"Eihän sitäkään, joka kilpailee, seppelöidä, ellei hän kilpaile sääntöjen mukaisesti." 2.Timoteuksen kirje 2:5.
Hengellisessä kilvoituksessa on omat sääntönsä ja ne kaikki löytyvät Jumalan sanasta. Niitä kuuluu tarkoin noudattaa jokaisen meistä, jotka tahdomme olla Jeesuksen seuraajia, Hänen opetuslapsiaan.
Myös näillä S24 palstoilla on omat sääntönsä. Minun nähdäkseni nimimerkki "greeeeen" ei ole niitä sääntöjä enää pitkään, pitkään aikaan noudattanut.
Tulen ehdottamaan ylläpidolle hänen aloitustensa poistoa, jos ne edelleen kohdistuvat tiettyyn kirjoittajaan.
Sheriffiä ei näytä jostain syystä kiinnostavan se, että yksi ja sama kirjoittaja vuodesta toiseen herjaa rekisteröidyn nimimerkin haltijaa. Tuon ajojahdin voisi palstahygienian nimissä hyvällä syyllä ilmoittaa palstan ulkopuolisille tutkintaviranomaisille.
Vaan olkoon, "koirat haukkuu ja karavaani....jne".
Kiitollisena pelastuksen armosta, keväisestä päivästä, kaikesta!
SF
Sääntöjen noudattaminen
54
172
Vastaukset
"Minun nähdäkseni nimimerkki "greeeeen" ei ole niitä sääntöjä enää pitkään, pitkään aikaan noudattanut."
Ulkopuolisena olen havainnut, että asia on toisin päin ja samaa toimintaasi jatkat sääntöjen vastaisesti nytkin avauksessasi.- _greeeeen
Lisäisin Pe.kun sanomaan vielä sen, että Jaikal toteaa näin keskustelunavauksessaan, jossa ilmoittaa lopettavansa kirjoittamisensa täällä:
>>Palstalla on ollut kovaa keskustelua jaikalista ja jopa monia aloituksia on tehty jaikalista ja kirjoittamistani asioista. Minusta tuntuu aivan käsittämättömältä että minusta tehdään jopa aloituksia ja siinä määrin kuin niitä on viimeaikoina tehty. Osa aloituksista on poistettu. Taitaa näiden aloituksien tarkoitus olla kääntää lukijan huomio pois Jeesuksen evankeliumista ja kiinnittää huomio vajavaan heikkoon ja virheelliseen ihmiseen? Mutta se on hyvä että evankeliumista keskustellaan ja evankeliumin Sanaa pidetään esillä. Niin, kunhan keskustelut ovat asiallisia toista keskustelijaa kunnioittavia. Nyt ei kuitenkaan niin ole tällä palstalla juuri yhdessäkään ketjussa. Tämä on valitettavaa ja saa aikaa pahaa mieltä lukijoissa. Minä en tahdo olla osallinen sellaiseen vaikutukseen. - _greeeeen
_greeeeen kirjoitti:
Lisäisin Pe.kun sanomaan vielä sen, että Jaikal toteaa näin keskustelunavauksessaan, jossa ilmoittaa lopettavansa kirjoittamisensa täällä:
>>Palstalla on ollut kovaa keskustelua jaikalista ja jopa monia aloituksia on tehty jaikalista ja kirjoittamistani asioista. Minusta tuntuu aivan käsittämättömältä että minusta tehdään jopa aloituksia ja siinä määrin kuin niitä on viimeaikoina tehty. Osa aloituksista on poistettu. Taitaa näiden aloituksien tarkoitus olla kääntää lukijan huomio pois Jeesuksen evankeliumista ja kiinnittää huomio vajavaan heikkoon ja virheelliseen ihmiseen? Mutta se on hyvä että evankeliumista keskustellaan ja evankeliumin Sanaa pidetään esillä. Niin, kunhan keskustelut ovat asiallisia toista keskustelijaa kunnioittavia. Nyt ei kuitenkaan niin ole tällä palstalla juuri yhdessäkään ketjussa. Tämä on valitettavaa ja saa aikaa pahaa mieltä lukijoissa. Minä en tahdo olla osallinen sellaiseen vaikutukseen. - Tee Greeen itsellesi
_greeeeen kirjoitti:
oma aloitusketju jossa voit purkaa noita Semperiin kohdistamiasi patoutumia ja jätä muut ketjut rauhaan!
Toistat kaikenaikaa noita samoja asioita eri ketjuihin ja pilaat ne katkeruudellasi! - _greeeeen
Tee Greeen itsellesi kirjoitti:
oma aloitusketju jossa voit purkaa noita Semperiin kohdistamiasi patoutumia ja jätä muut ketjut rauhaan!
Toistat kaikenaikaa noita samoja asioita eri ketjuihin ja pilaat ne katkeruudellasi!Juurihan Semper poistatti aloitukseni, jossa käsittelin hänen harjoittamaansa ajojahtia Kalamos'ia kohtaan.
- Mikä vastaus!!!
_greeeeen kirjoitti:
Juurihan Semper poistatti aloitukseni, jossa käsittelin hänen harjoittamaansa ajojahtia Kalamos'ia kohtaan.
Kuka se Greeen täällä jahtaa ja ketä??? Sinulla se ajojahti on Semperiä kohtaan!!!
Etkö voisi tehdä aloitusta ihan omista kokemuksistasi - ilman Kalamosia tai muita, joita koet Semperin "jahtaavan"?! - _greeeeen
Semper.Fidelis kirjoitti:
Kommenttisi ei yllättänyt. Kiitos, kun noin kruunasit avaukseni :)
Pekuhan kirjoittaa ihan totta. Semper on tehnyt minuakin koskien monia aloituksia ja tässä niistä esimerkkinä yksi, joka sekin sisältää Semperin tapaan valheen/valheita aloituksen kohteesta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10368373#comment-0
Tässä muutama esimerkki muihin kirjoittajiin kohdistuvista aloituksista valheineen:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9385785#comment-0
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11284390
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10559185
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11267814
http://keskustelu.suomi24.fi/node/4755947#comment-0
Lisää löytyy vaikka miten paljon. - bumerangi greenille
_greeeeen kirjoitti:
Pekuhan kirjoittaa ihan totta. Semper on tehnyt minuakin koskien monia aloituksia ja tässä niistä esimerkkinä yksi, joka sekin sisältää Semperin tapaan valheen/valheita aloituksen kohteesta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10368373#comment-0
Tässä muutama esimerkki muihin kirjoittajiin kohdistuvista aloituksista valheineen:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9385785#comment-0
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10559185
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11267814
http://keskustelu.suomi24.fi/node/4755947#comment-0
Lisää löytyy vaikka miten paljon.greeeeen
28.1.2011 10:05
Vartioi pois
Toinen vaihtoehto on, että alat keskustelemaan tuon sormella osoittelun sijasta, ja hyväksyt kristinuskon sanomasta kirjoittamisen kristinuskoa käsittelevällä palstalla. :) - _greeeeen
Mikä vastaus!!! kirjoitti:
Kuka se Greeen täällä jahtaa ja ketä??? Sinulla se ajojahti on Semperiä kohtaan!!!
Etkö voisi tehdä aloitusta ihan omista kokemuksistasi - ilman Kalamosia tai muita, joita koet Semperin "jahtaavan"?!Olen luvannut tuoda totuuden esille niin kauan kuin näen Semperin jahtaavan Kalamos'ia ja valehtelevan hänestä.
- _greeeeen
_greeeeen kirjoitti:
Olen luvannut tuoda totuuden esille niin kauan kuin näen Semperin jahtaavan Kalamos'ia ja valehtelevan hänestä.
...siis Kalamos'ia tai jotakin muuta uskovaa.
- _greeeeen
bumerangi greenille kirjoitti:
greeeeen
28.1.2011 10:05
Vartioi pois
Toinen vaihtoehto on, että alat keskustelemaan tuon sormella osoittelun sijasta, ja hyväksyt kristinuskon sanomasta kirjoittamisen kristinuskoa käsittelevällä palstalla. :)Eipä bumerangisi muuta miksikään sitä, että Semper on jo kauan tehnyt itse samaa asiaa, mistä syyttää minua aloituksessaan.
- _greeeeen
Semper, ihan jokainen sanani poistattamassasi aloituksessani oli totta. Voit ihan rauhassa tehdä tutkintapyynnön palstan ulkopuolisille viranomaisille - se olisi jopa toivottavaa- minä kyllä pystyn seisomaan ihan jokaisen sanani takana ja todistamaan sen, että kyse ei ole herjaamisestasi, vaan totuuden kertomisesta sinusta ja toimistasi. Talletan nytkin poistattamasi viestini, jossa EI ollut mitään väärää.
Siinäpä sitten tulee samalla esille jo pitkään harjoittamasi ajojahti mm. Jaikalia, Kalamos'ia ja asiastakysettä kohtaan. Sinun kirjoituksistasi löytyy oikeasti herjoja, ivaa ja pilkkaa ja suoranaisia KUNNIANLOUKKAUKSIA! Sinut pitää asettaa vastuuseen! Minä en ole herjannut ketään!
Jos olisit kääntymätön tai uskossa kasvamisesta kiinnostunut, vastaisin sinulle ilomielin. Käännynnäisyyttä saarnaavan itseriittoisen fariseuksen vedätykseen en osallistu.>Tämäkin aloitus on osa kalamoksen harhautusmissiota.
Avatkaamme hieman hebrealaiskirjettä paljastaaksemme kalamoksen 'Immanuel/Sear-Jaasub' -huijausyrityksen.>Olet kalamos hurahtanut (=tullut eksytetyksi) demonisen hengen vietäväksi. Sinut on eksyttänyt henki, joka matkii Jumalan Henkeä. Sinun henkioppaasi siteeraa sujuvasti Raamattua. Aivan samoin teki sielujemme vihollinen jo yrittäessään eksyttää Jeesusta.
Ssaatana jos kuka tuntee Raamatun. Raamattu-osaamisessasi sinä kalamos olet ja tulet olemaan s-tanan rinnalla vain oppipoika.>Iloitsen etukäteen siitä, että tulet näkemään oman koppavuutesi oikeassa valossa. Farisealainen sydämesi on saanut terveen kolahduksen, jonka uskon koituvan sinun parhaaksesi.>Kalamos jatkaa uskonnollista harharetkeään. Pintapuolisessa tarkastelussa kalamoksen markkinoimaa petosta ei huomata.
>>Hieman asiaa karkeistaen sanottakoon, että Paavali oli reaalikilvoittelija eikä mikään märkäkorvanäyttelijä sinun tai Tänän tai jaikalin tapaan. Jaikalhan ei ilmeisesti muuhun tosissaan pyrikään kuin taiteellisen ja teatraalisen vaikutelman hiontaan ja viimeistelyyn.>Jaikalin teflonpuhtaus, 'sielu puhdas kuin Jeesuksella' on luonnollisesti markkinamiehen
petkutus. Se on yritys kupata hyväuskoisilta hölmöiltä suosiota, myöhemmin ehkä rahaa.>Jaikalin iltasadut
Hellitä nyt jo tältä päivältä, satu-seppona et tee itseäsi uskottavaksi.>Jaikalin pinnallinen ja andymäisen petollinen "synnittömyys"–oppi edustaa tyypillistä
korvasyyhyjä palvelevaa lume-evankeliumia, jonka perustana ei ole Jumalan sana.>Jaikal osaa Raamattunsa siinä määrin hyvin, että hän pystyy aina arvostelun kohteeksi joutuessaan jotenkuten mukautumaan kuin saippuapala sille opinkulmalle, joka kulloinkin on mielekkäintä sen turvaamiseksi, että hän näyttäisi raamatulliselta opinjakajalta.
>>Yritä nyt kestää minun kritiikkini, mutta oletko harkinnut pyhimyksen titteliä? :). Tuntuu kaikki menneen niin nappiin, niin nappiin. Ja nythän sinä olet jo läpitte synnitön ns. valmis tapaus, eikö totta? :)).>Eli kaikki pelittää ja workkii oikein hyvin ;) HUUTAVA ÄÄNI.
Hienoa, ehkäpä ne voimalliset teotkin vielä sieltä irtoaa!
Rauhallista illan jatkoa sinulle - ihan hiljaa, huutamatta,
toivoo SF>HUUTAVA on aikamme uskonnollinen 'Batman', kaikilla kyvyillä ja varustuksilla varustettu aikamme super-Goljat. Ihan kenen tahansa ei kannata lähteä moiselle sankarille vastaan panemaan.>Tosiasiassa olet itseäsi petkuttava narri, joka on oppinut fraasikokoelmansa niin hyvin, että asioihin perehtymätön
saattaa jopa uskoa sinun farisealaiseen ulkokultaisuuteesi.- _greeeeen
Semperille tiedoksi vielä, että toisin kuin yleisesti luullaan, voi anonyyminkin kirjoittajan herjaamisesta saada tuomion!
Mielelläni lähden katsomaan asian osaltani loppuun saakka. Yhtäkään valhetta tai herjaa en ole sinusta kirjoittanut, kun taas sinua vastaan olisi monta asianomistajaa.
Ylläpito on tänään poistanut greeenin viimeisen herja-avauksen. Poistopyynnön oli joku ymmärtäväinen lukija tehnyt, ennen kuin itse ehdin sitä tekemään.
Murheellista, tosi murheellista on nähdä, miten palstaa nyt töhritään vanhojen avausten vierityksellä - asialla kukas muu kuin grrrrre.
Olen aktiivinen todistaja siitä uskosta, minkä Jumala on minulle armossaan antanut. Sen uskon ja evankeliumin puolesta olen itseni likoon pannut tuntien oman vajavaisuuteni. Paavalin ja Kristuksen seuraajana en ole minäkään vielä täydellisyyttä saavuttanut.
Pahoillani olen siitä katkerasta vihankylvöstä, johon sielunvihollinen yllyttää totuuden vastustajia. Vihollisen työ on kauhistuttavaa.
Niin, palstahäirikkö G:n ketjuvieritys saa varmasti monet hämilleen.
Juuri siihen häirikkö pyrkiikin, hämäämään ja sekoittamaan. Se on myös hänen toimeksiantajansa tarkoitus. Yhä ilmeisemmältä tosin näyttää, että kyseessä on epätoivoisen ihmisen hätähuuto 'kuka tulisi auttamaan minua'.
Tässä greeenille ja meille jokaisella osoite, josta apua on saatu ja lisää saadaan, kun sitä nöyrästi ja parannusmielellä anomme:
"Apu minulle tulee Herralta, joka on tehnyt taivaan ja maan." Ps.121:2.
3. Sydämin, suin ja kätten töin
avuksi kiiruhtakaamme.
Rukous nouskoon päivin, öin,
Herralta Hengen me saamme.
Hätä ja tuska maailman
suurempi on kuin aavistan.
Ken tahtoo kärsivää auttaa?
Virsi 434.- _greeeeen
Faktoja:
- Nostin tänään ylös kolme Semperin aloitusta, joissa Semper itse kohdistaa nuolensa tiettyihin kirjoittajiin.
- Poistatettu aloitukseni ei sisältänyt yhtäkään herjaa tai valhetta, joita taas Semper itse viljelee palstalla ihan jatkuvasti. _greeeeen kirjoitti:
Faktoja:
- Nostin tänään ylös kolme Semperin aloitusta, joissa Semper itse kohdistaa nuolensa tiettyihin kirjoittajiin.
- Poistatettu aloitukseni ei sisältänyt yhtäkään herjaa tai valhetta, joita taas Semper itse viljelee palstalla ihan jatkuvasti.On se kumma, että sinun aloituksesi poistettiin, mutta ei Semperin aloituksia.
Lukemattomia Semperiin ja minuun (ja muihinkin) kohdistuvia herja-aloituksiasi on poistettu aikojen kuluessa ylläpidon toimesta.
Yritä edes pelata sääntöjen mukaan.- Meille kirjoitettu
Jonah kirjoitti:
On se kumma, että sinun aloituksesi poistettiin, mutta ei Semperin aloituksia.
Lukemattomia Semperiin ja minuun (ja muihinkin) kohdistuvia herja-aloituksiasi on poistettu aikojen kuluessa ylläpidon toimesta.
Yritä edes pelata sääntöjen mukaan.Psalmien 101:5
Sen, joka toista panettelee, minä vaiennan. Kopeaa katsetta ja ylpeää sydäntä minä en siedä.
Meille kaikille puolin ja toisin. - _greeeeen
Jonah kirjoitti:
On se kumma, että sinun aloituksesi poistettiin, mutta ei Semperin aloituksia.
Yritä edes pelata sääntöjen mukaan.Eipä ole poistettu lukemattomia aloituksiani, eikä tuossakaan kyseessä olevassa aloituksessani ollut yhtäkään herjaa tai valhetta, joita taas Semperin aloituksista löytyy erittäin runsaasti.
- _greeeeen
_greeeeen kirjoitti:
Eipä ole poistettu lukemattomia aloituksiani, eikä tuossakaan kyseessä olevassa aloituksessani ollut yhtäkään herjaa tai valhetta, joita taas Semperin aloituksista löytyy erittäin runsaasti.
...ja ihan yhtä olemattomin perustein, kuin tuo eilinen poisto tehtiin, olette saaneet poistatettua ne muutamat (ei edes montaa) aloitukseni aikaisemmin. Itse en edes koskaan poistoja pyydä, koska kuten nytkin näemme Semperin kohdalla, hedelmien on hyvä antaa näkyä kaikkinensa. Ne kertovat, mitä ihmisen sisällä on. Semperin sisältä on tullut ulos paljon valhetta ja muuta saastaa, joita tuon esille tässäkin keskusteluketjussa, mm. viestissäni _greeeeen 23.4.2013 12:44.
(Luuk. 6:43-45)
- _greeeeen
Semper, osoitapa alla olevasta tekstistä yksikin herja tai valhe (siinä on poistatetun aloitukseni teksti kokonaisuudessaan) ->
Olen tuonut esille sen, miten Semper vääristelee Kalamos'n kirjoituksia, ja väheksyy, ivaa ja pilkkaa tätä monin eri tavoin. Nyt kun olen sanonut sinulle, Tähkäpää, että Kristuksen seuraaja EI voi ryhtyä kehumaan ihmistä, jonka tietää loukkaavan ja haavoittavan toisia ihmisiä (jota siis olet alkanut tekemään), toteat minulle ykskantaan näin:
>>Ja me olemme Semperin kanssa asiamme sopineet, joten älä enää sekaannu
meidän väleihimme!
Jos olemme toisillemme anteeksiantaneet ja sopineet ja Jumalakin on meille anteeksi antanut, miksi ongit ja pilkit niillä vesillä, joissa pilkkiminen on kielletty?- _greeeeen
Semper ja Jonah, näyttäkää nyt yllä olevasta viestistäni ne väitetyt herjani. Missä kohtaa herjaan jotakin? Lainatkaa kyseiset kohdat.
- _greeeeen
_greeeeen kirjoitti:
Semper ja Jonah, näyttäkää nyt yllä olevasta viestistäni ne väitetyt herjani. Missä kohtaa herjaan jotakin? Lainatkaa kyseiset kohdat.
Näyttäkääpä, Semper ja Jonah, nyt vain ne väittämänne herjat tuosta yllä olevasta tekstistäni. Onnistuuko?!
- Kitooooooos!!!
Sovittaisiinko että asianosaiset käyttäisivät jatkossa tätä ketjua toistensa ruotimiseen, kun eivät kerran voi sappeaan hillitä, niin ei menisi muut ketjut sitten pilalle. Muissa keskusteltaisiin asiasta, ja kun tuntuu että on pakko kommentoida henkilöä, siirtyisitte sitten tänne.
- _greeeeen
Tässä alle kopioimani linkin takana olevassa keskusteluketjussa on nyt käsittelyssä eräs Semperin väittämä Kalamos'ista. Kalamos pyytää siellä Semperiä taas kerran antamaan linkit viesteihin, joissa Kalamos sanoo Semperin väittämällä tavalla, ja nyt näemme kohta tuloksen... ->
Semperin väite:
>>Jaikal (ja kalamos ja monet muut)
houkuttelevat pysymään lavealla tiellä ja synnin orjana.
Se opetus ei ole Jumalasta, jolle meidän on tehtävä tili.- _greeeeen
Pieni tarkennus:
Kalamos pyytää siellä Semperiä taas kerran antamaan linkit viesteihin, joissa Kalamos OPETTAA Semperin väittämällä tavalla, ja nyt näemme kohta tuloksen... - _greeeeen
Laitanpa vielä linkin suoraan aloitukseen, joka sisältää Semperin käsittelyssä olevan väittämän ->
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11284390 - _greeeeen
_greeeeen kirjoitti:
Laitanpa vielä linkin suoraan aloitukseen, joka sisältää Semperin käsittelyssä olevan väittämän ->
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11284390Kuten näemme, Semper ei taaskaan pystynyt osoittamaan sanojaan todeksi, vaan jatkaa (tuolla linkin takana olevassa keskustelussa) sen tekemisen sijasta yhä vain näiden valikoimiensa henkilöiden valheellista ruotimista.
- ystävällinen neuvo
_greeeeen kirjoitti:
Kuten näemme, Semper ei taaskaan pystynyt osoittamaan sanojaan todeksi, vaan jatkaa (tuolla linkin takana olevassa keskustelussa) sen tekemisen sijasta yhä vain näiden valikoimiensa henkilöiden valheellista ruotimista.
Paskakasaa kun tonkii niin se haisee, lopeta jo tonkiminen.
- Riidan hedelmä on...
Paljolti nuo on lukijan tulkintoja.
Joka ei tunne Pyhän Hengen armon voimaa, lukee aina armossa=synnissä.
Siinä olisi tulkitsijan itsensä tehtävä parannus.
Joka taas ei tunne Pyhyyttä, tulkitsee aina pyhitys=lakihenkisyys.
Ja siinä on sen tulkitsijan tehtävä parannus.
Meille on annettu koko evankeliumi. Armossa on kaikki, myös pyhitys.
Joka näistä riitelee, ei elä armossa EIKÄ pyhityksessä. - Hound Dog
RAKKAUDESTA SE HEVONENKIN POTKII - HUOMENNA VIEDÄÄN PUSSAUSKOPPIIN!
- ? ? ?
Olen myös pohtinut, liekö tämä green semperin ex-vaimo?
No ei takuulla ole. Kaikkea sitä ihmiset pohtivatkin.
Pohdi vaikka Raamatun sanomaa aikasi kuluksi.
Nimimerkki G'rrrrn on riittävän julkea tullakseen tähänkin avaukseen tuttuine vatvomisineen joistakin olleista ja menneistä keskusteluista.
Pari asiaa tiedoksi:
1) minun ja G'rrrrn välillä EI ole mitään riitaa, en mahda mitään sille, että joku hermonsa menettänyt raasu jahtaa minua päivät päästään.
2) kuten Jonah jo totesi: G'rrrrn EI ole minulle sukua, ei vaimo eikä mikään muukaan, en tunne tuota ihmisrukkaa, auttaa toki haluaisin.
Aiheetta enempään, tältä osin.- _greeeeen
Et pääse, Semper, yhtään mihinkään siitä, että lukuisat valheesi on tuotu julki! Ei siinä minun ruotimiseni auta.
- Pysykää täällä
Kiitooos!!: "Sovittaisiinko että asianosaiset käyttäisivät jatkossa tätä ketjua toistensa ruotimiseen, kun eivät kerran voi sappeaan hillitä, niin ei menisi muut ketjut sitten pilalle. Muissa keskusteltaisiin asiasta, ja kun tuntuu että on pakko kommentoida henkilöä, siirtyisitte sitten tänne."
Muistan, kun eräs arvostamani Raamatun opettaja ja julistaja sanoi kerran jotain, johon minun oli tuolloin vielä vaikea uskoa: Kristittyjen välillä on usein vihaa, jonka kuka tahansa ulkopuolinenkin kokee per-ke-leelliseksi".
Nämä ketjut todistavat omalta osaltaan tuon julistajan toteamuksen oikeaksi. Viittasin alussa kommenttiin, johon toivoisin tässä ketjussa toisiaan solvaavien nöyrtyvän - purkakaa sappeanne tässä ketjussa. Olkaa hyvä ja pysykää täällä.
P.S. Raamatun mukaan on kuitenkin niin, että harhaopit on paljastettava, eikä valheveljille saa antaa seurakunnissa ja kristillisissä yhteisöissä valtaa. Uskovia on varoitettava petollisista, väärää evankeliumia tuovista julistajista, jotka puhuvat kauniisti, mutta suosivat ja elävät omassa elämässään synnissä ja sydämensä kovuudessa. Jos joku haluaa jotakin oikaista tai tarkentaa toisen tilannetta, sen voisi tehdä rakkaudellisesti ja varoen. Jumalan Sanan totuudellinen esille tuominen on lopulta se ainoa, joka voi murtaa synnintekijän kivisydämen - ei jatkuva herjauksilla pommittaminen. Kirjoitat: >>Jos joku haluaa jotakin oikaista tai tarkentaa toisen tilannetta, sen voisi tehdä rakkaudellisesti ja varoen.>Vaikuttaa siltä, että varsin varhain Jerusalemissa toimi kaksi kristillistä seurakuntaa: "heprealaiset" ja "hellenistit" (vrt. Ap.t. 6:1-7). Heprealaiset puhuivat arameaa ja pitäytyivät edelleen juutalaiseen elämäntapaan, mm. osallistumalla temppelikulttiin ja synagogajumalanpalveluksiin. Sen sijaan hellenistit, jotka koostuivat kreikkaa puhuvista, Jerusalemiin muuttaneista diasporajuutalaisista, suhtautuivat kriittisesti temppeliin eivätkä noudattaneet juutalaisia puhtaussäädöksiä. Ryhmien välillä ilmeni erimielisyyksiä. Hellenistit suhtautuivat myötämielisesti ei-juutalaisiin (eli pakanoihin) ja julistivat evankeliumia myös heidän keskuudessaan. Pakanat hyväksyttiin Jeesuksen seuraajiksi pelkän kasteen perusteella - heidän ei siis tarvinnut tulla samalla juutalaisiksi. Ilman leviämistä pakanoiden keskuuteen kristinusko ei olisi voinut kehittyä maailmanuskonnoksi.
- _greeeeen
Semper, esimerkiksi tuosta yltä, tämän keskusteluketjun viestistäni _greeeeen
23.4.2013 12:44 voi lukea sitä 'rakkauttasi' lähimmäisiämme kohtaan. Totuudesta ei kirjoituksissasi ole usein tietoakaan, kuten mm. tämä linkin takaa löytyvä keskusteluketju osoittaa:
- Lahjaksi
ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
1. Kor. 4:7
Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?
Ef. 5:2
ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi".
Ilm. 21:6
Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
Ilm. 22:17
Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi. - toivooilmaa
menist hyvä greeni hakemaan jotain apuaa vaivaasi niin täälläkin saisimme sillä aikaa vähän hengähtää !
jooko. Semperin linjan ydin on kovuus. Hän ei tunne sanaa "sääli" tai "inhimillisyys".
Jos hän olisi työnjohtaja hänen sanansa olisii laki ja vastaansanoja irtisanottaisiin välittömästi.
Hän perustelee näkemystään raamatulla. Sieltä kyllä löytyy linjaa kovuudelle. Uskon sisältö lähtee jo periaatteesta "sinä tai minä".
Uskovan ei silti tarvitsisi olla kova. Hänen tulisi olla humanisti ja ajattelija. Greeen taas edustaa höyhenuskovaa, ihmisläheistä ajattelua. Ja törmäys Semperiin on väistämätön.
Luulen, että jaikal lähti palstalta semperiläisten ahdasmielisten takia. Jaikal yritti ajatella ja hakea yleistä hyvää. Kehittipä hän mitä soopaa hyvänsä hänen etunsa oli yrittää pohtia syntyjä syviä.
Jaikalin ja Greeenin linja ei sovi "joko tai" oikeaoppisille. Mutta....sanoisin, maailma ei ole mustan ja valkean temmellyskenttä. ihmiselämä on paljon monimutkaisempi.Erehdyt suopursukka, kovuus ei ole minun viestieni ytimessä.
Minun sydämessäni ja ytimessäni on rakkaus Totuuteen.
Jos se sinusta vaikuttaa kovuudelta, niin onhan se valitettavaa.
Armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta, Joh.1:17.
Me tarvitsemme totuutta, totuus Kristuksessa meidät pelastaa.
Mutta me tarvitsemme myös armoa, jopa armoa armon päälle.
"Yleinen hyvä" tai "ihmisläheinen humanismi" EIVÄT pelasta.
Meidät pelastaa VAIN armo ja totuus Kristuksessa Jeesuksessa.- totuuson
Semper.Fidelis kirjoitti:
Erehdyt suopursukka, kovuus ei ole minun viestieni ytimessä.
Minun sydämessäni ja ytimessäni on rakkaus Totuuteen.
Jos se sinusta vaikuttaa kovuudelta, niin onhan se valitettavaa.
Armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta, Joh.1:17.
Me tarvitsemme totuutta, totuus Kristuksessa meidät pelastaa.
Mutta me tarvitsemme myös armoa, jopa armoa armon päälle.
"Yleinen hyvä" tai "ihmisläheinen humanismi" EIVÄT pelasta.
Meidät pelastaa VAIN armo ja totuus Kristuksessa Jeesuksessa.Valheillasi ei ole mitään yhteistä totuuden kanssa semperi.
- -H-
totuuson kirjoitti:
Valheillasi ei ole mitään yhteistä totuuden kanssa semperi.
Ei greeen edusta sen enempää sääliä ja inhimillisyyttä, kuin Semperikään.
Greeenin sääli ja inhimillisyys on voimassa vain joitakin kirjoittajia kohtaan,
eikä se ole näkyvissä silloin, kun greeen itse tai asiastakyse ja tavallinen polkevat muita jalkoihinsa. Tämä on se syy miksi greeenin sääliin ja inhimillisyyteen ei voi luottaa koska se ei ole puolueetonta. - _greeeeen
Olet melkoisen tarkkanäköinen, Suopursukka. :)
- _greeeeen
-H- kirjoitti:
Ei greeen edusta sen enempää sääliä ja inhimillisyyttä, kuin Semperikään.
Greeenin sääli ja inhimillisyys on voimassa vain joitakin kirjoittajia kohtaan,
eikä se ole näkyvissä silloin, kun greeen itse tai asiastakyse ja tavallinen polkevat muita jalkoihinsa. Tämä on se syy miksi greeenin sääliin ja inhimillisyyteen ei voi luottaa koska se ei ole puolueetonta.Näytä, missä poljen jotakin jalkoihini!
- Olen ymmärtänyt
että Semperin tarkoitus on herättää uskovia ymmärtämään, että usko ei ole vain uskoa, vaan siihen sisältyy muutakin - mikä on nähtävissä hänen kirjoituksistaan,
jos niihin joku perehtyy tarkemmin.
Uskosta voi tulla aikaamyöten sellaista uskomista, että luotetaan siihen, että se riittää, että olemme jo pelastuneita, teemme mitätahansa tai olemme tekemättä.
Tuollainen ajatus ei saa aikaan innokkuutta Jumalan valtakunnan työn hyväksi..
en taida olla varmaan väärässä, jos sanon, että palstalla istuu päivittäin ja aamustailtaan henkilöitä, jotka julistavat toisille omaa uskoaan, huolehtimatta omasta hengellisestä elämästään..onhan se helpompaa ja tuo tunteen omasta tärkeydestä, mutta onko se Jumalan mielenmukaista..jos nyt ajatellaan Greeniäkin, joka kirjoittaa jokaiseen ketjuun vain ja ainoastaan Semperistä..?- _greeeeen
Pitäisiköhän taas tuoda näytille muutama sanamuoto, jolla 'Semper herättelee' uskovia...
#"Yleinen hyvä" tai "ihmisläheinen humanismi" EIVÄT pelasta.#
Kyllä pelastavat. Noiden ajattelu ja toiminta niiden puolesta tekee ihmisestä ihmisen.
Ilman noita ihmisestä tulee toisista piittaamaton umpiluu.- Ei pelasta ei
Suopursukka ei ymmärtänyt, mitä Semper pelastumisella tarkoitti?
Usko Jeesukseen pelastaa ihmisen ikuiselta kärsimykseltä. Ilman uskoa Jeesukseen ihminen joutuu lopullisesti eroon Rakkauden Jumalasta ja menettää ikuisen elämän,
"Ilman uskoa Jeesukseen ihminen joutuu lopullisesti eroon Rakkauden Jumalasta......."
Juuri tässä on vihan siemen. Siteerauksen muotilu on nätisti sliipattu mautta käänteisesti sanottuna se on hirmuinen.
Ihmisen pitää eläessään olla eloista, valoinen ja täynää tulevaisuuden uskoa. Näteillä sanoilla silattu toisten kärsimys.....mitä ihmisyyttä siinä on! Ei siinä auta, että emme toivo toiselle pahaa, kun uskon sisältö tuottaa kuitenkin itsensä pelastumiseen uskovalle kieron maailmankuvan toisiin nähden.
Siteerauksen sisältö on palstallakin keskeinen elementti toisten solvaamiselle, sanoilla kikkailemiselle, itsensä korottamiselle ja kaikelle muulle kielteiselle.
Palstallla.on monia kovia heppuja, jotka "pelastuksen" varjolla lyövät toisia uskovia....lyövät ei-ruumiillisesti mutta sitäkin enemmän sisimpään.
On elettävä siis itse hyvin ja toivottava toisille samaa ja silloin rakkaus toteutuu.- totuus vapauttaa
SP osuu jälleen inhimillisen humanismin ulkopuolelle jäävän antikristillisyyden määrittelyssä ytimeen.
Kuinka moni kristitty on saatana'n palvoja todellisuudessa, tässä jokaisella itsetutkiskelun paikka!
Miten on, Semper.Fidelis, omalla kohdallasi Raamatun antamien sääntöjen kanssa. Noudatatko niitä?
Johannes 17
1 'Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi:
"I s ä, - hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat - s i n u t,
j o k a - y k s i n - o l e t - t o t i n e n - J u m a l a, - ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.'
Johannes 5
30 "E n - m i n ä - i t s e s t ä n i - v o i - m i t ä ä n - t e h d ä. - Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
1. kirje Timoteukselle 1
4 "eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin."
1. Korinttolaiskirje 4
6 'Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: - "E i - y l i - s e n, - m i k ä -
k i r j o i t e t t u - o n", - ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle t o i s t a - v a s t a a n.'
Olen huomannut että kiistat ja erimielisyydet palstalla johtuvat suurimmalta osalta juuri noista kirjoitusten yli menevistä perättömistä väitteistä ja ihmisten mielipiteistä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!2333335Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa162799Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi4511590Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1231441Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2161371- 1161370
Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa5501351- 1131265
- 46994
- 66974