Jälkivääntö, Magnus Londen, Jeanette Björkqvist ja Joel Backström keskittyivät tänään suomenkielisten juoppouteen, väkivaltaan ja pedofiilisuuteen. Björkqvist mm., (joka ei enää kahteen viikkoon ole ollut Jälkiviisaissa) pohdiskeli, voiko näyttöää klastaan rannalla kesällä ilman vaatteita vai ei.
Myös kannabiskohua sivuttiin, tosin hieman varovasti, koska uutinen näyttää olleen ankka. Mutta toki muutoin voi keskustella suomalaisten kannabiksenkäytöstä...
"Suomi on (pakko)ruotsalainen"- sarjasta ei mainittu halaistua sanaa. Olisiko ollut liian tuskallinen aihe, koska ohjelma on kahdessa viikossa saanut sen leiman, mikä sille kuuluu: Rkp-läinen propagandaohjelma.
Backström kyllä muutoin meuhkasi Cameronaiheesta yhteydessä, että "kun ei enemmistön tahtoa Eu-äänestyksissä noudateta"...
Miten Joel Backtröm voit katsoa itseäsi aamuisin peiliin häpeämättä?
Jälkivääntäjät keskittyivät "finsk" juoppouteen
55
707
Vastaukset
- Helan går
Olen todella pahoillani jos ruudinkeksijä B:n lähipiirissä on vain väkivaltaisia juoppoja. Kannattaisi ruveta käymään taidenäyttelyissä ja tutustua suomalaiseen kulttuurrin - kyllä se siitä.
- pois. pois
Hyvä, että se ämmä ei enää ole Jälkiviisaissa.
- Ooooooh no
Tänpän frouva oli melkein yhtä mäntti. Iso-K yritti aloitella jotakin keskustelua, mutta ulkovaatteisiin pukeutunut frouva oli ihastunut omaan ääneensä eikä saanut millään lopetettua kun ensin ekan puheenvuoronb sai.
Mistä "ihmeestä" ne näitä noukkii?
- görna putin damrd co
Minä keskityn Haglundin nörttiyteen, tyhmyyteen ja neitimäisyyteen.
- exkok
Kyllä se sinne vielä ilmestyy, täytyyhän siellä olla kiintiö sveko, valvomassa ettei pääse Kalle Isokallio lausumaan totuuksia.
- Isokallion ilme:.
.
Isokallion ilme kyllä kertoi kaiken näistä kiintiökyttääjistä
.
- Käännöststo-fakta
Herra "Käännöststo"! Aivan uskomaton tulkinta tästä ohjelmasta:
http://areena.yle.fi/tv/1811879
Käykää hyvät ihmistet nyt ihan itse katsomassa, heti huomaa että Käännöststo puhuu p'••kaa. - Käännöststo
Mikäköhän kohta aloituksessa ei pitänyt paikkaansa?
Niinpä.
Et pysty osoittamaan.- Käännöststo-fakta
1.
Väite: "Jälkivääntö, Magnus Londen, Jeanette Björkqvist ja Joel Backström keskittyivät tänään suomenkielisten juoppouteen, väkivaltaan ja pedofiilisuuteen"
Fakta: Ei pidä paikkaansa. Ei puhuttu ollenkaan "suomenkielisestä", siis ei millään tavalla. Käykää nyt itse katsomassa!!
2. Väite: "Myös kannabiskohua sivuttiin, tosin hieman varovasti, koska uutinen näyttää olleen ankka. Mutta toki muutoin voi keskustella suomalaisten kannabiksenkäytöstä.."
Fakta: Ei puhuttu ollenkaan jääkiekon kannabiskohusta. Puhuttiin sen sijaan tästä (ja olivat aloitteen kannalla 2-1):
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/74
- Käännöststo
1. Miksi Jälkivääntö olisi keskustellut jonkin muun maan juoppoudesta? Olisi varmaan sanonut, jos olisi, maininnut sen (jonkun muun maan ja sen asukkaat) josta keskusteli. Koska ei mitään muuta maata mainittu, kuulija tietenkin päätteli, että puheena olivat suomalaiset, rkp-mediassa "finsk". Onhan ohjelma Suomen yleisradion ohjelma.
2. Kannabiskohu on ajankohtainen aihe. Jonka vuoksi siitä keskusteltiin.
he keksutelivat tietenkin Suomen asukkaiden suhteesta kannabikseen, mistäpä muusta. Ei mainittu muita maita eikä kansoja. Suurin osa suomalaisista on suomenkielisiä.
Rautaako, olen aivan avuton.
Ei kannata lähteä taisteluun, jos ei ole kykyä.
Et koskaan voita nettifennoja, voit aivan hyvin luovuttaa jo nyt.- Käännöststo-fakta
1. Jos ohjelmassa puhutaan Suomesta niin puhutaan Suomesta. Keskustelijat ovat Suomesta, ovat siis suomalaisia. Käännöststosto mielestä puhuttiin "suomenkielisistä", mikä ei siis pitää paikaansa, ei millään tavalla.
2. Äh?? Äsken kirjoitit näin: "Myös kannabiskohua sivuttiin, tosin hieman varovasti, koska uutinen näyttää olleen ankka. Mutta toki muutoin voi keskustella suomalaisten kannabiksenkäytöstä..."
Nyt kirjoitat näin: "Kannabiskohu on ajankohtainen aihe. Jonka vuoksi siitä keskusteltiin. he keksutelivat tietenkin Suomen asukkaiden suhteesta kannabikseen, mistäpä muusta. Ei mainittu muita maita eikä kansoja. Suurin osa suomalaisista on suomenkielisiä."
Siis aivan älytöntä. Ohjelmassa puhuttiin kansanaloitteesta kannabiksesta, ja paneeli olivat asian puolesta ääniin 2-1.
Eli Käännöststo puhuu vieläkin täyttä p••skaa.
Asia on täysin selvä. Mutta käykää hyvät ihmiset itse katsomassa!
http://areena.yle.fi/tv/1811879 Käännöststo-fakta kirjoitti:
1. Jos ohjelmassa puhutaan Suomesta niin puhutaan Suomesta. Keskustelijat ovat Suomesta, ovat siis suomalaisia. Käännöststosto mielestä puhuttiin "suomenkielisistä", mikä ei siis pitää paikaansa, ei millään tavalla.
2. Äh?? Äsken kirjoitit näin: "Myös kannabiskohua sivuttiin, tosin hieman varovasti, koska uutinen näyttää olleen ankka. Mutta toki muutoin voi keskustella suomalaisten kannabiksenkäytöstä..."
Nyt kirjoitat näin: "Kannabiskohu on ajankohtainen aihe. Jonka vuoksi siitä keskusteltiin. he keksutelivat tietenkin Suomen asukkaiden suhteesta kannabikseen, mistäpä muusta. Ei mainittu muita maita eikä kansoja. Suurin osa suomalaisista on suomenkielisiä."
Siis aivan älytöntä. Ohjelmassa puhuttiin kansanaloitteesta kannabiksesta, ja paneeli olivat asian puolesta ääniin 2-1.
Eli Käännöststo puhuu vieläkin täyttä p••skaa.
Asia on täysin selvä. Mutta käykää hyvät ihmiset itse katsomassa!
http://areena.yle.fi/tv/1811879Minäkin kuulin ohjelman ja tarkistin vielä Areenalta nuo nimenomaiset kohdat.
Käännöststo puhuu silkkaa peetä - kuten tavallista!
Mistä juontaa nimimerkki Käännöstoimiston halpamainen pahasuopaisuus levittää valheita muka "kääntämällä" ruotsinkielisiä tekstejä ja ohjelmia ja vääristellä niiden sisältöä muokkaamalla sisällön ajatusta ja panemalla niihin omiaan?
Esittelisi edes törkeydet totuudenmukaisesti omina mielipiteinään eikä laittaisi niitä meidän surujen suuhun mielipiteinä joita ei ole koskaan ajateltu, saati sitten ääneen lausuttu!
- no no no
Keitä kiinnostaa nuo svekkulien ohjelmat???
Jos puhuvat suomalaisista ylentävästi/halventavasti jne. who cares.
Ja jos svekkulit vielä maksavat heille tästä sonnasta palkkaa niin mitä se kertoo heidän korkeasta kulttuuristaan.
Sorry nyt vaan, mutta mun identiteetti ei ymmärrä mitään noin matalaa, jossa svedupellet rypevät päivittäin.
Svedupellet ovat haitaksi korkeammalle kehitykselle.- väinöväinö
eli ongelma on ainoastaan ohjelman kieli, niinkö?
Kenties sinun kannattaisi katsella ja kuunnella noita meidän ohjelmiamme voidaksesi omin silmin ja korvin todeta ettemme me puhu suomalaisista halventavasti, itse asiassa emme edes suomenkielisistä suomalaista.
Eftersnack on erittäin suosittu viikottainen viihteellinen puheohjelma ajankohtaisohjelma jossa pilke simäkulmassa käydään läpi viikon suuria ja pieniä uutisia ja tapahtumia.
Vaikea sanoa mikä on sontaa ja mikä ei mutta ko ohjelmasta voin sanoa että sitä on mukava aina perjantaisin kuunnella. Keskustelijat ovat älykkäitä, heillä on paljon taustatietoa, he edustavat hyvin erilaisia katsantokantoja ja ovat lisäksi hauskoja ja rupattelu mukavaa.
Väittäsin myös ettemme me ryve sen matalammalla kuin te suomenkielisetkään. Ehkä me olemme joissain asioissa hiukka erilaisia ja ajattelemme eri tavalla mutta ette suomenkielisetkään mitään maailmanstandardia edusta. Kannattaisi tutustua meihin paremmin ennen kuin tuomitset!- Finland är katolskt
Ankdam kirjoitti:
Kenties sinun kannattaisi katsella ja kuunnella noita meidän ohjelmiamme voidaksesi omin silmin ja korvin todeta ettemme me puhu suomalaisista halventavasti, itse asiassa emme edes suomenkielisistä suomalaista.
Eftersnack on erittäin suosittu viikottainen viihteellinen puheohjelma ajankohtaisohjelma jossa pilke simäkulmassa käydään läpi viikon suuria ja pieniä uutisia ja tapahtumia.
Vaikea sanoa mikä on sontaa ja mikä ei mutta ko ohjelmasta voin sanoa että sitä on mukava aina perjantaisin kuunnella. Keskustelijat ovat älykkäitä, heillä on paljon taustatietoa, he edustavat hyvin erilaisia katsantokantoja ja ovat lisäksi hauskoja ja rupattelu mukavaa.
Väittäsin myös ettemme me ryve sen matalammalla kuin te suomenkielisetkään. Ehkä me olemme joissain asioissa hiukka erilaisia ja ajattelemme eri tavalla mutta ette suomenkielisetkään mitään maailmanstandardia edusta. Kannattaisi tutustua meihin paremmin ennen kuin tuomitset!Svenskfinland on svensk ja sen asujamisto edustaa Ruotsia Suomessa niinkuin YLE:n ohjelma meille kertoo. Mielipiteet ovat sen mukaisia, ja yhteenkuuluvuuden tunnetta ei ole, ei Ankdamilla ainakaan.
Finland är katolskt kirjoitti:
Svenskfinland on svensk ja sen asujamisto edustaa Ruotsia Suomessa niinkuin YLE:n ohjelma meille kertoo. Mielipiteet ovat sen mukaisia, ja yhteenkuuluvuuden tunnetta ei ole, ei Ankdamilla ainakaan.
Olen useaan kertaan kertonut ja toistamiseen toistanut ettei minulla ole minkäänlaisia juuria tuolla Ruotsissa! Usko jo!
Ainoa yhteenkuuluvuuden tunne jota minä tunnen on Suomeen.
Oma sukuni on kotoisin Varsinais-Suomesta eikä sen suomalaisemmaksi ei voi tulla. Sen sijaan sukuni on osannut lukea ja kirjoittaa jo 1600-luvulta lähtien joten suku on tiettävästi aina ollut kaksikielinen.
En edusta Ruotsia Suomessa vaan vanhaa suomalaista sivistyneistöä. Kuvitteletko todella että kaikki lukeneet, kouluteutut ja sivistyneet ihnmiset olivat ruotsalaisia tai jotenkin erityisen ruotsinmielisiä?
Ei ruotsin osaaminen tehnyt esi-isistäni yhtään sen ruotsalaisempia tai vähemmän suomalaisia kuin kenestäkään muustakaan suomalaisesta. Itse asiassahan juuri se suomalainen vaikkakin ruotsinkielinen sivistyneistö nosti suomalaisuuden ja suomen kielen nykyiseen asmaansa.- Finland är katolskt
Ankdam kirjoitti:
Olen useaan kertaan kertonut ja toistamiseen toistanut ettei minulla ole minkäänlaisia juuria tuolla Ruotsissa! Usko jo!
Ainoa yhteenkuuluvuuden tunne jota minä tunnen on Suomeen.
Oma sukuni on kotoisin Varsinais-Suomesta eikä sen suomalaisemmaksi ei voi tulla. Sen sijaan sukuni on osannut lukea ja kirjoittaa jo 1600-luvulta lähtien joten suku on tiettävästi aina ollut kaksikielinen.
En edusta Ruotsia Suomessa vaan vanhaa suomalaista sivistyneistöä. Kuvitteletko todella että kaikki lukeneet, kouluteutut ja sivistyneet ihnmiset olivat ruotsalaisia tai jotenkin erityisen ruotsinmielisiä?
Ei ruotsin osaaminen tehnyt esi-isistäni yhtään sen ruotsalaisempia tai vähemmän suomalaisia kuin kenestäkään muustakaan suomalaisesta. Itse asiassahan juuri se suomalainen vaikkakin ruotsinkielinen sivistyneistö nosti suomalaisuuden ja suomen kielen nykyiseen asmaansa.Mietipä tätä slogania "Suomi on ruotsalainen". Mitä se merkitsee sinun kohdallasi. On niin helppoa huudella kaikenlaista, mutta kanna myös vastuusi. Vähänpä se merkitsee, että sukusi on Varsinais-Suomesst ja minun Pohjanmaalla ja molempien sukua tunnetaan 1600-luvulle asti (toisen vanhemman sukua vain isovihaan asti, koska miehittäjät polttivat kirkonkirjat). Ruotsalaisiksi YLE meitä kuitenkin väittää, ja sinä olet jopa ruotsinkielinen. Mitä merkitystä sillä on että sukulaisesi samoin kuin minun ovat koulujakäyneitä, sillä YLE:n mukaan sivistyskin on ruotsalaista, joskin kristinuskon ja katolisuuden osalta YLE hieman tinkii. - Ruotsalaisena ihmettelet että 1800-luvulla oli demokraattisia henkilöitä jotka ryhtyivät kohentamaan syrjityn suomenkielisen kansan osaa. Asenne on tyypillisen ruotsalainen, demokratiaa vierastava. Juuri ruotsinkieliset estivät vuonna 1883 alkuperisen kieliasetuksen voimaantulon ja saatiin odottaa vuoteen 1902 kunnes suomi sai samanarvoisen aseman ruotsin kanssa.
Jos ihmettelet kirjoitustani, niin syytä YLEä, joka tieten tahtoen halusi kylvää eripuraa ja riitaa väittämällä että "Suomi on ruotsalainen" ts. suomalaisuutta ei muka olisi olemassakaan,. Hauskoja nuo YLE:n viisaat. Jos heillä olisi ollut ymmärrystä, he olisivat todenneet että Ruotsi on vaikuttanut Suomen kehitykseen ja monet asiat ovat tulleet maailmalta Ruotsin kautta. Siihen ei ole sanomista. Finland är katolskt kirjoitti:
Mietipä tätä slogania "Suomi on ruotsalainen". Mitä se merkitsee sinun kohdallasi. On niin helppoa huudella kaikenlaista, mutta kanna myös vastuusi. Vähänpä se merkitsee, että sukusi on Varsinais-Suomesst ja minun Pohjanmaalla ja molempien sukua tunnetaan 1600-luvulle asti (toisen vanhemman sukua vain isovihaan asti, koska miehittäjät polttivat kirkonkirjat). Ruotsalaisiksi YLE meitä kuitenkin väittää, ja sinä olet jopa ruotsinkielinen. Mitä merkitystä sillä on että sukulaisesi samoin kuin minun ovat koulujakäyneitä, sillä YLE:n mukaan sivistyskin on ruotsalaista, joskin kristinuskon ja katolisuuden osalta YLE hieman tinkii. - Ruotsalaisena ihmettelet että 1800-luvulla oli demokraattisia henkilöitä jotka ryhtyivät kohentamaan syrjityn suomenkielisen kansan osaa. Asenne on tyypillisen ruotsalainen, demokratiaa vierastava. Juuri ruotsinkieliset estivät vuonna 1883 alkuperisen kieliasetuksen voimaantulon ja saatiin odottaa vuoteen 1902 kunnes suomi sai samanarvoisen aseman ruotsin kanssa.
Jos ihmettelet kirjoitustani, niin syytä YLEä, joka tieten tahtoen halusi kylvää eripuraa ja riitaa väittämällä että "Suomi on ruotsalainen" ts. suomalaisuutta ei muka olisi olemassakaan,. Hauskoja nuo YLE:n viisaat. Jos heillä olisi ollut ymmärrystä, he olisivat todenneet että Ruotsi on vaikuttanut Suomen kehitykseen ja monet asiat ovat tulleet maailmalta Ruotsin kautta. Siihen ei ole sanomista."Jos ihmettelet kirjoitustani, niin syytä YLEä, joka tieten tahtoen halusi kylvää eripuraa ja riitaa väittämällä että "Suomi on ruotsalainen" ts. suomalaisuutta ei muka olisi olemassakaan."
Sinua siis ärsyttää ohjelman otsikko. Mitä mieltä olet itse ohjelmasta ja sen sisällöstä?
Miten koet otsikon: "Suomi on holhousvaltio" koetko että otsikolla viitataan nimen omaan sinuun?
EVAn kyselyyn vastanneet: Suomi on holhousvaltio | Yle Uutiset | yle.fi
- Lemminkäinen
HBL:ssä oli artikkeli cannabista käyttäneistä pelaajista. Artikkelissa käytettiin sanaa "finsk". Kuten aina käytetään, kun surumedia kertoo negatiivisia asioita suomenkielisistä. Positiiviset asiat kerrotaan käyttämällä sanaa "finländsk". Selvää rasismia suomenkielisiä kohtaan. Kirjoitin kommentin "finsk" ja finländsk" termien rasistisesta sisällöstä. Kommentti häipyi muutamassa sekunnissa.
- Ikävä totuus
Tällä palstalla todellakin sensuroidaan, aivan asiallista ja totuudenmukaista kirjoittelua. Kuka hoitaa palstan sensurointia?
- håhhåhhh
Ikävä totuus kirjoitti:
Tällä palstalla todellakin sensuroidaan, aivan asiallista ja totuudenmukaista kirjoittelua. Kuka hoitaa palstan sensurointia?
Ankka ym. on töissä täällä.
- hbl1
En tajua millä tavalla tämä liittyy asiaan, mutta näin Hbl kirjoittaa:
Ishockeyförbundets järnkansler Kalervo Kummola förnekar att någon finländare åkt dit för cannabis. – Det var något oklart i de första testerna som klubben tog,
Enligt Kalervo Kummola är Urheilulehtis nyhet om att två finländska VM-spelare åkt dit för cannabis en nyhetsanka.
http://hbl.fi/sport/2013-01-23/kummola-en-bitter-manniskas-logner
Eli tässä käytetään "finländsk". - ikävä totuus
håhhåhhh kirjoitti:
Ankka ym. on töissä täällä.
No niinpä todellakin.
On kyseenalaista itse osallistua kirjoitteluun ja sensuroida muiden kirjoituksia!
Toki se on RKP:n linja aina ollutkin, täällähän ei pysty huutamaan toisen keskustelijan päälle! - finländare
Hbl tänään 27.1.2013:
Etusivu, otsikko: "440 finländare är spårlöst försvunna".
= negatiivinen uutinen, mutta lehti käyttää "finländare" eikä "finnar"
Eli "Lemminkäinen" on taas väärässä, mies valehtelee.
s. 2, otsikko:
"Varje år försvinner tvåtusen finländare"
taas sama juttu, negatiivinen uutinen ja Hbl käyttää "finländare" eikä "finne".
s. 16, päätoimittajan kolumni, teksti kertoo motivaatioongelmista Suomen kouluissa:
"... en forskargrupp i Jyväskylä slog i december larm om den usla motivationsnivån bland de finländska skoleleverna"
Hbl käyttää siis taas "finländare" eikä "finsk" tai "finne".
Toisin sanoen: Lemminkäinen on väärässa.
- K'äännöststo
Kovasti yrittävät svekot kieltää radio Vegan rasismin suomenkielisiä kohtaan.
Ei se siitä selittelemällä häviä. Joka päivä sitä pursuaa, kaikista ohjelmista. Aina on finsk huono, huonompi, huonoin... Ainakin sitä tarjotaan huonona...
Sama rasismi suomenkielisiä, "finsk" vastaan oli eilen aamulla myös fem-kanavalla.
Siellä testatitin croisantteja. Oli ulkomaalainen leipuri, asiantuntija jolla maistatettiin helsinkiläisiä croisantteja.
Ensin oli keuutii hänen, aidoista ranskalaisista hienoista venhäjauhoistaan leivotut. Varmana olivatkin hyviä.
Sitten ulkolaiselle tarjottiin maistettavaksi ja arvioitavaksi "finsk" croisant.
Kun haluttiin "huono", mainittiiin finska.
Jauhoista johtuen hän arvioi sen leipämäiseksi.
Sitten tarjottiin toinen helsinkiläinen. Siitä ulkomaalainen sanoi, että "kelvoton". Kävi ilmi että kyseessä oli Rkp:n kantapaikan, Ekbergin leipomo.
Hieman oli juontajalla kysyvä ilme....
Supermarketin croisantit hurrri sitten haukkui itse. Även Ekbergs croissanter är finska så vad menar du?
Vad annat kunde man ha jämfört? Provsmakningen (degustation) gjordes ju mellan finska och franska croissanter! Om jag förstod dig rätt alltså. Finska croissanter blir väl inte mindre finska även om en svenskspråkig bagare skulle baka dem.
Undertecknad har ätit croissanter i många länder och nog tycker åtminstone jag att fransmännen gör de bästa och fluffigaste, tyskarna är för all del ganska bra även de. Fast nog får man goda (finska) här ibland också. Ekbergs croissanter kan jag inte uttala mig om, kan inte påminna mej om att jag skulle ha smakat på dem men här för någon tid sedan fick jag en riktigt god (finsk) croissant hos grannen Bulevardin Kahvihuone.
Käännöststo du är mycket konstig, jag tycker att du har fel i bollen!- red skirt
Kjell: "Språklagen är som damens decolte; lovar mycket men ger ingenting."
- näin se menee
Onko suomenruotsalaisilla ankkalammikossa niin yksinäistä ja tylsää, että on aivan pakko kommentoida suomalaisuutta taukoamatta?
Vai onko kyse siitä, että heitä harmittaa, kun enemmistö ei ihaile suomenruotsalaisia?
Jokin outo identiteettiongelma suomenruotsalaisilla on.
Niin se täytyy olla, teillä ei ole omaa maata, ei omaa kieltä.
Välimallin vähemmistö. Joka loputtomasti kerjää hyväksyntää, niin Suomesta kuin Ruotsistakin. Eikä kumpikaan huomioi mitenkään, voi raukkoja!"Onko suomenruotsalaisilla ankkalammikossa niin yksinäistä ja tylsää, että on aivan pakko kommentoida suomalaisuutta taukoamatta?"
Ei ole yksinäistä eikä tylsää emmekä me todellisuudessa harrasta suomalaisuuden sen kummempaa kommentoimista, ainakaan sen enempää kuin te suomenkielisetkään. Muistanet että mekin olemme suomalaisia!
Se jolla sen sijaan on yksinäistä ja tylsää on riidankylväjällä nimmerkki Käännöststolla joka ilmeisesti jonkinlaisen sairaan huumorintajun ja pahansuopaisuuten riivaamana katselee YLE Femmaa, kuuntelee Vegaa ja lukee Höblää päivät pääkseen ja raportoi sieltä puuta heinää herättääkseen vihaa, ärtymystä ja ennakkoluuloja kansalaisten välillä.- näin se menee
Ankdam kirjoitti:
"Onko suomenruotsalaisilla ankkalammikossa niin yksinäistä ja tylsää, että on aivan pakko kommentoida suomalaisuutta taukoamatta?"
Ei ole yksinäistä eikä tylsää emmekä me todellisuudessa harrasta suomalaisuuden sen kummempaa kommentoimista, ainakaan sen enempää kuin te suomenkielisetkään. Muistanet että mekin olemme suomalaisia!
Se jolla sen sijaan on yksinäistä ja tylsää on riidankylväjällä nimmerkki Käännöststolla joka ilmeisesti jonkinlaisen sairaan huumorintajun ja pahansuopaisuuten riivaamana katselee YLE Femmaa, kuuntelee Vegaa ja lukee Höblää päivät pääkseen ja raportoi sieltä puuta heinää herättääkseen vihaa, ärtymystä ja ennakkoluuloja kansalaisten välillä.No hoitakaa sitten omat asianne, älkää puuttuko suomalaisten asioihin. Älkää sekaantuko opiskeluumme, älkää vaatiko meiltä etuoikeuksia. Pysykää ankkalammikossanne. Meidän ei tarvitse tietää teistä.
Ette te mitään suomalaisia ole, te olette suomenruotsalaisia, kuten aina muistatte jokapaikassa mainostaa. Paljon olette saaneet tehdä töitä, jotta olette noin vihatuksi vähemmistöksi päässeet, valinta on ollut ja on teidän. Katsokaa peiliin!
- Sairasta
"Jokin outo identiteettiongelma suomenruotsalaisilla on."
Olen samaa mieltä. Suomenruotsalaiset tarvitsevat suomalaisten ihailua: "Ihailkaa meitä. Ihailkaa *arjalaisgeenejämme*. Olemme duurikansaa, te mollikansaa jne. jne."
Sairasta. Todella sairasta. - Arska Y
Näin se menee on ihan oikeessa. Miks svekojen pitäis kommentoida aitosuomalaisuutta taukoamatta. Eihän mekään kommentoida suomenruotsalaisuutta.
- näin se menee
Ankdam kirjoitti:
Viikon vitsi:
Netti fenno: "Eihän mekään kommentoida suomenruotsalaisuutta."Ja sehän teitä harmittaa, ei kiinnosta.
Suomalaisten puolesta saatte olla rauhassa ikuisesti, kun teidän etuoikeudet ja pakkoruotsi on hävitetty. Suomalaiset haluavat vain hoitaa omat asiansa kuntoon. Teistä emme voisi olla vähempää kiinnostuneita, teidät pitää vain raivata pois meidän elämää hankaloittamasta.
Suomenruotsalaisuus ei kiinnosta ketään, se ei vaan ole kiinnostavaa. Mitä te olette saaneet aikaan, mikä olisi kiinnostavaa? näin se menee kirjoitti:
Ja sehän teitä harmittaa, ei kiinnosta.
Suomalaisten puolesta saatte olla rauhassa ikuisesti, kun teidän etuoikeudet ja pakkoruotsi on hävitetty. Suomalaiset haluavat vain hoitaa omat asiansa kuntoon. Teistä emme voisi olla vähempää kiinnostuneita, teidät pitää vain raivata pois meidän elämää hankaloittamasta.
Suomenruotsalaisuus ei kiinnosta ketään, se ei vaan ole kiinnostavaa. Mitä te olette saaneet aikaan, mikä olisi kiinnostavaa?"Suomenruotsalaisuus ei kiinnosta ketään, se ei vaan ole kiinnostavaa. Mitä te olette saaneet aikaan, mikä olisi kiinnostavaa? "
Jos ei niin miksi sitten hengailette täällä meidän palstallamme? Olisikin todella mukavaa jos jättäisitte meidät rauhaan huolehtimaan omista asioistamme.- näin se menee
Ankdam kirjoitti:
"Suomenruotsalaisuus ei kiinnosta ketään, se ei vaan ole kiinnostavaa. Mitä te olette saaneet aikaan, mikä olisi kiinnostavaa? "
Jos ei niin miksi sitten hengailette täällä meidän palstallamme? Olisikin todella mukavaa jos jättäisitte meidät rauhaan huolehtimaan omista asioistamme.Suomalaisten puolesta saatte olla rauhassa ikuisesti, kun teidän etuoikeudet ja pakkoruotsi on hävitetty. Suomalaiset haluavat vain hoitaa omat asiansa kuntoon. Teistä emme voisi olla vähempää kiinnostuneita, teidät pitää vain raivata pois meidän elämää hankaloittamasta.
Yleensä svekoille menee perille neljännellä kertaa. Tämä on nyt toinen kerta.
Ei tämä ole TEIDÄN palsta.
Tämä palsta on keskustelua RKP:stä. Siihen kuuluu RKP:n arvostelu, vaikka TE, ette omaan napaan tuijottamiseltanne sitä tajua.
Eli me hoidamme pakkoruotsin ja TEIDÄN etuoikeudet pois, sen takia olemme täälläkin. Mutta huolehtikaa TE toki omista asioistanne... - ai miksikö
Ankdam kirjoitti:
"Suomenruotsalaisuus ei kiinnosta ketään, se ei vaan ole kiinnostavaa. Mitä te olette saaneet aikaan, mikä olisi kiinnostavaa? "
Jos ei niin miksi sitten hengailette täällä meidän palstallamme? Olisikin todella mukavaa jos jättäisitte meidät rauhaan huolehtimaan omista asioistamme.Miksikö käymme keskustelua pakkoruotsista "teidän" palstallanne.
- Johtuisiko siitä, että kielipolitiikka -palsta sensuroitiin. Hmm... ja minkäköhän tahon toimesta...
Tämä on sitten se seuraavaksi loogisin paikka ruotsista keskusteluun. - dvfsdvsd
ai miksikö kirjoitti:
Miksikö käymme keskustelua pakkoruotsista "teidän" palstallanne.
- Johtuisiko siitä, että kielipolitiikka -palsta sensuroitiin. Hmm... ja minkäköhän tahon toimesta...
Tämä on sitten se seuraavaksi loogisin paikka ruotsista keskusteluun.Niin siinä kävi.
Kun Kielipolitiikka palsta lakkautettiin, sieltä tultiin sutena tänne ja täällä nyt ollaan...
- äärilaitaa..
Pakkoruotsipersujen "keskustelu" on valitusta ja itkuvirttä. Persupuolue ei saa mitään aikaiseksi Sisukkaan ja SuoLin pyöriessä rakkikoirana. Palstoilla saa pahaa oloaan purkaa ja valittaa fiksumpien tekemisistä.
- Käännöststo
Mitäkö on saatu aikaan kielikeskustelulla?
No, tärkein on se että keskustelua nyt käydään avoimemmin kuin ennen jolloin se täysin sensuroitiin.
Konkreettisesti on saatu aikaan ylioppilastutkinnon pakkoruotsin poisto v. 2004, joka kirvelee rkp-läisten mieltä viiltävästi aina kun se tulee heille mieleen.
Hirveä kosto tulikin Vanhaselle siitä.
Jokin vuosi sitten Rkp yritti saada Opetushallitukseen Ruotsalaisen virkamiehen valvomaan suomenkielisten pakkoruotsinopetusta. Se torpedoitiin Suomalaisuuden liiton ja nettifennojen toimesta. Rkp aloitti sitten Svenska.nu:n.
Kielikeskustelun suurvoitto oli myös Svenska.nu:n palkakkenraliksi alkaneen Paavo Lipposen häpäisy presidentinvaaleissa. Svenska.nu-keisari koki hyytävän häviön.
Kaarinan kunnassa estettiin se, että suomenkielisten verorahoilla olisi jouduttu hamaan ikuisuuteen asti ylläpitää Rkp:n rakentamaan taloa, jossa ei olisi koskaan saanut puhua suomea.
Viimeksi paljastettiin ohjelmasarjan "Suomi on ruotsalainen" Rkp-tausta ja Rkp-rahoitus. Ohjelman rkp-pedagoginen päämäärä vesittyi kerralla. Ohjelman juontaja joutui vaihtamaan puhelinnumeronsa jo 2 päivää ennen sarja alkamista. Ruotsissakin tiedetään nyt , mistä suomen kielipolitiikassa kiikastaa.
Kielipoliittinen keskustelu on saanut aikaan että useat rkp-läiset ovat alkaneet vapauden kannalle 40 % ruotsinkielisistä haluaa pakkoruotsin pois.
Per Stenbäck Olav S. Melin ja Thomas Zilliacus ovat oikein itse sitä ehdottaneet.
- Lemminkäinen
Lemminkäinen ei ole väärässä. Artikkelin otsikko oli " Två finska vm-spelare..."
"Lemminkäinen ei ole väärässä. Artikkelin otsikko oli " Två finska vm-spelare..."
Ok.
Nyt jos sitten vielä kerrot mitä siinä tulisi lukea? Vai tarkoitatteko ettei ruotsinkielisessä lehdistössä, radiossa ja televisossa saa kertoa negatiivisia uutisia suomalaisista lainkaan?
Tässä lista oikeita otsikoita joihin sisältyy "kaksi suomalaista":
Kaksi suomalaista siepattu Jemenissä | Yle Uutiset | yle.fi
Italian risteilyturma: Kaksi suomalaista selvisi laivalta
Sunnuntaisuomalainen: Maliin ehkä vain kaksi suomalaista - MTV3
Kaksi suomalaista toiselle kierrokselle Liberecissä | Finnjumping
Kaksi suomalaista hallitsee USA:n pelimarkkinoita | Kauppalehti.fi
Leijonat-lehden jättijulisteessa kaksi suomalaista Stanley Cup -voittajaa!
Kaksi suomalaista purjelentäjää kuoli - Kotimaa - Keskisuomalainen
Kaksi suomalaista lumilautaili MM-finaaliin - MTV3.fi - Urheilu
Tässä nyt lista sekä hyviä että huonoja uutisia. Pyydän että teistä netti fennoista joku ystävällisesti kääntää ne ruotsiksi niin ettei otsikot olisi rasistisia ja teistä loukkaavia.
Nimimerkki Käännöstso voisi vaikka nyt antaa näytteen kieli- ja kääntämisaidostaan! Hänhän näyttää olevan teidän netti fennojen jonkinlainen ruotsin kielen auktoriteetti täällä palstalla.
Kiitos jo etukäteen, odotan mielenkiinnolla.Ankdam kirjoitti:
"Lemminkäinen ei ole väärässä. Artikkelin otsikko oli " Två finska vm-spelare..."
Ok.
Nyt jos sitten vielä kerrot mitä siinä tulisi lukea? Vai tarkoitatteko ettei ruotsinkielisessä lehdistössä, radiossa ja televisossa saa kertoa negatiivisia uutisia suomalaisista lainkaan?
Tässä lista oikeita otsikoita joihin sisältyy "kaksi suomalaista":
Kaksi suomalaista siepattu Jemenissä | Yle Uutiset | yle.fi
Italian risteilyturma: Kaksi suomalaista selvisi laivalta
Sunnuntaisuomalainen: Maliin ehkä vain kaksi suomalaista - MTV3
Kaksi suomalaista toiselle kierrokselle Liberecissä | Finnjumping
Kaksi suomalaista hallitsee USA:n pelimarkkinoita | Kauppalehti.fi
Leijonat-lehden jättijulisteessa kaksi suomalaista Stanley Cup -voittajaa!
Kaksi suomalaista purjelentäjää kuoli - Kotimaa - Keskisuomalainen
Kaksi suomalaista lumilautaili MM-finaaliin - MTV3.fi - Urheilu
Tässä nyt lista sekä hyviä että huonoja uutisia. Pyydän että teistä netti fennoista joku ystävällisesti kääntää ne ruotsiksi niin ettei otsikot olisi rasistisia ja teistä loukkaavia.
Nimimerkki Käännöstso voisi vaikka nyt antaa näytteen kieli- ja kääntämisaidostaan! Hänhän näyttää olevan teidän netti fennojen jonkinlainen ruotsin kielen auktoriteetti täällä palstalla.
Kiitos jo etukäteen, odotan mielenkiinnolla.Tässä vielä yksi käännettävä otsikko:
Suomalaismies sai vakavat seksisyytteet USA:ssa -IS- tackar och bockar
Ankdam kirjoitti:
Tässä vielä yksi käännettävä otsikko:
Suomalaismies sai vakavat seksisyytteet USA:ssa -ISAnkdam,du är toppen.
- Finland är katolskt
Miten nuo otsikot käännetäneenkin, niin suomenruotsalaisille on tärkeää, että he muodostavat oman ryhmänsä, joka on erillään muista. On heidän asiansa tulkita uskonkappaleeksi noussutta Taxellin paradoksia. Muut voivat sitten tehdä omat päätelmänsä suomenruotsalaisesta käytöksestä.
Tuo on täyttä totta!
Me suomenruotsalaiset sijoitamme kaikki nuo uutiset lokeroon "kotimaan uutisia" .
Minnekäs te?
- Lemminkäinen
Ankdam! Kun ruotsinkielisessä artikkelissa kirjoitetaan "finsk", "finländaren" tilalta, niin silloin ilmaistaan lukijoille että kysymyksessä on suomenkielinen suomalainen. Tämä "koodi" on yleisessä käytännössä surumediassa. Ja nimenomaan negatiiviset tapahtumat ovat yhtä kuin "finsk".
- df daf badf
Taas kerran se kuultiin hurrriuutisissa.
"Suomen vastarintaliike"
"Finska motståndsrörelse"
Ei siis "Finlands motståndsrörelse eikä "Finaländska motståndströrelse." - .upp
up
- Tulevaisuus?
Pari vuotta sitten eräs suumedian tutkimus osoitti, että surunuoret juovat enemmän ja humalahakuisemin kuin suomalaisnuoret PK-seudulla.
Eli tuo suomalaisten ns. erityinen taipumus juoppouteen on pitkälti myytti, jota tietyt piirit haluavat pitää yllä.- Korjaus.
Pit olla surumedia, eikä suumedia.
- myytinrakennussotaa
Rkp-media levittämiä myyttejä ovat:
-suomenkieliset ovat juoppoja
-tyhmiä
-rumia
-sivistymättömiä
On normaalia, että vihollisesta sodan aikana ja (voittajat sen jälkeen)levitetään negatiivisia asioita.
Murheellista on, että Suomen sisällä tapahtuu rahan aikana tällaista toimintaa suomenkielisiä kohtaan.- bättre folket
ei se ole myytti, van totuus. Ja se sattuu eix jeh....:)
- boss.
sanonko mikä sattui? kristan romahdus.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh932225Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1561828- 1751370
- 233836
- 65764
- 62759
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10751Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49607
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591