J_U_M_A_L_A on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Kristukseksi!

joo_joo

Apostolien teot 2
36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

109

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan Sanaa

Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Kristukseksi. Ne jotka kiivailevat siitä että Jeesus on Jumala eivät ole lukeneet Jumalan Sanaa Raamatusta.

• Sanoista miestä

Olethan sitten antanut Jeesukselle Herran ja Pelastajan aseman omassa elämässäsi!?

• Jumalan Sanaa
        Sanoista miestä kirjoitti:

Olethan sitten antanut Jeesukselle Herran ja Pelastajan aseman omassa elämässäsi!?

Kristuksena! En Jumalana! En ole ateisti enkä epäjumalan palvoja. Oletko sinä antanut Jeesukselle aseman sinun omassa elämässäsi Jumalana? Jos olet niin olet epäjumalanpalvoja/pakana etkä ole antanut Jeesukselle Kristukselle etkä Jumalalle sijaa sinun omassa elämässäsi.

• et se siitä

Jumalan sanaa: " Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi....
        " Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa...( jotka väittävät ettei Jeesus ole Jumala)... vaan rakastaa Herran lakia, tutkistelee hänen lakiaan päivät ja yöt! Ps 1: 1, 2

Ja kukahan se Herra olikaan? " Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi: " Minä olen Herra, sinun Jumalasi 2 Moos 20: 1, 2

" Amen.." Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi, joka on meidän Jumalamme.. heh t. Benkku

• Sanasta miestä!
        Jumalan Sanaa kirjoitti:

Kristuksena! En Jumalana! En ole ateisti enkä epäjumalan palvoja. Oletko sinä antanut Jeesukselle aseman sinun omassa elämässäsi Jumalana? Jos olet niin olet epäjumalanpalvoja/pakana etkä ole antanut Jeesukselle Kristukselle etkä Jumalalle sijaa sinun omassa elämässäsi.

Hyvä että Jeesus on sinulle Kristus! Jeesus on äitinsä puolelta ihminen, Isänsä puolelta Jumala. Kuoli minun syntieni tähden, ja Hän on minun Herrani ja Lunastajani. hänen nimessään minä rukoilen, koska Kukaan ei tule Isän tykö paitsi Hänen kauttaan. Olen kastettu, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja Herra on nähnyt hyväksi myös kastaa Pyhällä Hengellä. Sanotaan että Pyhä Henki kirkastaa Kristusta jolle Isä on antanut kaiken vallan taivaassa ja maan päällä. Alussa oli Sana ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Kaikilla ei varmaan ole ymmärrystä kaikkeen, mutta onneksi lasten kaltaisten on taivasten valtakunta! Minä rakastan Isääni, ja minä rakastan Lunastajaani, ja Pyhää Henkeä joka minussa ylistää!

• Sanasta miestä! kirjoitti:

Hyvä että Jeesus on sinulle Kristus! Jeesus on äitinsä puolelta ihminen, Isänsä puolelta Jumala. Kuoli minun syntieni tähden, ja Hän on minun Herrani ja Lunastajani. hänen nimessään minä rukoilen, koska Kukaan ei tule Isän tykö paitsi Hänen kauttaan. Olen kastettu, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja Herra on nähnyt hyväksi myös kastaa Pyhällä Hengellä. Sanotaan että Pyhä Henki kirkastaa Kristusta jolle Isä on antanut kaiken vallan taivaassa ja maan päällä. Alussa oli Sana ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Kaikilla ei varmaan ole ymmärrystä kaikkeen, mutta onneksi lasten kaltaisten on taivasten valtakunta! Minä rakastan Isääni, ja minä rakastan Lunastajaani, ja Pyhää Henkeä joka minussa ylistää!

Jeesus oli Maria-äitinsä puolelta lihaa oleva ihminen. Jumalan puolelta hän oli henkeä oleva Jumalan poika, sillä Jeesus opetti:

Johannes 3
        6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor.15:50; Ef. 2:3; Room.1:3,4]

• ekivaari kirjoitti:

Jeesus oli Maria-äitinsä puolelta lihaa oleva ihminen. Jumalan puolelta hän oli henkeä oleva Jumalan poika, sillä Jeesus opetti:

Johannes 3
        6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor.15:50; Ef. 2:3; Room.1:3,4]

* Valehtelet ekivaari. Miten voit olla noin katala ja valehdella vastoin Raamatun totuutta? Taas kerran paljastit todellisen harhasi. Luuletko sinä todella, että ihmiset uskovat sinua enemmän kuin Jumalan Sanaa, eli Raamatun totuutta Kristuksen syntymästä.

* Jeesusken liha on Jumalasta, ei Mariasta, Marian kautta Hän on Daavidin sukukuntaa, kuninkaallista sukua, esikoisena kruunun perillinen, joka sopikin Jumalan Pojalle, koska Hänen biologinen Isä on Jumala. Miksi et voi uskoa Raamattuun, kun apostolit kertoo ihan selkeästi miten Jeesusken syntymä oli? Miten voit tehdä Matteuksesta ja Luukkaasta valehtelijoita, vaikka itse olet valehtelija pahimmasta päästä, ja valhe-evankeliumin valheveli!

Matt.1: 18 - 25. "< 18. Jeesuksen Kristuksen syntyminen tapahtui näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, kävi ennen heidän yhteenmenoaan ilmi, että Maria oli raskaana Pyhästä Hengestä.

19. Koska Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, eikä tahtonut saattaa Mariaa häpeään, hän aikoi kaikessa hiljaisuudessa hyljätä hänet.

20. Mutta kun Joosef tätä ajatteli, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa Mariaa, vaimoksesi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.

21.Hän synnyttää pojan, ja sinun on annettava hänelle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä."

22. Tämä kaikki on tapahtunut, jotta kävisi toteen sana, jonka Herra on puhunut profeetan kautta::

23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel", - se merkitsee: Jumala meidän kanssamme.

24.Unesta herättyään Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä

25. Hän ei kuitenkaan yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus. >"!

Apostoli Luukaksen Kirjoitus:

* Luuk.1:30 - 35.. "< 30. Mutta enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.

31. Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimeksi Jeesus.

32. Hän on oleva suuri, häntä kutsutaan Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,

33. Hän hallitsee kuninkaana Jaakobinsukua ikuisestii, eikä hänen valtakunnallaan ole loppua ."

34. Mutta Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"

35. Enkeli vastasi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; Siksi myös sitä Pyhää, joka syntyy, kutsutaan Jumalan Pojaksi.>"!

* Ja Luukaksesta sanotaan,

* Apt.1: 1,2. "< Edellisen kertomukseni,arvoisa Teofilos, kirjoitin kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa,
        2. aina siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sen jälkeen kun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä valitsemilleen apostoleille. >"!

* Miten siis ekivaari voit kieltää apostolien kirjoitukset Jeesusken syntymän tapahtumista? Itse Herra Jeesus Pyhän Henkensä kautta valitsemilleen apostoleille antaessaan heile valtuudet kirjoittaa kaikki, ja myöskin Hänen synymäänsä koskevat asiat. Kukahan tässä on VALEHTELIJA ja Sanan manipuloija? Eiköhän ekivaari ole niin, että tunnustaisit vaan erehtyneesi pahanpäiväisesti, niin ehkä Herra antaa anteeksi noita tietämättömyyden ja turhautumiesi aikoja? Jos et tunnusta erehdystäsi, teet Jumalastakin valehtelijan !

• Taas sama vanha virs
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Valehtelet ekivaari. Miten voit olla noin katala ja valehdella vastoin Raamatun totuutta? Taas kerran paljastit todellisen harhasi. Luuletko sinä todella, että ihmiset uskovat sinua enemmän kuin Jumalan Sanaa, eli Raamatun totuutta Kristuksen syntymästä.

* Jeesusken liha on Jumalasta, ei Mariasta, Marian kautta Hän on Daavidin sukukuntaa, kuninkaallista sukua, esikoisena kruunun perillinen, joka sopikin Jumalan Pojalle, koska Hänen biologinen Isä on Jumala. Miksi et voi uskoa Raamattuun, kun apostolit kertoo ihan selkeästi miten Jeesusken syntymä oli? Miten voit tehdä Matteuksesta ja Luukkaasta valehtelijoita, vaikka itse olet valehtelija pahimmasta päästä, ja valhe-evankeliumin valheveli!

Matt.1: 18 - 25. "< 18. Jeesuksen Kristuksen syntyminen tapahtui näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, kävi ennen heidän yhteenmenoaan ilmi, että Maria oli raskaana Pyhästä Hengestä.

19. Koska Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, eikä tahtonut saattaa Mariaa häpeään, hän aikoi kaikessa hiljaisuudessa hyljätä hänet.

20. Mutta kun Joosef tätä ajatteli, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa Mariaa, vaimoksesi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.

21.Hän synnyttää pojan, ja sinun on annettava hänelle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä."

22. Tämä kaikki on tapahtunut, jotta kävisi toteen sana, jonka Herra on puhunut profeetan kautta::

23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel", - se merkitsee: Jumala meidän kanssamme.

24.Unesta herättyään Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä

25. Hän ei kuitenkaan yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus. >"!

* Luuk.1:30 - 35.. "< 30. Mutta enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.

31. Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimeksi Jeesus.

32. Hän on oleva suuri, häntä kutsutaan Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,

33. Hän hallitsee kuninkaana Jaakobinsukua ikuisestii, eikä hänen valtakunnallaan ole loppua ."

34. Mutta Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"

35. Enkeli vastasi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; Siksi myös sitä Pyhää, joka syntyy, kutsutaan Jumalan Pojaksi.>"!

* Apt.1: 1,2. "< Edellisen kertomukseni,arvoisa Teofilos, kirjoitin kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa,
        2. aina siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sen jälkeen kun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä valitsemilleen apostoleille. >"!

* Miten siis ekivaari voit kieltää apostolien kirjoitukset Jeesusken syntymän tapahtumista? Itse Herra Jeesus Pyhän Henkensä kautta valitsemilleen apostoleille antaessaan heile valtuudet kirjoittaa kaikki, ja myöskin Hänen synymäänsä koskevat asiat. Kukahan tässä on VALEHTELIJA ja Sanan manipuloija? Eiköhän ekivaari ole niin, että tunnustaisit vaan erehtyneesi pahanpäiväisesti, niin ehkä Herra antaa anteeksi noita tietämättömyyden ja turhautumiesi aikoja? Jos et tunnusta erehdystäsi, teet Jumalastakin valehtelijan !

" * Jeesusken liha on Jumalasta, ei Mariasta,"

Ei Jeesus syntynyt Mariasta,
        Kirjoittanut: Mohikaani_27 28.12.2007 klo 20.43

Miten voit olla noin katala ja valehdella vastoin Raamatun totuutta?

• joo_joo
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Apostolien teot 2
        36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

"Eikö tämä ole se rakentaja, Marian poika ja Jaakobin ja Jooseen ja Juudaan ja Simonin veli? Ja eivätkö hänen sisarensa ole täällä meidän parissamme?"

• joo_joo
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Ole hyvä Mohikaani_27 ja kerro meille, mitä Markus kertoo Jeesuksen syntymästä!

• joo_joo
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Ole hyvä Mohikaani_27 ja kerro meille, mitä kertoo Johannes Jeesuksen ihmeellisestä syntymästä!

• joo_joo
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Ole hyvä Mohikaani_27 ja kerro meille, mitä Paavali kertoo Jeesuksen syntymästä!

• ???

1.Tim 4:10

10. Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.

Minä olen lukenut ja myös uskon lukemaani SANAAN!!!

>>. Ne jotka kiivailevat siitä että Jeesus on Jumala eivät ole lukeneet Jumalan Sanaa Raamatusta.

• Jumalan Sanaa

1.Tim.2:5

5 Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.

>>. Minä olen lukenut ja myös uskon lukemaani SANAAN!!!.

• et pätkiikö?
        Jumalan Sanaa kirjoitti:

1.Tim.2:5

5 Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.

>>. Minä olen lukenut ja myös uskon lukemaani SANAAN!!!.

Siinähän se lukee: Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä, ihminen, Kristus Jeesus.
        ..
        " Minä olen Herra, sinun Jumalasi.. joka vein sinut pois Egybtin maasta, orjuuden pesästä... Ja juuri Israelin Jumala kulki heidän kanssaan erämaassa,...hän joka ilmestyi Moosekselle

2 Moos 3: 2, 4, 6, ja 14

Enkeli pensaassa on Herra, meidän Jumalamme....Tämä Jumala paini Jaakobin kanssa, Beetelissä , ja Jaakob peittosi hänet. " Herra, Jumala , Sebaot on hänen nimensä Hoosea 12: 6

Siis Israelin Jumala on sama kuin meidän Jumala..t. benedi

• et pätkiikö? kirjoitti:

Siinähän se lukee: Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä, ihminen, Kristus Jeesus.
        ..
        " Minä olen Herra, sinun Jumalasi.. joka vein sinut pois Egybtin maasta, orjuuden pesästä... Ja juuri Israelin Jumala kulki heidän kanssaan erämaassa,...hän joka ilmestyi Moosekselle

2 Moos 3: 2, 4, 6, ja 14

Enkeli pensaassa on Herra, meidän Jumalamme....Tämä Jumala paini Jaakobin kanssa, Beetelissä , ja Jaakob peittosi hänet. " Herra, Jumala , Sebaot on hänen nimensä Hoosea 12: 6

Siis Israelin Jumala on sama kuin meidän Jumala..t. benedi

>>>Enkeli pensaassa on Herra, meidän Jumalamme....

• Häpeä jo

Tottakait Jeesuksella on Jumala ja Isä... Mutta, jos tahdot päästä elämään sisälle, pidä käskyt!

Ja pidä tämä sana " Minä Herra (Jeesus) olen sinun Jumalasi 1 Moos 1: 2

Jeesuksella on oma Jumalansa ja oma Isänsä!

Huom. Älä revi pelihousujasi ja muita vaatteitasi, sillä alastomuus on häpeä... sinä joo, joo mies

• Ehdoton kielto

Miksi lisäsit 1 Moos 1:2 sanan Jeesus, sillä sitähän siellä ei ole.
        Ne jotka lisäävät tai poistavat jotakin sanasta eivät peri Jumalan valtakuntaa.

• totuus se ainoa

Googletin sanat, Jumala on yksi

Tällaista tekstiä tuli,

Apt 2:
      34 Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: ‘Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni,
      35 kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.’

Apt 2:34 on lainaus Psalmi 110:stä. Psalmi 110 käyttää alkutekstissä sanoja: Herra (Jhvh) sanoi Herralleni (Adonai). Jhvh tarkoittaa Isää ja Adonai Jeesusta. Se miksi Jumalan sana käyttää tässä eri sanoja johtuu siitä koska Isä ei ole Jeesus, eikä Jeesus ole Isä. Siksi Raamattu tekee erotuksen eri sanojen kautta. Adonai tarkoittaa myös Herraa (Jumala), joka tulee selkeästi esille Pyhä Henki kappaleessa.

Apostoli Pietari julistaa ja sanoi, että Jeesus on Herra, joka istuu Isän oikealla puolella. Jakeessa 36 oleva tehnyt sana on alkutekstissä poieo, joka tarkoittaa tehdä ja tuoda esiin. Herraa Jeesusta ei ole tehty, eikä luotu. Eikä tämä jae tarkoita sitä että kun Jeesus syntyi maan päälle, niin vasta sen jälkeen Jeesus tehtiin Herraksi.

Tämä jae 36 on samassa linjassa koko Raamatun ilmoituksen (alkutekstin) kanssa. Jae 36 tarkoittaa, että Isä (Jumala) on tuonut esiin Jeesuksen Herrana ja Kristuksena (Messiaana). Kun sana poieo yhdistetään tässä jakeessa Jeesukseen, niin se tarkoittaa tietenkin Hänen esiin tuomistaan ja siten tämä jae on sopusoinnussa koko Raamatun ilmoituksen kanssa.

Kopsattu; http://koti.phnet.fi/petripaavola/Jumala on yksi

Ei ole Jeesusta tehty vaa esille tuotu!

• Raamatusta löytyy Jeesuksen Kristuksen kaikenlaista kehitystä:
        syntyminen, luominen, omistaminen kasvaminen, tekeminen, valmistaminen ja työstäminen:

Esimerkiksi Snl.8:22 "Herra - l o i - minut - t ö i t t e n s ä - esikoiseksi, ensimmäiseksi - t e o i s t a a n, [Apt.2:36 ]

Kristuksesta Isän Jumalan työnä ja tekona löytyy sanasta useitakin kohtia, esim. Sananl. 8:22 ja Apt.2:36.

• >>>Apt 2:34 on lainaus Psalmi 110:stä. Psalmi 110 käyttää alkutekstissä sanoja: Herra (Jhvh) sanoi Herralleni (Adonai). Jhvh tarkoittaa Isää ja Adonai Jeesusta.>Kopsattu; http://koti.phnet.fi/petripaavola/Jumala on yksi>Jhvh tarkoittaa Isää ja Adonai Jeesusta.

• Jeesus ja apostolit tekivät selvän eron Jeesuksen lihasta syntymisen ja pyhyyden hengestä syntymisen välillä: [Joh.3:6]

Roomalaiskirje 1
      2 "Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa,
      [Luuk. 1:70, Luuk. 24:25-27; Joh. 5:39; 1. Piet. 1:10]
      3 on sanoma hänen pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
      4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]

— 3 "Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen;" (Lihalla ei ollut valtaa eikä voimaa).
      — 4 "pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta ja voima,. . ."

• asiastakyse

Niin onkin tehnyt. Jumala todella teki OMAN SANANSA meidän Herraksemme ja ainoaksi Välimieheksi Jumalan ja ihmisen välille. Siksipä tuota Sanaa on kuultava ja noudatettava Sanan neuvoja, käskyjä ja ohjeita.

• "asiastakyse"
        Siinä tuli lyhyesti ja selvästi esille, mikä Isän ja pojan välillä on välttämätöntä ymmärtää. Kiitos.

• Jeesus syntyi maan päälle ihmisestä neitsyt Maariasta. Toisaalta hän sikisi Pyhästä Hengestä. Jeesus niinollen syntyi tähän aineelliseen maailmaan erikoisella tavalla ihmiseksi, Ihmisen Pojaksi.

Kukaan muu ihminen ei ole tuolla tavalla tänne tullut. Samalla hän kuitenkin oli Jumalan Poika.
      Ihmisen Poikana Jeesus oli maan päällä lihallisessa ruumiissaan. Ja silloin hän, Jumalan Poika, oli alennustilassa kirkkaudestaan, joka hänellä oli ollut taivaassa. Hän oli alennustilan ruumiissa, lihassa, niinkuin mekin, mutta synnittömänä.

Mekin olemme alennustilan liharuumiissa, jonka Jeesus Kristus tulee kerran muuttamaan kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi.

Php 3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
      Php 3:21 joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.

Kirkkautensa ruumis Jeesuksella on taivaassa. Ei ollut maan päällä. Ja sinne kirkkauteen Jumalan Poikana hän ylösnousemuksessaan lähti suoritettuaan Isänsä, Jumalan, tahdon mukaisen tehtävän maan päällä. Uhrattuaan itsensä meidän pelastukseksemme, hän palasi taivaan kirkkauteen ja istuutuu Ylhäisimmän kirkkauden, Jumalan oikealle puolelle. Ja siellä hän rukoilee ikuisena ylimmäisenä pappina, Melkisedeksen järjestyksen mukaan, meidän puolestamme. Omaan uhraukseensa vedoten, sovitettuaan meidän syntimme alennustilansa ruumiissa Ihmisen Poikana.

Tämän taivaallisen kirkkautensa ruumiin Jeesus sai kerran maan päälläkin pyhällä vuorella:

2Pe 1:17 Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
      2Pe 1:18 Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.

Tapahtumasta pyhällä vuorella, jossa Jeesus siis sai Jumalalta kunnian ja kirkkauden ruumiin maan päälläkin hetkeksi, kertoo Matteus näin:

Mat 17:2 Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.
      Mat 17:5 Hänen (Pietarin) vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä".

Siis Jeesus on Ihmisen Poika ja Jumalan Poika. Ei Jumala, joka on hänen Isänsä ja myös meidän Isämme.
      Ihmisen Poikana hän oli välimiehenä ihmisen ja Jumalan välillä. Jos Jeesus olisi Jumala, niin kenen välillä hän olisi välimies. Ihmisen ja itsensäkö? Ei, vaan raamattu sanoo näin:

1Ti 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
      1Ti 2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa.

Tämä on selvää Jumalan sanaa. Niinkuin nämäkin:
      Gal 3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on y-k-s-i.
      Joh 17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka y-k-s-i-n olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Monet taistelevat itse Jumalaa ja hänen omaa sanaansa vastaan, väittämällä, että Jeesus on Jumala.

• asiastakyse

Sinä taistelet Jumalan Sanaa vastaan. Sinä vihaat lähimmisiä valehdellen heistä ja näin rikot lain.
        Osaat kirjottaa paljon hyvää asiaa, mutta tuolla hyvällä asialla on yksi päämäärä. Sinä kiellät Jeesuksen jumaluuden, vaikka jo alkuevankeliumi kertoo Hänen olevan Jumalan Sana, Jumala, joka TULI taivaasta lihaksi, eli ihmiseksi.

Isä valmisti omalle Sanalleen ruumiin ja antoi nimen Jeesus. Jumalan oma Sana on Jumalan sielu.

• asiastakyse
        asiastakyse kirjoitti:

Sinä taistelet Jumalan Sanaa vastaan. Sinä vihaat lähimmisiä valehdellen heistä ja näin rikot lain.
        Osaat kirjottaa paljon hyvää asiaa, mutta tuolla hyvällä asialla on yksi päämäärä. Sinä kiellät Jeesuksen jumaluuden, vaikka jo alkuevankeliumi kertoo Hänen olevan Jumalan Sana, Jumala, joka TULI taivaasta lihaksi, eli ihmiseksi.

Isä valmisti omalle Sanalleen ruumiin ja antoi nimen Jeesus. Jumalan oma Sana on Jumalan sielu.

Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
        9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

• asiastakyse kirjoitti:

Johannes 1

3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Jumalan sana ja laki on olliut hengellistä ja tulee hengellisenä aina pysymään:

Roomalaiskirje 7 :14
        "Sillä me tiedämme, että - l a k i - on - h e n g e l l i n e n, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen."

Johannes 6
        63 "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne - s a n a t, - j o t k a - m i n ä - o l e n - t e i l l e -
        p u h u n u t, - o v a t - h e n k i - j a - o v a t - e l ä m ä."

Johannes 8
        25 "Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "J u u r i - s e, - m i t ä - m i n ä - p u h u n k i n
        teille."

• asiastakyse kirjoitti:

Pitikö sinun ”asiastakyse” jälleen siirtyä asiasta henkilökohtaiseen kirjoitusteni vääristelyyn ja valehteluun.
        Etkö joskus voisi pysyä itse asiassa, mistä on kyse. En ole koskaan kieltänyt Jeesuksen jumaluutta. Sinä et vain ymmärrä, mitä jumaluus tarkoittaa.

En minä viestissäni kenestäkään mitään valehdellut. Enkä vihannut ketään. Esitin vain oman käsitykseni Jumalan sanasta.
        Mutta sinä sait siitäkin aiheen sanoa: ”Sinä vihaat lähimmisiä valehdellen heistä ja näin rikot lain.”

Käytä edes joskus aikaa itsesi tutkiskeluun. Ja jätä vähemmällä vikojen etsiminen muista uskovista.
        Mutta sinä nyt pistät näppisi joka paikkaan. Varsinkin jos joku ei ole samaa mieltä kanssasi.

PS.
        Viestini ei ollut osoitettu sinulle. Enkä olisi sinulta riitapukarina vastaustakaan halunnut.
        Enkä haluaisi myöskään oppipojiltasi tähän riidanhaluista vastausta. Kiitos.

Minun uskollani on yksi päämäärä, sielun pelastus. Eikä mikään Jeesuksen jumaluuden kieltäminen, niinkuin sinä valheellisesti väität.

• Jonah kirjoitti:

Pitikö sinun ”asiastakyse” jälleen siirtyä asiasta henkilökohtaiseen kirjoitusteni vääristelyyn ja valehteluun.
        Etkö joskus voisi pysyä itse asiassa, mistä on kyse. En ole koskaan kieltänyt Jeesuksen jumaluutta. Sinä et vain ymmärrä, mitä jumaluus tarkoittaa.

En minä viestissäni kenestäkään mitään valehdellut. Enkä vihannut ketään. Esitin vain oman käsitykseni Jumalan sanasta.
        Mutta sinä sait siitäkin aiheen sanoa: ”Sinä vihaat lähimmisiä valehdellen heistä ja näin rikot lain.”

Käytä edes joskus aikaa itsesi tutkiskeluun. Ja jätä vähemmällä vikojen etsiminen muista uskovista.
        Mutta sinä nyt pistät näppisi joka paikkaan. Varsinkin jos joku ei ole samaa mieltä kanssasi.

PS.
        Viestini ei ollut osoitettu sinulle. Enkä olisi sinulta riitapukarina vastaustakaan halunnut.

Minun uskollani on yksi päämäärä, sielun pelastus. Eikä mikään Jeesuksen jumaluuden kieltäminen, niinkuin sinä valheellisesti väität.

Aamen, Jonah, jumaluus kuuluu kaikille Kristuksessa oleville, vaikka kukaan meistä ei ole Jumala. Esimerkkejä;

1. Timoteuskirje 4
        7 "Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi
        j u m a l i s u u t e e n."

2. Pietarin kirje 1
        3 "Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja - j u m a l i s u u t e e n - tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,"

Se on jumalallista - j u m a l u u t t a - kun meissä asuu Jumalan sana, puhuu suumme ja kirjoitustemme kautta, mutta se ei tee meistä kestään Jumalaa, Matt. 10:20.

• asiastakyse
        Jonah kirjoitti:

PS.

Jonah, pitääkö minun hakea kaikki ne viestit nähtäväksi, jossa olet minua pilkannut, syyttänyt ja valehdellut. Joskus tuntuu, että olen ainoa suolalla suolattu uhri tällä palstalla. Vaikka on heitä muutama muukin, mutta minua vastaan kävit ensi kirjoituksestani, kun joudumme tällä palstalla kohtaamaan. En ole yhtäkään kertaa vastannut pilkaasi, ivaasi ja valheisiisi pilkalla, ivalla ja valheilla. Olen antanut itseni uhriksi Jumalalle uskon kautta Herraani, Jumalan Sanaan, Jumalaan.

Nykyään näyttää olevan tärkeintä kohdallasi pilkata Jumalan Pyhän Hengen aikaan saamia ihmeitä kohdallani. Pilkkaat armolahjoja, joita olen saanut käyttää Pyhän Hengen vaikuttamana. Käsitätkö, et pilkaa minua ihmisenä, vaan pilkkaat minua suolalla suolattuna uhrina ja Pyhää Henkeä armolahjojen antajaa ja vaikuttajaa. Ihmisenä et minua tunne, enkä ole koskaan itsestäni tänne kertonut, olen kertonut aina Jumalan teoista kohdallani. En ole kertonut mitä teen ihmisenä, kuka olen, missä asun, millainen on perherakenteeni, joten noista asioista sinä et tiedä pilkata ja liekkö välitätkään, vaan pilkkaat sitä, mitä Jumala on minulle ANTANUT.

Jeesuksen jumaluudesta sinun on turha puhua niin kauaan, kun tuotat antikristillistä henkeä tänne, etkä kynene tunnustamaan Jeesuksen olevan Jumalan Sana, Jumala, joka TULI taivaasta lihaksi, eli ihmiseksi.

• asiastakyse kirjoitti:

Jonah, pitääkö minun hakea kaikki ne viestit nähtäväksi, jossa olet minua pilkannut, syyttänyt ja valehdellut. Joskus tuntuu, että olen ainoa suolalla suolattu uhri tällä palstalla. Vaikka on heitä muutama muukin, mutta minua vastaan kävit ensi kirjoituksestani, kun joudumme tällä palstalla kohtaamaan. En ole yhtäkään kertaa vastannut pilkaasi, ivaasi ja valheisiisi pilkalla, ivalla ja valheilla. Olen antanut itseni uhriksi Jumalalle uskon kautta Herraani, Jumalan Sanaan, Jumalaan.

Nykyään näyttää olevan tärkeintä kohdallasi pilkata Jumalan Pyhän Hengen aikaan saamia ihmeitä kohdallani. Pilkkaat armolahjoja, joita olen saanut käyttää Pyhän Hengen vaikuttamana. Käsitätkö, et pilkaa minua ihmisenä, vaan pilkkaat minua suolalla suolattuna uhrina ja Pyhää Henkeä armolahjojen antajaa ja vaikuttajaa. Ihmisenä et minua tunne, enkä ole koskaan itsestäni tänne kertonut, olen kertonut aina Jumalan teoista kohdallani. En ole kertonut mitä teen ihmisenä, kuka olen, missä asun, millainen on perherakenteeni, joten noista asioista sinä et tiedä pilkata ja liekkö välitätkään, vaan pilkkaat sitä, mitä Jumala on minulle ANTANUT.

Jeesuksen jumaluudesta sinun on turha puhua niin kauaan, kun tuotat antikristillistä henkeä tänne, etkä kynene tunnustamaan Jeesuksen olevan Jumalan Sana, Jumala, joka TULI taivaasta lihaksi, eli ihmiseksi.

Gal 6:3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.
        Gal 6:4 Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;
        Gal 6:5 sillä kunkin on kannettava oma taakkansa.

Kanna sinäkin vain oma taakkasi.

• asiastakyse
        Jonah kirjoitti:

Gal 6:3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.
        Gal 6:4 Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;
        Gal 6:5 sillä kunkin on kannettava oma taakkansa.

Kanna sinäkin vain oma taakkasi.

Minun ei ole käsketty kantaa omaa taakkaani, vaan on käsketty kantaa ristiä evankeliumin kärsimisen puolesta. Kärsin sen puolesta, että sinä et tee parannusta evankeliumin mukaan ja saatat tehdä jo nykyään Pyhän Hengen pilkkaa, jota et anteeksi saa.
        Olen rukoillut puolestasi.
        Jos en olisi sinulle anteeksi antanut Jeesuksen käskyn mukaan, niin en rukoilisi puolestasi ja saattaisin jopa vastata pahuuteesi pahuudella. Olen uhriksi itseni Jumalalle antanut, joten en vastaa pahuuteen pahuudella ja annan sinulle anteeksi. Nyt tärkeintä on sinun saada Jumalalta anteeksi, joten lopeta nyt vihdoin Pyhän Hengen vaikuttamien VAIKUTUSTEN pilkkaaminen. Jeesuskin salli pilkata Itseään Ihmisen Poikana ollessaan, mutta varoitti pilkkaamasta Pyhää Henkeä jonka vaikutuksesta Hän Ihmisen Poikana ollessaan teki kaikki tunnustekonsa.

• asiastakyse kirjoitti:

Minun ei ole käsketty kantaa omaa taakkaani, vaan on käsketty kantaa ristiä evankeliumin kärsimisen puolesta. Kärsin sen puolesta, että sinä et tee parannusta evankeliumin mukaan ja saatat tehdä jo nykyään Pyhän Hengen pilkkaa, jota et anteeksi saa.
        Olen rukoillut puolestasi.
        Jos en olisi sinulle anteeksi antanut Jeesuksen käskyn mukaan, niin en rukoilisi puolestasi ja saattaisin jopa vastata pahuuteesi pahuudella. Olen uhriksi itseni Jumalalle antanut, joten en vastaa pahuuteen pahuudella ja annan sinulle anteeksi. Nyt tärkeintä on sinun saada Jumalalta anteeksi, joten lopeta nyt vihdoin Pyhän Hengen vaikuttamien VAIKUTUSTEN pilkkaaminen. Jeesuskin salli pilkata Itseään Ihmisen Poikana ollessaan, mutta varoitti pilkkaamasta Pyhää Henkeä jonka vaikutuksesta Hän Ihmisen Poikana ollessaan teki kaikki tunnustekonsa.

Sinähän kova poika olet. Uhkailet jo minua Pyhän Hengen pilkastakin.

Jos joku sinua ojentaa eksymyksestäsi, mitä tosin itse pidät pilkkana, niin se on mielestäsi sama kuin pilkkaisi Pyhää Henkeä.

Jatka vain Raamatun tutkimistasi, kyllä se totuus sinullekin aikanaan valkenee.

Hyvää päivän jatkoa.

• väärä todistus
        ekivaari kirjoitti:

Aamen, Jonah, jumaluus kuuluu kaikille Kristuksessa oleville, vaikka kukaan meistä ei ole Jumala. Esimerkkejä;

1. Timoteuskirje 4
        7 "Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi
        j u m a l i s u u t e e n."

2. Pietarin kirje 1
        3 "Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja - j u m a l i s u u t e e n - tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,"

Se on jumalallista - j u m a l u u t t a - kun meissä asuu Jumalan sana, puhuu suumme ja kirjoitustemme kautta, mutta se ei tee meistä kestään Jumalaa, Matt. 10:20.

Kestojankuttaja ekivaari kieltää nyt täysin tarkoitushakuisesti, jotta voisi jankuttaa Raamatun vastaisesti ettei Jeesus olisi Jumala ja Luoja, jolla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä, Matt 28:18.
        Nyt ekivaari sönköttää ettei kukaan ihminen olekaan "Jumala." Sehän on vastoin universalismia, jossa väitätte Jumalan olevan kaikkiyhteisen. Sitä samaa sairasta soopaa lappix tyrkytti viikko sitten ja nyt ekivaari vie häneltäkin jalat alta.

Hahaahhaa! Millaista typeryyttä nämä kestovalehtelijat ekivaari, jonah, lappix=joojoo, ml213 ym viitsivät mantrata, että saisivat vain ja ainoastaan joka päivä pilkata ja alentaa Jeesusta?

>>lappix
        3.11.2012 12:50
        0
        Sulje
        Niinpä. Te uskotte kolmiyhteisyyteen, kun me muutamat uskomme kaikkiyhteisyyteen. Jumalan kanssa ovat yhtä he, joille on annettu Jumalasta lähtöisin oleva Pyhä Henki. Kolmiyhteisyys rajaa jumalayhteyden vain kolmeen, ja jättää ulkopuolelle ne, joilla on oikeasti Jumalasta lähtöisin oleva Pyhä Henki.

• joo_joo
        asiastakyse kirjoitti:

Johannes 1

Markus 16
        11 He eivät kuitenkaan uskoneet, kun kuulivat, että Jeesus eli ja että Maria oli nähnyt hänet.

Markus 16
        14 Viimein Jeesus ilmestyi myös yhdelletoista opetuslapselleen heidän ollessaan aterialla. Hän moitti heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet kuolleista nousseena.

Joh.1:1-5 on runo.
        Vertaa 1.Moos.1:1-5
        Runoilija Johannes on vain muutellut sitä, runosuonen sykkiessä.

1. Mooseksen kirja 1
        1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
        5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.

Johannes 1

• asiastakyse
        Jonah kirjoitti:

Sinähän kova poika olet. Uhkailet jo minua Pyhän Hengen pilkastakin.

Jos joku sinua ojentaa eksymyksestäsi, mitä tosin itse pidät pilkkana, niin se on mielestäsi sama kuin pilkkaisi Pyhää Henkeä.

Jatka vain Raamatun tutkimistasi, kyllä se totuus sinullekin aikanaan valkenee.

Hyvää päivän jatkoa.

Sinä se olet se kova poika. Sinä et usko, että Jumala elää ja tekee tänään suuria tunnustekoja ja näin väität minua valehtelijaksi. Kuka jaksaisi vuodesta toiseen valehdella kertomalla ihmeistä, joita on saanut kokea ja kertomalla niiden armolahjojen käytöstä, mitä Jumala on milloinkin Henkensä kautta vaikuttanut käyttämään.
        Sellaista valehtelijaa ei ole, jota Jumala ei olisi pysäyttänyt ja jossa valehteleva ihminen ei olisi toivoaan ja vapauttaan menettänyt.
        Sinä siis pilkkaat Pyhää Henkeä väittäessäsi Hänen tekojaan minun valheikseni. Et siis usko Elävän Jumalan tekohin ja siksi pilkkaat niitä. Miten paljon olet minua valheillasi syyttänyt, mutta se ei ole mitään siihen verrattuna mitä nykyään teet. Pilkkaat kaikkea sitä, mitä kerron Elävän Jumalan tehneen ja niitä armolahjoja, jotka vain Pyhä Henki voi vaikuttaa.

Käsitän sen, että koska et usko Jumalan Sanan olevan Jeesus, Jumalan ainoa Poika, joka tuli lihaksi taivaasta, et voi ymmärtää Pyhän Hengen olevan Jumala, joka nyt tekee työtänsä Sanan kirkastamiseksi kansan keskellä ja joka vaikuttaa armolahjojen käytön miten Itse päättää. Miten paljosta olet jäänyt paitsi ja miten pitkälle eksynyt lavealla tiellä.

• Hanki elämä hahahaha
        väärä todistus kirjoitti:

Kestojankuttaja ekivaari kieltää nyt täysin tarkoitushakuisesti, jotta voisi jankuttaa Raamatun vastaisesti ettei Jeesus olisi Jumala ja Luoja, jolla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä, Matt 28:18.
        Nyt ekivaari sönköttää ettei kukaan ihminen olekaan "Jumala." Sehän on vastoin universalismia, jossa väitätte Jumalan olevan kaikkiyhteisen. Sitä samaa sairasta soopaa lappix tyrkytti viikko sitten ja nyt ekivaari vie häneltäkin jalat alta.

Hahaahhaa! Millaista typeryyttä nämä kestovalehtelijat ekivaari, jonah, lappix=joojoo, ml213 ym viitsivät mantrata, että saisivat vain ja ainoastaan joka päivä pilkata ja alentaa Jeesusta?

>>lappix
        0
        Sulje
        Niinpä. Te uskotte kolmiyhteisyyteen, kun me muutamat uskomme kaikkiyhteisyyteen. Jumalan kanssa ovat yhtä he, joille on annettu Jumalasta lähtöisin oleva Pyhä Henki. Kolmiyhteisyys rajaa jumalayhteyden vain kolmeen, ja jättää ulkopuolelle ne, joilla on oikeasti Jumalasta lähtöisin oleva Pyhä Henki.

Sinua taitaa vituttaa ja rankasti. Älä ota tätä keskustelupalstaa niin vakavasti.
        Keksi vaikka joku harrastus.

• rakkikoiralle
        asiastakyse kirjoitti:

Sinä se olet se kova poika. Sinä et usko, että Jumala elää ja tekee tänään suuria tunnustekoja ja näin väität minua valehtelijaksi. Kuka jaksaisi vuodesta toiseen valehdella kertomalla ihmeistä, joita on saanut kokea ja kertomalla niiden armolahjojen käytöstä, mitä Jumala on milloinkin Henkensä kautta vaikuttanut käyttämään.
        Sellaista valehtelijaa ei ole, jota Jumala ei olisi pysäyttänyt ja jossa valehteleva ihminen ei olisi toivoaan ja vapauttaan menettänyt.
        Sinä siis pilkkaat Pyhää Henkeä väittäessäsi Hänen tekojaan minun valheikseni. Et siis usko Elävän Jumalan tekohin ja siksi pilkkaat niitä. Miten paljon olet minua valheillasi syyttänyt, mutta se ei ole mitään siihen verrattuna mitä nykyään teet. Pilkkaat kaikkea sitä, mitä kerron Elävän Jumalan tehneen ja niitä armolahjoja, jotka vain Pyhä Henki voi vaikuttaa.

Käsitän sen, että koska et usko Jumalan Sanan olevan Jeesus, Jumalan ainoa Poika, joka tuli lihaksi taivaasta, et voi ymmärtää Pyhän Hengen olevan Jumala, joka nyt tekee työtänsä Sanan kirkastamiseksi kansan keskellä ja joka vaikuttaa armolahjojen käytön miten Itse päättää. Miten paljosta olet jäänyt paitsi ja miten pitkälle eksynyt lavealla tiellä.

Haeppa ne Jonahin kirjoittamat pilkkaviestit kaikkien nähtäville niin näemme kuinka monella nikillä olet puskista räkyttänyt.

• väärä todistus kirjoitti:

>>lappix
        0
        Sulje

Nm. ”väärä todistus”, en minä Jeesusta pilkkaa, enkä alenna.

Jeesus on Herrani ja Jumala on Jumalani, ja myös Jeesuksen Jumala.
        Ja Herrani Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja Maarian kautta myös Ihmisen Poika.

Mitäs pilkkaa sanomani mukamas on?

Näin kertovat Pyhässä kirjassamme Jumala itse ja Jeesus omilla sanoillaan.

• asiastakyse
        rakkikoiralle kirjoitti:

Haeppa ne Jonahin kirjoittamat pilkkaviestit kaikkien nähtäville niin näemme kuinka monella nikillä olet puskista räkyttänyt.

En ole ikinä puskista räkyttänyt, enkä räkytä. Olen toisinaan kirjoittanut ilman minkäänlaista nimimerkkiä, mutta en ole Jumalan lakia rikkonut. Joskus on paljon parempi, kun ei käytä nimimerkkiä, sillä joillekin jo nimimerkin näkeminen aihettaa reaktion, jossa asiaa ei kuulla, vaan aletaan kirjoittajan kirjoituksia muuttamaan henkivallan mukaisiksi. Sitä tapahtuu paljon.
        En ole rakkikoira ja Jumala sen todistaa.
        Hae itse Jonahin viimeaikaiset kirjoitukset asiastakyseelle ja katso puhuuko niissä lain täyttäjän Henki.
        Hän on valehdellut minun olevan milloin mikäkin nimimerkin käyttäjä, mutta jos kirjoitan ilman nimimerkkiä, en käytä toista nimimerkkiä. Jonah kietoi itsensä vakavaan valheeseen saaden jopa puolustajia yhtä pahoja tekoja tekevistä, mitä itse on.
        Edellisellä kerralla, kun kirjoitin täällä Jonah oli väittänyt minua Polvijärven pastoriksi ja tuo tieto tuli vastaani tällä reissulla, sillä edellisellä reissulla olin jo lopettanut täällä käymisenkin. Helppohan hänen oli syyttää, kun en ollut paikalla ja helppo on ollut syyttää, kun en ole juuri vastaillut ennen kuin nyt.

Jatkakaa vain syntienne täyttämistä, mutta muistakaa mitä se teille tuottaa.

• asiastakyse kirjoitti:

Tässä tuomari sinulle, "asiastakyse" ym, lisää tutkittavaa ja pohtimista, jos aikasi riittää Raamatun tutkimiseen.

Roomalaiskirje 2
        1 "Sen tähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
        3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?"

Roomalaiskirje 14
        10 "Mutta sinä, minkä tähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen."

Jaakobin kirje 4
        11 "Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari."

• asiastakyse kirjoitti:

En ole ikinä puskista räkyttänyt, enkä räkytä. Olen toisinaan kirjoittanut ilman minkäänlaista nimimerkkiä, mutta en ole Jumalan lakia rikkonut. Joskus on paljon parempi, kun ei käytä nimimerkkiä, sillä joillekin jo nimimerkin näkeminen aihettaa reaktion, jossa asiaa ei kuulla, vaan aletaan kirjoittajan kirjoituksia muuttamaan henkivallan mukaisiksi. Sitä tapahtuu paljon.
        En ole rakkikoira ja Jumala sen todistaa.
        Hae itse Jonahin viimeaikaiset kirjoitukset asiastakyseelle ja katso puhuuko niissä lain täyttäjän Henki.
        Hän on valehdellut minun olevan milloin mikäkin nimimerkin käyttäjä, mutta jos kirjoitan ilman nimimerkkiä, en käytä toista nimimerkkiä. Jonah kietoi itsensä vakavaan valheeseen saaden jopa puolustajia yhtä pahoja tekoja tekevistä, mitä itse on.
        Edellisellä kerralla, kun kirjoitin täällä Jonah oli väittänyt minua Polvijärven pastoriksi ja tuo tieto tuli vastaani tällä reissulla, sillä edellisellä reissulla olin jo lopettanut täällä käymisenkin. Helppohan hänen oli syyttää, kun en ollut paikalla ja helppo on ollut syyttää, kun en ole juuri vastaillut ennen kuin nyt.

Jatkakaa vain syntienne täyttämistä, mutta muistakaa mitä se teille tuottaa.

Höpö, höpö.
        Olen sinut jo aiemmin todistanut moninikiksi ja olet sen itse tunnustanut, kun pyysin sinua Jumalan kasvojen edessä vastaamaan sanoistasi.

Linkit ja tekstisi kyllä löytyvät minulta, vaikka olet osan poistattanutkin palstalta.
        Äläkä enää väitä, ettet ole niitä itse poistattanut. Ylläpidon aika ei kyllä riitä kuukausia vanhojen tekstien tutkimiseen ja poistamiseen.
        Kukaan muu tuskin pyytäisi poistamaan viestisi, joissa selittelet omia nikkejäsi.

Aiheetta enempään, koska on muutakin tekemistä, kuin lukea sinun totuudesta muunneltuja kertomuksiasi. Joita syydät palstalle jatkuvasti pönkittääksesi omaa "hyveellisyyttäsi".

Haali nyt se opiskelijajoukkosi mukaan veljeilemään kanssasi.

Jatka vain vääristelyäsi, mutta muista mitä se tuottaa.

• Jonah:lle

Jeesuksen syntymää olen miettinyt paljon viime aikoina. Vaikken mikään kieliekspertti ole enkä näin ollen kykene vertailemaan eri käännöstulkintoja, tästä puutteesta huolimatta pidän edelleen jo lapsuudessa omaksutun kannan mukaisesti Jeesuksen syntymää hyvin poikkeuksellisena Jumalan antamana merkkinä (neitsyt Mariasta syntyminen) ihmiskunnalle. Vaikka Paavali ei tästä mainitse, Jesaja ja Matteus häntäkin voimallisemmin.

Joh 17:17
        Isä pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.

Jeesus korosti aina Taivaallisen Isän yksinomaista valtaoikeutta ja ettei ilman tätä voisi yhtikäs mitään. Tätäkin olen pohtinut paljon, koskapa pappimme kertovat Jeesuksen olevan Jumalan.

Tällä haavaa en rohkenisi väittää Jeesusta Jumalaksi. Sen estää pelko, Jumalan pelko. Pelkään Jumalaa paljon enemmän kuin ihmisiä, jotka pahastuvat ja loukkaantuvat näkemyksistäni.

Jeesus, Jumalan Poika, välimies Jumalan ja ihmisten välillä, pyysi Taivaalliselta Isältään, että meidät pyhitettäisiin totuudessa. Tämä on hyvä malli meidänkin anoa.

• asiastakyse
        Jonah kirjoitti:

Tässä tuomari sinulle, "asiastakyse" ym, lisää tutkittavaa ja pohtimista, jos aikasi riittää Raamatun tutkimiseen.

Roomalaiskirje 2
        1 "Sen tähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
        3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?"

Roomalaiskirje 14
        10 "Mutta sinä, minkä tähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen."

Jaakobin kirje 4
        11 "Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari."

Katsoppas Jonah peiliin. Sinä olet ollut tuomitsijani siitä, kun ensi kerran minut täältä löysit. Aloitte semperin kanssa sellaiset karkelot, että varmaan täällä ei parempia karkeloita ole nähty. Vaikenin ja jätin teidät, vaikka nyt kirjoitankin sinulle.

• joo_joo
        väärä todistus kirjoitti:

>>lappix
        0
        Sulje

Kirjoitit todella sinulle sopivalla nimimerkillä, nimimerkki "väärä todistus"!

• asiastakyse
        Jonah kirjoitti:

Höpö, höpö.
        Olen sinut jo aiemmin todistanut moninikiksi ja olet sen itse tunnustanut, kun pyysin sinua Jumalan kasvojen edessä vastaamaan sanoistasi.

Linkit ja tekstisi kyllä löytyvät minulta, vaikka olet osan poistattanutkin palstalta.
        Äläkä enää väitä, ettet ole niitä itse poistattanut. Ylläpidon aika ei kyllä riitä kuukausia vanhojen tekstien tutkimiseen ja poistamiseen.
        Kukaan muu tuskin pyytäisi poistamaan viestisi, joissa selittelet omia nikkejäsi.

Aiheetta enempään, koska on muutakin tekemistä, kuin lukea sinun totuudesta muunneltuja kertomuksiasi. Joita syydät palstalle jatkuvasti pönkittääksesi omaa "hyveellisyyttäsi".

Vieläkö tuosta samasta moneen kertaan keskustellusta asiasta jauhat. Olen ajan myötä käyttänyt monia eri nimimerkkejä ja niistä kertonut. En ole käyttänyt samassa ketjussa ERI nimimerkkejä ja itseni kanssa keskustellut, kuten sinä valheellisesti väitit ja syytit.
        Olen ajan kuluessa kirjoittanut moneen kertaan kertomillani nimimerkeillä, mutta aina eri aikaan. En siis ole samaan aikaan käyttänyt monia nimimerkkejä, enkä koskaan samassa ketjussa.
        Muistutanpa taas, millä nimimerkeillä olen ajansaatossa kirjoittanut:
        Ketjun aloitta, aloittaja, Raamattu, Tänäänkin, Aamen, ei nimmaria, ei.nimmaria ja varmasti sinä jonah osaat täydentää tuon, olen sen niin moneen kertaan itse sinulle kertonut ja kirjoittanut.

Ensi alkuun meni monta vuotta, että en käyttänyt minkäänlaista nimimerkkiä ja niin oli parempikin. Asia on aina pysynyt samana ja tulee pysymään loppuun asti.
        En ole koskaan keskustellut itseni kanssa, kuten sinä valheellisesti väitit.

• asiastakyse kirjoitti:

Katsoppas Jonah peiliin. Sinä olet ollut tuomitsijani siitä, kun ensi kerran minut täältä löysit. Aloitte semperin kanssa sellaiset karkelot, että varmaan täällä ei parempia karkeloita ole nähty. Vaikenin ja jätin teidät, vaikka nyt kirjoitankin sinulle.

Olen katsonut peiliin, asiastakyse. Ja sieltä näkyi syntisen ihmisen naama. Synnin rypyttämä naama, joka ei pelastu kuin vain ja ainoastaan Jeesuksen Kristuksen sovituksen kautta Jumalan armosta. Mitään karkeloitsijaa en siellä peilissä nähnyt.

Sinun peilistäsi taitaa näkyä sellaisen ihmisen naama, joka ei mitään syntiä tee. Synnitön, siloposkinen ja rypytön, joka ei minkäänlaiseen syntiin lankea. Ei edes ajatussyntiin.

Onnittelen, että olet voittanut synnin jo täällä maan päällä. Rauha, rauha ei mitään hätää.
        Kerrankin meillä on sellainen ihminen, joka on saavuttanut täydellisyyden ja Jeesuksen kaltaisuuden jo maan päällä. Ja taivaan portilla hänelle sanotaan, että tervetuloa sinä synnitön Et sinä tarvitse enää näitä Jeesuksen antamia vaatteita, sinullahan on jo omat synnittömät ja puhtaat vaatteet.

Mutta mitä tällaiselle sanotaan:
        Mat 22:11 Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.
        Puettu, joku muu pukee, et sinä itse pue itseäsi yhtään mihinkään.
        Mat 22:12 Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.

Toivon sydämestäni, että et jää sanattomaksi, kun sinulle sanotaan, että eihän sinulla olekaan häävaatteita. Vaikka olet tullut tänne sisälle. Oletko tullut omilla ryysyilläsi?
        Omilla voimillasiko olet uudestisyntynyt kelvolliseksi? Itsekö olet pukenut itsesi häävaatteisiin.

Mat 22:13 Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

Tutkippa lisää Raamattua, ehkäpä se totuus valkenee.

• Jonah:lle kirjoitti:

Jeesuksen syntymää olen miettinyt paljon viime aikoina. Vaikken mikään kieliekspertti ole enkä näin ollen kykene vertailemaan eri käännöstulkintoja, tästä puutteesta huolimatta pidän edelleen jo lapsuudessa omaksutun kannan mukaisesti Jeesuksen syntymää hyvin poikkeuksellisena Jumalan antamana merkkinä (neitsyt Mariasta syntyminen) ihmiskunnalle. Vaikka Paavali ei tästä mainitse, Jesaja ja Matteus häntäkin voimallisemmin.

Joh 17:17
        Isä pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.

Jeesus korosti aina Taivaallisen Isän yksinomaista valtaoikeutta ja ettei ilman tätä voisi yhtikäs mitään. Tätäkin olen pohtinut paljon, koskapa pappimme kertovat Jeesuksen olevan Jumalan.

Tällä haavaa en rohkenisi väittää Jeesusta Jumalaksi. Sen estää pelko, Jumalan pelko. Pelkään Jumalaa paljon enemmän kuin ihmisiä, jotka pahastuvat ja loukkaantuvat näkemyksistäni.

Jeesus, Jumalan Poika, välimies Jumalan ja ihmisten välillä, pyysi Taivaalliselta Isältään, että meidät pyhitettäisiin totuudessa. Tämä on hyvä malli meidänkin anoa.

Juuri sinun kaltaisiasi ihmisiä pitäisi olla paljon enemmän. Niitä, jotka miettivät, mitä Jumala sanassaan sanoo.

Ei siinä välttämättä mitään kielieksperttejä tarvita.

Mitä tarvitaan, on se, että ilman ihmisten syöttämiä ennakkokäsityksiä lukee Jumalan sanaa. Pyhä Henki opettaa sinua ja myös minua totuuden ymmärtämiseen.

Tutki edelleen Raamattua, sillä se selittää itse itseään. Trinitaarit selittävät omaa oppiaan.

• asiastakyse kirjoitti:

Vieläkö tuosta samasta moneen kertaan keskustellusta asiasta jauhat. Olen ajan myötä käyttänyt monia eri nimimerkkejä ja niistä kertonut. En ole käyttänyt samassa ketjussa ERI nimimerkkejä ja itseni kanssa keskustellut, kuten sinä valheellisesti väitit ja syytit.
        Olen ajan kuluessa kirjoittanut moneen kertaan kertomillani nimimerkeillä, mutta aina eri aikaan. En siis ole samaan aikaan käyttänyt monia nimimerkkejä, enkä koskaan samassa ketjussa.
        Ketjun aloitta, aloittaja, Raamattu, Tänäänkin, Aamen, ei nimmaria, ei.nimmaria ja varmasti sinä jonah osaat täydentää tuon, olen sen niin moneen kertaan itse sinulle kertonut ja kirjoittanut.

Ensi alkuun meni monta vuotta, että en käyttänyt minkäänlaista nimimerkkiä ja niin oli parempikin. Asia on aina pysynyt samana ja tulee pysymään loppuun asti.

Moninikki selittelee moninikkeyttään.

Eiköhän sinun nykyinen nikkisikin ole jo "häpäisty". : )
        Eli olisiko nikin vaihdon aika.

• Jonah kirjoitti:

Moninikki selittelee moninikkeyttään.

Eiköhän sinun nykyinen nikkisikin ole jo "häpäisty". : )
        Eli olisiko nikin vaihdon aika.

Asiastakyse:
        >>>Vieläkö tuosta samasta moneen kertaan keskustellusta asiasta jauhat.

• Jonah kirjoitti:

PS.

>>> En ole koskaan kieltänyt Jeesuksen jumaluutta. Sinä et vain ymmärrä, mitä jumaluus tarkoittaa.

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Höpö, höpö.

Voi sinua Jonah, sinä se et vain virheitäsi kykene myöntämään. Sinä todella olet väittänyt 'asiastakyseen' käyttämiksi sellaisiakin nimimerkkejä, jotka eivät sitä oikeasti ole. Tungit myös minut samaan nippuun, ja tulit haukkuneeksi minutkin luulojesi perusteella kieroksi moninikiksi jne..

Lisäksi olet todellakin luulotellut täällä, että 'asiastakyse' on Polvijärven pastori ja minä hänen vaimonsa. Olit salapoliisin työtäsi tehdessäsi jopa tutkinut polvijärveläisten aikatauluja ja verrannut niitä minun ja 'asiastakyseen' viestien kirjoitusaikoihin.

Sinä valehtelet, parjaat ja esität omia luulojasi täällä totuuksina jne.. Tässä taannoin otit jopa ja kunnioitit 'Ekivaarin muistoa' oman luulosi hänen kuolemastaan perusteella.

Jonah, ei Henki ketään tuollaiseen ohjaa. Joku henki sen kyllä tekee. Jos sinä antaisit itsesi todella Herralle ja antaisit puhdistaa itsesi kateudesta ym. pahoista asioista, saisit kokea vapauden kaikesta tuollaisesta. Sen sijaan sinä julistat täällä omaa kurjuuttasi ja syntisyyttäsi, ja pysyt niissä. Hedelmäsi näyttävät sen ihan jatkuvasti. Olen pahoillani puolestasi ja olen rukoillut ja rukoilen puolestasi.

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Olen katsonut peiliin, asiastakyse. Ja sieltä näkyi syntisen ihmisen naama. Synnin rypyttämä naama, joka ei pelastu kuin vain ja ainoastaan Jeesuksen Kristuksen sovituksen kautta Jumalan armosta. Mitään karkeloitsijaa en siellä peilissä nähnyt.

Sinun peilistäsi taitaa näkyä sellaisen ihmisen naama, joka ei mitään syntiä tee. Synnitön, siloposkinen ja rypytön, joka ei minkäänlaiseen syntiin lankea. Ei edes ajatussyntiin.

Onnittelen, että olet voittanut synnin jo täällä maan päällä. Rauha, rauha ei mitään hätää.
        Kerrankin meillä on sellainen ihminen, joka on saavuttanut täydellisyyden ja Jeesuksen kaltaisuuden jo maan päällä. Ja taivaan portilla hänelle sanotaan, että tervetuloa sinä synnitön Et sinä tarvitse enää näitä Jeesuksen antamia vaatteita, sinullahan on jo omat synnittömät ja puhtaat vaatteet.

Mutta mitä tällaiselle sanotaan:
        Mat 22:11 Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.
        Puettu, joku muu pukee, et sinä itse pue itseäsi yhtään mihinkään.
        Mat 22:12 Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.

Toivon sydämestäni, että et jää sanattomaksi, kun sinulle sanotaan, että eihän sinulla olekaan häävaatteita. Vaikka olet tullut tänne sisälle. Oletko tullut omilla ryysyilläsi?
        Omilla voimillasiko olet uudestisyntynyt kelvolliseksi? Itsekö olet pukenut itsesi häävaatteisiin.

Mat 22:13 Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

Tutkippa lisää Raamattua, ehkäpä se totuus valkenee.

Syntiä; valhetta, lähimmäisen pilkkaa ja ivaa on todellakin edellinenkin viestisi täynnä, Jonah. Mikään uhri ei pelasta sellaista, joka jatkaa syntisenä ja synnissä.

'Asiastakyse' ei edelleenkään ole sanonut olevansa synnin ulottumattomissa tai täydellinen ja synnitön - puheet sellaisesta ovat pelkkiä syntisen Jonahin valheita.

• greeeeen kirjoitti:

Syntiä; valhetta, lähimmäisen pilkkaa ja ivaa on todellakin edellinenkin viestisi täynnä, Jonah. Mikään uhri ei pelasta sellaista, joka jatkaa syntisenä ja synnissä.

'Asiastakyse' ei edelleenkään ole sanonut olevansa synnin ulottumattomissa tai täydellinen ja synnitön - puheet sellaisesta ovat pelkkiä syntisen Jonahin valheita.

Nimimerkki "asiastakyse" on entinen "Ei nimmari". Eikö hän sano tässä olevansa synnin ulottumattomissa?

”Ei-nimmari” 25.1.2012:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10404035/#comment-53315485
        >>>En todellakaan tee mitään pahaa. Miten Jeesuksessa elävä voisi pahaa tehdä. …..
        Jeesus tuli oikeaan aikaan ja vapautti minut synnin ja kuoleman laista. Sen jälkeen minun ei ole tarvinnut tehdä pahaa, eli syntiä ja se on todellista vapautta.

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Nimimerkki "asiastakyse" on entinen "Ei nimmari". Eikö hän sano tässä olevansa synnin ulottumattomissa?

”Ei-nimmari” 25.1.2012:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10404035/#comment-53315485
        >>>En todellakaan tee mitään pahaa. Miten Jeesuksessa elävä voisi pahaa tehdä. …..
        Jeesus tuli oikeaan aikaan ja vapautti minut synnin ja kuoleman laista. Sen jälkeen minun ei ole tarvinnut tehdä pahaa, eli syntiä ja se on todellista vapautta.

Jonah, sanooko kyseinen kirjoittaja alla olevissa lainauksissa olevansa synnin ulottumattomissa, täydellinen ja synnitön, vai kirjoittaako siitä, miten saa VASTUSTAA Jumalan voimalla syntiä?!

>>Kuten jo aikaisemminkin olen sinulle kertonut, niin ajatuksiin tulee toki houkutusta syntiin, eli lain rikkomiseen, mutta koska valvon saan heti kääntyä Pelastajani puoleen ja Hän vapauttaa minut verellään synnistä, joka minua houkutteli. Jeesuksen sovintoveri pitää minut puhdistuksessa. En ole itse lain täyttäjä, enkä synnitön, vaan Jeesus minussa on lain täyttäjä ja synnitön ja Hän minusta pitää huolen.>En ole täydellinen, mutta Jeesus on täydellinen ja saan elää Hänessä. Saan Hänen voimallaan vastustaa syntiä silloin, kun Sanan lampun ja Pyhän Hengen öljyn valossa sitä havaitsen. Saan elää vapaudessa ja se on suurinta mitä ihmiselle voi tapahtua.>Täällä ei ole ainuttakaan synnitöntä ihmistä, mutta sen jälkeen, kun Jeesus on kasvattanut omansa kuuliaisuuteen Itselleen, ihminen elää Hänen Tahdossaan, Hänen neuvoissaan, Hänen oikeudenmukaisuudessaan, Hänen lain täyttämisessään, eli on syntynyt Jumalan Sanan siemenestä uudeksi.

Uudeksi syntynyt elää siis Jeesuksessa, Hänen Voimassaan, ei omassa voimassa, vaan Jeesuksen Voimassa. Sen takia ihmisen ei tarvitse enää syntiä tehdä. Miksi käytän sanaa tarvitse? Sen takia, että uudestisyntynyt Jumalan lapsi on täydellisen vapaa valintaankin. Hän voi toki valita synnin ja tehdä sitä, mutta uudestisyntynyt ei tahdo. Hän on jo kulkenut synnin ja kuoleman laakson läpi ja tietää mitä synti saa hänen elämässään aikaiseksi.

Ymmärrätkö nyt? Jumala siis kasvattaaa kutsumansa Sanallaan ja kutsutussa vaihtuu valta. Vanhan vallan alla ihminen teki lihan tekoja. Uuden vallan alla ihminen vaeltaa Hengessä ja on vapaa. Kaikki tulee ylhäältä, Jumalalta. Kutsu tulee sieltä, kasvatus ja uudistus, vapaus ja rauha. Kaikki on Jeesuksen ansioita.>En minä väitä olevani täydellinen ihminen, vaan väitän, että TÄYDELLISYYS, joka asuu minussa Sanana ja Pyhänä Henkenä kasvattaa minua täydellisyyttä kohti.
        Jos minussa ei asuisi Jumalan Pyhä Henki ja Jumalan ihmeellinen Sana, niin tiedän, että olisin aivan erilainen mitä olen nyt. En olisi vapaa, vaan olisin kuin kuka tahansa uskosta osaton itsekeskeinen ihminen. Itsekeskeisyys tuo niin paljon pahaa ihmisen elämään, että siitä riittäisi puhuttavaa pitkäksi aikaa.>Pyhä Henki kirkastaa Jumalan Sanan ja on Lähde syntiä vastaan. Jumalan siemenestä syntynyt ei tee syntiä. Hän valvoo ja havaitsee ajatustasolla jo houkuttavan synnin ja koska ei halua tehdä sitä, saa voiman Jumalalta vastustaa sitä. Näin Jeesuksen ystävä pysyy todellisessa vapaudessa. Vapaus on siis ihan todellista.

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Höpö, höpö.

Jonah:

>>Höpö, höpö.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9446781

'Asiastakyse' oli kertonut käyttämistään nimimerkeistä jo kuukausia ennen sinun 'paljastuskampanjaasi'!

• greeeeen kirjoitti:

Pulmusemme green:
        >>>Syntiä; valhetta, lähimmäisen pilkkaa ja ivaa on todellakin edellinenkin viestisi täynnä, Jonah.

• greeeeen

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Pulmusemme green:
        >>>Syntiä; valhetta, lähimmäisen pilkkaa ja ivaa on todellakin edellinenkin viestisi täynnä, Jonah.

EN VALEHDELLUT mitään, en ivannut tai pilkannut ketään! Jokainen tietää, että täältä lähtee pyydettäessä asiallisiakin viestejä (sitä täällä monet kerrat kritisoitu). Ja Semperhän ilmoitti heti, että poistoonhan se (totuuden tästä asiasta sisältänyt) aloitukseni joutaa, ja pyyntökin oli jo lähtenyt...

Tiedätkö, Jonah, sinun valheissasi olisikin poistamista, mutta minä en koskaan pyydä poistoja viesteillesi, koska nehän ovat tärkeitä silloin, kun aletaan katsoa, miten asianlaita todellisuudessa on (kuten nyt taas). Ne kertovat vain sinusta itsestäsi ja sydämesi tilasta.

Tämä poistetussa aloituksessani ollut asia jatkukoon siis totuuden valossa itse aloittamassasi keskustelussa, jossa omat väärinymmärryksesi käyvät erittäin selviksi:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9446781#comment-58195438

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

EN VALEHDELLUT mitään, en ivannut tai pilkannut ketään! Jokainen tietää, että täältä lähtee pyydettäessä asiallisiakin viestejä (sitä täällä monet kerrat kritisoitu). Ja Semperhän ilmoitti heti, että poistoonhan se (totuuden tästä asiasta sisältänyt) aloitukseni joutaa, ja pyyntökin oli jo lähtenyt...

Tiedätkö, Jonah, sinun valheissasi olisikin poistamista, mutta minä en koskaan pyydä poistoja viesteillesi, koska nehän ovat tärkeitä silloin, kun aletaan katsoa, miten asianlaita todellisuudessa on (kuten nyt taas). Ne kertovat vain sinusta itsestäsi ja sydämesi tilasta.

Tämä poistetussa aloituksessani ollut asia jatkukoon siis totuuden valossa itse aloittamassasi keskustelussa, jossa omat väärinymmärryksesi käyvät erittäin selviksi:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9446781#comment-58195438

Tuolla Jonahin itse aloittamassa keskusteluketjussa näemme, onko Jonahista seisomaan sanojensa ja tekojensa takana, vai liukeneeko hän tavoilleen uskollisesti paikalta silloin, kun olisi aika myöntää tehneensä väärin, ja jolloin rehellinen Jumalan lapsi pyytäisi anteeksi... (en minä silti anteeksipyyntöä Jonahilta odota, mutta valheiden lopettamista jo viimein toivoisin...)

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Tuolla Jonahin itse aloittamassa keskusteluketjussa näemme, onko Jonahista seisomaan sanojensa ja tekojensa takana, vai liukeneeko hän tavoilleen uskollisesti paikalta silloin, kun olisi aika myöntää tehneensä väärin, ja jolloin rehellinen Jumalan lapsi pyytäisi anteeksi... (en minä silti anteeksipyyntöä Jonahilta odota, mutta valheiden lopettamista jo viimein toivoisin...)

Eipä vain näy Jonahia siellä vastaamassa teoistaan.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9446781#comment-58214072

Yhden viestin kirjoitti, mutta poisti saman tien. Miksi, Jonah? Miksi aina vain tulee noita tässäkin keskusteluketjussa nähtyjä valheellisia väittämiä, mutta sitten kun asiaa aletaan katsoa vanhojen viestien muodossa, eli tutkia asian todellista laitaa, tulee Jonahin puolelta hiljaisuus. Taas sitten sopivan tilaisuuden tullen hänet löytää tökkimästä 'asiastakysettä' samoilla valheillaan, niin kuin ei muistaisi ollenkaan, mitä hänen eteensä on aikaisemmin tuotu (totuus asiasta)...

• greeeeen kirjoitti:

Eipä vain näy Jonahia siellä vastaamassa teoistaan.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9446781#comment-58214072

Yhden viestin kirjoitti, mutta poisti saman tien. Miksi, Jonah? Miksi aina vain tulee noita tässäkin keskusteluketjussa nähtyjä valheellisia väittämiä, mutta sitten kun asiaa aletaan katsoa vanhojen viestien muodossa, eli tutkia asian todellista laitaa, tulee Jonahin puolelta hiljaisuus. Taas sitten sopivan tilaisuuden tullen hänet löytää tökkimästä 'asiastakysettä' samoilla valheillaan, niin kuin ei muistaisi ollenkaan, mitä hänen eteensä on aikaisemmin tuotu (totuus asiasta)...

Sanoin jo tuossa ylempänä, että en ryhdy keskusteluun kanssasi green, koska et osaa muuta kuin soittaa suutasi.

Ja sen on jo huomannut ylläpitokin poistamalla viime päivinä kaksi aloitustasi ja yhden viestisi.
        Että rauhoitu jo ja ota herne nenästäsi, ennenkuin henki ei enää kulje.

Tässä vielä kerran Nm. ”asiastakyseen” omat viestit eri nimimerkeillä, joista osa on poistatettu:

TÄNÄÄNKIN kirjoitti 2.2.2011 klo 6:40 (Viesti poistettu):
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9619018#comment-47907786

>>>Täydennän vielä listaa mikä koskee nimimerkkejäni. Olen siis kirjoittanut täällä viime keväästä asti, tosin kesällä en kirjoittanut, nimimerkeillä: AAMEN, VASTAUS 1, TOTTA, RAAMATTU, ja sitä aikaisempina aikoina olen kirjoittanut ketjun aloitettuani siinä aloittamassani ketjussa nimimerkeillä KETJUN ALOITTAJA tai ALOITTAJA.
        Moni vakikirjoittaja muistaa opetukset, joiden jatkoviestinä on ollut Ketjun aloittaja, tai aloittaja. Olenhan silloin tällöin käynyt tällä palstalla viiden vuoden ajan.>mutta minä vastaan Jumalan kasvojen edessä, että minä olen kirjoittanut nimimerkeillä TOTTA, RAAMATTU, VASTAUS 1 ja AAMEN ja nuo nimimerkit ovat syntyneet ketjun myötä. Olen saattanut kirjoittaa, vaikkapa, että tämä on totta ja siitä jatkanut totta sanan nimimerkiksi.>Käyn aina välillä täällä ja kirjoitin monta vuotta ilman mitään merkkiä. Nyt olen käyttänyt Raamattu, Vastaus1 ja Totta!!! nimimerkkejä, koska Herra vaikuttaa niin.>Kirjoittanut aikaisemmin myös nimimerkeillä:
        Ketjun aloittaja, aloittaja, Totta, Raamattu, Aamen, Tänäänkin, Taas Tänäänkin, ei nimmaria ja .ei.nimmaria.

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Sanoin jo tuossa ylempänä, että en ryhdy keskusteluun kanssasi green, koska et osaa muuta kuin soittaa suutasi.

Ja sen on jo huomannut ylläpitokin poistamalla viime päivinä kaksi aloitustasi ja yhden viestisi.

Tässä vielä kerran Nm. ”asiastakyseen” omat viestit eri nimimerkeillä, joista osa on poistatettu:

>>>Täydennän vielä listaa mikä koskee nimimerkkejäni. Olen siis kirjoittanut täällä viime keväästä asti, tosin kesällä en kirjoittanut, nimimerkeillä: AAMEN, VASTAUS 1, TOTTA, RAAMATTU, ja sitä aikaisempina aikoina olen kirjoittanut ketjun aloitettuani siinä aloittamassani ketjussa nimimerkeillä KETJUN ALOITTAJA tai ALOITTAJA.
        Moni vakikirjoittaja muistaa opetukset, joiden jatkoviestinä on ollut Ketjun aloittaja, tai aloittaja. Olenhan silloin tällöin käynyt tällä palstalla viiden vuoden ajan.>mutta minä vastaan Jumalan kasvojen edessä, että minä olen kirjoittanut nimimerkeillä TOTTA, RAAMATTU, VASTAUS 1 ja AAMEN ja nuo nimimerkit ovat syntyneet ketjun myötä. Olen saattanut kirjoittaa, vaikkapa, että tämä on totta ja siitä jatkanut totta sanan nimimerkiksi.>Käyn aina välillä täällä ja kirjoitin monta vuotta ilman mitään merkkiä. Nyt olen käyttänyt Raamattu, Vastaus1 ja Totta!!! nimimerkkejä, koska Herra vaikuttaa niin.>Kirjoittanut aikaisemmin myös nimimerkeillä:
        Ketjun aloittaja, aloittaja, Totta, Raamattu, Aamen, Tänäänkin, Taas Tänäänkin, ei nimmaria ja .ei.nimmaria.

Voi sinua, Jonah, sinä oma salapoliisimme ;) (ota huumorilla).

Siis noissa kaikissa viesteissähän sanotaan ihan ne samat nimimerkit kuin jotka ovat palstalla YHÄ OLEVISSA 'asiastakyseen' viesteissä, ja joita minäkin olen tuonut esille. Miksi ihmeessä 'asiastakyseen' olisi tarvinnut siis poistattaa itse tuollaisia viestejä?! (Täältä poistuu ketjujen mukana paljon viestejä.)

Ymmärrä hyvä ihminen, Jonah, jo pikku hiljaa, että sinä väitit myöskin Sanan saattaja -nimimerkkiä pidempään käyttäneen henkilön käyttämiä muita nimimerkkejä, sekä myöskin minun nimimerkkiäni 'asiastakyseen' käyttämiksi ja väitit 'asiastakyseen' vastailevan NIILLÄ itselleen ja kehuskelevan itseään!

Mitään muuta kuin nuo sinun valheelliset väitteesi, ei ole kukaan koskaan kieltänytkään.

Siis: Sanan saattaja ja Sovitellen -nimimerkit, sekä minun nimimerkkini olivat niissä keskusteluissa, joissa sinä VÄITIT 'ASIASTAKYSEEN' VASTAILEVAN ITSELLEEN JA KEHUSKELEVAN ITSEÄÄN, vaikka todellisuudessa hänelle vastaili ainakin kaksi eri ihmistä: minä, sekä Sanan saattaja -nimimerkillä pidempään kirjoittanut, Sovitellen -nimimerkkiäkin käyttänyt henkilö!

Sinä toit nyt ainoastaan esille sen, miten rehellisesti 'asiastakyse' on vastaillut ajan myötä täällä nimimerkkejään koskien, etkä siis mitään, mikä todistaisi sinun puolestasi, Jonah!

Entäpä, jos olisit reilu, ja ottaisit ja myöntäisit virheesi ja kenties jopa pyytäisit anteeksi...

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Voi sinua, Jonah, sinä oma salapoliisimme ;) (ota huumorilla).

Siis noissa kaikissa viesteissähän sanotaan ihan ne samat nimimerkit kuin jotka ovat palstalla YHÄ OLEVISSA 'asiastakyseen' viesteissä, ja joita minäkin olen tuonut esille. Miksi ihmeessä 'asiastakyseen' olisi tarvinnut siis poistattaa itse tuollaisia viestejä?! (Täältä poistuu ketjujen mukana paljon viestejä.)

Ymmärrä hyvä ihminen, Jonah, jo pikku hiljaa, että sinä väitit myöskin Sanan saattaja -nimimerkkiä pidempään käyttäneen henkilön käyttämiä muita nimimerkkejä, sekä myöskin minun nimimerkkiäni 'asiastakyseen' käyttämiksi ja väitit 'asiastakyseen' vastailevan NIILLÄ itselleen ja kehuskelevan itseään!

Mitään muuta kuin nuo sinun valheelliset väitteesi, ei ole kukaan koskaan kieltänytkään.

Siis: Sanan saattaja ja Sovitellen -nimimerkit, sekä minun nimimerkkini olivat niissä keskusteluissa, joissa sinä VÄITIT 'ASIASTAKYSEEN' VASTAILEVAN ITSELLEEN JA KEHUSKELEVAN ITSEÄÄN, vaikka todellisuudessa hänelle vastaili ainakin kaksi eri ihmistä: minä, sekä Sanan saattaja -nimimerkillä pidempään kirjoittanut, Sovitellen -nimimerkkiäkin käyttänyt henkilö!

Sinä toit nyt ainoastaan esille sen, miten rehellisesti 'asiastakyse' on vastaillut ajan myötä täällä nimimerkkejään koskien, etkä siis mitään, mikä todistaisi sinun puolestasi, Jonah!

Entäpä, jos olisit reilu, ja ottaisit ja myöntäisit virheesi ja kenties jopa pyytäisit anteeksi...

Ja edelleenkin, Jonah, voit(te) poistatella täällä viestejäni, joissa tuon esille totuuden, mutta en minä sen julkituomista lopeta, enkä anna sinun kiusata täällä muita kirjoittajia valheillasi!

Kertaakaan en ole viesteissäni kirjoittanut perättömiä, solvannut tai pilkannut ketään. Ymmärrän, että kun noin rumaa toimintaa, kuin sinä harjoitat, tuodaan esille, tulee viesteihin väkisellä niin negatiivinen sävy, että sen voi helposti äkkiseltään tulkita edellä mainituiksi asioiksi, mutta todellisuudessa tuon sävyn tuo teksteihin niissä kerrottujen tekojen (väärä syyttely, valehtelu jne.) kertominen.

Jatkan.

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Jonahille vielä. Kovastipa sinä yllä uhosit, MUTTA TODELLISUUDESSA ->

Listassasi on vain ja ainoastaan YKSI 'asiastakyseen' viesti, joka on poistettu. Ymmärrä hyvä ihminen, että viestejä poistuu kokonaisten keskusteluketjujen mukana.

Tuossa poistetussa viestissä 'asiastakyse' luettelee nimimerkit: Aamen, Vastaus1, Totta, Raamattu, Ketjun aloittaja ja aloittaja. Miksi ihmeessä 'asiastakyse' olisi poistattanut yhden viestinsä, jossa toteaa ne nimimerkit, joita oli tuohon mennessä palstalla käyttänyt, ja jotka luettelee monessa muussakin, MYÖHEMMÄSSÄKIN viestissään?!

Myöhemmissä viesteissä toteamiaan nimimerkkejä (mm. ei nimmaria ja HUUTAVAN ÄÄNI) 'asiastakyse' on käyttänyt tuon poistetun viestin kirjoittamisen JÄLKEEN, ja nekin nimimerkit kyseinen kirjoittaja on sinulle luetellut rehellisesti ja kärsivällisesti moneen eri kertaan.

Mikä tässä on oleellista, on se, että yhdessäkään esille tuomassasi viestissä 'asiastakyse' EI SANO kirjoittaneensa niillä nimimerkeillä, joilla sinä väitit hänen vastailleen itselleen ja kehuskelleen itseään! Sinä siis OLET SYYTTÄNYT VÄÄRIN, vaikka miten kiemurtelisit.

Toinen keskeinen asia on se, että 'asiastakyse' oli kertonut tavastaan käyttää eri nimimerkkejä jo ENNEN kuin sinä ryhdyit tuota salapoliisintyötäsi tekemään. 'Asiastakyse' oli jo tuolloin luetellut käyttämiään nimimerkkejä rehellisesti henkilölle, joka KYSYI, oliko tämä käyttänyt samaa nimimerkkiä koko sen viisi vuotta, jonka ajan oli tuohon mennessä palstalle kirjoittanut.

Sinä, Jonah, et siis ole paljastanut täällä yhtään mitään!

• asiastakyse kirjoitti:

>>>En ole koskaan keskustellut itseni kanssa,

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Jonahille vielä. Kovastipa sinä yllä uhosit, MUTTA TODELLISUUDESSA ->

Listassasi on vain ja ainoastaan YKSI 'asiastakyseen' viesti, joka on poistettu. Ymmärrä hyvä ihminen, että viestejä poistuu kokonaisten keskusteluketjujen mukana.

Tuossa poistetussa viestissä 'asiastakyse' luettelee nimimerkit: Aamen, Vastaus1, Totta, Raamattu, Ketjun aloittaja ja aloittaja. Miksi ihmeessä 'asiastakyse' olisi poistattanut yhden viestinsä, jossa toteaa ne nimimerkit, joita oli tuohon mennessä palstalla käyttänyt, ja jotka luettelee monessa muussakin, MYÖHEMMÄSSÄKIN viestissään?!

Myöhemmissä viesteissä toteamiaan nimimerkkejä (mm. ei nimmaria ja HUUTAVAN ÄÄNI) 'asiastakyse' on käyttänyt tuon poistetun viestin kirjoittamisen JÄLKEEN, ja nekin nimimerkit kyseinen kirjoittaja on sinulle luetellut rehellisesti ja kärsivällisesti moneen eri kertaan.

Mikä tässä on oleellista, on se, että yhdessäkään esille tuomassasi viestissä 'asiastakyse' EI SANO kirjoittaneensa niillä nimimerkeillä, joilla sinä väitit hänen vastailleen itselleen ja kehuskelleen itseään! Sinä siis OLET SYYTTÄNYT VÄÄRIN, vaikka miten kiemurtelisit.

Toinen keskeinen asia on se, että 'asiastakyse' oli kertonut tavastaan käyttää eri nimimerkkejä jo ENNEN kuin sinä ryhdyit tuota salapoliisintyötäsi tekemään. 'Asiastakyse' oli jo tuolloin luetellut käyttämiään nimimerkkejä rehellisesti henkilölle, joka KYSYI, oliko tämä käyttänyt samaa nimimerkkiä koko sen viisi vuotta, jonka ajan oli tuohon mennessä palstalle kirjoittanut.

Sinä, Jonah, et siis ole paljastanut täällä yhtään mitään!

Lisää tässä keskusteluketjussa:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11041651

• Samaa sirkusta taas

Näihin joojoon aloituksiin ei kannata ottaa mitään kantaa. Lappix on tämän sirkuksen takana ja haluaa olla esillä muuten kuin omalla ryvettyneellä nikillään sekä pyörittää juttumyllyä harhaoppisten vetämänä. Paitsii joojoona hän vastailee muilla nikeillä kuten "Jumalansanaa".

Viime aikoina muutenkin ekivaarilaiset itse ovat tehtailleet aloituksia puskanikeillään. Niissä on aloituksena aina sama kaiku; ekivaari sitä tai ekivaari tätä sekä välillä jotain tekopyhää väittämää, joskus jopa lievästi harhaoppia kritikoivaa jotta lähtisi kiihkeä keskustelu käyntiin.

Tällä kertaa ekivaari ja lappix sopivat niin, että lappix urakoi joojoona muutaman aloituksen eiliselle päivälle. ekivaari piti eilen "vapaapäivän" ja kyttäili mikä aloitus toimii, joten siihen tänään mukaan. Nimittäin se on ainakin varmaa, etteivät nämä riita-addiktit ja henkisesti kieroutuneet häiriköt juuri päivää enempää pysy palstalta. Tai sitten vastailevat puskasta.

Nyt tietysti tekopyhiltä universalisteilta tulee valtava älämölö, joten jään valmiiksi nauramaan.

• joo_joo

Puhut potaskaa!

Minä en ole Lappix, enkä kukaan muukaan täältä, kuin vain oma itseni, nimimerkki joo_joo!

Sinä et kärsi kuulla TOTUUTTA USEAMMASTA SUUSTA!

• Kirjoita lisää
        joo_joo kirjoitti:

Puhut potaskaa!

Minä en ole Lappix, enkä kukaan muukaan täältä, kuin vain oma itseni, nimimerkki joo_joo!

Sinä et kärsi kuulla TOTUUTTA USEAMMASTA SUUSTA!

Hyviä Raamatun mukaisia kirjoituksia joo_joolta.

• joo_joo
        Kirjoita lisää kirjoitti:

Hyviä Raamatun mukaisia kirjoituksia joo_joolta.

Kiitos!

• Salaliittoteoriaa
        joo_joo kirjoitti:

Kiitos!

" Samaa sirkusta taas" paljasti kirjoituksellaan että on itse umpikiero.
        Noin kierosti ei osaa ajatella muuten kuin hän joka itse on sellainen.

• Nimimerkki "asiastakyse" kirjoitti 6.11.2012 klo 13:18 mm. näin:

>"Käsitän sen, että koska et usko Jumalan Sanan olevan Jeesus, Jumalan ainoa Poika, joka tuli lihaksi taivaasta, et voi ymmärtää Pyhän Hengen olevan Jumala,"<

Ymmärrän Jumalan sanan olevan Isän lähettämän ja Isän, vapahtajan nimessä toimivan Jumalan pojan, mutta en usko että lihana syntynyt Jeesus on Jumala.

Heprealaiskirje 4
      14 "Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, - J e e s u s, - J u m a l a n - P o i k a, - niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta."

1. Johanneksen kirje 4
      15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

1. Johanneksen kirje 5
      5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

• asiastakyse

Ekivaari, me olemme vuosien varrella usein tästä asiasta puhuneet, mutta emme ole vieläkään samaa mieltä. Uskon sinun uskovan, että Jeesus on Jumalan poika, mutta et usko, että Jeesus on Jumalan Poika, joka tuli alas taivaasta valmistettuun ruumiiseen.
        Vaikka olemmekin erimielisiä tässä kalliissa asiassa, niin emme ole koskaan valehdelleet toisistamme, emme syyttäneet, vaan olemme joskus inttäneet jopa ilman vihaa ja kiivastusta.
        Siksipä rukoilen puolestasi ja uskon, että vielä meillä on oleva sama, yhteinäinen, yksi usko. Kumpi sitten luopuu omasta näkemyksestään jää nähtäväksi:) En ainakaan minä, jolle Herra henkeen opettaa.
        Tiedän, että Raamattu kieltää meiltä yhteisen ikeen, mutta silti tahdoin kirjotitaa sinulle tämän, koska olet sivistynyt ihminen, etkä valehtele. Mielestäni olet kehittynyt vuosien aikana paljon siitä, kun aikanaan puhuit Jeesuksesta jopa niin, että et enää luultavasti puhu.

• asiastakyse

"vaan olemme joskus inttäneet jopa ilman vihaa ja kiivastusta." Tuon lauseen muoto voi aiheuttaa luuloa, että olemme jopa joskus olleet toisiamme vihaamatta ja kiivastumatta toisillemme ja joskut toisin. Tarkoitukseni oli sanoa, että vuosien varrella ja varsinkin menneinä vuosina keskustelimme kyseessä olleesta asiasta ilman vihaa ja kiivastusta, sillä en muista yhtäkään keskustelua, jossa olisimme käyneet toisiimme henkilökohtaisesti kiinni loukkauksin ja solvauksin.

• ekivaari

"asiastakyse", sanon sinulle että tuo poika-sanan kirjoittaminen joko isolla tai pienellä alkukirjaimella on merkityksetön muotoseikka, mutta siitä on meillä Vanhan testamentin puolelta useita hyviä esimerkkejä siitä, miten se on alkujaan kirjoitettu ihan tavallisena tekstinä:

2. "Samuelin kirja 7
        14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niin kuin ihmislapsia lyödään;"

Psalmit 2
        7 Minä ilmoitan, mitä - H e r r a - on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun - p o i k a n i, tänä päivänä minä sinut synnytin.

Kääntäjät ovat keksineet omasta päästään korostaa pojan jumaluutta ja kirjoittaneet poika-sanan ensimmäisen kirjaimen isolla alkukirjaimella.

Herra Jumalan säädös on alkujaan ollut kirjoittaa se niin kuin muukin teksti.

• asiastakyse
        ekivaari kirjoitti:

"asiastakyse", sanon sinulle että tuo poika-sanan kirjoittaminen joko isolla tai pienellä alkukirjaimella on merkityksetön muotoseikka, mutta siitä on meillä Vanhan testamentin puolelta useita hyviä esimerkkejä siitä, miten se on alkujaan kirjoitettu ihan tavallisena tekstinä:

2. "Samuelin kirja 7
        14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niin kuin ihmislapsia lyödään;"

Psalmit 2
        7 Minä ilmoitan, mitä - H e r r a - on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun - p o i k a n i, tänä päivänä minä sinut synnytin.

Kääntäjät ovat keksineet omasta päästään korostaa pojan jumaluutta ja kirjoittaneet poika-sanan ensimmäisen kirjaimen isolla alkukirjaimella.

Herra Jumalan säädös on alkujaan ollut kirjoittaa se niin kuin muukin teksti.

Ekivaari, mehän emme saa muuttaa Jumalan Sanaa. Se on läpi vuosi tuhansien tullut luoksemme ja on Jumalan varjelema ja muuttumaton. Jumala on niin suuri, että kykenee varjelemaan oman Sanansa.

Tässä puhuu Jeesus sitä samaa asiaa, mitä koko Raamattu kertoo. Hän on ollut Jumalan luona ennen maailman syntyä:
        Johannes 17
        5 Isä, kirkasta sinä nyt minut, ota minut luoksesi ja anna minulle se kirkkaus, joka minulla oli sinun luonasi jo ennen maailman syntyä.

• asiastakyse kirjoitti:

Ekivaari, mehän emme saa muuttaa Jumalan Sanaa. Se on läpi vuosi tuhansien tullut luoksemme ja on Jumalan varjelema ja muuttumaton. Jumala on niin suuri, että kykenee varjelemaan oman Sanansa.

Tässä puhuu Jeesus sitä samaa asiaa, mitä koko Raamattu kertoo. Hän on ollut Jumalan luona ennen maailman syntyä:
        Johannes 17
        5 Isä, kirkasta sinä nyt minut, ota minut luoksesi ja anna minulle se kirkkaus, joka minulla oli sinun luonasi jo ennen maailman syntyä.

Emme saa muuttaa Jumalan sanaa niin. Mutta pitää huomioida että kaikki ennalta määrätyt, Jumalan rakastetut, kutsutut, valitut, vanhurskautetut ja kirkastetut olemme myös olleet Isässä Jumalassa, yhdessä Jeesuksen Kristuksen kanssa." [Room. 8:30]

Efesolaiskirje 1
        3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
        4 niin kuin hän - e n n e n - m a a i l m a n - perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
        5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
        6 sen armonsa - k i r k k a u d e n - k i i t o k s e k s i, - minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,"

Pelastetut ovat osa Jumalan kirkkautta;

1. Korinttolaiskirje 6
        20 "Sillä te olette kalliisti ostetut. - K i r k a s t a k a a - siis
        J u m a l a - r u u m i i s s a n n e."

Johannes 17
        1 "Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;"

• asiastakyse
        ekivaari kirjoitti:

Emme saa muuttaa Jumalan sanaa niin. Mutta pitää huomioida että kaikki ennalta määrätyt, Jumalan rakastetut, kutsutut, valitut, vanhurskautetut ja kirkastetut olemme myös olleet Isässä Jumalassa, yhdessä Jeesuksen Kristuksen kanssa." [Room. 8:30]

Efesolaiskirje 1
        3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
        4 niin kuin hän - e n n e n - m a a i l m a n - perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
        5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
        6 sen armonsa - k i r k k a u d e n - k i i t o k s e k s i, - minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,"

Pelastetut ovat osa Jumalan kirkkautta;

1. Korinttolaiskirje 6
        20 "Sillä te olette kalliisti ostetut. - K i r k a s t a k a a - siis
        J u m a l a - r u u m i i s s a n n e."

Johannes 17
        1 "Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;"

Tarkoitatko, että mekin olemme olleet ennen maailman perustamista Jumalan tykönä. Ei ekivaari niin ei ole. Jumala on valinnut kansansa ennen kuin meitä yhtäkään oli, ennalta tehtyjen päätösensä nojalla ja ennalta näkemisensä kautta.

Jeesus oli jo silloin Jumalan kanssa yhtä. Meidät Jumala tunsi ennalta, sillä Hänellä on todellakin ennalta näkemisen kyky. Miksi on? Siksi, että ajan Hän on luonut vain meidän ihmisten takia. Jeesusta ei ole luotu, vaikka Sananlasku kahdeksassa yhdessä jakeessa niin virheellisesti sanotaankin. Muut jakeet siinäkin Sananlaskussa kirkaasti kertovat Jeesuksen olleen aina Isän kanssa.
        Tuo virheellinen käännös löytyy Raamattu 1935-38:sta, mutta onneksi kaikki jakeet eivät ole väärin käännetyt. Kääntäjät ovat tehneet virheittä, mutta eivät ole saaneet virheilläkään vietyä sitä totuutta pois, jossa kerrotaan Jeesuksen olevan samaa olevaisuutta Isän ja Pyhän Hengen kanssa. Jeesus on Jumalan Sana ja Hän eli täällä virheettömän, eli synnittömän ja täydellisen elämän ja voitti ja siitä voitosta me saamme joka hetki iloita.

Meissä ja Jeesuksessa on se suuri ero, että meidät on ajankuluessa luotu, mutta Jeesus on aina ollut.

• Jumalan omaa sanaa
        asiastakyse kirjoitti:

Tarkoitatko, että mekin olemme olleet ennen maailman perustamista Jumalan tykönä. Ei ekivaari niin ei ole. Jumala on valinnut kansansa ennen kuin meitä yhtäkään oli, ennalta tehtyjen päätösensä nojalla ja ennalta näkemisensä kautta.

Jeesus oli jo silloin Jumalan kanssa yhtä. Meidät Jumala tunsi ennalta, sillä Hänellä on todellakin ennalta näkemisen kyky. Miksi on? Siksi, että ajan Hän on luonut vain meidän ihmisten takia. Jeesusta ei ole luotu, vaikka Sananlasku kahdeksassa yhdessä jakeessa niin virheellisesti sanotaankin. Muut jakeet siinäkin Sananlaskussa kirkaasti kertovat Jeesuksen olleen aina Isän kanssa.
        Tuo virheellinen käännös löytyy Raamattu 1935-38:sta, mutta onneksi kaikki jakeet eivät ole väärin käännetyt. Kääntäjät ovat tehneet virheittä, mutta eivät ole saaneet virheilläkään vietyä sitä totuutta pois, jossa kerrotaan Jeesuksen olevan samaa olevaisuutta Isän ja Pyhän Hengen kanssa. Jeesus on Jumalan Sana ja Hän eli täällä virheettömän, eli synnittömän ja täydellisen elämän ja voitti ja siitä voitosta me saamme joka hetki iloita.

Meissä ja Jeesuksessa on se suuri ero, että meidät on ajankuluessa luotu, mutta Jeesus on aina ollut.

Raamattu on kokonaan totta, kysy vaikka Mohikaani_27:ltä tai jaikalilta.
        Sananlasku 8:ssa ei ole pienintäkään virhettä.

• asiastakyse kirjoitti:

Jaaha, nyt on sitten Raamatussa virheellisesti käännettyjä jakeitakin.

Aiemmin on sanottu, että me ei-trinitaarit emme usko kaikkia jakeita, vaan sanomme niitä virheellisesti käännetyiksi.

No, nyt selvisi, että trinitaaritkaan eivät usko kaikkia jakeita oikein käännetyiksi.

Joopa, joo. Se mikä tukee omaa tulkintaa on oikein käännetty ja se mikä ei tue, on väärin käännetty.

Ehkäpä kannattaisi hiukan enemmän tutkia alkukielisiä käännöksiä ja myöskin muita käännöksiä eri kielille.

Jos olet saanut yhden talentin tai leiviskän (totuudesta), niin hanki lisää totuutta eli leivisköitä tutkimalla Jumalan sanaa.

Siunausta kaikille tutkijoille.

• asiastakyse kirjoitti:

Johannes 17

>>>Ekivaari, mehän emme saa muuttaa Jumalan Sanaa.>Ekivaari, mehän emme saa muuttaa Jumalan Sanaa.

• Jonah kirjoitti:

Jaaha, nyt on sitten Raamatussa virheellisesti käännettyjä jakeitakin.

Aiemmin on sanottu, että me ei-trinitaarit emme usko kaikkia jakeita, vaan sanomme niitä virheellisesti käännetyiksi.

No, nyt selvisi, että trinitaaritkaan eivät usko kaikkia jakeita oikein käännetyiksi.

Joopa, joo. Se mikä tukee omaa tulkintaa on oikein käännetty ja se mikä ei tue, on väärin käännetty.

Ehkäpä kannattaisi hiukan enemmän tutkia alkukielisiä käännöksiä ja myöskin muita käännöksiä eri kielille.

Jos olet saanut yhden talentin tai leiviskän (totuudesta), niin hanki lisää totuutta eli leivisköitä tutkimalla Jumalan sanaa.

Siunausta kaikille tutkijoille.

>>>No, nyt selvisi, että trinitaaritkaan eivät usko kaikkia jakeita oikein käännetyiksi.

• Sitä se Raamattu näyttää tarkoittavan, vaikka suomalainen käännös harhaanjohtavasti käyttää "ennalleen saattamisesta" kohdallensa asettamista:

Apostolien teot 3
      21 Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta.

King James
      21 "Whom the heaven must receive until the times of restitution of all things, which God hath spoken by the mouth of all his holy prophets since the world began"

King James puhuu "of restitution of all thinks" eli = kaikkien asioiden ennalleen sattaamisesta:

21 "Whom the heaven must receive until the times of restitution of all things, which God hath spoken by the mouth of all his holy prophets since the world began."

Thayer's Greek LexiconSana; αποκαταστασις
      Translitteroitu apokatastasis ap-ok-at-as'-tas-is
      Strongin koodi 605

Samaa todisti Paavali Efesolaiskirjeessä

Efesolaiskirje 1
      4 "niin kuin hän - e n n e n - m a a i l m a n -
      p e r u s t a m i s t a - o l i - h ä n e s s ä* - v a l i n n u t
      m e i d ä t - olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
      5 - e d e l t ä p ä i n - m ä ä r ä t e n - m e i d ä t - lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan, Vertaa Ilm. 13:8,!

• Et ole vielä kertonut Rakas ekivaari mix ei Jumala ole tehnyt enemmän näitä sun Jeesuxia joka Pelastaa parantaa puhdistaa ja vanhurskautta ihmisiä? Jos on niin missä ne ovat.. Kerro ekivaari. koska sun opin muka niitä pitää löytää paljon..

• Mohikaani_27 kirjoitti 6.11.2012 klo 12:32 mm. näin:

>>* Valehtelet ekivaari. Miten voit olla noin katala ja valehdella vastoin Raamatun totuutta? Taas kerran paljastit todellisen harhasi. Luuletko sinä todella, että ihmiset uskovat sinua enemmän kuin Jumalan Sanaa, eli Raamatun totuutta Kristuksen syntymästä.

* Jeesusken liha on Jumalasta, ei Mariasta, Marian kautta Hän on Daavidin sukukuntaa, kuninkaallista sukua, esikoisena kruunun perillinen, joka sopikin Jumalan Pojalle, koska Hänen biologinen Isä on Jumala."

• greeeeen kirjoitti 7.11.2012 klo 09:56

>"Voi sinua Jonah, sinä se et vain virheitäsi kykene myöntämään. - - -

Sinä valehtelet, parjaat ja esität omia luulojasi täällä totuuksina jne.. Tässä taannoin otit jopa ja kunnioitit 'Ekivaarin muistoa' oman luulosi hänen kuolemastaan perusteella."<

greeeeen, sinä itse teet jatkuvasti sellaista, mistä toisia soimaat ja parjaat! Eihän se ainoastaan Jonahin luulo ollut, vaan taisi olla yleinen luulo kiejoittajien keskuudessa?

Vastasin silloin palstalle palattuani, että arvostan kaikkea sitä, mitä Jonah siinä kirjoituksessaan sanoi.

Hän lainaili eräitä samoja raamatunlauseita, joita olin kirkoituksissani siihen mennessä käyttänyt, ja mielestäni se oli kaunista. Haluaisin muistokirjoitukseni olevan juuri sellainen, kuin mitä Jonah oli kirjoituksessaan sanonut, että ei muisteltaisi sitä, millainen minä olin, vaan mitä olen sanonut!

• greeeeen

Ekivaari, näytäpä missä valehtelen jotakin, tai esitän jotakin luulojani muista ihmisistä totuuksina. Pystytkö? Minä olen Jonahin valheet näyttänyt.

Kyllä ihmiset miettivät täällä kohtaloasi silloin ollessasi poissa, mutta Jonahpa siis otti ja 'kunnioitti muistoasi'... eli meni jo ihan eri tasolle. Tuollaista omien luulojensa perusteella toimimista Jonahilla on ollut usein, ja häneltä on tullut tännen monet kerrat niihin perustuva kommentti/väärä syytös.

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Ekivaari, näytäpä missä valehtelen jotakin, tai esitän jotakin luulojani muista ihmisistä totuuksina. Pystytkö? Minä olen Jonahin valheet näyttänyt.

Kyllä ihmiset miettivät täällä kohtaloasi silloin ollessasi poissa, mutta Jonahpa siis otti ja 'kunnioitti muistoasi'... eli meni jo ihan eri tasolle. Tuollaista omien luulojensa perusteella toimimista Jonahilla on ollut usein, ja häneltä on tullut tännen monet kerrat niihin perustuva kommentti/väärä syytös.

*ja häneltä on tullut tänne monet kerrat niihin perustuva kommentti/väärä syytös.*

• Kiitos veljeni ekivaari siitä, että ”asianomaisena ” annoit ystävällismielisen arvion tuosta kirjoituksestani.

Pyhä Henki johtakoon sinua edelleen maallisen vaelluksesi aikana.

• greeeeen kirjoitti:

Kunnioitan useiden edesmenneiden saarnaajien opetusta että "älä etsi pahaa vaan hyvää" ja "mitä enemmän pöyhii lantakasaa, sitä enemmän se haisee."

Filippiläiskirje 4
        8 "Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, s i t ä - a j a t e l k a a;"

1. Tessalonikalaiskirje 5
        21 "mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;"

• greeeeen kirjoitti:

Katson ja koen että Jonah'illa oli kirjoituksiani kohtaan kunnioittavia muistoja, joista en yhtään huonoa tykännyt, päinvastoin.

• greeeeen
        ekivaari kirjoitti:

Katson ja koen että Jonah'illa oli kirjoituksiani kohtaan kunnioittavia muistoja, joista en yhtään huonoa tykännyt, päinvastoin.

Ekivaari hyvä, ei tässä ole nyt kyse siitä, tykkäsikö joku Jonahin sanoista vaiko eikö tykännyt, vaan siitä, että Jonahilla on tapana esittää täällä omiin kuvitelmiinsa perustuvia kommentteja/syytöksiä.

Varmasti se ihmismieltä helpostikin hivelee, kun joku kirjoittaa kauniita sanoja itsestä, mutta kenenkään EI pidä mennä kirjoittelemaan muistokirjoituksia kenestäkään, jonka ei TIEDÄ päättäneen maallisen matkansa. Ei pidä myöskään arvioida, syytellä jne. ketään omien LUULOJENSA perusteella. Se on vastoin Jumalan tahtoa!

19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."

(Mark. 10:19)

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Kiitos veljeni ekivaari siitä, että ”asianomaisena ” annoit ystävällismielisen arvion tuosta kirjoituksestani.

Pyhä Henki johtakoon sinua edelleen maallisen vaelluksesi aikana.

Yritäpä sinäkin, Jonah, löytää se oleellinen asia. Kenekään EI pidä mennä kirjoittelemaan kenestäkään toisesta ihmisestä mitään, mitä ei tiedä oikeasti. Sinulta on tullut aivan liian paljon omiin kuvitelmiisi perustuvia kommentteja/syytöksiä jne..

• greeeeen kirjoitti:

Ekivaari hyvä, ei tässä ole nyt kyse siitä, tykkäsikö joku Jonahin sanoista vaiko eikö tykännyt, vaan siitä, että Jonahilla on tapana esittää täällä omiin kuvitelmiinsa perustuvia kommentteja/syytöksiä.

Varmasti se ihmismieltä helpostikin hivelee, kun joku kirjoittaa kauniita sanoja itsestä, mutta kenenkään EI pidä mennä kirjoittelemaan muistokirjoituksia kenestäkään, jonka ei TIEDÄ päättäneen maallisen matkansa. Ei pidä myöskään arvioida, syytellä jne. ketään omien LUULOJENSA perusteella. Se on vastoin Jumalan tahtoa!

19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."

(Mark. 10:19)

greeeeen kirjoitti 14.11.2012 klo 10:28 mm. näin:

>"Varmasti se ihmismieltä helpostikin hivelee, kun joku kirjoittaa kauniita sanoja itsestä, mutta kenenkään EI pidä mennä kirjoittelemaan muistokirjoituksia kenestäkään, jonka ei TIEDÄ päättäneen maallisen matkansa. Ei pidä myöskään arvioida, syytellä jne. ketään omien LUULOJENSA perusteella. Se on vastoin Jumalan tahtoa!"<

Vihjaat siihen tyyliin, että lukijatkin luulisivat Jonah'ia ja ekivaaria samaksi henkilöksi! Erehdyt pahasti. Sinuun sopivat kirjoituksesi kaksi viimeistä lausetta:

>"Ei pidä myöskään arvioida, syytellä jne. ketään omien LUULOJENSA perusteella. Se on vastoin Jumalan tahtoa!"

• greeeeen
        ekivaari kirjoitti:

greeeeen kirjoitti 14.11.2012 klo 10:28 mm. näin:

>"Varmasti se ihmismieltä helpostikin hivelee, kun joku kirjoittaa kauniita sanoja itsestä, mutta kenenkään EI pidä mennä kirjoittelemaan muistokirjoituksia kenestäkään, jonka ei TIEDÄ päättäneen maallisen matkansa. Ei pidä myöskään arvioida, syytellä jne. ketään omien LUULOJENSA perusteella. Se on vastoin Jumalan tahtoa!"<

Vihjaat siihen tyyliin, että lukijatkin luulisivat Jonah'ia ja ekivaaria samaksi henkilöksi! Erehdyt pahasti. Sinuun sopivat kirjoituksesi kaksi viimeistä lausetta:

>"Ei pidä myöskään arvioida, syytellä jne. ketään omien LUULOJENSA perusteella. Se on vastoin Jumalan tahtoa!"

En tietenkään vihjaa tuollaista! Siis tuolla "itsestä" -sanalla viittaan tässä siihen henkilöön, jota on kehuttu. Kehuja on joku toinen henkilö.

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

En tietenkään vihjaa tuollaista! Siis tuolla "itsestä" -sanalla viittaan tässä siihen henkilöön, jota on kehuttu. Kehuja on joku toinen henkilö.

Jatkuu.

En ole koskaan missään muuallakaan vihjaillut Ekivaarin ja Jonahin olevan sama henkilö, enkä heitä ole itsekään koskaan samaksi henkilöksi luullut.

En ole myöskään arvellut tai luulotellut kenenkään muunkaan kirjoittajan henkilöllisyydestä mitään.

Mutta vaikka en Ekivaarin ja Jonahin vihjaillutkaan olevan sama henkilö, niin tässähän on Ekivaarillekin hyvä paikka miettiä, miltä hänestä tuntuisi, jos hänestä kirjoitettaisiin ihan oikeasti tuollaista valhetta.

• greeeeen kirjoitti:

Kehuin todella vilpittömästi Jonah'in asennetta siitä, että hän ei moittinut minua henkilökohtaisuuksista, niin kuin eräät tekivät, vaan hän hyvässä mielessä muisteli niitä asioita, joita olin kirjoituksissani usein maininnut.

Eikö saisi ketä tahansa hyvällä muistella, vaikka vain muutamien kuukausien poissa olon jälkeen?

Mutta kun ilmiselvästi haastat vain erimielisyyttä, en selittele tätä asiaa tämän enempää. Tämä asia on loppuun käsitelty.

• greeeeen
        ekivaari kirjoitti:

Kehuin todella vilpittömästi Jonah'in asennetta siitä, että hän ei moittinut minua henkilökohtaisuuksista, niin kuin eräät tekivät, vaan hän hyvässä mielessä muisteli niitä asioita, joita olin kirjoituksissani usein maininnut.

Eikö saisi ketä tahansa hyvällä muistella, vaikka vain muutamien kuukausien poissa olon jälkeen?

Mutta kun ilmiselvästi haastat vain erimielisyyttä, en selittele tätä asiaa tämän enempää. Tämä asia on loppuun käsitelty.

Ekivaari, on ihan hienoa, jos jollakin on jostakin toisesta ihmisestä hyvää sanottavaa, ja sehän oli ihan toivottavaakin. Ja totta kai sinä saat kehua Jonahin asennetta, mutta huomaapa, miten tämä meidän välisemme keskustelu meni. Sinä sanoit minun valehtelevan täällä ja minä pyysin sinua näyttämään, missä niin teen (en valehtele mitään). Lisäksi sanoit minun vihjailleen sinun ja Jonahin olevan sama henkilö, vaikka en todellakaan tehnyt sellaista.

On harmillista, että ryhdyt tuollaiseen, Ekivaari. Minä en ole koskaan pitänyt siitä, miten sinun uskoasi arvostellaan täällä pikkamielellä, enkä ole koskaan lähtenyt siihen mukaan, vaikka en joistakin asioista kanssasi samoin uskokaan. En ymmärrä, mikä saa sinut käymään minuun kiinni, enkä sitä, että miksi et huomauta sitä henkilöä, joka on valehdellut täällä oikeasti toisista ja harrastanut suoranaista kiusaamista, vaan ryhdyt sen sijaan syyttämään minua asioista, joita en ole tehnyt.

Sinun tapauksesi, siis se, miten Jonah kirjoitti sinusta muistokirjoituksen omien arvelujensa kuolemastasi perusteella, oli vain yhtenä ESIMERKKINÄ siitä, miten Jonah esittää omia kuvitelmiaan tällä palstalla totuuksina. Ei ole millään tavalla kyse siitä, pitääkö joku kyseisestä kirjoituksesta, tai siitä, etteikö niistä muistosanoista saisi pitää.

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Ekivaari, on ihan hienoa, jos jollakin on jostakin toisesta ihmisestä hyvää sanottavaa, ja sehän oli ihan toivottavaakin. Ja totta kai sinä saat kehua Jonahin asennetta, mutta huomaapa, miten tämä meidän välisemme keskustelu meni. Sinä sanoit minun valehtelevan täällä ja minä pyysin sinua näyttämään, missä niin teen (en valehtele mitään). Lisäksi sanoit minun vihjailleen sinun ja Jonahin olevan sama henkilö, vaikka en todellakaan tehnyt sellaista.

On harmillista, että ryhdyt tuollaiseen, Ekivaari. Minä en ole koskaan pitänyt siitä, miten sinun uskoasi arvostellaan täällä pikkamielellä, enkä ole koskaan lähtenyt siihen mukaan, vaikka en joistakin asioista kanssasi samoin uskokaan. En ymmärrä, mikä saa sinut käymään minuun kiinni, enkä sitä, että miksi et huomauta sitä henkilöä, joka on valehdellut täällä oikeasti toisista ja harrastanut suoranaista kiusaamista, vaan ryhdyt sen sijaan syyttämään minua asioista, joita en ole tehnyt.

Sinun tapauksesi, siis se, miten Jonah kirjoitti sinusta muistokirjoituksen omien arvelujensa kuolemastasi perusteella, oli vain yhtenä ESIMERKKINÄ siitä, miten Jonah esittää omia kuvitelmiaan tällä palstalla totuuksina. Ei ole millään tavalla kyse siitä, pitääkö joku kyseisestä kirjoituksesta, tai siitä, etteikö niistä muistosanoista saisi pitää.

*Ekivaari, on ihan hienoa, jos jollakin on jostakin toisesta ihmisestä hyvää sanottavaa, ja sehän ON ihan toivottavaakin.*

• greeeeen kirjoitti:

*Ekivaari, on ihan hienoa, jos jollakin on jostakin toisesta ihmisestä hyvää sanottavaa, ja sehän ON ihan toivottavaakin.*

Kiitos, greeeeen.

Vihjailusta sain aiheen mainita tästä lauseeestasi:

>"Varmasti se ihmismieltä helpostikin hivelee, kun joku kirjoittaa kauniita sanoja itsestä,..."<

Tosin tuon voi ymmärtää ja tulkita usealla eri tavalla. Olen saattanut tulkita tuon eri tavalla kuin mitä tarkoitit. Ehkä monet muutkin kahnauksemme ja sanakiistamme johtuvat vain väärinkäsityksistä. Palstalla näyttää olevan paljon sellaista.

En ala kaivelemaan mitään vanhoja sanomisia ketään vastaan — en omia enkä toisten — pyydän kaikki väärin ilmaisemani asiat anteeksi! Minulla ei ole mitään kannetta eikä syytöstä ketään vastaan. Toivon ja rukoilen Jumalaa että mahdollisimman pian ja kaikki ihmiset pääsisivät totuuden tuntemiseen!

• greeeeen
        ekivaari kirjoitti:

Kiitos, greeeeen.

Vihjailusta sain aiheen mainita tästä lauseeestasi:

>"Varmasti se ihmismieltä helpostikin hivelee, kun joku kirjoittaa kauniita sanoja itsestä,..."<

Tosin tuon voi ymmärtää ja tulkita usealla eri tavalla. Olen saattanut tulkita tuon eri tavalla kuin mitä tarkoitit. Ehkä monet muutkin kahnauksemme ja sanakiistamme johtuvat vain väärinkäsityksistä. Palstalla näyttää olevan paljon sellaista.

En ala kaivelemaan mitään vanhoja sanomisia ketään vastaan — en omia enkä toisten — pyydän kaikki väärin ilmaisemani asiat anteeksi! Minulla ei ole mitään kannetta eikä syytöstä ketään vastaan. Toivon ja rukoilen Jumalaa että mahdollisimman pian ja kaikki ihmiset pääsisivät totuuden tuntemiseen!

Kiitos itsellesi vain, Ekivaari - minusta on hienoa, ettet lähde väittämään, että et olisi missään erehtynyt, vaan kykenet myöntämään erheesi ja pyytämään myös anteeksi. Ja anteeksi saat. :)

Meillä ei käsittääkseni mitään sen kummempia kiistoja ole koskaan keskenämme ollutkaan, mitä nyt ihan asiallisesti olemme olleet eri mieltä joidenkin raamatunkohtien merkityksestä.

Lauseeni voi toki ymmärtää siten kuin sinä sen ymmärsit, vaikka kieliopillisesti oikeampi merkitys on se, joksi sen tarkoitinkin, mutta siitä ei liene tarvetta jatkaa tämän enempää, kun asia, eli se, etten todellakaan tarkoittanut teidän olevan sama henkilö Jonahin kanssa, on selvä.

>>Toivon ja rukoilen Jumalaa että mahdollisimman pian ja kaikki ihmiset pääsisivät totuuden tuntemiseen!

• Galatalaiskirje 1
      1 "Paavali, apostoli, virkansa saanut, - e i - i h m i s i l t ä
      e i k ä - i h m i s e n - k a u t t a, - vaan Jeesuksen Kristuksen kautta - j a - I s ä n - J u m a l a n, - joka on hänet kuolleista
      h e r ä t t ä n y t,"

Jeesus ei ole Jumala, mutta koska Isä voiteli Jeesuksen Kristukseksi, enemmän voitelun tähden hän on
      e n e m m ä n - k u i n - ihminen, Kristus. [Hepr. 1:9]

• mitenkä selitätte

tämän? onko Jumala kolmiyhteinen?

Joh Ilm.7:17 ja 22:3

17. Karitsa, joka on VALTAISUIMEN KESKELLÄ, kaitsee heitä ja johdattaa heidät elämän vesien lähteille, ja Jumala pyyhkii pois kaikki kyyneleet heidän silmistään.

3. Mitään kirousta ei enää ole oleva.
      Siellä on Jumalan ja Karitsan VALTAISUIN, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä.

• raamatusta

Johanneksen ilmestyksestä

Luku 3:12 ja 21

12. Minä teen voittajasta pylvään Jumalan temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos. Minä kirjoitan häneen JUMALANI NIMEN ja Jumalan kaupungin nimen, uuden Jeruselmin, joka laskeutuu alas taivaasta JUMALANI LUOTA, ja oman uuden nimeni.

21.Minä annan voittajan istua kanssani VALTAISTUIMELLANI, kuten minäkin olen voittanut ja ISTUNUT ISÄNI kanssa hänen VALTAISTUIMELLEEN.

Luku 4:2 ja 4

2. Samassa minä olin Hengessä. Taivaassa OLI VALTAISTUIN, ja valtaistuimella oli istuja.

4. ja sen ympärillä oli 24 VALTAISTUINTA joilla istui 24 vanhinta puettuina valkeihin vaatteisiin. Heillä oli päässään kultaiset kruunut.

Luku 11:16

16. Ne 24 vanhinta, jotka istuivat VALTAISTUIMILLAAN JUMALAN EDESSÄ, lankesivat kasvoilleen ja kumartaen palvoivat Jumalaa

tässä tämä on selvästi selittetty ja kuten huomataan niin Jumala ei ole kolmiyhteinen!

• Heprealaiskirje 8
        1 "Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen - y l i m m ä i n e n - p a p p i, - joka istuu Majesteetin - v a l t a i s t u i m e n - o i k e a l l a
        p u o l e l l a - taivaissa,"

• Mohikaani_27 kirjoitti 6.11.2012 klo 12:32

> * Valehtelet ekivaari. Miten voit olla noin katala ja valehdella vastoin Raamatun totuutta? Taas kerran paljastit todellisen harhasi. Luuletko sinä todella, että ihmiset uskovat sinua enemmän kuin Jumalan Sanaa, eli Raamatun totuutta Kristuksen syntymästä."<

Mohikaani_27 kirjoitti 6.11.2012 klo 12:32

>* Valehtelet ekivaari. Miten voit olla noin katala ja valehdella vastoin Raamatun totuutta? Taas kerran paljastit todellisen harhasi. Luuletko sinä todella, että ihmiset uskovat sinua enemmän kuin Jumalan Sanaa, eli Raamatun totuutta Kristuksen syntymästä."<

Vastaan jotta en valehtele kun toistan vain sitä, mitä Jeesus ja apostolit opettivat että

Johannes 3
      6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [1. Kor.15:50; Ef. 2:3]

• Matt.6:9

9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      71
      6147
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      133
      5494
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      464
      3386
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      109
      1757
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      377
      1271
    6. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      34
      1175
    7. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      67
      1071
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      956
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      110
      922
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      889
    Aihe