Neljän vuoden kuluttua ei ole suomalaisia 100 parhaan joukossa

joomla

Tennis on raju laji ammattilaistasolla joten varmaan 36 vuotiaana Jarkko Nieminen lopettanee jos loukkaantumisia ei tule. Neljän vuoden kuluttua ei ole ketään suomalaista miespelaajaa 100 parhaan joukossa se on fakta eikä naispelaajaakaan. Saattaa Jarkon lopettaminen tapahtua aiemminkin mutta toivotaan että näin ei käy.
Vuonna 2001 Jarkko Nieminen nousi 100 parhaan joukkoon ja Tuomas ketola on käynyt
lähimpänä. Ketolan jälkeen vuodesta 2006 lähtien muiden rankingit olleet päälle kahdensadan eli ollaan ajauduttu kauemmas kärjestä koko ajan. Tennisliitto on vastuussa tästä kehityksestä ja tulosta ei ole viimeisen 12 vuoden aikana tullut. Tennisliitossa ja seuroissa pitäisi miettiä miten toimintaa muutetaan koska nykyinen toiminta tuottaa vain ATP ranking 200 tason pelaajia.

10

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jou4

      Suomesta on tullut viimevuosina useampia superlahjakkaita pelaajia ihan maailman mittakaavassakin. H. Kontinen, M. Kontinen, H. Heliövaara, H. Pöllänen. H.Laaksonen. Ja näitä nuoremmissa myös super lahjakkuukisa. H.Kontinen olisi jo vähintään top100 pelaaja jos ei olisi koko ajan loukkaantuneena. H.Laaksonen nousee top100 parin kolmen vuoden sisällä mutta sveitsiläisenä. Top100:aan maailmassa on vain niin äärettömän vaikeaa nousta.

    • Joomla

      Ei kannata selitellä (äärettömän vaikea nousta ja loukkaantumisia) tosiasia on että
      100 parhaan joukkoon ei ole ketään tulossa
      kun Jarkko Nieminen lopettaa ja tennisliitto on tästä vastuussa.

    • Swiss knife

      Eikös tennisliitto ole lähinnä kaverikerho?

    • tennisliittofani

      Mika Kojonkosken puhutteluun koko tennisliiton sakki saisi mennä

      • Sivusta seuraava

        Tennisliitolla on tällä hetkellä menossa kaikkien aikojen kovimmat satsaukset juniori- ja huipputenniksen kehittämiseksi. Nykyisen pj:n aikana on homma pantu aivan uusiin puihin. Sponsorirahaa juniori- ja huipputenniksen kehittämiseen on v. 2013 käytettävissä nelinkertaisesti verrattuna vuoteen 2011, mikä nykytalouden aikana on erittäin kova nousu. Yli 60:n valtaosin kansainvälisen hakijan joukosta palkattiin päävalmentajaksi hollantilaislähtöinen Martin van Daalen, jolla on useammasta maasta kovia näyttöjä sekä junioriohjelmien kehittämisestä että ATP- ja WTA- top 10 pelaajien valmentamisesta. Uuden päävalmentajan päätehtäviä on rakentaa koko maata kattava juniorijärjestelmä jolla mahdollisimman monta lahjakkuutta saadaan imuroitua mukaan huippuvalmennukseen. Järjestelmään tulee kuulumaan 4 - 5 huippuseuraa, joiden valmennukseen pääsevät mukaan myös pienempien kasvattaja- ja satelliittiseurojen potentiaalisimmat lupaukset. Liitto tulee huomattavalta osin osallistumaan huippuseurojen ohjelmassa mukana olevien valmentajien palkkaukseen, kun nämä seurat sitoutuvat valmentamaan myös pikkuseurojen parhaita kykyjä. Ohjelmaan kuuluu myös laaja yhteistyö entisten ATP Top 10:n pelaajien Norrmanin, Kultin ja Tillströmin Tukholmassa pyörittämän tennisakatemian kanssa. Van Daalenin tehtävänä on koko järjestelmän rakentaminen, mikä tulee kestämään useamman vuoden. Van Daalen on nyt ollut liiton töissä 3 viikkoa ja käynyt tutustumassa / ohjaamassa junioreita ja valmentajia Tampereella, Turussa ja Oulussa. Tätä kirjoitettaessa hän on seuraamassa Henri Kontisen pelejä Englannissa.

        Mielenkiintoista seurata, mitä uudet satsaukset tuovat tullessaan. Yrityksen puutteesta liiton nykyjohtoa ei voi ainakaan moittia.


      • budjetti_aluevalmenn
        Sivusta seuraava kirjoitti:

        Tennisliitolla on tällä hetkellä menossa kaikkien aikojen kovimmat satsaukset juniori- ja huipputenniksen kehittämiseksi. Nykyisen pj:n aikana on homma pantu aivan uusiin puihin. Sponsorirahaa juniori- ja huipputenniksen kehittämiseen on v. 2013 käytettävissä nelinkertaisesti verrattuna vuoteen 2011, mikä nykytalouden aikana on erittäin kova nousu. Yli 60:n valtaosin kansainvälisen hakijan joukosta palkattiin päävalmentajaksi hollantilaislähtöinen Martin van Daalen, jolla on useammasta maasta kovia näyttöjä sekä junioriohjelmien kehittämisestä että ATP- ja WTA- top 10 pelaajien valmentamisesta. Uuden päävalmentajan päätehtäviä on rakentaa koko maata kattava juniorijärjestelmä jolla mahdollisimman monta lahjakkuutta saadaan imuroitua mukaan huippuvalmennukseen. Järjestelmään tulee kuulumaan 4 - 5 huippuseuraa, joiden valmennukseen pääsevät mukaan myös pienempien kasvattaja- ja satelliittiseurojen potentiaalisimmat lupaukset. Liitto tulee huomattavalta osin osallistumaan huippuseurojen ohjelmassa mukana olevien valmentajien palkkaukseen, kun nämä seurat sitoutuvat valmentamaan myös pikkuseurojen parhaita kykyjä. Ohjelmaan kuuluu myös laaja yhteistyö entisten ATP Top 10:n pelaajien Norrmanin, Kultin ja Tillströmin Tukholmassa pyörittämän tennisakatemian kanssa. Van Daalenin tehtävänä on koko järjestelmän rakentaminen, mikä tulee kestämään useamman vuoden. Van Daalen on nyt ollut liiton töissä 3 viikkoa ja käynyt tutustumassa / ohjaamassa junioreita ja valmentajia Tampereella, Turussa ja Oulussa. Tätä kirjoitettaessa hän on seuraamassa Henri Kontisen pelejä Englannissa.

        Mielenkiintoista seurata, mitä uudet satsaukset tuovat tullessaan. Yrityksen puutteesta liiton nykyjohtoa ei voi ainakaan moittia.

        Jo oli aikakin tehdä jotain.


      • joomla
        Sivusta seuraava kirjoitti:

        Tennisliitolla on tällä hetkellä menossa kaikkien aikojen kovimmat satsaukset juniori- ja huipputenniksen kehittämiseksi. Nykyisen pj:n aikana on homma pantu aivan uusiin puihin. Sponsorirahaa juniori- ja huipputenniksen kehittämiseen on v. 2013 käytettävissä nelinkertaisesti verrattuna vuoteen 2011, mikä nykytalouden aikana on erittäin kova nousu. Yli 60:n valtaosin kansainvälisen hakijan joukosta palkattiin päävalmentajaksi hollantilaislähtöinen Martin van Daalen, jolla on useammasta maasta kovia näyttöjä sekä junioriohjelmien kehittämisestä että ATP- ja WTA- top 10 pelaajien valmentamisesta. Uuden päävalmentajan päätehtäviä on rakentaa koko maata kattava juniorijärjestelmä jolla mahdollisimman monta lahjakkuutta saadaan imuroitua mukaan huippuvalmennukseen. Järjestelmään tulee kuulumaan 4 - 5 huippuseuraa, joiden valmennukseen pääsevät mukaan myös pienempien kasvattaja- ja satelliittiseurojen potentiaalisimmat lupaukset. Liitto tulee huomattavalta osin osallistumaan huippuseurojen ohjelmassa mukana olevien valmentajien palkkaukseen, kun nämä seurat sitoutuvat valmentamaan myös pikkuseurojen parhaita kykyjä. Ohjelmaan kuuluu myös laaja yhteistyö entisten ATP Top 10:n pelaajien Norrmanin, Kultin ja Tillströmin Tukholmassa pyörittämän tennisakatemian kanssa. Van Daalenin tehtävänä on koko järjestelmän rakentaminen, mikä tulee kestämään useamman vuoden. Van Daalen on nyt ollut liiton töissä 3 viikkoa ja käynyt tutustumassa / ohjaamassa junioreita ja valmentajia Tampereella, Turussa ja Oulussa. Tätä kirjoitettaessa hän on seuraamassa Henri Kontisen pelejä Englannissa.

        Mielenkiintoista seurata, mitä uudet satsaukset tuovat tullessaan. Yrityksen puutteesta liiton nykyjohtoa ei voi ainakaan moittia.

        TENNISLIITOLLE VÄHÄN MIETITTÄVÄÄ TÄTÄ EI ENÄÄ PALJON VOI SELITELLÄ sivullisetkaan.

        Suomella on 1000 parhaan joukossa ATP ja WTA toureilla viisi pelaaja
        EIKÄ HEISTÄ YHTÄÄN NAISPELAAJAA.
        Ruotsilla on kolmekymmentä kolme pelaajaa 1000 parhaan joukossa ja heistä 10 NAISPELAAJAA.
        Jos väkimäärää ajattelee niin Ruotsissa 9.4 milj Suomessa 5,4 milj. asukasta niin
        Tämän mukaan Suomessa pitäisi olla 18 pelaajaa alle 1000 rankingilla joista
        5 naisia. Eli jos Ruotsin ja Suomen tennisvalmennus olisi samalla tasolla. MUTTA KUN EI OLE EI LÄHELLEKÄÄN SAMALLA TASOLLA. VIISI PELAAJAA VOI VOI KOHTA NELJÄ. MIEHIÄ VAIHTOON TENNISLIITOSSA. NYT PITÄÄ TEHDÄ ISO REMONTTI


    • Boring!!

      Muutama korjaus. Heliövaara, Pöllänen ja M.Kontinen eivät todellakaan ole mitään superlahjakkuuksia.

      Mika Kojonkoskea tai mitään muitakaan hiihtopuuhastelijoita ei tarvitse lähellekään mitään maailmanlajeja. Ei siellä auta tippakaan joidenkin marginaalilajien edustajien viisastelijat. Eri asia repiä näistä pikkulajeista joissa 50 harrastajaa pari mitalia jostain kyläkisoista, kuin lajista jota harrastaa 25 miljoonaa ihmistä.

    • nonnanoo

      Boring tota noin 50 miljoonaa tenniksen harrastajaa on maailmassa.
      Jos nämä tennisliitossa vaan yrittää mutta mitään ei tapahdu
      ja jos on ilmapiiriongelmaa on niin miksei Kojonkoski huippu-urheiluyksikön johtaja
      voisi vähän vilkaista tilannetta.

    • HalooTennisliitto

      Vain kaksi 18 v. tyttöä oli mukana Tampereen Halli SM kisoissa 31.3.2013
      muut olivat nuorempia kaikkiaan 13 osallistujaa.
      YHDESSÄ IKÄLUOKASSA KAKSI 18 V. IKÄISTÄ OSALLISTUJAA
      Tästä voi päätellä miten hyvin tennisliitto on onnistunut tehtävässään.
      Joku varmaan näkee tässäkin hyviä puolia. Joku taas voisi sanoa että
      naisten/tyttöjen valmennus on aika pahasti pielessä. Joku yrittää hakea
      muista ikäluokista lohtua. Tämä on varmaan pohjanoteeraus
      tästähän voi tosin vieläkin heikommin mennä jos tennisliitto ymmärtää mitä tarkoitan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe