MILLOIN TÄÄ LOPPUU..

juoksijan puoliso

Mies hurahti juoksuun jo kuusi vuotta sitten, eikä loppua näy, vaikka ikä huitelee kohta viidessäkympissä :(
Kertokaa mulle hyvät ihmiset milloin juoksuintoilija kyllästyy näihin maroihin ja ultriin?
Silloin kun tulokset ei enää parane vai?
En tajua mitä kiksejä ihminen saa, jos juoksee ties monennenko maratoninsa tai ulransa.
Eikö se kyllästyminen tule ikinä? Vai sitten kun terveys on mennyt?
Kohta minä en enää tässä jaksa katella ainakaan:/

310

7126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17

      Ilmeisesti ei lopu koskaan, tai kuolemaan, kunnei kukaan tiedä vastausta

      • PERUSPERSU

        EI TUO VIELÄ MITÄÄN, KUN MUN UKKONI ON IHAN KAHELI TAKINKÄÄNTÄJÄ. HÄN LUPAILEE VANHANA PUOLUEPUKARINA ENNEN VAALEJA KAIKKEA KIVAA, MUTTA VAALIEN JÄLKEEN MENEEKIN HALLITUKSEEN, JOSSA KURITETAAN SUOMALAISIA JA KYYKYTETÄÄN KANSAA.
        OLEN AJATELLUT OTTAA ERON JA MENNÄ PERSUIHIN, AUTTAAKO SE?


      • jälkihiki

        Turha se on ukkoa haukkua.
        Voihanse miesparka paeta sitä PIRTTIHIRMUA pitkille lenkeille oman MIELENTERVEYDEN TAKIA.

        Akka nyt naputtaa täällä keskustelupalstallakin ja haukkuu ukkoriepuaan. Katsois vähän peiliin ja miettisi miehensä parasta !
        Sitäpaitsi miksei itse aloita juoksuharrastusta ? On vain kateellinen miehelleen.


      • perusperse
        PERUSPERSU kirjoitti:

        EI TUO VIELÄ MITÄÄN, KUN MUN UKKONI ON IHAN KAHELI TAKINKÄÄNTÄJÄ. HÄN LUPAILEE VANHANA PUOLUEPUKARINA ENNEN VAALEJA KAIKKEA KIVAA, MUTTA VAALIEN JÄLKEEN MENEEKIN HALLITUKSEEN, JOSSA KURITETAAN SUOMALAISIA JA KYYKYTETÄÄN KANSAA.
        OLEN AJATELLUT OTTAA ERON JA MENNÄ PERSUIHIN, AUTTAAKO SE?

        älä huuda ääliö


      • niin..

        Saattaa juoksu loppua johonkin vammaan, sitten makaillaan kuukausia toimettomana. En usko et sen jälkeen enää juoksu maittaa. Tai sitten ei... Mutta mietinpä oikeastaan että haittaako tuo juoksu harrastuksena kovin paljon. Mutta jos ei ole aikaa perheelle ja sitten koko ajan juoksee niin kyllä mä sitten jo alkaisin puhumaan hänen kanssaan. Harrastuksillakin rajansa! Perheelle ja rakkaalleen aikaa


      • JOO EI

        Jos on himokuntoilija. Olisit iloinen.


      • 123123
        perusperse kirjoitti:

        älä huuda ääliö

        "Mies hurahti juoksuun jo kuusi vuotta sitten, eikä loppua näy, vaikka ikä huitelee kohta viidessäkympissä :(
        Kertokaa mulle hyvät ihmiset milloin juoksuintoilija kyllästyy näihin maroihin ja ultriin?
        Silloin kun tulokset ei enää parane vai?
        En tajua mitä kiksejä ihminen saa, jos juoksee ties monennenko maratoninsa tai ulransa.
        Eikö se kyllästyminen tule ikinä? Vai sitten kun terveys on mennyt?
        Kohta minä en enää tässä jaksa katella ainakaan:/ "

        Voisi ajatella tarkoituksena olevan nimenomaan terveydestä huolehtimisen.

        Kannattais keksiä parempi valittamisen aihe.


      • PERUSPERSU kirjoitti:

        EI TUO VIELÄ MITÄÄN, KUN MUN UKKONI ON IHAN KAHELI TAKINKÄÄNTÄJÄ. HÄN LUPAILEE VANHANA PUOLUEPUKARINA ENNEN VAALEJA KAIKKEA KIVAA, MUTTA VAALIEN JÄLKEEN MENEEKIN HALLITUKSEEN, JOSSA KURITETAAN SUOMALAISIA JA KYYKYTETÄÄN KANSAA.
        OLEN AJATELLUT OTTAA ERON JA MENNÄ PERSUIHIN, AUTTAAKO SE?

        Auttaa.


      • Golden+++
        JOO EI kirjoitti:

        Jos on himokuntoilija. Olisit iloinen.

        Entinen ja -- nykyinen himokuntoilija minäkin ! Aloitin juoksuharrastukseni vähän alle 30-vuotiaana. Sitä mukaa, kun kunto nousi, niin koukkuun jäin aina enemmän ja enemmän. Aina oli joku kaveri/tuttava, jonka päätin peitota seuraavalla maratonilla, tai Finlandiahiihdossa, Pirkan hiihdossa, Pogostassa jne.
        Kun saavutin maratonilla ajan 2.52 olin jo täysin kilpapuntoilija, mutta samalla sillä rajalla, mitä parempaan en enää päässyt, tein mitä tahansa. Olisin ollut valmis käyttämään jopa ´kepulikonstejakin´.

        Siihen se sitten loppui 18 vuodeksi. Avioliitto ei nyt varsinaisesti ollut katkolla, mutta seksiä ei juuri ´kilpakuntoilukaudellani´ ollut.
        Kun jäin eläkkeelle huomasin, että olin rapakuntoinen, lihonut, korkea verenpaine jne. Tajusin, että jotain on tehtävä.
        Aloitin varovaisesti sauvakävelystä. Yllättävän nopeasti kunto alkoi nousta ja kun lenkit olivat 20 km:n luokaa, ryhdyin hiihtämään. Sauvakävely jäi sillä kesäisin ´hiihdänkin´ rullilla. No, nyt on taas kesä- ja talvihiihtoa n. 3000 km vuodessa ja kunto on kuin ´kivijalkaa´.

        Eli, olen taas himokuntoilija. Mutta, kun olen 70 papparainen, niin vaimonkin kanssa sujuu yhteiselo, sillä hänellä on omat harrastuksensa ja menonsa. Lapset ovat tietysti maailmalla ja ovat jo hekin ikämiesluokkaa. Omasta
        ikäpolvestani moni jo työntää rollaatoria. Itse meinaan jatkaa valitsemallani linjalla niin kauan, kun terveyttä riittää. On taas hyviä kavereita ja lähes kuorossa vakuutamme kaikki, että kyllä tämä kotiolot voittaa.


      • Golden+++ kirjoitti:

        Entinen ja -- nykyinen himokuntoilija minäkin ! Aloitin juoksuharrastukseni vähän alle 30-vuotiaana. Sitä mukaa, kun kunto nousi, niin koukkuun jäin aina enemmän ja enemmän. Aina oli joku kaveri/tuttava, jonka päätin peitota seuraavalla maratonilla, tai Finlandiahiihdossa, Pirkan hiihdossa, Pogostassa jne.
        Kun saavutin maratonilla ajan 2.52 olin jo täysin kilpapuntoilija, mutta samalla sillä rajalla, mitä parempaan en enää päässyt, tein mitä tahansa. Olisin ollut valmis käyttämään jopa ´kepulikonstejakin´.

        Siihen se sitten loppui 18 vuodeksi. Avioliitto ei nyt varsinaisesti ollut katkolla, mutta seksiä ei juuri ´kilpakuntoilukaudellani´ ollut.
        Kun jäin eläkkeelle huomasin, että olin rapakuntoinen, lihonut, korkea verenpaine jne. Tajusin, että jotain on tehtävä.
        Aloitin varovaisesti sauvakävelystä. Yllättävän nopeasti kunto alkoi nousta ja kun lenkit olivat 20 km:n luokaa, ryhdyin hiihtämään. Sauvakävely jäi sillä kesäisin ´hiihdänkin´ rullilla. No, nyt on taas kesä- ja talvihiihtoa n. 3000 km vuodessa ja kunto on kuin ´kivijalkaa´.

        Eli, olen taas himokuntoilija. Mutta, kun olen 70 papparainen, niin vaimonkin kanssa sujuu yhteiselo, sillä hänellä on omat harrastuksensa ja menonsa. Lapset ovat tietysti maailmalla ja ovat jo hekin ikämiesluokkaa. Omasta
        ikäpolvestani moni jo työntää rollaatoria. Itse meinaan jatkaa valitsemallani linjalla niin kauan, kun terveyttä riittää. On taas hyviä kavereita ja lähes kuorossa vakuutamme kaikki, että kyllä tämä kotiolot voittaa.

        Hienoa! nyt jo edesmennyt ukkini kävi kävelyllä( rollaattorin kanssa tosin) 86 vuotiaana. Ei pitkiä lenkkejä, mutta käveli itse :) Menehtyi sitten keuhkokuumeeseen 95 vuotiaana mutta siihen asti käveli omin jaloin vessaan ja järki pelasi kuin kirurgin veitsi. Koko elämänsä urheillut mies.


      • pettipolla
        123123 kirjoitti:

        "Mies hurahti juoksuun jo kuusi vuotta sitten, eikä loppua näy, vaikka ikä huitelee kohta viidessäkympissä :(
        Kertokaa mulle hyvät ihmiset milloin juoksuintoilija kyllästyy näihin maroihin ja ultriin?
        Silloin kun tulokset ei enää parane vai?
        En tajua mitä kiksejä ihminen saa, jos juoksee ties monennenko maratoninsa tai ulransa.
        Eikö se kyllästyminen tule ikinä? Vai sitten kun terveys on mennyt?
        Kohta minä en enää tässä jaksa katella ainakaan:/ "

        Voisi ajatella tarkoituksena olevan nimenomaan terveydestä huolehtimisen.

        Kannattais keksiä parempi valittamisen aihe.

        Haluaisitko erota miehestäsi jonkun muun syyn takia kuin juoksu? Jos joku asia on itselle tärkeä, on aika vaikea luopua siitä. Jos miehesi ei ole tehnyt yhteisen elämänne(sosiaaliset tapahtumat, sinun huomioiminen yleensä) takia juuri mitään pitkään aikaan, olisi keskustelun paikka. Jos miehesi ei 'huomaa' liikkumisen vähentämisellä mitään myönteisiä seurauksia, on aika vaikea auttaa kenenkään. Ihminen on sisältä päin ohjautuva olento. Toista ei voi käskeä missään. Ei voi sanoa, että ajattele niin ja näin, tee niin ja näin.
        Ei kuntoilusta saa tulla pakkomiellettä.
        Voin sanoa, että tunnen erään naisen, joka näyttää juoksevan lenkkejä hyvin usein. Listalla on maratonit, ultrat jne. Hän aloitti laihduttamisen takia, luultavasti. Mielestäni hän on identifioinut itsensä juoksijaksi. Ikää n. 50-vuotta. Hän ei näytä edes hyvältä. Moni ihminen ei halua näyttää tai vaikuttaa' ikäiseltään.' Siihen vaikuttaa moni asia. Kulttuuri, lapset, henkilökohtaiset persoonan piirteet, terveyshistoriakin. Minusta tämä perheellinen nainen on hieman säälittävä. Kilpaurheilu on eri asia.
        Voihan ihminen tehdä itselleen vaikka pörssi- ja talousasioiden seuraamisesta itselleen elämäntavan. Juoksemiseen on helppo hurahtaa. Löytyy jatkuvasti uutta tietoa harjoittelusta jne. Vähän viitsimistä tietysti on oltava.
        Ihmiset, jotka kuormittavat elimistöään liikkumalla ylenpalttisesti, tekevät vahinkoa itselleen. Kuten sanoin, kilpaurheilu on eri asia.
        Voi olla, että se on myös jotain erikoisuuden tavoittelua. Ihminen aika usein haluaa tunmtea itsensä jotenkin erkoislaatuiseksi. Tavallinen ihminenhän on aika tylsä. Eikö?
        Itse en jaksa enkä ehdi liikkua niin usein kuin mieli tekisi. Mutta jos olisin 50-vuotias, työssä käyvä, perheellinen ihminen, panostaisin varmasti johonkin muuhun elämässäni, kuin älyttömään suorituksien tarkasteluun.
        Kaunis olin nuorempana, en näytä vieläkään 'kulahtaneelta', mutta himourheilua kokeilleena huomasin, että kauneus on katoavaa. Urheilu tukee muuta elämää.


      • Anonyymi

        on monta muutakin tapaa kohottaa kuntoa kuin juosta. himo nylkkääjät ja hiihtäjät eivät suku juhulissa puhu ja kehu kuin montako kilometriä tuli taas . ei pahalla hyvä että ihiminen liikkuu ei kannata sekunti kellua tuijottaa aina. hymyä huuleen t työssä voimaa saaha


      • Anonyymi
        123123 kirjoitti:

        "Mies hurahti juoksuun jo kuusi vuotta sitten, eikä loppua näy, vaikka ikä huitelee kohta viidessäkympissä :(
        Kertokaa mulle hyvät ihmiset milloin juoksuintoilija kyllästyy näihin maroihin ja ultriin?
        Silloin kun tulokset ei enää parane vai?
        En tajua mitä kiksejä ihminen saa, jos juoksee ties monennenko maratoninsa tai ulransa.
        Eikö se kyllästyminen tule ikinä? Vai sitten kun terveys on mennyt?
        Kohta minä en enää tässä jaksa katella ainakaan:/ "

        Voisi ajatella tarkoituksena olevan nimenomaan terveydestä huolehtimisen.

        Kannattais keksiä parempi valittamisen aihe.

        Miten sää sitä kattelet vai juoksekko vierellä. Mikset tee jotai kivaa sillä aikaa


      • Anonyymi

        Kyllä sitten kyllästyy kun tulee liikunta vamma. Itselleni tuli bakerin kysta jo on viheliäinen vamma juuri juoksusta. Liikaa harrastin


      • Anonyymi

        Entäs alezsander stubb joka helkatin välissä hilluu juoksuhousut jalassa. Seksuaalinen ongelma jos liikaa harrastaa eli seksi ei onnistu


    • nimimerkkionpakollin

      Tunnen aika monta kyllästynyttä juoksijan puolisoa. Elämä pyörii vain juoksussa ja treeneissä ja kisoissa ja fooruumikavereissa. On pakko päästä lenkille kun ohjelmassa seisoo niin. Joustaa ei voi, muuten ahdistaa ja kiukutellaan. Parisuhde kuihtuu kun elämä pyörii vain lenkkarissa ja hölkkävoorumilla.

      Ulospäin näytetään hyvää elämää, mutta kulissien takana seinät rakoilee ja parisuhde kuihtuu. Puoliso kyllästyy yksinään kantamaan vastuuta ja ihailemaan hölkkäävää mukaurheilijaa.

      Fanaattinen harrastus, lajissa missä tahansa, ei ole hyväksi.

      • Rakkula rakkaus

        Voi että toi olisi voinut olla mun kirjoittama.

        Minkäänlaista tasapainoa muun elämän, perheen , jopa työn välillä ei meillä löydy; kaikki tapahtuu juoksemisen ja triathlonin ehdoilla. Asiasta ei saa edes puhua kuin ihailevaan sävyyn. Vaikka puhuisin enkelten kielellä, niin ehdotukset koko perheen liikunnasta tai juoksijan osallistumisesta kotitöihin ovat "törkeitä hyökkäyksiä" hänen harrastustaan kohtaan ja pilaavat hänen hyvän fiiliksensä.

        En taida enää jaksaa. Juoskoon hän rauhassa, minun täytyy jatkaa eteenpäin.


      • Lihavaakka

        Olisin tyytyväinen jos akka harrastaisi, vaikka juoksemista. Eipähän olisi tuollainen ylikiloinen valas, lihonnut siitä kun tavattiin melkein 35kg ja voi kyllä sanoa, että eipä paljon kiinnosta seksuaaliset harrasteet.

        Lähtisin nostelemaan, mutta kun on lapsi tuon nykyään laiskan porsaan kanssa.

        Minusta on hienoa kun ihmiset viitsivät huolehtia fyysisestäkin kunnostaan, vaikka juoksemalla.


      • perusperse
        Lihavaakka kirjoitti:

        Olisin tyytyväinen jos akka harrastaisi, vaikka juoksemista. Eipähän olisi tuollainen ylikiloinen valas, lihonnut siitä kun tavattiin melkein 35kg ja voi kyllä sanoa, että eipä paljon kiinnosta seksuaaliset harrasteet.

        Lähtisin nostelemaan, mutta kun on lapsi tuon nykyään laiskan porsaan kanssa.

        Minusta on hienoa kun ihmiset viitsivät huolehtia fyysisestäkin kunnostaan, vaikka juoksemalla.

        äijähän puhuu asiaa...


      • Narsku hommaia
        Lihavaakka kirjoitti:

        Olisin tyytyväinen jos akka harrastaisi, vaikka juoksemista. Eipähän olisi tuollainen ylikiloinen valas, lihonnut siitä kun tavattiin melkein 35kg ja voi kyllä sanoa, että eipä paljon kiinnosta seksuaaliset harrasteet.

        Lähtisin nostelemaan, mutta kun on lapsi tuon nykyään laiskan porsaan kanssa.

        Minusta on hienoa kun ihmiset viitsivät huolehtia fyysisestäkin kunnostaan, vaikka juoksemalla.

        Laiska porsas kysyy: Mikä estää miestä lähtemästä? Lapsihan ei ole mikään este!
        Parempi lapsella toisiaan kunnioittavassa parisuhteessa, kuin suhteessa missä halveksutaan toista. Lienee siinä itselläsikin peiliin katsomista! Se on toki se vaikein osuus, huomata omt virheensä ja heikkoutensa......


      • Narsissi.si
        Rakkula rakkaus kirjoitti:

        Voi että toi olisi voinut olla mun kirjoittama.

        Minkäänlaista tasapainoa muun elämän, perheen , jopa työn välillä ei meillä löydy; kaikki tapahtuu juoksemisen ja triathlonin ehdoilla. Asiasta ei saa edes puhua kuin ihailevaan sävyyn. Vaikka puhuisin enkelten kielellä, niin ehdotukset koko perheen liikunnasta tai juoksijan osallistumisesta kotitöihin ovat "törkeitä hyökkäyksiä" hänen harrastustaan kohtaan ja pilaavat hänen hyvän fiiliksensä.

        En taida enää jaksaa. Juoskoon hän rauhassa, minun täytyy jatkaa eteenpäin.

        Narismia, ikävä kyllä. Kymmenen yhteisen vuoden jälkeen oli uskottava viimein itseään ja todettava, että äin " vnhanikaiseen " olin hairahtunut. Sattui ihan hevetisti, mutta helpotti kun ymmärsi syyn kaikkeen.


      • Nimenomaan fanaattinen harrastus ei ole hyväksi parisuhteessa, etenkin jos toinen on ihan toisen sortin kulkia.


      • jööran

        Ohjelmassa seisoo.mutta seisooko muuten?


      • JÄKÄTIJÄKÄTIJÄKÄTI..
        Narsku hommaia kirjoitti:

        Laiska porsas kysyy: Mikä estää miestä lähtemästä? Lapsihan ei ole mikään este!
        Parempi lapsella toisiaan kunnioittavassa parisuhteessa, kuin suhteessa missä halveksutaan toista. Lienee siinä itselläsikin peiliin katsomista! Se on toki se vaikein osuus, huomata omt virheensä ja heikkoutensa......

        Juo viinaa tai käy lenkeillä, haukut saa joka tapauksessa.


    • ihana vapaus

      En tiedä onko sekään sitten pelkästään hyvä, että molemmat ovat fanaattisia harrastajia.
      Kaikki pyörii pelkän urheilun ja harjoitusten ympärillä.
      Myös keskinäiset puheenaiheet.
      Juoksua, juoksua, harjoitusfoorumia, leiriä, harjoitusta, maratonia ja ultraa...."kaverit" on juoksukavereita, ei mitään kunnon ystäviä.
      Lomamatkat yhdistetään liikuntaan ja mennään paikkoihin, jossa voi juosta.
      Toinen yrittää pysyä vielä fanaattisemman peesissä ja toimia myös tälle huoltajana, omien kilpailujen lisäksi.
      Mikään ei ole mitään, jossei siihen liity suoritusta ja kunnon kohotusta.
      Saunominenkaan ei ole saunomista, vaan kaloreiden kulutusta ja uinti ei ole uinninriemua, vaan avantoon ja laskemaan taas kalorinkulutusta.
      Normaalia kotiruokaa ei laiteta, se kun lihottaa, vaan syödään jotain, mieluiten ei mitään, kuin joku monivitamiinipilleri.
      Hikisten vaatteiden pesua ja loppuvapaa-aika lasten kuskaamista URHEILUharrastuksiin.
      Ahdistavaa elämää, mutta onneksi se ei ole mun :)

      • muutamia mietintöjä

        Jaaha, ei kunnon ystäviä. Niin, sillä ne ketkä ovat urheilijoita eivät toki ole ystäviä vaan ne ketä sinulla on.
        Ahdistavaa elämää, joka ei ole sinun, jolla on sentään oikeita harrastuksia, oikeaa elämää ja oikeita ystäviä ja sinä sentään syöt lihottavaa ruokaa. Varmaan näytätkin siltä, oikein uhmallasikin, että kaikki tietävät varmasti, että sinulla on oikeita ystäviä.
        Ei ole sun elämää, mutta tiedät sen yksityiskohtia myöten ja ei ole sun elämää, mutta osaat sitä arvostella kuitenkin, koska tiedät siitä niin paljon. Sääli että ne lapsetkin joutuu urheilemaan, eihän niistä ehkä edes tule sillälailla ylipainoisia.
        Niin, mitäs siitä elämästä saisi irti, kun se ei ole sinun elämääsi, sinun ystäväsi, sinun lapsesi, sinun puheenaiheesi ja lomatkin ne ihmiset kehtaa viettää kuten itse haluaa, aktiivisesti. Miksei ne tule kysymään sinulta kuinka lomat kuuluu viettää ja mikä on oikea loma heillekin?

        Urheilijat muuten kyllä syö, tosi paljon. Urheilijat ei laske kalorinkulutusta kuin niin päin, että saako tarpeeksi ehkä... Paitsi jos laji on fitness ja on dietti menossa. Jos 3000 kaloria naisenakin kuluttaa päivässä, saa melkolailla syödä ihan niin paljon kun haluaa ja pystyy. Mutta mistäs sinä sitä tietäisit. Tietysti jos tietäisit jotain asiasta, niin ehkä tietäisit.

        Ja jos olisit heidän oikea ystävänsä, et ehkä kirjoittaisi, toisaalta, et voikaan olla koska heillähän ei ole oikeita ystäviä kun vaan niitä juoksukavereita. Joten koska et tunne heitä, et ole heidän ystävänsä, eli et edes läheinen, niin mitä sä oikestaan sitten täällä muista jauhat kun et mittään tiedä..?
        Se mua vaan tässä ihmetyttää...
        Että miten sä sitten heidän saunatapansakin tiedät...


    • kyökkisykolokia

      Kaikki on nykyään niin suotitekeskeistä. Lapsia ei viedä enää leikkimään puistoon vaan juoksutetaan niitä rinkiä ympäri ja toivotaan, että niistäkin tulee kylähölkkien kunkkuja, kuten isikin on ollut.
      Äidit juoksevat lasten harrastusten ajan kieli vyön alla ja paheksuvat naama vinossa niitä mammoja, jotka menevät harrastuksen aikana ruokakauppaan. Kun ollaan parempia kun jokainen hetki suoritetaan ja kerätään kilometrejä.
      Et ole ihminen, etkä mikään, ellei sinun perässä ole aika 3.43.23 ja 198km vuorokaudessa. Jokaisen pitää juosta kilpaa, koska muuten et ole olemassa. Muuten et ole esillä, etkä ole naamailemassa.
      Jossain vaiheessa paletaan loppuun ja tajutaan homman mielettömyys, mutta sitten se on jo myöhäistä.

      Mitä nykyihminen hakee tällä suorittamisella. Mitä hän sillä oireilee. Laskeeko nämä samat tyypit makuuhuoneessakin kaloreita ja miettivät, onko sänkysuoritus nyt pk-lenkki. Enää nekään hommat ei ole ilo elämässä vaan hyvä treeni.

      Missä on ilo ja rakkaus parisuhteissa

    • jotain tietoa?

      Näin äkkipäätä vois arvella, ettei sitä sänkysuoritusta edes ole, kun kaikki endorfiinit ja muut tulee ylenpalttisesta urheilusta.
      Ei seksi tuo enää mitään kiksejä, kun seuraava ultratavoite on 200km, siihen tähdätessä unohtukoon parisuhde..tai onhan se puoliso hyvä, kun toimii lenkkikaverina ja huoltajana, mitäs sellasella muuten tekee :D

      • Narsu hommia

        Joo, kun ei ole sänkyhommiin puhtia, pitää korostaa narsuegoa vaikka juoksemalla!


      • mek

        IStten pitää sksiinkin laittaa tavoite eli 20 kertaa päivässä niin se vasta suoritus on koska nuorempana tuli yhden naisen kanssa naitua 6 tuntia ja taisi 6-7 kertaa mälli lentää mutta oneksi silloin oli kuntoa. Itsekkin ikäni urheillyt ja -90 luvulla lenkkeilin säännöllisesti ja tavoitteeni oli yli 3000m cuuperin testissa ja siihen pääsin. Kun lenkillä rupeaa käymään ja kunto nousee niin keho kaipaa sitä liikuntaa mutta itse totesin että kaikki yli 8km lenkit ovat itsensä rääkkäystä ja lyhyempikin lenkki riittää mutta syke 150 paikkeille niin juoksuvauhti on aika kova kun kuntoa on ja 3-7 kertaa viikossa on lenkillä käytävä. Sama homma on kuntosalikaynneissäkin kun lihakset tottuu treenaamiseen niin on reenattav mutta ei parisuhde näistä saa kärsiä ja kaikki on sovitettavissa perheen kanssa.


    • -

      Juoksu on sänkypuuhien korvike.

      Anna miehellesi silloin tällöin seksiä, niin juoksu loppuu.

      • huippuäijä

        Oisko parempi jos ukko dokais joka päivä ja pistelis turpaan tasaisin väliajoin?


      • ilman kortsua

        Siinä akat teille oikea vastaus............
        ihan samaa mieltä.
        Kovasti sitä harrastettiin seksiä silloin alkuaikoina mutta ku mentiin kimpaan
        loppu saanti kele....


      • perusperse
        huippuäijä kirjoitti:

        Oisko parempi jos ukko dokais joka päivä ja pistelis turpaan tasaisin väliajoin?

        hyvin sanottu... olet nimesiveroinen nimimerkki. :))


      • huippuäijä kirjoitti:

        Oisko parempi jos ukko dokais joka päivä ja pistelis turpaan tasaisin väliajoin?

        olisi


      • NARSK1

        Älä anna sitten sinulla ei ole mitään syytä mistä marista.


    • såpt,o5nq

      Jostain psykologisesta opuksesta luin määritelmän: jos juoksuun laittaa viikossa enemmän kuin 4 h, kyseessä on muu kuin kuntoon liittyvä tavoite. Kyllä on elämä tyhjää ja egoistista, jos ei muuta ehdi harrastamaan! Kyllä voi kuntoilla kohtuullisesti ja tehokkaasti (ja nimenomaan terveyshyödyn kuntoilusta saaden) ja silti ehtiä lukemaan, kulttuuurin ja vapaaehtoistyön piiriin. Tapasin kerran fiksun professorin, joka juoksi viikoittain 3 kertaa tunnin lenkin (kai kymmenen kilometriä). Oli hoikka, iloinen ja virkeä viisikymppinen. Joku kysymään, etkös treenaisi maratonille, mihin mies, että tuo juoksumäärä sopii ja riittää hänelle hyvin.

    • 12+3

      Mutta mitä hyödyttää juosta vain omaksi iloksi. Näin on minullekin moni ihmetellyt, miksi en juokse maratonia. Eihän se kannata juosta ja harrastaa liikuntaa, ellei juokse jotain ihmeen kisatapahtumaa.

      Olen ihmetellytkin, että kenelle te juoksette. Ettekö te juoksekaan kuntonne puolesta vaan te juoksette vain siksi, että teidät huomataan.

      Kilpailu on pahasta. Kun kilpaillaan ensin palkasta ja asemasta. Nyt kilpaillaan, kuka kerää kilometrejä eniten ja juoksee pisimpään ja nopeampaa. Miksi kaikkien pitää kilpailla. Eikö kukaan lenkkeile enää lenkkeilyn ilon vuoksi.

    • löpare

      Voi olla että se juoksuinto ei helpota ennen kuin on multaa päällä. Mitään tuntirajoja on kai turha määritellä; jotkut istuu baareissa tuntikausia, jotkut bongaa lintuja tuntikausia, jotkut juoksevat tuntikausia jne., mutta pääasia on, että tekee niitä juttuja, mitä pitää tärkeänä.

      • perusperse

        loistava kirjoitus...rakastan sua löpäre... ihana nimimerkki, toivottavasti olet nainen. siis tarkoitan mitä sanon... :)


    • nimimerkkik

      Tärkeintä on, että tekee sitä, mikä elämässä pitää tärkeänä. Muista viis.
      Mukavampaa on silti elää ihan tavallista elämää kuin hullun fanaatikon.
      Elämää ei ole sen jälkeen kun ollaan telakalla. Kaverit suree yhdessä kun elämässä ei ole sisältöä kun ei voi juosta. Puoliso ja lapset kulkee varpaillaan kun suuri juoksija on telakalla. Kiukutellaan ja äristään ja maristaan ja haetaan sääliä.

      Ymmärtäisin jos kyse olisi jostain olympiatason urheilijasta. Mutta kyse on keskitasoisista lenkkeilijöistä.

      Juoksijan, kuten muidenkin fanaatikoiden puolisoiden kannattaa äkkiä katsoa pakoreittiä. Muuten sinut on palkattu huoltamaan, ymmärtämään hoitamaan lapset yksin, kuuntelemaan kiukuttelua kun suurella staralla vähän oksettaa kilpailussa ja jälkikäteen kuunteleman uudestaan ja uudestaan kun juoksua kelataan ja haukutaan kisakumppaneita ja muita huoltajia.

      Narsismi kukoistaa, varsinkin ultrailijoiden ultraperheessä

    • äo 159

      Typerää uhrata nykymaailmassa aikaansa ylenpalttiseen lenkkeilyyn. Maailmassa on niin paljon kiinnostavia asioita, joita ei ehdi tekemän, jos viettää liikaa aikaa lenkillä.

      • joopa joo

        Tarkoitat varmaan telkkarein katsomista ja kaljan litkimistä, niistä on perusmeihen elämä tehty.

        Omat juoksuni eivät ole vaimolta pois, vaan juuri noista edellä mainituista.


      • nainen käskee lopeta
        joopa joo kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan telkkarein katsomista ja kaljan litkimistä, niistä on perusmeihen elämä tehty.

        Omat juoksuni eivät ole vaimolta pois, vaan juuri noista edellä mainituista.

        Ai jai sinä mies, kato otat nyt ja lopetat heti paikalla sen fanaattisuuden, et kuitenkaan ole edes olympiatasolla. Huomaatko miten ihmisiä häisitsee kun joku haluaa tehdä, haluaa toteuttaa intohimoaan, elää... Ei, ei se niin mene. Mene baariin, ole pubi-mies, tee naisestasi inisevä ja lässyttävä siiderivalasnalkuttaja, ei kukaan halua aktiivista ja harrastavaa ihmistä. Se vie aikaa sipsien mussutukselta, se on sitä sairasta kilpailua kun vapaaehtoisesti itse tekee... Eikä pyri olympiatasolle.
        Nyt alat heti löhötä tv:n ääressä ja olla sama passiivinen pullamössö vailla edes omia tavoitteita ja kunnianhimoa, kuten suurin osa muistakin suomalaisista. Alkaa kato muita vituttaa tommonen, että joku viittii. Kun se muistuttaa heitä liikaa siitä, että he ei viitsi. Pystymisestä tai kykenemisestä puhumattakaan.


      • pääasia
        joopa joo kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan telkkarein katsomista ja kaljan litkimistä, niistä on perusmeihen elämä tehty.

        Omat juoksuni eivät ole vaimolta pois, vaan juuri noista edellä mainituista.

        ettet harrasta sitä yöjuoksua. Se on hyvä asia.


    • 34 vuotta juossut 55

      Parempi sekin ku kapakoissa notkuminen tai sohvalla löhööminen kaljapurkki vieressä.

      • Niinkö

        Oh-hoh. Voiphan tu olla niinnii.


    • loppuuhan se joskus

      Miksi kapakoissa notkuminen tai sohvalla löhööminen on huono juttu?
      Kyllä ihmisen kuuluu myös levätä puhumattakaan hauskanpidosta.
      Olen seurannut läheltä fanaattisen juoksupariskunnan elämää, eikä se mikään kivan
      oloinen tasapainoinen liitto ole, olkoonkin liikunta vaikka miten terveellistä.
      Hiukan ihmetyttää mistä elämään tulee se sisältö, kun tää hirvee kohnotus juoksuun loppuun.
      Koko ajan valmistaudeutaan uuteen kisaan, tai palaudutaan edellisestä.
      Kaikki muu elämä on hyvin rajoittunutta .
      Kaikessa on jotenkin pakon maku, kun pitäis vaan olla paras kaikista.

      • joopa joo

        Hohhoijakkaa, kapakoistako ja soffaltako sitä sisältöä saa elämäänsä?

        Juoksu on hyvä harrastus ja kyllä se hyvä kunto palkitsee myös sänkypuuhissa.


      • jauha ny peetä

        Niin, no ehkä sekin pariskunta kasvaa aikuisiksi ja alkaa litkiä kaljaa, ehä mussuttaa vähän sipsiäkin, ja löhöömään sohvalla. Ehkä siitä emmerdalesta sitä sisältöä sitten tulee, ja ehkä hekin tajuavat sitten pyrkiä olemaan aina huonoimpia kaikista, ei tule sullekaan sitten paha mieli. On se hirveetä kun elämä on niin rajottunutta että pitää urheilua hauskana, eikä tajua että kapakoissa notkuminen ja sohvalla löhöminen sitä oikeeta hauskaa on, ja se jos mikä tuo sisältöö elämään. Hei, se tuo vähä niinku näkemystä.

        Miten kaikessa voi olla pakon maku, kun sä et sitä maista?

        Et ole kovin läheltä seurannut, kunhan juoruat.


      • Pitkässä juoksussa
        joopa joo kirjoitti:

        Hohhoijakkaa, kapakoistako ja soffaltako sitä sisältöä saa elämäänsä?

        Juoksu on hyvä harrastus ja kyllä se hyvä kunto palkitsee myös sänkypuuhissa.

        juu.


    • blasckandwhite.

      Parempi sekin ku kapakoissa notkuminen tai sohvalla löhööminen kaljapurkki vieressä.

      Aika mielikuvituksetonta jos sinulle ei elämässä ole muita vaihtoehtoja kuin lenkkeillä tai kitata kaljaa. Onneksi elämä ei kaikilla ole noin mustavalkoista.

    • -

      Pyh.

      Tehkää kukin mitä haluatte. Ja jos ette osaa hoitaa ihmissuhteitanne siinä sivussa, eläkää yksin.

      Tämä on vapaa maa.

      • erierkki

        Hyvin sanottu.... Elämä on täynnä valintoja.


      • Missioäääri

        Miä oli sun sanoma?


    • Lääkkeet!

      Tänne nyt suoltaa propagandaansa ja pahaa oloansa pari vittuuntunutta, vaille arvostusta jäänyttä lyhyempien matkojen "juoksijaa". Lyhyemmät matkat = enemmän aikaa suoltaa p***aa. Okei, olette kovempia juoksijoita ja oikeita urheilijoita, helpottiko? Ja nyt sitten mielialalääkepurkin kautta lepositeisiin, sovittu? Tosi elämässä saattaa olla pari ihmistä, joilla homma menee överiksi, suurin osa on keskivertoa parempia ihmisiä. Ja jos puolison juokseminen on pahin ongelma, niin lienee syytä katsoa myös peiliin?

    • aamulääkkeet!

      Hahahaaa, eihän maileri ole edes juoksija. Sillä matkalla ei ehdi edes päästä vauhtiin ja harjoittelulenkiksikin riittää 5km muutaman kerran viikossa. Toista se on maratoonari ja ultraaja eli oikeat kestävyysjuoklsijat, jotka juoksevat 100-200km viikossa. Heitä voi kutsua jo juoksijoiksi. On tainnut maine jäädä saamatta näillä lyhyempien matkojen "juoksjoilla" ja kateellisuus paistaa selkeästi läpi parjaamisesta.

    • k.s.s

      Olen huomannut, että aina kun mielipiteensä ilmaisee, niin joku ei keksi muuta sanomista kuin "tuo on kateutta".
      Olen kyllä tähän kirjoittanut, mutta kateellinen en missään nimessä ole.
      Miksi olisin, mitä osa-aluetta kadehtisin?
      Sitäkö, että elämä pyörii pelkän juoksun ja muun liikunnan ympärillä, sitäkö, ettei ikinä voi ottaa iloa mistään irti, tai tehdä spontaanisti asioita, kun sitten ei pääse lenkille.
      Siitä pakosta, paniikista, kiukusta ja syyllisestä olosta, jos joskus ei sinne lenkille pääsekkään?
      Siitä, että puoliso alkaa kypsymään?
      Kaikki asiat tehdään sen juoksun määräämällä tahdilla ja meiningillä.
      Jopa kauppareissustakin otetaan aikaa kellosta!?!
      Ei se kuulkaa ihan oikeasti ole mitään kadehdittavaa elämää.
      Palkkioksi tulee ehkä hyvä kilpailusijoitus, mutta pitää muistaa, ettei todellakaan kaikki ole kilpailuhenkisiä, eli siitäkään ei saa syytä kateuteen.
      Jos jotain tunnetta hakee, niin ehkä se on lähinnä sääliä siihen koukkuun jäämisestä, kun elämästä tulee "pakko suorittaa" ja "voittaa".

    • ,,..,,

      ,

    • adfdsfsd

      suomalaiset on ihan oikeasti todella omituista porukkaa, urheiluharrastus nähdään ja koetaan ongelmana?! oma terveys ja innostus on siis ongelma?!
      alkoholismi & tyhjäntoimittaminen& apaattinen tv:n tuijottaminen & saamaton kotona nyhjääminen jne,jne.jne. ovatkin sitten ihan ok?? voi jeesus...

    • uuuunoooooooo

      Selkä vääränä saa nauraa näille "urheilijoille". Kun heillä ei ole muita vaihtoehtoja kuin ryyppääminen ja sohvalla makaaminen tai paniikinomainen juoksu. Nytkytään pyörätiellä mittaria tuijottaen kuin kani sähköjohto anuksessa.

      Kovin ovat simppeleitä kun eivät muuta elämässä keksi.

      • yleisin vaihtoehto

        Ei heillä vaan suurimmalla osalla suomen kansaa. Simppeleitä tuntuu olevan suurin osa ihmisistä, ei ne oikein muuta tunnu keksivän. Mä en tiedä missä maassa sä elät, mutta täällä Suomessa suurin osa viimeistään 3kymppiin mennessä on passivoituneita, tylsiä, 60% ylipainosia, kohtuu heikkokuntoisia eikä ne oikeesti keksi juuri mitään muuta kun kaljan litkimisen ja tv:n tuijottamisen.
        Kovin on siis simppeliä kansaa kaikki muutkin.
        He vain kertoivat sen yleisimmän keksityn vaihtoehdon. Jotkut tietty vaan löhöää sohvallakin, eikä lähde edes baariin.


      • hienoa!! :)
        yleisin vaihtoehto kirjoitti:

        Ei heillä vaan suurimmalla osalla suomen kansaa. Simppeleitä tuntuu olevan suurin osa ihmisistä, ei ne oikein muuta tunnu keksivän. Mä en tiedä missä maassa sä elät, mutta täällä Suomessa suurin osa viimeistään 3kymppiin mennessä on passivoituneita, tylsiä, 60% ylipainosia, kohtuu heikkokuntoisia eikä ne oikeesti keksi juuri mitään muuta kun kaljan litkimisen ja tv:n tuijottamisen.
        Kovin on siis simppeliä kansaa kaikki muutkin.
        He vain kertoivat sen yleisimmän keksityn vaihtoehdon. Jotkut tietty vaan löhöää sohvallakin, eikä lähde edes baariin.

        Melko täydellinen kuvaus suomalaisista!


    • huvitusta

      Minä olen vissiin löytänyt sen kultaisen keskitien :)
      Juoksemassa käyn pari kertaa viikossa n. 4km, reipasta kävelyä toinen mokoma.
      Kerran kuukaudessa viihteellä.
      Väliin saunakaljat kotona ja muuta harrastusta kotipiirissä. Ruuanlaittoa ja leipomista, lasten kanssa oleilua.
      Sopivasti ystävien tapailua.
      Vaan on se löhöilykin työn jälkeen mukavaa :D
      Ihme juttu, miten fanaattiset juoksijat eivät oikeasti ymmärrä, että on muutakin kuin kovaa urheilusuoritusta tai juopottelua/ pelkkää saamatonta nyhjäämistä.
      Vähän vois avartaa maailmankatsomusta :D
      Juu en ole kateellinen urheilijoille ;)

    • 9ekuukausi

      Ehkä ne ultraajat ja maratoonarit juoksee juuri siksi kun niillä on alkoholiongelma. Heidän vastauksistaan saa kuvan, että jos he eivät juoksisi pakonomaisesti, he makaisivat sohvalla ja ryyppäisivät.
      Hyvä toki, että juoksevat, etteivät tuhlaa valtion terveysmenoja heidän alkoholisminsa hoitoon. Parempi näin.

    • -

      Jos puolison tekemiset tuntuvat kohtuuttomilta, niin perhana jätä hänet.

      Sillähän tuo asia hoituu.

      • toiseen suuntaan mar

        samaa mieltä...jätä ukkosi...jos elämä on sietämätöntä


    • kuinka niin

      Ultraajat ja hölkkääjät on alkoholisteja. Parempi siis lenkkeillä kuin olla sohvalla ja tutkailla maailmanmenoa kaljatölkki ja tv:n kaukosäädin kädessä.

      • salkkis

        Jos ei ole muita vaihtoehtoja kuin juokseminen tai juominen eikö silloin ole alkkis


      • varo näitä lenkillä

        Suleyman Osman Mohamed ja Burhan Abdidek Yusuf ovat yhdessä
        pakottaneet 15-vuotiaan A.n sukupuoliyhteyteen käyttämällä A:han
        kohdistuvaa väkivaltaa.
        Osman Mohamed ja Yusuf ovat houkutelleet A:n mukaansa
        Malminkartanon juna-aseman lähellä sijaitsevaan metsikköön. Kolmikon
        päästyä metsikköön Osman Mohamed ja Yusuf ovat ehdottaneet Alle
        suuseksiä, mihin A ei ole suostunut. A:n lähtiessä kävelemään takaisin
        Malminkartanon asemalle Osman Mohamed ja Yusuf ovat estäneet A:ta
        poistumista siten, että toinen on tullut seisomaan A:n eteen ja toinen
        hänen taakseen. Takana seissyt on myös ottanut A:ta kiinni käsivarresta.
        Sen jälkeen he ovat vetäneet A:n sivummalle metsikköön. Sitten Osman
        Mohamed ja Yusuf ovat painaneet A:n maahan polvilleen. A:n edessä
        ollut on alkanut riisua housujaan toisen pitäessä häntä takaapäin
        kädestä kiinni. Sen jälkeen A:n edessä seissyt on työntänyt erektiossa
        olevan siittimensä A:n suuhun pitäen samalla kiinni A:n hiuksista alkaen
        liikutella siitintään A:n suussa. Takana ollut on koko ajan pitänyt A:sta
        kiinni kosketellen vaatteiden alta A:n rintaa ja pakaroita. Yhdynnän
        jatkuttua useita minuutteja takana ja edessä ollut ovat vaihtaneet
        paikkoja. Nyt A:n eteen tullut on työntänyt siittimensä A:n suuhun alkaen
        liikutella siitintään A:n suussa takana olevan pitäessä hänestä kiinni. Sen
        jälkeen Osman Mohamed ja Yusuf ovat taas vaihtaneet paikkaa ja A:n
        eteen tullut on työntänyt siittimensä A:n suuhun alkaen liikutella siitintään
        A:n suussa takana olevan pitäessä A.sta kiinni. Molemmat tekijät ovat
        saaneet siemensyöksyn A:n suuhun.


    • Ennen 60 v

      Seuraavaksi sitten täyden matkan triatholoneille...

    • N

      Anteeksi kun nyhräsin puskurin ja ne valot paikalleen talveksi.huono muija.

    • N

      Forest camp.

    • Jälkivenyttely

      Sitten kun ei jaksa nähdä niin suurta vaivaa vain päästäkseen paneen.

    • meikä

      Sitten kun niistä juoksuympyröistä löytyy nuorempi timmi mimmi, joka jakaa kiinnostuksen juoksuun. Ei se juoksu tietty lopu, mutta eipähän sun tarvii kuunnella ja kattella juoksevaa ukkoas, kun joku korjaa sen luultavasti aika pian parempaan talteen. Näistä meinaan on kokemusta - juoksu yhdistää ja erottaa.

      • ei se niin hienoo oo

        Ehkä näin "meikä", mutta mitä sitten, kun se juoksuharrastus loppuu (mikään ei ole ikuista), mikä sen jälkeen yhdistää?
        Minullakin on kokemusta, että nämäå timmit mimmit saattavat olla melko tunnekylmää porukkaa, jossa puoliso ei juurikaan saa huomiota kun juoksu ja muu liikunta on elämässä nro 1
        Melkoista valtataistelua, kenen liikunta on perheessä ykkösenä ja kuka hoitaa kodin ja lapset, vai hoitaako sitä puolta kumpikaan....


    • minainen

      Onpas kurjaa luettavaa. Eikö se ole jokaisen valinta mitä elämällään tekee...
      Itse saan juokusta virtaa tehdä muita arjentoimintoja, juoksulenkit ei vie niin päljon aikaa päivästäni. Jos vuorokaudesa on 24h, ja käytän tästä 8h nukkumiseen, 1h juoksemiseen, 8h töihin, niin minulle jää vielä 7h aikaa kaikkeen muuhun.

    • 9+9

      No, monellahan ei tuo 1h liikuntaa päivässä tahdo riittää, vaan kolme tuntia erilaisissa liikuntaharrastuksissa menee helpostikin.
      Täytyy olla varovainen, ettei käy niinkuin entiselle, että yhteinen harrastus yhdisti niin paljon, että kauheella kiireellä kamat yhteen ruusunpunaiset silmälasit päässä ja sitten vasta huomattiin, että hetkinen, kukas toi ärsyttävä vieras ihminen kummallisine oikkuineen ja ärsyttävine tapoineen taas olikaan, kenen kanssa asuu :D
      Näinkin voi käydä ;)
      Yhteinen harrastus ei todellakaan takaa onnellista liittoa, vaikka äkkipäätä niin voisi ehkä kuvitella.
      Yhteinen juoksuharrastus ei ole sama asia, kuin toisilleen sopivat luonteet:)

      • -

        Mutta tässähän puhutaan ihan normaalista parisuhteen kuviosta.

        Kuka hoitaa talouden ja lapset? Miten työ? Kuka maksaa asunnon? Kuka ehtii harrastamaan puutarhanhoitoa tai juoksua? Kuka tuo toinen ihminen tuossa siis onkaan omituisine tapoineen?

        Olipa sitten kyseessä juoksu tai auton rassaaminen, samoista asioista on kysymys.

        Jos perusasiat eivät ole kunnossa, niin parisuhteessa on ongelmia tai se menee jopa puihin.

        Tätä keskustelua voi jatkaa tuolla Suhteet-palstalla.


      • jake75
        - kirjoitti:

        Mutta tässähän puhutaan ihan normaalista parisuhteen kuviosta.

        Kuka hoitaa talouden ja lapset? Miten työ? Kuka maksaa asunnon? Kuka ehtii harrastamaan puutarhanhoitoa tai juoksua? Kuka tuo toinen ihminen tuossa siis onkaan omituisine tapoineen?

        Olipa sitten kyseessä juoksu tai auton rassaaminen, samoista asioista on kysymys.

        Jos perusasiat eivät ole kunnossa, niin parisuhteessa on ongelmia tai se menee jopa puihin.

        Tätä keskustelua voi jatkaa tuolla Suhteet-palstalla.

        3 tuntia pohjoiseen. 2 tuntia kun kirjoitetaan lenkistä tiedot faceen lenkkariin ja foorumille. Suihku venyttely ja sitten luetaan kommentit mitä toiset lenkkeilijät kommentoi. Ja tämän tiedän koska oma puoliso kyllästyi ja lähti.


      • jake 75
        jake75 kirjoitti:

        3 tuntia pohjoiseen. 2 tuntia kun kirjoitetaan lenkistä tiedot faceen lenkkariin ja foorumille. Suihku venyttely ja sitten luetaan kommentit mitä toiset lenkkeilijät kommentoi. Ja tämän tiedän koska oma puoliso kyllästyi ja lähti.

        3 tuntia pitkään lenkkiin siis. Tämä ennakoiva syöttö tabletissa antaa mitä sattuu kuten entinen anoppi


      • tarpeekseen
        jake75 kirjoitti:

        3 tuntia pohjoiseen. 2 tuntia kun kirjoitetaan lenkistä tiedot faceen lenkkariin ja foorumille. Suihku venyttely ja sitten luetaan kommentit mitä toiset lenkkeilijät kommentoi. Ja tämän tiedän koska oma puoliso kyllästyi ja lähti.

        Hyvä jake75, taidat olla ainoa juoksija, joka myöntää, että juoksuharrastus VOI aiheuttaa ongelmia parisuhteeseen.
        Yleensä täällä juoksijat kynsin hampain pelkästään harrastaa "hyökkäys on paras puolustus" meininkiä.
        Ja toden totta, nimim."meikä" aikaisemmin kirjoitti, että juoksuharrastus tod. näk. päätyy siihen, että timmi mimmi vie miehen ja juoksua jatketaan näin yhdessä.
        Se ei todellakaan ihan noin käy, siis jos elämässä on jotain muutakin sisältöä kuin juoksu, niin ei siinä paljon timmiys ja hölkkä auta, jos ruvetaan tosissaan yhteistä loppuelämää luomaan.
        Siis aivankuin yhteinen harrastus ois jonkun onnellisuuden tae.
        Ei todellakaan,.... kokemusta myöskin


      • velanainen
        tarpeekseen kirjoitti:

        Hyvä jake75, taidat olla ainoa juoksija, joka myöntää, että juoksuharrastus VOI aiheuttaa ongelmia parisuhteeseen.
        Yleensä täällä juoksijat kynsin hampain pelkästään harrastaa "hyökkäys on paras puolustus" meininkiä.
        Ja toden totta, nimim."meikä" aikaisemmin kirjoitti, että juoksuharrastus tod. näk. päätyy siihen, että timmi mimmi vie miehen ja juoksua jatketaan näin yhdessä.
        Se ei todellakaan ihan noin käy, siis jos elämässä on jotain muutakin sisältöä kuin juoksu, niin ei siinä paljon timmiys ja hölkkä auta, jos ruvetaan tosissaan yhteistä loppuelämää luomaan.
        Siis aivankuin yhteinen harrastus ois jonkun onnellisuuden tae.
        Ei todellakaan,.... kokemusta myöskin

        Pieni neuvo. Jos kumpikin harrastaa juoksua, älkää tehkö lapsia. Tulee vain riitaa, kumpi pääsee lenkille. Lapsettomilla, juoksevilla pareilla on onnistunut suhde.


      • 6+20
        velanainen kirjoitti:

        Pieni neuvo. Jos kumpikin harrastaa juoksua, älkää tehkö lapsia. Tulee vain riitaa, kumpi pääsee lenkille. Lapsettomilla, juoksevilla pareilla on onnistunut suhde.

        Mitäs jos toinen laulaa kuorossa ja toinen pelaa sulkapalloa. Kannattaako tehdä lapsia?


      • kilpaalaulu
        6+20 kirjoitti:

        Mitäs jos toinen laulaa kuorossa ja toinen pelaa sulkapalloa. Kannattaako tehdä lapsia?

        Käytetäänkö kuorossa 15 tuntia viikossa lauluun 15 tuntia viikossa oheisfoorumeihin.
        On se mikä tahansa missä ollaan fanaattisia, surullista lapsille. Lapset tarvitsevat aikaa, ei narsistien laatuaikaa. Juoksijoiden joukossa tulee paljon eroja ja se johtuu siitä, että puoliso kyllästyy ihailemaan ja hoitamaan arjen yksin. Se timmi neitokaan ei suostu palvomaan perheen juoksijaa vaan hakee miehen, kenellä on aikaa hänelle.


      • -
        kilpaalaulu kirjoitti:

        Käytetäänkö kuorossa 15 tuntia viikossa lauluun 15 tuntia viikossa oheisfoorumeihin.
        On se mikä tahansa missä ollaan fanaattisia, surullista lapsille. Lapset tarvitsevat aikaa, ei narsistien laatuaikaa. Juoksijoiden joukossa tulee paljon eroja ja se johtuu siitä, että puoliso kyllästyy ihailemaan ja hoitamaan arjen yksin. Se timmi neitokaan ei suostu palvomaan perheen juoksijaa vaan hakee miehen, kenellä on aikaa hänelle.

        Jos mies fanaattisesti treenaisi ja pelaisi jääkiekkoa 30 tuntia viikossa, olisi tilanne toinen.

        Lätkämies on tosimies, ja naisen ystävättäret kadehtivat.

        Juoksija on sen sijaan vähän kummallinen, kun juoksee, koska autollakin pääsee, tuumaa naisporukka. Nainen häpeää miestään.


      • heh heh
        - kirjoitti:

        Jos mies fanaattisesti treenaisi ja pelaisi jääkiekkoa 30 tuntia viikossa, olisi tilanne toinen.

        Lätkämies on tosimies, ja naisen ystävättäret kadehtivat.

        Juoksija on sen sijaan vähän kummallinen, kun juoksee, koska autollakin pääsee, tuumaa naisporukka. Nainen häpeää miestään.

        Ei kiekkopojut jaksa treenata 30 tuntia, kunto kestää tunnin kerrallaan 2-3 krt/vk. Loppuaika syödään pikaruokaa ja kroppa sen mukainen :)


      • -
        heh heh kirjoitti:

        Ei kiekkopojut jaksa treenata 30 tuntia, kunto kestää tunnin kerrallaan 2-3 krt/vk. Loppuaika syödään pikaruokaa ja kroppa sen mukainen :)

        Voi olla. Mutta halusin ennen kaikkea tuoda esille, että sillä on merkitystä, mihin aikansa käyttää.

        Harrastukset koetaan eriarvoisina. Esim auton ja lätkän status on paljon korkeampi kuin juoksun.


      • vähän faktoja
        - kirjoitti:

        Voi olla. Mutta halusin ennen kaikkea tuoda esille, että sillä on merkitystä, mihin aikansa käyttää.

        Harrastukset koetaan eriarvoisina. Esim auton ja lätkän status on paljon korkeampi kuin juoksun.

        Kaksi tuntia juoksua päivässä, eli noin 25 km matkassa. Tällä määrällä lahjakas kaveri juoksee maratonin todella kovaa ja aikaa jää myös paljon muuhunkin. Lätkää ja autoilua seurataan varmasti enemmän kuin juoksua mutta urheilullisesti nämä ovat täysin eri-asioita. Räikkönen on kunnoltaan, lihas/kestävyyskunto korkeintaan kuntoilijan tasolla ja taas kiekkoilijat ovat aika rasvaisia, prosentit 13->. Maratoonarin kestävyys on loistava ja lihaskunto erittäin korkealla tasolla suhteessa kehonpainoon. Kovalla kestolla pidetään naiset tyytyväisenä, ei suinkaan rasvaisella mahalla. Räikkönen ja selänne ovat tavallisen näköisiä suomijuntteja mutta silti kaunottaria pyörii ympärillä, mistä mahtaa johtua??? Ei suinkaan siitä että kimulit arvostaa ratinvääntöä tai rasvaisia mahoja vaan rahaa ja mainetta! Urheilullisesti 2.30 maratoonaria arvostetaan kansan riveissä enemmän kuin ketään kiekkoilijaa ja näin sen pitää ollakkin!!! Arvostan silti räikköstä ja selännettä omissa lajeissaan mutta eivät tietenkään vedä vertoja maratoonareille missään suhteessa.


      • primitiivi
        - kirjoitti:

        Voi olla. Mutta halusin ennen kaikkea tuoda esille, että sillä on merkitystä, mihin aikansa käyttää.

        Harrastukset koetaan eriarvoisina. Esim auton ja lätkän status on paljon korkeampi kuin juoksun.

        Ei lätkän status ole korkea kuin lätkäfanien joukossa. Päässä kun ei liiku juuri muuta, ei edes käytöstapojen perusasioita...


      • aika ois riittänyt
        jake 75 kirjoitti:

        3 tuntia pitkään lenkkiin siis. Tämä ennakoiva syöttö tabletissa antaa mitä sattuu kuten entinen anoppi

        Niin, eli ongelmia aiheutti facebook: oisit vi*tu juossut ja jättänyt sen juoruilun vähemmälle.


    • Maraton 5.15

      Pääsen töistä klo 16.00. Olen kotona klo 16.30.
      Juon hiukan urkkajuomaa ja lähden lenkille klo 17.00.
      Tulen lenkiltä klo 18.30
      Käyn suihkussa, juon palautusjuoman, teen kevyet venyttelyt.
      Klo 19.00 menen juoksufoorumille ja kirjoitan lenkin tiedot ja luen samalla muiden kirjoitukset.
      Klo 19.30 on aikaa perheelle.
      Klo 20.30 Syön jotain palauttavaa ja alan katsoa uutisia ja teen pitkät venyttelyt.
      Klo 21.00 katson taas, mitä juoksufoorumilla kommentoitiin lenkistäni
      Klo 21.30 on aikaa taas vaimolle ja lapsille.

      Vai ei muka ole aikaa perheelle. Lenkki ei vie kuin tunnin, toista illallassa. Sen jälkeen olen koko illan kotona ja olen läsnä perheelle jos he haluavat. Vaimo vain vittuileree ja kitisee koko ajan. Hommaisi itsekin jonkun harrastuksen, eikä vain uppoituisi lapsiin.
      Taidan katsoa jostain kisasta itselleni timmin juoksijanaisen, joka ymmärtää lajin vaatimat rajat, eikä tyhjää valita koko ajan ja tahdo minun istuvan sohvalla ja pitävän kädestä kiinni

      • .

        Hehhee:D


      • Maraton 5.15.01

        Pääsen töistä klo 16.00. Olen kotona klo 16.30.
        Juon hiukan olutta ja alan lukemaan juoksufoorumia klo 17.00.
        Toisten lenkit käyty läpi klo 18.30.
        Käyn suihkussa, oikein hikoilutti toisten juoksujen lukeminen, juon toisen oluen, koitan hieman venytellä, mutta eihän siitä mitään tule.
        Klo 19.00 menen suomi24lle ja kirjoitan herjausviestejä kun ahistaa niin paljon.
        Klo 19.30 on aikaa perheelle, tai ois mutta eihän mulla sitä ole.
        Klo 20.30 Syön taas ja alan katsoa uutisia ja mietin mitä vielä kirjoittaisin suomi24:lle.
        Klo 21.00 katson taas, mitä suomi24:lla kommentoitiin kirjoituksiani. Hehehhehehhehe, joku tykkäsi. Olen mahtava.
        Klo 21.30 on aikaa taas vaimolle ja lapsille. Siis jos sellainen olisi. Mutta kun ei ole, niin jatkan toisten mollausta. Tämä on mun juttu ja elämä.


      • nainen 36

        Sun lenkki vie 1 h 30 min, suhkussa käynti, palautusjuoma ja venyttelyt 30 minsaa.. siinä on jo 2 tunia. Sitten menet juoksufoorumille 30 minsaksi. Harrastuksesi on tähän asti vienyt 2 h 30 minuuttia!

        Kirjoituksesi mukaan sulla on aikaa perheelle 19.30-20.30 eli yksi tunti.
        Ja klo 21.30 eteenpäin.

        Todellisuudessa olet lähes koko illan harrastuksesi parissa eli en yhtään ihmettele, jos muijaasi ärsyttää!! Olisitko valmis jättämään lenkin väliin joka toinen ilta, että muijasi pääsee harrastamaan.


      • tiltiigdje
        nainen 36 kirjoitti:

        Sun lenkki vie 1 h 30 min, suhkussa käynti, palautusjuoma ja venyttelyt 30 minsaa.. siinä on jo 2 tunia. Sitten menet juoksufoorumille 30 minsaksi. Harrastuksesi on tähän asti vienyt 2 h 30 minuuttia!

        Kirjoituksesi mukaan sulla on aikaa perheelle 19.30-20.30 eli yksi tunti.
        Ja klo 21.30 eteenpäin.

        Todellisuudessa olet lähes koko illan harrastuksesi parissa eli en yhtään ihmettele, jos muijaasi ärsyttää!! Olisitko valmis jättämään lenkin väliin joka toinen ilta, että muijasi pääsee harrastamaan.

        Mä ymmärrän ton urheilun täydellisesti, mutta miksi joku juoruaa viä sitten netissä jossain tilitysforumilla? Kyllä mäkin urheilen muttei mua kiinnosta palaakaan, mä nään kavereita salilla, mä tilitän niiden kanssa siellä, mä menen treenaamaan enkä pitämään päiväkirjaa, mua ei kiinnosta pätkän vertaa ensin treenata 2 tuntia ja sitten roikkua netissä, et onks joku kommentoinu... Okei, mä olen vanhan liiton miehi... eiku naisia, mutta toi on kyllä ihan pelle-touhua. Oman lajin sivuilla voi käydä sillon tällön, jos on asiaa tai kisat, miksi siellä pitäs roikkua koko ajan.
        Ei tossa se urheilu ole ongelma vaan tuntuu olevan noilla ihmisillä se muu ajan käyttö.


    • Laughing Gnome

      *kuolee nauruun*

    • Juoksuleski

      Minun kohdallani "meikän" ´visio toteutui. Sohvaperunamieheni löi ensin vetoa työkaverin kanssa puolimaratonista. Sitten alkoi säännöllinen lenkkeily työkaverin kanssa, tuli kuntosalin juoksukoulu ja juoksuseuraan liittyminen, seuran leirit ja yön yli kestäneet kisamatkat. Kannustin häntä ja olin iloinen että oli löytänyt harrastuksen, en motkottanut. Lopulta epäilyt heräsi, mutta porukassa oli kuulemma vain kavereita. Lapset oli jo isoja joten en viitsinyt moista sietää. Nyt ex-sohvaperunani asuu yhden "seurakaverin" kanssa ja ilmeisesti tuskailee kun tuli valinneeksi väärän ilmeisesti testaamistaan useammista "seurakavereista". Älkää hyvät ihmiset olko yhtä sinisilmäisiä kuin minä olin vuosia. Kyllä niiden leirien ja kisamatkojen aktiviteetit on muuta(kin) kuin juoksua.

      • tällanen kokemus

        Sama visio toteutui minullakin.
        Niin oltiin muka "rakastunutta" miestä, oli tosiaan leirit ja kisamatkat, yhä enemmän harjoituslenkkejä seurakaverinaisen kanssa.
        Mutta VAIN ja ainoastaan kuulemma juoksukavereita.
        Sitten vaan ilmoitus minulle, että asiat on näin, että kimpassa ovat, saman tien yhteen asumaan ja minä jäin siihen että "häh", mitä tapahtui.
        Tosin tässäkin suhteessa valinta osui kuulemma pieleen ja sai todellisen pirttihirmu-narsistin vaimokseen.
        No, ihan oikein sille ;)
        Mutta ihmetyttäähän se, miten suuri voima yhteisellä harrastuksella voikaan olla ja tuntuu menevän kaiken muun yli.
        Ei sitä tällainen ihminen tajua, kenen elämä ei ole yhtä juoksukilpailua.


    • worrester

      Yön yli leireillä ja kisamatkoilla tyrät rytkyy jos puolisot ei ole matkassa. Johan tuon kaikki tietää. Aika sisäsiittoista touhuahan tuo on.
      Koetaan, että oma puoliso ei ymmärrä elintärkeää harrastusta ja seurakaveri tukee ja ymmärtää. Äkkiä siinä housut tippuu jalasta ja ollaan samassa sängyssä. Juoksua harrastava nainen ymmärtää miestä paremmin kuin se läski sohvaperuna siellä kotona ja kirkuvat kakarat.
      Voihan se läski sohvaperuna puoliso hakea vastikkeeksi itselleen toisen läskin sohvaperunan. Saa lapsetkin isän itselleen, joka on kotona kun makaa sohvalla ja kittaa kaljaa ja mättää makkaraa naamaansa.

      • Juoksuleski

        Olen itse liikunnan ammattilainen enkä taatusti ollut enkä ole "läski-sohvaperuna-puoliso". Uskon myös edelleen pärjääväni kevyesti ulkonäöllisesti tuolle exäni nykyiselle seurakaveriasuinkumppanille. Ja niitä "kirkuvia kakaroita" exäni sai uudessa suhteessa hoidettavakseen neljä 2-8 vuotiasta - omamme ovat jo aikuisia. Tarkoitan vain sanoa, että worresterin "sportti vaihtaa läskin timmiin ja vapaaseen"- yleistys ei näissä juoksupiirien parinvaihdoissa pääsääntöisesti lainkaan pidä paikkansa. Lieneekö pikemminkin niin, että nämä lastensa isien hylkäämät yksinhuoltajajuoksijattaret ovat keksineet viidenkympin kriisissä rypevissä uusio-urheilijamiehissä potentiaalisia rahoittajia ja lastenhoitajia... Jotta voivat sitten itse vapaammin harrastaa rakasta juoksuaan.


      • vai niin

        juostaanko yhressä maailman ympäri. Laugussa leipää ja piimää vaan


    • worrester

      Suo siellä, vetelä täällä. Oma vika jos ottaa lapsellisen yksinhuoltajan. Ei taaskaan ole aikaa lenkkeillä kun hoitaa uuden tyttöystävän lapsia.
      Paree kattoa lapseton, timmi nainen. Yhdessä voidaan parannella maratonaikoja ja rahaakin riittää paremmin maratonmatkailuun.
      Ja onhan lapseton oikeasti timmi ja hyvännäköinen. Synnyttänyt yh ei vastaa mielikuvaa timmistä ja nuoresta, kiinteälihaisesta ja mehukkaasta vaihtokaupasta.
      Oma vika jos vaihtaa lapselliseen. Fiksu vaihtaa lapsettomaan. Lapsettomalla on aikaa palvoa urheilijamiestään ja toimia huoltajana ja kuskina kisamatkoilla.

      Ja parasta. Perheelliset juoksukaverit kadehtii kun heillä on kotona läski ja mariseva vaimo ja minulla timmi ja mehukas uusiovaimo.

      • jxkdew

        Täyttä asiaa joka sana!!!


    • tällainen kokemus

      Mites se "worrester" nyt sai asian käännettyä niin, että se uusi timmi mimmi siinä jää miestään palvomaan, kuskiksi ja huoltajaksi :D
      Kyllä ainakin minun tapauksessa tällä uudella naisystävällä liikunta on addiktio ja PALJON "pahemmassa" mallissa kuin miehellä.
      Mitä timmiyteen tulee, niin toki juoksen itsekkin, mutten ole ns hurahtanut juoksuun, en leireile, kilpaile, enkä päivitä foorumeille.
      Ja kyllähän uudellakin naisystävällä on lapsia, useampikin.
      Eikä viiskymppisellä taida paljon olla todellisuudessa mahdollisuuksia lapsettomaan, nuoreen timmiin tyttöystävään :)
      Toki ymmärsin, että "worrester" kirjoittaa kieli poskessa härnäysmielessä ;)
      mutta jos kuitenkin haetaan jutusta sitä pientä asiaa ja totuudensiementä, niin näin.
      Se siinä pikkasen arvelluttaa, jos ihmisten elämä täyttyy pelkästä juoksusta, kilpailumatkoista, harjoituksista, uuteen kilpailuun valmistautumiseen, vanhasta toipumiseen, niin millä sen elämän täyttää, kun juoksuharrastus siinä mittakaavassa joskus päättyy??
      Ja samoin se, jos aikaisemmin leireille lähteminen on ollut jännittävää ja paljon odotettu tapahtuma, juuri sen olemassa olevan kakkosnaisen vuoksi, niin miten asia tulee muuttumaan, kun yhtäkkiä se samainen nainen onkin oma avovaimo, joka päivä nähty ja arkiseksi muuttunut suhde.
      Onko niissä tapahtumissa sen jälkeen sitä samaa meininkiä ja jännitettä, kun mukana kulkee joka paikassa se nalkuttava, komentava vaimo, toiset miehet siellä "vapaita" kuin taivaan linnut ja yhdellä muija mukana ;D

    • Mannish Boy

      Helkkari soikoon. Eikö noilla leireillä ja maralaivoilla hit and run -meininki ole paras vaihtoehto.
      Sietämätön ajatus se, että raapaisee jonkun akan matkaansa reissuilta.

      • pelottaa niin

        Kohtahan on endun syysleiri käsillä. Mustasukkaiset ultralesket täällä vain vinkuu. Pitäkää itsestänne huolta, ei tarvii pelätä että vaimo tai mies ei tuukkaan kotosalle.


    • Hantuliini

      Jeps, tsemiä. Tossu liikahtaa!

    • 5ga

      Taitaa juoksijoitten maailma olla vähän yksinkertainen: joko olet timmi maratoonari/ultraaja tai sitten juoppo läski sohvaperuna.

      Ahoi juoksijat! Maa kutsuu, elämä on täynnä vaihtoehtoja.

      • 5gb

        Taitaa suomi24 maailma olla vähän yksinkertainen: joko olet ristiinpaneva foorumilla maleksiva maratoonari/ultraaja tai sitten narsisti.

        Ahoi nörtit Maa kutsuu, elämä on täynnä vaihtoehtoja.


    • Åbost

      Hahhahaaa ja oikeen toisen kerran hahhaahhaa!!!!
      Piti oikein käydä katselemassa kuvia eräästä ultrakisasta, että minkälaisia timmejä misuja ja kolleja siellä juokseekaan.
      Meinasin tikahtua nauruun....enempää ei vissiin tarvihe kertoa ;)

    • talk is cheap

      No ei tarvitse. Tiedossa on, että ultran huipulla on 5-8 kaveria ja sen jälkeen tulee ryhmä, jonka motiiveja voi vain arvailla. Miksi tuhlaavat elämäänsä moiseen, kun maailmassa voisi olla heillekin parempaa tekemistä. Elämä on mahdollisuuksia. Alkakaa tajuta!

      • machbecht

        Minä käyn konserteissa ja teatterissa ja luen hyviä kirjoja. Toki lenkkeilenkin pari kertaa viikossa. Mutta kyllä näistä konserteistakin ja hyvistä kirjoista voi kirjoittaa facebookkiin ja saada kommentteja ja peukutuksia kavereilta.
        Kävin pari vuotta sitten puolikkaan juoksemassa ja ihmttelin kun räkä ja hiki lensi. Ovatko ihmiset noin tosissaan harrastuksensa kanssa.


    • Mr Spiga

      Muakin on alkanut huvitamaan se, miten hölkkäjengi (ainakin osa) ottaa itsensä ja lajinsa turhan tosissaan. Pukkarissa on joskus ihan älytöntä läyhäämistä ja kireyttä. Pingottuneita tyyppejä, jotka niukin naukin pystyvät pitämään kateuden ja hatutuksen piilossa.
      Hieman downshiftausta. Eli hölkkääjälle tekis oikein hyvää yrittää perehtyä kirjallisuuteen ja elokuviin. Kannattais hankkia maalaishölkkääjien esim. joku stadilaishipsteri mentoriksi.

      Elämä on muutakin kuin lenkkeilyä, maraa ja akillesvaivoja.

      • maratonmaratonmaraton

        Maraton on parasta mitä ihmiselle voi tapahtua!!!


    • bestinthewoeld

      Maraton voittaa orkun milloin vain. Se on parasta maailmassa

      • kokonainen hölkkää

        Ohoh! Onkohan nää trolleja! Varmasti maraton voi olla hieno kokemus, huippukokemus! Mutta että parasta...?! Todennäköisesti vain kontaktivammainen ihminen sanoo noin. Tiedoksi, että huippukokemuksia saadaan myös mm. tutkimustyön, taiteellisen toiminnan, ihmissuhteiden, luontoelämysten piirissä.


    • Näkökulmia asiaan

      Kyllä justiinan kanssa enimmäkseen tulee toimeen. On vain tyytyväinen kun mies ei makaile kotona vaan treenaa, ja voi ylpeillä hyväkroppaisella miehellä kavereilleen.

      Jos timmiä naista kaipailee, on luonteenkin oltava säyseä. Harvinainen yhdistelmä.

      Yksi vaihtoehto on käydä maksullisissa. Silloin saa hoikkaa naista, eikä tarvitse tuhlata aikaa parisuhteeseen, joka kuitenkin rajoittaa urheilemista.

      • 13+8

        Mitenkä mahtais onnistua kahden juoksijan liitto, jossa molemmilla kunnianhimoiset tavoitteet?
        Mahtaako tällaisessa liitossa löytyä tasapainoa?
        Mitä hyviä ja huonoja puolia odotettavissa?


    • Pihkalan Tahko

      3.30 marat ja sitä huonommat ja niihin upotettu aika lenkkeilyyn ovat hukkaan heitettyjä elämiä. Aatelkaas. Joku ryynää 6-7 vuotta, eikä saavuta edes 3.30 maraa.

      Eikö silloin voisi joku, jolla on järki päässä, ilmoittaa kauniisti, että lopeta jo hyvä mies. Pelkkä sauvakävely tai 2-3 hölkkää viikossa riittää.

      • heli.lle

        Puhutko Tahko nyt pelkästään miehistä?
        Entäs naiset?


      • -

        Mikä siinä kutoilussa menee hukkaan?

        Ja mitä tekee esimerkiksi 2.30-3.00 ajoilla maratonilla? Vaatii jo paljon aikaa ja vaivaa, eikä sellaisilla tuloksilla vielä pääse palkintorahoille tai mitaleille vähänkään isommissa kisoissa.

        Jo tyyppi ryynää ne 6-7 vuotta ja se parantaa elämisen laatua, voisi ne 6-7 vuotta kai käyttää huonomminkin.


    • Ozzy osbourne

      Tossahan se sanottiin. Pelkkä sauvakävely tai 2-3 hölkkää viikossa riittää. Silloin jää aikaa tärkeämpäänkin. Esim opiskeluun tms.
      Etkö osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi?

      • -

        En osaa lukea enkä ymmärrä sinua.

        Jos kaveri ottaa tavoitteeksi 3.30 maratonilla ja kyseinen aika motivoi häntä, koska se on ehkä realistinen tavoite. Sitten hän juoksee 50 km viikossa 6-7 vuotta.

        Itse juosta "ryynäsin" ilman sauvoja opiskeluaikoina (noin 6 vuotta) iltaisin, enkä kokenut se olevan mistään pois vaan valmistuin tavoiteajassa. Ei nyt kamalasti harmita, etten koskaan ole alittanut 3 tuntia maratonilla.

        Onhan se sauvakävely ja hölkkäkin jotain. Mutta miksi 3.30 on turhempi kuin esim. 2.50?


    • O.Z.Z.Y.

      Onnittelut, että valmistuit tavoiteajassa. Olet siis ihan hyvä kansalainen. Mutta oletko työllistynyt? Maksatko verosi?

      • -

        Olen ollut töissä vuosikaudet ja maksan veroni.

        Entä kuinka hyvä kansalainen sinä olet? Painatko duunia ja mikä on se huippuaikasi maratonilla?


    • O. Ozbourne

      En usko ilman todistetta. Skannaapa viimeisin palkkakuittisi tänne niin keskustellaan lisää.

      • -

        Esitin sinulle kysymyksen.

        Onko sinulla lukihäiriö vai eikö vain ajatus jaksa liikahtaa päässä?


    • O.O.

      Esitit väitteen, johon odotan todistetta henkeä pidätellen.

      • -

        Saat pidätellä. Toivotan onnea ja tilavia treenattuja keuhkoja.


    • Hardboy

      Mikä on elämässä tärkeämpää kuin maraton ja maratonin juokseminen ja aika. Duunia saa painaa elämässä ihan tarpeeksi. Kannattaa pojat downshiftata ja ottaa lokoisasti. Jää aikaa treenata ja ajatkin paranee.
      Haudallenne ei tule itkeämään työnantaja, mutta juoksukaverinne muistavat teitä kuolemanne jälkeen, että oli se XXX ja XXX kovia tyyppejä. Marankin juoksijat alle 3 tuntiin.
      Elämässä kannattaa yrittää edes jotain saavuttaa. Jos ei ajat parane, kannattaa lopettaa koko juoksu, koska juoksulla ei ole mitään merkitystä, ellei pysty kehittymään.
      Naisia ei kannata ottaa riesaksi. Niitä saa painaa ihan irtopainoksina. Aina joku mimmi jossain leirillä tai kisamatkalla on valmis ukkoaan pettämään. Naimisissa olevat naiset on helpompia ja eivät jää roikkumaan.

    • Jack Torremolinos

      Traagista, että joku vetää herneen nenään, jos kritisoidaan sitä, että treenaa vuosikaudet, eikä pääse maraa edes alle 3.30.
      Onhan se ihan älytöntä. Eihän yli 3.30 tuloksia arvosta kukaan. Pitäisi se itsekin tajuta. Mielestäni silloin on paras tunnustaa tosiasiat ja orientoitua niin, että kuntoilun painopisteenä on yleinen hyvinvointi, johon kuuluu mm. jaksavuus työssä ja vapaa-ajalla.
      Tuossa aloituksessahan on juuri puhe tästä. Maanisuuteen kallellaan olevat hölkkääjät uhraavat jopa läheisimmät ihmissuhteensa hölkän vuoksi.

      • -

        Mutta mikä on ns. treeniä ja mikä kuntoilua?

        Ja mitä merkitsee lahjakkuus tms?

        Tässä on parasta jälleen muistuttaa, että moni käyttää aikansa huonomminkin.

        Jos urheilee 2 tuntia päivässä, sitä joku pitää jo treeninä, jos on vähänkin tehokkaampaa liikuntaa. Ovatko nuo 2 tuntia välttämättä mistään oleellisesta pois, jos niillä korvataan esim. television katselu tai netin selaaminen tai muu hömppä?

        Kritisoikoon kukin enemmänkin omia tekemisiään, kun esim. jonkun toisen juoksuharrastusta. Ja jos ei oma mies tai justiina kelpaa, niin nykyään on tapana erota.


    • Ziga Bum

      Näkökulmia asiaan:
      *Kyllä justiinan kanssa enimmäkseen tulee toimeen. On vain tyytyväinen kun mies ei makaile kotona vaan treenaa, ja voi ylpeillä hyväkroppaisella miehellä kavereilleen.

      Jos timmiä naista kaipailee, on luonteenkin oltava säyseä. Harvinainen yhdistelmä.

      Yksi vaihtoehto on käydä maksullisissa. Silloin saa hoikkaa naista, eikä tarvitse tuhlata aikaa parisuhteeseen, joka kuitenkin rajoittaa urheilemista*

      On sulla aivoitukset. Keskity nyt vaan siihen omaan justiinaan. Mut kehuuko se oikeesti hyväkroppaista äijää kavereilleen. (Tää liitto ei tuu kestämään).

      • paraha

        Onko juoksijat hyväkroppaisia. Minen oo kyllä nähnynnä


    • Schwarzenegger

      En minäkään. Mutta ajattele, että tuo ylläoleva kahjo kuvittelee niin.

    • -

      Isot lihakset, surkastunut kalu.

      • .Jorma.

        Pienet lihakset, iso kalu. Vai?


    • Mr Masl

      Mutta oikeesti. Kyllä se vaan niin on, että miehen kauneusihanne on leveä selkä ja hartiat, lihaksikkaat käsivarret ja suht litteä vatsa. Kyllä jokainen pitkänmatkan ruipelo sen tajuaa, että menestys pariutumismarkkinoilla määräytyy noiden em. kriteerien peusteella.

      • hoikka mies

        Aivot ratkaisee! Kropasta ollaan montaa mieltä, itse juoksijana voin sanoa että vientiä riittää.


      • -
        hoikka mies kirjoitti:

        Aivot ratkaisee! Kropasta ollaan montaa mieltä, itse juoksijana voin sanoa että vientiä riittää.

        No sitä minäkin sanoisin. Kaipa niitä lihaskimppuja joku mimmi ihailee, kun voivat työntää kapakassa ollessaan tikkuaskin hihan alle, mutta kovin syvällistä suhdetta siitä ei kenties muodostu, jos tupakan poltto on tärkein yhteinen harrastus.


      • elämääääää
        - kirjoitti:

        No sitä minäkin sanoisin. Kaipa niitä lihaskimppuja joku mimmi ihailee, kun voivat työntää kapakassa ollessaan tikkuaskin hihan alle, mutta kovin syvällistä suhdetta siitä ei kenties muodostu, jos tupakan poltto on tärkein yhteinen harrastus.

        Mites lihaskimpuksi tullaan tupakan poltolla?
        Ja mikä hiton kriteeri parisuhteen muodostukselle on yhteinen harrastus ylipäätään?
        Meidän parisuhde rakentuu kaikesta kivasta yhdessä, vaikkei yhteistä harrastusta löydykkään, vaan molemmilla omansa.


    • skythesun

      Juoksijat on kauniita ja viisaita ja hoikkia ja sulavalinjaisia. Lisäksi mukavia ja ihania. Muiden lajien harrastajat polttavat ja haisevat pahalle ja ovat läskejä ja inhoja luonteeltaan.
      Kaikki haluavat juoksijaa.

      • Näkökulmia asiaan

        No mistä tämäkin älyvapaa keskustelu lähti liikkeelle?

        Hoitakoon jokainen omat harrastuksensa ja elämäntapansa. On vähän liian helppoa arvostella toisen tekemisiä, varsinkin netissä. Mutta yleensähän joku aina vähän kitisee, mutta koirat haukkuvat, karavaani kulkee.

        Jos ja kun joku haluaa urheilla omalla tasollaan ja pystyy hoitamaan perhe- ja työasiansa suht. asiallisesti, niin kaikkihan on kunnossa.


    • kokonainen hölkkää

      Liikunta on hyvä renki, mutta huono isäntä - näin myös juoksun kohdalla. Mielestäni ketju on nostanut esiin tärkeä pointin liittyen liikakuntoiluun. Juoksun kohdalla se pahimmillaan on tarkoittanut elämän kapeutumista, elämänarvojen muuttumista, jatkuvaa ylirasitustilan liepeillä olemista, parisuhteen ja perhesuhteiden hoitamisen laiminlyöntiä. Lutherin mukaan ihmiselle jumala on se, miltä hän odottaa kaikkea hyvää. Toisilla se paras asia tai tärkein päämäärä on jonkun ajan tavoittaminen maratonilla tai puolimaralla. Ja se liittyy perustuksiltaan heikon egon pönkittämiseen. Juoksua ja maralle voi harjoitella monenlaisella otteella. Ihailen ja arvostan niitä, joilla juoksu tuo voimaa elämän muihin haasteisiin ja toisaalta tarjoaa rentoutusta ja iloa niiden keskelle.

      Sopivan kuntoilun määrää miettivien kannattaa tsekata tuokin linkki:

      http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288509751098.html

    • Lindbergin Hilma

      Luulen, että kokonaiskuvaa vääristää sosiaalinen media. On paljon hölkkääjiä, jotka hölkkäävät 2-6 tuntia viikossa mutta viettävät sitten jopa enemmän aikaa sosiaalisessa mediassa kertomassa harjoittelustaan ja kommentoimassa muiden juttuja. Helposti syntyy vaikutelma, että harrastaminen on ympärivuorokautista ja sitähän se tietysti sitten onkin.

      Mielstäni kaikenlainen maanisuus on sairasta, liittyipä se sitten mihin tahansa elämänalueeseen. Nyt vain hölkkääminen on harraste, jonka piirissä näitä maanikoita tuntuu olevan aika paljon.

      • ajkh oiaj o

        Aivan, osui vastaan blogi, jossa juoksuharrastajaksi nimesi itseään mies, joka käy lenkeillä noin puolet vuodesta 2-3 kertaa viikossa, eikä aina sitäkään; oli juossut maratonin yli viiden tunnin aikaan, ja häneltä oli siellä myös juoksuopas...


    • hintahuoleton lähiri

      Hölkkäämisestä maanisen tekee kilpailu. Juoksukisoja ja maratoneja on joka niemessä ja notkossa nykyään.
      Joku spinningiä ja bodybalancea harrastava nainen tai salilla kulkeva mies ei edes tiedä kilpailuista mitään. Rouvat käy sauvakävelemässä toisten rouvien kanssa ja aerobicissä mielen virkistykseksi. Herrat keilaamassa ja pelaamassa vaikka lentopalloa.
      Juoksija kellottaa aikoja ja kilpailee jopa kuntoilutasolla. Hän vertailee omia aikoja muiden aikoihin ja yrittää koko ajan parantaa omia aikojaan. Kadehtii naapurin Simoa, joka juoksi 5 minuuttia paremman ajan maralla. Keskinäinen kilpalu tekee erakoksi ja eristää muista. Kuntoilija tarkkailee mittaria ja juoksee vetoja ja tähtää vuoden päästä olevaan kilpailuun. Samaan aikaan naapurin isäntä menee treeniporukan kanssa pelaamaan sählyä ja naapurin rouva spinningiin ystävänsä kanssa.
      Kukaan ei onnittele sitä naapurin rouvaa, että hienoja spinningejä pyöräilet. Mutta kuntojuoksija odottaa, että työpaikalla kaikki huomioi hänen maratoninsa ja onnittelee urheilusuorituksesta.
      Siinä on eri lajien ero ja se, miksi juoksu voi tehdä maaniseksi, erakoksi ja jopa vainoharhaiseksi. Keskinäinen kilpailu.

    • Pallo on pyöreä

      Pitkälti samaa mieltä edellisen kanssa. Tästähän on viime aikoina jopa urheilijat puhuneet. Ilmapiiri on huono. Yhdessätekeminen puuttuu. Kyräillään ja kytätään ja kadehditaan. Toisin sanoen meininki on yksilöurheilussa tosi nuivaa ja lamaannuttavaa. Rystyset valkoisena luetaan maratonien tulosliuskoja ja ollaan kateellisia naapurin Simolle.
      Toisin on joukkueurheilussa. Salibandyn, lentopallon, käsipallon, jalkapallon parissa ihmiset viihtyvät harrastuksen ja toistensa seurassa. Hiki ja herja lentää - pidetään hauskaa.
      Hölkkäkansa herätkää ja tehkää suunnanmuutos jo tänään.

    • Näkökulmia asiaan

      Varmaan maanisia kuntoilijoita löytyy, mutta kuitenkin aika vähän.

      Isompi ongelma on se, että moni liikkuu liian vähän tai ei ollenkaan.

      Itse asiassa vain hyvin harva käyttää liikuntaan liikaa aikaa. Mekin täällä löpöttelemme netissä enimmäkseen turhia höpinöitä. Tämänkin ajan voisi käyttää paremmin.

      Eivät ainakaan joukkuelajit suoraan tee ketään autuaaksi. Kuinka monen lapsen ja siinä sivussa huoltajan elämä on mennyt sekaisin, kun on pitänyt panostaa jalkapalloon tai lätkään?

    • Brefontane

      Joukkuelajeissa opitaan sitä niin tuiki tarpeellista taitoa elää ja antaa toisten elää.

      • totuus on

        joukkuelajissa ei opita ottamaan vastuuta. Jos menee huonosti niin joukkue hävisi, tälläiset tapaukset pärjäävät huonosti työelämässä, ei osata ottaa vastuuta ja tehdä ratkaisuja.


      • Näkökulmia asioihin

        Jossain työporukassa on ihan kiva pelata jotain sählyä.

        Mutta mahtaako kilpailuhenkisessä joukkueessa olla aina kovin tervehenkistä?

        Joskus tuntuu, että meininki on elä ja anna toisten kuolla.


    • NtiDoris

      Itse kuljen eräässä liikuntapaikassa erilaisissa ryhmäliikunnoissa. Aina on hyvä meininki ja fiilis. Hiki lentää ja liikkumisesta nauttii.
      Nuorena olen hiihtänyt kilpaa ja se söi nuorta ihmistä. Murrosiän loppupuolella lopetin ja päätin, että en ikinä enää kilpaile. Se syö ihmistä.
      Lenkkeilen edelleen ahkerasti, mutta ei tulisi mieleenkään osallistua kilpailuihin. Mutta nautinnollisinta on hikinen bodycompact-tunti. Itse kukin sitä, mistä tykkää. Mutta se liikunnan nautinto. Ei se, että voittaa se työkaverinsa/seurakaverinsa/vihamiehensä/bestiksensä.

      Kilpailu saa ihmisestä hänen pahimmat ja mustimmat piirteet esille.

    • Näkökulmia asioihin

      Itse en sietänyt koulussa joukkuelajeja. Toiset nimittelivät ja kiusasivat, jos mokasi.

      Löysin liikuntaharrastuksen noin vähän alle 20-vuotiaana. Juoksua ja hiihtoa sai harrastaa omaehtoisesti ilman paineita. Kukaan ei huudellut eikä tullut kampittamaan.

      Myöhemmin aloin myös kiertämään kuntokilpailijana eri juoksu- ja hiihtotapahtumissa. En ole kokenut tätä rasitteena. Suunnilleen saman verran tulee liikuttua kuin ennen "kilpauraa".

      Elämisen tuskan voi kokea monella tavalla. Fanaattinen juokseminen on vain yksi tapa.

    • Marjukka täällä

      Toisaalta. Ei voi kieltää, että kun näin vanhoilla päivillä (46) on sisällä aktiivikuntoilussa, niin väkisinkin siinä saa tyydytystä, kun kaupungilla törmää esim. kouluaikaisiin tuttuihin, eivätkä he kaikki ole jaksanet pitää kunnostaan. Kyllähän keski-ikäiset naiset havainnoivat toisiaan ja etenkin ulkönäköä.
      Siinä vertailussa harvoin jään kakkoseksi ja kyllä sen kehtaan täälläkin sanoa.
      No minulla liikunta ei ole vain lenkkeilyä. Se on uintia, tanssia, retkeilyä, hiihtoa, golfia, veneilyä. Oikeastaan kaikkea, mikä tuntuu mukavalta ja antaa sisältöä elämääni.
      Elämänkumppania en ole tarvinnut (aloittajalle tiedoksi).

      • paoitmbw+9mitbq´t

        Ai, olen puolestani nuori ollessani 48 ja elvytetty juoksu maistaa! Ei ole varaa eikä kiinnostusta pelata golfia tai veneillä, mutta punttia käyn nostamassa. Juoksussa musta on parasta raikkaan hapen saaminen kehoon, sen tuoma hyvä olo joka tulee lenkkeillessä ja sen jälkeen. Jään ulkonäöllisesti jälkeen monista ikätovereistani sekä myös omista ihanteistani (vaikka mua luullaan jatkuvasti 10 vuootta nuoremmaksi, välillä 20). Jos maailma pysyy elettävänä, en vammadu enkä sairastu, tähtään yhdeksänkymmpiseksi, Siihen nähden olen nuori. 56-vuotias lenkkeilyä harrastava ystävättäreni alkoi juuri seurustella.
        Kunhan saan peruskuntoa, voisin vaikka vuoden päästä lähteä juoksukouluun ja sitä myöten joihinkin juoksutapahtumiin saadakseni juoksutouhuun sosiaalisuutta mukaan. Ja suhteellisuudentaju ei saa hämärtyä.


    • demi1

      Juoksijat on loppupeleissä usein melko yksinkertaista ja saamatonta porukkaa, kun kaikki energia kulutetaan lenkkipoluilla.
      Joku viitsii rääkätä itseään ihan kohtuuttomasti pelkästään sen takia, että voittaa jonkun juoksukilpailun, jota ei kukaan muista ja noteeraa viikon päästä.
      Elämä jää elämättä ja kaikki muu elämän osa-alueet, kun suorittamiseta tulee pakkomielle.

    • Marjukalle

      "Toisaalta. Ei voi kieltää, että kun näin vanhoilla päivillä (46) on sisällä aktiivikuntoilussa, niin väkisinkin siinä saa tyydytystä, kun kaupungilla törmää esim. kouluaikaisiin tuttuihin, eivätkä he kaikki ole jaksanet pitää kunnostaan. Kyllähän keski-ikäiset naiset havainnoivat toisiaan ja etenkin ulkönäköä.
      Siinä vertailussa harvoin jään kakkoseksi ja kyllä sen kehtaan täälläkin sanoa.
      No minulla liikunta ei ole vain lenkkeilyä. Se on uintia, tanssia, retkeilyä, hiihtoa, golfia, veneilyä. Oikeastaan kaikkea, mikä tuntuu mukavalta ja antaa sisältöä elämääni."

      Näinhän se menee. Naisilla on tapana kytätä toisiaan ja toisten kiloja ja ylimielisenä rehennellä, että minä tässä olen laihempi ja hoikempi ja kauniimpi kuin te muut läskit vanhat koulukaverit.
      Ei ole juoksijanaisella empaattisuutta ja ymmärrystä muita naisia kohtaan vaan pelkästään halua esiintyä ja näyttää itseään ja vertailla.
      Juuri näin, juoksijanainen haluaa vertailla. Siksi syy, miksi juoksee. Tässähän se tuli niin selkeästi ilmi. Kilpailu, vertailu ja kadehtiminen. Siinä motiivit.

      Sääli vain jos joku valas ei kadehdikaan sinun upeaa ja laihaa vartaloaan vaan on ihan tyytyväinen pehmeisiin muotoihinsa ja elettyyn elämäänsä ilman suorituspaineita ja perheensä keskellä. Hukkaan meni sekin rehkiminen sitten.

    • Näkökulmia asiaan

      Joku tuossa totesi, että juoksijat ovat yksinkertaista porukkaa, kun itseään rääkkäävät.

      Noh, niinhän jääkiekkoilija ja potkupalloilijakin uhraavat valtavasti omia fyysisiä ja henkisiä voimavarojaan oikeastaan turhan takia. Onko keinotekoisempaa lajia kuin lätkä? Miksei jääkiekkoilija vaikkapa tee muuttohommia tai raudoita betonia? Kuluisi aika ja tarmo hyödyllisempään tarkoitukseen.

      Jos tekee tänään tai huomenna maalin jossain liigassa, ei sitä kukaan muista enää viikon tai ainakaan kuukauden päästä kuin urheilija itse.

    • Medianomi

      Puppua. Väitän, että hienot maalit muistetaan. Siitä osoituksena Youtuben monet videot. Mutta jos voitat jonkun Ossin kirmaisun, niin ei sitä kukaan noteeraa, paitsi joku tilastopajan fakki-idiootti.
      Tämän keskustelun keskeisimmät dimensiot ovat mielestäni 1. Yksinäisyys ja eristäytyminen lenkkimaailmaan ja 2. Sosiaalisuus, yhdessäolo ja hauskanpito.
      Lenkkeily aiheuttaa eristäytymistä ja toiseutta. Joukkueurheilu lisää yhteisöllisyyttä.

      • jotain järkeä jutuihin

        Tuollaista soopaa kirjoittaa vain lahjaton juoksija. Kaikista ei vain ole koviin lajeihin... kuitenkaan tuollainen katkeruus ei ole hyväksi sinulle!


    • Näkökulmia asiaan

      Väittäisin, että tuo "joukkueurheilija" on pelkkä sohvaperuna, joka ei sen paremmin kykene palloilemaan kuin juoksemaankaan. Surffaa vain netissä, ihailee maaleja youtubesta, käy välillä tupakalla takapihalla ja paisuttaa katkeruuttaan.

      Mene poimimaan vaikka karpaloita. Saat hyötyliikuntaa, eikä energia mene hukkaan.

    • NaapurinSimo

      Täällähän on melkein oikeaa keskustelua. Kateus-ja kaktkeruuskorttia lukuunottamatta. Ne ovat jo niin läästseesonia.

    • Näkökulmia asioihin

      Joo. Olet oikeassa. Ihan kasaria.

      Samoin lätkän hehkutus on kai jo out. Mätkivät toisiaan ja huutavat kirouksia.

    • juoksijan puoliso

      Paljon on ollut asiaa juoksusta ja vähän muustakin :)
      Vastausta en ole vain saanut kysymykseen, milloin tää juoksuvouhotus loppuu.
      Ilmeisesti paikalla ei ole lukemassa ketään, kuka ois treenannut/kilpaillut paljon ja säännöllisesti ja sitten lopettanut syystä:?
      No toisaalta.
      Olkoon mikä tahansa riippuvuus, se on geeneissä ja toiset on vaan altttiimpia jäämään riippuvaisiksi mistä tahansa asioista olkoon se sitten viina, seksi, pelaaminen, liikunta, huumeet ym. ym.
      Saattaapi olla, jos tuo ukko ikinä juoksemistaan lopettaa, niin tilalle tulee esim. viina, voisin kuvitella, että siihen on helppo turvautua sen jälkeen, kun tyhjiö liikunnasta jää.....
      Onhan noita huippu-urheilijoita nähty, kenen riippuvuus on siirtynyt suoraan viinaan.
      Addiktio on sairaus ja helposti vaan vaihtaa kohdetta, kun toinen riippuvuus syystä tai toisesta loppuu, toinen alkaa.

    • Dr. Who

      Oletko ajatellut kysyä asiaa suoraan mieheltäsi? Usein ratkaisu syntyy, kun vaan rohkeasti tarttuu asiaan. Älä kuitenkaan kerro, että olet hakenut apua ongelmaan täältä Suomi24 palstalta (onneksi sentään täältä, etkä Juoksufoorumilta). Siellä on ollut pari varottavaa ketjua, kun joku onneton on mennyt avaamaan ongelmiaan.
      Voi nimittäin olla, että puolisosi loukkaantuu, kun saa tietää, että levittelet parisuhteeseen liittyviä asioita nettiin.
      Toivon, että ongelmanne ratkeaa ja elämänne palaa normaaliin päiväjärjestykseen.

    • juoksijan puoliso

      No sanomattakin selvää, että turhaan kysellä mitään.
      Eihän sitä kuitenkaan voi tietää. Ajattelin, jospa täällä ois ollut kokemusta jollain, eli missä vaiheessa mahdollisesti tulee kyllästyminen tai muuta.
      Sitä kokemusta odotin, mutta taitaa se juoksu olla sitten vaan sellasta, ettei siihen kyllästytä, vaan tahkotaan menemään vielä seitsenkymppisenäkin, jos terveys säilyy :/
      Ja ihan sama, vaikka tietäisikin minun kyselleen asiaa täältä.
      Siis aivan sama!
      Nytpä heräsikin kiinnostus, että voi kunpa löytäisin ne pari mainitsemaasi ketjua juoksufoorumilta....

    • Tozzi

      Varmaan loppuu juokseminen eri syistä eri ihmisillä. Jos on impulsiivinen ihminen niin usein innostuvat nopeasti asioista mutta innostus voi myös sammua nopeasti. Pitkäjänteinen ja pitkäpiimäinen tyyppi puolestaan voi hyvinkin saada kiksejä juoksmisesta vaikka hamaan tappiin asti.

      Maratilastoista voi päätellä, että siellä on pieni joukko, joka on juossut vuosikausia mutta varmaan keskivertohölkkääjä kyllästyy 1-6 maran jälkeen. Tai ei vaan paikat kestä.

    • exjuoksevapuoliso

      Joskus ihmiset heräävät jossain vaiheessa ja ymmärtävät, mikä elämässä on tärkeintä. Joskus eivät.
      Minulle herääminen tuli 8.n marathonin jälkeen. Olin ihan liian syvällä siinä maailmassa.
      Viikonloput meni pitkiksissä ja viikoilla illat lenkillä. Lenkkejä tuli kirjattua ja netissä surffailtua.
      Herätys tapahtui siinä vaiheessa kun huomasin, että perhe ei tatvitse minua enää. Olin itsekin ahdistunut ja masentunut ja ajatukset pyörivät vain tuloksissa ja siinä, kulkiko lenkki vai ei. Seuraava tavoite painoi päälle ja edellisestä palautuminen kesken.
      Lapset ärsyttivät vaatimuksineen ja puolison toiveet sunnuntaiaamun aamuhellittelystä hermostutti. Minunhan pitää olla aamupitkiksellä. On ohjelman mukaan vuoro 28km loppua kohti kiihtyvävauhtisena, koska ilman sitä ei seuraavassa marathonissa rasvanpoltti riitä lopussa ja aika saattaa olla pari minuuttia huonompi. Monen kuukauden treeni menee pilalle puolison seksihalujen takia.

      Lopetin ja heräsin kuin pitkästä painajaisesta. Enää ei ahdista ja viikonloppuaamuisin nukun pitkään ja hellin miestäni aamulla herättyämme. Perheenä vietämme aikaa ja kuuntelemme aidosti toisia. Enää en stressaa kiloista vyötärölläni ja mittarin olen upottanut laatikon perimmäiseen nurkkaan. Nykyään lenkkeilen omaksi ilokseni.

      Tätä on vain entisen porukan vaikea ymmärtää. Koko ajan kysellään, vammauduinko vai luovutinko kun en saavuttanut tavoitteitani. Eikö näistä kuvioista voi päästä irti ihan vain siksi, että kyllästyy koko touhuun. Se ei meinaa sitä, että alkaa elää sohvaperunan elämää. Haluaa vain elämäänsä muutakin sisältöä kuin teennäisiä numeroita ja lukuja.
      Ehkä ap.n puoliso myös joskus ymmärtää, mitä menettää, ellei heräämistä tapahdu.

      • Vaimo+4 lasta

        Eli sinulla meni homma yli, näinhän voi käydä muissakin lajeissa ja vaikkei urheilekkaan niin työelämässä myös. Itse vuosia maratonia harrastaneena en koe asiaa stressaavana. Harjoittelen keskimäärin 10*/vk ja kilsat vaihtelee 100-180 välillä. Maraton mennyt alle 2.30 ja tulee vielä paranemaan. Töissä käyn normaalisti, tosin ajankäyttöä täytyy hiukan suunnitella. Tollanen treeni ottaa päivässä vain parisen tuntia, toki palautua pitää huolella. Sitten kun lopetan tavoitteellisen harjoittelun niin kuntoilemaan tulen jokanpäivä juoksemalla, enemmän se antaa kuin ottaa!


      • pötypuhetta tuo
        Vaimo+4 lasta kirjoitti:

        Eli sinulla meni homma yli, näinhän voi käydä muissakin lajeissa ja vaikkei urheilekkaan niin työelämässä myös. Itse vuosia maratonia harrastaneena en koe asiaa stressaavana. Harjoittelen keskimäärin 10*/vk ja kilsat vaihtelee 100-180 välillä. Maraton mennyt alle 2.30 ja tulee vielä paranemaan. Töissä käyn normaalisti, tosin ajankäyttöä täytyy hiukan suunnitella. Tollanen treeni ottaa päivässä vain parisen tuntia, toki palautua pitää huolella. Sitten kun lopetan tavoitteellisen harjoittelun niin kuntoilemaan tulen jokanpäivä juoksemalla, enemmän se antaa kuin ottaa!

        Sullakin vaimo vois vastata hiukka toisella tapaa.
        Rajoittahan tuo nyt oikeesti perheen kanssa vietettyä aikaa esim.
        Pystytkö spontaanisti lähtemään mihinkään? Vai pitääkö kaikki aikatauluttaa sun lenkkien ja harjoitusten mukaan?
        Jos sulla menee treeniin JOKA päivä toi aika, päälle venyttelyt ja palauttelut
        (lue: olla tekemättä mitään), vcarmaan sen jälkeen käyt "purat" lenkkisi koneelle, luet toisten kirjoitukset ja treenit, niin oikeesti ei todellista aikaa kyllä sunkaan perheelle jää.
        tietenkin kilpailut, leirit ja muut viikonloppuisin päälle.
        Tuskinpa on vaimo ja lapset tyytyväisiä, jos ei heidän ykkösasia ole elämässä juokseminen niinkuin sulla:)


      • 2.30
        pötypuhetta tuo kirjoitti:

        Sullakin vaimo vois vastata hiukka toisella tapaa.
        Rajoittahan tuo nyt oikeesti perheen kanssa vietettyä aikaa esim.
        Pystytkö spontaanisti lähtemään mihinkään? Vai pitääkö kaikki aikatauluttaa sun lenkkien ja harjoitusten mukaan?
        Jos sulla menee treeniin JOKA päivä toi aika, päälle venyttelyt ja palauttelut
        (lue: olla tekemättä mitään), vcarmaan sen jälkeen käyt "purat" lenkkisi koneelle, luet toisten kirjoitukset ja treenit, niin oikeesti ei todellista aikaa kyllä sunkaan perheelle jää.
        tietenkin kilpailut, leirit ja muut viikonloppuisin päälle.
        Tuskinpa on vaimo ja lapset tyytyväisiä, jos ei heidän ykkösasia ole elämässä juokseminen niinkuin sulla:)

        Höpö höpö. Ei lepo tarkoita sitä että on tekemättä mitään! Enkä tiedän itse asian parhaiten. On selvää että ennen maratonia ollaan tiukilla ja treenit menee joskus etusijalle mutta eikö muissa lajeissa näin ole??? Pitäisi katsoa kokonaisuutta, mitä harrastus antaa ja mitä ottaa. Juoksu on siitä hyvä harrastus että sitä voi tehdä missä tahansa ja lähes mihin aikaan tahansa. Jos mennään kyläilemään yllättäen niin aina lenkin voi siirtää tai jäädä aikaisemmin pois kyydistä ja juosta loppumatka. Jos ei kymmeneen vuoteen ole narinoita vaimolta kuullut niin se kertoo paljon, vai mitä??? Mulla ei ole tarvetta roikkua netissä vapaa-ajalla joten senkin ajan voin käyttää kotitöihin. Kysymys on lopulta kokonaisuuden hallinnasta, jos menee yli niin tekemisiä pitää pysryä analysoimaan!


      • 2.30
        2.30 kirjoitti:

        Höpö höpö. Ei lepo tarkoita sitä että on tekemättä mitään! Enkä tiedän itse asian parhaiten. On selvää että ennen maratonia ollaan tiukilla ja treenit menee joskus etusijalle mutta eikö muissa lajeissa näin ole??? Pitäisi katsoa kokonaisuutta, mitä harrastus antaa ja mitä ottaa. Juoksu on siitä hyvä harrastus että sitä voi tehdä missä tahansa ja lähes mihin aikaan tahansa. Jos mennään kyläilemään yllättäen niin aina lenkin voi siirtää tai jäädä aikaisemmin pois kyydistä ja juosta loppumatka. Jos ei kymmeneen vuoteen ole narinoita vaimolta kuullut niin se kertoo paljon, vai mitä??? Mulla ei ole tarvetta roikkua netissä vapaa-ajalla joten senkin ajan voin käyttää kotitöihin. Kysymys on lopulta kokonaisuuden hallinnasta, jos menee yli niin tekemisiä pitää pysryä analysoimaan!

        Vielä jatkoa edelliseen. Perhe tulee ykkösenä, sitten työ ja kolmantena harrastus eli juoksu. Tuo kaksi tuntia päivässä on ehdoton yläraja, sisältää juoksut/voimaharjoitukset/venyttelyt.


    • Jäck The Läd

      Kovaa treenaat, jos viikossa 10h ja kilometrit enimmillään 180. Sehän tarkoittaa lähes viittä maratonia 3h vauhdilla. Onnittelut siitä!

    • Johnhollmes

      18km/tunti eli peruslenkkien vauhti 3.20/km.
      Selailin maratonlistoja lävitse ja mietin, kuka olet. Kovat on lenkkivauhdit ja tasokin on kova.
      Tuo on jo oikeaa juoksua, eikä hölkkääjien wannabeejuoksua.
      Jotkut ne osaa yhdistää perheen ja työn ja harrastuksen. Toiset eivät osaa priorisoida, mikä on tärkeintä.

      Noin kova juoksija jaksaa varmaan myös tyydyttää vaimonsa.

      • alle 2.30

        10krt/vk ja kovimmillaan 180 km/vk. Aikaa menee kaikkiaan parisen tuntia päivässä, lenkkivauhdit keskimäärin 4.20/km (2.55-4.45). Mistä sait tuon 3.20 vauhdin??


    • Johnhollmes

      180km 10 tunnissa on 3.20/km

    • Half Pint

      Jos lopettaa juoksemisen yht'äkkiä niin alkaako sen jälkeen automaattisesti istua sohvalla ja juoda kaljaa?

      • jep jep

        Ei, kun varmaan pitää ensin hakea mielialalääkitys...


    • Merja-Kristiina

      Urheilu kuitenkin on parempi kuin kapakoissa istuskelu ja viinan juonti, johon minun tuttaviani on sortunut ja vaimot istuvat kyllästyneinä kotona heitä odottamassa. Siihen jos mihin uppoaa rahaakin. Yritä etsiä itsellesi joku kiva harrastus, jossa alat käydä - käsityökerho - seurakunta tai mitä tahansa missä voit olla vaikka avuksi toisille. Tai ala käydä kirpputoreilla ja keräillä vaikka vanhoja esineitä.

      • voi voi

        Ja minäkun luulin että se karaoke on hyvä harrastus, vastapainoa muille raskaille harrastuksille. MUTTA alkoi kova laihduttaminen ja itsestä huolehtiminen, aluksi saattoi mennä likaisissa kalavaatteissa laulamaan, mutta ei enää. Sieltäpä löytyikin helppo naimisissa oleva kaksijalkainen nakkimakkara , alkoi valehtelu ja salailua viisikymmentä puhelua kuukaudessa ja pari kertaa viikossa neljä tuntia karaokeharjoittelua ja tanssia . Kotona niinkuin ei mitään muuta kun pokerinaamaa ja kaksoiselämää. Kyllä inhottaa mutta onneksi lopulta älysin ja sain kaiken selville ja vaihdoin maisemaa. Hyvät laulun sanat.... sitä saa mitä tilaa...että silleen...


    • JEEEEEEEEEEEEEEEEE

      KYLLÄ SE LOPPUU AIKANAAN KUN UKKOS POLVET MENEE PASKAKS. NO HÄTÄ. EI IHMISTÄ OLE TEHTY JUOKSEMAAN. ETTÄ KYLLÄ SE TULEE VIELÄ SEINÄ VASTAAN HÄNELLE, ODOTTELE RAUHASSA.

      T. POLVET MENI JO PASKAKS JUOKSEMISESTA

    • Ota sitten ero!

      Olet ilmeisesti itse rupsahtanut plösö ja kateellinen miehellesi.

    • Nimimerkki 3 + 1

      Ehkä sun kannattaa kysyä suoraan häneltä. Mikä uhkaa parisuhteenne ei ole miehesi harrastus, vaan kyvyttömys ymmärtää miestäsi ja kyvyttömyys puhua asiatsa ja kyvyttömyys hyväksyä ja kunioittaa miestäsi, sellaisena kuin on.

    • ero vireillä

      Se loppuu sit, ku eroatte. Miestäsi ei kiinnosta sun tarpeet. Omat vaan. Minä minä minä. Itsekäs ihminen. Hän saatta tarvita sua pitämään huushollia kunnossa; taloudenhoitajaa. Sen hän voi ostaa rahalla. Sä annat ilmaiseksi. Elämä on valintoja täynnä.

    • parasta ikääkohti...

      Olen 58 mies ja lompoottelen muutaman kerran viikossa , myös hiihtelen laskettelen , uimassaki käyn yms pelit päälle..eikä ikänumerot paina..päinvastoin , testosterooni antaa hyvät paukut yöks/ päiväks ois vaan joku.siihen vielä , ku vaimoke on siihen urheiluun niin haluton ?? pitäisköhän hänet vaihtaa ?

    • Naimaan vaan

      Se on hyvä peitetarina. Saa tulla hikisenä tai vaihtovaatteissa takaisin naimasta.

    • anteeksi aiheetomuus mutta tarvitsen näkyvyttä! Osallistuimme kaverini kanssa One direction kilpailuun, jossa ideana on ottaa levynkansikuva ja saada sille tykkäyksiä. Otimme neljä kuvaa pikkusisaruksistamme ja nyt tarvitsemme kipeästi tykkäyksiä jotta pääsisimme viiden parhaan joukkoon josta voittaja arvotaan; kyseessä on loistava palkintomatka New Yorkiin näkemään One direction pop-yhtye! Olemme suuria faneja ja yritämme kaikkemme! Siispä, auta meitä tykkäämällä neljästä kuvastamme jotka löytyvät seuraavista linkeistä; http://www.sub.fi/onedirection/#e/5086def3893149.62946891 http://www.sub.fi/onedirection/#e/5086e5129bdac7.80765239 http://www.sub.fi/onedirection/#e/5086e02e095733.61434043 http://www.sub.fi/onedirection/#e/5086e21dbe1f23.52135099 Tarvitsemme tykkäyksen kaikkiin kuviimme! Tykkäys tulee facebookkiisi, mutta sen voi piilottaa aikajanalta ja kisasivulla kukaan ei nää tykkääjien nimiä, joten et häviä mitään ja saat hyvän mielen kun olet ollut meille suureksi avuksi! :) KIITOS !!

    • vastaa

      Entä voiko parisuhde pilata harrastuksen?

    • Kohtuus kaikessa, jos haluaa elää parisuhteessa. Sano miehellesi, että tuet hänen tärkeää urheiluharrastustaan, kunhan miehesi tukee sinua sinulle tärkeissä asioissa. Parisuhteelle täytyy myös löytää aikaa ja voimia. Jos muuta ei jaksa tehdä, kuin treenata, sit menee yli. Sillon tällöin veren maku suussa tehdyn lenkin sijaan, yhteinen iltakävely voisi olla paikallaan. Mutta, voisi miehelläsi huonompiakin harrastuksia olla, kuin urheilu :)

      • Parisuhteessa kaikesta pitäs pystyä puhuun, ilman pelkoa, että toinen vetää herneen nenään


    • Miksi harrastuksen pitäisi loppua? Onko se jotenkin teidän suhteellenne haitaksi? Pitäisikö sinunkin hankkia joku harrastus tai hurahtaa johonkin kivaan puuhaan.

    • Hai sie kotikäki

      Teki mitä teki kunhan suu on verellä ja kunto koholla.

    • mene naimisiin

      ja kuolet sisäisesti!

      miehet on onnellisia ja vaimot haluaa pilata sen onnen XD haha kaikki naiset on hulluja LOL

    • rajatonta

      Anna juosta!

    • perttuu

      Minulla on vaimo jooka laittaa herkkuja. Sillon mun on mentävä polttamaan ylimääräiset läskit pois.

      VAIMOt! älkää liikaa syöttäkö miehiä muuten he lähtevät lenkille.

      • vaeltaja...

        Jos rakastaa juoksemista niin antaa juosta vain! Ihminen on kuitenkin luotu liikkumaan. Ei siitä kuitenkaan tarvitsisi niin isoa numeroa tehdä että normaalia arkea haittaa. Voittajatkin ovat loppupeleissä niitä nöyrimpiä tyyppejä, ei heitä ketkä pitävät suurinta mekkalaa saavutuksistaan.


    • Fat_Bastard

      Olisko sohvaperuna sitten parempi?

    • tupu

      mieluummin kai se juokseva ja kuntoileva puoliso kuin sohvalla kaljan kans löhöävä??
      miksei se juokseminen voisi olla teidän yhteinen harrastus?

    • sunne

      Olisit iloinen että juoksee. Voisi olla pahemminkin. Älä valita olemattomista asioista.

    • läheltänähnyt

      Kun liitossa toinen puolisko alkaa vietää aikaa harrastuksessaan käytännössä kaikki illat pois kotoa on syynä aina tyytymätömyys toiseen puoliskoon.
      Lähes aina kysymys on seksistä. Pihtarilta / impolta puoliso lähtee sananmukaisesti liikkeelle ja vaihtaa lopulta paria. Luonnollista.

    • lamasia

      Tai sitten hankit oman elämän ja annat miehesikin elää..

    • hups.

      Juoksija tuskin lopettaa koskaan, jollei sitten jalat tai pumppu tee lakkoa. Se "juoksijan taivas" eli endorfiini ryöppy mitä siitä kilometrien taittamisesta kumpuaa, on sellainen innoste, että oksat pois. Ja tietenkin aina aikansa parantamisen yrittäminen on motivoivaa kilpailuhenkiselle.

      Hyvä tai huono asia, niin maratoonaaminen yms pitkänmatkan juoskentelu ei ole terveyttä edistävää. Eli todennäköisesti jossain vaiheessa alkaa "piiputtamaan" elimistö. Sinuna kuitenkin joko hyväksyisin ja antaisin miehen tehdä mitä rakastaa, tai sitten kertoisin rehellisesti, että en jaksaisi enää ja häipyisin. Mieluiten kuitenkin valitsisin pysymisen. Kyllä sen varmasti saa jotenkin järjestettyä, että pystyy itse elämään rennommin. Annat miehen touhuta omiaan ja sinä elät omaa elämääsi rinnalla. Kyllä se siitä.

    • Just1

      Täällä ylipainoiset valaat huutelee kun oma mies viittii pitää itsestään huolta?. Ethän ole vain suklaata ylettömiä määriä syövä suomalainen femakkovalas joka kateellinen miehelleen hyvästä kunnosta ja kropasta?.

    • pukanderi

      mie voin nusasta sinnuu sillon tällöin kun mulukkuuhan se aikuinen nainen tarviaa.ja sitä oot vailla.laita yhteystietoja niin käyn kylässä ja miehesi saa urheilla.

    • sshaistapaska
    • jaikal.fi

      Kokemuksesta voin sanoa että kyllä siitä sellaisen kikin saa että ei sitä tahdo lopettaa. Aikansa kun on treenannut, ruumis alkaa vaatimaan sitä. Siksi juoksua on vaikea lopettaa. Älä vaadi miestäsi lopettamaan. Se voi olla katastrofi hänelle.

      Olen itse tänä päivänä 50 enkä enää juokse. Minä kerron oman tapauksen miten ja miksi minä lopetin. Aloitin liikuntaharrastukseni n. 26 vuoden iässä lyhyillä kävelylenkeillä. Kävelymatkat pitenivät viikkojen ja kuukausien kuluessa. Viimein aloin pikkuhiljaa juosta lönkyttämään. Sitten siirryin juoksuun. Juoksin kymmenen kilometriä viitenä päivänä viikossa. Siis 50 kilometriä viikossa. Aika kohtullinen matka! En kuitenkaan juossut tuota matkaa aina lönkyttäen, vaan joskus todella lujaa. Nostin kuntoa pikkuhiljaa juosten mäkiä ylös ja alas. Tein ns. nopeita pikamatkoja jolloin juoksin lyhyen matkan täysillä kaikki pillit auki. Sillä tavalla kehitin hapenoottokykyä. Harjoittelin myös hengitystekniikkaa. Työkaverini oli vanhempi mies ja tottuneempi ja kovempi juoksija. Hän toimi "valmentajanani".
      Kuntoni nousi ja vauhti kasvoi ja minä voin hyvin. Siksi olin motivoitu jatkamaan.

      Tein tuolloin vorotöitä. Kun tulin kotiin myöhään iltavuorosta, kävin 10:n kilometrin lenkin. Vasta sen jälkeen otin suuhunpantavaa iltapalaa ennen nukkumaan panoa. Aamuvuorossa juoksin aikaisemmin illalla. Joskus kävin lenkillä sekä aamulla että illalla jolloin matkaa kertyi 20 kilometriä. Harrastin sen lisäksi lihasvoimistelua. Kaikenkaikkiaan liikuntaharrastukseni otti aikaa n.3 tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa. Mutta sitten tuli katastrofi mikä sai minut lopettamaan. Minä kerron.

      Minua valmentanut työkaverini osallistui juoksukilpailuun. Kilpailu oli joukkuekilpailu. Me juoksimme 2.5:n kilometrin pituista rataa ympäri. Se joukkue, joka ehti juosta eniten kierroksia radan ympäri määrätyssä ajassa (taisi olla pari kolme tuntia aikaa), se joukkue voitti kilpailun. Sillä ei ollut sitten mitään merkitystä kuka joukkueesta juoksee, mutta että joku juoksee. Joukkueen juoksemat kierrokset olivat ratkaisevat, ei se kuka ne kierrokset juoksi. Kaverini kokosi joukkueen ja minä olin mukana siinä. Kun tulin kilpailupaikalle, kohtasin kaverini. Hän kertoi että meitä on vain muutama, sillä moni juoksija oli jäänyt tulematta paikalle. Kaverini kertoi että hän on jo juossut niin monta kierrosta että hän ei enää jaksa juosta. Hän oli tyytyväinen että minä tulin paikalle. Niin minä sain alkaa juoksemaan välittömästi.

      Minä olin alunperin varautunut juoksemaan lujaa 2- 3 kierrosta. Luulin jokaiselle kierrokselle lähtiessäni että tämä on nyt se viimeinen kierros ja että joku toinen joukkueesta lähtee juoksemaan minun tultuani maaliin. Siksi juoksin täysillä tuon 2,5 kilometriä. Kun tulin maaliin, kaverini huusi minulle: "Jatka! Juokse vielä kierros." No, minä juoksin vielä kierroksen ajatellen että tämä kierros on viimeinen. Mutta ei. Maalissa kaverin pyysi minua jatkamaan vielä YKSI kierros. En voinut lopettaa vaikka olin jo väsynyt. Näin juoksin kaikenkaikkiaan täysillä n. 17 kilometriä.

      En ollut koskaan juossut niin pitkää matkaa samalla lenkillä enkä niin lujaa kuin nyt jouduin juoksemaan TÄYSILLÄ. Sitten kun viimein sain lopettaa juoksemisen, olin aivan loppu. Menin suihkuun. Kun sitten pukeuduin, siinä minä tein kohtalokkaan päätöksen. En enää koskaan juoksisi metriäkään. Enkä ole isommasti juossut sen jälkeen. Nyt on ikää tullut 50 ja juoksut on taitu juosta.

    • t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

      urheilijat on kovia panemaan,onko nahka jo lähtenyt vaginasta,,,,....

    • powerlifter5

      Kestävyysjuoksu alentaa testosteronitasoja. Ihme siis että jotkut 50-kiloiset ultrajuoksijat edes jaksavat naista vilkaista. Omaa tai vierasta.

      • hor.mon

        Mitä se ultrajuoksu tekeekään naisen seksuaalisuudelle?
        Tuskin sitäkään ainakaan parantaa...


    • hookoo5

      tulipa nyt mieleen "kahdenlenkin Merja" joka jätti miehen ja lapset kotii ja läks nussuttaa toisen miehen kaa =) eikä ole ainoa

    • dfghfhdfghfg

      Olettaisin että silloin se on paha asia jos hän ei suostuisi ottamaan sinua mukaansa lenkeille (kysy).

    • shish

      Himojuoksijoilla on ajokoiran aivot.....
      Ovat muutenkin kuin kuivan kesän oravia....

    • näin

      Selvästi miehesi on valinnut aivan väärän naisen.

      Mutta älä huoli, kyllä hän löytää sellaisen joka osaa tukea nalkuttamisen ja huomionhaun sijaan. Aivan samoin kuin sinäkin odottaisit miehesi tukevan sinun harrastuksiasi, varsinkin kun kyseessä on liki maksuton harrastus.

    • varkaus..oskari

      Moi! Jos sitä köröttelee junalla päivät pitkät, niin se varmaan laittaa sit vapaa-ajalla juoksemaan....osuinko naulan kantaan?

    • Juokseva nainen

      Voi jumalaute, että sitä hyökätään yhden lajin harrastajien kimppuun taas oikein urakalla. Onko se sitten sen fiksumpaa ulkoiluttaa koiraa monta tuntia viikossa? Tai korjata autoa. Ihmisillä on harrastuksia, toiset istuu kapakassa. Mitä sitten? Juoksu on kilteimmästä ja joustavimmasta päästä kuitenkin. Se ei katso aikaa eikä paikkaa, tarvitsee vain lenkkarit.

      Enkä ymmärrä tuotakaan asennetta, että "silläkin ajalla voisi olla parempaa tekemistä" - siis niin kuin millä mittarilla parempaa? Pitäisikö kerätä mustikoita tai virkata? Häh? Oma laji on varmasti kullekin se parhaiten tyydytystä tuottava.

      Minä juoksen maratoneja, edelleen, omaksi ilokseni. En kuvittele saavuttavani sillä muuta kuin hyvää mieltä. Sivussa tulee hyvä kunto.

      Harmi, jos ei aloittaja ole päässyt kokeilemaan lajia itse. Kuulostaa ikävältä, että toisen harrastukseen suhtaudutaan noin kitkerän kateellisesti.

      Meidän perheessämme löytyy fanaattista (useita tunteja viikossa, ajatelkaas!) hevosharrastajaa, sählypelaajaa, juoksijaa ja radioharrastajaa. Kaikki me perheenjäsenet elämme sovussa toistemme harrastuksien kanssa, toisiamme kannustaen.

      • 6+2

        Kehut juoksua ja haukut kaikki muut lajit sitten ojaan....Sitten kehut, miten perheessä on näitä "Ei juoksun" harrastajia.

        Pointti olikin se, että juoksija ei jätä puolisolle mitään aikaa. Kysymyksenä toimi, että pitäiskö vain evakuoitua ja antaa juoksijan jatkaa samaa rataa. Mikä on ihan oikeutettu kysymys. Miksi ihmeessä jonkun pitäisi elää tietentahtoen toisena sille harrastukselle, kun se kerta menee yli.

        Juoksu ja lenkkeily on hyvä asia kaikinpuolin, se että unohdetaan parisuhde ja korvataan se ravaamisella ei. Korvataan yleinen kommunikaatio sillä, että puhutaan uusista lenkkareista ja kilometreistä on aika mautonta.

        Tottakai harrastusta pitää tukea ja siihen lähteä mukaan, jos vain itseä kiinnostaa. Itseäni ei maratooni millään tasolla kiinnosta ja en keksi juoksemisesta jutun tynkää kovin pitkäksi jaksoksi. Itse ajoitan lenkkeilyn mahdollisimman hyvin niin, että siinä menee koira mukana (Voi apua!!!) ja jos mahdollista niin juuri silloin kun parempi osapuoli on jossain muussa asiassa kiinni. Lenkin jälkeen voin sitten mainita paljonko tuli matkaa ja kauan siihen meni...Sitten elää parisuhdetta ja keskustella asioista jotka ovat mielenkiintoisia. En jää jauhamaan yhdestä juoksusta loppupäiväksi ja sukuelin jäykkänä kerro jokaisen askeleen tarinan klassisen musiikin tahtiin. Jos joku näin tekee, niin pääasia että ei minun kanssani asu.


    • muiden asia?

      Kun luen näitä keskustelun avauksia, tulee mieleen että onko parisuhde enää kahden välinen kun miehen harrastukset ja harrastamatta jättämiset jaetaan koko kansalle?
      Kai voit keskustella miehesi kanssa asiasta. Miten uskot auttavan suhdettanne sen että kerrot miehelle mitä mieltä puoli Suomea on hänen juoksemisestaan? :O

    • aqualan81

      Tiedän erään tälläisen fanaattisen juoksuharrastajan. Juokseminen on todistelua itselle ja muille omasta paremmuudesta. Kyse on myös narsistista lähipiirin mukaan. Ainiin ja hänet muuten vaimo jätti ja on nyt taatusti onnellisempi omassa elämässään.

      • lilli,

        Jep. Juoksijat ovat itsekästä porukkaa, johan sen jo todistaa tämäkin ketju.


    • hulluus pois

      Varmaan on parempi että juoksee kuin että vetää viinaa töiden jälkeen ja laittaa niin perhe-elämän riekaleiksi. Mutta toki valittaa voi kaikesta, meinaan ihan kaikesta...

    • Tittavaan88

      Mulla asuu kans naapurissa yks sellainen pyykkinaru. Aamusta iltaan ravaa lenkillä ja venyttelee vielä tuossa ikkunani alla laihoja koipiaan lenkin jälkeen. Luulee äijä pahainen näyttävän muka meidän nuorten naisten silmissä hyvältä tiukissa trikoissaan. Voin vaan todeta, että juna meni jo tämänkin kuihtuneen ukon osalta ja sitä mennyttä nuoruutta ei edes sieltä lenkkipoluilta enää löydä, sori.

      • huh.

        Olet idiootti, sori. Et voi tietää mitkä on hänen motiivit juosta.


    • Kyllä tuollaiset urheilijat ovat jotenkin vinksahtaneita. Urheilu, varsinkin kestävyysurheilu, on samanlainen pahe kuin tupakointi, alkoholin juonti, tai kahvin juonti.

      Tutkimusten mukaan kehon rääkkäämisestä saa "runner's highin", eli endorfiineja vapautuu, kun elimistö vahingoittuu rääkin seurauksesta. Nämä aiheuttavat riippuvuutta. Jo puolimaratonissa ollaan havaittu ihmisillä sydämen troponiiniarvojen kohoamista, joka indikoi että pieniä vaurioita on syntynyt sydämessä.

      Erään toisen tutkimuksen mukaan säännöllinen kestävyysurheilu altistaa sydämen rytmihäiriöille, ja siinä oli kyseessä niinkin pienet määrät kuin yli 3 tuntia viikossa juoksua, pyöräilyä, jne.

      Ammattiurheilijat eivät yleensä tervettä päivää näekään, ongelmana ovat esim. loukkaantumiset, ylikunto, astma, ja sydänongelmat.

      Tutkimuksia:
      Long-term endurance sport is a risk factor for development of lone atrial flutter
      http://heart.bmj.com/content/97/11/918.abstract

      Deleterious effects of short-term, high-intensity exercise on immune
      function: evidence from leucocyte mitochondrial alterations and apoptosis
      http://bjsm.bmj.com/content/42/1/11.full

      Diverse patterns of myocardial fibrosis in lifelong, veteran endurance athletes
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21330616

      Biochemical evidence of myocardial fibrosis in veteran endurance athletes.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17311809

      Cardiac troponin T release and inflammation demonstrated in marathon runners.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20380359

      Cardiac injury markers in non-elite marathon runners.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19177312

      High prevalence of asthma in cross country skiers.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1679468/

      Swimming and asthma: factors underlying respiratory symptoms in competitive swimmers.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20565483

      Kestävyysurheilijoilla tavallista enemmän eteislepatus-rytmihäiriöitä
      http://www.poliklinikka.fi/sydanterveyskanava/uutiset/kestavyysurheilijoilla-tavallista-enemman-eteislepatus-rytmihairioita-3104390

    • Heeehehee

      Onko miehesi,jopa ottanut mallia "forrest cumpista"?:D

    • tavallinen duunari

      kyllä urheilu pilaa monta tosihyvää ryyppymiestä ... tonkin energian kun käyttäis johonkin hyödylliseen.
      sitä sohvaperuna sanontaa en kyl yhtään ymmärrä kun sohvalla on niin mukava rentoutua ja unohtaa maailman kiireet siinä samalla voi katsoa telkkaria jos pysyy hereillä ja voi ottaa vaikka parit oluetkin ... samaan aikaan toisaalla joku juoksuperuna vetää hikipäässä jotain treeniä ja sitten kun pitäis töissä jaksaa niin otetaan saikkua ja pilleriä kun on taas jokupaikka revähtänyt .
      ja tää on ihan tosiasia on nähty niin monta kertaa.
      kerrankin 1 treenimies oli munkans siirtämässä sellasia vähän raskaampa tavaroita ja melkein alkumetreillä jo sanoi..... huhhuh voimat loppuu ja pitäis vielä illalla salilla jaksaa ... mä sanoin sille että...huilaa sä vaan kyllä mä voin nää tästä siirrellä ... ja eihän ne mitään niin raskaita tavaroita edes ollukaan ,mutta eihän se silti jaksanut kun ne voimat meinas loppua .. muka voimamieskin vielä oli.
      mulla on omatunto putipuhtaana ja voin ihan hyvin sohvalle rojahtaa vaikka koko illaks kun ei tarvii sinne salille mennä voimiansa esittelemään.

      • lenkkipunttimies

        Mikäs se on sohvalle läsähtäessä kunhan on ensin käynyt lenkillä ja vähän nostellut puntteja salilla, siellä käy ihan työn raskaan raatajiakin, pysyy paikat kunnossa


    • juorukerhon sankarit

      ainakin itellä lenkit venyy jopa kolme tuntisiksi jos kotona ei ole ketään "kotona"

    • edrtfuyghijokl

      Itse en ole koskaan treenannut ja kisaillut sen takia, että saisin elvistellä kisatuloksillani. Sen verran hidas olen aina ollut, että moni nainenkin juoksee kovempaa. Kova treenaaminen on vain edellytys päästäkseen uudelle tasolle ja parantaakseen selvästi ennätyksiään. Itseäni on aina ajanut haave siitä tunteesta miten hienoa on juosta huippukunnossa ollessaan kovempaa kuin ikinä ennen on päässyt. Pian alkaa tulla ikä vastaan, siksi olen siirtynyt maratonille. Vuoden pari jatkan enää kovaa treenausta mutta sen jälkeen siirryn tyytyväisenä kuntoilijaksi.

      Kovaa treenaaminen ei tarkoita kuitenkaan sitä minusta että unohdetaan täysin muu elämä. Yritän vain ujuttaa lenkit parhaalla mahdollisella tavalla kiireiseen elämään. Kovilla jaksoilla vain yksinkertaisesti täytyy juosta usein 30-35km päivässä joko yhtenä lenkkinä tai kahdessa osassa. Mutta pian koittaa taas kevyt jakso jolloin on helpompaa elää muutakin elämää. En pystyisi treenaamaan täysillä jos kotiasiat ei olisi kunnossa. Halu nähdä omat rajansa ajaa vieläkin rääkkäämään itseään, ennenkuin on iän puolesta liian myöhäistä.

      Se on varmaa että itse en enää 40-50vuotiaana kiertele maratoneja, ultrat jätän suosiolla kokeilematta.

      Aloittajan tapaukseen antaisin neuvon ettävarmaankin turhaan yrität toista muuttaa.

    • Muuan sivusta seuran

      Älkäähän naiset valittako. Pahinta jos ukko on eksynyt sitotumaan feministinaisen kanssa. Minua ainkain niin vietävästi vituttaisi semmonen sateenkaariämmä.
      En halausi edes nussia sellaisen kanssa. Tosiääliöitä.
      Hyvä mies lenkkeilee ja seksittelee vaimonsa kanssa ja tietenkin antaa vapauksia hänellekin omiin harrastuksiinsa.

    • Puolisoni.

      Hurahti 5 vuotta sitten viineihin. Hän on aina menossa ravintoloihin,viinimessuille,viinin maistajaisiin ym. En ymmärrä mitä kicksejä joku voi saada joka päiväisestä viinin juomisesta? Kuinka kauan tämä viinin juonti kestää? Pitäisikö harkita eroa ja etsiä itselle urheileva puoliso?

    • Taivaskanavat

      Sanotaan että kovimmat maratoonarit juoksee vielä tuonpuoleisessakin. Juokseminen ei siis lopu ihan pian.

    • Ongelmissaan

      Hän juoksee pakoon muita ongelmiaan. Ehkäpä sinua ja kyvyttömyyttään.

    • Yksi kymysys

      Miten oikein saisin tuon alkoholiin verrattavan mielihyvän tunteen juoksusta? En ole siinä onnistunut.

      Minulla olisi mahdollista juosta enemmänkin, mutta välillä juokseminen ei maistu juuri yhtään. Olisi kuitenkin mukavaa päästä huippukuntoon.

    • Kuntoilu ja harrastukset ihan jees, silloin kun ei mene överiksi..
      Oletko miettinyt jos se mies purkaa kaiken energiansa juoksuun, jonka voisi muuhunkin käyttää ;)? Pitkässä liitossa kun kaikki tuppaa lässähtämään ja me naiset ollaan yleensä syypäitä siihen..

    • kohtu vänner

      Mulla kesti tota 12 vuotta, nyt juoksen vaan tunnin kerran viikossa, puolimaratonin kerran vuodessa, tietysti kuntosalipilateshikijumpparullaluistelusoutu sen lisäksi mutta kohtuudella kuten kaljottelua ja seksiäkin, ikää vähän alle 60

    • Onnea etsimässä

      Anna kaikkien kukkia ,kukkia rauhassa vaan. Minusta jokainen voi tehdä sitä, mikä tuo mieli hyvää. Tietenkin, jos on oma puoliso, tai tyttö, tai poika ystävä, ottaen myös hänet huomioon. Yhdessä koetut, ja suoritetut asiat, eivät voi hajottaa, tai tehdä mielipahaa toiselle osapuolelle. Kohtuuden rajoissa ilman,että loukkaa toista , elämä on auvoista. Nautitaan urheilusta , kaljan juomisesta, sohvalla makuusta silleen ,että toinenkin ymmärtää sen tärkeyden. Kun saadaan puolisomme ymmärtämään sen tärkeys , vomme jokainen toteuttaa omaa sisintämme .....koska silloin voimme jakaa hyvää tunnetta toisillemme. Eihän se silloin voi olla pahaksi?

    • kysynvain1

      Onko sitten niin, että nämä kovemmat maraton-ja ultranaiset sitten juoksevat sitä turhaumaa pois kun kotona ei saa. Jos siis suoraviivaisesti lasketaan, että kotona makaa läski impotentti, keneltä ei saa ja on pakko purkaa turhaumaa juoksuun.

      No onneksi on niitä leirejä ja kisamatkoja jos ei kotoa saa.

      • potkunyrkkeily 2x viikossa, miehellä samoina päivinä aikido. 2-3x viikossa 2h kuntosalia, joka päivä vähintään tunnin lenkki rauhallista hölkkää koirien kanssa. kaksi viimeisintä teemme yhdessä ja molemmilla on sitten myös nuo omat menonsa. Pitää olla aika läheisyysriippuvainen jos ei voi olla toisesta erossa sen aikaa kun toinen käy urheilemassa.


      • mis.sy kirjoitti:

        potkunyrkkeily 2x viikossa, miehellä samoina päivinä aikido. 2-3x viikossa 2h kuntosalia, joka päivä vähintään tunnin lenkki rauhallista hölkkää koirien kanssa. kaksi viimeisintä teemme yhdessä ja molemmilla on sitten myös nuo omat menonsa. Pitää olla aika läheisyysriippuvainen jos ei voi olla toisesta erossa sen aikaa kun toinen käy urheilemassa.

        niin ja silti vaikka kumpikin urheilee niin seksiä on 3-4 kertaa viikossa ja en kyllä ilman hellyyttä ja rakkauden tunnustuksiakaan jää..


    • Aito Persu

      Kyllä voi,lopeta se juokseminen

    • päivän provo

      Sinun pitää amputoida miehesi jalat, jotta hänestä tulee yhtä laiska ja saamaton siiderivalas sohvalle kuten sinusta.

      Voit myös vaihtaa laiskempaan mieheen, jolloin nykyinen miehesi saa rauhassa jatkaa terveellistä urheilua ja sinä voit kasvattaa perceeci leveyttä yhdessä uuden miehesi kanssa.

    • Sirumilla

      Juoksijan puoliso.Mikä siinä juoksussa sinua jurppii? Oletko liian paljon yksin, kun miehesi juoksee? Haluaisitko tehdä asioita yhdessä.Olette varmasti puhuneet avoimesti ongelmasta.En tunne teidän tilannetta, mutta juoksuun jää yhtä hyvin koukkuun, kuin muihinkin asioihin, jotka ottavat vallan ihmisestä. Kehottaisin puhumaan miehesi kanssa, ei syyllistäen. Koeta ymmärtää ja viisautta sinulle ja miehellesi.

    • Tuohan on mahdottoman ihana harrastus yhdessä, mieheni innostui kuntosalista ja sai minut sinne mukaan. Nyt se on sellainen "meidän juttu" hänen juoksulenkeilleen en lähde mukaan sillä hän juoksee aina sen parikymmentä kilometriä ja oma kuntoni siihen ei riitä :) mukavahan se on jos toinen liikkuu, jos ei liikkuisi niin valittaisitko sitten siitä että löhöää vain sohvalla eikä tee mitään?

    • kohtaex-rouva

      Parempihan se on, että ukko on kaiket illat lenkillä. Mun ukko juoksee pari tuntia illalla ja sitten kaulitsee illat itseään läppärin edessä kaulimella ja surffailee siellä juoksufoorumilla.
      Itse vien lapset mummolaan hoitoon ja lähden rakastajani luo viihdyttämään itseäni. Ukko ei huomaa mitään kun illalla kaatuu sänkyyn umpiväsyneenä hokien vain, että 3.45/km,4.14/km, huomenna 4.27/km.

      Olen pikkuhiljaa jo siirrellyt tavaroitani rakastajani luo ja omaisuuttakin minun nimiini. Joku päivä ukolle on yllätys kun tulee lenkiltä, on vaimo ja lapset häipyneet ja tilit on tyhjät.
      Saa juoksufoorumin ruikutusketju taas valittajan, että vaimo jätti ja siellä kaverit lohduttaa.

      Me rakastajani kanssa käytämme aikaa toistemme lempimiseen ja hellimiseen. Toiset nääntyneinä kilpailemiseen.
      Kuntoa voi ylläpitää niinkin, että pysyy elämän palikat kasassa.

      • Hmmm. Mitenköhän...

        Luultavasti mies löytää emänsä naisen sieltä juoksukuvioista.

        Hänellä kenties on jo nätti hoikka tyttöystävä.

        Tarkkailepa uudemman kerran, mitä se mies siellä netissä näpyttelee. Ties vaikka mies ei kävisi laisinkaan missään juoksemassa, vaan sopii netin kautta tapaamisia. Hän käy joka päivä kyntämässä jotain kiihkeää thai-naista, joka vie kyllä miehestä mehut. Siitä se väsymys.


    • 65 v mies

      No eihän 50 vuoden ikä ole mikään vanha. Ei liikuntaan oikein kyllästy kun siitä tulee hyvä mieli ja kunto pysyy hyvänä. Varmaan suurin osa ei liiku tulosten takia. Kyllästymistä ei silloinkaan tule vaikka terveys on mennyt, vaan ruvetaan harrastamaan jotain muuta liikuntaa mitä pystyy tekemään.

      Itse olen tehnyt raskasta fyysistä työtä koko elämäni ja harrastanut liikuntaa. Jäin eläkkeelle 60 vuotiaana kun lain mukaan se oli minulle mahdollista (kaikille tämä ei ole mahdollista). Varsinaisesti juoksemaan en ole pystynyt vuosiin, mutta voimaliikuntaa jaksaa ihan hyvin vielä. Tykkään rehkiä rakennusprojektien parissa, kaadella puita ja autella ihmisiä. En enää ole niin vahva kuin nuorempana, mutta olen silti helposti paremmassa kunnossa kuin moni kolmekymppinen mies ja tässä kunnossa en olisi ilman liikuntaa nuorempana.

      Jos et jaksa katsella kun miehesi on hyvässä kunnossa, niin jo on kumma. Vai meneekö hänen kaikki vapaa-aika juoksemiseen.

    • 9+8

      Kaikesta ne akat jaksaa valittaa, koskaan ei ole hyvä, milloin juostaan liikaa milloin ryypätään liikaa.

      Ole siinä sitten.

    • Turha toivo

      Ei se lopu koskaan. Jos ihminen on fanaattinen jonkun asian suhteen, niin sitä ei korjaa kuin kuolema (tai ehkä joku uusi fanaattisuuden kohde).

    • Raahraah

      Naurattaa tuo kuvitelma miehestä lattialla kaulimassa itseään läppäri edessä :D

      Miehinen mies:DDDDDDD

    • John Wayne Gacy

      Juokseminen on vellihousujen hommaa. Todellista luonteenlujuutta vaaditaan, jotta uskaltaa paukoa turhasta valittavaa, sohvalla makoilevaa kantturaa leukaan, ei pelkästään yöllä, vaan myös kirkkaassa päivänvalossa.

      Toivon, että nimimerkki 'juoksijan puoliso' löytää myös omaan elämäänsä jotain sisältöä.

    • 114

      Sinunlaisia rouvia varten on varamiespalvelu soita sinne.:)

    • hullut laitokseen

      Hullut juoksijat kuuluvat mielisairaalaan aivan samalla tavalla kuin hullut leipurit tai hullut psykoosimurhaajat.

    • Jos herra on 50 ikävuotta hipova jo niin yleensä sen ikäiset röhnöttää sohvalla kaljatörppö kourassa ja muuta elämää ei ole kuin työ, televisio ja sohva. Olisit ylpeä siitä ettei miehesi tee samoin. Ihailtavaa suorastaan kun mies käy lenkillä, vaikka se menisikin jo yli hilseen..

    • Juoksu on vakavaa

      Juostessa elimmistöön erittyy morfiiniakin voimakkaampaa hyvää oloa tuottavaa endrofiiliä..siksi juoksijat tulevat riippuvaisiksi jopapäiväisestä lenkistään.
      Elleivät he pääse lenkille ovat todella kehnolla tuulella tai potevat hirveän huonoa
      omaatuntoa. Terveydentilasta riippumatta.
      Eli tostakin voi tulla riippuvaiseksi niin pahasti että, se häiritsee omaa ja muitten
      elämää ehkä itse tiedostamattaan.

    • vanhaei hurahtanut n

      Ei se taida loppua ikänä. Otan äijäsi sellaisena kuin nyt on tai jätät.

      Juokseminen on jossain vaiheessa terveellistä, mutta ei aina. Se on ikäänkuin
      anoreksia-bulimia-ortoreksia-yliterveellinen elämä-juokseminen suorastaan sairaalloisesti. Juoksija ei itse ymmärrä.
      Haave on ehkä "ikuisesta nuoruudesta" juoksemalla. Tämä ei parane, se on kuin
      alkoholismi.

      Kyllä siitä omat adrenalinnit "kicksit" saa. Ja juoksijaukolle on tarjolla timmejä eukkoja siellä reissuilla (näin kertoi yksi juoksija-ukko noin 20 v sitten).

      Hurahdus mihin tahansa on sairasta.

      Ei se lopu. Mutta mieti ensin voitko yrittää elämää näin. Äijä nuohoaa lenkkipolkuja, ja maratooneja. Sinä sillä aikaa voit etää omaa elämääsi. Kyseleekö äijä?
      Tee omat reissusi, käytä rahojasi ja elä omaa elämää.

      Älä odota mieheltä mitään. Palkkaa siivooja, miehen laskuun.
      Kysy ohimennen maratoonien välillä, siivojasta.
      Ei mies kuuntele, jos oikein ajoitat. Ja maksaja on sillä selvä, onhan lupa äijältä.

      Vanhat hurahtaneet miehet on pe*****************seestä

      • Nuori ja viisaampi

        Ellei mies pärjää maratooneissa ja tuo palkintoja kotiin niin ainahan häntä voi moittia
        huonosta suorituksesta ja kehottaa treenaamaan enempi jotta muuttus paremmaksi?


      • Nuori ja viisaampi
        Nuori ja viisaampi kirjoitti:

        Ellei mies pärjää maratooneissa ja tuo palkintoja kotiin niin ainahan häntä voi moittia
        huonosta suorituksesta ja kehottaa treenaamaan enempi jotta muuttus paremmaksi?

        Näillä kullan hinnoilla.


    • Currex

      Menkääpä lukemaan Juoksufoorumi.fi:n sepustuksia. Siellä on näitä hölkkääjiä, joiden tulostaso ei ole kummoinenkaan mutta jutut on kuin ammattilaisilla.

      On siellä muutama todellinen ammattilainenkin joukossa, kuten esimerkiksi nimimerkit sairanen, Tombe76, Jodlaaja, Pantse, Prefontaine, Baldini.

    • ett suiik

      Samaa mietin koiran talutuksen kohdalla, paitsi kyseessä puoliks nykyisen kumppanin (exän) kanssa vuorotellen talutus, tuppaa väliin kiehahtaa lämpötilat.

    • Asennetta...

      Oikea nainen seisoo miehensä rinnalla. Tulipa vastaan mitä hyvänsä. Rohkeutta.

      • Minä.

        Mutta mies ei seiso naisensa rinnalla, koska lähtee lenkille. Että sillee.

        Rohkeutta siihen että uskaltaa häipyä suhteesta joka ei toimi. Näillä tiedoilla sanoisin, että elämme vain kerran. Ei kannata sitä yhtä ainutta kertaa kuluttaa hengailemalla kotona ja odottelemalla toista jostain ties mistä.

        Ja valitettavasti nämä fanaattiset liikkujat yleensä vaihtavat puolisonsa jossain kohtaa. Koska se vanha ei ymmärrä sitä eikä tätä ja on helpompaa asua toisen samanlaisen kanssa.

        En neuvo ketään siihen miten pitäisi elää, neuvon vain itseäni elämään juuri niin kuin haluan.

        Ja kyllä, kokemusta löytyy korkealle tähtäävän kuntoilija/urheilijan kanssa elämisestä. Myös itse liikun kohtalaisen paljon, mutta liika oli liikaa. Mies sai lähteä ja olen siihen ratkaisuun hyvin tyytyväinen. Sen miehen kanssa olisin saanut isättömiä lapsia. Mies kun olisi ollut aina poissa omissa jutuissaan.


      • hah hah hah
        Minä. kirjoitti:

        Mutta mies ei seiso naisensa rinnalla, koska lähtee lenkille. Että sillee.

        Rohkeutta siihen että uskaltaa häipyä suhteesta joka ei toimi. Näillä tiedoilla sanoisin, että elämme vain kerran. Ei kannata sitä yhtä ainutta kertaa kuluttaa hengailemalla kotona ja odottelemalla toista jostain ties mistä.

        Ja valitettavasti nämä fanaattiset liikkujat yleensä vaihtavat puolisonsa jossain kohtaa. Koska se vanha ei ymmärrä sitä eikä tätä ja on helpompaa asua toisen samanlaisen kanssa.

        En neuvo ketään siihen miten pitäisi elää, neuvon vain itseäni elämään juuri niin kuin haluan.

        Ja kyllä, kokemusta löytyy korkealle tähtäävän kuntoilija/urheilijan kanssa elämisestä. Myös itse liikun kohtalaisen paljon, mutta liika oli liikaa. Mies sai lähteä ja olen siihen ratkaisuun hyvin tyytyväinen. Sen miehen kanssa olisin saanut isättömiä lapsia. Mies kun olisi ollut aina poissa omissa jutuissaan.

        On tää mahtava palsta. Mun vaimo juoksee koko ajan ja aina vaan puhuu KM/vauhdeista. Käyn hoitelemassa naapurin uhkeaa rouvaa ja hyvää tekee. Emäntä ei tiedä mitään kun on koko an juoksu mielessä, mara enkka 3.45 ja ensi kesänä alle 3.40. Hah hah....a


      • Vai niin...
        hah hah hah kirjoitti:

        On tää mahtava palsta. Mun vaimo juoksee koko ajan ja aina vaan puhuu KM/vauhdeista. Käyn hoitelemassa naapurin uhkeaa rouvaa ja hyvää tekee. Emäntä ei tiedä mitään kun on koko an juoksu mielessä, mara enkka 3.45 ja ensi kesänä alle 3.40. Hah hah....a

        Toivottavasti saat syfiliksen tai *eekerisankkerin.


      • heh heh
        Vai niin... kirjoitti:

        Toivottavasti saat syfiliksen tai *eekerisankkerin.

        Siitä mitää tautia tule! Emäntä höpöttää 3.40 ajoista ja minä touhun muuta :) Maraton on hyvä juttu, antaa vaimon juosta,.minä painan :)


      • Nyt tarkkana naiset
        hah hah hah kirjoitti:

        On tää mahtava palsta. Mun vaimo juoksee koko ajan ja aina vaan puhuu KM/vauhdeista. Käyn hoitelemassa naapurin uhkeaa rouvaa ja hyvää tekee. Emäntä ei tiedä mitään kun on koko an juoksu mielessä, mara enkka 3.45 ja ensi kesänä alle 3.40. Hah hah....a

        Noilla minuuttiluvuilla ennätys on noin 60-70 naisella per minuutti (ennätykset juostu 2005-2012). Jos hah hah hah : in ilmoittama aika oli täysin rehellisesti ilmoitettu - ja miksei olisi, rehellinen suomalainen mies kun on - niin siitä vaan sitten miettimään oletko maininnut tavoitteesi olevan 3.40 ensi kesänä ja asuuko naapurissasi uhkea rouva. Helppoa. Ja sitten mulkulle monoa.


      • nyt menoks
        Nyt tarkkana naiset kirjoitti:

        Noilla minuuttiluvuilla ennätys on noin 60-70 naisella per minuutti (ennätykset juostu 2005-2012). Jos hah hah hah : in ilmoittama aika oli täysin rehellisesti ilmoitettu - ja miksei olisi, rehellinen suomalainen mies kun on - niin siitä vaan sitten miettimään oletko maininnut tavoitteesi olevan 3.40 ensi kesänä ja asuuko naapurissasi uhkea rouva. Helppoa. Ja sitten mulkulle monoa.

        Lähti äsken pitkälle lenkille, juoksee kuulemma tänään 25 km. Mulla on aikaa nyt 2.5 tuntia ennen kuin se on kotona. Naapurissa KH huoneessa verhot puoliksi auki ja se on sen merkki et uhkea rouva odottaa lämpöiset reidet levällään :) On tää mahtavaa, kehuin vielä eukkoa kun lähti kaveria hakemaan et on kehittynyt syksyn aikana hyvin. Nyt täytyy olla tarkkana ja kurlata suu listeria.suuvedellä, muuten voin jäädä kiinni. On nimittäin tapana et antaa pusun kun tulee ja siinä voi maistaa sillin maun :)


    • Minä vain kysyn

      A-studion keskustelussa puhuttiin tutkimuksesta, jonka mukaan oma mies on monelle naiselle suurin ärsytyksen aihe.

      Tässä ketjussa ollaan juuri tämän aiheen äärellä.

      Todellisuudessa nainen rakastaa miestä, mutta tämän pikku harrastukset ärsyttävät, koska mies ei ehdi/jaksa/kiinnosta tehdä omaa osaansa kotitöistä.

      Eikö asioista todellakaan voi keskustella kotona järkevässä hengessä, minä vain kysyn?

    • Treenaanikäni

      Yksinkertaisesti joskus vaatii vähästä yhteisestä taikka yksityisestä vapaa-ajastakin moinen harrastus vähäsen liikaa joissain suhteissa?
      Eikä se muka ole pois tehokkaastatyöajasta?

    • elä itsellesi

      Anna ihmeessä miehesi harrastaa. Jotkut jäävät koukkuun urheilemiseen ja varsinki juoksemiseen. Jos olet terve, niin miksi et itse kokeilisi myös juoksemista. Tee sitä aluksi puoli vuotta ja katso haluatko jatkaa. Takaan että haluat. Liikkuminen alkaa tuntua niin hyvätlä, ettei sit ävoi jättää pois.

      Miehelläsi ehkä on mennyt liiallisuuksiin, mutta kuinka monta maratonia hän vuodessa vetää. Ja miten ihmeessä aloittaja sanoo ettei jaksa. Ethän se sinä juokse. Hanki itsellesi oma harrastus. Juoksee minukin mieheni ja ei ikinä ole tuntunut siltä että voisin estää hänen harrastuksensa. Olen vain alkanut harrastaa itsekin. En tosin maratonia, mutta muuta liikuntaa, elokuvissa käyntiä ja tanssia sekä matkustelemista. Käymme myös yhdessä mieheni kanssa tanssimassa. Ihanaa kun on hyväkuntoinen hoikka mies, joka jaksaa tanssia monta tuntia, eikä väsähdä hiki otassa ison mahansa kanssa penkille puuskuttamaan..

    • Näkökulmia asiaan

      Jotenkin toivon, että miehesi tosiaan lopettaa juoksemisen ja vetäytyy sohvan pohjalle juopottelemaan. Ja että pisin lenkki on matka lähimpään kaljabaariin.

      • kik-ka1

        On nää niin mustavalkoisia juttuja.
        Jos vaimo on kyllästynyt yksipuoliseen juoksussa pyörivään elämään, hänet leimataan heti lihavaksi, mitääntekemättömäksi sohvalla istujaksi.
        Miehet taas leimataan lihaviksi, laiskoiksi ja juopoiksi.
        Huomaa, miten juoksufanaatikot ovat vieraantuneet normielämästä, eivätkä todellakaan keksi, että ihmiselämässä on runsaasti muita sisällönaiheita ja muita ihania asioita.

        Monet juoksevat "pakoon" elämänsä ahdistusta, enemmän, nopeammin, pidempiä matkoja.
        Mitä enemmän ahdistusta, sitä pidempiä matkoja. Ultraa ja vielä pidempää ultraa.
        Lukekaa hyvät ihmiset eri riippuvuuksista, liikunta-addiktio on yksi näistä.

        Ihminen kontrolloi syömisiään, tähtää yhä pidemmille ja raskaammille matkoille, jotta saa "rankaista" itseään.
        Itsetunto pohjamudissa. Haetaan sitä mielihyvää liikunnanrasituksesta, mutta se on yhä enemmän ja enemmän kiven takana.
        Kunnes tulee romahdus ja sen saurauksena kaikki elämässä mennee uusiksi.

        Ei se ole oikein, että lapset joutuu "vaatimuksineen"sijaiskärsijöiksi olemalla tällaisessa perheessä vain ns. tiellä, kun oma äiti/isä ei jaksa heitä, kun omat tarpeet ykkösenä.
        Sitä kylvettyä satoa sitten niitetään myöhemmin.


      • Näkökulmia asiaan
        kik-ka1 kirjoitti:

        On nää niin mustavalkoisia juttuja.
        Jos vaimo on kyllästynyt yksipuoliseen juoksussa pyörivään elämään, hänet leimataan heti lihavaksi, mitääntekemättömäksi sohvalla istujaksi.
        Miehet taas leimataan lihaviksi, laiskoiksi ja juopoiksi.
        Huomaa, miten juoksufanaatikot ovat vieraantuneet normielämästä, eivätkä todellakaan keksi, että ihmiselämässä on runsaasti muita sisällönaiheita ja muita ihania asioita.

        Monet juoksevat "pakoon" elämänsä ahdistusta, enemmän, nopeammin, pidempiä matkoja.
        Mitä enemmän ahdistusta, sitä pidempiä matkoja. Ultraa ja vielä pidempää ultraa.
        Lukekaa hyvät ihmiset eri riippuvuuksista, liikunta-addiktio on yksi näistä.

        Ihminen kontrolloi syömisiään, tähtää yhä pidemmille ja raskaammille matkoille, jotta saa "rankaista" itseään.
        Itsetunto pohjamudissa. Haetaan sitä mielihyvää liikunnanrasituksesta, mutta se on yhä enemmän ja enemmän kiven takana.
        Kunnes tulee romahdus ja sen saurauksena kaikki elämässä mennee uusiksi.

        Ei se ole oikein, että lapset joutuu "vaatimuksineen"sijaiskärsijöiksi olemalla tällaisessa perheessä vain ns. tiellä, kun oma äiti/isä ei jaksa heitä, kun omat tarpeet ykkösenä.
        Sitä kylvettyä satoa sitten niitetään myöhemmin.

        Sinun viestisi osoittaa melkoista mustavalkoisuutta: juoksijat ovat sellaisia ja sellaisia...

        Kuin olisi asetelma juoksijat vastaan muu väestö.

        Mielestäni se, että mies juoksee ahkerasti, tuskin on suuri ongelma - ainakaan moneen muuhun ns. riippuvuuteen verrattuna.

        Tämä(kin) keskustelu osoittaa, että meillä Suomessa asiat ovat keskimäärin aika hyvin.


    • juoksijatar

      Läskit täällä huutaa ja on kateellisia meille juoksijoille. Toivottavasti sun juoksijaukkos löytää uuden naisen, joka ymmärtää ja jaksaa tukea. Saa hyvän miehen.

      • kiäh kiäh

        Onko sulla hyvä mies? Tai ootko sä hyvä nainen?
        Tai toisinpäin?
        Miettikääpä aiempia liittojanne ja myös tätä päivää.
        Tajusitte varmaan vastauksen. ;)


    • Näkökulmia asioihin

      Monelle ihmiselle keskitien kulkeminen on vaikeaa.

      Sitä on joko juoppo tai täysin raitis.

      Varmaan moni urheilua harrastava olisi täysi alkoholisti tai muuten hunningolla ellei urheilisi reippaasti.

      Jokainen tietää, kumpi on parempi vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Totta turiset. Soirolla nortti paloi ja alkoa mäni ennen hölkkää.


    • Naamailuako

      Kuinka kauan aikaa miehesi harrastaminen sitten vie?
      Juokseeko hän pelkästään vai käyttääkö oheisjuttuihin aikaa?
      Kummastusta herättää tämä, että juoksun jälkeen kirjoitetaan omasta juoksusta omaan harjoituspäiväkirjaan. Sitten blogiin. Sen jälkeen naamakirjaan omalle seinälle. Sitten naamakirjan juoksufoorumin seinälle. Sen jälkeen parhaat vielä lenkkivihkoon.
      Pelkäävätkö he, että joku onnittelu jäisi saamatta jos ei muista joka paikkaan kirjoittaa jokaista lenkkiään ja kisaansa.

    • juoksijanmies

      Mies hurahti juoksuun jo kuusi vuotta sitten, eikä loppua näy, vaikka ikä huitelee kohta viidessäkympissä :(
      Kertokaa mulle hyvät ihmiset milloin juoksuintoilija kyllästyy näihin maroihin ja ultriin?
      Silloin kun tulokset ei enää parane vai?
      En tajua mitä kiksejä ihminen saa, jos juoksee ties monennenko maratoninsa tai ulransa.
      Eikö se kyllästyminen tule ikinä? Vai sitten kun terveys on mennyt?
      Kohta minä en enää tässä jaksa katella ainakaan:/



      Aivan kuin meillä. Mutta meillä juoksuun hurahti vaimo. Odotin vuosia, että lapset kasvaa ja pääsemme viettämään yhteistä aikaa ja saan vaimoni takaisin itselleni. Mutta mikä on tilanne nyt. Aina kun lähdemme lomalle, vaimo juoksee joka päivä pitkiä lenkkejä. Minä ajan pyörällä vieressä vesipullon kanssa. Illat menee tankatessa ja roikkuessa netissä virtuaalijuoksijoiden parissa. Illalla ei jaksa harrastaa seksiä, ei hellyyttä. Kotona puheenaiheena on ainoastaan, paljonko kilometrejä on tänään ja tuonko kylmäpussia jalkoihin ja mihin minun pitää huomenna tulla pyörällä vastaan.

      Alussa tämä meni jotenkin, kun kuvittelin, että tämä on joku vaihdevuosien oire. Mutta nyt ei enää parisuhteessa ole mitään yhteistä. On vain huoltaja-juoksija.

      Vuosia haaveilin turhaan, että saamme parisuhteemme kuntoon ja pääsemme nauttimaan yhteisestä ajasta ja saamme jakaa hellyyttä toisillemme ja harrastaa seksiä vapaasti, kun lapset eivät enää vaadi palvelua. Mutta juoksu vei vaimoni. Miespuoliset juoksukaverit kannustaa ja kehuu. Minun kehumiset ei enää ole mitään. Kuulemma vain lannistan, jos yritän sanoa, että elämässä olis muutakin. Meidän yhteinen elämä.

      En tiedä, kuinka kauan jaksan polkea pyörällä huoltamassa, kuuntelemassa valituksia, kuinka on joku paikka kipeä ja kuinka paljon enemmän joku virtuaalikaveri on juossut tällä viikolla ja kuinka paljon paremman ajan.

      Salaa mieleen hiipii ajatus tavallisesta naisesta. Naisesta, joka haluaa elää tavallista elämää, eikä kilpaurheilijan elämää. Naisesta, jonka kanssa voisi viettää illalla aikaa sylikkäin, eikä kylmäpusseja kannellen ja jalkoja hieroen ja huomisen päivän tankkausjuomia lantraillen.

      • noitan.

        "Juoksijan mies".
        Hieno kirjoitus, tämä on karu totuus kilpaharrastajaurheilijan puolison osasta.
        Hienosti olet kuitenkin jaksanut olla "huollossa" mukana.
        Kaikki ei jaksa sitäkään.
        Olen huomannut, että juoksuun kun hurahtaa, mikään muu ei enää voita sitä.
        Juoksu menee kaiken, aivan KAIKEN edelle.
        Ja tätä samaa olen lähipiirissäni tavannut, ettei paljon juoksua muuta urheilua harrastavat naiset enää jaksa osoittaa puolisoilleen hellyyttä, tunteita saati seksiä.
        Juoksu on vienyt kaiken.


    • molemmatjuoksee

      ala ihraperse ittekkin juoksemaan, äläkä ruikuta.

    • tohtoriPhil

      Kannattaa katsella uutta kaveria vierelleen vanhuudenpäiviksi, jos suhde menee huoltosuhteeksi. Etsi itsellesi uusi kumppani. Juoksijapuolisosi on todennäköisesti jo hakenut lohduketta kaltaisistaan. Mukana on harrastusten piireissä on paljon eronneita ja karanneita, jotka mielellään hakevat uutta kaveria saman lajin harrastajista.
      Sinä jäät toiseksi juoksulle ja juoksukavereille. Tulet aina soittamaan kakkossoitinta ja lopulta päädyt aisankannattajaksi.
      Löydät kyllä oman kullan jostain muualta. Ihanan, lämpimän naisen, kenellä on aikaa muuhunkin kuin kiskoa mahanahkaa esille, onko tullut gramma liikaa ja onko mittari latauksessa ja paljonko on kilometrejä.
      Olet hävinnyt jo taistelun juoksulle ja kilpailemiselle.

    • Mrs.Soironen

      Loppuuko se hölkkä?

    • Jtgfanclubkokkola

      Hienoja tarinoita kaikki.
      Eikö sillä soirolla seiso enää?

      • Nalmak

        Soiron akka taisi kieltää hölkän.


      • Vedäkätees

        Vedäppä Jani kätees vaikka välillä, äläkä hakkaa näppäimii. Tai laitappa vaikka exällen taas joku kiva viesti.


    • tohtor.phill

      Tohtori, minulla on ongelma. Juoksukilpaileminen ei ole hauskaa. Jokainen kilpailu menee hiipuvalla vauhdilla. Alussa jaksan vielä joten kuten, lopussa en sitten yhtään. Maaliin juoksen väkisin itku kurkussa, koska olenhan voittaja, en luuseri. Missä vika? Mitä teen väärin? Useimmilla kilpailuihin osallistujilla näyttää olevan hauskaa, ovat tulleet viihtymään, ja pystyvät helposti nostamaan tahtia loppua kohden. Pitkät kilometrien kirit irtoaa. Kisan jälkeen heilua viilettävät kuin eivät olisi edes juosseet. Mistä on kyse? Onko heillä niin paljon parempi kestävyys eivätkä yritä täysillä? Jos lähtisin itse hitaasti, en saisi enää vauhtia nousemaan matkan aikana. Pakko lähteä täysillä ja toivoa, että se kestää. Joskus kestää, yleensä ei. Haluaisin muuttua kestäväksi, mutta en tiedä miten. Onko vika päässä?

      • Anonyymi

        Vauhtikestävyyden rakentaminen on kärsivällisyyttä vaativaa ja tarkkaa tekemistä. Pitää oppia kuuntelemaan kehoaan ja annostelemaan juuri itselleen sopivissa annoksissa ja pitkään rauhallisia peruskuntolenkkejä, kovia vauhtilenkkejä ja palauttavaa lepoa. Väkisin kovaa yrittäminen ei hyödytä mitään vaan tulle takapakkia jos keho ei ole ehtinyt palautua.


    • Tavomara

      Mitenkähän suuri osuus tavallisista ihmisistä ottaa juoksun niin tosissaan, että kymmeniä tunteja viikossa käyttävät aikaa siihen, jos ei harjoitteluun niin ainakin siitä kirjoittamiseen tai sen märehtimiseen kun kisoissa ei mennytkään niin kuin piti? Ainakin juoksufoorumilla osa porukasta vaikuttaa olevan niin tosissaan niin tosissaan, mutta kuitenkin tulokset todellisisiin juoksijoihin verrattuna surkeita.

      Ja pitävätkö oikeat urheilijat sitten melua itsestään?

    • Hakapa

      Totta turiset. Eräskin rouvashenkilö sai eilen puolikkaalla menemään 2.10 pintaan. Lenkkeilee toistakymmentä tuntia viikossa.

      • Anonyymi

        Tommoseen rouvaan tutustuisin mielllani. 8 km 6:vauhdilla.

        T. Akateemisen tanakka.


    • douping

      :-D Instaan naamaa ja kenkää vaan

    • Anonyymi

      Onko miehesi molari?

      • Anonyymi

        Ei voi olla, kun toi mies kilpailee


    • Anonyymi

      Vieläkö ukkosi kilpailee tavomaraa, vai onko vaihtanut rennosti polkuja kävelemään 😁

    • Anonyymi

      Laita tavo minttiin

      • Anonyymi

        Vantaa rennompaa kuin Kolin läpi kävely.


    • Anonyymi

      Hurahti.
      Tee perässä.

      • Anonyymi

        Vieläköhän aloittaja katselee hölkkäukkoaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläköhän aloittaja katselee hölkkäukkoaan?

        Vaihtoi juoppoon. Nyt on kivaa kun on yhteinen harrastus.


    • Anonyymi

      Loppuu kun sota ukrainassa

    • Anonyymi

      Wihan kilometrit ainaski loppui.
      Pillit pussiin ja sitä rataa.

      • Anonyymi

        Eikö enää tule vihannestoreja?!


    • Anonyymi

      Juoksemalla saa terveyttä. Pitkää hidasta ja lyhyttä kovaa.

    • Anonyymi

      Ei lopu koskaan. Juoksen ainakin kaheksan kymppuseksi asti.

      • Anonyymi

        Sama. Aijon jatkaa hamaan tappiin saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama. Aijon jatkaa hamaan tappiin saakka.

        Juu. Hölkkä ei lopu koskaan.


      • Anonyymi

        Sama homma. Maraton vuojessa hautaan saakka.


    • Anonyymi

      Huru-ukko juoksee aina vaan. Aina uusi tavo, kun edellinen dns.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe