Nuori potilas

Nuori potilas

Olen sairastunu nuorella iällä vuosi sitten oireet ja kivut hankalat jäykkyys karsea ei tulevaisuutta jos lääkkeet ei ala vaikuttaan teen humaanin ratkaisun eli lähden pois

22

3304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vain

      No miten voit nyt? Minkä ikäinen olet? Onko muita oireita kuin jäykkyys?

    • mummu+isä+tulossa?

      Julkkiksissa on myös nuorena sairastuneita.

      esim Carola laulaja 1960 luvulla.
      Carola Christina Standertskjöld-Liemola, (o.s. Standertskjöld, 23. maaliskuuta 1941 Helsinki – 12. marraskuuta 1997 Kirkkonummi)[1] oli 1960-luvun suosituimpia suomalaisia laulajia. Hän esitti jazzahtavaa iskelmämusiikkia, jossa oli usein myös blues- ja soul-vaikutteita.
      Carola menehtyi nopeasti edenneeseen Alzheimerin tautiin vuonna 1997.

      Foxilla diagnosoitiin Parkinsonin tauti vuonna 1991 Michael Fox (s. 9. kesäkuuta 1961 Edmonton, Alberta, Kanada) on kanadalais-yhdysvaltalainen näyttelijä.

    • parempi tulevaisuus

      isälläni on,ja monella jo poismenneellä hänen sisarruksistaan oli parkinsson,eli melko varmasti saan sen itsekkin,olen nyt 45,en haista,en maista kun voimakkaat tuoksut ja mausteet,eka oireet,kuulemma,lääkkeitä on aika paljon saatavissa,jos osaa vaatia,elämä on elämisen arvoista.

    • 100µg

      D-vitamiinin puutos saattaa jopa kolminkertaistaa Parkinsonin taudin riskin!
      http://www.parkinsoninfo.fi/ajankohtaista/d-vitamiinin-puutos-saattaa-jopa-kolminkertaistaa-parkinsonin-taudin-riskin


      Ruuan merkitys D-vitamiinilähteenä on vähäinen: 90% ihmisen D-vitamiinista on peräisin iholta (ellei hän ota D-vitamiinia ravintolisänä). Suomalainen saa ruoastaan alle 10µg D-vitamiinia. Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UVB-indeksi on vähintään 3. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen, kylmä tai sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia. Auringosta saat D-vitamiinia, mutta vain silloin kun varjosi on lyhyempi kuin sinä itse. Siis lyhyen aikaa keskipäivällä, noin kello 10-16 vähintään kädet ja jalat paljaina.

      Huonoin tilanne on afrikkalaista syntyperää olevilla maahanmuuttajilla, joilla esiintyy usein erittäin vakavia D-vitamiinin puutoksia. Syynä tähän on tumma iho ja ruokavalio. Heidän kotimaassaan UVB-indeksi on lähes läpi vuoden 8-15, kun Suomessa se on keskikesällä 3-6. Talvella Suomen UVB-indeksi on 0.

      D-vitamiinia pitää syödä niin paljon, jotta veren D-vitamiinipitoisuus nousee luonnolliselle (kesäauringon nostamalle) tasolle, joka on keskimäärin 125 nmol/l. Lukuisten tutkimusten valossa tämä tarkoittaa vähintään 50µg D-vitamiinia päivässä. Yleensä 100µg ja jopa enemmänkin, jos on isokokoinen ihminen. Pienille lapsille hiukan vähemmän.

      Miksi Christel Lamberg-Allardt ja Suvi Virtanen jatkuvasti mediassa toistavat iänikuista mantraansa 7,5-10 µg/vrk annoksesta, jota ei saa ylittää. Se on epäeettistä ja väärää. Sama jos hoitaisi päänsärkyä jalkarasvalla. Ainoastaan osa pienistä lapsista saavuttavat tällä annoksella veren D-vitamiinipitoisuuden 50 nmol/l, jonka he väittävät riittävän kokonaisterveydelle.

      Lisäksi he pelottelevat syövällä ja kuolemalla, jos annostuksen ylittää, vaikka D-vitamiinin puutos on linkitetty yli 70:een syöpätyyppiin ja lukuisiin eri sairauksiin (mm. I-tyypin diabetes, MS-tauti, reumataudit jne...), jotka Suomessa ovat erittäin yleisiä verrattuna päiväntasaajalla asuviin ihmisiin.

      Pelkästään luuston hyvinvoinnin kannalta suositeltava veren D-vitamiinipitoisuus on yli 80 nmol/l.

      Eli jos ette syö D-vitamiinilisää, aloittakaa nyt!

      Kannattaa seurata D-vitamiiniasioita Lääkäri Matti Tolosen sivuilta, vaikka ei hänen mainostamiaan vitamiineja söisikään.

      D-vitamiini herättää paljon kysymyksiä. Fysiatrian erikoislääkäri Jukka Pekka Kouri vastaa katsojien kysymyksiin. (kesto 10 min)
      http://areena.yle.fi/tv/1802812/?start=2m27s

      D-vitamiini — hyötyä koko terveydelle!
      http://ruohikolla.blogspot.fi/2013/01/d-vitamiini-hyotya-koko-terveydelle.html


      D-vitamiini ja parkinson.
      http://vitamindwiki.com/Parkinson

    • huhu huh

      Hitto tätä D-vitamiini linkittäjää. Joka hemmetin vaivaan ja sairauteenko tuota D-vitamiinia kauppaat. Kyllä luulis että ne jotka ovat oikeasti sairaita ovat jo itse koittaneet kaiken maailman vitamiini ja hivenaine tropit ihan oman jaksamisensakin takia.

      • abf

        OIKEASSA OLET

        ON OLLU TERVEELLINEN RUOKAVALIO JA SILTI SAIRASTUNUT JO NUORELLA IÄLLÄ ELI EI MISTÄÄN VITAMIINISTA OLE KIINNI


        MYÖS ELÄMÄN TAVAT OLLEET HYVÄT, LIIKUNTAA, EI TUPAKOINTIA JA ALKON TUOTTEITA, NAUTTINUT LENKKEILYSTÄ, OLLU HARRASTUKSIA, IHMISSUHTEET KUNNOSSA ELI SAIRAUS TULEE JOS ON TULLAKSEEN OLITPA ALKOHOLISTI TAI HUIPPU JRHEILIJA TAI JLTAI SILTÄ VÄLILTÄ.

        EI TÄSSÄ AUTA MUU KUN VAIN OLLA, ELÄÄ VAIN PÄIVÄ KERRALLAAN, HUOMISESTA EI TIDDÄ, SUUNNITELMA EI KANNATA TEHDÄ,PITÄÄ VAIN OLLA, NYT TUNNEN AURINGONPAISTEEN VALON JA LÄMMÖN IHOLLANI, GE JOLLA EI SAIRAUKSIA, NAUTTIKAA YKSINKERTAISISTA ASIOISTA, PELKÄSTÄÄN SIITÄ ETTÄ VOITTE OIKAISTA KROPPANNE JA VENYTELLÄ KUNNOLLA, ETTÄ VOITTE KÄVELLÄ NORMAALISTI, AINOA ASIA MITÄ TARVIK ON TERVEYS JA PELKÄSTÄ KEHON NORMAALEISTA TOIMINNOISTA NAUTTIMRN, KUNPA OLISI OSANNUT ITSEKKIN AIKOINAAN ILOITA PELKÄSTÄ TDRVEESTÄ OLEMASSAOLOSTA, SEN TAJUAA VASTA KUN ON MRNETTÄNYT TRRVEYTENSÄ.


    • tähtien luo

      Yhtä h-ttiä on tämä sairaus. Kipuja, tunne-elämä sekaisin, naama kiveä ja mikään ei toimi...Asuntolainaa pitäis maksaa, töitä ei pysty tekemään ja teini-ikäiset lapset nielee rahaa. Ystäviä ei ole eikä näillä taudeilla tule. Kuolla joutaisin ja haluaisin mutta olen niin hodas ja päättämätön...ei sekään kai natsaa

      Tervettä elämäävietin ja paskan sain palkaksi, se siitä

      • yks vaivaiseukko

        Minulla ei parkinsonia mutta muita vaivoja kylläkin (TOS, rappeumaa ym.) ja ymmärän katkeruutesi, tuskasi ja epätoivosi. Minulla myös välilä niin, että tekisi mieli mennnä köyden jatkoksi. Pari asiaa estää sen, ehkä hyväkin niin. Toisaalta mitä väliä, kun ei ole perhettäkään. Muutama tosin jäisi kaipamaan joten kai se on yritettävä täällä rämpiä vaikka pakolla.

        Jos jotenkin pystyisi olemaan katkeroitumatta, mutta vaikeaa se on. Ja raivostuttavia ihmiset jotka lässyttävät, että sullahan on sitä ja sitä hyvää elämässä, monilla on paljon huonommin jne. Ne on ihmisiä jotka eivät ole juuri joutuneet kivuista ja masennuksista kärsimään. Minä yritän pysyä hiljaa vaivoistani, kun en halua rasittaa ihmisiä ongelmillani. Ei ketään kiinnosta enä toisaalta voi moittia ihmisä siitä.

        Jospa tässä jotenkin yritetään vaan tarpoa eteenpäin, mitä muutakaan voi. On meitä vaivaisia monta, että ei ainakaan yksin ole täällä vaivoinensa.


    • tähtien luo

      Totta kyllä puhut vaivaiseukko. Minäkn esiinnyn ihmisille reippaana ja iloisena koska olen huomannut etteivät terveet kestä kuunnella kenenkään elämäntuskasta uikutusta. Oli aihetta tai ei. Ja juuri helpoimman elämän eläneet onnenomenat ovat v'hiten empaattisia.

      kun sairastuin kukaan ei enää halunnut olla ystäväni. Edes lähsuku ei halua puhua taudistani. Joten ihmekös tuo kun ahdistaa

      • kuis on

        Millaisilla oireilla parkiinnson sulla todettiin.Kuuluukp vapina oireisiisi.Mulla särkee jalkoja ja kaikkialta.Pää tärisee mutta väittävät sen olevan jotain muuta.Parkinssonia vaikea todeta-


      • voi voi
        kuis on kirjoitti:

        Millaisilla oireilla parkiinnson sulla todettiin.Kuuluukp vapina oireisiisi.Mulla särkee jalkoja ja kaikkialta.Pää tärisee mutta väittävät sen olevan jotain muuta.Parkinssonia vaikea todeta-

        Mulla ainakin kun diagnosoitiin parkinsonoli tärinää päässä ja leuassa. Varman diagnoosin saa jos otetaan spect kuva jossa näkyy dopamiinivaje


        Ei tässä asioista ja elämästä pysty nauttimaan, huono vetämätön olo aamusta iltaan ja mitään ei voi suunnitella etukäteen, jos hetken tuntuu paremmalta voi jo tunnin päästä tuntuu huonolta, ei voi matkustaakaan mihinkään, välillä toivoo että saisi vaikka sydärin niin pääsisi eroon tästä raihnaisesta kropasta, eipä ihmiset halua olla tekemisisissä ne luulee että ei käy täysillä ja ei tajua mitään Kohtelu on samanlaista kuin pikku lapsella. Kun miettii sitten kun alkaa vanheta ,oikeastaan ei kannata edes miettiä, sitten aikanaan jos tilanne hankaloituu alkaa miettiä jo mitä tehdä, olen luukku että jossain vaiheessa voi saada stimulaattorin jos Se käy , kaikille ei sovi

        mutta ankeeta on, elämää ilman mitään tulevaisuutta ja odotettavaa..


      • kohta viiraa
        voi voi kirjoitti:

        Mulla ainakin kun diagnosoitiin parkinsonoli tärinää päässä ja leuassa. Varman diagnoosin saa jos otetaan spect kuva jossa näkyy dopamiinivaje


        Ei tässä asioista ja elämästä pysty nauttimaan, huono vetämätön olo aamusta iltaan ja mitään ei voi suunnitella etukäteen, jos hetken tuntuu paremmalta voi jo tunnin päästä tuntuu huonolta, ei voi matkustaakaan mihinkään, välillä toivoo että saisi vaikka sydärin niin pääsisi eroon tästä raihnaisesta kropasta, eipä ihmiset halua olla tekemisisissä ne luulee että ei käy täysillä ja ei tajua mitään Kohtelu on samanlaista kuin pikku lapsella. Kun miettii sitten kun alkaa vanheta ,oikeastaan ei kannata edes miettiä, sitten aikanaan jos tilanne hankaloituu alkaa miettiä jo mitä tehdä, olen luukku että jossain vaiheessa voi saada stimulaattorin jos Se käy , kaikille ei sovi

        mutta ankeeta on, elämää ilman mitään tulevaisuutta ja odotettavaa..

        Mulla on ollu ihmeellisiä kaatumisia ja nyt aamusin vaikea päästä liikkuun kun on jäykkä.Nilkat on jäykät.Sattuu kävelykin enkä pysty hyppäämään linjaauton ovesta ulos enää.Vasen puoli remppaa enempi ja vaapun kun kävelen.Mulla tärisee pää mutta kun tarkkaan katsoo niin leukakin.Polvetkin nivelistä kipeet.Pyörällä en ole uskaltanut ajaa vuosiin kun meinaa kaatua vasemmalle.Onko nämä parkinssonin oireita,


      • voi voi
        kohta viiraa kirjoitti:

        Mulla on ollu ihmeellisiä kaatumisia ja nyt aamusin vaikea päästä liikkuun kun on jäykkä.Nilkat on jäykät.Sattuu kävelykin enkä pysty hyppäämään linjaauton ovesta ulos enää.Vasen puoli remppaa enempi ja vaapun kun kävelen.Mulla tärisee pää mutta kun tarkkaan katsoo niin leukakin.Polvetkin nivelistä kipeet.Pyörällä en ole uskaltanut ajaa vuosiin kun meinaa kaatua vasemmalle.Onko nämä parkinssonin oireita,

        Kyllä tuo parkinsonilta kuullostaa, jos noin selkeätoireet niin kannattaa varata aika vaikka yksityisneurologille.

        neurologi tekee muutaman testin ja yleensä jo siinä näkee onko Parkinson tai jotain samankaltaista


        jotkut lääkkeet voi tehdä samankaltaisia oireita, lähinnä psyyken lääkkeet, jos ei lääkkeitä käytä niin oireet johtuu Parkinsonista

        selkeitä oireita LIHASJÄNNITYS, JÄYKKYYS RAAJOISSA, VAPINA TÄRINÄ, LIHASHEIKKOYS, PUOLIERO, TOIBEN PUOLI HEIKOMPI,MYÖTÄLIIKKEET VOI PUUTTUA, KÄSI VOI PUUTUA, HITAAT LIIKKEET,
        eli jos noista pari kolme oiretta niin Parkinson melko todennäköisesti


      • JA RANTEET SÄRKEE
        voi voi kirjoitti:

        Kyllä tuo parkinsonilta kuullostaa, jos noin selkeätoireet niin kannattaa varata aika vaikka yksityisneurologille.

        neurologi tekee muutaman testin ja yleensä jo siinä näkee onko Parkinson tai jotain samankaltaista


        jotkut lääkkeet voi tehdä samankaltaisia oireita, lähinnä psyyken lääkkeet, jos ei lääkkeitä käytä niin oireet johtuu Parkinsonista

        selkeitä oireita LIHASJÄNNITYS, JÄYKKYYS RAAJOISSA, VAPINA TÄRINÄ, LIHASHEIKKOYS, PUOLIERO, TOIBEN PUOLI HEIKOMPI,MYÖTÄLIIKKEET VOI PUUTTUA, KÄSI VOI PUUTUA, HITAAT LIIKKEET,
        eli jos noista pari kolme oiretta niin Parkinson melko todennäköisesti

        KUULUUKO PARKKIKSEEN AINAISET JALKA JOMOTUKSET NILKKOJAKIN PITÄÄ YRITTÄÄ PYÖRITTÄÄ ETTEI KANGISTU KOKONAAN JA VARPAAT KRAMPPAA JA OVAT KIPEÄT


      • jjlmlttaa
        JA RANTEET SÄRKEE kirjoitti:

        KUULUUKO PARKKIKSEEN AINAISET JALKA JOMOTUKSET NILKKOJAKIN PITÄÄ YRITTÄÄ PYÖRITTÄÄ ETTEI KANGISTU KOKONAAN JA VARPAAT KRAMPPAA JA OVAT KIPEÄT

        KUULUU, JOMOTTAA JOKA PAIKKAA, RASKTUS MAUKAISEE KIPUTILOJA, AAMULLA JALAT TÖNKKÖINÄ. MOPPAA LATTIANVIIKON, VARPAITA KOURISTAA, KROPASSA NYKÄYKSIÄ,KRAMPPEJA,NISKAT JUMISSA


      • Tärinä ja värinä
        voi voi kirjoitti:

        Mulla ainakin kun diagnosoitiin parkinsonoli tärinää päässä ja leuassa. Varman diagnoosin saa jos otetaan spect kuva jossa näkyy dopamiinivaje


        Ei tässä asioista ja elämästä pysty nauttimaan, huono vetämätön olo aamusta iltaan ja mitään ei voi suunnitella etukäteen, jos hetken tuntuu paremmalta voi jo tunnin päästä tuntuu huonolta, ei voi matkustaakaan mihinkään, välillä toivoo että saisi vaikka sydärin niin pääsisi eroon tästä raihnaisesta kropasta, eipä ihmiset halua olla tekemisisissä ne luulee että ei käy täysillä ja ei tajua mitään Kohtelu on samanlaista kuin pikku lapsella. Kun miettii sitten kun alkaa vanheta ,oikeastaan ei kannata edes miettiä, sitten aikanaan jos tilanne hankaloituu alkaa miettiä jo mitä tehdä, olen luukku että jossain vaiheessa voi saada stimulaattorin jos Se käy , kaikille ei sovi

        mutta ankeeta on, elämää ilman mitään tulevaisuutta ja odotettavaa..

        Monet lekurithan väittävät että pää ei tärise parkinsonissa.Toisekseen että säryt ei kuulu tautiin.Onko lääkärit oikeesti kuunnelleet potilaitaan.Tässä kun lueskelee kirjoituksia niin kaikilla särkyjä on.


      • yön kärsä
        Tärinä ja värinä kirjoitti:

        Monet lekurithan väittävät että pää ei tärise parkinsonissa.Toisekseen että säryt ei kuulu tautiin.Onko lääkärit oikeesti kuunnelleet potilaitaan.Tässä kun lueskelee kirjoituksia niin kaikilla särkyjä on.

        Mullav ei pitänyt muka olla parkkista... liian nuori... asentovapinaa ja h-tillisiä kipuja ihan joka puolella kroppaa. Onpa sitten kuiteskin. Pahin jäykkyys ja kivut lähti lääkityksellä mutta tärinä ja hitaus jäi... Ihan kuten sulla jumittaja alkoi- ei kestäny rasitusta, aamutönkkö, varpaat kouristeli, niskajumia


      • Vapinatyypit
        yön kärsä kirjoitti:

        Mullav ei pitänyt muka olla parkkista... liian nuori... asentovapinaa ja h-tillisiä kipuja ihan joka puolella kroppaa. Onpa sitten kuiteskin. Pahin jäykkyys ja kivut lähti lääkityksellä mutta tärinä ja hitaus jäi... Ihan kuten sulla jumittaja alkoi- ei kestäny rasitusta, aamutönkkö, varpaat kouristeli, niskajumia

        Onko asentovapinakin parkissa.Luoeppa lääkärin vastauksia niin se sanoo ettei kuulu muka oireisiin.Olen itse huomannut että kumpaakin vapinaa on.Allaselkä on vasta nyt tullut tosi kipeeksi varsinkin aamuisin ei pääse käveleen.Taudinkuvaa ei ilmeisesti tunneta kunnolla.Kertokaa miten teillä.


      • repivä kipu
        Vapinatyypit kirjoitti:

        Onko asentovapinakin parkissa.Luoeppa lääkärin vastauksia niin se sanoo ettei kuulu muka oireisiin.Olen itse huomannut että kumpaakin vapinaa on.Allaselkä on vasta nyt tullut tosi kipeeksi varsinkin aamuisin ei pääse käveleen.Taudinkuvaa ei ilmeisesti tunneta kunnolla.Kertokaa miten teillä.

        REPIVIÄ KIPUJA AAMULLA, YLÄHARTEISSA KIVULIAS VEDÄTYS JOKA VÄÄNTÄÄ NISKALIHAKSIA YLÖS ALAS LIIKKEELLÄ, KUN KÄVELEE TUNTUU KUIN JOKU KISKOISI PÄÄSTÄ ILMAAN
        JALAT KÄVELEE ETEENPÄIN SELKÄ VETÄÄ TAAKSEPÄIN, YRITÄ KÄVELLÄ.
        TÄMÄ ON YKSILÖLLISTÄ JA LÄÄKITYS JOS EI SOVI VOI LAUKAISTA OIREITA

        KYLLÄ TÄHÄN KIVUT KUULUU, LIHASJÄYKKYYS TEKEE NUO KIVUT, LIHAKSET KUTISTUU NIIN LIIKKUMINEN REPII KIREITÄ LIHAKSIA.
        PÄÄN LIHAKSETKIN REPII JA JOMOTTAA, TÄTÄ PITÄS KESTÄÄ PAHIMMASSA TAPAUKSESSA VUOSIKYMMENIÄ20


    • yön kärsä

      Moni neurologikaan ei tunne tätä tautia kovin hyvin. Oireiden alkaminen toispuoleisena on ehkä kaikkein yleisintä. Molemminpuoleinen oireilu tarkoittaa yleensä jotain vielä pahempaa....Jokaisella parkkiksella on eri oireita joten tautiin heikommin perehtyneet neurologit eivät ole kaikista oireista kuulleetkaan eivätkä osaa niitä tautiin yhdistää. Vaikka parkinsonin tautiin hyvn perehtyneen neurologin mukaan tauti on helppo tunnistaa (prof. Seppo Kaakkola)

      • näin kävi

        Mulla oli oireita vuosia ennen diagnoosia. Käsi tikkuili ja puutui jo 5vuotta aiemmin.

        oire oli vain vasemmassa kädessä. Sitten samaan aikaan alkoi tulla jalkakipuja neurologilla kävin ja diagnoosi 2012. Nyt oireita kummallakin puolella, lääkitys on keskiverto,varmaan pitää nostaa.spect kuvat otettu, mulla oli hyvä lääkäri Se teki heti diagnoosin. Ja laittoi kaikki tutkimukset ettei tarvitse miettii onko varmasti parkkista
        ja kyllähän Se oli


      • parkison tietämys
        näin kävi kirjoitti:

        Mulla oli oireita vuosia ennen diagnoosia. Käsi tikkuili ja puutui jo 5vuotta aiemmin.

        oire oli vain vasemmassa kädessä. Sitten samaan aikaan alkoi tulla jalkakipuja neurologilla kävin ja diagnoosi 2012. Nyt oireita kummallakin puolella, lääkitys on keskiverto,varmaan pitää nostaa.spect kuvat otettu, mulla oli hyvä lääkäri Se teki heti diagnoosin. Ja laittoi kaikki tutkimukset ettei tarvitse miettii onko varmasti parkkista
        ja kyllähän Se oli

        Misstähän sais listan hyvistä lekureista.Tulee maksaan paljon jos lähtee suinpäin tilailemaan aikoja.Täytys olla parkisoniin perehtynyt.Tietääköhän kukaan tampereelta hyvää neurologia.Eli mihin kannattaa mennä vastaanotolle.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2072
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe