkseen hänen tahtonsa, rakastaakseen Herran nimeä ja ollakseen hänen palvelijoitaan, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
7. minä tuon pyhälle vuorelleni ja rukoushuoneessani ilahutan heitä. Heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otollisia minun alttarillani. JA MINUN TEMPPELIÄNI ON KUTSUTTAVA KAIKKIEN KANSOJEN RUKOUSHUONEEKSI.
8. Herra, Herra sanoo: hän, joka kokoaa Israelin karkotetut: Minä kokoan vielä muitakin sen koottujen lisäksi.
Jesajasta
Luku 14:1
1. Herra armahtaa Jaakobia, valitsee vielä Israelin ja sijoittaa heidät heidän omaan maahansa. MUUKALAISIA liittyy heihin ja YHTYY Jaakobin heimoon.
Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille
Luku 10:1-4
1. veljet, en tahdo pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämmme olivat kaikki pilven alla, kulkivat kaikki meren läpi,
2. saivat kaikki kasteen Mooseksen pilvessä ja meressä,
3. söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4. ja joivat kaikki samaa hengelistä juomaa. He näet joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi. se kallio oli KRISTUS.
Paavalin kirjeestä Roomalaisille
Luku 10:20
20. Jesaja on rohkea ja sanoo: Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät ole minua etsineet.
Minä olen ilmoittanut itseni niille, jotka eivät ole minua kysyneet.
Jes. 65:1
1. Minä, olen suostunut niiden etsittäväksi, jotka eivät ole minua kysyneet, niiden löydettäväksi, jotka eivät ole etsineet minua.
Kansalle, jota ei oltu otettu minun nimiini, olen sanonut: Tässä minä olen, tässä minä olen!
ymmärrättekö tämän?
tässä hyvä keskustelu aiheesta, lukekaa!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10387468 - seurakunnasta?
seurakunnasta? kirjoitti:
juutalaisista, pakonoista ja
Jer.30:3
3. Sillä tulee aika, sanoo Herra, jolloin minä palautan kansani Israelin poisviedyt, sanoo Herra.
Minä tuon heidät takaisin maahan, minkä olen antanut heidän isilleen, ja he saavat sen omakseen.
Paavalin kirjeestä roomalaisille
Luku 9:6-8 ja 24-26
6. Jumalan sana ei kuitenkaan ole mennyt mitättömäksi.
Eiväthän kaikki israelilaiset kuulu [Jumalan] israeliin.
7. Eivät kaikki ole lapsia sen tähden, että ovat Aabrahamin jälkeläisiä.
Onhan sanottu: vain Iisakin jälkeläisiä sanotaan sinun lapsiksesi.
8. Se on: eivät ne, jotka ovat luonnollisia lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset luetaan jälkeläisiksi.
24. Sellaisiksi hän on kutsunut meidätkin, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös muista kansoista.
25. Sanoohan hän Hoosean kirjassa: Minä olen kutsuva kansakseni sen joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
26. Ja siinä paikassa, missä heille on sanottu: Te ette ole minun kansaani heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi.
Luku 10:12
12. Tässä ei ole eroa juutalaisen ja kreikkalaisen välillä, sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
Luku2:28 ja 29
28. Eihän oikea juutalainen ole se, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä oikea ympärileikkaus ole vain ulkonaisesti ruumiissa tapahtuva.
29. Oikea JUUTALAINEN on se, joka on SISÄLLISESTI juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus HENGESSÄ eikä pelkkä ulkonainen toimitus. Hän saa kiitoksensa Jumalalta eikä ihmisiltä.
Paavalin kirjeestä Filippiläisille
Luku 3:2 ja 3
2. Kavahtakaa noita koiria, varokaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalle leikattuja.
3. OIKEITA YMPÄRILEIKATTUJA olemme näet me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa, kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota itseemme ihmisinä.
5 mooseksen kirja
Luku 10:16
16. Ympärileikatkaa sen tähden sydämenne älkääkä enää niskoitelko
Paavalin kirjeestä efesolaislle
Luku 2:11-14
11. Muistakaa sen tähden, että te ihmisinä muihin kansoihin kuuluvat ennen saitte ympärileikkaamattoman nimen niiltä, joita lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti sanotaan ympärileikatuiksi.
12. Te olitte siihen aikaan ilman Kristusta, vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraita lupauksen liitoille, ilman toivoa ja Jumalaa maailmassa.
13. Nyt sitä vastoin, kun olette Kristuksessa Jeesuksesa, te ennen kaukana olleet olette päässeet lähelle Kristuksen veressä.
14. Hän on meidän rauhamme, sillä hän yhdisti nämä kaksi purkamalla erottavan väliseinan, vihollisuuden.
sakarjasta
Luku 2:11
11. sinä päivänä moniin kansoihin kuuluvaa väkeä liittyy Herraan, ja he tulevat minun kansakseni. Minä asun sinun keskelläsi, ja sinö tulet tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut luoksesi.
Jesajasta
Luku 56:3 ja 6-8
3. Älköön sanoko muukalainen, joka on Herraan liittynyt: Herra erottaa minut peräti kansastaan, älköönkä kouhittu sanoko. Minä olen kuiva puu.
6. Muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan tehdäkseen hänen tahtonsa, rakastaakseen Herran nimeä ja ollakseen hänen palvelijoitaan, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
7. minä tuon pyhälle vuorelleni ja rukoushuoneessani ilahutan heitä. Heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otollisia minun alttarillani. JA MINUN TEMPPELIÄNI ON KUTSUTTAVA KAIKKIEN KANSOJEN RUKOUSHUONEEKSI.
8. Herra, Herra sanoo: hän, joka kokoaa Israelin karkotetut: Minä kokoan vielä muitakin sen koottujen lisäksi.
Jesajasta
Luku 14:1
1. Herra armahtaa Jaakobia, valitsee vielä Israelin ja sijoittaa heidät heidän omaan maahansa. MUUKALAISIA liittyy heihin ja YHTYY Jaakobin heimoon.
Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille
Luku 10:1-4
1. veljet, en tahdo pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämmme olivat kaikki pilven alla, kulkivat kaikki meren läpi,
2. saivat kaikki kasteen Mooseksen pilvessä ja meressä,
3. söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4. ja joivat kaikki samaa hengelistä juomaa. He näet joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi. se kallio oli KRISTUS.
Paavalin kirjeestä Roomalaisille
Luku 10:20
20. Jesaja on rohkea ja sanoo: Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät ole minua etsineet.
Minä olen ilmoittanut itseni niille, jotka eivät ole minua kysyneet.
Jes. 65:1
1. Minä, olen suostunut niiden etsittäväksi, jotka eivät ole minua kysyneet, niiden löydettäväksi, jotka eivät ole etsineet minua.
Kansalle, jota ei oltu otettu minun nimiini, olen sanonut: Tässä minä olen, tässä minä olen!
ymmärrättekö tämän?
tässä hyvä keskustelu aiheesta, lukekaa!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10387468juutalaisista, pakonoista ja
Paavalin kirjeestä galatalaisille
Luku 6:15 ja 16
15. Eihän ratkaisevaa ole se, onko mies ympärileikattu vai ei, vaan että HÄN ON UUSI LUOMUS
16. Rauha ja laupeus kaikille tämän säännön mukaan vaeltaville ja JUMALAN ISRAELILLE.
ymmärrättekö tämän?
- YksiRuumisKristukses
Mitähän juutaksen uhoa täällä taas pidetään juutalaisista.
Ef. 2:11-22
Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi - että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa; ...
*) ... mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
Sillä hän on meidän rauhamme,
*) ... hän, joka teki molemmat yhdeksi
*) ... ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan, ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat; sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
Ef. 2:20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ...
... ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.- hyi kamalaa
Ensimmäisellä vuosisadalla päätään nostanut judaismin perkele sotki krityiityjen yhteyttä.
Mistä se taas on noussut esiin kolmannella vuosituhannella näiden harhaoppisten anabaptistien kautta?
Mehän tiedetään miten valtavasti Jumala auttoi oma kanssa Vanhan liitton aikana ja UUden Liiton aikana Hän todisti että Kansa vielä On Ykköskansa Israel ja Hänen omat kun antoi Pelastus tulla Juutalaisten kautta !!! Sen takia siunamme Hänen oma omaisuuskansa suuresti !!
- K
Israeliin kuuluvat kaikki uudestisyntyneet kristityt, mutta myös juutalaiset. Näytä Raamatusta kohta, missä sanotaan, että ensimmäinen liitto on mitätöity ja Israeliin kuuluisivat vain kristityt. Sinun kauttasi kirjoittaa perkeleellinen antisemitismin henki.
- KTS (Ei kirj.)
Sehän on ruisleipäkristillisyyden perusjuju, että vanha Liitto on kuollut ja kuopattu ja kaikki on UUDEKSI tehty!
LUKEKAA SITÄ RAAMATTUA!
Hebr.
8:7 Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
8:8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
8:9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään. - hengellinen Israel
Sehän on ruisleipäkristillisyyden perusjuju, että vanha Liitto on kuollut ja kuopattu ja kaikki on UUDEKSI tehty!
LUKEKAA SITÄ RAAMATTUA!
Hebr.
8:7 Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
8:8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
8:9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.Tuosta siteraamastasi Hebrealaiskirjeen kohdasta käy ilmi, että se lupaus, jonka Jumala teki Abrahamille, ei ole enään voimassa: " Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra. " (Hebr.8:9)
Siis juutalaisilla ei ole enään mitää Jumalalta voimassa olevaa lupausta mistään luvastusta maasta ja sen rajoista. Sillä poliittisella Israelin valtiolla, sillä Välimeren kaakkoiskulmassa olevalla valtiolla, joka Israelin nimeä käyttää, ei ole enään mitään tekoa sen lupauksen kanssa, joka Vanhassa Testamentissa on Abrahamille annettu: "Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.(Hebr.8:13) - K
LUKEKAA SITÄ RAAMATTUA!
Hebr.
8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.Ei tuossa käy ilmi, että vanha liitto on kumottu. Se on täydennetty, joten se on vanhentunut, mutta ei kumottu.
- KTS (Ei kirj.)
hengellinen Israel kirjoitti:
Tuosta siteraamastasi Hebrealaiskirjeen kohdasta käy ilmi, että se lupaus, jonka Jumala teki Abrahamille, ei ole enään voimassa: " Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra. " (Hebr.8:9)
Siis juutalaisilla ei ole enään mitää Jumalalta voimassa olevaa lupausta mistään luvastusta maasta ja sen rajoista. Sillä poliittisella Israelin valtiolla, sillä Välimeren kaakkoiskulmassa olevalla valtiolla, joka Israelin nimeä käyttää, ei ole enään mitään tekoa sen lupauksen kanssa, joka Vanhassa Testamentissa on Abrahamille annettu: "Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.(Hebr.8:13)Pitää paikkansa. Vanha Liitto oli ehdollinen:
5. Moos
28:15 JOS SINÄ ET kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut. - KTS (Ei kirj.)
K kirjoitti:
Ei tuossa käy ilmi, että vanha liitto on kumottu. Se on täydennetty, joten se on vanhentunut, mutta ei kumottu.
Älä selitä. Älä selitä. Se ei kannata ollenkaan:
Hebr. 10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta - K
Älä selitä. Älä selitä. Se ei kannata ollenkaan:
Hebr. 10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemustaÄlä selitä.
- KTS (Ei kirj.)
K kirjoitti:
Älä selitä.
Älä selitä, älä selitä, ei se kannata ollenkaan, turha on sun selittää, se pahentaapi vaan:
http://www.youtube.com/watch?v=FTZ2-wLqnCY - Uuden liiton takaaja
Pitää paikkansa. Vanha Liitto oli ehdollinen:
5. Moos
28:15 JOS SINÄ ET kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut.KTS ymmärsi oikein.. israelilaiset tekivät sopimuksen Jumalan kanssa,... aikansa pohdittuaan, kansa antoi vastauksen Moosekselle, joka vei kansan vastauksen Jumalalle.
" Kaiken minkä Herra on puhunut , me teemme"!! Herra puhui ne liiton sanat Siinailta!
Liitto eli sopimus romahti siihen , kun israel teki epäjumalan kullasta!!
Sellainen liitto on tuhoon tuomittu, jos kristityt sanovat: " Kaiken minkä Herra on puhunut, me teemme"!!
Hah, variksen lupauksia... yhtä kaikki rikkovat käskyt!
Uuden liiton takaajaksi on nimittäin asetettu Jeesus. Hän pitää sen minkä lupaa!! terv. benedi Uuden liiton takaaja kirjoitti:
KTS ymmärsi oikein.. israelilaiset tekivät sopimuksen Jumalan kanssa,... aikansa pohdittuaan, kansa antoi vastauksen Moosekselle, joka vei kansan vastauksen Jumalalle.
" Kaiken minkä Herra on puhunut , me teemme"!! Herra puhui ne liiton sanat Siinailta!
Liitto eli sopimus romahti siihen , kun israel teki epäjumalan kullasta!!
Sellainen liitto on tuhoon tuomittu, jos kristityt sanovat: " Kaiken minkä Herra on puhunut, me teemme"!!
Hah, variksen lupauksia... yhtä kaikki rikkovat käskyt!
Uuden liiton takaajaksi on nimittäin asetettu Jeesus. Hän pitää sen minkä lupaa!! terv. benediJumala oli luvannut ja myös teki
Uuden liiton nimenomaan sen kansan kanssa,
jonka toi pois Egyptin orjuudesta.
Me pakanat olemme vain päässeet osallisiksi tuosta liitosta.
vonbulke:
"Me uudestistyntyneet, pakanauskovat, saamme Jumalan armosta olla kiinnitettyinä tuohon jaloon öljypuuhun, emmekä voi sillä kerskata. "
Eikö tuo kannanotto ole samaa uskonnollista rasismia kuin "luvattu maa ja kansa".
- Me tietynlaiset kristityt olemme hvyiä tai saamme palkkamme, mutta te toiset jne. yms.
Vonbulken ideologiaan kuuluu myös tietyn kansan korottaminen yli muiden. Se on selvää rasismia. Olkoon raamatussa sanottu tai ei.- KTS (Ei kirj.)
Raamattu ei korota mitään kansaa ylitse muiden, vaan perustuu tasaveroisuuteen. Se varoittaa Israeliakin ylpeyden synnistä:
Matteuksen evankeliumi:
3:9 älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille. KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Raamattu ei korota mitään kansaa ylitse muiden, vaan perustuu tasaveroisuuteen. Se varoittaa Israeliakin ylpeyden synnistä:
Matteuksen evankeliumi:
3:9 älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.Ole varovainen kun koskeat Jumalan valitut,, koska muuten tulee kohta Jumala koskettaa sinua ja silloin huudat kun piestyt sika !! Näin Jumala puhui minulle muutama aamuna sitten.. Semmoinen Hän ON !!
Muuten oletko ennestään kovin sairas ??- Mie
savonarola kirjoitti:
Ole varovainen kun koskeat Jumalan valitut,, koska muuten tulee kohta Jumala koskettaa sinua ja silloin huudat kun piestyt sika !! Näin Jumala puhui minulle muutama aamuna sitten.. Semmoinen Hän ON !!
Muuten oletko ennestään kovin sairas ??Olipas tuo todella hauskasti sanottu, Savonarola!
Ei voinut muuta, kuin nauraa. - KTS (Ei kirj.)
savonarola kirjoitti:
Ole varovainen kun koskeat Jumalan valitut,, koska muuten tulee kohta Jumala koskettaa sinua ja silloin huudat kun piestyt sika !! Näin Jumala puhui minulle muutama aamuna sitten.. Semmoinen Hän ON !!
Muuten oletko ennestään kovin sairas ??Laitetaas lisää raamatunkohtia, jotta saadaan savonarolaxikin vinkumaan kuin pistetty sika:
1.Tessalonikalaiskirje:
2:14 Sillä teistä, veljet, on tullut niiden Kristuksessa Jeesuksessa olevien Jumalan seurakuntain seuraajia, jotka ovat Juudeassa, sillä tekin olette kärsineet omilta kansalaisiltanne samaa kuin he juutalaisilta,
2:15 jotka tappoivat Herran Jeesuksenkin ja profeetat ja ovat vainonneet meitä, eivätkä ole Jumalalle otollisia, vaan ovat kaikkien ihmisten vihollisia,
:D - lain olemus
Laitetaas lisää raamatunkohtia, jotta saadaan savonarolaxikin vinkumaan kuin pistetty sika:
1.Tessalonikalaiskirje:
2:14 Sillä teistä, veljet, on tullut niiden Kristuksessa Jeesuksessa olevien Jumalan seurakuntain seuraajia, jotka ovat Juudeassa, sillä tekin olette kärsineet omilta kansalaisiltanne samaa kuin he juutalaisilta,
2:15 jotka tappoivat Herran Jeesuksenkin ja profeetat ja ovat vainonneet meitä, eivätkä ole Jumalalle otollisia, vaan ovat kaikkien ihmisten vihollisia,
:DHmmm..KTS... on perehtynyt hyvin tähän Israel kysymykseen..juuri noin se menee
terv, benedi
Molemmat liitot ovat yksi ja sama! 1 liiton Israelin kansa rikkoi... tämä toinen on kirjoitettu mieleen, ja Jeesus takaa että se pidetään! KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Laitetaas lisää raamatunkohtia, jotta saadaan savonarolaxikin vinkumaan kuin pistetty sika:
1.Tessalonikalaiskirje:
:DEn olis muuten uskaltanut noin kova texti laittaa . mutta kun Jumala puhui. No nyt sitten vaan odottamaan koska ethän sä ihan suosiossa teet parannus,, vaan otat tietysti turppaan Jumalalta niinkuin erämaassa Israelilaiset,, kun niillä vielä oli lihat suussa !!
Kyllä ihan Raamattullinen texti laittoit Rakas KTS,, mutta niin on vain kirjoitettu että jotkut Juutalaiset tekee parannuxen ja huomaavat ketkä he ovat läväistäneet itkien tomussa ja tuhkassa pyytäen anteexi.. Mutta sinä et taida ihan helposti pyytä anteexi Häneltä ???- KTS (Ei kirj.)
savonarola kirjoitti:
En olis muuten uskaltanut noin kova texti laittaa . mutta kun Jumala puhui. No nyt sitten vaan odottamaan koska ethän sä ihan suosiossa teet parannus,, vaan otat tietysti turppaan Jumalalta niinkuin erämaassa Israelilaiset,, kun niillä vielä oli lihat suussa !!
Kyllä ihan Raamattullinen texti laittoit Rakas KTS,, mutta niin on vain kirjoitettu että jotkut Juutalaiset tekee parannuxen ja huomaavat ketkä he ovat läväistäneet itkien tomussa ja tuhkassa pyytäen anteexi.. Mutta sinä et taida ihan helposti pyytä anteexi Häneltä ???Minun ja Kristuksen välit ovat täysin kunnossa enkä pelkää savonaroloiden sun muiden judaistien Pulsa Denura -kirouksia!
Ne eivät tehoa meihin Pyhän hengen suojaamiin! KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Minun ja Kristuksen välit ovat täysin kunnossa enkä pelkää savonaroloiden sun muiden judaistien Pulsa Denura -kirouksia!
Ne eivät tehoa meihin Pyhän hengen suojaamiin!Ne judaisit ovat tappamassa Jeesuxen koska hän ei sallinut enää judaistit olevan kuninkaita ja pitä monopolia siinä uskonnoisissa missä juutalaiset elävät.
Kova on sanoma heille ---> Room. 2:28
Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
Room. 2:29
vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.savonarola kirjoitti:
Ne judaisit ovat tappamassa Jeesuxen koska hän ei sallinut enää judaistit olevan kuninkaita ja pitä monopolia siinä uskonnoisissa missä juutalaiset elävät.
Kova on sanoma heille ---> Room. 2:28
Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
Room. 2:29
vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.Ja muuten ei suojaa sua ollenkaan tuo harhoissa hokemiin vaan Oikea Juutalaisen Veri jos sä jotenkin saisit sitä,, tulemalla uskoon Häneen !!!
- KTS (Ei kirj.)
Kannattaa palata takaisin alkuperäiseen suomalais-kansallis-pasifistis-sosiaaliseen helluntaiherätykseen ja hylätä kaikki menestysteoloogis-sovinistis-militaristis-siionistis-judaistiset harhaopit!
savonarola kirjoitti:
Mutta etkö tiedä että Jeesus tuli maailmaan Juutalaisten kautta ???
Etkö tiedä että Jeesus syntyi Israelissa ja niin myös Hengellisen Israelissa ???
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2272955
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1202111Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171701Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141655Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2921520Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471257- 471196
- 1061032
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan58974- 91947