Perintöosa

Raamattu puhuu aivan eri asioista, kun se puhuu seuraavista:

1) PERINTÖ
2) PALKINTO

PERINTÖ (kleronomia = jako-osa) tulee lapseuden tähden.
Jumalan lapsina me olemme perillisiä.
Tuon perinnön vakuutena/panttina/sinettinä
on Jumalan lapsissa asuva Pyhä Henki.

Jeesuksen saavuttaman voiton tähden,
me voimme vapaasti kääntyä pimeydestä valkeuteen
eli saatanan vallasta Jumalan tykö. Näin Jeesus sanoi Saulukselle.
Ja jatkoi lupauksella, että uskomalla Jeesukseen,
me saamme synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.

Kun luemme Ilmestyskirjasta Jeesuksen Sanat:
”Joka voittaa, on tämän perivä”,
niin tuossa on kysymys pelastumisesta.
Siis kysymyksessä on ilmaisu, joka perustuu heprean verbiin
jasa = pelastaa. Tuosta verbistä tulee sana Jeesus eli Pelastus.
Jeesuksessa oleva on tämän perivä.

Kysymys on siitä, että Kristus on voittanut maailman,
ja siksi mekin pelastumme Kristuksessa.
Kaikki, mitä meille luvataan sanonnalla ”Joka voittaa”,
perustuu Kristuksessa olevaan Pelastukseen.
Nämä kohdat Ilmestyskirjassa eivät siis
ollenkaan ole mitään palkintoluetteloista.

PALKINTO (brabeion) ei liity mitenkään noihin lupauksiin,
vaan palkinto ja kruunu/seppele ojennetaan
urheilukilpailun voittajalle erotuomarin (brabeus) toimesta.

Kaikki Jeesuksessa Kristuksessa olevat tulevat
kerran olemaan Kristuksen palkintotuomioistuimen (bema) edessä.
Ja toiset saavat palkinnon ja kruunun. Toiset ei.
Mutta kaikki he ovat pelastettuja, ei suorituksensa tähden,
vaan yksin armosta Jeesuksen Kristuksen tähden.

12

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Kaikki Jeesuksessa Kristuksessa olevat tulevat
      kerran olemaan Kristuksen palkintotuomioistuimen (bema) edessä.
      Ja toiset saavat palkinnon ja kruunun. Toiset ei. "

      Jaa, että taivaassa on kastijako ja uskovat jaetaan kahteen kastiin, hyviin ja huonoihin?

      • Jortikan Kimmo vaan

        >>Jaa, että taivaassa on kastijako ja uskovat jaetaan kahteen kastiin, hyviin ja huonoihin?


      • Jortikan Kimmo vaan kirjoitti:

        >>Jaa, että taivaassa on kastijako ja uskovat jaetaan kahteen kastiin, hyviin ja huonoihin?

        Niinpä.
        Kalamokselle ei näytä kuitenkaan riittävän se, että saa päättää itse taivaspaikastaan Jumalan sijasta, vaan lisäksi hän on taivaassa myös muiden sinne päässeiden yläpuolella.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Niinpä.
        Kalamokselle ei näytä kuitenkaan riittävän se, että saa päättää itse taivaspaikastaan Jumalan sijasta, vaan lisäksi hän on taivaassa myös muiden sinne päässeiden yläpuolella.

        "Jo ennen maailman perustamista hän valitsi meidät
        Kristuksessa olemaan pyhiä ja nuhteettomia hänen edessään.
        Rakkaudessaan hän jo edeltä määräsi meidät yhteyteensä,
        omiksi lapsikseen, Jeesuksen Kristuksen kautta,
        oman hyvän tahtonsa mukaan, armonsa kirkkauden ylistykseksi.
        Tämän armon hän on lahjoittanut meille siinä Rakastetussa,
        jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta,
        rikkomusten anteeksi saaminen hänen armonsa rikkauden mukaan.
        Tätä armoa hän on antanut meille runsain määrin
        ja suonut meille kaikkea viisautta ja ymmärrystä.
        Hän on ilmoittanut meille tahtonsa salaisuuden
        siitä armotaloudesta,
        jonka hän oli suunnitellut ja nähnyt hyväksi toteuttaa aikojen täyttyessä:
        hän oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaiken,
        mitä on taivaissa ja maan päällä.
        Kristuksessa me olemme myös saaneet perintöosan,
        niin kuin meistä oli ennalta määrätty hänen suunnitelmassaan, hänen, joka vaikuttaa kaiken oman tahtonsa ja päätöksensä mukaan,
        että me, jotka olemme jo ennalta panneet toivomme Kristukseen,
        eläisimme Jumalan kirkkauden ylistykseksi.
        Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan,
        pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen,
        pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki,
        joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi." (Ef 1:4-14)

        Tuo perintöosa on sama kaikille Jumalan lapsille.
        Kalamoksellekin, joka on vain yksi ruoko lukemattomien muiden joukossa.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Niinpä.
        Kalamokselle ei näytä kuitenkaan riittävän se, että saa päättää itse taivaspaikastaan Jumalan sijasta, vaan lisäksi hän on taivaassa myös muiden sinne päässeiden yläpuolella.

        Pe.ku tietokilpailu


        Miten Jeesus ja Johannes liittyvät yhteen? Kasteasiaa ei hyväksytä.


      • pakis__ kirjoitti:

        Pe.ku tietokilpailu


        Miten Jeesus ja Johannes liittyvät yhteen? Kasteasiaa ei hyväksytä.

        Tuo oli paha pähkinä.

        Johannes ja Jeesus ei kumpikaan kertoneet ihmeteoista.


      • pakis.

      • Matt 11:4-5
        Pe.ku kirjoitti:

        Tuo oli paha pähkinä.

        Johannes ja Jeesus ei kumpikaan kertoneet ihmeteoista.

        Jeesus vastasi heille
        "Menkää ja kertokaa Johannekselle, mitä kuulette ja näette:
        Sokeat saavat näkönsä ja rammat kävelevät,
        spitaaliset puhdistuvat ja kuurot kuulevat,
        kuolleet herätetään ja köyhille julistetaan evankeliumia."



      • Tämä kommenttini osoite oli Jortikan Kimmo vaan.


    • Iloiten te silloin kiitätte Isää,
      joka on tehnyt teidät kelvollisiksi saamaan osuuden siitä perinnöstä,
      joka pyhillä on valkeudessa.
      Jumala on pelastanut meidät pimeyden vallasta
      ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan (Kol 1:12-13)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1419
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      323
      1018
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      875
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      154
      702
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      36
      699
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      40
      640
    7. 52
      561
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      114
      536
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    Aihe