Juoruilu ja selän takana puhuminen

pöyristynyt

Tänään tuli taas kahvihuoneessa todistettua jotain pöyristyttävää. Aikuiset ihmiset avoimesti ja häpeilemättä spekuloi työkavereiden seksielämällä. Eli niin, että se ja se ei varmaan harrasta seksiä yms. Sitä on aika ällikällä lyöty, kun tuollaista todistaa ja pistää miettimään, että mitähän ne minustakin puhuu selän takana, kun itse en ole maisemissa. Siis oikeasti, kehtaako joku teistä tunnustaa harrastavansa muiden ihmisten henkilökohtaisten asioiden spekulointia työpaikalla? Eikö voisi juoruilla työhön liittyvistä asioista, jos juoruilla täytyy? Mitä tuosta saa? Teettekö loppujen lopuksi hallaa vain itsellenne kun mustamaalaatte jonkun mainetta? Itse en kehtaa mennä sitä asianosaisilta kysymään, kun se aiheuttaisi kuitenkin lisää selän takana puhumista, mutta jos joku nimettömänä kehtaisi rehellisesti täällä kertoa ajatuksenjuoksuaan?

Pahaa kyllä pelkään, että tätäkään palstaa ei lue ne juoruämmät (tai äijät), mutta jos nyt kuitenkin edes joku osaisi valottaa tuollaista käytöstä?

28

7385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipeitä tyyppejä

      Kyllähän siinä tilanteessa, kun joku puhuu jotain epäasiallista toisesta ihmisestä, voi mennä kysymään, että mikä tarve sulla on tehdä noin ja miksi teet noin, tai vain vaihtaa puheenaihetta! Epäasiallisten aiheiden ylös nostajalla on oma seurueensa, jolle hän puhuu, siksi puheenaiheen vaihtaminen on vaikeaa jos ei aiheenvaihtajalla ole ryhmässä sellaista asemaa, joka antaisi ns. valtaa.

      Aina voi kyseenalaistaa.

      Typeryksiä löytyy.

      Tällä palstallakin on näköjään joku teini kiusaamassa. Tyyppi jakelee pisteitä. Mille se jakaa pisteet: kirjoituksen tyylille, kirjoituksen aiheelle, kirjoittajalle, mille?

      Lapsellista touhua, niin kuin kaikki epäasiallisuudetkin mitä työpaikoilla viljellään. Yleensä siinä kyllä on epäasiallisuuksien vetäjällä itsellään se ongelma, jota hän ei osaa muuten käsitellä kuin kaatamalla rojunsa jonkun "heikomman" niskaan. Tai sitten se perisynti: Kateus. Kun ei pääse työnteosta sanomaan, niin sitten keksitään tai kaivetaan kaikki muu, mikä kaivelijan mielestä on jotenkin vaikkapa häpeällistä. Ja siksi toisekseen: Se on rikos levitellä toisista ihmistä panettelupuheita!

      • kipeetä touhua

        Tämä tapahtui Lidelissä.Olimme molemmat asiakkaita.Siellä oli nuori tyttö, jolla oli hyvinleikatut lyhyet hiukset.Kiinnitin hiuksiin huomion.

        Tyttö alkoi kurkotella edessäni ja kun menin kassalle, hän tuli perässä.

        Pakkasin tavaroita.Tyttö tuli omien tavaroidensa luo mutta sitä ennen hän työnsi peppuaan pitkälle seksuaalisesti silmieni edessä.

        Perässä tuli blondi ja tuijotti minua vihaisesti.

        Olin ihan ihmeissäni.Kyllä tähän ikään menessä on tullut seksiä harrastettua.Sekö se ärsytti?

        Oli muuten kiusallista ja olin hämilläni, että miten jotku kehtaa.

        Kun ei muuta keksinyt niin seksi.Sitä kun jokainen terve ihminen harrastaa.

        Voi helvetti näitä ääliöitä.

        Mistä niitä sikiää?


      • vai niin.
        kipeetä touhua kirjoitti:

        Tämä tapahtui Lidelissä.Olimme molemmat asiakkaita.Siellä oli nuori tyttö, jolla oli hyvinleikatut lyhyet hiukset.Kiinnitin hiuksiin huomion.

        Tyttö alkoi kurkotella edessäni ja kun menin kassalle, hän tuli perässä.

        Pakkasin tavaroita.Tyttö tuli omien tavaroidensa luo mutta sitä ennen hän työnsi peppuaan pitkälle seksuaalisesti silmieni edessä.

        Perässä tuli blondi ja tuijotti minua vihaisesti.

        Olin ihan ihmeissäni.Kyllä tähän ikään menessä on tullut seksiä harrastettua.Sekö se ärsytti?

        Oli muuten kiusallista ja olin hämilläni, että miten jotku kehtaa.

        Kun ei muuta keksinyt niin seksi.Sitä kun jokainen terve ihminen harrastaa.

        Voi helvetti näitä ääliöitä.

        Mistä niitä sikiää?

        Ai jaa, miten sun juttus liittyy työpaikkakiusaamiseen?
        Ja toinen juttu, tuossa sun jutussa, sehän olit sinä joka tulkitsit sen tytön kaikki tekemiset tyrkyllä olemiseksi!

        Juoruilu, selän takana pahan puhuminen, toisen mustamaalaaminen, naurun tai pilkan kohteeksi asettaminen työpaikalla, saati sitten se, että yritetään saattaa halveksuttavaksi, ovat kaikki epäasiallista kohtelua ja käyttäytymistä työpaikalla!

        Minä en tiedä mikä sinä olet taas olevinasi. Todennäköisesti joku joka kieltää kaiken sen mistä hänellä itsellään ei ole kokemusta, eli sitä ei ole olemassakaan kun et itse ole kokenut. No, kysynpä sinulta, jos kaikki ne jotka kertovat joutuneensa jonkun epäasiallisen kohteeksi työpaikalla valehtelevat sinun mielestäsi, miksi sitten esim. työsuojeluviranomaiset ovat laatineet ohjeita ja selvityksiä ja neuvontaoppaita epäasiallisen kohtelun varalta! Että he sitten latelevat satutätien kertomusten takia hienoja tekstejä oppaisiin ja nettiin ja vaikka mihin? Mihin edes tarvitaan lakia jossa siinäkin käytetään sanoja "epäasiallinen kohtelu työpaikalla"? kaikki satua ja tuulesta temmattu, mutta sinähän se oletkin se joka on tietävä ja osaava! Mutta ok, olen kyllä itsekin huomannut, että ne kaikki säännöt ja lait ja oppaat ja muut - niillä voi pyykiä takapuolensa!


      • hohoijaa
        vai niin. kirjoitti:

        Ai jaa, miten sun juttus liittyy työpaikkakiusaamiseen?
        Ja toinen juttu, tuossa sun jutussa, sehän olit sinä joka tulkitsit sen tytön kaikki tekemiset tyrkyllä olemiseksi!

        Juoruilu, selän takana pahan puhuminen, toisen mustamaalaaminen, naurun tai pilkan kohteeksi asettaminen työpaikalla, saati sitten se, että yritetään saattaa halveksuttavaksi, ovat kaikki epäasiallista kohtelua ja käyttäytymistä työpaikalla!

        Minä en tiedä mikä sinä olet taas olevinasi. Todennäköisesti joku joka kieltää kaiken sen mistä hänellä itsellään ei ole kokemusta, eli sitä ei ole olemassakaan kun et itse ole kokenut. No, kysynpä sinulta, jos kaikki ne jotka kertovat joutuneensa jonkun epäasiallisen kohteeksi työpaikalla valehtelevat sinun mielestäsi, miksi sitten esim. työsuojeluviranomaiset ovat laatineet ohjeita ja selvityksiä ja neuvontaoppaita epäasiallisen kohtelun varalta! Että he sitten latelevat satutätien kertomusten takia hienoja tekstejä oppaisiin ja nettiin ja vaikka mihin? Mihin edes tarvitaan lakia jossa siinäkin käytetään sanoja "epäasiallinen kohtelu työpaikalla"? kaikki satua ja tuulesta temmattu, mutta sinähän se oletkin se joka on tietävä ja osaava! Mutta ok, olen kyllä itsekin huomannut, että ne kaikki säännöt ja lait ja oppaat ja muut - niillä voi pyykiä takapuolensa!

        Jopas pomppas!
        Olin itse paikalla ja tyrkyllä oli ihan kaikkien näkösillä.

        Älä ole kade, jos nainen mulle itteään tyrkyttää.

        Mitä sekoilet? Tottakai työpaikalla on epäasiallista kohtelua.Kateelliset purkaa kateuttaan eri tavoin.

        Tämä oli esimerkki siitä, että olen kyllä joutunut töissä ihan miestenkin ahdistelun kohteeksi.Tyttö oli tyrkky mutta kun olen hetero.

        Onhan Heka panetellut täällä työpaikkaansa niin paljon, että jokainen tietää epäasiallisesta kohtelusta.


      • jatka vaan!
        hohoijaa kirjoitti:

        Jopas pomppas!
        Olin itse paikalla ja tyrkyllä oli ihan kaikkien näkösillä.

        Älä ole kade, jos nainen mulle itteään tyrkyttää.

        Mitä sekoilet? Tottakai työpaikalla on epäasiallista kohtelua.Kateelliset purkaa kateuttaan eri tavoin.

        Tämä oli esimerkki siitä, että olen kyllä joutunut töissä ihan miestenkin ahdistelun kohteeksi.Tyttö oli tyrkky mutta kun olen hetero.

        Onhan Heka panetellut täällä työpaikkaansa niin paljon, että jokainen tietää epäasiallisesta kohtelusta.

        En ymmärrä vieläkään, miten sun juttus liittyy mihinkään juoruiluun ja selän takana puhumiseen! Nyt sinä puhut ja juoruilet siitä tytöstä! Tosin, eihän me tiedetä kuka se oli. Ja sinä itse tulkitsit hänen liikkumisensa seksiviritteisesti! Eli sanotaanko näin, sinä taidat olla sitä sorttia, joka tykkää että se on naisen ja hänen hepeniensä vika, kun joutuu raiskatuksi!

        En viitsi jaksaa, jonkun viksua esittävän keskenkasvuisen kanssa! Luule ja kuvittele sinä ittestäs mitä tykkäät!


      • .
        jatka vaan! kirjoitti:

        En ymmärrä vieläkään, miten sun juttus liittyy mihinkään juoruiluun ja selän takana puhumiseen! Nyt sinä puhut ja juoruilet siitä tytöstä! Tosin, eihän me tiedetä kuka se oli. Ja sinä itse tulkitsit hänen liikkumisensa seksiviritteisesti! Eli sanotaanko näin, sinä taidat olla sitä sorttia, joka tykkää että se on naisen ja hänen hepeniensä vika, kun joutuu raiskatuksi!

        En viitsi jaksaa, jonkun viksua esittävän keskenkasvuisen kanssa! Luule ja kuvittele sinä ittestäs mitä tykkäät!

        Ihanaa, että sanot minua keskenkasvuiseksi,52v akkaa.
        Ei sulle jaksa selittää, kun et ymmärrä.

        Yritän kuitenkin.Ei, et tajua kuitenkaan.

        Onhan se kyllä hieman naisen omaakin vikaa, jos roiskeläppä päällä kulkee yksin pimeällä.Miehet on miehiä.Himot ne on niilläkin ja raiskaajaa ei tarvi paljoa provosoida.

        Tyttö uskalsi minua härnätä, kun tiesi että en tee mitään pahaa.


        Juttu kyllä liittyy tähän seksijuttuun ja siihen, kuinka sen kohteeksi voi joutua missä tahansa.
        Tyhmä oli se tyttö, kun persettää siinä tyrkytti.

        Olisi pitänyt sanoa, että ole varovainen mutta annan hänen kokeilla onneaan ja mustamaalata seuraavaa naista.
        Kyllä se kovempansa löytää.


      • nhhhhfr
        . kirjoitti:

        Ihanaa, että sanot minua keskenkasvuiseksi,52v akkaa.
        Ei sulle jaksa selittää, kun et ymmärrä.

        Yritän kuitenkin.Ei, et tajua kuitenkaan.

        Onhan se kyllä hieman naisen omaakin vikaa, jos roiskeläppä päällä kulkee yksin pimeällä.Miehet on miehiä.Himot ne on niilläkin ja raiskaajaa ei tarvi paljoa provosoida.

        Tyttö uskalsi minua härnätä, kun tiesi että en tee mitään pahaa.


        Juttu kyllä liittyy tähän seksijuttuun ja siihen, kuinka sen kohteeksi voi joutua missä tahansa.
        Tyhmä oli se tyttö, kun persettää siinä tyrkytti.

        Olisi pitänyt sanoa, että ole varovainen mutta annan hänen kokeilla onneaan ja mustamaalata seuraavaa naista.
        Kyllä se kovempansa löytää.

        "Ihanaa, että sanot minua keskenkasvuiseksi,52v akkaa.
        Ei sulle jaksa selittää, kun et ymmärrä.

        Yritän kuitenkin.Ei, et tajua kuitenkaan.

        Onhan se kyllä hieman naisen omaakin vikaa, jos roiskeläppä päällä kulkee yksin pimeällä.Miehet on miehiä.Himot ne on niilläkin ja raiskaajaa ei tarvi paljoa provosoida.

        Tyttö uskalsi minua härnätä, kun tiesi että en tee mitään pahaa.

        Juttu kyllä liittyy tähän seksijuttuun ja siihen, kuinka sen kohteeksi voi joutua missä tahansa.
        Tyhmä oli se tyttö, kun persettää siinä tyrkytti.

        Olisi pitänyt sanoa, että ole varovainen mutta annan hänen kokeilla onneaan ja mustamaalata seuraavaa naista.
        Kyllä se kovempansa löytää. "

        Ei se tyttö sitä peppua sinulle työntänyt, kuvittelet vain. Niinhän sinä haaveilet.
        Kumartunut ottamaan tavaroita vain tms. Sinulla on likainen mielikuvitus. Ja tuo on väärin että mustamaalaat sitä tyttöä noin.


    • 8+18

      valitettavasti työpaikallamme on tuonlainen "työpaikkakulttuuri" - ja jos siihen juoruiluun, käsittämättömiin arvuutteluihin, olettamuksiin perustuviin "totuusperäisiin" juoruihin osallistu - on ulkopuolinen, outo eli kyseistenlaisten juorujen kohde.

      ei edes välttämättä niin, että "silloin kun selkänsä kääntää", vaan vuosikaudet/vuosikymmenet kyseisellä työpaikalla olleet osaavat "upein" sanakääntein, sivulausein kettuilla paikallaolevalle tai joskus jopa, kuten tänä kesänä, kettuilla suoraan henkilölle, joka istuu viiden metrin päässä.

      valitettavasti tähän samaan kettuilukulttuuriin on mennyt uusi, nuori työnjohtaja - uskoakseni vain ja ainoastaan siksi, että saa vakkarityöntekijät puolelleen! Kyllä! Ala-arvoisella jopa henkilökohtaisuuksiin menevillä kuittailuilla.
      Säälittävää.

      Tuossa viikonloppuna juuri mietin, että mistä tämä kamala olo ja miksi työpaikassani ei pysty puhumaan - mistään. Se johtuu siitä, että jos puhut, niin juttusi/kertomuksesi muuttaa muotoaan kun se etenee. Ja jos et juttele henkilökohtaisista asioista, niin niistä väännetään aivan käsittämättömät versiot-mistä et tunnista totuutta.

      Mutta kyllä! uskoakseni tuolla työpaikallani meidänkin seksielämä on käsitelty asia ;)

      Vaikka kaikilla noilla ihmisillä tuolla on oikeastikin muutakin elämää, mutta nähtävästi se ei aina riitä...muiden elämä ja sen märehtiminen on jotenkin kiinnostavampaa.
      Milloin joku ostaa liikaa (ja kalliita!!!!) sämpylöitä,
      milloin jonkun lehtien osto/tilaus on syynissä, muiden rahankäyttö, lainan hakeminen, saaminen on jotenkin aina näiltä muilta pois. Tai ainakin siitä saadaan tosiaan pariksi viikoksi jauhettavaa. "että näillä palkoilla ajelee ympäri kaupunkia! ja ostelee viinerin viikossa! herranen aika! en minä vaan, näillä palkoilla!"

      järkiintykää hyvät työkaverit!

      • 26

        Meillä on sama meno. Esimies on mukana köörissä, jonka pääjoukon muodostavat hänen hyvät ystävänsä. Uhreilla ei siten ole mitään mahdollisuutta yritää vaatia epäasiallisuutta loppumaan. Tälläinen on erittäin raskasta ja käsittääkseni hyvin yleistä suomalaisilla työpaikoilla


      • äkkiä vex
        26 kirjoitti:

        Meillä on sama meno. Esimies on mukana köörissä, jonka pääjoukon muodostavat hänen hyvät ystävänsä. Uhreilla ei siten ole mitään mahdollisuutta yritää vaatia epäasiallisuutta loppumaan. Tälläinen on erittäin raskasta ja käsittääkseni hyvin yleistä suomalaisilla työpaikoilla

        näin on. *- * *- sairaanhoitopiirissä panettelu selän takana on sääntö. lähiesimiehet istuu kuppikunnassa mukana ja antaa hyväksyntänsä ko. toiminnalle ja osallistumalla juoruiluun muka yhteishenkeä parantamalla.
        yksinkertaisia keinoja olisi saada yhteisö toimivaksi ja terveeksi puuttumalla välittömästi tapahtuman kulkuun, mutta kun johto on hampaaton väkertää lippulappuarpomista eikä kykene vastustamaan akkamaisuuksiaan niin yhteisö on sairas.


    • tyhmät kyykkyyn !!!!

      ei oltaisi suomalaisia ilman kateutta :) SE ON SITTEN TYHMÄÄ toi kateus kun jokaisella meillä on mahdollisuudet parempaan elämään.. sille ei voi mitään jos ON TYHMÄ tai ei tajua mistään mitään...

    • .

      Kai ne seläntakanapuhujat haluavat vaan osoittaa niillä törkypuheillaan jostakusta toisesta omaa "paremmuuttaa". Ainahan se on joka työpaikassa joku toisten hampaissa, ehkä haukkumalla toista viedään huomio pois omasta itsestään ja omista puutteistaan, tehdään toisesta työpaikan syntisäkki, naurun aihe. Toiset eivät uskalla puuttua selän takana puhumisiin, koska silloin itsekin joutuvat sen juoruporukan hampaisiin.

      • erilaisuus on in!

        olen tullut aina tuohon samaan tulokseen,vaikka asia miten vääntäisi: se on vain oman egonsa pönkittämistä, toisten haukkuminen, ei muuta.siksi sitten pitää valita aina se joka näyttää heikolta, vaikka voikin olla henkisesti todella vahva, jos ei ole voi murtua kyllä raa assa käsittelyssä täysin.


      • mollamaija

        Ihmisethän osoittavat haukkumisellaan, että niillä on tosi paha olla, oma elämä ei maistu oikein miltään, mikään ei tuo iloa ja onnea eikä sisältöä elämään. Tavallaan nämä haukkujat huutavat julki juuri omassa elämässään epäonnistumisen.

        Näinhän sen täytyy olla, koska ei ihmisellä, jolla on asiat kunnossa, ole mitään tarvetta mollata toisia.


    • suomalainen kateus

      Tuo on niin totta. Se on vaan ikävä asia, kun muuten pitää itseään ihan tasavertaisena normaalina työssäkäyvänä ihmisenä, niin joillakuilla ihmisillä on tarve ottaa hampaisiin ja aloittaa arvostelu/ juoruaminen ja muu paskan puhuminen selän takana, kun itse haluaisi vaan olla rauhassa ja tehdä työnsä, saada siitä palkkansa ja viedä omat asiat kotiin itsemääräämisoikeudella.

      Paskapuheista pitäisi olla välittämättä, mutta se on kovin vaikeaa, jos yleinen ilmapiiri muuttuu paskapuheiden myötä painostavaksi.

      Niin se vaan on, että kateus teettää kaikenlaista. Mitään muuta en keksi siihen, että pitää toisen ihmisen ulkoisiin ominaisuuksiin tarttua eikä nähdä omaa käytöstä tai sitä millainen hahmo se sieltä peilistä itseään vastaan katsoo.

    • töttöröö

      Mulle laitettiin sähköpostitse epäedullista informaatiota eräästä hlöstä, mutta postitinkin sen eteenpäin haukutulle hlölle....siitähän älämölö syntyi....ei olisi muka saanut mennä tekemään noin....kysyin vain, että miksiköhän ei? Minun kauttanihan ei ainakaan kierojen paskiaisten jutut pääse eteenpäin, puhukoot suunsa puhtaaksi nenätysten asianosaisten kanssa,mutta siihenhän näistä alimittaisista ei ole.

      • olet hieno persoona

        Hienosti tehty. Sun kaltasia ihmisiä pitäis työpaikoissa olla enempikin, ehkä silloin kiusaamista ei tapahtuis niin paljoa. Itsekin menin kertomaan yhdelle henkilölle, että mitä toinen siitä selän takana puhui. Musta kiusaamiseen ja selän takana mustamaalaamiseen pitää puuttua, eikä vaan naureskella sen kiusaajan touhuille ja katsoa vierestä miten kiusattava joutuu kärsimään kiusaajan tekemistä asioista. Olispa oikeastikin enempi sunlaisia henkilöitä olemassa. Toivottavasti kyseinen henkilö arvosti sun tekoa. Mulla kiusaajana oli henkilö, joka oli omasta mielestään se joka teki kaikki oikein ja mä olin se, joka teki kaikki päin persettä. Ihan sama mitä tein, niin se ei kelvannut sille henkilölle. Mä olin vaan sen mielestä sellanen ihminen, joka sen mielestä ei kuulunut siihen työpisteeseen ulkoisen habituksen takia. Yritin toisen avustuksella saada jopa siirtoa pois siitä, ettei sen tarvitsis tehdä enää mun kans työtä, mutta se ei sopinut työnjohtajille. Vasta kuukausia myohemmin sain siirron ja siihen loppui se mun mollaaminen hänen taholtaan. Silloin toivoin, kun tilanne oli paha, että jotkut olis julkisesti pitäneet minun puolta siellä paikassa. Sulle nostan hattua, ole jatkossakin yhtä rohkea ja pidä heikomman puolta.


    • Trööt

      Töttöröö, hienosti tehty.

    • jii6

      Ketjun aloituksesta ja viimeisimmästä kommentista näkyy olevan aikaa, mutta haluan silti jakaa oman kokemukseni.

      Aloitin työkokeilun eräällä työpaikalla parisen viikkoa sitten. Jo kolme päivää aloituksesta tulin kotiin lähes itkien, täysin lannistuneena tästä "aikuisten maailmasta" ja siitä kuinka aikuiset miehet ja naiset toisiaan selän takana kohtelevat ja antavat harjoittelijan/työkokeilijan kuulla kaiken.

      Kasvotusten esitetään ystävällistä, mutta toisen lähtiessä on käynnissä sellainen paskamyrsky, etten kuvailla osaa. "Se tekee aina niin", "sekin on semmoinen", "tuokaan kunnolla suomea osaa" jne. Rasismia työilmapiiristä löytyy yllinkyllin myös. Jopa lähimmät työkaverit puhuvat toisistansa pahaa, kun toinen on poissa. Ja kaiken lisäksi vielä minulle! Eniten pahaa puhutaan esimiehistä ja korkeampiarvoisista työntekijöistä ja valitetaan työstä, jota on palkattu tekemään.

      Olen päätynyt vain nyökyttelemään, kun en työkokeiluni lyhyestä pituudesta johtuen halua sanoa suoraan, mitä ajattelen. Haluan vain nopeasti koko talosta pois, enkä koskaan takaisin! Minua pelottaa, mitä he puhuvat minusta.

      Talossa on töissä yli sata ihmistä, joten en ole aivan perillä milloin puhutaan kenestäkin, kun en ihmisiä vielä tunne, mutta se on silti kovin surullista ja ahdistavaa kuunneltavaa, kuinka toisia mustamaalataan, ei pelkästään päivittäin, vaan ihan jokaikinen tunti. Ensimmäiset asiat, mitä heistä opin selän takaa, ovatkin negatiivisia.

      Joka ilta ahdistaa, että aamulla täytyy mennä siihen myrkyttyneeseen ilmapiiriin istumaan ja kuuntelemaan. Minä kun luulin, että aikuiset ihmiset ovat ymmärtäneet jättää kiusaamisen ala- ja yläasteelle ja kasvaneet ihmisinä. Nuorena ihmisenä on surullista huomata, että työpaikat ovatkin vain uusia "luokkahuoneita", joissa kiusaaminen ja pahan puhuminen selän takana on arkipäivää.

    • Terapiaan!

      Ja nää paskanpuhujat on n. 50 v. akkoja.
      Mikähän sen ikäisten naisten kasvatuksessa on mättänyt?
      Eivät tieten ole saaneet huomiota ja ovat katkeroituneet.

      • jii6

        Itseasiassa minun kertomassani tapauksessa kyse on 40-50-vuotiaista miehistä.


      • Älkää uskoko!

        Niin, tai 60v ryzzäläiziä miehiä. Venäläinen kun vasta tuon paskanpuhumisen taidon hallitsee 6-0.


      • hyväk
        jii6 kirjoitti:

        Itseasiassa minun kertomassani tapauksessa kyse on 40-50-vuotiaista miehistä.

        Myös täällä ne ukot pahimpia.


    • niin se vain on

      50v. yksin eläjä on aina homppeli, juoppo.

    • ei ainoastaan venälä

      Samaan kastiin kuuluvat myös virolaiset.

      • itämaan mafia

        Tämä luultavasti katsotaan rasistiseksi leimaamiseksi, mutta sellainen havainto minullakin on, että itäisiä vaikutteita reippaasti omaksuneet ihmiset ovat työmoraaliltaan erilaisia kuin suomalaiset yleensä. Säännöistä ja laadusta eivät perusta, mutta raha kelpaa kyllä. Sitä haalivat myös kepulikonstein. Esimiehenä tällainen ihminen on katastrofi! Juoruaa asioita, joista on vaitiolovelvollinen. Häpäisee työntekijöitä, joista ei satu pitämään ja pyörittää omaa pikku hovia, jota palkitsee kaikin tavoin.


    • kunnontyöntekijä

      Mä oon törmänny noihi tyhjänjauhajiin ja poikkeuksetta he ovat olleet vanhempia ihmisiä (50-60v miehiä ja naisia) ja oon usein miettiny misk juuri he. Ei niinkään ikänsä puolesta vaan mikä heitä kaikkia yhistää. Vielä en oo keksiny mistä se pahansuopaisuus syntyy. Ite en tiiä olleeni (eihä niit itseä koskevii juttui koskaan asianosaselle itelleen tulla kertomaan) juorujen kohteena. Eräs 5-kymppinen, ehkä jo lähempänä 6-kymppiä jäi kuitenkin erityisesti mieleeni kun hän niin kovasti tuppas joka ainoolla tauolla viivyttään mun työhönpaluuta siinä määrin et mulla tuli aina kauhee kiiru tehä työni loppuun ku tauot veny tuota jaarittelijaa kuunnelles ku en kehannu kesken vaan kylmästi lähtee meneen. Sitten alkoi se mun työn mitätöiminen sanallisesti, jatkuvaa alaspuhumista työni merkityksettömyyestä. Tuo henkilö oli muutenkin tosi negatiivisesti kaikkeen suhtautuva ihminen. Viimein ihan työsuhteeni lopulla paljastu kauttarantain mistä oikeasti oli kyse..; KATEUDESTA! Ja niinkin tyhmästä syystä kuin siitä että tää nainen oli ihastunut mun esimieheen eikä päässy työnsä kaut hänen kans kosketuksiin tai ees puheille, toisin kuin mä. Hän toi tuon esille hyvin selvin sanoin työsuhteeni loppupuolella ja samlla tajusin ne aiemmat koko työrupeaman aikana kuullut jututki ihan eri valossa...Hän kun koko ajan kyseli pomostani kauttarantain ja minä kertoilin mitä millonki, iha tavallista työhön liittyvää enkä tajunnu et tuota naista härnäsi mite paljo esimieheni kans olin tekemisis. Meil oli siis sama työnantaja mut ihan eri työt ja siten myös eri esimiehet. Hyvää oppia oli kyllä näin myöhemmin ajatellen.

      • runonlausujat prkle!

        Ehkä tuon vanhemman väen tapa oli ruotia toisten sukupuu, nykyinen ja mahdollinen tuleva omaisuus, arvioida sukupuolinen aktiivisuus ja tietenkin arvostella luonne sekä sen sellaiset tekijät. Meidän työpaikalla oli tämmöinen kuudenkympin kerho pitämässä peliään vieltä muutama vuosi sitten. Ikävä kyllä heillä ei ollut mitään moraalia, eikä tarvetta pysyä totuudessa, vaan levittelivät keksimiään paskajuttuja. Uusi työntekijä ei ollut tuohon aikaan edes ihminen. Onneksi viimeisetkin juoruakat ja -ukot alkavat olla eläkkeellä. Alleviivaan, etteivät kaikki vanhemmat työntekijät ole pahasuisia juoruhenkilöitä, vaan pääsääntöisesti ihan mukavaa ja kokemustaan jakavaa väkeä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe