Uskotko, että Isä on ainut Jumala, sen perusteella mitä Jeesus sanoi:
"Isä... yksin olet totinen Jumala"? (Joh.17:1,3).
Uskotko, että ainut totinen Jumala sanoi itsestään: 'Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin’? (Luuk.18:19).
Uskotko, että Jumala on YKSI, eikä kolme, aivan kuten hän itse ilmoitti? (5.Moos.6:4).
Uskotko, että Jumala (JHWH) on yksi, eikä kolme, sen perusteella mitä Jeesus sanoi? (Mark.12:29).
Uskotko, että Paavali uskoo Jumalan olevan yksi? (Room.3:30, 1.Kor.8:6, Gal.3:20, Ef.4:6, 1.Tim.2:5).
Uskotko, että demonitkin uskovat Jumalan olevan yksi ja että he vapisevat? (Jaak.2:19).
Uskotko että kunnioitat Jumalaa, jos uskot että hän on kolme, vaikka hän on sanonut olevansa yksi? (5.Moos.6:4).
Uskotko, että lause "Jahveh, meidän Jumalamme, Jahveh on yksi", oli niin tärkeä Jumalalle, että hän käski israelilaisten painaa sen sydämeen, käski teroittamaan sitä heidän lastensa mieleen, ja olemaan muistolauseena heidän otsallaan? (5.Moos.6:4-9).
Uskotko, että meillä on vain yksi Jumala JA lisäksi yksi Kristus? (1.Kor.8:6).
Uskotko, että Jeesuksella on OMA JUMALA? (Mat.27:46, Joh.20:17, 2.Kor.1:3, Ef.1:3,17, 1.Piet.1:3).
Uskotko, että Jumala on myös Jeesuksen Jumala? (Mat.27:46, Joh.20:17, Room.15:6, Ef.1:3,1, Kol.1:3, 1.Piet.1:3, 2.Kor.1:3, 2.Kor.11:31).
Uskotko, että Pyhällä Hengellä on OMA JUMALA? (Ef.4:30, Room.8:9,11).
Uskotko, että Isä on Jumala ja Jumala Isä? (2.Kor.1:3, Ef.1:3,17, 1.Piet.1:3, Joh.5:37).
Uskotko, että Jeesus vielä rukoilee (Heb.7:25, Room.8:34), että Pyhä Henki rukoilee (Room.8:26,27), ja että Isä EI rukoile?
Uskotko, että Jumala herätti Jeesuksen kuolleesta, ja siten Jumala ei voinut kuolla ristillä, koska hänet tarvittiin Jeesuksen herättäjänä? (Apt.2:24, 3:15, 4:10, 10:40, 13:30,34,37, 17:31, Room.4:24, 6:4, 1.Kor.6:14, Ef.1:20, Kol.2:12, 1.Piet.1:21, Heb.13:20).
Uskotko, että Jeesus on sama Jumala, jolle hän huusi: "Jumalani, Jumalani"? (Mat.27:46).
Uskotko että se on totta, että Jeesus elää elämänsä Jumalalle? (Room.6:10).
Uskotko, että Jeesus sanoi olevansa Jumala, vaikka hän ei koskaan niin sanonut, ei suoraan eikä epäsuoranaisesti?
Uskotko että Jeesus on Jumala, koska hän lausui sanat "Minä olin" tai "Minä olen" (ego eimi), vaikka Jeesuksen parantama sokea mies käytti aivan samoja kreikankielen sanoja itsestään? (Joh.8:58 vrt. Joh.9:9).
Uskotko, että Paavali (Apt.17:22-31), Pietari (Apt.2:32-39), Apollos (Apt.18:24-28) ja Filippus (Apt.8:5) saarnasivat että Jeesus on Kristus ja Jumalan Poika; vaiko sitä että Jeesus on Jumala?
Uskotko, että Jumalalla ja Jeesuksella on yhtä suuri valta, vaikka Paavali selkeästi todistaa, että Jumala ei ole alistanut itsensä Jeesukselle, ja että Jeesus on silti alistettu Jumalan valtaan? (1.Kor.15:27,28, 1.Kor.11:3).
Uskotko, että "Minä ja Isä olemme yhtä" tarkoittaa "Jeesus on Jumala", vaikka Jeesus sanoi että myös ne jotka uskovat häneen, ovat myös "yhtä", jopa samalla kreikkalaisella alkusanalla? (Joh.17:20,21).
Uskotko että pitää selitellä ja todistella, että kolme persoonaa on yksi Jumala joka itsessään on yksi persoona, vaikka ei silti uskota että Jumala on yksi persoona vaan pikemminkin kolme persoona?
Uskotko että ”Jumala sovitti maailman itsensä kanssa”, vaikka kreikankielen alkutekstit paljastavat, että Jumala sovitti maailman itsellensä, eikä itsensä kanssa? (2.Kor.5:19).
Uskotko että Jeesus on Jumala, koska hän "on näkymättömän Jumalan kuva", vaikka sinä itsekin olet luotu Jumalan kuvaksi? (Kol.1:15, 1.Moos.9:6).
Uskotko että Jeesus on Jumala, koska uskomalla häneen, et usko häneen vaan Jumalaan joka on lähettänyt hänet (Joh.12:44); uskotko niin, siitäkin huolimatta vaikka Jeesus tuli Isänsä nimessä (Joh.5:43) ja puhui lähettäjänsä sanoja (Joh12:49) ja sanoi pitävänsä Jumalan sanan (Joh.8:54,55)?
Uskotko että Jeesus on Jumala, koska "hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti" (Kol.2:9), siitäkin huolimatta että mekin saamme oman jumalallisen täyteyden Jeesuksesta, Pyhän Hengen kautta (Joh.1:16), ja kun meitäkin on kehotettu tulemaan "täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä" (Ef.3:19)?
Uskotko että Jeesus on Jumala, koska kirjanoppineet luulivat että vain Jumala voi antaa syntejä anteeksi (Mark.2:7), vaikka Jeesus käski meitä antamaan kaikille anteeksi (Mark.11:25, Luuk.6:37)?
Uskotko, että alkukielien sanat "elohim" (BDB ja STRONG H430) ja "theos" (THAYER G2316) voivat tarkoittaa paljon muutakin, kuin pelkästään "Jumala", ja että ne ovat siksi käännetty Raamatuissa tarkoittamaan jotain muutakin?
Uskotko, että kolminaisuusoppi on mahdoton oppi, koska Jumala kärsii siinä identiteettihäiriön?
Uskotko että Pyhä Henki voi olla Jumala, vaikka kukaan ei koskaan puhunut hänelle eikä koskaan rukoillut häntä UT:ssa?
Uskotko että kolme voi olla yksi, ilman tehosekoittimen käyttöä?
Uskotko, että luulet uskovasi mitä luulet uskovasi?
Uskotko vieläkin, että Jeesus on Jumala?
Päivän Sana (Osa 2/365): USKOTKO VARMASTI?
8
69
Vastaukset
- onkomaanpäälläuskoa?
Luukkaan Evankeliumista
Luku 18:7,8
7. Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituilleen, jotka yötä päivää huutavat häntä avuksi, ja viivyttäisikö hän heiltä apuaan?
8. minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee,
LÖYTÄNEEKÖ HÄN USKOA MAAN PÄÄLTÄ?- kuinka moni
on luopunut kaikesta ja omasta elämästääkin?
kuinka moni on antanut itsensä 100% herralle?
kuinka moni on antanut tulemisensa ja menemisensä muut asiat Herran haltuun?
kuinka moni on ottanut oikeudet elämässä omiin käsiinsä ja touteuttaa oman käden oikeutta ja ajaa omia asioita oman tahdon mukaan ja elää oman tahdon mukaan elämäänsä eikä Herran vaikka luulee tekevänsä Herran tahdon ja luulee elämänsä olevan Herran käsissä vaikka todellisuudessa on omissä käsissä ja omissa voimissa?
Matteuksen evankeliumista
luku 19:20-22
20. Nuorukainen sanoi Jeesukselle: Kaikkia näitä minä olen noudattanut.
Mitä minulta vielä puuttuu?
21. Jeesus vastasi: Jos tahdot olla täydellinen, mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa, ja tule ja seuraa minua.
22. kuullessaan nämä sanat nuorukainen meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
Luku 16:24-26
24. Jeesus sanoi opetuslapsilleen: Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
25. Sillä joka haluaa pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni löytää sen.
26. Mitä se näet hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omakseen koko maailman, mutta saisi sielulleen vahingon?
tai mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
Luukkaan evankeliumista
Luku 14:26,27 ja 33
26. Jos joku tulee minun luokseni eikä ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan, lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästäänkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
27. Joka ei kanna ristiään ja seuraa minua, ei voi olla minun opetuslapseni.
33. Niin ei teistäkään voi kukaan olla minun opetuslapseni,
ELLEI LUOVU KAIKESTA, mitä hänellä on.
Apostolien toista
Luku 2:44 ja 45
44. Kaikki uskovat pysyivät keskinäisessä yhteydessä ja pitivät kaikkea yhteisenä.
45. MYYDEN MAANSA JA TAVARANSA he jakelivat kaikille sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
Kirjeestä Hebrealaisille
Luku 11:36-38
36. Monet taas ovat saaneet kokea pilkkaa ja ruoskimista, vieläpä kahleita ja vankeutta.
37. Heitä on kivitetty, sahattu poikki, miekalla surmattu. He joutuivat kuljeksimaan lampaan nahoissa ja vuohennahoissa, puutetta kärsivinä, ahdistettuina, pahoinpideltyinä,
38. ollen liian hyviä tälle maailmalle. He harhailivat erämaissa, vuorilla, luolissa ja maakuopissa.
Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille
Luku 12:2
2. Tiedättehän, kuinka teitä pakanoina ollessanne vietiin mykkien EPÄJUMALIEN luo, miten vain tahdottiin.
Johanneksen Ilmestyksestä
Luku 9:18,20,21
18. Näistä kolmesta vitsauksesta kuoli kolmannes ihmiskuntaa: tulesta, savusta ja tulikivestä.
20. Jäljelle jääneet ihmiset, ne jotka eivät kuolleet näihin vitsauksiin,
eivät nöyrtyneet parannukseen KÄTTENSÄ TEOISTA,
että olisivat lakanneet kumartamasta riivajia sekä kultaisia, hopeisia, vaskisia, kivisiä ja puisia epäjumalankuvia, jotka eivät voi nähdä, eivät kuulla eivätkä kävellä
21. He eivät nöyrtyneet parannukseen murhistaan, velhouksistaan, haureudestaan ja varkauksistaan.
Luku 16:7-11,21
7.Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, oikeat ja vanhurskaat ovat sinun tuomiosi.
8.Neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä kuumuudella.
9.Ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä. hänen jolla on vallassaan nämä vitsaukset.
He eivät kuitenkaan nöyrtyneet parannukseen, että olisivat antaneet hänelle kunnian
10.Viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni. He pureskelivat tuskissaan kielensä rikki
11.Ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät nöyrtyneet parannukseen teoistaan.
21.Suuria rakeita, talentin* painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle.
Ihmiset pilkkasivat Jumalaa raevitsauksen tähden, sillä se oli tavattoman ankara.
Luku 10:21
21. Te ette voi juoda sekä Herran maljasta että riivaajien maljasta, ettekä voi olla osallisia sekä herran pöydästä että riivaajien pöydästä. - jatkoa2
kuinka moni kirjoitti:
on luopunut kaikesta ja omasta elämästääkin?
kuinka moni on antanut itsensä 100% herralle?
kuinka moni on antanut tulemisensa ja menemisensä muut asiat Herran haltuun?
kuinka moni on ottanut oikeudet elämässä omiin käsiinsä ja touteuttaa oman käden oikeutta ja ajaa omia asioita oman tahdon mukaan ja elää oman tahdon mukaan elämäänsä eikä Herran vaikka luulee tekevänsä Herran tahdon ja luulee elämänsä olevan Herran käsissä vaikka todellisuudessa on omissä käsissä ja omissa voimissa?
21. Jeesus vastasi: Jos tahdot olla täydellinen, mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa, ja tule ja seuraa minua.
22. kuullessaan nämä sanat nuorukainen meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
Luku 16:24-26
24. Jeesus sanoi opetuslapsilleen: Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
25. Sillä joka haluaa pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni löytää sen.
26. Mitä se näet hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omakseen koko maailman, mutta saisi sielulleen vahingon?
tai mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
Luukkaan evankeliumista
26. Jos joku tulee minun luokseni eikä ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan, lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästäänkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
Apostolien toista
Luku 2:44 ja 45
44. Kaikki uskovat pysyivät keskinäisessä yhteydessä ja pitivät kaikkea yhteisenä.
45. MYYDEN MAANSA JA TAVARANSA he jakelivat kaikille sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
Kirjeestä Hebrealaisille
Luku 11:36-38
36. Monet taas ovat saaneet kokea pilkkaa ja ruoskimista, vieläpä kahleita ja vankeutta.
37. Heitä on kivitetty, sahattu poikki, miekalla surmattu. He joutuivat kuljeksimaan lampaan nahoissa ja vuohennahoissa, puutetta kärsivinä, ahdistettuina, pahoinpideltyinä,
38. ollen liian hyviä tälle maailmalle. He harhailivat erämaissa, vuorilla, luolissa ja maakuopissa.
Luku 12:2
2. Tiedättehän, kuinka teitä pakanoina ollessanne vietiin mykkien EPÄJUMALIEN luo, miten vain tahdottiin.
Johanneksen Ilmestyksestä
Luku 9:18,20,21
18. Näistä kolmesta vitsauksesta kuoli kolmannes ihmiskuntaa: tulesta, savusta ja tulikivestä.
20. Jäljelle jääneet ihmiset, ne jotka eivät kuolleet näihin vitsauksiin,
eivät nöyrtyneet parannukseen KÄTTENSÄ TEOISTA,
että olisivat lakanneet kumartamasta riivajia sekä kultaisia, hopeisia, vaskisia, kivisiä ja puisia epäjumalankuvia, jotka eivät voi nähdä, eivät kuulla eivätkä kävellä
21. He eivät nöyrtyneet parannukseen murhistaan, velhouksistaan, haureudestaan ja varkauksistaan.
Luku 16:7-11,21
7.Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, oikeat ja vanhurskaat ovat sinun tuomiosi.
8.Neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä kuumuudella.
9.Ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä. hänen jolla on vallassaan nämä vitsaukset.
He eivät kuitenkaan nöyrtyneet parannukseen, että olisivat antaneet hänelle kunnian
10.Viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni. He pureskelivat tuskissaan kielensä rikki
11.Ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät nöyrtyneet parannukseen teoistaan.
21.Suuria rakeita, talentin* painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle.
Ihmiset pilkkasivat Jumalaa raevitsauksen tähden, sillä se oli tavattoman ankara.
Luku 10:21
21. Te ette voi juoda sekä Herran maljasta että riivaajien maljasta, ettekä voi olla osallisia sekä herran pöydästä että riivaajien pöydästä.Matteuksen evankeliumista
Luku 5:27-30
27. Te olette kuulleet sanotuksi: Älä tee huorin.
28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssaan.
29. jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois.
parempi on sinulle, että YKSI JÄSENISTÄSI JOUTUU HUKKAAN, kuin että koko ruumis joutuu helvettiin.
30. Jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois.
Parempi on sinulle menettää yksi jäsenistäsi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin.
Luukkaan Evankeliumista
luku 14:15-20
15. Tämän kuullessaan eräs pöytävieraista sanoi: Jeesukselle. Autuas se joka saa olla aterialla Jumalan valtakunnassa.
16. Jeesus sanoi hänelle: Eräs mies laittoi suuret illaliset ja kutsui monta.
17. Illallisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: Tulkaa, sillä kaikki on valmiina.
18. he kaikki rupesivat kuitenkin esittämään verukkeita. Eräs sanoi: OLEN OSTANUT PELLON, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan.
Pyydän sinua pidä minut estettynä.
19. Toinen sanoi: OSTIN VIISI PARIA HÄRKIÄ ja menen niitä koettelemaan.
Pyydän sinua, pidä minut estettynä.
20. Muuan sanoi: OLEN JUURI MENNYT NAIMISIIN, ja siksi en voi tulla. - jatkoa3
jatkoa2 kirjoitti:
Luku 5:27-30
27. Te olette kuulleet sanotuksi: Älä tee huorin.
28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssaan.
29. jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois.
parempi on sinulle, että YKSI JÄSENISTÄSI JOUTUU HUKKAAN, kuin että koko ruumis joutuu helvettiin.
30. Jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois.
Parempi on sinulle menettää yksi jäsenistäsi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin.
Luukkaan Evankeliumista
luku 14:15-20
15. Tämän kuullessaan eräs pöytävieraista sanoi: Jeesukselle. Autuas se joka saa olla aterialla Jumalan valtakunnassa.
16. Jeesus sanoi hänelle: Eräs mies laittoi suuret illaliset ja kutsui monta.
17. Illallisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: Tulkaa, sillä kaikki on valmiina.
18. he kaikki rupesivat kuitenkin esittämään verukkeita. Eräs sanoi: OLEN OSTANUT PELLON, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan.
Pyydän sinua pidä minut estettynä.
19. Toinen sanoi: OSTIN VIISI PARIA HÄRKIÄ ja menen niitä koettelemaan.
Pyydän sinua, pidä minut estettynä.
20. Muuan sanoi: OLEN JUURI MENNYT NAIMISIIN, ja siksi en voi tulla.1 samuelin kirja
Luku 25:13,21,22,26,31,33 ja 34
13. Silloin Daavid sanoi miehilleen: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen.
Niin jokainen sitoi miekkansa vyölleen Daavid itsekkin sitoi miekkansa vyölleen.
Noin 400 miestä lähti seuraamaan Daavidia, mutta 200 jäi kuormaston luo.
21. Daavid oli sanonut. Mitään saamatta minä olen suojellut kaikkea, mitä tällä miehellä on ollut erämassa ja, niin ettei nitään ole hävinnyt kaikesta, mitä hänellä on ollut. hän on palkinnut minulle hyvän pahalla.
22. Jumala rangaiskoon Daavidin vihamiehiä nyt ja vasta: totisesti, minä en jätä kaikesta hänen väestään huomenaamuksi henkiin yhtään miehen puolta.
25. Älköön herrani välittäkö tuosta kelvottomasta miehestä, Naabalista, sillä nimi on miestä myöten. Naabal on hänen nimensä, ja houkkamainen hän on.
Mutta minä, sinun palvelijattaresi, en nähnyt niitä miehiä, jotka sinä, herrani lähetit.
26. Nyt, herrani, niin totta kuin Herra elää, ja niin totta kuin sinä itse elät, jonka Herra on estänyt joutumasta verivelan alaiseksi ja AUTTAMASTA ITSEÄSI OMALLA KÄDELLÄSI: käyköön nyt vihamiehillesi ja kaikille, jotka hankkivat onnettomuutta herralleni, kuten Naabalille.
31. Niin sinua ei kaada eikä herrani tuntoa vaivaa se, että olisit aiheettomasti vuodattanut verta, ja että herrani olisi ITSE AUTTANUT ITSEÄÄN.
Kun HERRA TEKEE HYVÄÄ HERRALENI, niin muista palvelijatartasi.
32. Daavid sanoi Abigailille: Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, joka tänä päivänä lähetti sinut minua vastaan.
33. Siunattu olkoon sinun viisautesi, ja siunattu ole sinä itse, joka tänä päivänä ESTIT MINUA JOUTUMASTA VERIVELKAAN JA AUTTAMASTA ITSEÄNI OMALLA KÄDELLÄNI.
34. Niin, totta kuin Herra, Israelin Jumala elää, hän joka on pidättänyt minut tekemästä sinulle pahaa: jollet sinä olisi joutuin tullut minua vastaan, niin totisesti ei naabalin väestä olisi huomenna aamun valjetessa ollut jäljellä yhtään miehenpuolta.
Jesajasta Luku 58:13
13. Jos sinä pidätät jalkasi rikkomasta sapattia, NIIN ETTET TOIMITA OMIA ASIOITASI minun pyhänpäivänäni, vaan pidät sapattia ilonpäivänä, kunnioitat Herran pyhäinpäivää ja pyhität sen, NIIN ETTET TOIMITA OMIA TÖITÄSI, ET AJA OMIA ASIOITASI etkä puhu joutavia.
Luukkaan Evankeliumista
7. Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituilleen, jotka yötä päivää huutavat häntä avuksi, ja viivyttäisikö hän heiltä apuaan?
8. minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee,
LÖYTÄNEEKÖ HÄN USKOA MAAN PÄÄLTÄ? - tässä yksi hyvä
jatkoa3 kirjoitti:
1 samuelin kirja
Luku 25:13,21,22,26,31,33 ja 34
13. Silloin Daavid sanoi miehilleen: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen.
Niin jokainen sitoi miekkansa vyölleen Daavid itsekkin sitoi miekkansa vyölleen.
Noin 400 miestä lähti seuraamaan Daavidia, mutta 200 jäi kuormaston luo.
21. Daavid oli sanonut. Mitään saamatta minä olen suojellut kaikkea, mitä tällä miehellä on ollut erämassa ja, niin ettei nitään ole hävinnyt kaikesta, mitä hänellä on ollut. hän on palkinnut minulle hyvän pahalla.
22. Jumala rangaiskoon Daavidin vihamiehiä nyt ja vasta: totisesti, minä en jätä kaikesta hänen väestään huomenaamuksi henkiin yhtään miehen puolta.
25. Älköön herrani välittäkö tuosta kelvottomasta miehestä, Naabalista, sillä nimi on miestä myöten. Naabal on hänen nimensä, ja houkkamainen hän on.
Mutta minä, sinun palvelijattaresi, en nähnyt niitä miehiä, jotka sinä, herrani lähetit.
26. Nyt, herrani, niin totta kuin Herra elää, ja niin totta kuin sinä itse elät, jonka Herra on estänyt joutumasta verivelan alaiseksi ja AUTTAMASTA ITSEÄSI OMALLA KÄDELLÄSI: käyköön nyt vihamiehillesi ja kaikille, jotka hankkivat onnettomuutta herralleni, kuten Naabalille.
31. Niin sinua ei kaada eikä herrani tuntoa vaivaa se, että olisit aiheettomasti vuodattanut verta, ja että herrani olisi ITSE AUTTANUT ITSEÄÄN.
Kun HERRA TEKEE HYVÄÄ HERRALENI, niin muista palvelijatartasi.
32. Daavid sanoi Abigailille: Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, joka tänä päivänä lähetti sinut minua vastaan.
33. Siunattu olkoon sinun viisautesi, ja siunattu ole sinä itse, joka tänä päivänä ESTIT MINUA JOUTUMASTA VERIVELKAAN JA AUTTAMASTA ITSEÄNI OMALLA KÄDELLÄNI.
34. Niin, totta kuin Herra, Israelin Jumala elää, hän joka on pidättänyt minut tekemästä sinulle pahaa: jollet sinä olisi joutuin tullut minua vastaan, niin totisesti ei naabalin väestä olisi huomenna aamun valjetessa ollut jäljellä yhtään miehenpuolta.
13. Jos sinä pidätät jalkasi rikkomasta sapattia, NIIN ETTET TOIMITA OMIA ASIOITASI minun pyhänpäivänäni, vaan pidät sapattia ilonpäivänä, kunnioitat Herran pyhäinpäivää ja pyhität sen, NIIN ETTET TOIMITA OMIA TÖITÄSI, ET AJA OMIA ASIOITASI etkä puhu joutavia.
Luukkaan Evankeliumista
LÖYTÄNEEKÖ HÄN USKOA MAAN PÄÄLTÄ?keskustelu!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11042742
- raamatusta
Luku 7:20-23
20. Hedelmistä te siis tunnette heidät.
21. Ei jokainen joka sanoo minulle Herra, Herra!, pääse taivasten valtakuntaa, vaan se JOKA TEKEE TAIVAASSA OLEVAN ISÄN TAHDON.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä Herra, Herra, emmekö me sinun nimessäsi ennustaneet, sinun nimessäsi ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimessäsi tehneet monta voimatekoa?
23. Silloin minä julistan heille: EN OLE KOSKAAN TEITÄ TUNTENUT. Menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät. - raamatusta
"Toisaalta jos tarkoitat sellaista uskoa, jossa asian ydin on Jumalan tahdon toteuttaminen"
Matt.22:37 ja 38
37. Jeesus vastasi: Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko mielestäsi.
38. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
2 mooseksen kirja
Luku 32:25-27 ja 30
25. Mooses näki, että kansa oli kurittomuuden vallassa, sillä aaron oli päästänyt heidät kurittomuuden valtaan, vahingon iloksiheidän vihollisilleen.
26. Niin Mooses seisahtui leirin portille ja huusi: Joka on HERRAN OMA, tulkoon minun luokseni. silloin kaikki leeviläiset tulivat hänen luokseen.
27. Hän sanoi heile: Näin sanoo herra, Israelin Jumala: Joakinen sitokoon miekkansa vyölleen. käykää sitten edestakaisin leirin halki portista portiin ja TAPPAKAA JOKAINEN, OLKOON VAIKKA OMA VELI, YSTÄVÄ TAI SUKULAINEN.
30. Seuraavana päivänä Mooses sanoi kansalle: Te olette tehneet SUUREN SYNNIN.
Minä nousen nyt Herran luo- jos ehkä voisin sovittaa teidän rikoksenne.
1 mooseksen kirja
Luku 22:2 ja 9-12
2. Jumala sanoi: Ota Iisak ainoa poikasi, jota rakastat, mene moorian maahan ja UHRAA HÄNET siellä polttouhriksi vuorella, jonka sinulle sanon.
9. Kun he olivat tulleet paikkaan, minkä Jumala oli hänelle sanonut, Aabraham rakensi siihen alttarin, latoi sille halot, sitoi poikansa Iisakin ja pani hänet alttarile halkojen päälle.
10. Aabraham ojensi kätensä ja tarttui veitseen teurastaakseen poikansa.
11. Silloin Herran enkeli huusi hänelle taivaasta: Aabraham, Aabraham! Hän vastasi: tässä olen.
12. Niin hän sanoi: Älä satuta kättäsi poikaan äläkä tee hänelle mitään, sillä nyt tiedän, että sinä pelkäät Jumlaa, kun et kieltänyt minulta ainoaa poikaasi.
21. Jeesus vastasi: Jos tahdot olla täydellinen, mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa, ja TULE JA SEURAA MINUA.
Luukkaan evankeliumista
Luukkaan Evankeliumista
LÖYTÄNEEKÖ HÄN USKOA MAAN PÄÄLTÄ?
Luku 7:20-23
20. Hedelmistä te siis tunnette heidät.
21. Ei jokainen joka sanoo minulle Herra, Herra!, pääse taivasten valtakuntaa, vaan se JOKA TEKEE TAIVAASSA OLEVAN ISÄN TAHDON.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä Herra, Herra, emmekö me sinun nimessäsi ennustaneet, sinun nimessäsi ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimessäsi tehneet monta voimatekoa?
23. Silloin minä julistan heille: EN OLE KOSKAAN TEITÄ TUNTENUT. Menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät. - raamatusta
Luukkaan Evankeliumista
Luku 18:8
LÖYTÄNEEKÖ HÄN USKOA MAAN PÄÄLTÄ?
Luku 9:40 ja 41
40. Minä pyysin sinun opetuslapsiasi ajamaan sen ulos, mutta he eivät kyenneet.
41. Jeesus vastasi: Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi. Kuinka kauan minun on oltava teidän luonanne ja kärsittävä teitä?
tuo poikasi tänne.
Markukesen evankeliumista
Luku 16:16
16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta epäuskoisena pysynyt tuomitaan kadotukseen.
Luku 8:25 ja 26
25. He menivät ja herättivät hänet sanoen: Herra, auta, me hukumme.
26. Jeesus sanoi heille: Te vähäuskoiset, miksi olette pelkureita?
Hän nousi ja nuhteli tuulia ja järveä, ja tuli aivan tyven.
Luku 14:30 ja 31
30. Mutta nähdessään tuulen voiman hän pelästyi, rupesi vajoamaan ja huusi: Herra auta minua.
31. Jeesus ojensi kohta kätensä, tarttui häneen ja sanoi hänelle: Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?
Luku 17:19-21
19. Opetuslapset menivät Jeesuksen luo erikseen ja kysyivät: Miksi me emme voineet ajaa sitä ulos?
20. Hän vastasi: Teidän vähäuskoisuutenne tähden. Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, te voisitte sanoa tälle vuorelle: Siirry täältä tuonne, ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta.
21. Tämä laji ei lähde muulla kuin rukouksella ja paastolla.
Luku 15:15 ja 16
15. Pietari vastasi ja sanoi Jeesukselle: Selitä meille tämä vertaus.
16. Jeesus sanoi: vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1686757
- 562058
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes502055Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521190- 541182
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se571174Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141061Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384938Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14927