Kaksi ylösnousemusta. Jeesuksen paluun ja maailmanlopun merkit.

Lupasin vastata tänään Nikolle hänen kommenttiinsa tuossa "salainen tempausoppi" ketjussa, mutta teen nyt tästä uuden aloituksen. Tämä liittyy nyt tuohon Matteus 24 lukuun, jonka kaikki voi lukea ensin. Palaan vielä siihen, mitä ennempää puhuin. Silloin, kun viimeinen pasuuna soi, tapahtuu uskossa kuolleiden ylösnousemus ja uskovien muutos ja tempaus. Uskomattomien ruumiit eivät nouse tässä vaiheessa. Kuolleiden ylösnousemuksessa onkin kaksi eri vaihetta. On tämä elämän ylösnousemus, kun Kristus nyt tulee omiansa noutamaan ja on myös tuomion ylösnousemus. Nämä ovat kaksi eri asiaa, jotka tapahtuvat eri aikoina. Elämän ylösnousemus tapahtuu nyt Jeesuksen tullessa noutamaan omiaan Karitsan häihin ja tuomion ylösnousemus tapahtuu viimeisenä päivänä. Toki silloinkin on vanhurskaiden ylösnousemus, niiden, jotka ovat tulleet uskoon sen jälkeen, kun seurakunta on temmattu Karitsan häihin. Mutta silloin vasta on jumalattomien ylösnousemus, viimeisenä päivänä. Pitää muistaa, että nämä ovat erillisiä tapahtumia, joiden välillä on noin tuhat vuotta. Siksi Jeesuksen paluun yhteydessä, kun hän tulee omiansa noutamaan, ei voi puhua maailmanlopusta. Maailman loppukaudesta kyllä, mutta ei maailman lopusta.

Nyt kun luemme Matteuksen 24 lukua, niin voi huomata, että opetuslapset kysyvät kahdesta asiasta. Jeesuksen paluun merkeistä ja maailman lopun merkeistä. Ja Jeesus puhuu tässä molemmista merkeistä. Sekä paluunsa, että maailmanlopun merkeistä. Raamattu ei ole kovin tarkka tässä kohdassa, mutta nuo asiat tulee kuitenkin erottaa toisistaan, koska Jeesus vastaa tuossa kahteen eri kysymykseen.
Emme voi unohtaa sitä seitsemättä päivää, sapattia, tuhatvuotista valtakuntaa, joka alkaa, kun Jeesus tulee pyhiensä kanssa hallitsemaan nuo tuhat vuotta, jolloin s^^tana on sidottuna. Sitten kun ne on loppuun kuluneet, päästetään hänet irti vähäksi aikaa ja sen jälkeen tulee loppu, viimeinen päivä ja tuomion ylösnousemus. Sen jälkeen tulee maailman totaalinen loppu.

27

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähän liittyen vielä. Yksi veli sanoi kerran, että häntä järkyttää hautajaisissa, kun pappi Jeesuksen omaakin siunatessaan sanoo, että "hän on sinut viimeisenä päivänä herättävä".
      Täytyy sanoa, että itsekkin silloin havahduin huomaamaan, että jotakin on siinä pielessä.

      • näin uskon

        Mitä siinä on pielessä? Eikö se ole selvää, että ateistitkin herätetään viimeisenä päivänä tuomiolle?


      • näin uskon kirjoitti:

        Mitä siinä on pielessä? Eikö se ole selvää, että ateistitkin herätetään viimeisenä päivänä tuomiolle?

        Mikä pielessä? No kun sanoin, että Jeesuksen omankin kohdalla pappi sanoo "viimeisenä päivänä". Jos kuolisin nyt, niin Jeesus herättäisi minut silloin, kun hän tulee noutamaan seurakuntansa karitsan häihin, ylöstempauksen yhteydessä. Ei viimeisenä päivänä, jolloin on tuomion ylösnousemus.


      • näin uskon
        jari-pek-ka kirjoitti:

        Mikä pielessä? No kun sanoin, että Jeesuksen omankin kohdalla pappi sanoo "viimeisenä päivänä". Jos kuolisin nyt, niin Jeesus herättäisi minut silloin, kun hän tulee noutamaan seurakuntansa karitsan häihin, ylöstempauksen yhteydessä. Ei viimeisenä päivänä, jolloin on tuomion ylösnousemus.

        Tuo on kyllä totta. Käsitin, että tarkoitit sitä, kun pappi sanoo niillekin, jotka eivät ole koskaan uskoneet, että Jeesus herättää heidät viimeisenä päivänä.


      • Niko.
        jari-pek-ka kirjoitti:

        Mikä pielessä? No kun sanoin, että Jeesuksen omankin kohdalla pappi sanoo "viimeisenä päivänä". Jos kuolisin nyt, niin Jeesus herättäisi minut silloin, kun hän tulee noutamaan seurakuntansa karitsan häihin, ylöstempauksen yhteydessä. Ei viimeisenä päivänä, jolloin on tuomion ylösnousemus.

        Olet ymmärtänyt jaripekka väärin.

        Herra tarkoittaa puhuessaan "viimeisenä päivänä" herättämisestä juuri tulemuksensa hetkeä ja paivää; Herran päivää.

        Joten pappi puhui ihan oikein.

        "Ja lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on USKONUT HALTUUNI, joutua hukkaan, vaan viimeisenä päivänä herätän heidät kaikki"

        "Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO HÄNEEN, on ikuinen elämä. VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ minä herätän hänet."

        "Mutta sillä, JOKA syö MINUN lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ minä herätän hänet. "

        Elä jaripekka annan ihmisopin eskatologisten päätelmien mennä ohi Jumalan Sanan todistuksen. Jeesus lupasi nimeomaan herättää omansa viimeisenä päivänä ja sen Hän varmuudella tekee.

        On äärettömän tärkeää ymmärtää juuri tällaiset käsitteet puhuttaessa eskatologisesta teologiasta. Näitä ovat mm. juuri ne;
        mitä Herra tarkoittaa puhuessaan asiayhteydessä "viimeisestä päivästä", "maailman lopusta" tahi Herra päivästä tai vaikkapa Kristuksen päivästä ja tulemuksesta.

        Jos näissä harhaudutaan, on koko eskatologinen päättely helposti virheellinen.

        Mitä tulee Herran paluuseen, niin Jeesuksen jäähyväispuhe on tärkein ja juuri Hänen omillensa, opetuslapsillensa kerrottu. Sen tähden sen uskominen tulisi olla tärkein pohja eskatologisessa tarkastelussa.
        Samoin se, miten Hän on tuleva takaisin on hyvin selvästi Sanassa ilmoitettu.

        "Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän." ( Apostolien teot )

        Apostolit uskoivat Herran oman Sanan, sen mitä Hän heille Öljymäellä viimeisinä päivinään henkilökohtaisessa keskustelussa kertoi tulemuksestaan.
        Siihen toivoon apostolit uskonsa ja toivonsa laittoivat. He uskoivat Herran Sanan.

        Perimätieto kertookin, että alkuseurakunnan aikana oli tapana aamuisin katsoa itään. Tämä siksi, että se oli odotuksen kaipaus Herran tulemuksen odotuksessa.

        Miksi itään?
        Sen tähden, että apostolit uskoivat Herran Sanan;

        "Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus." ( Matteus 24 )

        Apostolit olivat oikeassa uskossa ja toivossa alusta asti suhteessa Herran paluuta ja se oli se mitä alkuseurakunta uskoi ja odotti.
        He eivät koskaan joutuneet vaihtamaan uskoaan, korjaamaan sitä, he olivat alusta asti Totuudessa suhteessa myös Herran paluuta.
        Ilmestyskirja vuosisadan lopulla vain vahvisti ja todisti heidän olleen alusta asti oikeassa.


      • näin uskon kirjoitti:

        Tuo on kyllä totta. Käsitin, että tarkoitit sitä, kun pappi sanoo niillekin, jotka eivät ole koskaan uskoneet, että Jeesus herättää heidät viimeisenä päivänä.

        Joo en minäkään sitä enne ajatellut, vaikka hautajaisissa on tullut oltua. Sitä on vaan niin muissa maailmoissa ja kun se on aina ollut niin, niin se on vaan mennyt ohi ajattelematta. Mutta niin se on. Nyt uskossa kuollut herää, kun Jeesus tulee ja tempaa omansa uskossa ylösnousseiden kanssa ja uskomattomat nousevat ylös vasta tuomion ylösnousemuksessa. Siltikin, vaikka tietäisi, että kuollut ei elänyt Herralle koko elinaikanaan, on arveluttavaa sanoa, että "herättää viimeisenä päivänä", koska sitä ei tiedä, mitä tuon ihmisen viimeisinä hetkinä on tapahtunut.


      • Niko. kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt jaripekka väärin.

        Herra tarkoittaa puhuessaan "viimeisenä päivänä" herättämisestä juuri tulemuksensa hetkeä ja paivää; Herran päivää.

        Joten pappi puhui ihan oikein.

        "Ja lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on USKONUT HALTUUNI, joutua hukkaan, vaan viimeisenä päivänä herätän heidät kaikki"

        "Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO HÄNEEN, on ikuinen elämä. VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ minä herätän hänet."

        "Mutta sillä, JOKA syö MINUN lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ minä herätän hänet. "

        Elä jaripekka annan ihmisopin eskatologisten päätelmien mennä ohi Jumalan Sanan todistuksen. Jeesus lupasi nimeomaan herättää omansa viimeisenä päivänä ja sen Hän varmuudella tekee.

        On äärettömän tärkeää ymmärtää juuri tällaiset käsitteet puhuttaessa eskatologisesta teologiasta. Näitä ovat mm. juuri ne;
        mitä Herra tarkoittaa puhuessaan asiayhteydessä "viimeisestä päivästä", "maailman lopusta" tahi Herra päivästä tai vaikkapa Kristuksen päivästä ja tulemuksesta.

        Jos näissä harhaudutaan, on koko eskatologinen päättely helposti virheellinen.

        Mitä tulee Herran paluuseen, niin Jeesuksen jäähyväispuhe on tärkein ja juuri Hänen omillensa, opetuslapsillensa kerrottu. Sen tähden sen uskominen tulisi olla tärkein pohja eskatologisessa tarkastelussa.
        Samoin se, miten Hän on tuleva takaisin on hyvin selvästi Sanassa ilmoitettu.

        "Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän." ( Apostolien teot )

        Apostolit uskoivat Herran oman Sanan, sen mitä Hän heille Öljymäellä viimeisinä päivinään henkilökohtaisessa keskustelussa kertoi tulemuksestaan.
        Siihen toivoon apostolit uskonsa ja toivonsa laittoivat. He uskoivat Herran Sanan.

        Perimätieto kertookin, että alkuseurakunnan aikana oli tapana aamuisin katsoa itään. Tämä siksi, että se oli odotuksen kaipaus Herran tulemuksen odotuksessa.

        Miksi itään?
        Sen tähden, että apostolit uskoivat Herran Sanan;

        "Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus." ( Matteus 24 )

        Apostolit olivat oikeassa uskossa ja toivossa alusta asti suhteessa Herran paluuta ja se oli se mitä alkuseurakunta uskoi ja odotti.
        He eivät koskaan joutuneet vaihtamaan uskoaan, korjaamaan sitä, he olivat alusta asti Totuudessa suhteessa myös Herran paluuta.
        Ilmestyskirja vuosisadan lopulla vain vahvisti ja todisti heidän olleen alusta asti oikeassa.

        Joo Mun ei tarvi sanoa kenellekkään, että olet väärässä tai olet ymmärtänyt väärin. Voin sanoa vain, että Raamattu on oikeassa ja asiat tulee tapahtumaan Raamatun mukaisesti. Kaikille vain sanon, että tutkikaa Sanaa. Älkää mukautuko missään tämän maailman ajan mukaan, ei minkään opinkaan mukaan. Vaikka iät ajat olisi uskottu niin tai näin, niin Raamatun Sana on ja pysyy, muuttumattomana. Siitä varmaan kaikki uskovat on yhtä mieltä. Minua ei haittaa se, että minun sanotaan olevan väärässä. Enkä tahdo missään nimessä olla mikään "ehdoton oikeassaoleva".
        Mulle on tämä asia avautunut näin. Tämä on minun viimeinen kommenttini tähän aiheeseen. Te muut toki voitte jatkaa, jos tahdotte.


      • Hound Dog
        jari-pek-ka kirjoitti:

        Joo Mun ei tarvi sanoa kenellekkään, että olet väärässä tai olet ymmärtänyt väärin. Voin sanoa vain, että Raamattu on oikeassa ja asiat tulee tapahtumaan Raamatun mukaisesti. Kaikille vain sanon, että tutkikaa Sanaa. Älkää mukautuko missään tämän maailman ajan mukaan, ei minkään opinkaan mukaan. Vaikka iät ajat olisi uskottu niin tai näin, niin Raamatun Sana on ja pysyy, muuttumattomana. Siitä varmaan kaikki uskovat on yhtä mieltä. Minua ei haittaa se, että minun sanotaan olevan väärässä. Enkä tahdo missään nimessä olla mikään "ehdoton oikeassaoleva".
        Mulle on tämä asia avautunut näin. Tämä on minun viimeinen kommenttini tähän aiheeseen. Te muut toki voitte jatkaa, jos tahdotte.

        Mutta eikö ketään huolestuta se, että oppi salaisesta tempauksesta syntyi vasta 1800-luvulla? Koko kristillinen seurakunta oli tähän saakka hylännyt opin, mutta nosteen se sai muistaakseni joskus 1800-luvun lopulla?

        "Vaikka iät ajat olisi uskottu niin tai näin, niin Raamatun Sana on ja pysyy, muuttumattomana. Siitä varmaan kaikki uskovat on yhtä mieltä." Jos seurakunta on iät ja ajat uskonut oikein, se ei oikeuta 2000-luvun uskovia alkaa uskomaan/opettamaan väärin. Raamatun Sana ei muutu, mutta sen tulkinnat muuttuvat. On siis tarpeen tätäkin keskustelua käydä ja käydä se Raamatun perusteella, eikä niin, että "näin minä koen" tai "ajattelen näin".

        Tätä kun tarpeeksi ihmisille viljellään, niin sitten jäädään odottamaan utopistista 1000-v hallintoa, jonka aikana jokainen voi sitten vaikka "tehdä uskonratkaisun". Tai jos vaatenippuja lojuu katukuvassa, niin silloin empivänkin on kiiruusti "otettava Jeesus sydämeen asumaan".

        Mutta luetaan ensin, mitä Jeesus aiheesta opetti ja ilm.kirja sen valossa. Kyllä se siitä alkaa hiffaantumaan.


      • Niko.
        jari-pek-ka kirjoitti:

        Joo Mun ei tarvi sanoa kenellekkään, että olet väärässä tai olet ymmärtänyt väärin. Voin sanoa vain, että Raamattu on oikeassa ja asiat tulee tapahtumaan Raamatun mukaisesti. Kaikille vain sanon, että tutkikaa Sanaa. Älkää mukautuko missään tämän maailman ajan mukaan, ei minkään opinkaan mukaan. Vaikka iät ajat olisi uskottu niin tai näin, niin Raamatun Sana on ja pysyy, muuttumattomana. Siitä varmaan kaikki uskovat on yhtä mieltä. Minua ei haittaa se, että minun sanotaan olevan väärässä. Enkä tahdo missään nimessä olla mikään "ehdoton oikeassaoleva".
        Mulle on tämä asia avautunut näin. Tämä on minun viimeinen kommenttini tähän aiheeseen. Te muut toki voitte jatkaa, jos tahdotte.

        Jaripekka, en tarkoittanut loukata tahi loukkakseksi sanoessani sinun ymmärtäneen väärin. Olen pahoillani jos mielesi siitä pahoitit, se ei ollut tarkoitukseni.

        Tahdoin vain selväst Sanaa lainaten tuoda ilmi sen, kuinka Jeesus itse useita kertoja mainitsee herättävän juuri omansa, uskovat, eli vanhurskaat nimenomaan "viimeisenä päivänä". Eli Herra juurikin käyttää kyseistä sanontaa.
        Tämän tahdoin selvästi sinulle näyttää ja osoittaa, että tässä valossa väittämäsi mielestäni oli erheellinen.

        On juurikin niin kuinka edellä sanoit, että Raamattu on oikeassa. Näin on.
        Me ihmiset monessa hairahdumme, eikä kukaa voi omistaa itsessänsä Totuutta. Jeesus on Totuus ja Hänen Sanansa on Totuus. Hän avaa Sanansa tahtonsa mukaan ihmisille.

        Sanoit kirjoituksessasi, että tämä asia on kuitenkin sinulle avautunut näin ja sen tähden tästä olisikin ollut mielenkiintoista keskustella. Sen tähden on harmillista, että et keskustelua aiheesta tahdo jatkaa...


      • Niko.
        Hound Dog kirjoitti:

        Mutta eikö ketään huolestuta se, että oppi salaisesta tempauksesta syntyi vasta 1800-luvulla? Koko kristillinen seurakunta oli tähän saakka hylännyt opin, mutta nosteen se sai muistaakseni joskus 1800-luvun lopulla?

        "Vaikka iät ajat olisi uskottu niin tai näin, niin Raamatun Sana on ja pysyy, muuttumattomana. Siitä varmaan kaikki uskovat on yhtä mieltä." Jos seurakunta on iät ja ajat uskonut oikein, se ei oikeuta 2000-luvun uskovia alkaa uskomaan/opettamaan väärin. Raamatun Sana ei muutu, mutta sen tulkinnat muuttuvat. On siis tarpeen tätäkin keskustelua käydä ja käydä se Raamatun perusteella, eikä niin, että "näin minä koen" tai "ajattelen näin".

        Tätä kun tarpeeksi ihmisille viljellään, niin sitten jäädään odottamaan utopistista 1000-v hallintoa, jonka aikana jokainen voi sitten vaikka "tehdä uskonratkaisun". Tai jos vaatenippuja lojuu katukuvassa, niin silloin empivänkin on kiiruusti "otettava Jeesus sydämeen asumaan".

        Mutta luetaan ensin, mitä Jeesus aiheesta opetti ja ilm.kirja sen valossa. Kyllä se siitä alkaa hiffaantumaan.

        2-vaiheisen opin juuri ulottuu 1500 luvulle, reformaation aikaan ja rakennettiin jesuiittojen ovelana juonena saada protestanttien voimakkaasti ensiinnostama väite siitä, että paavi olisi antikristus, syrjäytettyä.
        Fransisco Ribera, (1537-1591) teki ensimmäisen pohjustuksen tälle "uudelle opille".
        Hän alkoi opettamaan, että on vain yksi antikristus ja se on tuleva vasta historian lopussa. Eli ei niinkuin Johannes kirjeessään opetti, että on monia antikristuksia ja sen henki jo vaikuttaa, mutta lopussa tulee lopullinen kadotuksen lapsi jonka Jeesus tuhoaa tulemuksessaan.
        Ribera siis siirsi fokusta pois paavista.

        1700-luvulla Emmanuel Lacunza jatkoi siitä mihin aribera jäi ja ovelasti siirtääkseen syytlkset paavien antikristusväitteistä pois "vaihtoi" kehittämässään opissa antikristuksen sekä Herran Jeesuksen tulemuksen toisin päin, eli että ensin tulee Jeesus ja hakee omansa ja sitten vasta antikristus.
        Näin katolinen kirkko löysi opin jolla he kykenivät kumoamaan Lutherin sekä muiden protestanttien aikaansaamat syytökset paavia kohtaan.

        Lacunza ja Ribera olivat molemmat jesuiittoja.
        Suosittelen lukemaan palstallakin olevan toisen ketjun tarjoaman linkin Petri Paavolan kirjoitukseen jesuiitoista, niin kyseisen liikkeen tarkoitusperät aukeavat paremmin.

        1800 luvun vaihteessa elänyt Edward Irving käänsi ja omaksui Lacunzan opin.
        Hän on yksi nykymuodossa tunnetun roomalaiskatolisen kirkon oppi-isä.

        Häneltä ja hänen kirjoistaan oppi löysi scotlantilaisen pastorin John Darbyn.
        Hän innostui Lacunzan ja Irvingin kirjallisuudesta ja hänet tunnetaan parhaana pre.trib opin oppi-isänä. Hänen kirat ja puheet innoittivat Scofieldin kommentaari raamatun jossa nimenomaan painotetaan 2-vaihe tulemuksen oppia.

        Todellinen läpimurto opissa tapahtui vasta amerikassa 1970 luvulla kun Hal Lindsey kirjoitti miljoonia myyneen best sellerinsä!
        Termistä "left behind" tuli legenda joka innoittu lukuisat kirjailijat, että elokuvan tekijät aiheen pariin... Scofieldin tutkielmista ja Irvingin opista tuli suuren popularisaation saanut oppi, se "luettiin sisään" raamattuun ja se on oppi on tarkentunut aina viime päiviin asti erittäin ovelasti.

        Karismaattiset piirit ottivat vastaan tämän opin hyvin laajalti ja sitä myöden mitä karismaattisen pastorit oppia alkoivat opettaa, sen todellinen historia alkoi hämärtyä...
        Vuosien saatossa, monien esikuvinamme pitämiemme veljien ja sisarien saarnojen kautta oppi vakiintui, sitä ei enään kyseenalaisteta.

        Tällainen historia löytyy pre tribulation tempaus opin takaa.

        Ennen Riberaa kristikunta oli täydellisen yksimielinen eskatologiasta, eli lopun ajan opista. Kristikunta odotti alusta asti yhdessä sitä ainoaa toista tulemusta mistä Herra itse oillensa jäähyväispuheessaan puhui.


    • 1234567...

      Jeesuksen toinen tulemus ja ylöstempaus.
      On vain tämä yksi uskovien ylöstempaus. Kun Jeesus tulee toisen kerran suurella voimalla ja kirkkaudella herätetään uskossa pois nukkuneet he saavat kirkastetun ruumiin ja elossa olevat uskovat muutetaan ja näin heidät yhdessä temmataan 1000 vuodeksi taivaaseen jonne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa.

      Kaikki kaikkien kansojen jumalattomat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa, myöskin paholainen sidotaan, ja näin maa on autio ja tyhjä sen 1000 vuotta.

      1000 vuoden jälkeen on jumalattomien ylösnousemus ja paholainenkin päästetään vankeudestaan. Paholainen villitsee heitä ja niin he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. On tullut viimeisen tuomion aika kaikkien kansojen ja aikojen jumalattomille.
      Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema tulijärvessä kukin saa maistaa tulta tekojensa mukaan.

      Luodaan uusi taivas ja uusi maa jossa vanhurskaus asuu.

      Muistutukseksi: Sunnuntai on pedonmerkki. . . Sapatti on Jumalan merkki.
      Tulee valita oikein että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran.
      Kumartakaa Häntä joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet.

    • Niko.

      "Paholainen, joka kylvi rikkaviljaa, on Saatana, elonkorjuu on maailman loppu, ja korjuumiehet ovat enkeleitä."

      "Suuren torven soidessa hän lähettää enkelinsä neljälle ilmansuunnalle kokoamaan kaikkialta, maan kaikista ääristä ne, jotka hän on valinnut." ( Matteus 24 )

      "Vedenpaisumuksen edellä ihmiset söivät ja joivat, menivät naimisiin ja naittivat tyttäriään aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin.
      Kukaan ei aavistanut mitään, ennen kuin tulva tuli ja vei heidät kaikki mennessään. Samoin käy, kun Ihmisen Poika tulee.
      Kaksi miestä on pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään.
      Kaksi naista on jauhamassa viljaa: toinen otetaan, toinen jätetään. "Valvokaa siis, sillä te ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee." ( Matteus 24 )

      "Temppelistä tuli toinen enkeli, joka kovalla äänellä huusi pilven päällä istuvalle: "Pane sirppisi työhön ja leikkaa, nyt on sadonkorjuun aika. Maan sato on kypsä korjattavaksi." ( Ilmestyskirja )

      • Lue koko luku Johanneksen ilmestys 20


      • Niko.
        jari-pek-ka kirjoitti:

        Lue koko luku Johanneksen ilmestys 20

        Aloituksessasi opetat aivan oikein siitä, että on kaksi ylösnousemusta; vanhurskain ja vääräin. Näistä ensimmäinen tapahtuu Herran tulemuksessa, siinä ainokaisessa. Tästä tapahtumasta Jeesus itse opetuslapsilleen jäähyväispuheessaan öljymäellä kertoi.
        Hän kutsuu tätä päivää myös "viimeiseksi päiväksi" ja toisaalla "maailman lopuksi" kertoen sen olevan elonkorjuun hetki.

        Tämä on totaalinen ja radikaali päivä historiassa, joka jatkuu Herran hallinnan alla milleniumina joka päättyy viimeiseen tuomioon. Viimeiselle tuomiolle nousevat myös kaikki he jotka eivät olleet osallisia ensimmäisestä, vanhurskaiden ylösnousemuksesta.

        Mutta kuten ylhäällä kirjoitin, täytyy ymmärtää konteksti ja asiayhteys ja siinä valossa nähdä se, mitä Herra tarkoittaa esim. sanoessaan:

        "Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO HÄNEEN, on ikuinen elämä. VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ minä herätän hänet."

        Päätelmä on virheellinen, jos nyt luet tämän tarkoittavan milleniumin ajan viimeistä hetkeä, ennen vanhan maan ja taivaan tuhoa, viimeisen tuomion kynnyksellä.


    • Olikohan Henry Ford, joka laati toimistoväelleen säännöt muuten yksityiskohtaisen tarkasti, jonka mukaan joka sunnuntai hänen toimistonsa henkilökunnan piti osallistua kirkossa pidettävään Jumalanpalvelukseen, mutta kirjoitti loppuun että "kynän saa jokainen vuolla mieleisekseen",

      Ilmestyskirjan 20:2 jakeessa mainittu saat.ana perk.eleen sitominen on poikinut aikojen kuluessa monenlaisia tulkintoja tuhannen vuoden aikajaksosta. Ymmärrykseni mukaan Jumala ei tarkoittanut tuhannen vuoden aikajaksolla kirjaimellisesti tuhatta vuotta vaan hän antoi Mooseksen kautta sen pituudeksi epämääräisen "tietämättömyyden ajan", jonka synonyymi on "eilinen päivä" tai nykyhetkeä kuvaava "öinen vartiohetki", jonka loppu tuntuu kauhean kaukaiselta. [vrt. Job 8:9; Ap.t. 17:30; 1.Piet.1:14; Ef.4:18]

      Lyhyesti sanoen "tietämättömyyden aika" on luomisesta alkaen "tähän päivaan" asti, sillä vasta "tänä päivänä" Jumala antoi meille ymmärtäväisen sydämen, näkevät silmät ja kuulevat korvat:

      5. Mooseksen kirja 29
      4 "Mutta tähän päivään asti Herra ei vielä ole antanut teille sydäntä ymmärtääksenne ja silmiä nähdäksenne ja korvia kuullaksenne." [Ef. 1:18; 3:16]

      Jesaja 48
      7 'Ne ovat luodut nyt, eikä aikoja sitten, ennen tätä päivää et ole niistä kuullut, ettet saattaisi sanoa: "Katso, jo minä ne tiesin!" '

      Psalmit 90:4
      "Sillä tuhat vuotta on sinun silmissäsi niin kuin eilinen päivä, joka meni ohitse, ja niin kuin öinen vartiohetki."

      "Jumalan silmissä" (Ps.90:4) tuhat vuotta näyttää olevan venyvä aikajakso pienestä vartiohetkestä tuntemattomaan menneisyyteen saakka! [Ap.t. 1:7]

      Jos joku ei tätä ymmärrä, olkoon ymmärtämättä!

    • * Taas joutava avaus, kaikki kommnetit vie harhaan, mikään ei ole Raamatullinen. Ja-ripe-kan sivuaa osittain totuutta. Mutta hänkin sivuuttaa erillisen tempauksen ja puhuu vaan siitä, mitä Matt. 24: kertoo Jeesusken tulemuksesta. Ennen tätä Jeesus tempaa seurakunnan , silloin uskossa kuolleet, eli vanhurskasten ylösnousmus tapahtuu, ja me, jotka olemme elossa ehkä silloin, temmataan yhdessä kuolleista herätttyjen kanssa ylös yläilmoihin, jossa Jeesus ottaa vastaan seurakuntnsa.

      Sitten Hän tulee, mistä mistä Matteus 24 kertoo toistamiseen, silloin Hän pelastaa israelin ! Jarpekka on lähellä totuutta, mutta ei kaiketi ymmärrä eroittaa näitä kahta eri tulemsita tosistaan ! Heera on antava viisuatta, kunhan vaan anoo, Hän antaa soimaamatta yltäkyllin ymmärrystä käsittää Kirjoituksia, lapsenmielisilleen !


      • 1234567...

        Mohikaani. . . Jeesus ei rahtaa edestakaisin taivaan ja maan väliä. Niin Israelilaisten kuin Suomalaistenkin on tehtävä valintansa, ennen Jeesuksen toista tulemista.
        Mitään ylimääräisiä tempauksia uskoville ei tule se on 100% varmaa se. Aikaa on annettu jokaiselle ihan riittävästi ottaa totuus vastaan, ennen Jeesuksen toista tulemista.


    • Näinkin

      On myös sellainen käsitys, jossa tuhatvuotinen valtakunta ei ole kirjaimellisesti tuhat vuotta, kuten ei moni muukaan asia Ilmestyskirjassa. Valtakunta alkoi hengellisessä mielessä jo Jeesuksen noustua ylös.

      Matt. 3:2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
      Luuk. 17:20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
      Joh. 18:36 Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä".
      Matt. 21:43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

      Jumalan valtakunta tuli voimassaan ilmeisesti ensimmäisenä helluntaina:

      Mark. 9:1 Ja hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa".

      Puhutaan jo olemassa olevasta valtakunnasta:

      Room. 14:15 Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden...sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
      1. Kor. 4:19 ja silloin minä otan selon, en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta. Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa.
      Kol. 1:13 häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.

      Pappeja jo nyt:

      1 Piet. 2:9 Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa
      Ilm. 1:6 ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen

      Langenneet enkelit jo nyt sidottuina:

      2. Piet. 2:4 Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
      Juud. 6 ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa, pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon

      Olemme jo nyt hengellisessä mielessä ylösnousseita:

      Ef. 2:5 (Jumala) on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa

      Eli valtakunta on hengellisessä mielessä jo nyt. Lohikäärme on siinä mielessä sidottu, että evankeliumi pääsee leviämään eri puolilla maailmaa. Ensimmäinen ylösnousemus on hengellinen. Tuomiopäivä on heti Jeesuksen toisen tulemuksen jälkeen.

      • Matt. 10:23
        Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.

        1. Tess. 4:15
        Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

        Selittäkääpä nuokin tulemiset saman tien.


      • Näin on, sillä Kristus Jeesus opetti olevansa ylösnousemus ja elämä, ja joka on Kristuksessa, elää jo uskon kautta ylösnousemuselämää; [Luuk. 11:52; Ef. 2:1-6]

        Johannes 11
        25 'Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, [Joh. 1:4 ]

        1. Korinttolaiskirje 15
        21 "Kun kerran kuolema sai alkunsa ihmisestä, samoin kuolleiden ylösnousemus on alkanut ihmisestä."
        [Room. 5:12 | Joh. 11:25; Room. 5:17]

        Kuolleiden ylösnousemus alkoi Kristuksesta ja jatkuu ehkä meidän jälkeemmekin?


    • huhhhuhh

      Olen lukenut Raamatun useita kertoja, mutta yhä edelleen on pää pyörällä näistä viimeisistä ajoista, Ilmestyskirjan, Danielin ja Hesekielin profetioista yms.

      • siltä näyttää

        huhuhhhuhh, Niin, näyttää tuo pää olevan pyörylällä Jari-Pekallakin, kun kertoo, että ensinmäisessä ylösnousemuksessa haudat aukenevat ja vanhurskaat ja elossa olevat uskovat nousevat Karitsan häihin.

        Toisessa tuomion ylösnousemuksessa nousee ne, jotka 1000:n vuoden aikana kääntyvät uskoon (haudoissa olevat uskomattomat ja maan päällä olevat uskomattomat). Jari-Pekka yrittää vääntää, että ei hätiä mitiä, jos et ole uskossa saat toisen mahdollisuuden peräti 1000-vuotta miettimisaikaa ja Jumala sitten pelastaa sinut, kun uskot. Uskomattomat saarnaa uskomattomille uutta pelastusoppia 1000-vuotta.


      • 1234567...
        siltä näyttää kirjoitti:

        huhuhhhuhh, Niin, näyttää tuo pää olevan pyörylällä Jari-Pekallakin, kun kertoo, että ensinmäisessä ylösnousemuksessa haudat aukenevat ja vanhurskaat ja elossa olevat uskovat nousevat Karitsan häihin.

        Toisessa tuomion ylösnousemuksessa nousee ne, jotka 1000:n vuoden aikana kääntyvät uskoon (haudoissa olevat uskomattomat ja maan päällä olevat uskomattomat). Jari-Pekka yrittää vääntää, että ei hätiä mitiä, jos et ole uskossa saat toisen mahdollisuuden peräti 1000-vuotta miettimisaikaa ja Jumala sitten pelastaa sinut, kun uskot. Uskomattomat saarnaa uskomattomille uutta pelastusoppia 1000-vuotta.

        siltä näyttää. . . Aivan juuri niin on SUURI PETOS ja harha luulla, että tulee toinen mahdollisuus pelastua.


    • Tänään,

      Jeesus on maksanut minusta hinnan, niinpä kuulun Hänelle.
      Hän on luvannut hakea omansa. Siispä myös minut.
      Tule pian Herra Jeesus!
      Siihen asti minä ylistän Häntä täällä, ja teen Hänen tahtonsa.
      Se, mitä tapahtuu sen jälkeen kun Hän on tullut, sitä minä voin sitten kysyä Häneltä. Voin kysyä kuinka kauan hääateria kestää, kuinka kauan hallitaan, ketkä hallitsevat ja missä? Missä vaiheessa vihollinen väkineen saa loppunsa?
      Yhden minä tiedän, ja se riittää. On oltava valmis jokaisena hetkenä! Siinä Herra minua auta. Että valvon ja kuulen äänesi tänään!

      • Pakko sanoa tähän aamen. Paras anti tässä ketjussa.
        Kunnia Herralle!


      • Tänään, nimim.
        Nuo on ihania sanoja. Niiden täytyy olla Pyhästä Hengestä. Ne kosketti sen verran, että melkeimpä häpeän aloitustani.
        Jumalan siunausta. Nyt väsyttää, hyvää yötä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      204
      12969
    2. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      291
      1985
    3. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      75
      1344
    4. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      55
      1047
    5. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      61
      952
    6. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      60
      877
    7. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      34
      858
    8. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      40
      845
    9. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      41
      834
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      47
      801
    Aihe