Yhteiskunnan pelastaminen

anarkisti erkki

Lääke tähän on hyvin yksinkertainen.
1. Ihmiset koulutustaan vastaaviin töihin työpaikoille tasaisesti, jotka nyt jo ovat olemassa.
2. Työvoimatoimistojen lakkauttaminen.

15

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks mitätön kyselijä

      Jos tämä ei tapahdu vapaaehtoisesti, mitä epäilen, niin miten se toteutetaan ?

      • kyselijän_kummeksuja

        Mitä on vapaaehtoisuus? Sitä, että työnantaja, jolle hakemusesi teet, ei suostu palkkaamaan sinua? Sen sijaan palkkaajanasi toimii iso korporaatio, joka ei toimi edes samalla alalla.
        Siitä on vapaaehtoisuus kaukana, kun työnantajat eivät anna ihmisille töitä. Sen sijaan ihmiset syötetään aloille, joilla tehdään "töitä", istutaan toimistossa, käydään palaverissa, lipitetään kahvia ja täytetään pöytäkirjaa..
        Idealismia pitää olla ainakin sen verran, että uskoo oman alansa töihin. Eli: Ei koskaan töihin muihin hommiin, kuin mihin on kouluttautunut omasta mielestään.


      • ppaskaa kaikki

        Se, että alkaisivat maksaa hyvää palkkaa kurjista hommista...olisi tulijoita !


      • Ööh?
        ppaskaa kaikki kirjoitti:

        Se, että alkaisivat maksaa hyvää palkkaa kurjista hommista...olisi tulijoita !

        Ketkä alkais maksaa hyvää palkkaa kurjista hommista? Mistä "ne" saa rahaa?


    • pohtiipi

      enemmänkin
      1. Hanki omaisuutta
      2. Muuta maasta

    • ..............

      1. Suomessa n. 400 000 työtöntä ja n. 40 000 vapaata työpaikkaa.

      Ei natsaa.

      • "12+16"

        Ei kukaan ole puhunut mitään vapaista työpaikoista. Nuo ovat kaikki työvoimatoimiston harhautustoimintaa. Tarkoitan, että perustetaan työpaikat uudestaan: Jokainen menee töihin oman alansa töihin ja saa työtovereikseen omaa koulutustaan lähinnä olevat työkaverit(jotka asuvat samalla paikkakunnalla). Nämä solut sitten kommunikoivat lähipaikkakuntien kanssa muodostaen kudoksen, joka suorittaa erinäisiä toimia. Kukaan ei siis enää muuta työn perässä minnekkään. Se turhanpäiväinen kirjanpito kaikesta unohdetaan. Tehdään vain välttämätön, eli ne hommat, mitä on kulloinkin nenän edessä.


      • kiitos tiedosta

        Eli tarkoitat, että työssäkäyvät suomalaiset tekevät n. 20..25% enemmän työtä, kuin mikä olisi tarpeen? Eli voimme helposti pudottaa työpäivän kuuteen tuntiin kaikilta!


      • No melko hyvin
        kiitos tiedosta kirjoitti:

        Eli tarkoitat, että työssäkäyvät suomalaiset tekevät n. 20..25% enemmän työtä, kuin mikä olisi tarpeen? Eli voimme helposti pudottaa työpäivän kuuteen tuntiin kaikilta!

        Oli oivallettu, mutta ajatusmalli tuossa oli vanha ja kuului suljetun ja suojellun talouden ja itsenäisyyden aikaan, ei uusliberalistiseen nykyaikaan. Ensin pitää tutustua nykyisiin talousoppeihin, (Friedmanin NAIRU-teoria) joiden mukan työttömyys ei suinkaan ole varsinainen ongelma, vaan poliittinen ase, työttömyydellä pidetään palkkainflaatio kurissa ja siten työttömyyttä tarvitaan, tuosta lyhyt sitaatti vanhemmasta pitemmästä Nairujutusta palstoilla:

        "Työttömyys ei siis ole Friedmanin ja Phelpsin teorian mukaan mikään epäonnistuminen vaan instrumentti, jolla ohjataan inflaatiota. Työttömien tehtävä on kerta kaikkiaan taistella jäljellä olevista vapaista työpaikoista niin raivokkaasti, että palkat pysyvät alhaalla.

        Työttömien on siis voitava huonosti. Muuten he eivät kilpaile riittävän epätoivoisesti työpaikoista, mikä Friedmanin ja Phelpsin teorian mukaan johtaa siihen, että vielä useamman on jouduttava työttömäksi."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/1530558

        Nyt kun rajat ovat auki, työttömien määrää on helppo lisätä tarvittaessa ja saadfaan palkat pysymään matalina.

        Mutta kuten Euroopassa on havaittu, palkat eivät vielä ole tarpeeksi alhaalla kilpailussa Kiinaa ja joitain kehittyviä maita vastaan, joten Euroopassa rakennellaan kattavaa sisäistä devalvatiota, Kreikan ja Espanjan työttömyysprosentit ovat vasta alkua, sama siirtyy hitaasti kohti pohjoista, tässä on kyse vapaakaupasta, joka on vapautettu varsin ikävällä tavalla, se romuttaa Euroopan ns. hyvinvointivaltiot hiljalleen, mutta jo nyt kiihtyvään tahtiinkin.

        Ei siis ole mahdollista pudotella työpäiviä kuuteen tuntiin, vaan päinvastoin, työssä olevien pitää raataa pitempää päivää halvemmalla kilpailusyistä.

        http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=560046

        Selvittikö tamä ollenkaan asiaa?

        Vapaakaupan virheet, siitä toisella palstalla.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/958822


      • Jaha ja
        "12+16" kirjoitti:

        Ei kukaan ole puhunut mitään vapaista työpaikoista. Nuo ovat kaikki työvoimatoimiston harhautustoimintaa. Tarkoitan, että perustetaan työpaikat uudestaan: Jokainen menee töihin oman alansa töihin ja saa työtovereikseen omaa koulutustaan lähinnä olevat työkaverit(jotka asuvat samalla paikkakunnalla). Nämä solut sitten kommunikoivat lähipaikkakuntien kanssa muodostaen kudoksen, joka suorittaa erinäisiä toimia. Kukaan ei siis enää muuta työn perässä minnekkään. Se turhanpäiväinen kirjanpito kaikesta unohdetaan. Tehdään vain välttämätön, eli ne hommat, mitä on kulloinkin nenän edessä.

        Kuka ne työpaikat perustaa uudestaan? Tuleeko raha niihin taikaseinästä?


      • Ja sitten
        No melko hyvin kirjoitti:

        Oli oivallettu, mutta ajatusmalli tuossa oli vanha ja kuului suljetun ja suojellun talouden ja itsenäisyyden aikaan, ei uusliberalistiseen nykyaikaan. Ensin pitää tutustua nykyisiin talousoppeihin, (Friedmanin NAIRU-teoria) joiden mukan työttömyys ei suinkaan ole varsinainen ongelma, vaan poliittinen ase, työttömyydellä pidetään palkkainflaatio kurissa ja siten työttömyyttä tarvitaan, tuosta lyhyt sitaatti vanhemmasta pitemmästä Nairujutusta palstoilla:

        "Työttömyys ei siis ole Friedmanin ja Phelpsin teorian mukaan mikään epäonnistuminen vaan instrumentti, jolla ohjataan inflaatiota. Työttömien tehtävä on kerta kaikkiaan taistella jäljellä olevista vapaista työpaikoista niin raivokkaasti, että palkat pysyvät alhaalla.

        Työttömien on siis voitava huonosti. Muuten he eivät kilpaile riittävän epätoivoisesti työpaikoista, mikä Friedmanin ja Phelpsin teorian mukaan johtaa siihen, että vielä useamman on jouduttava työttömäksi."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/1530558

        Nyt kun rajat ovat auki, työttömien määrää on helppo lisätä tarvittaessa ja saadfaan palkat pysymään matalina.

        Mutta kuten Euroopassa on havaittu, palkat eivät vielä ole tarpeeksi alhaalla kilpailussa Kiinaa ja joitain kehittyviä maita vastaan, joten Euroopassa rakennellaan kattavaa sisäistä devalvatiota, Kreikan ja Espanjan työttömyysprosentit ovat vasta alkua, sama siirtyy hitaasti kohti pohjoista, tässä on kyse vapaakaupasta, joka on vapautettu varsin ikävällä tavalla, se romuttaa Euroopan ns. hyvinvointivaltiot hiljalleen, mutta jo nyt kiihtyvään tahtiinkin.

        Ei siis ole mahdollista pudotella työpäiviä kuuteen tuntiin, vaan päinvastoin, työssä olevien pitää raataa pitempää päivää halvemmalla kilpailusyistä.

        http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=560046

        Selvittikö tamä ollenkaan asiaa?

        Vapaakaupan virheet, siitä toisella palstalla.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/958822

        "Nyt kun rajat ovat auki, työttömien määrää on helppo lisätä tarvittaessa ja saadaan palkat pysymään matalina. "

        Sitten mennään ja palkitaan tämmöinen Vapaa liikkuvuus, sehän on kuin neoliberalien unelma...

        >Sadankomitean rauhanpalkinto Vapaa liikkuvuus -verkostolle

        http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2922416/sadankomitean-rauhanpalkinto-vapaa-liikkuvuus-verkostolle


      • Ja näin
        No melko hyvin kirjoitti:

        Oli oivallettu, mutta ajatusmalli tuossa oli vanha ja kuului suljetun ja suojellun talouden ja itsenäisyyden aikaan, ei uusliberalistiseen nykyaikaan. Ensin pitää tutustua nykyisiin talousoppeihin, (Friedmanin NAIRU-teoria) joiden mukan työttömyys ei suinkaan ole varsinainen ongelma, vaan poliittinen ase, työttömyydellä pidetään palkkainflaatio kurissa ja siten työttömyyttä tarvitaan, tuosta lyhyt sitaatti vanhemmasta pitemmästä Nairujutusta palstoilla:

        "Työttömyys ei siis ole Friedmanin ja Phelpsin teorian mukaan mikään epäonnistuminen vaan instrumentti, jolla ohjataan inflaatiota. Työttömien tehtävä on kerta kaikkiaan taistella jäljellä olevista vapaista työpaikoista niin raivokkaasti, että palkat pysyvät alhaalla.

        Työttömien on siis voitava huonosti. Muuten he eivät kilpaile riittävän epätoivoisesti työpaikoista, mikä Friedmanin ja Phelpsin teorian mukaan johtaa siihen, että vielä useamman on jouduttava työttömäksi."

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/1530558

        Nyt kun rajat ovat auki, työttömien määrää on helppo lisätä tarvittaessa ja saadfaan palkat pysymään matalina.

        Mutta kuten Euroopassa on havaittu, palkat eivät vielä ole tarpeeksi alhaalla kilpailussa Kiinaa ja joitain kehittyviä maita vastaan, joten Euroopassa rakennellaan kattavaa sisäistä devalvatiota, Kreikan ja Espanjan työttömyysprosentit ovat vasta alkua, sama siirtyy hitaasti kohti pohjoista, tässä on kyse vapaakaupasta, joka on vapautettu varsin ikävällä tavalla, se romuttaa Euroopan ns. hyvinvointivaltiot hiljalleen, mutta jo nyt kiihtyvään tahtiinkin.

        Ei siis ole mahdollista pudotella työpäiviä kuuteen tuntiin, vaan päinvastoin, työssä olevien pitää raataa pitempää päivää halvemmalla kilpailusyistä.

        http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=560046

        Selvittikö tamä ollenkaan asiaa?

        Vapaakaupan virheet, siitä toisella palstalla.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/958822

        Se sitten menee ja etenee, samalla köyhyys kasvaa.

        "ulkomainen työvoima hidastaa palkkakehitystä"

        http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2012/12/10/taalla-ulkomainen-tyovoima-hidastaa-palkkakehitysta/201243539/12


      • Ja tää
        Ja näin kirjoitti:

        Se sitten menee ja etenee, samalla köyhyys kasvaa.

        "ulkomainen työvoima hidastaa palkkakehitystä"

        http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2012/12/10/taalla-ulkomainen-tyovoima-hidastaa-palkkakehitysta/201243539/12

        Yks palkittu poppoo selittää:

        "Aktivistit yli rajojen: Siirtolaisten kontrollointi tuottaa halpatyövoimaa"

        http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2822791/aktivistit-yli-rajojen-siirtolaisten-kontrollointi-tuottaa-halpatyovoimaa

        Ne on kyllä ihan pihalla, uusliberaalit vedättäneet niitä kunnolla. Juuri rajojen poistaminen, vapaa liikkuvuus ja vapaakauppa ovat olleet olennaisin tekijä eurooppalaisten ammattiliittojen murtamisessa. Työpaikat viedään vapaakaupan nimissä ihmisoikeuksia polkeviin halpamaihin ja länsimaihin tuodaan halpatyöläisiä palkkoja sekä työehtoja polkemaan.


      • Kas vaan
        Ja tää kirjoitti:

        Yks palkittu poppoo selittää:

        "Aktivistit yli rajojen: Siirtolaisten kontrollointi tuottaa halpatyövoimaa"

        http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2822791/aktivistit-yli-rajojen-siirtolaisten-kontrollointi-tuottaa-halpatyovoimaa

        Ne on kyllä ihan pihalla, uusliberaalit vedättäneet niitä kunnolla. Juuri rajojen poistaminen, vapaa liikkuvuus ja vapaakauppa ovat olleet olennaisin tekijä eurooppalaisten ammattiliittojen murtamisessa. Työpaikat viedään vapaakaupan nimissä ihmisoikeuksia polkeviin halpamaihin ja länsimaihin tuodaan halpatyöläisiä palkkoja sekä työehtoja polkemaan.

        Vasurien eduskuntaryhmän puheenjohtaja on huolissaan, kun Sveitsi rajoittaa ylimääräisen väen tunkua maahan.

        http://annikalapintie.puheenvuoro.uusisuomi.fi/160403-sveitsin-rajat-sulkeva-kansanaanestys-on-pelottava-viesti


      • Sama näkyy
        Kas vaan kirjoitti:

        Vasurien eduskuntaryhmän puheenjohtaja on huolissaan, kun Sveitsi rajoittaa ylimääräisen väen tunkua maahan.

        http://annikalapintie.puheenvuoro.uusisuomi.fi/160403-sveitsin-rajat-sulkeva-kansanaanestys-on-pelottava-viesti

        Oleen meno Norjassakin, sielläkin halutaan kansanäänestystä maahanmuutosta.

        "Konservatiivipuolue Hoyre ja edistyspuolue käyvät parhaillaan neuvotteluja muiden hallituspuolueiden kanssa maahanmuuttopolitiikan kiristyksistä Norjassa. "Tiukennuksia tulee, kunhan neuvottelut saadaan päätökseen."

        http://1203pl.puheenvuoro.uusisuomi.fi/160566-norjan-edistyspuolue-vaatii-kansanaanestysta-maahanmuutosta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      630
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      456
    Aihe