Opel Astra -94 1.6 MOOTTORIVALO PALAA

Opiskelija-94

Elikkä tänään olen ajanut kyseisellä autolla aivan normaalisti kauppaan. Kun auton parkkipaikalla käynnistin, syttyi oranssi merkkivalo, jonka kotona tarkastin moottorivaloksi. Mistä mahdollisesti voisi olla kyse? Onko autolla mahdollista vielä ajaa, koska auton ohjekirjassa kehotetaan menemään suoraan korjaamolle ja välttämään autolla ajamista. Olen kuitenkin opiskelija eikä minulla ole varaa maksaa kalliita moottorivika-korjauksia.

19

4865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a(2)

      Kyllä tuolla todennäköisesti voi ainakin jonkinaikaa ajaa, tämä siis jos vikavalo palaa myös seuraavan kerran, jos vikavalo ei enää pala ei siitä kannata huolestua.

      Mutta jos valo palaa edelleen kannattaa tuo vika ainakin selvittää, lukemalla vikakoodit, sen voi tehdä mikavaan korjaamo, tai joku vähän enemmän autoista tietävä kaveri vaikka parkkipaikalla.

    • Korjailija

      Varmaan lambda-anturi vanhuuttaan kärähtäny. Korvike lambdan saa alle 30
      ekee, vaihto on aika helppo.
      Kannattaa laittaa kuntoon lähi aikoina niin ei vahingoita kattia.

    • tuutorin neuvo

      Ei niitä varoitusvaloja ole turhan takia sinne rakennettu. Kukaan ei voi varmasti sanoa enne kuin asia on tutkittu. Noloa olisi jos autosi hajoaisi juuri sen takia, että ajoit sillä vaikka varoitettiin. Ei opiskelijalla ole varaa olla tyhmä??

    • 462477373734

      Mahdotonta sanoa mikä vikana jos ei ole mitään erityisiä käyntihäiriöitä. Yllä mainittu lambda on vain yksi monesta mahdollisuudesta (jos Opelissa ei ole lambdalle erillistä varoitusvaloa).

      Jos ei itse osaa lukea vikakoodeja niin voi ainakin koittaa irottaa akun vähintään minuutiksi jotta vikakoodit nollaantuvat. Tällöin vikavalo voi sammua jos se on alkanut palaamaan jostain tilapäisestä häiriöstä.