Kiitokset Jumalalle ja K.Kiusaantuneelle!

~~tähkäpää~~

Koko eilisen illan mielessäni soivat nämä minulle laittamasi sanat:

>>>
Riitaa et voi välttää, olet tehnyt parhaasi ja kuten Raamatustasi luet - se riittää.
>
~~tähkäpää~~
18.3.2013 10:11
Minä jätän tässä ja nyt, Sinut Jumalan käsin täysin.
Hän hoitakoon tämän asian haluamaansa päätökseen.

6

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiaa tuntematta

Tähkäpäiden päällä täysikuu. Näinkö se laulu meni?

Et kertonut mitään avaukseen johtaneesta tilanteestasi!

Jumala kyllä tietää miten hän asioitamme kuljettaa. Ongelmaksi sen sijaan muodostuu ihmisen oma vääränlainen toiminta, taikka toimimattomuus siinä missä Jumalan sanan mukaan pitäsi toimia.

• ~~tp~~

Laitan vielä joitain ajatuksia tuosta edellä mainitsemastani kirjasta ja noista luvuista.

Ensin puhutaan 1 Moos. 13 luvusta, jossa kerrotaan siitä, kun Abram ja Loot eroavat ja otan muutaman lauseen tähän tuosta tekstistä.

"Sen sijaan, että Abram olisi vain valvonut omaa etuaan, hän pani tulevaisuuden luottamuksensa Jumalaan.
      Abramin pyytetön teko pelasti riskialttiin tilanteen.

Loot valitsi itsekkäästi Abramia huomioimatta, mutta mitä siitä seurasi?
      1 Moos. 13:12-13
      "Abram asettui Kanaanin maahan, Loot asettui lakeuden kaupunkeihin ja siirtyi siirtymistään telttoineen Sodomaan. Mutta Sodoman kansa oli kovin pahaa ja syntistä Herran edessä."

Eli itsekkyys ja lihan toiminta johtaa aina ongelmiin ja niin kävi myös Lootille.
      Loot oli itsekkäästi pyrkinyt pitämään huolta omasta edustaan ja sen seurauksena hän korjasi tuhon ja turmion sadon.

Säilyttääkseen rauhan Lootin ja itsensä välillä, Abram vastusti kiistaa ja luopui "oikeudestaan" maahan.
      Kuuliaisuuden siemen tuotti Abramille hedelmää Jumalan luvatessa hänelle kaiken näkemänsä maan.

Tämä Raamatun kertomus opettaa meille kaksi kiistämätöntä totuutta:

1. Kun toimimme ainoastaan oman etumme mukaisesti ja jätämme Jumalan ratkaisujemme ulkopuolelle, epäonnistumme varmasti.
      Epäonnistumisista seuraa vielä enemmän ongelmia ja ristiriitoja.

2. Kun luotamme Jumalan huolenpitoon, Hän pitää meistä huolen ja me saamme elää ja asua rauhassa.

Jaakobin kirjeessä osoitetaan selvästi, kuinka eripura syntyy juuri lihallisen ja itseriittoisen itsehuolehtimisen kautta:

Jaak. 4:1-2
      1. Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne?
      Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne?
      2. Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano.

Luottamus vain omaan itseensä johtaa epäonnistumisiin.

On siis parasta, että "..emme luota lihaan." Fil.3:3, emme omaamme, emmekä toisten.
      Sillä onhan niin, että kun suhteemme Jumalan kanssa alkaa, me saamme kokea mahtavan totuuden: JUMALA TAHTOO PITÄÄ MEISTÄ HUOLEN!
      Voimme rauhassa astua pois itse huolehtimisesta!

Kun elämäntilanteemme vaikutta mahdottomalta tai kun muut satuttavat tai käyttävät meitä hyväkseen, on luonnillasta, että pyrimme muuttamaan asioita suotuisimmiksi.

Jumala tahtoo meille omilleen kuitenkin juuri tuota suotuisuutta, ja meidän on luotettava Häneen sen antamisessa!

Kuten Ps. 23:6 sanotaan:
      "Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti."

Kuika lohduttavaa onkaan saada olla varma Hänen erityisestä huolenpidostaan.

Vaikka Jumala haluaakin pitää meistä huolen, Hänen kätensä voivat olla sidotut
      meidän lihan tekojemme tähden.
      Hän odottaa, kunnes luovutamme itse huolehtimisen ja (asioihin puuttumisen) ja siirrämme luottamuksemme Häneen!

1 Piet. 5:7 sanookin:
      "..heittäkää kaikki murheenne Hänen päällensä, sillä Hän pitää teistä huolen."

Eli, kun lakkaat yrittämästä huolehtia itse itsestäsi, annat samalla Jumalalle luvan alkaa pitää sinusta huolta.

Psalmit:
      91:15 "Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan."

1. Hän on kanssamme vaikeuksissa
      2. Hän päästää meidät niistä vapaaksi
      3. Hän saattaa meidät kunniaan"

Tässä tätä tekstiä, jota tänä aamuna vastaani tuli ja toivon, että tämä olisi meille jokaiselle rohkaisuksi jättää kaiken Jumalan käsiin ja luottaa siihen, että Hän hoitaa meidän asiamme ja oikeutemme, meidän parhaaksemme.

On niin kevyt jatkaa matkaa, kun tietää, että asiani ovat "SUUREMAS KÄRES!" 8DDD

• _greeeeen

Harmillista, että lähdet tuollaiselle asioiden kiertelylinjalle, Tähkäpää.

SINÄ ITSE aloitit muiden syyttelyn, mutta et sitten suostunut esittämiäsi syytöksiä perustelemaan.

Jokainen voi lukea itse alla olevan linkin takaa, mistä on ollut kysymys. Saman linkin takaa voi lukea myös sen, miten rumia ja toista alentavia ovat olleet viestit, joista Tähkäpää K.kiusaantunutta kiittelee.

Taitavasti pyörittää Tähkäpää asiaa, ja yrittää tehdä ITSE aloittamastaan asiasta 'muiden riitelyä'.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11348131

• _greeeeen

Tähkäpäälle vielä.

Kiusaantunut sanoi sinulle siis näin..:

>>Riitaa et voi välttää, olet tehnyt parhaasi ja kuten Raamatustasi luet - se riittää.>Se että kuulee ns.jumalan puhetta päässään on skitsofrenian oire ja siihen on lääkitys.>Kaksi narsistia, itserakkaita tolloja joiden elämäntehtävä on mielikuvitusolentojen palvominen, itsensä lisäksi.

• onseniinvanhurskas

syytön, syyttelemätön, lihaton ja synnitön griinis se siinä meuhkaa

• _greeeeen

(Edelleenkään en ole itseäni synnittömäksi koskaan sanonut.)

Mielelläni selvittäisin tämän asian Tähkäpään kanssa, koska ei ole missään mielessä oikein, että välillemme tulee tällainen muuri, jolle ei ole mitään todellisia perusteita. Ennen Tähkäpään esittämää syytöstulvaa meillä oli hyvä keskusteluyhteys ja monessa kohtaa samanlainen usko, mutta en ymmärrä, mitä tapahtui ihan yhtäkkiä..? Olimme vain eri mieltä eräästä raamatunkohdasta ja minä pyysin Tähkäpäätä antamaan selvän ja yksiselitteisen vastauksen erääseen kysymykseen, ja naps vain, alkoikin kauhea syytöstulva... Mitään ei ollut muuttunut minun puoleltani, ja siksi tämä asia ihmetyttää.

Joku sanoi tuolla toisaalla, että joku toinen on kylvänyt riidan keskuuteemme, ja sitä mietin, kun olihan niitä kylväjiä mukana ketjussa jos toisessakin...

Ja rehellisyyden nimissä mietin nyt sitäkin, että onkohan Tähkäpää sortumassa nyt jonkinlaiseen ylihengellisyyteen, koska tuntuu uskovan monessa kaikenlaisen rukoustensa jälkeen tapahtuneen olevan merkkinä ja johdatuksena Jumalalta... Niin kuin nytkin uskoo, että Jumala ohjaili tätä asiaa K.kiusaantuneen kautta, joka ei itse edes usko tällaisiin asioihin ja joka kirjoittelee aikamoisen kauheaa tekstiä palstalle... Koko tämä juttukin alkoi Tähkäpään rukoiltua Jumalalta johdatusta näkemään meidät, minut ja asiastakyseen... Itsellä Tähkäpäällä oli kuulemma piipannut jo aiemmin joku kohdallamme, ja sitten rukoituaan koki jonkun vyörytyksen alkaneen, vaikka oikeasti me keskustelimme vain eräästä raamatunkohdasta, josta meillä oli eriävä käsitys, eikä mitään sen kummempaa tapahtunut, eikä mikään siis välillämme muuttunut minun puoleltani.

Tämä on outoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      108
      4787
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      403
      1476
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      189
      1104
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      110
      1088
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1000
    6. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      14
      963
    7. tilitoimistopiirainen huutaa

mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt
      Kuhmo
      11
      948
    8. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      921
    9. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      911
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      876
    Aihe