Sen, joka ei synnistä tiennyt, Hän meidän tähtemme teki synniksi

Kuolema tuli kalamokseen, koska kalamos teki syntiä (Room 5:12).
Synti petti kalamoksen ja tappoi (7:11).
Kalamos oli myyty synnin alaisuuteen (7:14).
Sillä kalamos myi itsensä tekemään sitä,
mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitti Hänet (2 Kun 17:16-17).
Mutta kun kalamos vielä oli Jumalan vihollinen,
kalamos sovitettiin Hänen kanssaan
Hänen Poikansa kuoleman kautta (5:10).
Synti hallitsi kuninkaana kalamosta,
mutta nyt kalamosta hallitsee kuninkaana Armo (5:21).
Nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota kalamokselle,
joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
Sillä Elämän Hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa
on vapauttanut kalamoksen synnin ja kuoleman laista (8:1-2).

Kun synnin käärme petti minut, minusta tuli syntinen.
Mutta Jeesus otti päällensä kaikki pahat tekoni.
Ja kuolemallaan Hän maksoi minun syntivelkani.
Ja niin minua ei enää voida tuomita minun rikkomuksistani.

Mutta ei siinä kaikki. Paitsi syntitekoni,
myös itse synti siirrettiin minusta Jeesukseen.
Jeesus tehtiin synniksi. Ja sen kera Hän kertakaikkiaan kuoli synnille.
Ja kalamos vanhurskautettiin.Tätä vaihtokauppaa sanotaan sovitukseksi.
Siis substantiivi "sovitus" tulee alkutekstissä verbistä "vaihtaa".

Ja vaihtokauppa oli siis tällaienen.
Kalamos sai Jeesuksen vanhurskauden lahjaksi.
Ja kalamoksen synnin Jeesus otti itseensä ja kuoli niiden tähden.

"Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi,
että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan
Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi." (2 Kor 5)

61

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johannes

      Oikeudenmukainen vaihtokauppa. Meillä on todellakin oikeudenmukainen Jumala taivaassa.

    • Kalamos jatkaa uskonnollista harharetkeään. Pintapuolisessa tarkastelussa kalamoksen markkinoimaa petosta ei huomata.

      Kalamos: >>Mutta ei siinä kaikki. Paitsi syntitekoni,
      myös itse synti siirrettiin minusta Jeesukseen.

      • Juuri sen tähden, että Jeesus otti päälleen koko maailman synnin,
        ja vei ne itsessään ristinpuuhun, on mahdollista,
        että Hänen verensä, joka 2000 vuotta sitten vuosi maahan,
        tekee ihmeen tänäkin päivänä. Sovittaa tänäkin päivänä.
        Jeesus otti päälleen koko maailman synnin,
        jokaisen synnin, jonka kalamos tai semperkin tulisi tekemän.
        Siksi Hänen verensä voi edelleen puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

        "Mutta jos me valkeudessa vaellamme,
        niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme,
        ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri
        puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä,
        niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        Jos me tunnustamme syntimme,
        on hän uskollinen ja vanhurskas,
        niin että hän antaa meille synnit anteeksi
        ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet,
        niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
        Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi;
        mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä,
        Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        Ja hän on meidän syntiemme sovitus;
        eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien." (1 Joh 1)

        Siis tuossa Sanassa, minkä Johannes tuossa tuo esille,
        on se voima, joka vapauttaa meidät synnin kahleista.
        Ja vapauttaa tietenkin vain, jos Pyhä Henki on ensin saanut
        näyttää meille todeksi synnin.
        Jos emme tunnusta, että olemme syntiä tehneet,
        niin ei tietenkään silloin tule mitään vapautusta.
        Mutta kun Pyhä Henki on sen saanut tehdä,
        niin meille on tarjolla Vapautus syntikahleista.
        Lankeemuksia voi edelleen tulla, mutta joka
        tapauksessa tuo Johanneksen julistama ilosanoma
        sisältää Evankeliumin Voiman, joka vapauttaa kahleista.
        Johannes itse sanoo tuossa, että
        "tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi;
        mutta jos joku syntiä tekeekin,
        niin meillä on puolustaja Isän tykönä,
        Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        Ja hän on meidän syntiemme sovitus"


      • kalamos kirjoitti:

        Juuri sen tähden, että Jeesus otti päälleen koko maailman synnin,
        ja vei ne itsessään ristinpuuhun, on mahdollista,
        että Hänen verensä, joka 2000 vuotta sitten vuosi maahan,
        tekee ihmeen tänäkin päivänä. Sovittaa tänäkin päivänä.
        Jeesus otti päälleen koko maailman synnin,
        jokaisen synnin, jonka kalamos tai semperkin tulisi tekemän.
        Siksi Hänen verensä voi edelleen puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

        "Mutta jos me valkeudessa vaellamme,
        niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme,
        ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri
        puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä,
        niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        Jos me tunnustamme syntimme,
        on hän uskollinen ja vanhurskas,
        niin että hän antaa meille synnit anteeksi
        ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet,
        niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
        Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi;
        mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä,
        Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        Ja hän on meidän syntiemme sovitus;
        eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien." (1 Joh 1)

        Siis tuossa Sanassa, minkä Johannes tuossa tuo esille,
        on se voima, joka vapauttaa meidät synnin kahleista.
        Ja vapauttaa tietenkin vain, jos Pyhä Henki on ensin saanut
        näyttää meille todeksi synnin.
        Jos emme tunnusta, että olemme syntiä tehneet,
        niin ei tietenkään silloin tule mitään vapautusta.
        Mutta kun Pyhä Henki on sen saanut tehdä,
        niin meille on tarjolla Vapautus syntikahleista.
        Lankeemuksia voi edelleen tulla, mutta joka
        tapauksessa tuo Johanneksen julistama ilosanoma
        sisältää Evankeliumin Voiman, joka vapauttaa kahleista.
        Johannes itse sanoo tuossa, että
        "tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi;
        mutta jos joku syntiä tekeekin,
        niin meillä on puolustaja Isän tykönä,
        Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        Ja hän on meidän syntiemme sovitus"

        Sinulla on ontto 'pronssikäärmeen' oppi, jossa synnin ote ja kirous irtoaa katsomalla puuhun nostettua käärmettä. Jeesus EI opeta, eikä yksikään Jeesuksen apostoli opeta, sellaista ulkokohtaista "katso-puuhun-ripustettua-käärmettä-ja-puhdistu" -oppia.

        Raamattu puhuu kilvoittelusta, puhdistamisesta, taistelusta.
        Miksi on tärkeää puhua niistä? Siksi, koska paha riippuu kiinni meissä. Lihassa EI asu mitään hyvää, vain syntiä ja pahaa.
        Lihan mukaan eläminen johtaa kuolemaan, kadotukseen.

        Meidän on päivittäin kiellettävä itsemme, otettava ristimme, vietävä lihasta nouseva synnillinen aines ristille, pidettävä itsemme synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.

        Lk.9:23, Gal.5:24, Rm.6:11, 1.Pt.2:1, Jk.1:21.

        Niin, sinä kalamos haluat kiertää sen keskeisen tosiasian, että meidän tulee vastustaa kaikkea pahaa, joka ASUU meissä.

        "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi." Lk.13:24

        "Pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,"
        "Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan," Heb.12:1,4.


      • Semper.Fidelis kirjoitti:

        Sinulla on ontto 'pronssikäärmeen' oppi, jossa synnin ote ja kirous irtoaa katsomalla puuhun nostettua käärmettä. Jeesus EI opeta, eikä yksikään Jeesuksen apostoli opeta, sellaista ulkokohtaista "katso-puuhun-ripustettua-käärmettä-ja-puhdistu" -oppia.

        Raamattu puhuu kilvoittelusta, puhdistamisesta, taistelusta.
        Miksi on tärkeää puhua niistä? Siksi, koska paha riippuu kiinni meissä. Lihassa EI asu mitään hyvää, vain syntiä ja pahaa.
        Lihan mukaan eläminen johtaa kuolemaan, kadotukseen.

        Meidän on päivittäin kiellettävä itsemme, otettava ristimme, vietävä lihasta nouseva synnillinen aines ristille, pidettävä itsemme synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.

        Lk.9:23, Gal.5:24, Rm.6:11, 1.Pt.2:1, Jk.1:21.

        Niin, sinä kalamos haluat kiertää sen keskeisen tosiasian, että meidän tulee vastustaa kaikkea pahaa, joka ASUU meissä.

        "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi." Lk.13:24

        "Pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,"
        "Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan," Heb.12:1,4.

        Sinä annoit tukun raamattuviitteitä,
        joista useimmat eivät millään tavoin liity avaukseeni.
        Sinä et ilmeisesti ollenkaan tunne Kirjoituksia, etkä Jumalan Voimaa?


      • kalapulla
        kalamos kirjoitti:

        Juuri sen tähden, että Jeesus otti päälleen koko maailman synnin,
        ja vei ne itsessään ristinpuuhun, on mahdollista,
        että Hänen verensä, joka 2000 vuotta sitten vuosi maahan,
        tekee ihmeen tänäkin päivänä. Sovittaa tänäkin päivänä.
        Jeesus otti päälleen koko maailman synnin,
        jokaisen synnin, jonka kalamos tai semperkin tulisi tekemän.
        Siksi Hänen verensä voi edelleen puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

        "Mutta jos me valkeudessa vaellamme,
        niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme,
        ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri
        puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä,
        niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        Jos me tunnustamme syntimme,
        on hän uskollinen ja vanhurskas,
        niin että hän antaa meille synnit anteeksi
        ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet,
        niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
        Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi;
        mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä,
        Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        Ja hän on meidän syntiemme sovitus;
        eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien." (1 Joh 1)

        Siis tuossa Sanassa, minkä Johannes tuossa tuo esille,
        on se voima, joka vapauttaa meidät synnin kahleista.
        Ja vapauttaa tietenkin vain, jos Pyhä Henki on ensin saanut
        näyttää meille todeksi synnin.
        Jos emme tunnusta, että olemme syntiä tehneet,
        niin ei tietenkään silloin tule mitään vapautusta.
        Mutta kun Pyhä Henki on sen saanut tehdä,
        niin meille on tarjolla Vapautus syntikahleista.
        Lankeemuksia voi edelleen tulla, mutta joka
        tapauksessa tuo Johanneksen julistama ilosanoma
        sisältää Evankeliumin Voiman, joka vapauttaa kahleista.
        Johannes itse sanoo tuossa, että
        "tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi;
        mutta jos joku syntiä tekeekin,
        niin meillä on puolustaja Isän tykönä,
        Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        Ja hän on meidän syntiemme sovitus"

        -Juuri sen tähden, että Jeesus otti päälleen koko maailman synnin,
        ja vei ne itsessään ristinpuuhun,-

        Missä elämänsä vaiheessa Jeesus otti ne maailman synnit päälleen? Seimessä maatessaan vai milloin? Sinä sanot että se tapahtui ennen ristinpuuta. Ristinpuu oli Golgatalla joten se tapahtui ennen Golgataa.


      • kalapulla
        kalamos kirjoitti:

        Juuri sen tähden, että Jeesus otti päälleen koko maailman synnin,
        ja vei ne itsessään ristinpuuhun, on mahdollista,
        että Hänen verensä, joka 2000 vuotta sitten vuosi maahan,
        tekee ihmeen tänäkin päivänä. Sovittaa tänäkin päivänä.
        Jeesus otti päälleen koko maailman synnin,
        jokaisen synnin, jonka kalamos tai semperkin tulisi tekemän.
        Siksi Hänen verensä voi edelleen puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

        "Mutta jos me valkeudessa vaellamme,
        niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme,
        ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri
        puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä,
        niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        Jos me tunnustamme syntimme,
        on hän uskollinen ja vanhurskas,
        niin että hän antaa meille synnit anteeksi
        ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet,
        niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
        Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi;
        mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä,
        Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        Ja hän on meidän syntiemme sovitus;
        eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien." (1 Joh 1)

        Siis tuossa Sanassa, minkä Johannes tuossa tuo esille,
        on se voima, joka vapauttaa meidät synnin kahleista.
        Ja vapauttaa tietenkin vain, jos Pyhä Henki on ensin saanut
        näyttää meille todeksi synnin.
        Jos emme tunnusta, että olemme syntiä tehneet,
        niin ei tietenkään silloin tule mitään vapautusta.
        Mutta kun Pyhä Henki on sen saanut tehdä,
        niin meille on tarjolla Vapautus syntikahleista.
        Lankeemuksia voi edelleen tulla, mutta joka
        tapauksessa tuo Johanneksen julistama ilosanoma
        sisältää Evankeliumin Voiman, joka vapauttaa kahleista.
        Johannes itse sanoo tuossa, että
        "tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi;
        mutta jos joku syntiä tekeekin,
        niin meillä on puolustaja Isän tykönä,
        Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        Ja hän on meidän syntiemme sovitus"

        KALAMOS HUHUU!

        MILLOIN JEESUS OTTI MAAILMAN SYNNIT HARTEILLEEN?

        SANOT SEN TAPAHTUNEEN ENNEN GOLGATAA!

        MILLOIN ENNEN RISTINPUUTA/GOLGATAA SE TAPAHTUI JA MISTÄ RAAMATUNKOHDASTA SE KÄY ILMI?

        KERRO KALAMOS!


      • kalapulla kirjoitti:

        -Juuri sen tähden, että Jeesus otti päälleen koko maailman synnin,
        ja vei ne itsessään ristinpuuhun,-

        Missä elämänsä vaiheessa Jeesus otti ne maailman synnit päälleen? Seimessä maatessaan vai milloin? Sinä sanot että se tapahtui ennen ristinpuuta. Ristinpuu oli Golgatalla joten se tapahtui ennen Golgataa.

        Joh 1

        29. Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi:
        "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

        Tuossa on verbi "nostaa/kantaa".
        Johannes Kastaja siis näki Jeesuksen kasteen jälkeisenä päivänä,
        että Jeesus jo kantoi koko maailman syntitaakkaa.


      • kalapulla
        kalamos kirjoitti:

        Joh 1

        29. Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi:
        "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

        Tuossa on verbi "nostaa/kantaa".
        Johannes Kastaja siis näki Jeesuksen kasteen jälkeisenä päivänä,
        että Jeesus jo kantoi koko maailman syntitaakkaa.

        Näkikö?

        Matt. 11:
        2 Mutta kun Johannes vankilassa ollessaan kuuli Kristuksen teot, lähetti hän opetuslapsiansa
        3 sanomaan hänelle: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"


      • kalapulla kirjoitti:

        Näkikö?

        Matt. 11:
        2 Mutta kun Johannes vankilassa ollessaan kuuli Kristuksen teot, lähetti hän opetuslapsiansa
        3 sanomaan hänelle: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"

        Kyllä. Johannes nimenomaan oikein huudahtaa ihmeissään,
        kun hänen silmänsä saavat nähdä jotain ehkä ilmestyksen omaista:
        "Katso!!!!!!!! Jumalan Karitsa .... joka kantaa päällään maailman synnit"

        Tuo verbi "kantaa" on sellaisessa muodossa,
        että Hän jo tekee sen. Johannes Kastaja näki jotenkin
        ehkä ilmestyksen omaisesti maailman synnit "kantavan" Jumalan Karitsan.

        Johannes Kastajahan ei ensin halunnut ollenkaan kastaa Jeesusta.
        Eihän synnitön voi mennä parannuksen kasteelle.
        Ei Hänellä ollut syntejä, mitä voisi tunnustaa,
        jonka jälkeen vasta Johannes Kastaja suostui kastamaan ihmiset.

        Mutta Jeesus sanoi jotain järisyttävää Johannes Kastajalle.
        Salli nyt, sillä näin meidän sopii täyttä Vanhurskaus.

        Siis ihmiset olivat tuoneet Jordanille syntinsä.
        Jeesus toi sinne Vanhurskautensa.

        Tuosta virrasta tuli ihmislle Elämän virta.
        Jeesukselle kuoleman virta.

        Ihmiset saivat saivat jättää syntinsä.
        Jeesus sai ottaa heidän syninsä.

        Ja kun tämä kerran oli tapahtunut,
        niin Jeesus saattoi sanoa syntiselle:
        "Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi".



      • Anonyymi00010
        kalamos kirjoitti:

        Joh 1

        29. Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi:
        "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

        Tuossa on verbi "nostaa/kantaa".
        Johannes Kastaja siis näki Jeesuksen kasteen jälkeisenä päivänä,
        että Jeesus jo kantoi koko maailman syntitaakkaa.

        Totta.


      • Anonyymi00037
        kalapulla kirjoitti:

        -Juuri sen tähden, että Jeesus otti päälleen koko maailman synnin,
        ja vei ne itsessään ristinpuuhun,-

        Missä elämänsä vaiheessa Jeesus otti ne maailman synnit päälleen? Seimessä maatessaan vai milloin? Sinä sanot että se tapahtui ennen ristinpuuta. Ristinpuu oli Golgatalla joten se tapahtui ennen Golgataa.

        Ristillä.


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Totta.

        Jeesus pelastaa syntisiä, jotka kääntyvät Hänen puoleensa.


    • Vielä kun

      kalamos saisi rakkauden totuuteen ja oppisi tunnistamaan toisen evankeliumin sekä sen julistajat. Vaihtokauppa kalamoksen kohdalla ei tule todeksi ellei hän tee parannusta ja lopeta eksytyksen megasaarnaajien ja uskollakaatajien ym. luksusta tavoittelevien petoksen kauppiaiden mainostamista.

    • En ole mainostanut ketään muuta kuin Jeesusta Kristusta.
      Oliko avaukseni mielestäsi jotain "toista evankeliumia", kuin mitä Paavali julisti.

      • Oppiasi voi lyhyesti luonnehtia 'hokkus-KK-Hinn-ja-pokkus' -opiksi. Siinä on totta enemmän kuin siteeksi. Sinähän siteeraat Jumalan sanaa. Mutta taustalla väijyy petollinen sudenturkki, joka ohjailee eksyksissä olevia lampaita kulkemaan kohti demonisten voimien paimentamia kuolemanleirejä.

        Sinua vastaan minulla ei ihmisenä ole yhtään mitään. Päinvastoin, tahdon siunata sinua ja toivoa, että saat pian nähdä Totuuden.


      • tässä se on
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Oppiasi voi lyhyesti luonnehtia 'hokkus-KK-Hinn-ja-pokkus' -opiksi. Siinä on totta enemmän kuin siteeksi. Sinähän siteeraat Jumalan sanaa. Mutta taustalla väijyy petollinen sudenturkki, joka ohjailee eksyksissä olevia lampaita kulkemaan kohti demonisten voimien paimentamia kuolemanleirejä.

        Sinua vastaan minulla ei ihmisenä ole yhtään mitään. Päinvastoin, tahdon siunata sinua ja toivoa, että saat pian nähdä Totuuden.

        "Sinua vastaan minulla ei ihmisenä ole yhtään mitään. Päinvastoin, tahdon siunata sinua ja toivoa, että saat pian nähdä Totuuden."

        Totuuden näkee pikemmin ja selvemmin, kun irrottautuu kaltaisistasi narsistista persoonallisuushäiriötä sairastavista ihmisistä, jotka usein aistivat heikompansa. Väärässä, itsekeskeisessä varmuudessa olet sinäkin. Sinunkin raamatullinen "syntisyytesi" ja "vajavaisuutesi" täytyy aivan laittaa lainausmerkkihin, sillä niin ovat vuodet osoittaneet, että tosipaikan tullen ei sinusta puutteellisuuksia sitten löydykään. Ne ovat vain teorian ja fraasinkaltaisten hokemien tasolla. Sen sijaan melskaat täällä vuodesta toiseen nimimerkkien takana olevia ihmisparkoja alas painaen "erehtymättömänä valheenpaljastajana". Mitään hyvää et Herran Jeesuksen Kristuksen työssä ole näin saanutkaan aikaan.

        Tässä mielipide semperistä helluntailaispalstalta:

        "Hän ei saata elää, jos ei ole joku jota syyttää--- Usein hänet löytää vaatimasta ihmisiä tuomitsemaan hänen mielestään eksyttäviä ihmisiä. Jos ihminen ei suostu hänen vaatimukseensa, on hän automaattisesti Semper.fidelsin vihalistalla.---Hänelle on aivan sama onko ihminen etsimässä Jumalaa. Jos ihminen ei heti suostu hänen mukaansa tekemään ja häntä tunnustamaan alkaa syyttäminen ja pilkkaaminen. Monista tulee uskonnon urheja tuollaisella toiminnalla."

        Semperistä on tullut, ellei ole jo aina ollutkin, aivan samanlainen katkera ihmisten haukkuja ja syyttäjä kuin nimimerkki TeuvoSunikin.


      • Semper.Fidelis kirjoitti:

        Oppiasi voi lyhyesti luonnehtia 'hokkus-KK-Hinn-ja-pokkus' -opiksi. Siinä on totta enemmän kuin siteeksi. Sinähän siteeraat Jumalan sanaa. Mutta taustalla väijyy petollinen sudenturkki, joka ohjailee eksyksissä olevia lampaita kulkemaan kohti demonisten voimien paimentamia kuolemanleirejä.

        Sinua vastaan minulla ei ihmisenä ole yhtään mitään. Päinvastoin, tahdon siunata sinua ja toivoa, että saat pian nähdä Totuuden.

        Semper

        Minä ohjaan ihmisiä vain Golgatan ristin juurelle.


      • tässä se on kirjoitti:

        "Sinua vastaan minulla ei ihmisenä ole yhtään mitään. Päinvastoin, tahdon siunata sinua ja toivoa, että saat pian nähdä Totuuden."

        Totuuden näkee pikemmin ja selvemmin, kun irrottautuu kaltaisistasi narsistista persoonallisuushäiriötä sairastavista ihmisistä, jotka usein aistivat heikompansa. Väärässä, itsekeskeisessä varmuudessa olet sinäkin. Sinunkin raamatullinen "syntisyytesi" ja "vajavaisuutesi" täytyy aivan laittaa lainausmerkkihin, sillä niin ovat vuodet osoittaneet, että tosipaikan tullen ei sinusta puutteellisuuksia sitten löydykään. Ne ovat vain teorian ja fraasinkaltaisten hokemien tasolla. Sen sijaan melskaat täällä vuodesta toiseen nimimerkkien takana olevia ihmisparkoja alas painaen "erehtymättömänä valheenpaljastajana". Mitään hyvää et Herran Jeesuksen Kristuksen työssä ole näin saanutkaan aikaan.

        Tässä mielipide semperistä helluntailaispalstalta:

        "Hän ei saata elää, jos ei ole joku jota syyttää--- Usein hänet löytää vaatimasta ihmisiä tuomitsemaan hänen mielestään eksyttäviä ihmisiä. Jos ihminen ei suostu hänen vaatimukseensa, on hän automaattisesti Semper.fidelsin vihalistalla.---Hänelle on aivan sama onko ihminen etsimässä Jumalaa. Jos ihminen ei heti suostu hänen mukaansa tekemään ja häntä tunnustamaan alkaa syyttäminen ja pilkkaaminen. Monista tulee uskonnon urheja tuollaisella toiminnalla."

        Semperistä on tullut, ellei ole jo aina ollutkin, aivan samanlainen katkera ihmisten haukkuja ja syyttäjä kuin nimimerkki TeuvoSunikin.

        Meillä on ystäväiseni eri tehtävä ja eri kutsumus, huomaathan.

        Minua kiinnostaa saada esiin koko totuus Jumalan sanasta.

        Riittääkö sinulle laimennos, jossa Sanan totuus on hämmennetty sekoittamalla joukkoon puolet rikkaruohoa, petosta ja valhetta?

        Voit toki vapaasti kiristellä hampaitasi ja narskutella minulle.
        Omaa katkeruuttasi sinä sillä purat ja teetpä sen vielä ilman nimimerkkiä, mikä ei ainakaan lisää uskottavuuttasi.

        Nautitaan kesästä, arvoisa 'tässä-se-on'. Ja annetaan vapaus toisillemme puolustaa sitä totuutta, jonka on sydämelleen saanut.

        PS.
        Palstaa ahkerasti seuranneena olet huomannut, miten lempeäksi minä olen tullut Sunia kohtaan.. Oman tiemme kulkijoita olemme jokainen. Parasta, mitä meille voi tapahtua, on se, että saisimme löytää pelastuksen tien; sen Uuden Tien, joka on Jeesuksessa Kristuksessa.

        Oletko sinä löytänyt?


      • kalamos kirjoitti:

        Semper

        Minä ohjaan ihmisiä vain Golgatan ristin juurelle.

        Kyllä niinkin. Mutta ohjauksesi johtaa, mikäli sinun perässäsi kuljettaisiin, karismaattisten örisijöitten kanssa samalle läävälle.


      • kalapulla

        Mitä sana Kristus tarkoittaa?Tarkoittaako Kristus Jumalaa?


      • kalapulla
        kalamos kirjoitti:

        Semper

        Minä ohjaan ihmisiä vain Golgatan ristin juurelle.

        Kuinka usein käyt Jerusalemissa paiskimassa oppaan hommia? Asutko tuon opas-työsi takia Jerusalemissa?
        Mitä tarkoittaa sana Kristus? Jumalaa? Tarkoittaako sana Jumala Kristusta?


      • Semper.Fidelis kirjoitti:

        Kyllä niinkin. Mutta ohjauksesi johtaa, mikäli sinun perässäsi kuljettaisiin, karismaattisten örisijöitten kanssa samalle läävälle.

        Sen epäkarismaattisempaa ihmistä kuin minä olen, en tunne.


      • kalapulla kirjoitti:

        Kuinka usein käyt Jerusalemissa paiskimassa oppaan hommia? Asutko tuon opas-työsi takia Jerusalemissa?
        Mitä tarkoittaa sana Kristus? Jumalaa? Tarkoittaako sana Jumala Kristusta?

        Ei, vaan minä haluan Paavalin lailla kuvata ihmisten silmien eteen
        Jeesuksen Kristuksen ristiinnaulittuna.

        Ja joiltakin, jotka yrittävät tekojen avulla pelastua, haluan kysyä:
        "Oi, te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät,
        joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        Tämän vain tahdon saada teiltä tietää:
        lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        Niinkö älyttömiä olette?
        Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?" (Gal 3:1-3)


      • kalapulla kirjoitti:

        Mitä sana Kristus tarkoittaa?Tarkoittaako Kristus Jumalaa?

        Kristus = Messias


      • kalapulla
        kalamos kirjoitti:

        Kristus = Messias

        Olet väittänyt täällä että Jeesus on Jumala.
        Jeesus on Kristus, Jeesus Kristus!
        Et käytä koskaan tuota JEESUS KRISTUS nimitystä Jeesuksesta vaan
        JEESUS/JUMALA nimitystä.
        Onko Jeesus sinulle Messiasjumala?
        Oletko samaa mieltä siinä kanssani että Kristus tarkoittaa JUMALAN VOIDELTUA?
        Siksikö et käytä Jeesuksesta KRISTUS-nimitystä kun Kristus ei voi tarkoittaa Jumalaa?
        Käytät hänestä vain nimitystä JEESUS tai JUMALA ja jopa AINOA JUMALA, kieltäen siten ISÄ JUMALAN!


      • kalapulla kirjoitti:

        Olet väittänyt täällä että Jeesus on Jumala.
        Jeesus on Kristus, Jeesus Kristus!
        Et käytä koskaan tuota JEESUS KRISTUS nimitystä Jeesuksesta vaan
        JEESUS/JUMALA nimitystä.
        Onko Jeesus sinulle Messiasjumala?
        Oletko samaa mieltä siinä kanssani että Kristus tarkoittaa JUMALAN VOIDELTUA?
        Siksikö et käytä Jeesuksesta KRISTUS-nimitystä kun Kristus ei voi tarkoittaa Jumalaa?
        Käytät hänestä vain nimitystä JEESUS tai JUMALA ja jopa AINOA JUMALA, kieltäen siten ISÄ JUMALAN!

        Minä käytä jatkuvasti ilmaisua Jeesus Kristus.

        Jeesus Kristus = Pelastaja Messias


      • Anonyymi00012
        kalamos kirjoitti:

        Minä käytä jatkuvasti ilmaisua Jeesus Kristus.

        Jeesus Kristus = Pelastaja Messias

        Matt.24:24
        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Antikristukset ottivat Jeesus Kristus nimen käyttöönsä.

        Ilm. 3:12

        Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.


      • Anonyymi00029
        tässä se on kirjoitti:

        "Sinua vastaan minulla ei ihmisenä ole yhtään mitään. Päinvastoin, tahdon siunata sinua ja toivoa, että saat pian nähdä Totuuden."

        Totuuden näkee pikemmin ja selvemmin, kun irrottautuu kaltaisistasi narsistista persoonallisuushäiriötä sairastavista ihmisistä, jotka usein aistivat heikompansa. Väärässä, itsekeskeisessä varmuudessa olet sinäkin. Sinunkin raamatullinen "syntisyytesi" ja "vajavaisuutesi" täytyy aivan laittaa lainausmerkkihin, sillä niin ovat vuodet osoittaneet, että tosipaikan tullen ei sinusta puutteellisuuksia sitten löydykään. Ne ovat vain teorian ja fraasinkaltaisten hokemien tasolla. Sen sijaan melskaat täällä vuodesta toiseen nimimerkkien takana olevia ihmisparkoja alas painaen "erehtymättömänä valheenpaljastajana". Mitään hyvää et Herran Jeesuksen Kristuksen työssä ole näin saanutkaan aikaan.

        Tässä mielipide semperistä helluntailaispalstalta:

        "Hän ei saata elää, jos ei ole joku jota syyttää--- Usein hänet löytää vaatimasta ihmisiä tuomitsemaan hänen mielestään eksyttäviä ihmisiä. Jos ihminen ei suostu hänen vaatimukseensa, on hän automaattisesti Semper.fidelsin vihalistalla.---Hänelle on aivan sama onko ihminen etsimässä Jumalaa. Jos ihminen ei heti suostu hänen mukaansa tekemään ja häntä tunnustamaan alkaa syyttäminen ja pilkkaaminen. Monista tulee uskonnon urheja tuollaisella toiminnalla."

        Semperistä on tullut, ellei ole jo aina ollutkin, aivan samanlainen katkera ihmisten haukkuja ja syyttäjä kuin nimimerkki TeuvoSunikin.

        Jotain samaa heissä on. Se on: minä olen aina oikeassa, muut aina väärässä.


      • Anonyymi00033
        kalamos kirjoitti:

        Semper

        Minä ohjaan ihmisiä vain Golgatan ristin juurelle.

        Aamen!


    • Anonyymi00011

      Jeesusta ei voi liittää ihmisten tekemiin syntiin eikä perisyntiin mitenkään.

      • Anonyymi00013

        Jeesus ei rikkonut lakia, eli ei tehnyt syntiä. Jeesus oli täysin synnitön. Ei kukaan muu.

        1. Joh. 3:4

        Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.


    • Anonyymi00014

      "Syntinen olin jo syntyssäni, synnnin alle siinnyit äitini kohtuun." Ps.51:7

      Room.5:19 " Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisi."

      Kristityt kastaa heti lapsensa syntien pois pesemiseksi Kristuksen omaksi, verensuojaan.

      • Psalmin 51 aiheena on nimenomaan
        Daavidin syntiinlankeemus.

        Tuo psalmi kertoo siitä,
        kuinka Daavid tuli synnin pettämäksi
        ja teki aviorikoksen Batseban kanssa.

        Siis Daavid siitti synnissä eli teki syntiä
        kun siitti lapsen toisen miehen vaimolle.

        Tästä synnistä
        Daavid on tuon psalmin kirjoittanut.
        Siitä kuinka hän teki synnin
        - aviorikoksen -
        Batseban kanssa.

        Ja sitten hän toteaa,
        että hän itsekin
        on saanut alkunsa siittämistilanteessa,
        johon liittyi synti
        avon = tahallinen Jumalan lain rikkominen.

        Siis joku teki syntiä aivan tieten tahtoen
        tuntien Jumalan lain.
        Ja se joku oli Daavid eikä suinkaan lapsi,
        joka sikisi.

        Roomalaiskirjeen kohta puhuu
        aivan samoin siitä,
        että me itse kukin olemme kuolleet
        siinä vaiheessa,
        kun olemme tehneet syntiä.

        Silloin meistä on tullut
        syntisiä ja syyllisiä, kun Aadamin lailla
        söimme kielletyn hedelmän.

        Ja sen tähden me tarvitsemme
        Jumalan armoa, josta Paavali tuossa kertoo.


      • Anonyymi00021
        kalamos kirjoitti:

        Psalmin 51 aiheena on nimenomaan
        Daavidin syntiinlankeemus.

        Tuo psalmi kertoo siitä,
        kuinka Daavid tuli synnin pettämäksi
        ja teki aviorikoksen Batseban kanssa.

        Siis Daavid siitti synnissä eli teki syntiä
        kun siitti lapsen toisen miehen vaimolle.

        Tästä synnistä
        Daavid on tuon psalmin kirjoittanut.
        Siitä kuinka hän teki synnin
        - aviorikoksen -
        Batseban kanssa.

        Ja sitten hän toteaa,
        että hän itsekin
        on saanut alkunsa siittämistilanteessa,
        johon liittyi synti
        avon = tahallinen Jumalan lain rikkominen.

        Siis joku teki syntiä aivan tieten tahtoen
        tuntien Jumalan lain.
        Ja se joku oli Daavid eikä suinkaan lapsi,
        joka sikisi.

        Roomalaiskirjeen kohta puhuu
        aivan samoin siitä,
        että me itse kukin olemme kuolleet
        siinä vaiheessa,
        kun olemme tehneet syntiä.

        Silloin meistä on tullut
        syntisiä ja syyllisiä, kun Aadamin lailla
        söimme kielletyn hedelmän.

        Ja sen tähden me tarvitsemme
        Jumalan armoa, josta Paavali tuossa kertoo.

        Kalamoksen opin mukaan esim. keinohedelmöitys vieraan miehen siittiösolulla johtaa lapsen syntisyyteen ja mahdollisesti pikaiseen kuolemaan Daavidin esimerkin mukaisesti.

        Näin ei asia tietenkän ole.

        Kyllä syntiilankeemus eli perisynti aiheutti sen ihmiskunnan kollektiiisen syntisyyden, mikä kasteessa pyyhitään pois, eikä sitä enää muisteta.


    • Anonyymi00015

      Kalamos on ihan pimeä!
      Erittäin ikävää pöytäseuraa olisi kaljakuppilassa.

      • Anonyymi00016

        Miksi herjaat???


      • Selvennän nyt vielä tuota
        esille tullutta jaetta (PS 51:7).

        Daavid viittaa siihen,
        että hän itse on sukurutsauksessa
        saanut alkunsa.

        Daavidin äiti ei ollut
        Iisain vaimo vaan tytär.


      • Anonyymi00017
        kalamos kirjoitti:

        Selvennän nyt vielä tuota
        esille tullutta jaetta (PS 51:7).

        Daavid viittaa siihen,
        että hän itse on sukurutsauksessa
        saanut alkunsa.

        Daavidin äiti ei ollut
        Iisain vaimo vaan tytär.

        Kaikki on saanut alkunsa samalla tavalla. Ei lapsi sen takia tule syntiseksi.

        Daavid viittaa Adamin syntiin, mistä kaikki tulevat osalliseksi sikiämisen hetkellä Adamin sukuun. Koko Adamin suku on syntinen heti sikiämisestä alkaen syntiinlankeemuksen vuoksi.

        Ps. 58:4

        Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä


      • Anonyymi00022

        Kalamos on lahkolainen, ei oikea kristitty ollenkaan.


      • Anonyymi00023
        kalamos kirjoitti:

        Selvennän nyt vielä tuota
        esille tullutta jaetta (PS 51:7).

        Daavid viittaa siihen,
        että hän itse on sukurutsauksessa
        saanut alkunsa.

        Daavidin äiti ei ollut
        Iisain vaimo vaan tytär.

        Kalamos valehtelee.

        Lapsi ei tule syntiseksi hedelmöityksen seurauksena, vaikka se olisi miten tahansa tehty.


      • kalamos kirjoitti:

        Selvennän nyt vielä tuota
        esille tullutta jaetta (PS 51:7).

        Daavid viittaa siihen,
        että hän itse on sukurutsauksessa
        saanut alkunsa.

        Daavidin äiti ei ollut
        Iisain vaimo vaan tytär.

        Yksikään ihminen ei ole
        syntinen syntyessään.
        Ei Daavid-vauvakaan.

        Mutta Iisain yhtyminen tyttäreensä
        oli synti.

        Samoin Daavidin yhtyminen Batsebaan.

        Ja nämä synnit Daavid tuo esiin
        Tuossa Psalmissa 51.

        Mutta vauvat ja pienokaisetkin ovat
        juuri sellaisia,
        jollaisiksi meidät syntiä tehneet
        palautetaan kääntymyksessä,
        jota seuraa uudestisyntyminen
        Jumalan lapseksi.


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Kalamos on lahkolainen, ei oikea kristitty ollenkaan.

        Hyvä ja Jumalan ihminen hän on!


      • Anonyymi00017 kirjoitti:

        Kaikki on saanut alkunsa samalla tavalla. Ei lapsi sen takia tule syntiseksi.

        Daavid viittaa Adamin syntiin, mistä kaikki tulevat osalliseksi sikiämisen hetkellä Adamin sukuun. Koko Adamin suku on syntinen heti sikiämisestä alkaen syntiinlankeemuksen vuoksi.

        Ps. 58:4

        Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä

        Daavid ei viitannut Aadamin syntiin
        vaan omaansa Batsevan kanssa
        ja isänsä syntiin tyttärensä kanssa.

        Ihminen on eksyksissä syntymästään
        kohdusta saakka.

        Tarvitsee siis kantajaa ja taluttajaa
        alusta asti.

        Mutta syntiseksi tulee vasta silloin
        kun kykenee tekemään syntiä.

        Ja yleensä se ensimmäinen synti on valhe.
        Siihen ihminen ei kykene ennenkuin
        jo hyvinkin puhetaitoinen.


    • Anonyymi00018

      Mites johtaako keinohedelmöitys ja munasolun siirto lapsen syntisyyteen syntisyyteen?

      Job 15:14

      Kuinka ihminen voisi olla puhdas, naisesta syntynyt nuhteeton? [1. Kun. 8:46+]

      Job 25:4

      Kuinka siis ihminen voisi olla oikeassa, jos hän asettuu Jumalaa vastaan? Kuinka naisesta syntynyt voisi olla puhdas? [1. Kun. 8:46+]

      Lapsen syntisyys tarkoittaa syntiinlankeemuksen eli perisynnin vaikutusta.

      Room. 9:8

      Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

    • Anonyymi00019

      Kastamaton pakana ei perisyntisenä edes elä ikuisesti, ellei häntä pian kasteta Kristuksen ruumiin jäseneksi ikuista elämää varten.

      1. Moos. 3:22

      Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"

    • Anonyymi00020

      Room.5: 19
      "Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus TEKI KAIKISTA SYNTISIÄ."

      Syntiinlankeemus teki kaikista syntisiä heti sikiämishetkestä alkaen Adamin syntiseen sukukuntaan.

      Kyse ei ole pelkästä "taipumuksesta" joskus myöhemmin tehdä sitä syntiä, kuten perisynti yleensä yriteään valheella muuksi muuttaa.

    • Anonyymi00024

      Kalamoksen harhaopin mukaan esim. raiskauksen seurauksena syntyvä lapsi olisi syntinen sen takia.

      • Mitään tuollaista en ole koskaan opettanut.
        Aivan päinvastoin.


      • Anonyymi00035
        kalamos kirjoitti:

        Mitään tuollaista en ole koskaan opettanut.
        Aivan päinvastoin.

        Kirjoitithan sinä, että Daavid oli syntinen heti sikiämsestä alkaen sen takia, että hänen äitinsä oli tullut raskaaksi aviorikoksen aikana.


      • Anonyymi00035 kirjoitti:

        Kirjoitithan sinä, että Daavid oli syntinen heti sikiämsestä alkaen sen takia, että hänen äitinsä oli tullut raskaaksi aviorikoksen aikana.

        >>Yksikään ihminen ei ole
        syntinen syntyessään.
        Ei Daavid-vauvakaan. <<

        Noin kirjoitin.


    • Anonyymi00025

      Syntiinlankeemus eli peristynti on kollektiivien synti, kaikkia ihmisiä koskeva synti, mistä ihminen tulee osalliseksi heti sikiämisen hetkellä syntisen Aadamin sukuun.

      Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan. Kastaa pitää.

      Room. 9:8

      Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

      • Anonyymi00026

        Kasteen lupaus, uudestisyntymisen peso on valtava lupaus ja lahja syntiinlangeenne ihmiselle.

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

        Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Kasteen lupaus, uudestisyntymisen peso on valtava lupaus ja lahja syntiinlangeenne ihmiselle.

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

        Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Sillä teille ja teidän lapsille tämä LUPAUS on annettu."


    • Anonyymi00028

      Kalamos salaa seurakunnan, mihinkä hän kuuluu. Tieto voisi haitata hänen oppinsa levittämistä.

    • Anonyymi00030

      Monet on erehtytty ottamaan vierashenkisen uudestikasteen eli lahkokasteen
      jossain kiihkohengellisyyden vaiheessa, mutta katuu sitä myöhemmin ja joutuu salaamaan asian. Yrittää vaan olla kaikkien kaveri edelleen.

    • Anonyymi00031

      Joissain lahkoissa uusi tulokas laitetaan lukemaan ääneen kirous lapsena saamastaan kasteesta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen ennen kiihkolahkon omaa uudestikastetta. Jengikulttuuri vaatii tekemän jonkin laittomuudenteon ehtona jäseneksi pääsemiselle.

      • Anonyymi00032

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • Anonyymi00034

      Saatana puhuu kirjoituksien mukaan . Siteeraa sanatarkasti jakeita.

      Ei se lopun ajan eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan, jos joku ei olisi saanut tehtäväkseen sitä kirjoituksiin lisätä.

      Eräälle Tarsolaiselle murhamiehelle se tehtävä lankesi.

      • Anonyymi00036

        Eihän se Jumalan lähettämä eksytys mikään väkevä eksytys olisikaan, jos joku ei olisi saanut tehtäväkseen sitä Raamattuun lisätä.

        2. Tess. 2:11

        Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe