Koleerikolla hyvä kysymys:

Semper.Fidelis

Kumpi sitten on parempi, maitoa juova ylistyslaulaja, vaiko virsiä veisaava alkeissa pysyvä?

1.Kor.3:1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
3:2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;"

Maitoa juova ylistäjä ja alkeissa pysyvä virrenveisaaja (jaikal.se ja Tapio522) ovat molemmat kaukana totuudesta. Heissä ei ole kasvua. Voidaan sanoa, että he ovat yhtä lailla väärässä, he ovat molemmat vääriä todistajia. Siinä on vastaus koleerikolle.

Herran Jeesuksen todellinen opetuslapsi ja seuraaja kasvaa Hänen tuntemisessaan. Hän tulee Mestarinsa kaltaiseksi. Hän luopuu kaikesta synnistä ja vääryydestä. Hän vaeltaa alati uskon kuuliaisuudessa ja kasvaa totuuden tuntemisessa, johon Pyhä Henki häntä johdattaa.

Jaikal (ja kalamos ja monet muut) houkuttelevat pysymään lavealla tiellä ja synnin orjana. Se opetus ei ole Jumalasta, jolle meidän on tehtävä tili.

"Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme."
Roomalaiskirje 14:12.

48

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylistyslaulajan ja virrenveisaajan totuuden hetki koittaa Jeesuksen sanojen edessä. Miten he ovat suhtautuneet evankeliumiin:

Matt.7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."

Myös profeetta Aamoksella on sana heille:

Aamos 5:23-24 "Vie pois minun edestäni virttesi pauhina, en tahdo kuulla sinun harppujesi soittoa. Mutta oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus niinkuin ehtymätön puro."

• Mohikaani, Jaikal ja moni muu on tosiaan langennut noissa asioissa.

Raamatussa kehotetaan monissa kohdin ylistämään Jumalaa.
        Jeesus puolestaan ei halunnut itseään ylistettävän.

Raamatun mukaan siis pitää ylistää Jumalaa, mutta ei Jeesusta.

Ps. 103:22 Ylistäkää Herraa, te hänen luotunsa kaikkialla hänen valtakunnassaan. Ylistä Herraa, minun sieluni!

• Pe.ku kirjoitti:

Mohikaani, Jaikal ja moni muu on tosiaan langennut noissa asioissa.

Raamatussa kehotetaan monissa kohdin ylistämään Jumalaa.
        Jeesus puolestaan ei halunnut itseään ylistettävän.

Raamatun mukaan siis pitää ylistää Jumalaa, mutta ei Jeesusta.

Ps. 103:22 Ylistäkää Herraa, te hänen luotunsa kaikkialla hänen valtakunnassaan. Ylistä Herraa, minun sieluni!

Ylistäjän ja veisaajan lankeemus ei ole siinä, että he olisivat kiittäneet Jeesusta; ovathan Isä ja Poika yhtä. Heitä on lupa kiittää ja ylistää.

Lankeemus ja väärä opetus on siinä, että ei julisteta täyttä kuuliaisuutta Jumalan tahdolle, ei julisteta turmeltuneen lihan tahdon kuolettamista ristillä himoineen ja haluineen.

Virsi- ja ylistyskeskeinen pehmoevankeliumi ilman oman ristin ottamista ja itsensä kieltämistä joka päivä kuten Jeesus käskee tekemään on valheen päälle rakennettua toista evankeliumia, josta Paavali antaa voimakkaan varoituksen, Gal.1.luku.

Totuuden vastaista sanomaa julistaville pehmoevankelistoille kuuluu Jaakobin sana (3:1): "Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion."

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Ylistäjän ja veisaajan lankeemus ei ole siinä, että he olisivat kiittäneet Jeesusta; ovathan Isä ja Poika yhtä. Heitä on lupa kiittää ja ylistää.

Lankeemus ja väärä opetus on siinä, että ei julisteta täyttä kuuliaisuutta Jumalan tahdolle, ei julisteta turmeltuneen lihan tahdon kuolettamista ristillä himoineen ja haluineen.

Virsi- ja ylistyskeskeinen pehmoevankeliumi ilman oman ristin ottamista ja itsensä kieltämistä joka päivä kuten Jeesus käskee tekemään on valheen päälle rakennettua toista evankeliumia, josta Paavali antaa voimakkaan varoituksen, Gal.1.luku.

Totuuden vastaista sanomaa julistaville pehmoevankelistoille kuuluu Jaakobin sana (3:1): "Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion."

* Jumalan sana Pe.kulle;

* "< Jaakobin sana (3:1): "Veljeni,( tosin Pe.ku ei ole veli) älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.>" !

• * Olen huomioinut sen, että tällä palstalla on monia, jotka ei ole päässeet turvalliseen vapauteen Kristuksessa. He ovat edelleen ahdistuneita, ikään kuin jääneet herätystilaan, ei ole uskallettu astua uuteen elämään, ja luulen tietäväni siihen syynkin ?

* He ovat ilmeisesti vauvakasteen armoon luottavia, he eivät ole koskaan tehneet täydellistä parannusta, = mielenmuutosta, kääntyneet saata-nana vallasta Jumalan valtakuntaan. Vaan ovat Paavo Ruotsalaisen tavoin yhä etsijöitä, eivät ole kokeneet Pojan antamaa vapautta, Heidän tulisi löytää Paavon tavoin joku "seppä" joka osasi ohjata ahtaan portin sisäpuolelle, jossa on avaraa ja vapautta Jeesuksessa.

* Monella voi olla tydelliseen Jumalan lasten vapauteen pääsemisen esteenä on ahtaanportin lisä ahtaumana, KASTE ? Tiedetään, että jos ja kun oikein pitäis tehdä, tulisi ottaa Raamatullinen uskovien kaste, ja siitä lähteä ylösnousemus voimassa Kristuksen todistajaksi. Sanan tottelemattomuus on taikuuden syntiä ! Ja se tekee hitaaksi, kun on ahtaumia , aivan niin kuin jos verisuonissa on ahtaumia, siihen voi kuolla. Kannattako, kun on olemassa pallolaajeennus, niin on Jeesuksellakin tarjota ahtauman avartamiseen lääke, Totella Sanaa ja antaa kastaa itsensä Jeesuksen, Mestarimme jalan jäljissä Jordaniin !

* Vauvakaste hämärtää evankeliumin jonnekkin vuosian päähän tulevaisuuteen, jos enää silloin edes on ollenkaan lapsenuskossakaan ? Saati, että olisi uudestisyntynyt. Raamattu vaan kertoo nämä tosiasiat, uudestisyntyminen ei voi tapahtua , esm. 15 vuotta, jos silloin vasta ymmärtäis itse uskoa ja ottaa sydämen uskolla vastaan Pelastus Jeesuksessa, ja suullaan sitten tunnustaa uskonsa. Kovin on hidasta ja epävarmaa tuo vauvausko? Ja kun se on vielä Raamatun vastainen, jota Sana ei tue.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Olen huomioinut sen, että tällä palstalla on monia, jotka ei ole päässeet turvalliseen vapauteen Kristuksessa. He ovat edelleen ahdistuneita, ikään kuin jääneet herätystilaan, ei ole uskallettu astua uuteen elämään, ja luulen tietäväni siihen syynkin ?

* He ovat ilmeisesti vauvakasteen armoon luottavia, he eivät ole koskaan tehneet täydellistä parannusta, = mielenmuutosta, kääntyneet saata-nana vallasta Jumalan valtakuntaan. Vaan ovat Paavo Ruotsalaisen tavoin yhä etsijöitä, eivät ole kokeneet Pojan antamaa vapautta, Heidän tulisi löytää Paavon tavoin joku "seppä" joka osasi ohjata ahtaan portin sisäpuolelle, jossa on avaraa ja vapautta Jeesuksessa.

* Monella voi olla tydelliseen Jumalan lasten vapauteen pääsemisen esteenä on ahtaanportin lisä ahtaumana, KASTE ? Tiedetään, että jos ja kun oikein pitäis tehdä, tulisi ottaa Raamatullinen uskovien kaste, ja siitä lähteä ylösnousemus voimassa Kristuksen todistajaksi. Sanan tottelemattomuus on taikuuden syntiä ! Ja se tekee hitaaksi, kun on ahtaumia , aivan niin kuin jos verisuonissa on ahtaumia, siihen voi kuolla. Kannattako, kun on olemassa pallolaajeennus, niin on Jeesuksellakin tarjota ahtauman avartamiseen lääke, Totella Sanaa ja antaa kastaa itsensä Jeesuksen, Mestarimme jalan jäljissä Jordaniin !

* Vauvakaste hämärtää evankeliumin jonnekkin vuosian päähän tulevaisuuteen, jos enää silloin edes on ollenkaan lapsenuskossakaan ? Saati, että olisi uudestisyntynyt. Raamattu vaan kertoo nämä tosiasiat, uudestisyntyminen ei voi tapahtua , esm. 15 vuotta, jos silloin vasta ymmärtäis itse uskoa ja ottaa sydämen uskolla vastaan Pelastus Jeesuksessa, ja suullaan sitten tunnustaa uskonsa. Kovin on hidasta ja epävarmaa tuo vauvausko? Ja kun se on vielä Raamatun vastainen, jota Sana ei tue.

>>* He ovat ilmeisesti vauvakasteen armoon luottavia, he eivät ole koskaan tehneet täydellistä parannusta, = mielenmuutosta, kääntyneet saata-nana vallasta Jumalan valtakuntaan.

• Eenokki 12
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Olen huomioinut sen, että tällä palstalla on monia, jotka ei ole päässeet turvalliseen vapauteen Kristuksessa. He ovat edelleen ahdistuneita, ikään kuin jääneet herätystilaan, ei ole uskallettu astua uuteen elämään, ja luulen tietäväni siihen syynkin ?

Mohikaani on sellainen alexander vaskiseppä joka on pelastusta vailla eihän helluntailaisuus pelasta ketään.
        Vauvakaste on tie autuuteen.

• hop hop
        Eenokki 12 kirjoitti:

Mohikaani on sellainen alexander vaskiseppä joka on pelastusta vailla eihän helluntailaisuus pelasta ketään.
        Vauvakaste on tie autuuteen.

Eenokin mahdoton yhtälö, mennä aikuisena vauvakasteelle.

Ota Eenokki sinäkin uskovien kaste, ja mitä edes viivyttelet.

• PALSTAAN VÄSYNYT

Kovia sanoja, Semper.Fidelis. Totta kuitenkin on, että palstaa on valtaamassa synnittömyysopin saarnaajat ja halvan evankeliumin julistajat. Nämä yhtäällä ja lain opettajat toisaalla.

Käyn täällä yhä harvemmin, näin varjellun mielipahalta, jota "toisen evankeliumin ja toisen jeesuksen" julistajat saavat aikaan. Monet uskovaiset, mukaan lukien helluntailaiset, ovat ajautuneet suureen alennustilaan ja eksymykseen. Paimenet eivät valvoneet, väärä henki otettiin vastaan ja hedelmät alkavat näkyä.

Mutta niin totta kuin se Jumalan Sanassa sanotaan, on Herralla Jeesuksella viskimensä kädessään ja hän puhdistaa puimatantereensa. Suokoon Jumala armossaan, että moni eksynyt saisi palata Hyvän Paimenen luokse ja lähteä vakaalla sydämellä seuraamaan häntä teossa ja totuudessa.

Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien kanssa.

• Oikein Hyvä aloitus Rakas Semper !!! : )
        Olen sama mieltä sun kanssa että synnittömyys täytyy näkyä ja kuulla eikä olla joku fiktio ja piilossa oleva ihmisissä. Niin että hän kuvittelee olevansa Vapaa kun hän tekee syntiä. Teorian oppi joka jaikal opettaa ei ole Raamatun linjan mukainen joka on käytännön oppi ja näyttää miten Voimallinen on Evankeliumin Voima joka muuttaa ihminen kokonaan rakkaudellinen ja suloisen puhdas kaikkista saastassa hänen elämässä,, niin että maailma ihmettelee hänen valonsa ja arkipäivän elämä käytönnässä ja miten hän käyttäydy ja kohtelee lähimmäinen Rakkaudellisen neuvoavana että älä tee noin,, minä en halua nähdä että joudut hel.vettiin jaikal..

• Eenokki 12
        savonarola kirjoitti:

Oikein Hyvä aloitus Rakas Semper !!! : )
        Olen sama mieltä sun kanssa että synnittömyys täytyy näkyä ja kuulla eikä olla joku fiktio ja piilossa oleva ihmisissä. Niin että hän kuvittelee olevansa Vapaa kun hän tekee syntiä. Teorian oppi joka jaikal opettaa ei ole Raamatun linjan mukainen joka on käytännön oppi ja näyttää miten Voimallinen on Evankeliumin Voima joka muuttaa ihminen kokonaan rakkaudellinen ja suloisen puhdas kaikkista saastassa hänen elämässä,, niin että maailma ihmettelee hänen valonsa ja arkipäivän elämä käytönnässä ja miten hän käyttäydy ja kohtelee lähimmäinen Rakkaudellisen neuvoavana että älä tee noin,, minä en halua nähdä että joudut hel.vettiin jaikal..

Olen sama mieltä sun kanssa että synnittömyys täytyy näkyä ja kuulla

• Eenokki 12
        Eenokki 12 kirjoitti:

Olen sama mieltä sun kanssa että synnittömyys täytyy näkyä ja kuulla

no tästä jäi kommenttini pois, kertakaikkiaan.
        Lyhyesti kyssäri savikselle: Onko jaikal osapäiväsynnitön?

• >>Suokoon Jumala armossaan, että moni eksynyt saisi palata Hyvän Paimenen luokse ja lähteä vakaalla sydämellä seuraamaan häntä teossa ja totuudessa.

• Eenokki 12 kirjoitti:

no tästä jäi kommenttini pois, kertakaikkiaan.
        Lyhyesti kyssäri savikselle: Onko jaikal osapäiväsynnitön?

En usko että ihminen voi olla osapäiväinen synnitön. Joko hän on kokonaan tai ei mittään. Jos olet tehnyt yhden niin olet tehnyt kaiken synnin opettaa Raamattu. Elikä joko tai ei....

• savonarola kirjoitti:

En usko että ihminen voi olla osapäiväinen synnitön. Joko hän on kokonaan tai ei mittään. Jos olet tehnyt yhden niin olet tehnyt kaiken synnin opettaa Raamattu. Elikä joko tai ei....

Elikä Kaikki synnit tai ei yhtään..

• savonarola kirjoitti:

Elikä Kaikki synnit tai ei yhtään..

Oikein Savonarola, kaikki synnit on sovitettu Kristuksessa Jeesuksessa, tai sitten ei ainuttakaan, ja vain yksin Hänessä, Jumalan Pojassa meillä on anteeksiantamus ja iankaikkinen elämä. Meidän tulee pysyä poissa synnistä, mutta emme voi kosrostetulla parannuksen teolla ja siihen kehoittamisella myöskään taivasta periä, se tulee armosta, Ja siinä voi joutua lainalaisuuteen, jatkuvassa itsetutkistelussa, pitää tutkia, mutta pitää elää myös vapaudessa jonka Kristus on meille hankkinut, ei itse itseämme synnittömäksi tutkimalla mitään saavuteta, Kristus on synteimme sovitus ja ainoastaan Hän. Vain Hänen pyhän verensä kautta voimme olla synnittömiä Hänessä, että olemme kelvolliset Jumalan edessä, Hän näkee vain Kristusen veren, ja ne, jotka veren kautta ovat Jeesuksessa Kristuksessa. Synnit on sovitettu kertaheitolla Golgatan ristillä, synti on jo tuomittu, ja pois otettu, siispä, se, joka on Kristuskessa Jeesuksessa on uusiluomus, ja me muuteumme Hänen kaltaisekseen, niin kuin muuttaa Herra. Pois synnin ja lain orjuudesta Pojan lahjoittamaan vapauteen ristin veren kautta.

• Tässäpä hyvä aloitus, miten asiat nähdään /halutaan vääristää eli ei haluta ymmärtää toisen ihmisen tilaa ja ymmärrystä.

Aloittajan tulisi tarkistaa missä yhteydessä nämä Raamatun ilmoitukset on tuotu;

1.Kor.3:1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
      3:2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;"

Niin, tuo ilmoitus on kohdennettu lihalliselle ihmiselle, jonka tunnusmerkkki on riidanhaastaminen ja puolueellisuus jne...

Taas riidanhan saa aikeiseksi, jos ei ymmärrä ja ola halua ymmärtää toista.

• * Olen ennenkin tämän sanonut, ml213 , sinä viisastelet ja filosofoit selkeä opetuksen monille Sanaa ymmärtämättömille ja johdat heidät harhaan, ja pois suorasta yksinkertaisesta evankeliumista mutkaisille aivoitusten tiellesi, ja voi päätyä kadotukseen.

* Jumala on ilmoittanut nämä asiat LAPSENMIELISILLE, ei itsessään ymmärtäväisille eikä viisaille, ja jota sinä juuri edustat tällä palstalla.

* Niin kuin nyt tämän Sf, hyvän kirjoituksen, haluat mitätöidä evankeliumin tarjoman pelastuksen, johon kuuluu aina ja ehdottomasti parannus synnistä !

• ei jaksa

Vaihda välillä aihetta.

• Älä vaihda aihetta

Juuri tästä samasta aiheesta näyttää palstalla olevan tarvetta saarnata--se kun tuntuu olevan joillekin piikkinä lihassa ja sen pitäisi saada aikaan parannusta, mutta samalla se erottaa lampaat vuohista,

Kiitos Semperille hyvistä aloituksista!

• kyllästyttää

Aina pilkkaamassa muiden uskoa. Ei koskaan mitään hyvää tule sinulta.

• Koleerikko, minne hävisit; joko sait vastauksen kysymykseesi?

• koleerikko

Semper.Fidelis terve terve. Luin vasta äsken sinun ketjun läpi, jostain syystä en huomannut sitä ennen. Kyllä minä jo kysyessä tiesin, mutta kysyin vain. Jaikal ei ilmeisesti sitä tiennyt.

Minä en voi millään ymmärtää nyt esittämääni yhtälöä. Kun Jaikalin kanssa vääntää peistä mielipiteistä, ja toinen on eri mieltä. Kuinka ihmeessä Jaikal luulee toisen rikkovan Jeesusta vastaan? Siinähän ihminen keskustelee ihmiselle.

Semper onko mitä tuo on? Onko itsekkyyttä ja likinäköistä, vaiko paisunutta? Tai kenties jokin mitä ei tule mieleen?

• koleerikko
        koleerikko kirjoitti:

Semper.Fidelis terve terve. Luin vasta äsken sinun ketjun läpi, jostain syystä en huomannut sitä ennen. Kyllä minä jo kysyessä tiesin, mutta kysyin vain. Jaikal ei ilmeisesti sitä tiennyt.

Minä en voi millään ymmärtää nyt esittämääni yhtälöä. Kun Jaikalin kanssa vääntää peistä mielipiteistä, ja toinen on eri mieltä. Kuinka ihmeessä Jaikal luulee toisen rikkovan Jeesusta vastaan? Siinähän ihminen keskustelee ihmiselle.

Semper onko mitä tuo on? Onko itsekkyyttä ja likinäköistä, vaiko paisunutta? Tai kenties jokin mitä ei tule mieleen?

1 Sam.2:25 jakeen alkuosa.

• 5+1

Eikö sinunkin olisi jo aika kasvaa ja hylätä nämä väittelyt tiettyjen henkilöiden kanssa? Herran palvelijan ei tule riidellä/väitellä.

• Ole huoleti minun suhteeni, kuka oletkin. En riitele, lupaan sen.
        Jospa tässä olisikin kysymys kuuliaisuudesta totuuden sanalle:

"Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi?" Matt.5:13.

Taukoa on tulossa minun osaltani keskusteluihin sitä paitsi; sekin sinua huojentakoon. Omalla kohdallani olen kiitollinen Jumalalle siitä, etten ole katkera tai millään tavalla vihainen ketään kohtaan.

Kaikki me olemme Jumalan edessä arvokkaita kilvoittelijoita.
        Kukaan ei voi pitää itseään toista parempana omassa itsessään.
        Meissä itsessämme ei nimittäin asu mitään hyvää, ei niin mitään.

PS.
        Kaikkea hyvää tässä aloituksessa mainituille jaikalille ja Tapiolle!

• Aloituksen ja alunperin Koleerikon kysymykseen: >>Kumpi sitten on parempi, maitoa juova ylistyslaulaja, vaiko virsiä veisaava alkeissa pysyvä?

• Tapio522eikirj

S.F. KIITOS PALAUTTEESTA!

Itsetutkisteluun meillä kaikilla on aihetta.

• koleerikko

Älä Semper lähde mihinkään, sillä palsta tarvitsee tervehenkisiä opettajia, noita *minusta-tuntuu-ylistäjiä* ja muita vastaan.

Ylistys on Herralle otollista. Kuitenkin sama Raamattu sanoo, kuka on hyvillä mielin veisatkoon kiitosta, murheellinen taas jotain muuta. Aina on otollista rukoilla, mutta ylistää aika ei ole aina.

Tapio522 on paljon nöyrempi mitä Jaikal. Jaikal on joko omituinen oppeineen, tai sitten vinksahtanut ylistämään. City- seurakunnat kaltaisineen ovat hakoteillä. Vihollisella ei ole *minusta-tuntuu-ylistystä* vastaan.

• kyyssäri
        Tapio522eikirj kirjoitti:

S.F. KIITOS PALAUTTEESTA!

Itsetutkisteluun meillä kaikilla on aihetta.

Vastaa Tapio kyssäriin, vietkö sinä lihan ristille ja mitä luulet sillä tarkoitettavan?

• Tapio522eikirj
        kyyssäri kirjoitti:

Vastaa Tapio kyssäriin, vietkö sinä lihan ristille ja mitä luulet sillä tarkoitettavan?

kyyssäri: "Vastaa Tapio kyssäriin, vietkö sinä lihan ristille ja mitä luulet sillä tarkoitettavan"?
        >>>>>>>>>>>>>
        Mark. 8:34
        "Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua"

Kyse on itsensä kieltämisestä ja Jeesuksen seuraamisesta.

JEESUKSEN SEURAAMISESTA
        Mark. 8:34-9:1
        (Rinnakkaisteksti Matt.16:13-28)
        --
        8:34 Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
        8:35 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen.
        8:36 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa?

• Tapio522eikirj
        Tapio522eikirj kirjoitti:

kyyssäri: "Vastaa Tapio kyssäriin, vietkö sinä lihan ristille ja mitä luulet sillä tarkoitettavan"?
        >>>>>>>>>>>>>
        Mark. 8:34
        "Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua"

Kyse on itsensä kieltämisestä ja Jeesuksen seuraamisesta.

JEESUKSEN SEURAAMISESTA
        Mark. 8:34-9:1
        (Rinnakkaisteksti Matt.16:13-28)
        --
        8:34 Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
        8:35 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen.
        8:36 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa?

>>>>>>>>>>>>>Samoin kuin Jeesuksella, on meillä itse kullakin kannettavanamme oma ristimme, kärsimyksen väline (34). ”Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden, ..”(Hebr. 5:8)>>>>>>>>>>>>>.

Paavali joutui toteamaan:
        ”... minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä” (2Kor. 12:10.
        Usein Jumala salaa tässä maailmassa voimansa ja kätkee sen heikkouteen.

Meille ei ole luvattu helppoa tietä, ei kunniaa eikä menestystä. Apostolit joutuivat suuriin vaikeuksiin ja ahdistuksiin Kristuksen nimen tähden.
        Useimmat meistäkin joudumme kantamaan kipumme ja sairautemme hautaan asti.
        Paavali oli jopa mielistynyt näihin ahdistuksiin, koska hän tiesi, miksi hän Mestarinsa tavoin joutui kärsimään.

Apostoli Jaakob sanoo: ”Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin,
        tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä ” (Jaakob 1:1-2).

Herra antakoon meille viisautta, että oppisimme mekin pitämään pelkkänä ilona joutuessamme koettelemuksiin ja kiusauksiin. Herra vastaa rukouksiimme, kun uskossa ja epäilemättä tätä rukoilemme (Jaakob 1:5,6).

• Lukijana kysyn

osaatteko ottaa huomioon niitä, jotka ovat sisäisesti rikkinäisiä, jotka eivät pysty kasvamaan ja vastaanottamaan samallatavalla opetusta, kuin jotkut muut. Jos
      tällä palstalla on henkilöitä, jotka ovat tulleet uskoon ja kipuilevat siksi oman
      rikkinäisyytensä ja syntihaavojensa tähden ja kokevat koviksi joidenkin sanat,
      ei se auta, että heitä aletaan syyttää väärästä uskosta..jne,.täällä on jokaisella
      niin kiire vastata ja puolustaa omaa näkemystään, että heikommat poljetaan
      jalkoihin, kun voitaisiin kysyä suoraan, mitä toinen ei ole ymmärtänyt ja mikä on.

Vaikka tämä onkin keskustelupalsta, niin olisi suotavaa, että otettaisiin huomioon
      nekin kirjoittajat, jotka eivät ymmärrä, eivätkä pysty vastaanottamaan jotain siksi,
      että ovat lain alaisia jo oman sisimpänsä rikkinäisyyden vuoksi.

Ihmisen Jumala-kuva perustuu paljolti sille, millainen oma isä tai äiti on ollut ja jos
      siellä on ollut suuria ongelmia, ei rakastavaan Jumalaan ole helppo luottaa.

Palstalla voi odottaa olevan monenlaisia ja jokainen meistä kasvaa omaa kasvuaan ja siksi te, jotka koette, että olette uskossanne kasvaneet ja olette tasapainoisia, voisitte osoittaa enemmän armeliaisuutta toisia kohtaan, koska sen teistä kuuluisi näkyä - mikäli tunnette Jumalan.

• Palstalla käy myös

sellaisia, jotka ovat kasvaneet lakihenkisessä uskovassa perheessä ja heiltä ei voi odottaakaan muuta, kuin arvostelua, mutta heidätkin on otettava huomioon.

• _greeeeen
      • Ei riitaa enää

Ja greeeeen on taas riitelyvauhdissaan! Lopwta jho riitely ja poistu palstalta! Joohan!!!

• _greeeeen
        Ei riitaa enää kirjoitti:

Ja greeeeen on taas riitelyvauhdissaan! Lopwta jho riitely ja poistu palstalta! Joohan!!!

En.

• greeniä pukkaa edell
        _greeeeen kirjoitti:

En.

" En. "

Sinnikäs sissi = ) vaikkakin Super - niuho = )

• Meitä on monia

Pe-ku: "Raamatun mukaan siis pitää ylistää Jumalaa, mutta ei Jeesusta."
      VOI TÄTÄ PIMEYTTÄ!
      Ps. 103:22 Ylistäkää Herraa.
      Alkuseurakunnan ensimmäinen uskontunnustus oli "Jeesus on Herra". Jeesus Kristus on meidän Herramme ja Vapahtajamme, häntä me ylistämme ja kiitämme Hänen armostaan.

"Lukijana kysyn" ja "Palstalla käy myös" toteavat aivan oikein, että sivustoilla käy hyvin monenlaisia ihmisiä. Vasta uskoon tulleita on hoivattava kuin pieniä lapsia. On myös uskovia, jotka elävät "lain alla" ja sitten niitä, jotka ovat hyvin "lakihenkisiä". Lisäksi osa kärsii mielenterveysongelmista ja jotkut sairastavat psyykkistä sairautta. Sitten on niitä uskovia, jotka pyrkivät opettamaan toisia, vaikka Jumala ei ole antanut heille opettamisen armolahjaa. Tekstin sävy on välillä sellaista, ettei kysymys ole halusta opettaa, vaan halusta olla oikeassa ja polkea alas toista mieltä olevia.

Sitten on vielä harhaopettajia, joiden joukossa on myös "valheveljiä"; henkilöitä, jotka tunnustautuvat uskoviksi, mutta Jeesus ei heitä omikseen tunnista. Harhaopettajat eivät opeta Jeesuksen Kristuksen evankeliumia, johon kuuluu syntien tunnustaminen, parannus, ilo syntien anteeksi saamisesta ja Jeesuksen seuraaminen ojentautumalla elämässä Raamatun Sanan mukaan.

Joku voi opettaa joissakin kohdissa väärin ja kuitenkin olla Jeesuksen oma. Vain harvat on kutsuttu opettajan tehtävään. Raamatun syvällisempi tutkiminen ja teksikokonaisuuksiin paneutuminen ei liene uskovien joukossa lopulta kovinkaan yleistä. Henkilö voi olla innostunut jostain yksityiskohdasta tai kokemuksestaan ja sen pohjalta opettaa asiaa raamatullisena totuutena. Sen Jeesus antaa anteeksi. Kukapa meistä ei pidemmän aikaa Jeesuksen seurassa kuljettuaan olisi huomannut, että nuorempana ymmärsin Raamatusta aika vähän.

Jotkut kirjoittajat näyttävät yhä uudelleen joutuvan ankariin väittelyihin ja vieläpä samojen ihmisten kanssa. Heillä ei ole taidollisuutta välttää turhia kiistoja. On totta, että jotkut ovat kaukana totuudesta, mutta näiden kirjoittajien nimimerkkien jatkuva esille ottaminen ei rakenna ketään. Selvään väärään opetukseen on kuitenkin puututtava. Sen uskova tekee murheellisena näkemänsä väärän opetuksen vuoksi, ei sydämen halusta päästä taisteluun pitkittyvässä ketjussa. Varmasti ulkopuolisetkin huomaavat, että näilllä palstoilla on usein vihaa, mikä on selvästi perk..leellistä.

• > Jaikal (ja kalamos ja monet muut)
      houkuttelevat pysymään lavealla tiellä ja synnin orjana.
      Se opetus ei ole Jumalasta, jolle meidän on tehtävä tili.<

Sellainen opetus ei todellakaan ole Jumalasta.
      Olisiko nyt tilinteon aika.
      Aloitetaan se siten,
      että annat linkin viestiin,
      jossa Jaikal tai kalamos tai joku muu näin opettaa.

• _greeeeen

Kalamos, kyllä, nyt on tilinteon aika. Älä anna valehdella itsestäsi enää. Sinun sanomasi on liian kallis valheilla tahrattavaksi!

Tulen edelleenkin seisomaan rinnallasi ja tuomaan valoon sinusta esitettyjä valheita. Teen sen siitäkin huolimatta, että olen saanut koko joukon pahuutta puolustelevia kimppuuni, ja vaikka totuuden sisältäviä aloituksiani poistatellaan. Olisin toivonut eräiden muidenkin uskovien vastustavan sinuun kohdistettua vääryyttä, mutta vähänpä näyttää olevan niitä, joita kiinnostaa veljensä hyvinvointi ja saama kohtelu itseään enemmän.

• >>>Jaikal (ja kalamos ja monet muut) houkuttelevat pysymään lavealla tiellä ja synnin orjana. Se opetus ei ole Jumalasta, jolle meidän on tehtävä tili.

• _greeeeen

Kalamos'in yllä oleva viesti 23.4.2013 16:02 sisältää seuraavat asiat ->

1. Semperin väite:

>>Jaikal (ja kalamos ja monet muut)
        Se opetus ei ole Jumalasta, jolle meidän on tehtävä tili.

• _greeeeen
        _greeeeen kirjoitti:

Kalamos'in yllä oleva viesti 23.4.2013 16:02 sisältää seuraavat asiat ->

1. Semperin väite:

>>Jaikal (ja kalamos ja monet muut)
        Se opetus ei ole Jumalasta, jolle meidän on tehtävä tili.

Eli tässäpä se siis taas kerran nähtiin: Semperillä ei ole yhtään mitään perusteita rumille väitteilleen. Hän valehteli taas Kalamos'ista. Samaa Semper on tehnyt monille muillekin kirjoittajille.

• ```
        _greeeeen kirjoitti:

Eli tässäpä se siis taas kerran nähtiin: Semperillä ei ole yhtään mitään perusteita rumille väitteilleen. Hän valehteli taas Kalamos'ista. Samaa Semper on tehnyt monille muillekin kirjoittajille.

3. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?

4. Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?

5. Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.

• _greeeeen

Liitän tähän Semperin valheelliseen aloitukseen linkin erääseen kyseisen kirjoittajan viestiin, joka on jäänyt minulle jotenkin erityisesti mieleen. Semper osoittaa väheksyvän ja ivallisen viestinsä Jari-Pekalle, joka on itse aina hyvin asiallinen ja sovinnollinen ->

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10589940#comment-54715440

Semperin puolustelijoilta kysyisin: haluatteko tosiaan olla tukemassa tuollaista?!

• Siskokset

Oli kyllä silmiä avaava kommentti tuossa linkissä.
        Raamatun opissa on moni selkeä, mutta eksyy pois evankeliumista eksymällä pois rakkaudesta. Jos Jeesus kuoli puhtaan opin puolesta, Hän kuoli turhaan, sillä fariseuksia oli jo silloin.
        Pysytään kuitenkin keskinäisessä rakkaudessa. Sinä myös green:) Antaa Pyhän Hengen osoittaa meille oikea tie.

Joh. 13:35
        Kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos te rakastatte toisianne."

• _greeeeen
        Siskokset kirjoitti:

Oli kyllä silmiä avaava kommentti tuossa linkissä.
        Raamatun opissa on moni selkeä, mutta eksyy pois evankeliumista eksymällä pois rakkaudesta. Jos Jeesus kuoli puhtaan opin puolesta, Hän kuoli turhaan, sillä fariseuksia oli jo silloin.
        Pysytään kuitenkin keskinäisessä rakkaudessa. Sinä myös green:) Antaa Pyhän Hengen osoittaa meille oikea tie.

Joh. 13:35
        Kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos te rakastatte toisianne."

Niin, tuossa Semperin kommentissa Jari-Pekalle on jotakin sellaista ylemmyyttä ja muuta samankaltaista asennetta, että se on jäänyt minullakin erityisesti mieleen... Ei tuo Semperille mitään poikkeuksellista ole, hänhän tekee tuota jatkuvasti, mutta joku tuossa vain on, mikä paljastaa tavallistakin selvemmin kyseisen kirjoittajan itsensä korottamisen ja muiden väheksynnän...

Mitä sinun sanomaasi tulee, se on Raamatun totuutta ->

1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.

2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.

(1. Kor. 13:1-2)

Semper väittää rakastavansa ja tekevänsä kaiken rakkaudessa, mutta kyllä hänen omat sanansa kertovat päivänselvästi jotakin ihan muuta!

Näin sanoo Raamattu:

10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain.

(Room. 13:10)

...ja tätä tekee Semper:

>>Hieman asiaa karkeistaen sanottakoon, että Paavali oli reaalikilvoittelija eikä mikään märkäkorvanäyttelijä sinun tai Tänän tai jaikalin tapaan. Jaikalhan ei ilmeisesti muuhun tosissaan pyrikään kuin taiteellisen ja teatraalisen vaikutelman hiontaan ja viimeistelyyn.>Jaikalin teflonpuhtaus, 'sielu puhdas kuin Jeesuksella' on luonnollisesti markkinamiehen
        petkutus. Se on yritys kupata hyväuskoisilta hölmöiltä suosiota, myöhemmin ehkä rahaa.>Jaikalin iltasadut
        Hellitä nyt jo tältä päivältä, satu-seppona et tee itseäsi uskottavaksi.>Jaikalin pinnallinen ja andymäisen petollinen "synnittömyys"–oppi edustaa tyypillistä
        korvasyyhyjä palvelevaa lume-evankeliumia, jonka perustana ei ole Jumalan sana.>Jaikal osaa Raamattunsa siinä määrin hyvin, että hän pystyy aina arvostelun kohteeksi joutuessaan jotenkuten mukautumaan kuin saippuapala sille opinkulmalle, joka kulloinkin on mielekkäintä sen turvaamiseksi, että hän näyttäisi raamatulliselta opinjakajalta.>Synnittömyyden hurma
        Palstalla on jo pitemmän aikaa seurattu nimimerkki jaikalin riemua ja hurmaa, joihin
        hän aika ajoin puhkeaa joutuessaan sen merkillisen valhekuvan valtaan, jossa uskon
        vanhurskaudelle ja Jumalan edessä syyttömäksi julistamiselle annetaan SAMA sisältö
        ja yhtäläinen merkitys kuin synnittömyydelle. "Perustellessaan" synnittömyyttään jaikal
        osaa ovelan harhauttajan tavoin väistää Sanan totuutta ja vetäytyä kulloinkin hänelle
        sopivan "raamatullisen" verukkeen taakse.>Miksi vielä ruikutat, jaikal?>HUUTAVA on aikamme uskonnollinen 'Batman', kaikilla kyvyillä ja varustuksilla varustettu aikamme super-Goljat. Ihan kenen tahansa ei kannata lähteä moiselle sankarille vastaan panemaan.>Tosiasiassa olet itseäsi petkuttava narri, joka on oppinut fraasikokoelmansa niin hyvin, että asioihin perehtymätön
        saattaa jopa uskoa sinun farisealaiseen ulkokultaisuuteesi.>Kysymyksesi ei lähde vilpittömästä ja puhtaasta sydämestä.

Jos olisit kääntymätön tai uskossa kasvamisesta kiinnostunut, vastaisin sinulle ilomielin. Käännynnäisyyttä saarnaavan itseriittoisen fariseuksen vedätykseen en osallistu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      20
      4674
    2. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      3632
    3. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      500
      1920
    4. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      142
      1689
    5. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      152
      1581
    6. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      582
      1497
    7. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      217
      1437
    8. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      120
      1426
    9. Oot nainen kaunis

muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      49