Joo kysyisin hyvin tuttua asiaa monille elikkäs miten teijä vanhemmat on reagoinu kun
ootte jääny kii ryyppäämisestä ekan kerran? (alaikäsenä) jos otte jääny:D?
itse en ole jjäänyt kiinni mutta mietityttää kumminkin...
Vanhemmille kiinni jääminen ryypäämisestä?
28
1369
Vastaukset
- Sturmfuhrer
En alaikäisenä jäänyt koskaan kiinni. Onni matkassa.
- c565c6c5
Not a big deal. -_-
- neitikö
Ku olin 14v poliisit toi kotiin ku hilluin kännissä koulun katolla (joo-o...), eikä mun vanhemmat mitenkään kummemmin suuttunu ku itekki juo ihan kiitettävästi.
- Pave
Mun porukat ei oikeen hyvin suhtautunut, jäin pari päivä sitten kiinni ja ne piti puhuttelun ja ei anna mun oikeen mennä viikonloppusin ulos ja muuta paskaa.. Oudointabjutussa oli se, etten tullut edes kännissä kotiin! Eli älkää koskaan jääkö kiinni!
- ranmdom
Juotii puistossa ja päätettii tulla porukal meille saunomaa ja join muutaman liikaa enkä pysyny pystyssä ja muutenkin melusin nii pari kaverii autto mut sänkyy ja äiti oli heränny siihen nii se tuli ovelle kattoo ja mie sit fiksuna ksysyin: kuka siel oval mulle huutelee?:D:D ja ei ollu kovin ilonen ja aamul juteltii mut ei sen kummempaa sil kertaa.
joku kuukaus sen jälkee jäin taiteiden yössä kiinni kaverin kanssa järkkäreille ja se tunne ku juostii järkkäreit pakoo, mut saihan ne meijät kiinni ja isi tuli tosi ilosena hakee ku sossut soitti kotii. Iskä vaa selitti et se tajuu mua jos juon ja tässaslt et mitä se on ite tehny ja äiti sano kotona ettei luota minuu enää eikä sen enempää.
ja viime viikonloppuna äiti oli poissa kotoonta ja iskä naureskeli illal ku joku jätkä toi samaisen kaverin meille ku oltii juomas ja konttas sitte meillä ylös nukkumaan:D - pilu mioooooro XD
join isipapan bisukat ja poltin äipätin röpötit XD en jääny gii XD
- Moro
Oli tosi pettyneitä muhun ja tuli kyllä kunnon saarnat mut lupasin etten enää. En kyllä sen jälkee päässy ulos yhtä helposti
- fd
Ekasta kerrasta vanhempien ei pitäisi antaa mitään rangaistusta :) Ei ainakaan omani.
- blöndismi
ku jäin kii juomisesta vähä yli vuos sitte (olin 14)poliisit toi himaan -.-sain vittu KUUKAUDEN kotiarestii , puhelin pois , läppäri, poois, en päässy vuoteen kellekää yöks .... ja vittu kaikki mun isä puolelt... ! ja tää on kyll iha totta !ja mun oikee iskä ei sanonu mitä... tai siis se oli vaa sillei et se kuuluu nuoruutee jä tällei...
- 16w
Mä jäin just ryyppäämisest kiinni kun pidin kotona bileet ja äiti tuli sit sinne. Muuten ei ois ollu ongelmaa mut olin jo siinä kunnossa etten pysyny enää pystyssä... Aamulla oli sit kaihee saarna ja menetin porukoitten luottamuksen kokonaan, enkä tuu pääsee enää yhtään mihinkään.. ;((
- Jtn jänää
Se ensimmäine tuli jo 9vuotiaana ;)
Mentiin ravintolaan syömään tuttujen kaa ja kysyin äitilt et voiks mä maistaa sen viinii, no se anto luvan maistaa ihan pikkasen. Sit siin vieres oli mun kaveri siit tuttava perheest ja lyötii vetoo et en uskalla juoda puoliin siit viinilasist. Aikuset lähti johonki hakee ruokaa ja vesaa nii et jäätii kaverin kaa siihe kahestaa. Sit otin viinlasin ja vetäsin sen kokonaan vaik puolet ois riitäny. Sit äiti tuli siihe takas ja oli silee ei helvetti... Ei se siit suutunu vaa naureskeli isän kaa ja niite tuttujen. Sit olin vähän humalas ku lähetii ravintolast takasi kotii(ne viaraat oli siel monta tuntii sen jälkee kuvtultii ravintoladt) ni kaatusin maahan enkä tajunnu miks helvetiks. Nyt naureskelaan sitä sen kaverin kaa :D - ......
Aika säälittävää jos jäätte kiinni ja sen jälkee lupaatte ettette juo enää, vaikka tiedätte ettei se oo totta? Miksi valehdella, siinähän se luottamus juuri meneekin.
Itse puhuin äitini kanssa noista asioista ihan suoraan ja kerroin jos olin ollut humalassa/juonut muutaman. Hän pystyin luottamaan minuun, sillä kerroin suoraan missä olin, keiden kanssa ja mitä tekemässä.
Olen aina säälinyt niitä idiootteja, jotka kusettavat vanhempiaan. Luuletteko olevanne jotenkin fiksuja? Mua ainakin hävettäis.
P.S. Mulla oli paljon vapaammat säännöt kotiintuloajoissa ja menemisissä kuin tutuillani, koska vanhempani luottivat muhun. Tiedän, etteivät kaikki vanhemmat hyväksyisi, jos heidän alaikäisensä joisi. Eikä tarvikkaan, silloin ollaan sitten juomatta jos vanhemmat niin sanovat.- mmm...
no me valehellaa sen takii kosk ei kukaa oo nii vi*un tyhmä et menis omalle mutsillee sillee äiti ma olin juomas joo kadun jatkan kummiski...ei sekää ny hirveest luottamust kohota idari
- jjjg
monesti en jääny kiinni kun oli jumalaton onni matkassa. Sitten 16-17 vuotiaana mie aina sanoin porukoille jos lähin juomaan ja ne vaan sano että järki päässä ja älä jää kiinni(poliiseille,sossuille yms)
- nuorielämänkokenut
olin 10 kun ekan kerran join, (nytte 13). oltiin tuossa lähirannalla, muutaman kaverin kanssa, ja sitten viisana päätettiinki mennä uimaa. no, matalallakin kaatuiltiin, ja sitten yks näist mun kavereist löikin päänsä kiveen, ja sen pää aukes. no oltiin sillee, ei se haittaa, ja huuhottiin sitä vähän sillä vedelle. en oikein muista siitä paljoo paskaakaan, kun siit on jo kolme vuotta, ja olin siinä kunnossaki että muisti ei seuraavana päivänäkään oikein pelittäny. no oltiin kai istumassa siinä jossain laiturilla, kaikilla viisana kaikki viinapullot, sun muut esillä. no siinä sitten eräs mummo kauhistuneena juoksi meiä luokse, ja mitäköhän se ois sanonukkaa, jottai siit mun kaverin auenneesta päästä. no seuraavakshan se huomas ne meiän juomat, ja alko ilmesestikkin niistä valittaa. kyseli ikkääkin muistaaksee jne. no se sitte lähti, mutta eipä tietenkää jättäny asiaa siihe. eipä ku minuutti kaks nii jo on siinä rannassa ambulanssi, ja kaks poliisiautoo. veivät sitte tämän yhen kaverin sairaalaa, ja minut ja kaks muuta minun kaveria puhalluttivat, ja muistan elävästi sen numeron, kun se minulle seuraavana päivänä sanottiin, oltiin puhallettu, 1.8 promillee, kyllä kattoin niitä kyttiä sillokun sen ilmottivat, ihan suu pyöreenä, eihän ne voi olla tosissaa. mä olin sillo vasta kymmenen(!) no kumminki ne poliisit tuli sinne rannalle riehtomaa kun mitkäki hullut. nää mun kaks kaveria, ne pisti siihe toiseen autoo, ja minut pistivät itekseen siihe toisee. oltiinpa siinä sitte kaikki kolme asemalla, ja kun ne vaivanloisesti sai meiä henkilöllisyydet selville, niin soittelivatpahan vanhenmille. no niitte porukat tietenki vastas, ja hakivat ne pois, eivätkö oikein hymy virnistäen tulleet sinne. senki muistan ku vittumaisesti kattoivat mua, ihanku minä oisi jotenki tähä pääsyy. no arvatkaapa vaa vastasko mun porukat. no eipä vittu tietenkää. olin 10 vee ekan kerran kun nukuin putkassa. seuraava päivänä sinne asemalla tuli jotkut kaks vitun sosiaalipaskaa, ja mun porukat. ne sosiialityypit otti mut mukkaansa, ja olin 11kk siellä vitun lastenkodissa. vihdoinki ku pääsin pois, niin juttelin vasta sillon ekan kerran kunnolla mun porukoitte kanssa siit illasta. ne sano olevansa pettyneitä, mut eine oikeestaa muuta. sitten kun pääsin sielt jutust pois olin jo 11, ja alotin sillon ihan kunnon juomisen. siit päivästä tähän päivään oon juonu melkein joka päivä, ja mittään hetkee en tunne katuvani. vaikka oonki muutaman pari kymmentä kertaa jäänykki mun vanhemmille kiinni täs parin vuoden aikana mun juomisesta, niil on tapana sannoo "nauti nuoruudestas kun viellä voit" :)
- Äly hoi ÄLÄ jätä
*FACEPALM* tuossa ylemmässä kommentissa ei ole yhtään järkeä. Ensinnäkin en tule juomaan yhtään limuu vahvempaa ennen kuin täytän 18. En vaan ymmärrä niitä jotka vaan juo ala ikäsenä. Niiden keski-määräinen elin ikä on noin 30-40 vuotta
- Zerker
Äly hoi ÄLÄ jätä kirjoitti:
*FACEPALM* tuossa ylemmässä kommentissa ei ole yhtään järkeä. Ensinnäkin en tule juomaan yhtään limuu vahvempaa ennen kuin täytän 18. En vaan ymmärrä niitä jotka vaan juo ala ikäsenä. Niiden keski-määräinen elin ikä on noin 30-40 vuotta
Viime sunnuntain mun faijan ja mutsin piti lähtee landelle ja mun piti pitää bileet mut sitte mun faija tulikii kotiin hakee jotai tms. Meil oli jotain 30 ihmistä kämpillä ku huomasin et faijan bemari tuli pihaan sit rupesin selittää sille ennenku se ehti sisää et meijän katon välis on varmaan joku orava ja sit lähettiin kattoo pihallle et mistä se on päässy sisää - sil välin mun sisko ( ollaan kaksosii eli saman ikäsii) ohjas vieraat mun vaatekomeroon ja meiän kellariin. Sit tultiin mun faijan kaa sisään ja kysyin silt et mitä se tuli hakee. Se vastas et se tarvii jonkun meisseli sarjan kellarist...sitmä olin silleen et mä voin hakee sen ku sul on jo kengät jalas jne. sit se katto mua vähän jännästi ja sano et parimpi et se hakeee. Sitten se lähti ja mä olin vaan että ei vittu. Koht faija huutaa mulle alhaalt että kuinka monta kertaa mä oon sanonu sulle täst! Kelasin et nyt se on menoo mut sit se jatko et "taas nää sun kamat on ihan levällään" ja sit se tuli ylös jonkun työkalupakin kaa ja lähti. Sit mä menin alas kattoo et mitävittuu. Porukat oli meiän vessassa varmaan 10 henk. Aika ebin juttu. Mut kiinni ei jääty ; )
- suvi209
Niin ja sit ne ei luota muuhun ja olin kotiarestis 1kk
- suvi209
Kaverini ja mie vedettiin kännit 11v.. Mun isältä vodkaa ja kossua pöllittiiin ja kaupast limut ... Kaveri kännissä mun kotiin kännis meni ja kaiken kerto
- milskiii
Enpä oo vielä toistaiseksi jäänyt kiinni
- bbooy16
Kiinni jääty eikä siinä mitää kummempaa paitsi et aamul mutsi ja faija kysy et onks paha darra ja sit kysy viel et onks nälkä ja toi mun naaman etee pekonii ja laattahan siinä lens.Mutsi ja faija ollu itekki samanlaisii ku oli nuorii ni ne ymmärtää hyvin :D
- anskuuu16v
No porukat oli jossai mökil ja oltii siin olkkaris kavereitte kaa(joku 10henk) ja sit mun yhet kaverit oli sit tuonu juotavaa ja juotiin siin ja sit kuultii ku porukat tuli sisälle nii tungettii ne meijä juomat sohvan alle ja istuttiin siinä sohvil ja lattial kattomas muka telkkaa.. no porukat tulee siihe olohuoneesee ja tuumaa et paljo ootte juonu? no alettiin sit kaivaa niit tyhjii pulloi ja sanottiin et melkee kaiken :D ja sit porukat on sillee et juokaa ne ny sit loppuu me ei jakseta ny puuttuu ku ollaan ittekki vähä dirlandoo et mennää nukkuu jatkakaa iha rauhas xDD no mehä sit jatkettiin ja aamul ne vaa kysy et oliko kivaa ja hymyili iha hirveesti :))
- anskuuu15v
Mä ja mun kaverit alotettiin aina ryyppäämine iltapvällä, nii että kun soitin äiten/isän hakee kotiin nii oli jo laskuhumala ja ei ne sit mitään koskaan huomannu.
Sit yks ilta oltiin menossa bileisiin ja käytiin kaupungin kautta. Tietty just sillon poliisit tuli kyseleen jotai ja löysi meijän juomat.
Meijät kaikki tultiin onneks hakeen pois sieltä paussilta.
Sen jälkeen ei oo tullu ryypättyä...- jup14v
Nykyään 17v join ekaa kertaa 14v syyslomalla veljen ja serkun kanssa ja sitten sinne tuli 3 muutakin veli 18 sillon serkku 17.juotiin kiljua :D sitten siellä jonkun aikaa juotiin siellä oli riehumista ja rähinää niin lähettiin serkun ja kahden kaverin kans menee yhtiin pikkubileisiin missä joku 6 muuta henkilöä ja siellä mekattiin musiikit täysillä ja pidettii hauskaa ja olin ihan kännissä ja kaveritkyseli et miltä tuntuu ja mä vastaa et aivan mahtava olo koko ajan viellä juhoin sitä :D sitten sammuin sohvalle ja kun heräsin poliisit siinä 2m päässä ja meikäläinen pomppaa ylös äkkiä ja koitan näyttää mahdollisimman selvältä :D
poliisit vei mut mun serkun ja kaverin sille mun kaverin mummolle ku ei saanut vanhempia kiinni kun oli yö. Ne sano että 2vk päästä kotiovelle tulee sossulappu ja aamulla kun heräsin oksennuksen peitossa vessaan oksentelee paskoo ja kusee samaa aikaa:D sitten siin kolmen tunnin pääst ku oksentelu ja vessaskäynti lakkas ni soitin äitille että olin juonu ja poliisien kans tekemisis ni se vaa et "aha" ja oli ymmärtäväisel päällä. Sitten mentii sossun luukulle pieni kuulustelu ja thats it. Krapula kesti 3 päivää ja salailtii asuoit isäpuolelt (ei saanu tietää). Sen jälkee en oo jääny kiinni.
- Olenkir
Älä juo ennenkuin olet 18 niin ei ole mitään kiinnijäätävää.
- Dieselitrepee
Poliisit soitti kotiin :D Näin täysi-ikäisenä hyvä muisto vaikka tietenki silloin ketutti varsin paljon sanktiot :D
- wannahugyou
Dieselitrepee kirjoitti:
Poliisit soitti kotiin :D Näin täysi-ikäisenä hyvä muisto vaikka tietenki silloin ketutti varsin paljon sanktiot :D
oon jo päättäny et en juo.... ;D
- adodfojig
no eipä ne porukat oikee hyvää tykkää.. mut kuha ette kytille kiinni jää, ite vietän tän kesän laitoksessa, kiitos hyvinvointivaltio suomen ! jes. älkää juoko jos ette tosissaa haluu tämmöstä tulevaisuutta :D
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141259
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221143- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45975- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592