Hyppään lopullisesti pois kumppaninetsintäpelistä

Päätöksentekijä

Olen viime aikoina lueskellut paljon artikkeleita feminismistä, nykymiehen asemasta, naisten muuttumisesta, naisten vaatimuksista miehiä kohtaan, naisten kyvyttömyydestä ymmärtää miehiä, naisten todellisista motiiveista miesten suhteen jne. jne.

Johtopäätös: Istun nojatuoliini, otan mukavan asennon, avaan vuosikerta viinin ja hyppään ulos loputtomasta pelistä, jota myös kumppanin etsinnäksi kutsutaan. Keskityn elämääni täysillä ja jätän sosiaaliset, egoistiset pelit niille, jotka niitä haluavat pelailla. AAAAAHHHHHHHHHHHH!!!!! Kylläpä tuntuu rennolta jo näin välittömästi päätöksen tekemisen jälkeen. Ihana vapaus.

54

912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 34567890

      MGTOW...tervetuloa joukkoon.

      • atm:stä mgtowiin?

        Googlasin tämän, ihan mielenkiintoista juttua löytyy.


    • Ihan uteliaisuudesta kysyn, että saavuttaako ihminen noin yleisemminkin onnen luovuttamalla?

      • Uteliaisuudesta vast

        Buddhan oppien mukaan niin pitäisi käydä.

        Se on aika suosittu uskonto.


      • Do it yourself

        Sehän selviää vain itse kokeilemalla.


      • 15+11 ei ole 26

        Fakiiri löysi onnensa nostamalla kätensä pystyyn loppuelämäkseen. Miksei sama toimisi myös sinulle?


      • Hoops for fools

        Kyllä. Tarkennan. Kun ymmärtää, että mitä enemmän hyppii rinkuloiden läpi, sitä enemmän niitä ladotaan eteen, niin ymmärtää että ainut keino voittaa peli on olla pelaamatta sitä.

        Onnellisuus tulee siitä, kun kävelee tyynenä ulos siitä pienestä metsästä ja näkee sen puut ensimmäistä kertaa, ja kaiken muunkin mitä maailmasta löytyy.


      • con-insult

        Samalla kun luovuin omakotitalo–vaimo–jne-unelmasta, lopetin myös työnteon – ainakin oravanpyörässä. Minulla on kyllä valtavasti energiaa ja pidän työnteosta, mutta kohdistan sen omiin projekteihin. Kohtalaisen uran tehneenä, en enää nähnyt työn olevan avain unelmiin ja onnellisuuteen. Kun työelämä oli vielä hiukan sairas ja liika stressaaminen vain heikensi terveyttä, niin mitä tavoitetta kohti uurastin? En enää nähnyt perusteita työlle.


      • Ikisinkku M

        Tuossa jo Hoops for fools aika loistavasti ja ytimekkäästi asian ilmaisi, sitähän se on rinkuloiden läpi hyppimistä, aina tulee uusia rinkuloita ja hypittäjiä mitä vaan laajemmalle homma etenee. Ensin on yksi nainen joka haluaa opettaa mieleisensä temput, niiden seurauksena tulee lapsia joille myös pitää temppuilla, kenties nainen jossain vaiheessa vaihtuu ja taas tulee uusia temppuja, monenmoiseen pitää pidempään parisuhteeseen antautuneen miehen venyä, mukavampaa on tosiaankin kävellä metsästä ulos ja vaivihkaa seurailla kun muut temppuilee, kuulee sen linnulaulunkin paremmin kun tyynenä vain seurailee tilannetta ja muiden temppuilua.

        Eikä se ole edes luovuttamista välttämättä, ainahan sitä voi jonkun pienen tempun malliksi heittää jos tulee sellainen hypittäjä vastaan mikä miellyttää eikä rinkuloita ole loputtomiin näköpiirissä. Palkinnot on parhaita siinä alussa kun kouluttaja ei vaadi vielä liikoja ja tulee onnistumisia, mitä edemmäksi mennään palkkioiden määrä ja laatu pienenee kun oletetaan sinun osaavan jo, ajatellaan että pelkkä kiitos riittää eikä kohta enää sekään kun sinun pitäisi jo luonnostaan toimia koulutuksen mukaan,ainoastaan haukut saat jos vähänkään koetet rimpuilla oman mielesi mukaan.


      • JKNfjkewfknweff

        Jos saat syövän etkö halua eroon siitä?

        Luopumalla turhasta ja vahingollisesta palvelee todellakin omaa onneaan, jos on vaateliaan sekopää-naisen kanssa siinä vain satuttaa itseään ja elämäänsä.

        Samoin liiallinen hedelmätön pyrkiminen tekee onnettomaksi, tällöin tuon toimintatavan muokkaaminen - pyrkimisen lopettaminen - on johdonmukainen ja jopa täysin luonnollinen ja inhimillinen lopputulos joka vähentää koettua ahdistusta.

        Minä en suosittele yhdellekään ihmiselle hänen etujensa vastaisen toiminnan jatkamista. Jos esim. hyvään parisuhteeseen haluava alkaa kieroutua ja turhautua siksi että kohtaa jatkuvasti paskaa ja vastoinkäymisiä vastakkaiselta sukupuolelta, niin silloin ei ole mitään syytä kehoittaa jatkamaan turhautumista ja kieroutumista - siinä vain traumatisoituu enemmän ja siitä seuraukset eivät ole hyviä. Silloin on parempi lopettaa ja heittäytyä miettimään onko elämässä muutakin - elää vain.

        Samasta syystä sadattuhannet ihmiset ovat valinneet köyhän elämän sensijaan että pyrkisivät työmarkkinoille, he eivät ole saaneet hyviä kokemuksia työelämästä, onnistumisia jotka kannustavat jatkmaan. Siksi he keskittyvätkin jatkossa omaan elämäänsä ja antavat maailman mennä ja kokevat että se on oikein - ja onhan se; jos työhaluisen tarpeeseen ei vastata tarpeeksi nopeasti on selvää että yhteiskunta menettää potentiaalisia työntekijöitä - kukaan ei jaksa toivoa katteetta ja vastineetta kovin kauaa- vaan sitten elämä järjestetään toisin.

        Nämä ovat niitä asioita joita ei ymmärrä hyvässä parisuhteessa oleva, koska hänellä on se elementti elämässä joka tukee hyvän parisuhteen toteutumista - se hyvän parisuhteen toinen puolisko. Se toinen hyvä puolisko ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys eikä se toteudu läheskään jokaiselle - ja mitä perseemmästä toinen sukupuoli on - sen vähäisemmäksi käyvät mahdollisuudet löytää sellainen puolisko josta on jotain oikeaa hyötyä elämänlaadulle.


      • JKNfjkewfknweff kirjoitti:

        Jos saat syövän etkö halua eroon siitä?

        Luopumalla turhasta ja vahingollisesta palvelee todellakin omaa onneaan, jos on vaateliaan sekopää-naisen kanssa siinä vain satuttaa itseään ja elämäänsä.

        Samoin liiallinen hedelmätön pyrkiminen tekee onnettomaksi, tällöin tuon toimintatavan muokkaaminen - pyrkimisen lopettaminen - on johdonmukainen ja jopa täysin luonnollinen ja inhimillinen lopputulos joka vähentää koettua ahdistusta.

        Minä en suosittele yhdellekään ihmiselle hänen etujensa vastaisen toiminnan jatkamista. Jos esim. hyvään parisuhteeseen haluava alkaa kieroutua ja turhautua siksi että kohtaa jatkuvasti paskaa ja vastoinkäymisiä vastakkaiselta sukupuolelta, niin silloin ei ole mitään syytä kehoittaa jatkamaan turhautumista ja kieroutumista - siinä vain traumatisoituu enemmän ja siitä seuraukset eivät ole hyviä. Silloin on parempi lopettaa ja heittäytyä miettimään onko elämässä muutakin - elää vain.

        Samasta syystä sadattuhannet ihmiset ovat valinneet köyhän elämän sensijaan että pyrkisivät työmarkkinoille, he eivät ole saaneet hyviä kokemuksia työelämästä, onnistumisia jotka kannustavat jatkmaan. Siksi he keskittyvätkin jatkossa omaan elämäänsä ja antavat maailman mennä ja kokevat että se on oikein - ja onhan se; jos työhaluisen tarpeeseen ei vastata tarpeeksi nopeasti on selvää että yhteiskunta menettää potentiaalisia työntekijöitä - kukaan ei jaksa toivoa katteetta ja vastineetta kovin kauaa- vaan sitten elämä järjestetään toisin.

        Nämä ovat niitä asioita joita ei ymmärrä hyvässä parisuhteessa oleva, koska hänellä on se elementti elämässä joka tukee hyvän parisuhteen toteutumista - se hyvän parisuhteen toinen puolisko. Se toinen hyvä puolisko ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys eikä se toteudu läheskään jokaiselle - ja mitä perseemmästä toinen sukupuoli on - sen vähäisemmäksi käyvät mahdollisuudet löytää sellainen puolisko josta on jotain oikeaa hyötyä elämänlaadulle.

        Saamistani vastauksista päätellen moni ajattelee eri tavalla kuin minä. Minusta elämän suola on haasteet, pyrkimys niiden toteuttamiseen ja usein lopussa odottava onnistumisen riemu. Elämä olisi tylsää, jos ei olisi haaveita eikä haasteita.

        Tosin minun haaveeni ovat sitten vissiin vaatimattomia ja helposti toteutettavia.


      • Fwekjwkjekwef
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Saamistani vastauksista päätellen moni ajattelee eri tavalla kuin minä. Minusta elämän suola on haasteet, pyrkimys niiden toteuttamiseen ja usein lopussa odottava onnistumisen riemu. Elämä olisi tylsää, jos ei olisi haaveita eikä haasteita.

        Tosin minun haaveeni ovat sitten vissiin vaatimattomia ja helposti toteutettavia.

        Jos sinulle on kehittynyt onnistumisten jatkumo niin hyvä sinulle, mutta se on sinun jatkumosi.

        Antiteesi on epäonnistumisten jatkumo, josta vapautuminen on nimenomaan "tylsä elämä ilman pettymyksiä" - oman pienen osan paarustaminen.

        Joskus olisi kivaa jos osat vaihdettaisiin, saisi jokainen uusia näköaloja ja kokemuksia.


    • muistoja elämästäni

      Pääsitkö korkkaamaan koskaan neitsyttä omistukseesi vai jäitkö AT-mieheksi?

    • Champagne*

      Hienoa, että keksit ratkaisun ongelmaasi..toivottavasti osaat nauttia pidemmän päällekin valitsemastasi ratkaisusta, onnellisen elämän salaisuushan piilee juuri siinä, että on itse elämäänsä tyytyväinen=)

    • Oikea päätös

      Olen itsekin jättäytynyt ulkopuolelle. En sitten tiedä olenko syntynyt väärään aikakauteen vai väärälle planeetalle. Perinteistä miehen ja naisen pysyvää kumppanuutta ei nykyaikana enää arvosteta. Naiset haluavat sarjasuhteita vaikka itsensä rikkoen, koska se nyt vaan on muodikasta kun tv:ssä kerran niin sanottiin.

      Kumppanuuteen kykenemättömät miehet toki ottavat tästä ilon irti. Sellaiset miehet jotka etsivät ja kaipaavat todellista naisen kumppanuutta eivätkä kaipaa sarjasuhteita jäävät sitten kokonaan ilman parisuhdetta.

      Kai se on tietyllä tavalla hyväksyttävä, ettei maailmassa ole aidon rakkauden arvoisia henkisesti itsellisiä naisia juuri lainkaan. On vain näitä kavereiden ja media mielipiteiden mukana kulkevia. Missään nimessä ei pidä tyytyä siihen, että kuhan nyt on vain joku sieluton kana.

      • ....................

        Kyllä on sellaisiakin naisia, jotka eivät halua mitään sarjasuhteita, ja osaavat ajatella itsenäisesti :) Itse olen 24 ja olen seurustellut vain nykyisen pitkäaikaisen poikaystäväni kanssa, joka myöskin arvostaa vakavia suhteita.


    • SolitaryMan1977

      Mulla sama homma. Vaikka oikeastaan minulla se meni niin, etten ikinä edes päässyt tähän kumppaninetsimishärdelliin mukaan. Mutta mitä olen kuunnellut kokemuksia, niin hyvä niin. Silti itselläni on ovi auki, jos joku kiva nainen tulisi vastaan ilman etsimistä. Se tosin on aika epätodennäköistä. Näin mennään. On se toisaalta ihan mukava, kun ei tartte ottaa paineita. Yksin on mukava elää ja suuri vapaus tehdä mitä haluaa. Kauhistuttaisi ajatus asua jonkun kanssa. ARGH! Onneksi ei tarvitse.

    • Reipas Mies

      Ilman muuta se perinteinen suomalainen parisuhde on kaksiteräinen miekka jolla on seuraamuksensa. Olemalla "normaali" mies otat muijan, avioidut hymynaamalla, vedät kunnon asuntolainan ja pian on sen velkarahalla ostetun farkku-Opelin takapenkillä babysitter. Hurraa. Sitten alkaa elämä jota Suomalaiseksi unelmaksi kutsutaan. Kilpailet kiireen kanssa missä jutussa aika loppuu nopeiten.

      Toki ennen sitä olet saavuttanut paikan pyramidissa muihin miehiin nähden jotta edes joku muija valkkaisi sinut.

      Näimpä. Jotkut miehet (nämä mölyturpaiset kellokkaat) oivaltavat jo pikkupoikina että hiukan muita potkimalla itselle saavutetaan parempi asema. Sama kierre jatkuu eläkkeelle asti, minä-minä vain vahvistuu. Juuri näistä tyypeistä tulee suosituimpia baaritähtiä.

      Mutta topicckiin. En neuvo ketään miestä jättämään kisaa koska ei halunnut treenata. Tietenkin olen kirjoittanut usein alatyyliseen sävyyn täällä miten muijan iskentä jo sinänsä Suomen P/S-kulttuurissa on vain silmänkääntötenmppua ja sirkus hupia. Paras klovni palkitaan seksiannoksella. Jos sama klovni on edes puolet sitä baari-illan show'sta naiselle SEN aamun tultua, ehkä lisenssi olla bf alkaa.

      "Tutustu minun kipinään" mitä helvettiä se käytännössä on? Väitän että tarpeeksi oikein puhuva ja tarpeeksi oiken naisen naruja nykivä mies saa jotain aina aikaan ilman sen kummempaa mystiikkaa. En epäile silmäniskuakaan että on hyviä naistenmiehiä jotka tunnistavat naisen "tarpeen" ja syöttävät tätä tunnetta.

      Nimenomaan parhaat ytmit elävät ilman velvoitteita muijasta täysillä hyödyillä, hyvä panorinki on parempi kuin mikä parisuhde vain.

      Tietysti vaihtoehtoinen parisuhde-elämä on hienoa ja uraa uurtavaa kun sen tekee laadukas mies. Lienee tarpeetonta sanoa että niissä neukkuluukuissa on tuhansia ja tuhansia at-miehiä joiden huonot pelikortit antoi tuon elämäntavan jo syntyessään lahjaksi.

    • aina yksin.

      En ole edes etsinyt kumppania ikinä koska tiedän että se on aivan turhaa. Yksin on parempi olla, ei tarvii miellyttää ketään eikä stressiä ja saa elää niin kuin haluaa. On naiset ollut kiinnostuneita mut olen sanonut heti että ei kiinnosta seurustelu.

    • Parisuhde parasta

      No on teillä ongelmat. Itse olen parisuhteessa ja hyvässä sellaisessa.
      Hyvä parisuhde ei tule itsestään tai kiukuttelemalla, sen eteen on tehtävä töitä ja mikä tarkeintä, ei voi olla minä minä asenteella koko ajan liikkeellä.
      Lapset tuli tehtyä nuorena ja nyt nelikympisenä alkaa kolmas ihana elämänvaihe.
      Ihmisen täytyy olla kypsä ja sinut itsenä kanssa, että pystyy hyvään parisuhteeseen.

      • Ehäkömiäköhä

        Niin...no mitäs sanoisit miehelle joka on 36-vuotias, eikä mitään kokemusta seurustelusta? Kyllä itse olen siihen tulokseen tullut että enää ei kannata. Eli parempi ilman, turha väkisin koittaa.


      • totta puhut
        Ehäkömiäköhä kirjoitti:

        Niin...no mitäs sanoisit miehelle joka on 36-vuotias, eikä mitään kokemusta seurustelusta? Kyllä itse olen siihen tulokseen tullut että enää ei kannata. Eli parempi ilman, turha väkisin koittaa.

        No toki jos tuohon ikään mennessä ei ole kokemusta on parempi luovuttta. Juna meni jo.


      • 17+2
        Ehäkömiäköhä kirjoitti:

        Niin...no mitäs sanoisit miehelle joka on 36-vuotias, eikä mitään kokemusta seurustelusta? Kyllä itse olen siihen tulokseen tullut että enää ei kannata. Eli parempi ilman, turha väkisin koittaa.

        En ole kirjoittaja jolta kysyit, mutta vastaan kuitenkin. No ei sitä nyt väkisin pidäkään koittaa. Teet sen mitä jaksat asian eteen tehdä, mutta epätoivo ei ole hyvä asia. Toivo on. Ja se että on 36-vuotias ei estä mitään. Jotkut löytää rakkaansa vasta vanhuksina. Kannattaa myös olla avoin ja suvaitsevainen ihmisten elämäntarinoita kohtaan jos he siitä ovat oppineet mitä elämältä haluavat. Yleensä käy niin että opitaan kantapään kautta mutta sen jälkeen ollaankin kahta vahvempia ja tiedetään varmemmin mitä halutaan. Harvoin löytää ihan nuorista ihmisistä sellaisia jotka tietävät oman minuutensa ja sen mitä tulevaisuudeltaan haluavat. Se, että sinulla ei ole mitään kokemusta seurustelusta ei estä suhdetta jos vain olet kypsä ajatuksiltasi ja osaat vielä ajatella jakavasi elämäsi jonkun kanssa, ne hyvät ja vaikeat ajat. Se miksi moni haluaa että kokemusta löytyy johtuu siitä ettei kumpikaan oleta suhteen olevan vain ruusuilla tanssimista ja ymmärretään suhteen realiteetit. Näytä että sinulla on nämä taidot vaikkakaan ei kokemusta niin ei haittaa mitään jos ei ole seurustellut.

        Käytännön vinkkejä on vaikeampi keksiä, mutta tässä muutamia... hymyile ihmisille vaikka aina ei hymyä tulisikaan takaisin ja ole kiinnostunut heistä, käy sellaisessa harrastuksessa mistä voi löytää samanhenkistä seuraa (Hän ei ole pakosti juuri siellä, mutta sieltä löytyneen ystävän kautta voi olla), sinkkuillat, treffipalstat, ole avoin ja anna itsestäsi muille niin muutkin helpommin avautuvat sinulle. Avautumisessa on kyse myös siitä että ilmaisee mistä tykkää ja mitä elämältään haluaa, samalla voi löytää yhteisiä mielenkiinnonkohteita. Jos toinen on persoonattoman oloinen niin vaikea on ihastua "ei mihinkään". Ilmaise elämänarvojasi ja ajatuksiasi ja kuuntele tarkoin muiden ja tartu yhteisiin tekiöihin. Sitten on nämä baarit (valitse sen näköinen tai oloinen joka ei bilehileelle näytä. Kumppanin löytyminen baarista on epätodennäköistä mutta silti niin on joillekkin tapahtunut), laajenna ystäväpiiriäsi, osallistu mukaan kaikkeen kiinnostavaan esim. tapahtumiin paikkakunnallasi, järjestöihin jne. Näytä myös ulospäin hyvällä tavalla että olet kiinnostunut löytämään elämäsi rakkaan(mutta älä uhriudu). Ei ole mikään häpeä sitä näyttää että haluaa rakkaan.. näin ainakin vältytään siltä että joku menee vain ohitse siksi että ei ikinä tiennyt sinun etsivän sitä elämänkumppania. Kaikki kun eivät tosiaankaan etsi.

        Ehkä jaksoit lukea näinkin pitkän tekstin. Toivottavasti siitä on apua jos enää haluat löytää jonkun vierellesi. Minä löysin omani treffipalstan kautta ja lähemmäksi 30-vuotiaana.Minulle kun oli ehtinyt muodostua selkeä kuva mitä tulevaisudeltani, elämältäni ja kumppaniltani haluan. Kantapään kautta kylläkin ja monien pettymysten, mutta ilman sitä saattaisin etsiä vieläkin ymmärtämättä mitä oikeasti haluan. Kaiken lisäksi olin treffipalstalla 3 vuotta ja vasta sitten se oikea tuli kohdalle. Kannatti jaksaa odottaa tietenkin siinä samalla elämästä nauttien :) Ja sukulaisissani ja tuttavissani on ihmisiä jotka ovat löytäneet toisensa n.45-vuotiaina ja ovat nyt sitten naimisissa olleet pidemmän aikaa.


      • Ehäkömiäköhä2
        17+2 kirjoitti:

        En ole kirjoittaja jolta kysyit, mutta vastaan kuitenkin. No ei sitä nyt väkisin pidäkään koittaa. Teet sen mitä jaksat asian eteen tehdä, mutta epätoivo ei ole hyvä asia. Toivo on. Ja se että on 36-vuotias ei estä mitään. Jotkut löytää rakkaansa vasta vanhuksina. Kannattaa myös olla avoin ja suvaitsevainen ihmisten elämäntarinoita kohtaan jos he siitä ovat oppineet mitä elämältä haluavat. Yleensä käy niin että opitaan kantapään kautta mutta sen jälkeen ollaankin kahta vahvempia ja tiedetään varmemmin mitä halutaan. Harvoin löytää ihan nuorista ihmisistä sellaisia jotka tietävät oman minuutensa ja sen mitä tulevaisuudeltaan haluavat. Se, että sinulla ei ole mitään kokemusta seurustelusta ei estä suhdetta jos vain olet kypsä ajatuksiltasi ja osaat vielä ajatella jakavasi elämäsi jonkun kanssa, ne hyvät ja vaikeat ajat. Se miksi moni haluaa että kokemusta löytyy johtuu siitä ettei kumpikaan oleta suhteen olevan vain ruusuilla tanssimista ja ymmärretään suhteen realiteetit. Näytä että sinulla on nämä taidot vaikkakaan ei kokemusta niin ei haittaa mitään jos ei ole seurustellut.

        Käytännön vinkkejä on vaikeampi keksiä, mutta tässä muutamia... hymyile ihmisille vaikka aina ei hymyä tulisikaan takaisin ja ole kiinnostunut heistä, käy sellaisessa harrastuksessa mistä voi löytää samanhenkistä seuraa (Hän ei ole pakosti juuri siellä, mutta sieltä löytyneen ystävän kautta voi olla), sinkkuillat, treffipalstat, ole avoin ja anna itsestäsi muille niin muutkin helpommin avautuvat sinulle. Avautumisessa on kyse myös siitä että ilmaisee mistä tykkää ja mitä elämältään haluaa, samalla voi löytää yhteisiä mielenkiinnonkohteita. Jos toinen on persoonattoman oloinen niin vaikea on ihastua "ei mihinkään". Ilmaise elämänarvojasi ja ajatuksiasi ja kuuntele tarkoin muiden ja tartu yhteisiin tekiöihin. Sitten on nämä baarit (valitse sen näköinen tai oloinen joka ei bilehileelle näytä. Kumppanin löytyminen baarista on epätodennäköistä mutta silti niin on joillekkin tapahtunut), laajenna ystäväpiiriäsi, osallistu mukaan kaikkeen kiinnostavaan esim. tapahtumiin paikkakunnallasi, järjestöihin jne. Näytä myös ulospäin hyvällä tavalla että olet kiinnostunut löytämään elämäsi rakkaan(mutta älä uhriudu). Ei ole mikään häpeä sitä näyttää että haluaa rakkaan.. näin ainakin vältytään siltä että joku menee vain ohitse siksi että ei ikinä tiennyt sinun etsivän sitä elämänkumppania. Kaikki kun eivät tosiaankaan etsi.

        Ehkä jaksoit lukea näinkin pitkän tekstin. Toivottavasti siitä on apua jos enää haluat löytää jonkun vierellesi. Minä löysin omani treffipalstan kautta ja lähemmäksi 30-vuotiaana.Minulle kun oli ehtinyt muodostua selkeä kuva mitä tulevaisudeltani, elämältäni ja kumppaniltani haluan. Kantapään kautta kylläkin ja monien pettymysten, mutta ilman sitä saattaisin etsiä vieläkin ymmärtämättä mitä oikeasti haluan. Kaiken lisäksi olin treffipalstalla 3 vuotta ja vasta sitten se oikea tuli kohdalle. Kannatti jaksaa odottaa tietenkin siinä samalla elämästä nauttien :) Ja sukulaisissani ja tuttavissani on ihmisiä jotka ovat löytäneet toisensa n.45-vuotiaina ja ovat nyt sitten naimisissa olleet pidemmän aikaa.

        Kiitoksia mukavista neuvoista. Tuon deitti puolen jo kokeilin ja siellä erityisesti se seinä vastaan nousikin kun ilmoitin rehellisesti kokemattomuuteni. Harrastuksia on, mutta yksilölajeja. Kielikurssit ym. kokeiltu. Työni on yksinäistä, ainut työkaveri on oma veli. Matkusteltu on lähellä ja kaukana. Baarit on mulle turhia, kun en juo ja liian ujo olen naisia lähestymään. Kyllä se niin syvät jäljet on jättänyt kun ei koskaan ikinä yksikään nainen ole kiinnostusta osoittanut, jotain perus inhimillistä on jäänyt kokematta. Nykyisin olen töissä 6,5 päivää viikossa ja lopun ajan juoksen ja nukun.


      • aikanaan nämäkin !!!
        17+2 kirjoitti:

        En ole kirjoittaja jolta kysyit, mutta vastaan kuitenkin. No ei sitä nyt väkisin pidäkään koittaa. Teet sen mitä jaksat asian eteen tehdä, mutta epätoivo ei ole hyvä asia. Toivo on. Ja se että on 36-vuotias ei estä mitään. Jotkut löytää rakkaansa vasta vanhuksina. Kannattaa myös olla avoin ja suvaitsevainen ihmisten elämäntarinoita kohtaan jos he siitä ovat oppineet mitä elämältä haluavat. Yleensä käy niin että opitaan kantapään kautta mutta sen jälkeen ollaankin kahta vahvempia ja tiedetään varmemmin mitä halutaan. Harvoin löytää ihan nuorista ihmisistä sellaisia jotka tietävät oman minuutensa ja sen mitä tulevaisuudeltaan haluavat. Se, että sinulla ei ole mitään kokemusta seurustelusta ei estä suhdetta jos vain olet kypsä ajatuksiltasi ja osaat vielä ajatella jakavasi elämäsi jonkun kanssa, ne hyvät ja vaikeat ajat. Se miksi moni haluaa että kokemusta löytyy johtuu siitä ettei kumpikaan oleta suhteen olevan vain ruusuilla tanssimista ja ymmärretään suhteen realiteetit. Näytä että sinulla on nämä taidot vaikkakaan ei kokemusta niin ei haittaa mitään jos ei ole seurustellut.

        Käytännön vinkkejä on vaikeampi keksiä, mutta tässä muutamia... hymyile ihmisille vaikka aina ei hymyä tulisikaan takaisin ja ole kiinnostunut heistä, käy sellaisessa harrastuksessa mistä voi löytää samanhenkistä seuraa (Hän ei ole pakosti juuri siellä, mutta sieltä löytyneen ystävän kautta voi olla), sinkkuillat, treffipalstat, ole avoin ja anna itsestäsi muille niin muutkin helpommin avautuvat sinulle. Avautumisessa on kyse myös siitä että ilmaisee mistä tykkää ja mitä elämältään haluaa, samalla voi löytää yhteisiä mielenkiinnonkohteita. Jos toinen on persoonattoman oloinen niin vaikea on ihastua "ei mihinkään". Ilmaise elämänarvojasi ja ajatuksiasi ja kuuntele tarkoin muiden ja tartu yhteisiin tekiöihin. Sitten on nämä baarit (valitse sen näköinen tai oloinen joka ei bilehileelle näytä. Kumppanin löytyminen baarista on epätodennäköistä mutta silti niin on joillekkin tapahtunut), laajenna ystäväpiiriäsi, osallistu mukaan kaikkeen kiinnostavaan esim. tapahtumiin paikkakunnallasi, järjestöihin jne. Näytä myös ulospäin hyvällä tavalla että olet kiinnostunut löytämään elämäsi rakkaan(mutta älä uhriudu). Ei ole mikään häpeä sitä näyttää että haluaa rakkaan.. näin ainakin vältytään siltä että joku menee vain ohitse siksi että ei ikinä tiennyt sinun etsivän sitä elämänkumppania. Kaikki kun eivät tosiaankaan etsi.

        Ehkä jaksoit lukea näinkin pitkän tekstin. Toivottavasti siitä on apua jos enää haluat löytää jonkun vierellesi. Minä löysin omani treffipalstan kautta ja lähemmäksi 30-vuotiaana.Minulle kun oli ehtinyt muodostua selkeä kuva mitä tulevaisudeltani, elämältäni ja kumppaniltani haluan. Kantapään kautta kylläkin ja monien pettymysten, mutta ilman sitä saattaisin etsiä vieläkin ymmärtämättä mitä oikeasti haluan. Kaiken lisäksi olin treffipalstalla 3 vuotta ja vasta sitten se oikea tuli kohdalle. Kannatti jaksaa odottaa tietenkin siinä samalla elämästä nauttien :) Ja sukulaisissani ja tuttavissani on ihmisiä jotka ovat löytäneet toisensa n.45-vuotiaina ja ovat nyt sitten naimisissa olleet pidemmän aikaa.

        "Ja se että on 36-vuotias ei estä mitään. Jotkut löytää rakkaansa vasta vanhuksina."

        Just joo. Mutta tässä kaiketi miehet tarkoitettavatkin sellaista n.s. elämänsä naisen löytämistä ja saamista, siis naisen josta vielä varsinaisesti naiseksikin olisi, ja jonka kanssa edes periaatteessa olisi vielä lapsiaklin mahdollisuus hankkia.
        Lisäksi totean tähän vielä, että ei kait joku ikisinkkumies voi löytää paljon mitään muutakaan yhteistä jo vanhempien naisten kanssa joita kyllä paljon vapaana on kun yt-miehet vaihtavat heitä nuorempaan ja kauneempaan perustellessaan uusperheitään tai ottavat uusia panorinkeihinsä. Ja kun ei siis juuri mitään yhteistä voi elämänkokemuksien pohjaltakaan olla ikisinkkumiehellä tällaisten naisten kanssa(eikä heistä siis enää n.s elämänsä naiseksi ole) niin todennäköisesti siinä on tällaisten kanssa jo lähtökohtaisesti turn-off fiilikset vähän molemminpuolisetkin. Onhan sitä vaikika mummoikäisilläkin naisilla kuitenkin joku kiikustuorooli, mutta ei ikisinkkumihellä ole vastaavasti mitään isosiänroolia kun ei edes kenekään isä ole. Niin, ja naisilla nyt aina on ainakin sitä p/s-kokemusta paljon takanaan vaikka ei heillä paljon mitään muuta olisikaan, ja siksi he juuri tältä pohjalta hahmottavat ja arvioivat miestä.


      • 17+2
        Ehäkömiäköhä2 kirjoitti:

        Kiitoksia mukavista neuvoista. Tuon deitti puolen jo kokeilin ja siellä erityisesti se seinä vastaan nousikin kun ilmoitin rehellisesti kokemattomuuteni. Harrastuksia on, mutta yksilölajeja. Kielikurssit ym. kokeiltu. Työni on yksinäistä, ainut työkaveri on oma veli. Matkusteltu on lähellä ja kaukana. Baarit on mulle turhia, kun en juo ja liian ujo olen naisia lähestymään. Kyllä se niin syvät jäljet on jättänyt kun ei koskaan ikinä yksikään nainen ole kiinnostusta osoittanut, jotain perus inhimillistä on jäänyt kokematta. Nykyisin olen töissä 6,5 päivää viikossa ja lopun ajan juoksen ja nukun.

        Ikävä juttu jos jotkut torjuvat sen perusteella ettei kokemusta ole. Itsellenihän tulee mieleen vain yksi syy siihen ja se on jo tuolla kirjoitettuna eli naiset pelkäävät että mies ei osaa hahmottaa suhteen realiteetteja koska ei ole vielä seurustellut ja "kestääkö" ja tykkääkö mies seurustelusta kun sitä joutuu vielä "kokeilemaan". Kokeneilla kun se on jo tiedossa että mitä parisuhde yleensä pitää sisällään. Ehkä asian saisi jotenkin muotoiltua naisille selkeästi esim. nettitreffeissä että ymmärrät kuitenkin mitä parisuhde on ja mitä se vaatii. Tai voit jättää asian kokonaan mainostamatta, koska nainen osaa kyllä lähteä pois jos sinä et kiinnosta muuten ihmisenä. Menneisyydellä ei niin pitäisi olla väliä kummallekkaan kunhan eletään onnellisesti nykyhetkessä ja tulevaisuus näyttää hyvälle. Jos joku kysyy seurustelukokemuksista niin ole tietenkin rehellinen, mutta painota ettei se sinulle ole mitään estettä tehnyt ja silti tiedät mitä haluat. Livenä kun ihmisiä tapaat niin kukaan ei tiedä oletko jo seurustellut ja älä sitä tuo ilmi mitenkään...anna mennä asioiden omalla painollaan.

        Kylläpä teet paljon töitä, mutta ymmärrettävää jos tuntuu sille ettei elämästä muuta silloin saa. Kuitenkin mitä vähemmän käyt muualla kuin töissä niin sitä pienempi on mahdollisuus tavata ihmisiä. Jos vain saat edes jotain irti itsellesi tapahtumista, kursseista, vapaaehtoistyöstä niin kannattaa käyttää aikaa niihinkin. Entä jos kokeilisit löytää seuraa lenkkipolulle? Ja ihan mikä tahansa asia joka yhdistää teitä (esimerkki. tykkäätte katsoa vaikka tietyn ohjaajan elokuvia niin pyydät vaan kanssasi kahdenkeskiseen elokuvailtaan jossa teette samalla vaikka jotain ruokaa). Baareista ei tietenkään silloin kannata etsiä jos ei itse niissä halua käydä. Harvoin niistä voikin löytää jonkun joka ei juo, mutta sekin on mahdollista... ainakin itse olin aikoinani baarissa ja niin oli siskonikin emmekä juoneet paljoa ja toivoimme vain että joku selväpäinen mukava mies tulisi juttelemaan ja ehkä se elämämme rakkaus. Ei tullut... vain humalassa olevia idiootteja tyhmine iskurepliikkeineen. Baarit jäi kyllä hyvin nopeasti. Jos haluat löytää naisen joka ei juo paljoa niin mainosta sitä puolta itsestäsikin ja elämänarvojasi yleensäkin. Näin naisen on helpompi miettiä sopiiko elämänarvonne yhteen. Ole vahvasti ylpeä itsestäsi ja arvoistasi äläkä anna kuvaa että kaikki käy sinulle vaan vaadit myös hyviä elämänarvoja omaavan naisen. Silloin joku nainen voi olla iloinen että valitset juuri hänet eikä kaikki kelpaa.

        Niinkuin jo sanoin eka viestissä, vaikea on antaa ohjeita ja tietää mistä sitten löydätkin sen rakkaasi. Itsellenikään kun se ei helppoa ollut. Naisena helppoa oli saada yhteydenottoja, mutta se että löytääkin hyvän miehen eli arvot kohdillaan onkin jo ihan eri asia. Ja tietenkin vielä sellaisen joka haluaa juuri minut. On paljon sinkkunaisia jotka haluavat miehen joka omaa hyvät elämänarvot, antaa rakkautta naiselleen ja jos perhettä niin lapsille, persoonallisen ja tunteellisen miehen joka ei vähästä ole karkuun juoksemassa ja ymmärtää ne suhteen realiteetit. Vaikka tällä palstalla väitetäänkin naisista ihan muuta niin se mitä minä tunnen naisia ympärilläni eivät ole sellaisia ollenkaan etteivät haluaisi hyvää miestä. Jospa sinulla vain oikea ei ole vielä tullut vastaan... sekin päivä tulee vielä koittamaan, näin uskon jos vain kaikki mitä itsestäsi ilmoitat on totta ja ainot "huono puoli" on kokemattomuus.

        Se että kukaan nainen ei ole osoittanut kiinnostusta on varmaan yleistä monellekin miehelle. Ihan vain siksi, että meidän kulttuurissa on vielä se käsitys että miehet tekee aloitteen ja naiset sitten vastaa siihen tai ei. Ihan yhtä pysyvä asia kuin muutkin sukupuolisidonnaiset tekijät kuten: nainen meikkaa ja mies ei. Itse olinkin hieman radikaalimpi ja tein aloitteen nettitreffien kautta sopivalle miehelle joka oli kirjottanut paljon arvomaailmastaan ja siitä mitä hän haluaa. En muutenkaan ole ihan perustyyppinen nainen. Nyt sitä sitten asutaankin yhdessä ja kihloissa ollaan.

        Tällä en tarkoita että sinussa on mitään vikaa, mutta kuinka syvät ne arvet sitten onkaan niin voisit yrittää puhua niistä jollekkin ja avata samalla tietämystä muiden kokemusten perusteella. Myös positiivisten kokemusten. Tunnetko että tarvitset harjoitusta johonkin tai ihan vain rohkaisua? Ehkä näihinkin voisi löytyä jostain apua. Torjutuksi tuleminen on ikävää ja olen sen saanut itsekin kokea... en varmaan niin voimakkaasti kuin sinä. Silloin kannattaa ajatella ettei niin ollutkaan tarkoitus käydä ja jotain parempaa on luvassa ja sopivampaa. Suhtautua siihen olankohautuksella ja miettiä että ette vain sitten sopineetkaan yhteen. Se on vaikeaa, mutta opittavaa :) Näin minä uskalsin tehdä aloitteita miehille vaikka torjutuksi tulinkin.

        Toivonkin sinulle onnea ja sitä että et menetä toivoa koska ei voi tietää miten se kumppani löytyykin. Nauti sillä aikaa elämästä, mutta pidä silmät auki kaikenvaralta :)


      • 17+2
        aikanaan nämäkin !!! kirjoitti:

        "Ja se että on 36-vuotias ei estä mitään. Jotkut löytää rakkaansa vasta vanhuksina."

        Just joo. Mutta tässä kaiketi miehet tarkoitettavatkin sellaista n.s. elämänsä naisen löytämistä ja saamista, siis naisen josta vielä varsinaisesti naiseksikin olisi, ja jonka kanssa edes periaatteessa olisi vielä lapsiaklin mahdollisuus hankkia.
        Lisäksi totean tähän vielä, että ei kait joku ikisinkkumies voi löytää paljon mitään muutakaan yhteistä jo vanhempien naisten kanssa joita kyllä paljon vapaana on kun yt-miehet vaihtavat heitä nuorempaan ja kauneempaan perustellessaan uusperheitään tai ottavat uusia panorinkeihinsä. Ja kun ei siis juuri mitään yhteistä voi elämänkokemuksien pohjaltakaan olla ikisinkkumiehellä tällaisten naisten kanssa(eikä heistä siis enää n.s elämänsä naiseksi ole) niin todennäköisesti siinä on tällaisten kanssa jo lähtökohtaisesti turn-off fiilikset vähän molemminpuolisetkin. Onhan sitä vaikika mummoikäisilläkin naisilla kuitenkin joku kiikustuorooli, mutta ei ikisinkkumihellä ole vastaavasti mitään isosiänroolia kun ei edes kenekään isä ole. Niin, ja naisilla nyt aina on ainakin sitä p/s-kokemusta paljon takanaan vaikka ei heillä paljon mitään muuta olisikaan, ja siksi he juuri tältä pohjalta hahmottavat ja arvioivat miestä.

        En oikein ymmärrä mitä tarkoitat naisella josta vielä naiseksikin olisi? Jos meinaat lapsen saantia niin se ikävä kyllä ei ole enää kovin mahdollista myöhemmällä iällä naisille ja kyllä miehenkin sperman laatu huononee. Ikävä todeta, mutta totta jos molemmat haluavat lapsia. Adoptio on tietenkin mahdollista. On myös erilaisia hoitomuotoja joissa raskauden mahdollisuus lisääntyy. Pitää ottaa myös huomioon että vaikka nainen olisi kuinka nuori tahansa on nykyään paljon naisia jotka eivät vain voi silti tulla raskaaksi monista eri syistä. Jos rakkaus naiseen on tärkeämpää kuin lapsen saanti niin ei luulisi naista silloin hylättävän pois vain siksi ettei hän voi lasta saada.

        En oikein myöskään ymmärtänyt tuota "elämänsä nainen" ilmaisua. Jos voisit selventää. Minulle elämäni mies on se jonka kanssa tunnen, että hän on se oikea minulle ja rakastan häntä elämäni loppuun asti ja sen jälkeenkin jos jotain silloin on. Tulisi hän elämääni missä vaiheessa tahansa.. olisin onnellinen kunhan vain tulisi. Ja onneksi tulikin :)

        Rooleista sen verran että itse en elä rooleille ainakaan tai saa niistä tyydytystä. Tuntuu vähän pinnalliselle erilaisille rooleille eläminen. Tai arvioida elämäänsä niiden pohjalta. Ehkäpä hyvä mittari arvioimaan omaa elämää olisi se kuinka onnellinen itse on ja kuinka onnelliseksi on muita tehnyt elämän aikana. Näin ainakin minulla.

        Mikä on p/s-kokemus? Jos meinaat yleensäkin parisuhdekokemusta niin sitä on kyllä suurimmalla osalla miehilläkin niinkuin naisillakin. Sitten on joitain, niin naisia kuin miehiäkin jotka eivät ole sitä kokeneet. Jotkut ei halua, jotkut ei jaksa, jotkut ei osaa ja joillain niin ei vaan vielä ole tarkoitus käydä ja syitä on varmasti paljon muitakin. Naiset arvioivat parisuhdetaitoja? Ainakin siinä tilanteessa jos hakevat parisuhdetta ja siksi naiset haluavat että miehillä on kokemusta.... mutta jos mies tietää muutenkin parisuhteen realiteetit ja näyttää tämän naiselle ei ongelmaa tuskin ole vaikkei olisikaan kokemusta. Uskoisin, että parisuhteesta voi oppia lukemalla ja keskustelemalla niistä. Hyvistä ja huonoista kokemuksista. Eniten asiaa auttaa se että tietää varmaksi mitä itse on, mitä parisuhteelta haluaa ja mitä toiselta haluaa, sietää, suvaitsee. Jos on vahva oma itsensä niin ei haittaa vaikkei kokemusta löytyisikään.

        Tähän vielä lisätäkseni: On varmasti myös naisia joille pinnalliset arvot ovat tärkeitä ja tekevät päätökset niiden perusteella.. samallailla kun on miehiäkin. Mutta ihmisiä kun on niin monenlaisia ei kaikkia voi ryhmiin laittaa ja siksi on paljon myös niitä jotka eivät elä pinnallisesti tai arvioi miehiä kokemuksen perusteella. Jos jotain olen oppinut niin sen ettei ihmisiä tai sukupuolia vain voi lokeroida.


      • kaikki aikanaan !!!!
        17+2 kirjoitti:

        En oikein ymmärrä mitä tarkoitat naisella josta vielä naiseksikin olisi? Jos meinaat lapsen saantia niin se ikävä kyllä ei ole enää kovin mahdollista myöhemmällä iällä naisille ja kyllä miehenkin sperman laatu huononee. Ikävä todeta, mutta totta jos molemmat haluavat lapsia. Adoptio on tietenkin mahdollista. On myös erilaisia hoitomuotoja joissa raskauden mahdollisuus lisääntyy. Pitää ottaa myös huomioon että vaikka nainen olisi kuinka nuori tahansa on nykyään paljon naisia jotka eivät vain voi silti tulla raskaaksi monista eri syistä. Jos rakkaus naiseen on tärkeämpää kuin lapsen saanti niin ei luulisi naista silloin hylättävän pois vain siksi ettei hän voi lasta saada.

        En oikein myöskään ymmärtänyt tuota "elämänsä nainen" ilmaisua. Jos voisit selventää. Minulle elämäni mies on se jonka kanssa tunnen, että hän on se oikea minulle ja rakastan häntä elämäni loppuun asti ja sen jälkeenkin jos jotain silloin on. Tulisi hän elämääni missä vaiheessa tahansa.. olisin onnellinen kunhan vain tulisi. Ja onneksi tulikin :)

        Rooleista sen verran että itse en elä rooleille ainakaan tai saa niistä tyydytystä. Tuntuu vähän pinnalliselle erilaisille rooleille eläminen. Tai arvioida elämäänsä niiden pohjalta. Ehkäpä hyvä mittari arvioimaan omaa elämää olisi se kuinka onnellinen itse on ja kuinka onnelliseksi on muita tehnyt elämän aikana. Näin ainakin minulla.

        Mikä on p/s-kokemus? Jos meinaat yleensäkin parisuhdekokemusta niin sitä on kyllä suurimmalla osalla miehilläkin niinkuin naisillakin. Sitten on joitain, niin naisia kuin miehiäkin jotka eivät ole sitä kokeneet. Jotkut ei halua, jotkut ei jaksa, jotkut ei osaa ja joillain niin ei vaan vielä ole tarkoitus käydä ja syitä on varmasti paljon muitakin. Naiset arvioivat parisuhdetaitoja? Ainakin siinä tilanteessa jos hakevat parisuhdetta ja siksi naiset haluavat että miehillä on kokemusta.... mutta jos mies tietää muutenkin parisuhteen realiteetit ja näyttää tämän naiselle ei ongelmaa tuskin ole vaikkei olisikaan kokemusta. Uskoisin, että parisuhteesta voi oppia lukemalla ja keskustelemalla niistä. Hyvistä ja huonoista kokemuksista. Eniten asiaa auttaa se että tietää varmaksi mitä itse on, mitä parisuhteelta haluaa ja mitä toiselta haluaa, sietää, suvaitsee. Jos on vahva oma itsensä niin ei haittaa vaikkei kokemusta löytyisikään.

        Tähän vielä lisätäkseni: On varmasti myös naisia joille pinnalliset arvot ovat tärkeitä ja tekevät päätökset niiden perusteella.. samallailla kun on miehiäkin. Mutta ihmisiä kun on niin monenlaisia ei kaikkia voi ryhmiin laittaa ja siksi on paljon myös niitä jotka eivät elä pinnallisesti tai arvioi miehiä kokemuksen perusteella. Jos jotain olen oppinut niin sen ettei ihmisiä tai sukupuolia vain voi lokeroida.

        "En oikein myöskään ymmärtänyt tuota "elämänsä nainen" ilmaisua. Jos voisit selventää."

        No tämä tällainen nainen on miehelle yksinkertaisesti sellainen nainen jonka kanssa nimenomaan nuoruudesta asti on oltu tai ainakin joskus nuorena on oltu, ja siis n.s. nuoruudenrakastuneitakin on oltu. Edelleen tällaisen naisen kanssa ne mahdolliset lapsetkin on tehty jos ylipäätänsä tehty on.
        Se minua jossainmäärin askarruttaakin että miksi tällaisen elämänsä naisen nuorena saamaan onnistuneet miehet(ainakin hyvin suuri osa miehistä kuitenkin näin onnistuu) aika sankoin joukoin jättävät nämä naisensa vaikka vielä yhteisiä lapsiakin on, jättävät vain siksi kun löytävät jostain nuoremman ja kauneemman. Tämä vaikka pelkästään panoseurankin vuoksi, joskin myös uusperheiden perustelemisen vuoksi.
        Mutta kun siis puhutaan jonkun vanhemman sinkkumiehen näkökulmasta katsottuna tällaisista vanhemmista naisista ja heihin tutustumisesta ja nimenomaan uutena tuttavuutena tutustumisesta, niin minun on vaikea nähdä miten tällaisilla voisi olla oikestaan paljon mitään yhteistä elämänkokemuksia ja taustoja ajatellen. Ja kun ei siis enää tässä vaiheessa voi katsoa olevan kyseessä mikään y.m. elämänsä naiseen tutustuminenkaan niin se alkaa olla siinä, turn-off fiilikset vaan ovat varmasti jossainmäärin molemminpuolisetkin.

        " Mikä on p/s-kokemus? Jos meinaat yleensäkin parisuhdekokemusta niin sitä on kyllä suurimmalla osalla miehilläkin niinkuin naisillakin. Sitten on joitain, niin naisia kuin miehiäkin jotka eivät ole sitä kokeneet."

        Poissulkien varsinaiset panomiehet jotka jo ihan nuoresta keskittyvät naisten iskemiseen ja nussimiseen, niin kyllä meidän kulttuurissamme p/s- kokemusta tapaa olemaan naisilla enemmän kuin mitä miehillä. Meillä on leimallisesti paljon vielä koknaankin vailla minkäänlasta naiskokemusta olevia miehiä. Tämä osin siksikin kun ammattilasinaissektorimme on varsin vaatimatonta ja huonosti saatavilla olevaa(jossain pintayökerhoissa niitä vähän pyörii) eikä siksi naisettomaksi jääneet miehet meillä totu ammattialistenkaan palveluksia käyttämään. Ammattilaisnaisten palveluksia meillä käyttää lähinnä vain amatöörinaisiakin paljon käyttävät naiset.

        No naislla sitten kun aina on hyvinkin tätä p/s kokemusta ja he elämänsä ovat paljolti sellaisille jutuille rakentaneet niin tietenkin he myös hahmottavat ja arvottavat miehiä lähinnä juuri tältä pohjalta. Mitä taasen tulee naisettomana eläneisiin miehiin niin jos eivät ole päihteiden käyttöön keskittyneet, niin ovat he keskittyneet ties mihin asioihin joista naisilla ei ole paljon ymmärrystä, paitsi mitä aseman ja varallisuuden kerääntymisen nainenkin tajuaa ja yleensä sentään sitä osaa arvostaa.


      • SolitaryMan1977
        17+2 kirjoitti:

        Ikävä juttu jos jotkut torjuvat sen perusteella ettei kokemusta ole. Itsellenihän tulee mieleen vain yksi syy siihen ja se on jo tuolla kirjoitettuna eli naiset pelkäävät että mies ei osaa hahmottaa suhteen realiteetteja koska ei ole vielä seurustellut ja "kestääkö" ja tykkääkö mies seurustelusta kun sitä joutuu vielä "kokeilemaan". Kokeneilla kun se on jo tiedossa että mitä parisuhde yleensä pitää sisällään. Ehkä asian saisi jotenkin muotoiltua naisille selkeästi esim. nettitreffeissä että ymmärrät kuitenkin mitä parisuhde on ja mitä se vaatii. Tai voit jättää asian kokonaan mainostamatta, koska nainen osaa kyllä lähteä pois jos sinä et kiinnosta muuten ihmisenä. Menneisyydellä ei niin pitäisi olla väliä kummallekkaan kunhan eletään onnellisesti nykyhetkessä ja tulevaisuus näyttää hyvälle. Jos joku kysyy seurustelukokemuksista niin ole tietenkin rehellinen, mutta painota ettei se sinulle ole mitään estettä tehnyt ja silti tiedät mitä haluat. Livenä kun ihmisiä tapaat niin kukaan ei tiedä oletko jo seurustellut ja älä sitä tuo ilmi mitenkään...anna mennä asioiden omalla painollaan.

        Kylläpä teet paljon töitä, mutta ymmärrettävää jos tuntuu sille ettei elämästä muuta silloin saa. Kuitenkin mitä vähemmän käyt muualla kuin töissä niin sitä pienempi on mahdollisuus tavata ihmisiä. Jos vain saat edes jotain irti itsellesi tapahtumista, kursseista, vapaaehtoistyöstä niin kannattaa käyttää aikaa niihinkin. Entä jos kokeilisit löytää seuraa lenkkipolulle? Ja ihan mikä tahansa asia joka yhdistää teitä (esimerkki. tykkäätte katsoa vaikka tietyn ohjaajan elokuvia niin pyydät vaan kanssasi kahdenkeskiseen elokuvailtaan jossa teette samalla vaikka jotain ruokaa). Baareista ei tietenkään silloin kannata etsiä jos ei itse niissä halua käydä. Harvoin niistä voikin löytää jonkun joka ei juo, mutta sekin on mahdollista... ainakin itse olin aikoinani baarissa ja niin oli siskonikin emmekä juoneet paljoa ja toivoimme vain että joku selväpäinen mukava mies tulisi juttelemaan ja ehkä se elämämme rakkaus. Ei tullut... vain humalassa olevia idiootteja tyhmine iskurepliikkeineen. Baarit jäi kyllä hyvin nopeasti. Jos haluat löytää naisen joka ei juo paljoa niin mainosta sitä puolta itsestäsikin ja elämänarvojasi yleensäkin. Näin naisen on helpompi miettiä sopiiko elämänarvonne yhteen. Ole vahvasti ylpeä itsestäsi ja arvoistasi äläkä anna kuvaa että kaikki käy sinulle vaan vaadit myös hyviä elämänarvoja omaavan naisen. Silloin joku nainen voi olla iloinen että valitset juuri hänet eikä kaikki kelpaa.

        Niinkuin jo sanoin eka viestissä, vaikea on antaa ohjeita ja tietää mistä sitten löydätkin sen rakkaasi. Itsellenikään kun se ei helppoa ollut. Naisena helppoa oli saada yhteydenottoja, mutta se että löytääkin hyvän miehen eli arvot kohdillaan onkin jo ihan eri asia. Ja tietenkin vielä sellaisen joka haluaa juuri minut. On paljon sinkkunaisia jotka haluavat miehen joka omaa hyvät elämänarvot, antaa rakkautta naiselleen ja jos perhettä niin lapsille, persoonallisen ja tunteellisen miehen joka ei vähästä ole karkuun juoksemassa ja ymmärtää ne suhteen realiteetit. Vaikka tällä palstalla väitetäänkin naisista ihan muuta niin se mitä minä tunnen naisia ympärilläni eivät ole sellaisia ollenkaan etteivät haluaisi hyvää miestä. Jospa sinulla vain oikea ei ole vielä tullut vastaan... sekin päivä tulee vielä koittamaan, näin uskon jos vain kaikki mitä itsestäsi ilmoitat on totta ja ainot "huono puoli" on kokemattomuus.

        Se että kukaan nainen ei ole osoittanut kiinnostusta on varmaan yleistä monellekin miehelle. Ihan vain siksi, että meidän kulttuurissa on vielä se käsitys että miehet tekee aloitteen ja naiset sitten vastaa siihen tai ei. Ihan yhtä pysyvä asia kuin muutkin sukupuolisidonnaiset tekijät kuten: nainen meikkaa ja mies ei. Itse olinkin hieman radikaalimpi ja tein aloitteen nettitreffien kautta sopivalle miehelle joka oli kirjottanut paljon arvomaailmastaan ja siitä mitä hän haluaa. En muutenkaan ole ihan perustyyppinen nainen. Nyt sitä sitten asutaankin yhdessä ja kihloissa ollaan.

        Tällä en tarkoita että sinussa on mitään vikaa, mutta kuinka syvät ne arvet sitten onkaan niin voisit yrittää puhua niistä jollekkin ja avata samalla tietämystä muiden kokemusten perusteella. Myös positiivisten kokemusten. Tunnetko että tarvitset harjoitusta johonkin tai ihan vain rohkaisua? Ehkä näihinkin voisi löytyä jostain apua. Torjutuksi tuleminen on ikävää ja olen sen saanut itsekin kokea... en varmaan niin voimakkaasti kuin sinä. Silloin kannattaa ajatella ettei niin ollutkaan tarkoitus käydä ja jotain parempaa on luvassa ja sopivampaa. Suhtautua siihen olankohautuksella ja miettiä että ette vain sitten sopineetkaan yhteen. Se on vaikeaa, mutta opittavaa :) Näin minä uskalsin tehdä aloitteita miehille vaikka torjutuksi tulinkin.

        Toivonkin sinulle onnea ja sitä että et menetä toivoa koska ei voi tietää miten se kumppani löytyykin. Nauti sillä aikaa elämästä, mutta pidä silmät auki kaikenvaralta :)

        Nettideittejä en suosittele. Sieltä ei KUKAAN NAINEN KOSKAAN VASTAA. Tämä on kova fakta. Netissä on ylitarjonta miehistä ja naisen ei tartte kun jättää ilmoitus ja satoja hän saa satoja yhteydenottoja. Siitä vaan sitten valkkaamaan. Mies taas jää ilman yhteydenottoja vaikka olisi miten hyvä profiili. Tämä on testattu.

        Siis livemaailmaan pitää panostaa. Hyvä vaihtoehto on myös elää elämänsä yksin. Siinä ei ole mitään hävettävää.

        Itse olen valinnut yksinäisen elämän. Sopii mulle. Tosin ovi on auki, jos joku nainen lähestyy minua ja kaikki natsaa. Itse en tule koskaan tekemään minkäänlaisia aloitteita naisille enkä etsimään naista. Vain jos nainen löytää minut. Tämä tosin on epätodennäköistä, joten elän yksin. Tavoitteeni on sitten vanhana olla niin erakko, että kun kuolen kämppääni minua ei löydetä vasta kun kuukausien tai vuosien päästä muumioituneena. Äärimmäinen erakkomaisuus. Loistavaa!


      • Ehäkömiäköhä vielä
        17+2 kirjoitti:

        Ikävä juttu jos jotkut torjuvat sen perusteella ettei kokemusta ole. Itsellenihän tulee mieleen vain yksi syy siihen ja se on jo tuolla kirjoitettuna eli naiset pelkäävät että mies ei osaa hahmottaa suhteen realiteetteja koska ei ole vielä seurustellut ja "kestääkö" ja tykkääkö mies seurustelusta kun sitä joutuu vielä "kokeilemaan". Kokeneilla kun se on jo tiedossa että mitä parisuhde yleensä pitää sisällään. Ehkä asian saisi jotenkin muotoiltua naisille selkeästi esim. nettitreffeissä että ymmärrät kuitenkin mitä parisuhde on ja mitä se vaatii. Tai voit jättää asian kokonaan mainostamatta, koska nainen osaa kyllä lähteä pois jos sinä et kiinnosta muuten ihmisenä. Menneisyydellä ei niin pitäisi olla väliä kummallekkaan kunhan eletään onnellisesti nykyhetkessä ja tulevaisuus näyttää hyvälle. Jos joku kysyy seurustelukokemuksista niin ole tietenkin rehellinen, mutta painota ettei se sinulle ole mitään estettä tehnyt ja silti tiedät mitä haluat. Livenä kun ihmisiä tapaat niin kukaan ei tiedä oletko jo seurustellut ja älä sitä tuo ilmi mitenkään...anna mennä asioiden omalla painollaan.

        Kylläpä teet paljon töitä, mutta ymmärrettävää jos tuntuu sille ettei elämästä muuta silloin saa. Kuitenkin mitä vähemmän käyt muualla kuin töissä niin sitä pienempi on mahdollisuus tavata ihmisiä. Jos vain saat edes jotain irti itsellesi tapahtumista, kursseista, vapaaehtoistyöstä niin kannattaa käyttää aikaa niihinkin. Entä jos kokeilisit löytää seuraa lenkkipolulle? Ja ihan mikä tahansa asia joka yhdistää teitä (esimerkki. tykkäätte katsoa vaikka tietyn ohjaajan elokuvia niin pyydät vaan kanssasi kahdenkeskiseen elokuvailtaan jossa teette samalla vaikka jotain ruokaa). Baareista ei tietenkään silloin kannata etsiä jos ei itse niissä halua käydä. Harvoin niistä voikin löytää jonkun joka ei juo, mutta sekin on mahdollista... ainakin itse olin aikoinani baarissa ja niin oli siskonikin emmekä juoneet paljoa ja toivoimme vain että joku selväpäinen mukava mies tulisi juttelemaan ja ehkä se elämämme rakkaus. Ei tullut... vain humalassa olevia idiootteja tyhmine iskurepliikkeineen. Baarit jäi kyllä hyvin nopeasti. Jos haluat löytää naisen joka ei juo paljoa niin mainosta sitä puolta itsestäsikin ja elämänarvojasi yleensäkin. Näin naisen on helpompi miettiä sopiiko elämänarvonne yhteen. Ole vahvasti ylpeä itsestäsi ja arvoistasi äläkä anna kuvaa että kaikki käy sinulle vaan vaadit myös hyviä elämänarvoja omaavan naisen. Silloin joku nainen voi olla iloinen että valitset juuri hänet eikä kaikki kelpaa.

        Niinkuin jo sanoin eka viestissä, vaikea on antaa ohjeita ja tietää mistä sitten löydätkin sen rakkaasi. Itsellenikään kun se ei helppoa ollut. Naisena helppoa oli saada yhteydenottoja, mutta se että löytääkin hyvän miehen eli arvot kohdillaan onkin jo ihan eri asia. Ja tietenkin vielä sellaisen joka haluaa juuri minut. On paljon sinkkunaisia jotka haluavat miehen joka omaa hyvät elämänarvot, antaa rakkautta naiselleen ja jos perhettä niin lapsille, persoonallisen ja tunteellisen miehen joka ei vähästä ole karkuun juoksemassa ja ymmärtää ne suhteen realiteetit. Vaikka tällä palstalla väitetäänkin naisista ihan muuta niin se mitä minä tunnen naisia ympärilläni eivät ole sellaisia ollenkaan etteivät haluaisi hyvää miestä. Jospa sinulla vain oikea ei ole vielä tullut vastaan... sekin päivä tulee vielä koittamaan, näin uskon jos vain kaikki mitä itsestäsi ilmoitat on totta ja ainot "huono puoli" on kokemattomuus.

        Se että kukaan nainen ei ole osoittanut kiinnostusta on varmaan yleistä monellekin miehelle. Ihan vain siksi, että meidän kulttuurissa on vielä se käsitys että miehet tekee aloitteen ja naiset sitten vastaa siihen tai ei. Ihan yhtä pysyvä asia kuin muutkin sukupuolisidonnaiset tekijät kuten: nainen meikkaa ja mies ei. Itse olinkin hieman radikaalimpi ja tein aloitteen nettitreffien kautta sopivalle miehelle joka oli kirjottanut paljon arvomaailmastaan ja siitä mitä hän haluaa. En muutenkaan ole ihan perustyyppinen nainen. Nyt sitä sitten asutaankin yhdessä ja kihloissa ollaan.

        Tällä en tarkoita että sinussa on mitään vikaa, mutta kuinka syvät ne arvet sitten onkaan niin voisit yrittää puhua niistä jollekkin ja avata samalla tietämystä muiden kokemusten perusteella. Myös positiivisten kokemusten. Tunnetko että tarvitset harjoitusta johonkin tai ihan vain rohkaisua? Ehkä näihinkin voisi löytyä jostain apua. Torjutuksi tuleminen on ikävää ja olen sen saanut itsekin kokea... en varmaan niin voimakkaasti kuin sinä. Silloin kannattaa ajatella ettei niin ollutkaan tarkoitus käydä ja jotain parempaa on luvassa ja sopivampaa. Suhtautua siihen olankohautuksella ja miettiä että ette vain sitten sopineetkaan yhteen. Se on vaikeaa, mutta opittavaa :) Näin minä uskalsin tehdä aloitteita miehille vaikka torjutuksi tulinkin.

        Toivonkin sinulle onnea ja sitä että et menetä toivoa koska ei voi tietää miten se kumppani löytyykin. Nauti sillä aikaa elämästä, mutta pidä silmät auki kaikenvaralta :)

        Kiitos neuvoista! Ehkäpä muutan lähestymistäni siitä että kelpaanko minä - suuntaan kelpaako nainen minulle, tuolla netissä. Kuitenkin miehen pitäisi osata viedä... siitä ilmeisesti suurin osa naisista pitää. Ja Solitarymannille: kyllä vastaa, jotkut jopa itsekin ovat ottaneet yhteyttä! Joskus meinaa usko mennä, mut ei auta, kerran sitä vain eletään!


    • huumetietoutta

      Tuo olo kestää korkeintaan viikon ja sitten palaat siihen entiseen ahdistukseen. Ahdistuksen pitää kestää tarpeeksi kauan, jotta voit tehdä samanlaisen rebootin joskus uudestaan. Kun hyvä fiilis loppuu, niin sen uusiminen heti samanlaisella itsesuggestiolla ei aiheuta vastaavaa humalaa, vaan vastustuskyvyn laskua täytyy odotella ehkä aika pitkäänkin.

    • Flwekmfweklmwef

      No, erotellaan puurot ja vellit.

      Naisille on tyypillistä "viettää sinkkuaikaa" tai "ei haluta sitoutua tässä elämänvaiheessa" - joka vastaa täsmälleen tuota mitä kuvailit, ja kuitenkin muutaman vuoden päästä nuo samat naiset sitten kyhäävät uutta suhdetta kasaan.

      On ok "ottaa aikalisä ja keskittyä itseensä" koska kertakaikkiaan turhautuu seuranhakupaskaan. Tämä ei ole kokonaan luovuttamista, vaan siirtymistä vähempistressiseen olotilaan joksikin aikaa, lyömättä ovea takanaan lukkoon. On oletettavaa että olet för-real aikuisten oikeasti tätä kastia. Yleensä tähän liittyy jonkinlainen kapinointi ja taistelurukkasen viimeinen heittäminen - ja laskeskelen avautumisesi olevan sellainen ;)

      On myös mahdollista lopettaa kokonaan, ns. munkkityylillä mutta se vaatii jo asian kokemista omakseen ihan oikeasti. Väittäisin että tällöin testamenttien kirjoittaminen ja "Pitäkää tunkkinne" tyylinen tunteikkuus on poissa, ja oma loppuelämä piirustellaan rauhassa ymmärtäen että tässä kisassa en halua edes voittaa.

      No enivei, oli kyse siitä tai tästä niin oleellisinta on että mihin käytät aikasi. Olen huomannut että esim. vapaaehtoistyö on asia johon monet tervesieluiset ihmiset pistävät aikansa ja vaivansa ja kohtaavat sitä kautta itselleen sopivaa seuraa - tässä tapauksessa ennekaikkea kanssakulkijoita joilla on sielullinen vire samansuuntainen kuin itselläsi, eli miehiä joilla on ns. kaikki muumit laaksossa. Väitän että esim. joukkulajeista ja erilaisista suoritus/kilpailuorientoituneista ryhmistä et löydä sopivaa seuraa, koska siellä missä testosteroni siellä myös naisenvalloitustarinat ja kilpailu sillä saralla...

      Mutta siis, vapaaehtoistyö & kansalaistoiminta - siinäpä asioita jotka ovat sielunsa menettämisen arvoisia. En suosittele noita seuranhakupaikoiksi, mutta väittäisin että jos parisuhdemarkkinat ovat rikki niin silloin terveet ihmiset siirtyvät jonnekin muualle käyttämään aikaansa paremmin, jolloin chanssisi törmätä täysjärkisiin naisiin on suurempi kansalaistoiminnan kuin seuranhaun puitteissa, joskin se on sitten lähinnä bonus jos niin tapahtuu, olennaistahan on pistää aikansa johonkin järkevään ja itselle jotain antavaan.

      • Päätöksentekijä

        Kiitos hienosta vastauksesta! Täytyy pohtia vapaaehtoistyötä. Hyvää jatkoa sinullekin.


    • ikisinkku37

      Miksi naiset rakastuu juoppoiin. Tälläne kunnollinen mies ei kelpaa ikinä? Pitääks alkaa juopottelee joka viikonloppu että olisin mielenkiintoinen?

    • GTFO1
      • Päätöksentekijä

        Tässä sitaatti yhdestä linkeistäsi:

        How many women are willing to die for their husbands, friends, country, or comrades in arms? Damn few, if any. Yet it is commonly expected of men (made compulsory under certain circumstances).


      • pelkkää roskaa
        Päätöksentekijä kirjoitti:

        Tässä sitaatti yhdestä linkeistäsi:

        How many women are willing to die for their husbands, friends, country, or comrades in arms? Damn few, if any. Yet it is commonly expected of men (made compulsory under certain circumstances).

        Jos tänäpäivänä itäinen Igor tulisi ja haluaisi raiskata naisemme, mitä arvoitte mitä olisin valmis tekemään naistemme puolesta?

        Luen paljon historiaa, ja tiedän että kun asiat menevät pieleen, ne voivat mennä pieleen hyvinkin nopeasti.


      • en puolusta
        pelkkää roskaa kirjoitti:

        Jos tänäpäivänä itäinen Igor tulisi ja haluaisi raiskata naisemme, mitä arvoitte mitä olisin valmis tekemään naistemme puolesta?

        Luen paljon historiaa, ja tiedän että kun asiat menevät pieleen, ne voivat mennä pieleen hyvinkin nopeasti.

        Jos vihollinen hyökkää ja alkaa raiskaamaan sinkkunaisiamme (vrt berliinin naisten raiskaaminen WW2), en näe siinä mitään sellaista miksi minun pitäisi käyttää väkivaltaa vihollista kohtaan. En tunne tarvetta tai velvollisuutta puolustaa näitä naisia, he eivät kuulu kenellekään. Vain heidän isillään ja veljillään saattaa olla halu suojata naista.


      • ertgfyuvh, nm
        en puolusta kirjoitti:

        Jos vihollinen hyökkää ja alkaa raiskaamaan sinkkunaisiamme (vrt berliinin naisten raiskaaminen WW2), en näe siinä mitään sellaista miksi minun pitäisi käyttää väkivaltaa vihollista kohtaan. En tunne tarvetta tai velvollisuutta puolustaa näitä naisia, he eivät kuulu kenellekään. Vain heidän isillään ja veljillään saattaa olla halu suojata naista.

        Tuosta Berliinin naisten "raiskaamisesta" tuli leffa telkkarista aika hiljattain. Aika moni eukko alkoi oleen venäläisen kanssa aivan vapaaehtoisesti, kun sai sillä etuja.


      • ihan sama kuvio
        ertgfyuvh, nm kirjoitti:

        Tuosta Berliinin naisten "raiskaamisesta" tuli leffa telkkarista aika hiljattain. Aika moni eukko alkoi oleen venäläisen kanssa aivan vapaaehtoisesti, kun sai sillä etuja.

        etujen saamiseksi oli suomessa kun miehet oli rintamalla niin naiset panivat saksalaisten kanssa.. Esim. turussa on runsaasti saksalaisverta.


      • Ei väkivaltaa
        pelkkää roskaa kirjoitti:

        Jos tänäpäivänä itäinen Igor tulisi ja haluaisi raiskata naisemme, mitä arvoitte mitä olisin valmis tekemään naistemme puolesta?

        Luen paljon historiaa, ja tiedän että kun asiat menevät pieleen, ne voivat mennä pieleen hyvinkin nopeasti.

        Tietääkseni vasemmistofeministit ovat useimmiten samalla niitä rauhan esitaistelijoita, heitä jotka tuomitsevat kaiken väkivallan ja ovat säätäneet maahamme lait, että taposta nuori ensikertalainen selviää parilla vuodella (josta osa koevapaudessa).

        Yllättäen olenkin siis heidän kanssaan samaa mieltä kun totean vastustavani väkivaltaa siinä tapauksessa että Igor tulisi rajan takaa valloittamaan maamme raiskaamaan naisiamme. Koska vastustan väkivaltaa viimeiseen saakka, en voisi tarttua edes aseisiin puolustaakseni Suomea ja Suomen naisia.

        Vastaukseni on: en tekisi mitään koska feministivasemmistolaisten mukaan väkivalta on aina tuomittavaa ja haluan elää heidän oppien mukaan.


      • feministien
        Ei väkivaltaa kirjoitti:

        Tietääkseni vasemmistofeministit ovat useimmiten samalla niitä rauhan esitaistelijoita, heitä jotka tuomitsevat kaiken väkivallan ja ovat säätäneet maahamme lait, että taposta nuori ensikertalainen selviää parilla vuodella (josta osa koevapaudessa).

        Yllättäen olenkin siis heidän kanssaan samaa mieltä kun totean vastustavani väkivaltaa siinä tapauksessa että Igor tulisi rajan takaa valloittamaan maamme raiskaamaan naisiamme. Koska vastustan väkivaltaa viimeiseen saakka, en voisi tarttua edes aseisiin puolustaakseni Suomea ja Suomen naisia.

        Vastaukseni on: en tekisi mitään koska feministivasemmistolaisten mukaan väkivalta on aina tuomittavaa ja haluan elää heidän oppien mukaan.

        suojeleminen vihollisen suorittamilta raiskauksilta ei voi olla eikä ole ätmin tehtävä. Ytmejä asia ei edes kiinnosta.


      • ....
        Päätöksentekijä kirjoitti:

        Tässä sitaatti yhdestä linkeistäsi:

        How many women are willing to die for their husbands, friends, country, or comrades in arms? Damn few, if any. Yet it is commonly expected of men (made compulsory under certain circumstances).

        Äidit ovat kautta aikain olleet valmiita kuolemaan lastensa puolesta ja monet ovat kuolleetkin, synnytyksiin tai muuten... Ei uhrautuvaisuus ja altruismi ole kummankaan sukupuolen yksinoikeus.


    • lifemocker

      ethän sä silloin voi mitään löytää jos sä epätoivoisesti jotain etsit!

      joten sinun ei olisi edes alunalkaenkaan pitänyt moista alkaa tekemään!

    • Naispäätös

      Tein ihan saman päätöksen miesten suhteen. En ole kaksikymppinen neitsythuora enkä sellaista ala esittämään.. En halua pönkittää miesten egoja tai hoivata luusereita, se ei todellakaan ole vaivan arvoista.

      Ei enää kärrynpyörien heittelyä eikä tassun antamista. Vain minä, kirja ja vuosikertapunkku. Jos seksiä haluan, kaalimato hoitaa homman siiloin kuin minä haluan ilman mitään ihme temppuja ja tulos on taattu.

    • Ohi on joo

      Minä luovutan myös kumppaninetsintäpelin.

      Yksi parinkymmenen vuoden mittainen liitto takana ja sitä ennen muutama lyhempi suhdekokeilu ja jotain nuoruuden seksisekoiluja kauan sitten.

      Ei vaan enää maksa vaivaa yrittää löytää sisäisesti itseäni muistuttavaa naista.
      Ovat niin harvassa, että edellisen suhteen kariuduttua en usko enää loppuelämäni jäljellä olevan ajan riittämään edes siihen, että P=1 kohtaamiselle.

      Sisäisesti kovin erilaisen naisen kanssa elämisestä ei tulisi kuin konflikteja konfliktien jälkeen ja kummallakaan ei olisi kivaa. Miehiin en siirry.

      Luovutan, mutta en kyllä nauti tilanteesta. Joudun vain tunnustamaan tappioni tällä kierroksella. Otan ehkä koiran seurakseni ja elelen yksin meren rannalla tsunamia odottaen.

    • Kympin Nainen

      Ap, tuossa valinnassasi on se riski, että jos pääset oikein hyvään olotilaan, sellaiseen joka huokuu sinusta kauas, saatikka että vielä kanavoit energiasi asioihin jotka tekevät sinut (ja mahdollisesti myös muut ympärilläsi onnellisiksi) niin joku alfanaaras (joka on yhtä lailla egoistisiin peleihin kyllästynyt) saattaa tyytyväisen ja onnellisen oloisen vapaan miehen napata.

      Oletko varautunut tähän vaihtoehtoon?

      • sugarformyhoney

        Riippuu pitkälti asuinpaikkakunnasta. Mikäli aloittaja asuu maaseudulla tai jossakin pohjoisen tai idän pikkukaupungissa, ei tuota riskiä käytännössä ole.


      • -OTK-
        sugarformyhoney kirjoitti:

        Riippuu pitkälti asuinpaikkakunnasta. Mikäli aloittaja asuu maaseudulla tai jossakin pohjoisen tai idän pikkukaupungissa, ei tuota riskiä käytännössä ole.

        Olet oikeassa siinä, että täällä idän pikkukaupungissa ei ole sitä vaaraa, että joku "alfanaaras" nappaisi vapaan miehen. Sitä tapahtuu vain elokuvissa. Kyllä se on niin, että täällä ei ole kuin varattuja. onneksi olen jo tottunut tähän yksinelämiseen ja sen takia se ei haittaa. Ei tarvitse olla zen mestari viihtyäkseen yksin, mutta se on eduksi :)


    • -OTK-

      Olen itsekin tainnut ylittää jonkun rajapyykin, koska tuntuu siltä, että en enää halua/jaksa kokea yhtään pettymystä siitä, että ihastukseni paljastuukin varatuksi. En enää anna itseni ihastua kehenkään, mikä tuntuu aika vaikealta toteuttaa, koska naiset ovat yleensä aika ystävällisiä minua kohtaan. Liiallinen ystävällisyys herättää vain turhia tunteita, joita saa koko loppupäivän poistaa mielestään. Tämän takia yritänkin käydä sellaisissa paikoissa missä ei ole ihastumisen vaaraa :) Pitäisi varmaan ostaa sellaiset lasit joilla ei näe kuin metrin päähän niin tämä luovuttaminen olisi paljon helpompaa :)

      • ihastuin joskus

        varattuun ja olin myös itse varattu.. sitten punnersin vuoden aiemmat "varaukset" pistetiin vaihtoon, jen.


    • 1+17

      Mä tein saman päätöksen jo yli 10 vuotta sitten. Kaikenlainen parisuhdepelaaminen ja säätäminen on ihan hullun hommaa. Harrastakoon niitä ne, joita ihan oikeasti kiinnostaa.
      Yksinoleminen ei ahdista. Ja kun ei lapsiakaan ole ikinä halunnut, niin mikäs tässä kirjan ja itse sekoitetun manhattanin kanssa köllötellessä. :)

      (En ole ikinä tajunnut joidenkin ihmisten "pakko-tehdä-näin-kun-muutkin" -asennetta. Ei omaa elämää pidä elää muitten takia tai muitten ehdoilla, vaan niin kuin itse parhaaksi näkee!)

    • Iloinen poika

      MGTOW? Hahhah! No nyt on nimi tällekin elämäntyylille. Näin 23-vuotiaana kaverina olen jo muutaman vuoden ehtinyt moista viettää, eikä kaduta yhtään. Päinvastoin, pidän itseäni varsin onnellisena ja tasapainoisena ihmisenä, en tiedä olenko sitä yhteiskunnan normien mukaan vai olenko vain hullu. :) Tämä elämäntyyli vain tuntuu hyvältä. Voi olla, että ihmiset pitävät minua hassuna, mutta minusta on aivan turha kahlita itseään "kumppaninetsintäpeleihin" tms. Kaverit kysyy "Ootko saanu pesää?" No en, eikä asialla ole kummoista merkitystä minulle. Kutsukoon sitten luuseriksi tai ihan miksi haluavat. Osaan kyllä määritellä arvoni ihan itse. :) Ei tietenkään sillä, että löisin kaikki luukut kiinni tulevaisuutta ajatellen, mutta jos rehellisiä ollaan niin ei minusta edes olisi parisuhteeseen, olen aivan liian "poika". :D

      Huvittaa vain seurata sellaisia ihmisiä, jotka parisuhdetta epätoivoisesti hakevat vaan eivät löydä ja siinä sivussa unohtavat nauttia elämästään. Lopettaisivat sen kitinän. Elämästä VOI nauttia yksinkin! :)

      • silirimpsiss

        Ihan kuin oisin kirjoittanu tuo ite. Olen vaan pari vuotta vanhempi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe