C5 selvisi hvyin Auto Bild 100 000 km testistä pienin miinuksin

missä ammattiylpeys

C5 oli sinänsä hyvä auto, mutta autoa kokoonpannessa oli tehty virheitä.

Stefa vuoti ja steta oli rikottu kun se oli asennettu paikalleen.

Vaihdellaaitikosta löytyi sinne kuulumattomia kangaskuidun kappaleita.

Missä on PSA työntekijöiden ammattiylpeys ?

Miten on mahdollista, että he laskee ksäsitään viallisia autoja ja osia ?

Luulisi jokaisen itseään kunnioittavan työntekijän pyrkivän niin hyvään laatuun kuin ikinä mahdollista.

PSA yhtymällä ongelmia laadun suhteen ja siltikin ollaan näin välinpitämättömiä

50

2066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8giew

      Yritäppä ite punaviini pöhnässä tai mandoliini krapulassa vääntää mutteria. Siinä tulee hikikarpaloita ottalle yhtä mittaa.

    • C5 hdi 170 exlusive

      Olen ostanut elämäni aikana 5 uutta autoa, ja 3.ssa on ollut kasausvirhe joka vaatinut korjauksen alle 1000 km jälkeen. vw golf alkoi kolisemaan taka-akseliltaan, oli jotkut iskarien pultit löysät, melkein irti.
      Honda civicin apumiehen ikkuna jumittui ensimmäisellä aukaisuyrittämällä, joku osa oli täysin kiinnittämättä.
      Opel asconan koneesta valui öljyä parkkikselle koska joku tiiviste puuttui.

      Että aina kun ihminen on asialla niin hutilointeja sattuu...jos olette nähneet autojen kasauslinjoja niin ei tarvii paljon ihmetellä että noita sattuu merkistä riippumatta, aika jokaisen osan kiinnittämiseen on määritelty sekunnilleen, jos esim. ruuvin kierre jumittaa niin löysäksi jää ja takuukorjauskäynti asiakkaalle valmis.

      Mutta tuo koeajon lopputulos varmaankin jurppii provoilijoita tällä palstalla koska lopputulos oli heidän odotuksien vastainen.

      • gs birotor

        Ainakaan minulla ei ole ollut ensimmäistäkään vikaa uutena ostamissani autoissa alta 1000km .Myöskin 5 uutta ostettuna , vain 3 eri merkkiä.


      • Parem?
        gs birotor kirjoitti:

        Ainakaan minulla ei ole ollut ensimmäistäkään vikaa uutena ostamissani autoissa alta 1000km .Myöskin 5 uutta ostettuna , vain 3 eri merkkiä.

        Alta 1000km??
        Itsellä nyt toinen uutena ostettu Citroen. Kohta vuoden vanha. Ei vikoja. Edellistä pidin viisi vuotta. Yksi vika. Puola viallinen.


    • o9nhje43

      Olet ilmeisesti käynyt citikan kasauslinjoja tutkimassa kun tiedät että"kun ruuvin kierre jumittaa niin löysäksi jää". Uskon kyllä että ranskalainen suurpiirteys antaa mennä läpi tälläista laatua. Ja siitähän cirtikat tunnetaan. Ruuvit on löysällä niin autoilla kuin kuskeilla. Minua ei jurpi jonkin lehden testitulos. Minua jurppisi seisottaa autoa jatkuvasti korjaamolla. Mutta ranskisten omistajat ostavat autonsa tunteiden perusteella, ei järjen.

      • Kuidas?

        Minuakin jurppisi, jos auto olisi koko ajan korjaamolla. Oma Citroenini ei ole koko ajan korjaamolla. Mikään auto ei ole. On naurettavaa väittää muuta. Ja jos auto on korjaamolla, niin sijaisauto tulee tilalle. Ilman lisäkustannuksia.
        Valitsen autoni järjellä ja tunteella. Ne eivät ole ristiriidassa keskenään.


      • C5 hdi 170 exlusive

        Mainittakoon että niistä viidestä uutena ostamastani autosta kaksi on ranskalaisia, niissä ei kummassakaan ollut valmistusvikoja, eikä mitään muutakaan ylimääräisiä vikoja. Nykyisen autoni ostin käytettynä ja viaton on ollut tämäkin niinkuin ko. testattu yksilökin.
        Kirjoituksesi älyvapaista kommenteista päätellen sua taitaa vähän jurppia?


      • entinen C5 omistaja
        C5 hdi 170 exlusive kirjoitti:

        Mainittakoon että niistä viidestä uutena ostamastani autosta kaksi on ranskalaisia, niissä ei kummassakaan ollut valmistusvikoja, eikä mitään muutakaan ylimääräisiä vikoja. Nykyisen autoni ostin käytettynä ja viaton on ollut tämäkin niinkuin ko. testattu yksilökin.
        Kirjoituksesi älyvapaista kommenteista päätellen sua taitaa vähän jurppia?

        Hyvä säkä sinulla on sitten käynyt jos kummassakaan Ranskiksessa ei ole ollut vikoja ,itselläni on ollut myös useampia ja joka ikisessä Ranskalaisessa on ollut huomautettavaa esim 309,405,406 ja viimeinen ranskatar C5 vm. 2008 jossa listat harottivat uutuudestaan,kaasujousituksen vuodot(kuten uusimassa autobildissä),mikä huvittavinta autobildin loppuraportissa on ollut mainita että ko. vuotoja ei enää uusissa ole ollut,sama tarina kerrottiin itselleni että omassani olevat vuodot oli jo tiedostettu ja korjattu,silti reilu vuosi sen jälkeen kaverin C5:ssa(2009) sama ongelma,muutenkin juuri Ranskalaisten autojen kanssa tähän laadunparantamiseen ollaan puheissa panostettu enemmän kuin teoissa.
        Näin sivullisena seuraten onko kaikki mielipiteet "älyvapaita" sinun mielestäsi,miksi pitäisi jurppia?


      • C5 hdi 170 exlusive
        entinen C5 omistaja kirjoitti:

        Hyvä säkä sinulla on sitten käynyt jos kummassakaan Ranskiksessa ei ole ollut vikoja ,itselläni on ollut myös useampia ja joka ikisessä Ranskalaisessa on ollut huomautettavaa esim 309,405,406 ja viimeinen ranskatar C5 vm. 2008 jossa listat harottivat uutuudestaan,kaasujousituksen vuodot(kuten uusimassa autobildissä),mikä huvittavinta autobildin loppuraportissa on ollut mainita että ko. vuotoja ei enää uusissa ole ollut,sama tarina kerrottiin itselleni että omassani olevat vuodot oli jo tiedostettu ja korjattu,silti reilu vuosi sen jälkeen kaverin C5:ssa(2009) sama ongelma,muutenkin juuri Ranskalaisten autojen kanssa tähän laadunparantamiseen ollaan puheissa panostettu enemmän kuin teoissa.
        Näin sivullisena seuraten onko kaikki mielipiteet "älyvapaita" sinun mielestäsi,miksi pitäisi jurppia?

        No jos puhut 30 vuotta sitten valmistetuista ranskalaisista(309,405) niin ok. varmaan oli silloin sanomista, minun ranskalaisten kokemus perustuu 2000-luvulle

        Kovin vähän on noita kaasujousituksen ongelmia kuitenkin ollut, esim. citroen foorumilla vain muutama maininta. Että se siitä, ei mikään epideminen vaiva. Myös iskareita menee rautajousitetussa autoissa uudehkona.

        "Ruuvit on löysällä niin autoilla kuin kuskeilla. Minua jurppisi seisottaa autoa jatkuvasti korjaamolla. Mutta ranskisten omistajat ostavat autonsa tunteiden perusteella, ei järjen."

        Minä sanon näitä lauseita älyvapaiksi, onko sinun mielestäsi näissä mitään järkeä tai totuuspohjaa?


      • entinen C5 omistaja
        C5 hdi 170 exlusive kirjoitti:

        No jos puhut 30 vuotta sitten valmistetuista ranskalaisista(309,405) niin ok. varmaan oli silloin sanomista, minun ranskalaisten kokemus perustuu 2000-luvulle

        Kovin vähän on noita kaasujousituksen ongelmia kuitenkin ollut, esim. citroen foorumilla vain muutama maininta. Että se siitä, ei mikään epideminen vaiva. Myös iskareita menee rautajousitetussa autoissa uudehkona.

        "Ruuvit on löysällä niin autoilla kuin kuskeilla. Minua jurppisi seisottaa autoa jatkuvasti korjaamolla. Mutta ranskisten omistajat ostavat autonsa tunteiden perusteella, ei järjen."

        Minä sanon näitä lauseita älyvapaiksi, onko sinun mielestäsi näissä mitään järkeä tai totuuspohjaa?

        Niin viimeinen kokemus ranskalaisesta oli minulla kyllä 2008,ei 30 vuoden takaa.
        Sanoit että vähän ollut niitä kaasujousituksen ongelmia-en usko sillä esim TL:n,TM:n,Autobildin kanssa kaikissa sama vaiva,myös omassani,ihmeellistä sattumaa.


      • ihme ja kumma vw
        C5 hdi 170 exlusive kirjoitti:

        No jos puhut 30 vuotta sitten valmistetuista ranskalaisista(309,405) niin ok. varmaan oli silloin sanomista, minun ranskalaisten kokemus perustuu 2000-luvulle

        Kovin vähän on noita kaasujousituksen ongelmia kuitenkin ollut, esim. citroen foorumilla vain muutama maininta. Että se siitä, ei mikään epideminen vaiva. Myös iskareita menee rautajousitetussa autoissa uudehkona.

        "Ruuvit on löysällä niin autoilla kuin kuskeilla. Minua jurppisi seisottaa autoa jatkuvasti korjaamolla. Mutta ranskisten omistajat ostavat autonsa tunteiden perusteella, ei järjen."

        Minä sanon näitä lauseita älyvapaiksi, onko sinun mielestäsi näissä mitään järkeä tai totuuspohjaa?

        Ajaisin vieläkin C5:lla, mutta niissä oli liikaa korjattavaa.

        Molemmista uusina hankituista ( 2004 ja 2008 ) petti jousitus. Oli siinä ihmettelemistä kun auto humppas ylös alas parkkiruusussa, vaikka avaimet oli taskussa. Onneksi korjaus meni takuuseen.
        Viimeisessä mallissa, jonka omistin myös uudesta pitäen sen jousitus hajosi.
        Hydrauliikkapumppu olisi pitänyt uusia.

        Nyt ajan saksalaisella "natsihetekalla" ( järkivalinta ? )ja kyllä on myönnettävä C5:ta on ikävä varsinkin pitkillä matkoilla.


      • Vw.n kokenut
        ihme ja kumma vw kirjoitti:

        Ajaisin vieläkin C5:lla, mutta niissä oli liikaa korjattavaa.

        Molemmista uusina hankituista ( 2004 ja 2008 ) petti jousitus. Oli siinä ihmettelemistä kun auto humppas ylös alas parkkiruusussa, vaikka avaimet oli taskussa. Onneksi korjaus meni takuuseen.
        Viimeisessä mallissa, jonka omistin myös uudesta pitäen sen jousitus hajosi.
        Hydrauliikkapumppu olisi pitänyt uusia.

        Nyt ajan saksalaisella "natsihetekalla" ( järkivalinta ? )ja kyllä on myönnettävä C5:ta on ikävä varsinkin pitkillä matkoilla.

        Vw.stäkö sait kestävämmän auton? Epäilen, ja talvella palellut.


      • En voi sanoa
        Vw.n kokenut kirjoitti:

        Vw.stäkö sait kestävämmän auton? Epäilen, ja talvella palellut.

        Vw:n kestävyydestä mitään. Paskatti on ollut käytössä vasta vajaan vuoden, mutta samankaltaisia pikku oikkuja ja vikoja siinä tuntuu olevan, kuin sitikassakin.
        No se kyllä huomattiin alkuvuodesta Lapin reissulla, että kylmempi on, kuin C5.


    • Järki ja tunne

      Heh Heh

      • Kuidas?

        Järki ja tunne ovat molemmat tärkeitä. Tunnepuoli näkyy siinä, että auto on mukava ja hyvän näköinen.
        Järki näkyy käytännöllisyytenä ja toimintavarmuutena. Näiden syiden takia ostin Citroenin ja ollut autooni tyytyväinen.
        Sen ei pitäisi harmittaa ketään muuta, mutta jotenkin näyttää siltä, että häiritsee.


      • entinen C5 omistaja
        Kuidas? kirjoitti:

        Järki ja tunne ovat molemmat tärkeitä. Tunnepuoli näkyy siinä, että auto on mukava ja hyvän näköinen.
        Järki näkyy käytännöllisyytenä ja toimintavarmuutena. Näiden syiden takia ostin Citroenin ja ollut autooni tyytyväinen.
        Sen ei pitäisi harmittaa ketään muuta, mutta jotenkin näyttää siltä, että häiritsee.

        No voin ainakin omasta kokemuksesta sanoa että en näkisi kyllä mitään syytä kadehtia C5 omistajia.
        Toki minun puolestani voi kuka tahansa ostaa minkämerkin vaan,ei kauheasti kiinnosta ,mutta mieluusti kirjoitan jos huomaan että tulee höpön höpön tekstiä.


      • Kuidas?
        entinen C5 omistaja kirjoitti:

        No voin ainakin omasta kokemuksesta sanoa että en näkisi kyllä mitään syytä kadehtia C5 omistajia.
        Toki minun puolestani voi kuka tahansa ostaa minkämerkin vaan,ei kauheasti kiinnosta ,mutta mieluusti kirjoitan jos huomaan että tulee höpön höpön tekstiä.

        Ei ole syytä kadehtia ketään normihintaisen auton omistajaa. Silti vaikuttaa vahvasti siltä, että Citikan ostaminen aiheuttaa joissakin vahvoja tunteita. siis niissä, joilla ei ole Citikkaa. kuten esim. ketjun aloittaja ja ensimmäinen kommentoija.
        ( erittäin luultavasti eivät omistajia)


    • iuyhce4

      Viimeiset citikkauskovaiset roikkuvat pakkomielteisesti merkissä, joka on lukemattomissa testeissä todettu epäkelvoksi au.. kulkuneuvoksi. Citikan kuljettajat kuvittelevat olevansa muita älykkäämpiä, boheemimpia ja trenditietoisempia. Sitten kun joku pettynyt omistaja kertoo auton todellisista vioista, citikkauskovaiset lähtevät joukolla etsimään netistä edes yhtä positiivista uutista autostaan. Huvittaisi ellei naurattaisi koko pellesakki.

      • C5 hdi 170 exlusive

        "Citikan kuljettajat kuvittelevat olevansa muita älykkäämpiä, boheemimpia ja trenditietoisempia"
        Kyllä! Me olemme älykkäämpiä kuin yksikään tänne täyttä provopotaskaa kirjoittava idiootti! Meillä ei ole harrastuksena kirjoitella muille palstoille asiattomuuksia.

        Pettyneitä citikkakuskeja on, niinkuin pettyneitä tojo, honda, vw, mersu,ym.ym omistajia mutta suurin osa kuitenkin tyytyväisiä.

        Tyyliin citikat on jatkuvasti pajalla ym. jauhanta on suurta älyvapaata sontaa.


    • ibyudf5

      Ja taas yksi citikkauskovainen nousi kolostaan. Ensimmäinen askel parantua taudista on tunnustaa citikan kehnous, ja ostaa esim laadukas japanilainen. Autolehdet, katsastustilastot ovat karua kertomaa ranskan laadusta.

      • olet valepukki

        Karua kertomaa? Mitkä autolehdet kertovat Citikan olevan kehno? Jos näin olisi,niin helposti kertoisit mitkä.
        Oikeasti asia on täysin toisin ja se sinua harmittaa. Miksi?
        Miksi haluat valehdella?


    • kuncrgwq

      Katseleppa vähän katsastustilastoja. Eikä yhtään testivoittoakaan ole tullut, muuten kun omassa asiakaslehdessä.Niitäkö citikkauskovaiset jesuiitat lukee?

    • pellehermann

      Taidat lukea testejä kuin piru raamattua.Pelle.

    • 206 SW

      Itselläni Peugeot ja aina on katsastuksen läpäissyt ensimmäisellä kerralla. Vuosimaillia 2005 ja ajettu 150 000 ja tänäkin kesänä, läåpäisi katsastuksen ilman mitään valituksia.

      On tietysi erijuttu, jos vain ajetaan ja kohdellaan autoa huonosti, niin ei ihme jos ei läpäisi katsastusta.

    • Leder Hose

      "Vaihdellaaitikosta löytyi sinne kuulumattomia kangaskuidun kappaleita"

      Ettei vaan olisi Güntherilta sinne jäänyt?

    • limhf x

      Mitä tekee auton säädettävällä kaasunestejousituksella? Se on vikaherkkä, talvella kivireki, kallis korjata, ja aiheuttaa onnettomuuksia. Yksinkertainen rautajousi on jo ajat sitten laatumerkeissä todettu ylittämättömän hyväksi? Joku mitätön marginaalimerkki tietysti yrittää myydä erikoisuuksia itseään erikoisina pitäville ihmisille,muuten turha härpäke.

      • vm. 2003

        Onko sulla kokemusta? Mitä onnettomuuksia? Kivireki?

        Mulla ollu 5 vuotta JO KÄYTETTYNÄ hommattu C5 ja jousitukselle ei ole tarvinnut tehdä yhtikäs mitään tänä aikana.

        Rautajouset paukkuu poikki ja iskareista tulee mehut pihalle - YHTÄLAILLA!

        Samat perustelut koskee nestejarruja. SINUN Teoriasi mukaan!


      • Xantia on laatua

        Mitäkö tekee auton säädettävällä kaasunestejousituksella? No tietenkin tehdään autossa matkustavien kyyti mukavammaksi ja sen se todellakin tekee. Nykyinen 12-vuotias Xantia voittaa aiemmat autot ajo- ja matkustusmukauudessa mennen tullen. Aiemmin ollut kalliimpia autoja, mutta yksikään ei vedä vertoja Xantian mukavuudelle.

        Se ei ole vikaherkkä, jos sitä tarkastelee ajallaan ja huoltaa tarvittaessa. Huoltoväli kaasunestejousituksella on 3 - 5 vuotta, joten se ei missään nimessä ole vikaherkkä.

        Talvella kivireki??? Ihan outo kokemus.

        Kallis korjata? Eikä ole, kun vaihtaa jousipallot ja nesteet ajallaan. Huolehtimisesta se on kaikki kiinni, kuten muissakin autoissa. Eikä edes maksa paljon, tai tietystihän se riippuu kukkaron koosta ja sisällöstä. 200 - 300 euroa 3 - 5 vuoden välein ei vie autoilijaa perikatoon. Monen muun auton korjauksiin meni tuo summa puolessa vuodessa, eikä summa aina edes riittänyt.

        Aiheuttaa onnettomuuksia? Onko sinulla esittää tilastoa siitä, että juuri kaasunestejousitus aiheuttaisi onnettomuuksia?

        Rautajousi ei ole laadun ja kestävyyden tae. Sierrassa vaihdetiin kolmet etujouset 10 vuoden aikana. Ei auttanut, vaikka kaksi viimeistä settiä oli vahvempaa kamaa kuin alkuperäiset. Mondeossa meni kuudessa vuodessa kaksi settiä jousia. Missä lie jouset tehty.

        Kannataisi perehtyä Citikkaan omakohtaisesti, niin saisit oikeaa tietoa.


      • tyytyväinen

        Valitettavasti on kokemusta kaasunestejousituksesta vasta 13 vuoden ajalta ja kilometrejä tulee vuodessa n. 50 000 km. Jotain kommenttia vähäisten kokemusten perusteella.

        Mitä tekee säädettävällä kaasunestejousituksella?
        - ylität talvella auran jättämät lumivallit näppärästi, kun nostat koria ylemmäksi
        - pääset etenemään metsäteillä kätevämmin, koska voit nostaa koria ylemmäs
        - vain muutamia esimerkkejä mainitakseni

        Vikaherkkä
        - ei sen enempää vikoja kuin rautajousissa

        Aiheuttaa onnettomuuksia
        - tästä olisi mukava saada ihan tutkimustulos, mutta sullahan taisi olla vaan mututulos?

        Talvella kivireki
        - Kommentistasi päätellen sinulla ei ole minkäänlaista kokemusta kyseisestä jousituksesta. Talvella kaasunestejousitus toimii heti pehmeästi, eikä vasta kilometrien päästä kuten rautajousi.

        Siinä missä vieterikuski valittaa Suomen teiden huonokuntoisuutta, minä en Citikkani ratissa huomaa huonokuntoisuutta. Katsopa kun kaasunestejousitus tasoittaa tien epätasaisuudet mukavasti. Tiestön ylläpidon määrärahoja tuskin lisätään tulevaisuudessakaan, joten tiestöt rapistuvat ja muuttuvat entistä huonokuntoisemmiksi - osaan arvostaa entistä enemmän sitä, että allani on maanteiden silitysrauta.


    • 8buycwq

      Ajelet näemmä lumisia mökkiteitä 50tkm vuodessa.Onneksi olkoon. Meilläpäin Valmet on osoittautunut metsäpätkille parhaaksi.
      Kaasunestejousille joutuu tekemään huollon 3v välein.Onneksi olkoon. Rautajousi on meilläpäin lähes ikuinen.
      Amerikan markkinat ei huoli citikkaa johtuen sen vaarallisuudesta. Meilläpäin ajetaan turvallisesti kohteesta a kohteeseen b.
      Oikeassa olet että citikka on maanteiden silitysrauta. Valot vilkkuu ja perästä tupruttaa mustaa savua.
      Haittaakse?

      • Faktat esiin

        Amerikan markkinoilla ei citikkaa ole mutta se johtuu ihan muusta kuin väittämästäsi vaarallisuudesta.
        Kannattaisi ottaa asioista ihan ensiksi selvää ennekuin rupeaa puuta heinää kirjoittamaan.
        Netistä löydät aika helposti tietoa siihen miksi ei Citikkaa jenkeissä juuri myydä.


    • Huippuluokan kyyti

      3 - 5 vuoden välein tapahtuva huolto eli kaasupallojen sekä nesteiden vaihto on ennakointia sille, ettei hydrauliikkasysteemille sattuisi mitään. Noin harvoin tapahtuva "hirveän kallis" huolehtiminen on ok ja lysti on itse toteutetuna melko edullinen.

      Oletetaan, että vaihdetaan 6 palloa. 6 x 35 - 42 e = 210 - 252 e plus tarvittaessa "Löhmit" approx. 50 e. Tuon rahan saa sivuun helposti, joten ei tyhjennä lämiskää aka ei kirpaise kovasti. Eipä homma maksa paljon liikkeessäkään, näin olen kuullut.

      Huolehtimalla hydrauliikasta sekä kuljettaja että matkustajat saavat maailman mukavinta kyytiä. Tsekkaa Youtubesta C6:n ja Activan esittelypätkät, jotka myös pätevät muihinkin kaasunestejousituksella varustettuihin Citikoihin. Turhaan ei esittelyvideon lauseena ole "the best suspension in the world".

      Minäkin sen tiedän, kun ajan sellaisella joka päivä. Paluuta rautakaudelle en ole vielä harkinnut, sillä maailman mukavimmalla jousituksella varustettuja autoja riittää kuluttajien iloksi vielä vuosikymmeniksi.

    • kibex32

      Niin ja vielä kun haet romikselta "uudet" pallot tai laitat rantapallot niin säästät vielä lisää. Etkö uskalla laittaa korjaamohintoja? 252 on 2520egee korjaamolla Auts! Sinun kaltaisesi kotikorjaajat takapihalla ovat tuttu näky. Ja asiantuntemusta lisää kun Arska, Rane ja Repe heräävät aamupöhnissään ja neuvovat lisää sinun kaltaisia taikamatto korjaajia.No huh huh.

      • Kateus & Kiukku Oy

        Mikä 2520 egee? Eihän siihen mene kuin tunti, kun kaikki pallot on vaihdettu. Löhmin vaihtoon ja ilmaukseen menee toinen mokoma lisää. Paljonko se maksaa, jos korjaamon tuntitaksa on 60 - 80 egee? Just niin, ei paljon mitään. Luuserin matematiikalla se toki tekee paljon, mutta eihän se ole meidän ongelma jos et osaa laskea, autoa korjata, saati persettäsi pyyhkiä.

        Milä tuntuu olla kateellinen?? :D Se on miehet kun autoja korjaa eikä marjanpoimijat. Parempi kun sinäkin vaan keskityt poikaystäväsi kanssa niihin rantapalloihin ja palleihin :D:D:D


    • i8hyucre34

      Niin rautajousiin ei todellakaan tarvitse palloja vaihdella, eikä tarvitse viettää vapaa-aikaansa auton alla. Kuka sellaisesta tykkää?Masokistit?? No täytyyhän jonkin asteinen maso olla kun on citikan hommannut, ja sitten täällä täytyy itku kurkussa todistella että hyvähän auto on. Eilenkin joutu korjaan vain 3 tuntia.Heh heh. Luojan kiitos lähivuosina on täys P#S#A tehdas konkassa ja patonkipojat siellä minne kuuluukin. Jos naapurilta on jalka poikki tai tai käsi murtunut, miksi olisin kateellinen? Jos joku on ostanut citikan tunnen vain myötähäpeää. Haittaakse?

      • Tee pipo

        Noin kirjoittaa mies, joka ei osaa omaa autoaan korjata ja sen tähden roikkuu palstalla mollaamassa niitä jotka osaavat.

        Jousipallojen tuoma mukavuus on aivan omaa luokkaansa ja siihen ei rautajousi yllä. Vaihto, jos tarvetta, käy käden käänteessä. Siis niillä, jotka osaavat sen tehdä.

        Rivien välistä lukemisen hallitsevana tajunnet, että nyt en tarkoittanut sinua. Älä ole siitä huolissasi, sillä sinä varmankin osaat tehdä jotain muuta kuten leikkiä rantapallolla, tehdä hiekkakakkuja ja kenties myös virkata.


    • inew3

      Alan ammattilaisena tiedän kyllä, että kaltaisesi kotikorjaajat ovat autokorjaamojen asiakkaina todellisia painajaisia. Ensin yritetään itse korjata, ei onnistu, viedään pahvilaatikko osia joista puolet on hukattu ja osa rikottu korjaajalle ja pyydetään kokoamaan. Ja tietysti puoli ilmaiseksi. On kyllä teitä nähty? Sinulle rantapallon heittely ei käy, koska olet kaivanut anustasi ja saanut sormiisi poikakaverisi "iltatuulen viestin" jolloin pallo lipsuu sormissa kuin jakoavain kotikorjaajan rukkasessa. Haittaako sekään?

      • Tuplajussi

        Itte ostin 5 vuotta sitten vm 03 diesel c5.(moni peljätteli että ei kannata. Nyt on 310 000km mittarissa. 3 pyöränlaakeria vaihdettu(eri pyöriin). Takatukivarren laakerit vaihdettu (300€ joka on ollut kallein remontti). Parit koiranluut ja raidetangon päät myös. Jarrujen huoltoa. Eli aika vähän ollut vikoja. 600 000 vielä mittariin. Jousitukselle ei ole koskaan tehty mitään,ei eres huollettu. Parasta matka-ajoa. Citroenmies forever:)


      • Tuplajussi
        Tuplajussi kirjoitti:

        Itte ostin 5 vuotta sitten vm 03 diesel c5.(moni peljätteli että ei kannata. Nyt on 310 000km mittarissa. 3 pyöränlaakeria vaihdettu(eri pyöriin). Takatukivarren laakerit vaihdettu (300€ joka on ollut kallein remontti). Parit koiranluut ja raidetangon päät myös. Jarrujen huoltoa. Eli aika vähän ollut vikoja. 600 000 vielä mittariin. Jousitukselle ei ole koskaan tehty mitään,ei eres huollettu. Parasta matka-ajoa. Citroenmies forever:)

        Unohdin mainita että 130 000km oli mittaris kun tein hyvän hankinnan. Maalla kun asuu niin korkeudensäätö on pelastanut monesti kun talvella tuuli pyryttänyt lumikinokset tielle.


    • iC5

      Mielestäni ihan perustiedoilla pystyy tekemään suurimman osan Femman huolloista itse.
      Tietysti meidänkin palstalla on näitä tee-se-itse-teppoja jotka kysyvät jokaisen ruuvikannan värin ja kiristyssuunnan täällä.

      Mielestäni C5 on ihan kelpo peli jo hinnankin perusteella. Jos ei paljon maksa, niin turha arvostella ranskalaiskaunotarta.Kyllä tällä kehtaa ajella pitempääkin

    • tee-se-itse-mies

      Kyllä pystyy tekemään kaikki huollot itse. Ei muuta kun ajaa bilteman tai motonetin pihaan ja öljyt pihalle. Siinä on mukava vaihtaa kuulumisia muitten sitikkakuskien kanssa. Säästää rahaa rutkasti kun tekee kaiken itse. Sitikassa ei tarvitse käyttää edes työkaluja, kaikki on valmiiksi höllällä tehtaan jäljiltä.

      • omista ja kärsi pska

        C5 1.8 -06, viiden vuoden / 125 tkm aikana jonka omistanut, noin 4500euroa mennyt korjauksiin normihuollot päälle 205tkm ajettu nyt, lämmityslaite 3 kertaa hajonnut, takakynkkien laakeroinnit, moottorinohjausyksikkö siinäpä ne kalleimmat, eipä tästä eroon pääse kun pitänyt "panostaa" että liikkuu ts ei kannata myydä, ei psa ota mitään kantaa lukuisiin tyyppivikoihin, oikeat autotehtaat harrastaa takaisinkutsuja, psa ei: ovat eroon päässeet niin eivät tosiaan halua sekundaa takaisin millään kutsuilla..


    • C5 rulettaa

      Mikäli C5 kokoonpanolinjan laatu ei parane oleellisesti, tulen boikotoimaan ko.mallia seuraavan auton ostopäätöstä tehdessäni.

      Mielestäni C5 on hieno auto joka ansaitsee enemmän arvostus autopiireissä, ja se voisi alkaa jo tehtaalta

      • c5 1.8 ex onnex

        "Mielestäni C5 on hieno auto joka ansaitsee enemmän arvostus autopiireissä, ja se voisi alkaa jo tehtaalta " totta. shit itikka.pitäisi suunnitella uudestaan ja tehdä kunnolla, antaa japseille eiköhän ne saisi jopa sitikasta tehtyä toimivan tai jos se mahdollista..


    • C5 Rem

      Mä en ymmärrä miksi kaikki nauravat sitikalle, se on hintaluokassaan ihan kelpo peli.

    • ROOPE ANKKA

      Citroenin laaatu on tosi hyvä joka suhteessa vuodesta 2008 ylöspäin ja japanin kopperoita ei voi edes verrata niissä menee kuulo kun niillä ajaa on sellanen meteli joka tulee ohuiden peltien ja tiivisteiden läpi ja entäs ajettavuus se on aivan karmea riisi Toyotassa. Saksalainen on hyvä jos neliveto muuten onneton talvella takapotkuisena. Ranskan pelit ovat siis ajettavuus osaltaan ja ulkonäöltään kärkeä eikä vikoja ole sen enemmän kuin muissakaan merkeissä ennemminkin vähemmän ja muistakaa aika nyt eletään vuotta 2014 eikä jotain 70-80-90 lukua kuka niin vanhoilla autoilla vielä ajaa ainiin onhan suomalainen punaniska juntti joka ei tunne muita mopoja kuin skodan octavian , corollan ja golfin. Kokemusta kaikista merkeistä on 50 vuotta. T : Suuri Roope Ankka

      • Kateelliset horisoo

        Hei! Eipäs mollata!

        Minä ajan edelleen vuoden -98 Citroen Xsaralla 1.8 16V kilometrejä takana tosin vain vajaa 400 000 ja mittarissa oli n.100 000 kun sen toisena omistajana hankin. Kuluvaa osaa on vaihdettu jarrulevyä, parit iskarit, hihnat ja 2 pakoputkea joutunut ostamaan kun nuukuudessani en malttanut osta alkuperäisputkea joka kesti n.200tkm. Alkuperäisen kytkinasetelman remontti tuli aika tasan 300 000km kohdalla. Ja edelleen röplättää ja ruosteettomana.

        Että en tiedä siitä ranskattaren vika herkkyydestä sitten? Ystäväpiiriäni ja tuttuja seuranneena väittäisin kuitenkin, että autoni on ollut kuitenkin huomattavasti luotettavampi kuin muiden. Parhaat ranskalaiset saa grilliltä... Niin ne aina väittää, tosin en kyllä kuule kettuilua autovalinnastani enää keltään kun itse ajan samalla lotjalla kun nuorena ja muilla on mennyt autot jo ruostumisen sun muun vian ja kalliuden takia vaihtoon... Henk.koht kokemukseni citroenin laadusta on kyllä aivan jotain muuta kun ihmisten mututuntumat. Uusi hankintani tulee myöskin olemaan Citroen, kunhan maltan vaihtaa kun kerran luotettava pirssi alla. Ehkä sitten joskus vain lähinnä esteettisistä syistä =)


    • Ihmettelijä

      Just joo. Nyt kommentoin ensimmäisen kerran ja kokemus sekin. Siis joku jaksa panetella näinkin turhasta asiasta. Keskittykää elämään :-).
      Itselläni ollut golf, cors, xantia, c5 x 2, bmw x3 ja nyt nissanin navara. Semmoista autoa ei löydy jossa ei olisi mitään vikaa.
      Vaimolleni ostan seuraavaksi bmw gt tai ison citikan kunhan selvenee c6 seuraaja. Hyviä kaikki aikansa. Haloo!!

    • hese1

      Niin eihän sellaista autoa olekkaan missä ei jotain vikaa ole. Sekin tässä ketjussa mainittu Honda Civig aivan onneton kun kahden auton jälkeen kokonaista kaksi vikaa löytyi. Toinen oli juurikin se ikkunan jumittuminen. On muuten sitten oikea tyyppi ja merkkivika. Jossain oliko se just AutoBildin kestotestissä jumittui myös. Sitten se "mopon" akku meni vaihtoon. Molemmat meni takuuna vaikka taisi jo kolme vuotta ollut täynnä. Ei tuollaisia vikamääriä kestetty vaan tojoa hakemaan tilalle. Auriksessakaan en saanut takavaloja pelittämään. Huollon jälkeen sanoivat vain ettei näy mitään vikaa edes olleen kun ei merkintää. Susuki Liana ikäloppu on jo kerran poikinut pesurin pumpun. Ja takuisiin vaihdettiin lamda. Sekin lähenteli neljää vuotta mutta kun selitin että en edes tiennyt kuka takuuhuollot korjaa antoivat ME liikkeessä armon. Nissan Note on vasta kahdeksan vuotias joten pitkään joutuu odottelemaan ensimmäistä vikaa. Siksi aloin tutkimaan viestiketjua kun kovasti kiinostaa Jumpy tila-autona. Mutta saattaa noi viiden auton viisi vikaa löytyä jo yhdestä Jumpysta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe