juutalaisista, pakonoista ja

seurakunnasta?

Jer.30:3

3. Sillä tulee aika, sanoo Herra, jolloin minä palautan kansani Israelin poisviedyt, sanoo Herra.
Minä tuon heidät takaisin maahan, minkä olen antanut heidän isilleen, ja he saavat sen omakseen.

Paavalin kirjeestä roomalaisille

Luku 9:6-8 ja 24-26

6. Jumalan sana ei kuitenkaan ole mennyt mitättömäksi.
Eiväthän kaikki israelilaiset kuulu [Jumalan] israeliin.

7. Eivät kaikki ole lapsia sen tähden, että ovat Aabrahamin jälkeläisiä.
Onhan sanottu: vain Iisakin jälkeläisiä sanotaan sinun lapsiksesi.

8. Se on: eivät ne, jotka ovat luonnollisia lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset luetaan jälkeläisiksi.

24. Sellaisiksi hän on kutsunut meidätkin, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös muista kansoista.

25. Sanoohan hän Hoosean kirjassa: Minä olen kutsuva kansakseni sen joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.

26. Ja siinä paikassa, missä heille on sanottu: Te ette ole minun kansaani heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi.

Luku 10:12

12. Tässä ei ole eroa juutalaisen ja kreikkalaisen välillä, sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.

Luku2:28 ja 29

28. Eihän oikea juutalainen ole se, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä oikea ympärileikkaus ole vain ulkonaisesti ruumiissa tapahtuva.

29. Oikea JUUTALAINEN on se, joka on SISÄLLISESTI juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus HENGESSÄ eikä pelkkä ulkonainen toimitus. Hän saa kiitoksensa Jumalalta eikä ihmisiltä.

Paavalin kirjeestä Filippiläisille

Luku 3:2 ja 3

2. Kavahtakaa noita koiria, varokaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalle leikattuja.

3. OIKEITA YMPÄRILEIKATTUJA olemme näet me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa, kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota itseemme ihmisinä.

5 mooseksen kirja

Luku 10:16

16. Ympärileikatkaa sen tähden sydämenne älkääkä enää niskoitelko

Paavalin kirjeestä efesolaislle

Luku 2:11-14

11. Muistakaa sen tähden, että te ihmisinä muihin kansoihin kuuluvat ennen saitte ympärileikkaamattoman nimen niiltä, joita lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti sanotaan ympärileikatuiksi.

12. Te olitte siihen aikaan ilman Kristusta, vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraita lupauksen liitoille, ilman toivoa ja Jumalaa maailmassa.

13. Nyt sitä vastoin, kun olette Kristuksessa Jeesuksesa, te ennen kaukana olleet olette päässeet lähelle Kristuksen veressä.

14. Hän on meidän rauhamme, sillä hän yhdisti nämä kaksi purkamalla erottavan väliseinan, vihollisuuden.

sakarjasta

Luku 2:11

11. sinä päivänä moniin kansoihin kuuluvaa väkeä liittyy Herraan, ja he tulevat minun kansakseni. Minä asun sinun keskelläsi, ja sinö tulet tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut luoksesi.

Jesajasta

Luku 56:3 ja 6-8

3. Älköön sanoko muukalainen, joka on Herraan liittynyt: Herra erottaa minut peräti kansastaan, älköönkä kouhittu sanoko. Minä olen kuiva puu.

6. Muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan tehdäkseen hänen tahtonsa, rakastaakseen Herran nimeä ja ollakseen hänen palvelijoitaan, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,

7. minä tuon pyhälle vuorelleni ja rukoushuoneessani ilahutan heitä. Heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otollisia minun alttarillani. JA MINUN TEMPPELIÄNI ON KUTSUTTAVA KAIKKIEN KANSOJEN RUKOUSHUONEEKSI.

8. Herra, Herra sanoo: hän, joka kokoaa Israelin karkotetut: Minä kokoan vielä muitakin sen koottujen lisäksi.

Jesajasta

Luku 14:1

1. Herra armahtaa Jaakobia, valitsee vielä Israelin ja sijoittaa heidät heidän omaan maahansa. MUUKALAISIA liittyy heihin ja YHTYY Jaakobin heimoon.

Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille

Luku 10:1-4

1. veljet, en tahdo pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämmme olivat kaikki pilven alla, kulkivat kaikki meren läpi,

2. saivat kaikki kasteen Mooseksen pilvessä ja meressä,

3. söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa

4. ja joivat kaikki samaa hengelistä juomaa. He näet joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi. se kallio oli KRISTUS.

ymmärrättekö tämän?

16

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liian vaikeaa

      yksinkertaisempaa!

    • ymmärretty

      tuo toinen linkki sotki kaiken.

      • raamatusta

        puhinkin siinä ihan eri aiheesta!

        eli tästä kun westsider sanoo näin!

        "Mutta kylläkin ennen Jumalan vihan alkua.
        ennen Jumalan vihan aikaa "

        niin ymmärrätekö että olemme jo kristuksessa pelastuneet vihasta?
        johan nämä tuomani kohdat sen todistaa!

        tässä tämä keskustelu!

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10385829

        tähän voisi vielä lisätä nämä keskustelut!

        Valheelliset tempausopit korvasyyhyyn ovat väärää silmänlumetta, Pysykää Totuudessa!

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10203081

        tässä toinen hyvä keskustelu, lukekaa!

        Ylöstempausoppi - eksytystä?

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/6165772


    • raamatusta

      Matteuksen Evankeliumista

      Luku 24:3-13, 23,24, 26 ja 28

      3. Kun Jeesus istui öljymäellä, ja vain opetuslapsia oli hänen luonaan, nämä kysyivät häneltä: Sano meille, milloin se tapahtuu, ja mikä on merkkinä sinun tulostasi ja [tämän] maailman[kauden] lopusta?

      4. Jeesus vastasi: Varokaa, ettei kukaan teitä harhauta.

      5. Monia on esiintyvä minun nimelläni sanoen: Minä olen Kristus, ja he eksyttävät monia.

      6. Te saatte kuulla sotien melskeistä ja sanomista sodista. Varokaa, ettette pelästy. Niin täytyy tapahtua, mutta loppu ei ole vielä käsillä.

      7. Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja monin paikoin on nälänhätää ja maanjäristyksiä.

      8. Tämä kaikki on vasta synnystys tuskien alkua.

      9. teitä annetaan vaivaan, teitä tapetaan, ja te juodutte kaikkien kansojen vihaamiksi minun nimeni tähden.

      10. Silloin monet luopuvat uskosta sekä kavaltavat ja vihaavat toisiaam.

      11. Monia vääriä profeettoja nousee ja he eksyttävät monia.

      12. Laittomuuden päästessä valtaan useimpien rakkaus kylmenee.

      13. Mutta joka kestää loppuun asti pelastuu.

      23. Jos silloin joku sanoo teille: Täällä on Kristus, tai tuolla [hän] on, älkää uskoko.

      24. Vääriä Kristuksia ja vääriä profettoja näet nousee. He tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos ,mahdollista, valitutkin.

      26. Jos siis teille sanotaan: Hän on erämaassa, älkää menkö sinne, tai, Hän on sisällä talossa, älkää uskoko.

      28. Missä on raato, sinne korppikotkat kokoontuvat.

      Matteuksen evankeliumista

      Luku 25:1-13

      1. Taivasten valtakunta on silloin oleva kuin kymmenen mosrsiusneitoa, jotka ottivat soihtunsa ja lähtivät ylkää vastaan.

      2. Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtävää

      3. Tyhmät ottivat soihtunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.

      4. Ymmärtävät ottivat öljyä astioihin ja soihtuihinsa.

      5. yljän viipyessä heille kaikille tuli uni, ja he nukkuivat.

      6. Yäsydäntä kuului huuto: Ylkä tulee!
      Menkää häntä vastaan.

      7. Silloin kaikki nämä morsiusneidot nousivat ja laittoivat soihtunsa kuntoon.,

      8. Tyhmät sanoivat ymmärtäville: Antakaa meille öljyänne, sillä soihtumme sammuvat.

      9. Ynnärtävät vastasivat: emme voi, se ei riitä meille ja teille,
      menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.

      10. Heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli. ne jotka olivat valmiit,
      menivät hänen kanssaan häihin, ja ovi suljettiin

      11. Myöhemmin toisetkin morsiusneidot tulivat ja sanoivat Herra, Herra, avaa meille.

      12. Mutta hän vastasi: totisesti minä en tunne teitä.

      13. valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää, ettekä hetkeä.

      • filadelfi

        Matt.24-25 Jeesus puhuu juutalaisista vihanajalla.
        25:1-13
        Huom;1. Taivasten valtakunta on SILLOIN oleva..
        10. Heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli. ne jotka olivat valmiit,
        menivät hänen kanssaan häihin, ja ovi suljettiin.

        Tämä toteutuu vihanajan puolivälissä 144000 kohdalla, heidät temmataan esikoispoikalapsena kolmanteen taivaaseen Ilm.7:3-8, 12:5, 14:1-5.


    • ...

      ...

    • Raamatusta

      Paavalin 2 kirjeestä tessalonikalaisille

      Luku 2:7

      7. Laittomuus on jo salakavalasti vaikuttamassa, kunnes sen keskuudesta tulee poistetuksi estäjä.

      5 mooseksen kirja

      Luku 4:27-31

      27. Herra hajottaa teidät kansojen keskuuteen, ja vain vähäinen joukko teitä on jäävä niiden kansojen joukkoon, joiden pariin Herre teidät kuljettaa.

      28. Siellä te palvelette jumalia, jotka ovat ihmiskätten tekoa, puuta ja kiveä, jotka eivät näe eivätkä kuule, eivät syö eivätkä tunne hajua.

      29. Mutta sitten sinä siellä etsit Herraa, Jumalaasi, ja sinä löydät hänet, kun kysyt häntä kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi.

      30. Kun olet ahdistuksessa, ja kaikki tämä kohtaa sinua AIKOJEN LOPUSSA, niin sinä käännyt Herran, sinun Jumalasi, puoleen ja kuulet hänen ääntään.

      31. Herra, sinun Jumalasi, on laupias Jumala, Hän ei jätä sinia eikä tuhoa sinua. Hän ei unohda sinun isiesi kanssa tekemää liittoa, jonka hän on heille vahvistanut.

      Luku 30:1-5

      1. Jos sinä silloin, kun tämä kaikki kohtaa sinua, siunaus tai kirous, jotka minä olen asettanut sinun valittavaksesi, painat sen sydämeesi kaikien KANSOJEN PARISSA, joiden luo Herra, Jumalasi, on sinut karkottanut,

      2. käännyt Herran, Jumalasi, puoleen ja kuulet hänen ääntään kaikesta sielustasi, sinä itse ja sinun lapsesi, kaikessa, mitä minä tänä päivänä sinua käsken,

      3. niin Herra, sinun Jumalasi, PALAUTTAA sinun karkotettusi ja armahtaa sinua.
      Herra sinun Jumalasi, KOKOAA sinun jälleen kaikista kansoista, joiden keskuuteen hän on sinut hajottanut.

      4. Vaikka karkottettusi olisivat taivaan äärissä, niin Herra, Jumalasi, kokoaa ja noutaa sinut sieltäkin.

      5. Herra, sinun Jumalasi, TUO sinut siihen maahan, jonka isäsi ovat OMISTANEET, ja niin sinä otat sen omaksesi. Hän tekee sinulle hyvää ja antaa sinun lisääntyä enemmän kuin isiesi.

      ymmärrättekö tämän?

    • raamatusta

      Jes.4:1-6

      1. Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen sanoen: Me syömme omaa leipäämme ja vaatetamme itsemme omilla vaatteilla, kunhan vain meidät otetaan nimiisi. Poista meidän häpeä.

      2. Sinä päivänä on Herran Vesa oleva kaunis ja loistava. Eloon jääneille israelilaisille maan hedelmä nousee rehevänä ja kukoistavana.

      3. Siionissa säilyneitä ja Jerusalemissa jäljellä olevia kutsutaan pyhiksi, kaikkia, jotka Jerusalemissa ovat kirjoitettut elävien lukuun,

      4. kun Herra on pessyt pois Siionin tyttärien saastan ja huuhtonut Jerusalemista verenviat Hengellä, joka tuomitsee ja puhdistaa.

      5. Herra luo Siionin vuorelle koko asuinsijansa ylle ja sen juhlakokouksen ylle pilven päivän ajaksi sekä savun ja tulenloimun yöksi. Kaiken kirkkauden yllä on oleva peite.

      6. ja verho varjoamassa päivän helteeltä sekä turvaamassa ja suojaamassa rajuilmalta ja sateelta.

    • raamatusta

      Kirjeestä Henrealaisille

      Luku 8:7-13

      7. jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeeton, eihän toista liittoa olisi tarvittu.

      8. moittien heitä hän sanoo: Herra, Päivät tulevat jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,

      9. en sellaista liittoa kuin se, minkä tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet liitossanim ja niin minä hylkäsin heidät, sanoo Herra.

      10. tämä on se liitto, minkä minä teen Israelin kanssa näiden päivien jälkeen sanoo Herra. Minä panen lakini heidän mieliinsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä. Niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

      11.silloin ei enää kukaan opeta kansaansa kuuluvaa eikä veli veljeään sanoen: tunne Herra sillä he kaikki pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.

      12. Minä näet annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejään.

      13. Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi.
      Sillä vanheneva ja aikansa eläneeksi käyvä on lähellä häviämistään.

    • KTS (Ei kirj.)

      Matteus
      8:10 Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti minä sanon teille: en ole kenelläkään Israelissa löytänyt näin suurta uskoa.
      8:11 Ja minä sanon teille: monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten valtakunnassa;
      8:12 mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

    • Hengellinen Israel
    • *nyk.e-pohojalaanen"

      "juutalaisista, pakakoista ja seurakunnasta?"

      Ekkai sää varmaha voi tarkoottaa, notta kuka tahansa kristitty (uskonnnollinenki??) on oikee juutalaine? Et varmahankaa. Jos et niin, hyvä niin.

      Kirjoitithan toki näin, ja osan vielä suurin kirjaimin:

      "29. Oikea JUUTALAINEN on se, joka on SISÄLLISESTI juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus HENGESSÄ eikä pelkkä ulkonainen toimitus. Hän saa kiitoksensa Jumalalta eikä ihmisiltä."

      "1. Herra armahtaa Jaakobia, valitsee vielä Israelin ja sijoittaa heidät heidän omaan maahansa. MUUKALAISIA liittyy heihin ja YHTYY Jaakobin heimoon."

      • samamää..kii

        anteeks kirijootusvirhe tuos alus, siis "..., pakanoista..."


    • pelastussanomasta

      10.4.2014

      Sain eilen iltapäivällä 9.4. sanan Herralta!

      Kävin kävelyllä Helsingin keskustassa ja kahvilla erilaisissa baareissa, söin pitkästä aikaa kunnon roskaruokaa Mac Donaldsilla ja sitten ajoin ratikalla himaan Sörnäisiin. Olin koko reissun jutellut niitä, näitä Herralle, tilittäny ja kiittänyt monta saamaani juttua ja vähän monen muunkin, että Pyhä Henki on ollut vahvana läsnä. Varsinkin kun sain matkan aikana vielä kolme kirjoitusta lisättyä uusimpaan versioon pelastussanomaa. Ne olivat tärkeitä ja puhuttelivat minua suuresti. Kun astuin ratikasta ulos ja kiitosten saattelemana astelin kotia kohti, havahduin kysymään jälleen minulle täysin blackout aihetta,

      "Mutta Herrani, mites se Israel?" ja sain vastaukseksi suoran ja ytimekkään vastauksen "te olette Israel". Amen!

      Siksi muutin koko pelastussanoman etusivun uudelleen, joka on nyt täysin looginen, ilman sitä omistuista kummajaista jota olen miettinyt, tuo "mites Israel?". Nyt se on selvä, siunataan Israelia.

    • oooii899

      Muutosta sekin. Hyvä niin. Onnea.

    • ...

      ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      5884
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      62
      3114
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      55
      2506
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1153
    5. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      40
      1131
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1094
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      917
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      823
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      801
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      793
    Aihe