Millon ja miten menkat alko ??

kuka haluu kertoo

Millaisessa tilanteessa teillä alkoi menkat ja minkä ikäisenä ??

39

540

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dassssssss

      13v ja koulussa alko...

      • Hassunhauska elefantti

        Kakstoistavuotiaana, alkoi kotona omassa huoneessa työpöydän ääressä pienellä tiputtelulla ja heti aluksi tulin tänne hädissäni kysymään että onko ne kuukautiset! Nyt on tullut kolmet ja runsaat!


    • 999

      12w, huomasin koulussa

    • 2000

      12v . ja kotona. Olin sohvalla kun tunsin että alushousuissa oli jotain mömmöä. Siis kuukautisverta

    • 13.v tyttö

      Eivät ole vielä alkaneet.

    • edelin2

      kesällä 9-vuotiaana, kun huomasin alushousuissa olevan verta. äiti sitten kerto et mul oli alkanut kuukautiset.

    • asdfghjklöä

      12.vuotiaana kotona. oltiin just tultu ulkoolta menin vessaan...

    • OnneksiEiKoulussa

      Kotona ku olin lähös äitin kans kauppaa, ja sitte yhtäkkii tunsin housuis jotai märkää ja menin vessaa ja huusin äitille etten tuukkaa kauppaa... nii ja seuraava päivä oli tuskaa koulus... :[

    • swsw

      11 vuotiaana ja kotona alkoi ihan minimaalisesti katoin et "ei noi mitkää kuukautiset oo" mut seuraavana päivänä sänky/lakanat alkkarit veressä. :)

    • ¨öwlie

      Koulussa aamupäivällä, muistaakseni.
      Olin kymmenvuotias, eli yli kaksi vuotta siitä on.

    • jasumiina

      Koulusta tulin kotiin ja menin vessaan ja huomasin että pikkarithan on aivan veressä!! Ihmettelin sitä tovin kunnes toesin että kuukautiseni alkoivat vihdoin ja viimein.

      • Tyttö 14 weee

        Mulla alko nii että ku tulin koulusta kotiin ja menin vessaan,huomasin että pikkareissa oli vähän verta. Tajusim heti et se on verta ja soitin ihan paineissa äidille et mitä nyt teen :D Olin silloi 11 vuotias. Eli kaks vuotta sitten.. Nyt on tullu monet todella runsaat ja kivutkin on sen mukaisett..


    • Tällee se tapahtu:)

      Kävin vessassa ja heti siinä tilanteessa kun vedin housut alas niin huomasin.
      Se oli sillon viime syksynä kun koulu alko ja alotin kuudennen luokan 12vuotiaana.

    • hölöhölö

      Olin koulussa ja mahaa koski ihan vietävästi. Mulla kun ei yleensä mahaa koske, niin tiesin heti et menkat alko. Kotona vedin housut alas ja sit se oli varmaa :D
      Siis 2011 syksyllä alko eli kun olin 14.

    • moimävaa

      olin jalkkisharkois ja kauhee alavatsan kipu. olin jtn 9 vee ja en vielä tienny niistä mitää. sitte lähin keske pois harkoista ku sattu nii jumalattomasti nii menin suihkuu ku olin kuitenki hikoillu sitte näin mitä mun alkkareissa oli ja rupesin itkee ku en tienny vielä mitä se on :D huusin että : apuaaaa !!!
      sitte äiti tuli ja kerto mitä se oli xDD

    • EiOoKipuja(:(:(:(:(:

      Ne alko vähän ennen, ku täytin 14. Kotona yöllä alko....

    • hah :D

      alko ku oltii koulun kanssa uimassa, oli tosi kivaa :DDD heheh onneks alko siellä suihkussa tulla sitä verta eikä siel altailla... :D nii ja alko 14 vuotiaana

    • Jeino o

      Olin Skotlannissa royal hayland show'ssa viime vuonna ja sit ne vaa alko kun kävin kusella pikkuhousut ihan veressä eka säikähdin hirveesti mut sitte tajusin et ne on vaa menkat. Olin reissussa isän kaa kahestaa nii piti pärjätä kolme päivää vessapaperin avulla koska en ollut voinut varautua kun oli ekat menkat. Nyt just pari minaa sitte alko taas huomasin siksi koska olin juuri itsetyydyttämässä kun sormi meni veriseksi

    • 13wö

      12 vuotiaana, kotosalla olin. Onneks :D Nyt on 7kk ajan ollut menkat, mulla ei ole koskaan ollut kuukautiskipuja.

    • 7+4

      Kutosen alussa taisi tulla kotona yön aikana. Hyvä oli, kun säikähin et olin paskonu housuu, mutmut onneks en. XD
      Oisko siit ny puoltoist vuotta.

    • veritahrat

      Kotona alko yöllä.. aamulla herätessä alkkarit ja lakanat ihna veriset. olin sillon 11 ja nyt olen 16. Mielestäni ne olisivat voineet alkaa myöhemmin, koska niistä ei oo mitään muuta kuin harmia ( stressi kipu turhaan pyykkiä sotkemisen takia joskus) :D

    • eteläntyttö00

      12w. Mulla oli tosi kipeä maha, kramppeja ja paha olo. Olin sen verran lukenu menkoista että tiesin mistä johtuu niin laitoin siteen ennen ku huomasin että oli alkanu. Sitte ne alko. Kerroin äidille saman iltana ja siis ei alkanu koulussa vaan ihan kotona.:) Sen jälkee välillä tullu 2vk välein ja välillä 2kk välein. Alussa se väli vaihtelee mut kyl se yleensä viimestään parissa vuodessa tasottuu:) Parilla kaverilla tullu menkat pari kertaa ja sit ollu puol vuotta ettei tulekkaa ja sit taas tulee.:)

    • gshsdhsdh

      13w ja valitettavasti koulussa liikka tunnilla....

    • Pellaajaoon

      Pesäpallopelin jälkeen kun oltiin syömässä ABC:llä ja olin silloin 12v

      • hlogfjl

        Ratsastaessa hevosella.
        Olin ratsastamassa omalla (onneksi) hevosellani, siinä laukatessa yhtäkkiä tuntui, että nyt taisi tulla kuset housuihin.
        Pysäytin hevoseni ja näin, housut ja hevosen satulakin oli veressä.
        Kiva oli sitten pestä satula...


    • minä 12 v tyttö

      11,5 vuotiaana. olin kiinalaises syömäs. ei tullu housujen läpi

    • nohööhh

      12vuotiaaana, yöllä kotona.

      dääämn kaikil muil alkanu jossai makees paikas, just niinku hevosen selässä tai kiinalaises mut mulla ihan vaan kotona yöllä :D

    • hahhha

      13w ku oli telinevoimistelu harkoissa

    • 14tyttö:)

      12v kotona, pieni heiveröine tahra aluksi pikkuhousuissa, aattelin "ei varmana oo kuukautiset, ei ny vielä" hetken pääst tahra suureni ja sit soitin äipälle että "menkat alko"

    • näin meillä

      Olin melkeen 13w ku ne alkoi. Olin sillon kotona mun ja siskon huoneessa. Mä säikähin ihan hirveesti ja huusiin paniikissa äidin vessaan, ku huomasin alkkarit ihan veressä. No äiti sitten rauhallisesti kerto mikä jutun nimi on ja antoi terveyssiteitä. Äiti aina sitten huolehti, että mulla oli omat siteet joka kuukausi vessassa.

    • 99girl

      Ehkä legendaarisin paikka ja aika ikinä 12 vuotiaana. Leffassa!!poikaystävän kaa! Kuin noloo. Noh poikkis kuitenkin ymmärsi joten lähettiin kesken pois.

    • menkkalapsi

      11-vuotiaana. Serkuilla olin viettämäs kesälomaa. Ikävä juttu oli. Nyt on ollut yli neljä vuotta ja erittäin harmittomat. :)

    • juupajuuup

      Ennen 7 luokkaa olevana kesänä alkoi kun olin serkkujen mökillä...

    • pikku myy 12v

      tossa syksyllä alko, mutta tosi pieni vuoto; tässä kuussa ei oo ees tullu.. välillä rupee miettii että onko ees menkat mutta pakkohan niitten on olla.. JA 12 VEE alko:)

      IHANAT KIVUT ekojen menkkojen aikana..

    • Greippiii

      12v kesällä ja kotona alkoi, kävelin vessaan ja huomasin ruskean/punaisen pikkutahran housujen keskellä. En panikoinut, mutta en myöskään tehnyt asialle mitään. Hävetti kyllä hiukan, sillä myöhemmin huomasin että pelkkä vessapaperi ei riitä, ja menin nukkumaan hieman ahtain mielin.

      Aamulla joka paikka oli veressä, joten ajattelin että kyllä se on äitille kerrottava. Nolotti pikkusen kun olin jättänyt asian niin viimetinkkaan, mutta sain sitten lopulta siteitä kun kehtasin kysyä.

    • varhaismurkku11veeee

      No olin kutomassa ja menin vessaan vaan ihan ku oli maha kipee ja sit ne tuli

      • varhaismurkku11veeee

        ja oon 11 vee


    • slycoope

      voi voi naiset

      miehet ei joudu kestää mitää tollasta kunha vaa runkkaa mällit pois eikä päästä niitä yöllä =)

    • 13-vuotiaana alkoi joskus helmikuussa ja siitä lähtien elämä on ollut... Tänä vuonna siis alkoivat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2072
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1290
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1158
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      133
      1044
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      872
    Aihe