Kuvia Toyotan vaihdelaatikkovauriosta kiinnostuneille

romu52

Ohessa linkki kertomukseen vaihdelaatikkovauriosta. Sen lopussa on kolme linkkiä kuviin kyseisestä vauriosta. Katso ja totea Toyotan laatu !!!!!!

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11311909

Epäilijät ja tojon kehujat voivat nähdä totuuden tojon laadusta !!!!

Haluan teidän kiinnittävän itse huomionne liikenneturvallisuuteen Suomen teillä, koska Toyotan maahantuojaa se ei kiinnosta !!!!!!!

110

2294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auris pappa

      Ei kyllä pidä paikkaansa tämä tieto, missään ei ole todistetta siitä että nuo kuvat on otettu Toyotan vaihdelaatikosta. Varmastikin on vanhan Fordin vaihdelaatikko josta on kuvat otettu. Toyota ei hajoa, jos sitä huolletaan niinkuin olen opettanut:

      - Pesu kesällä joka toinen päivä, talvella riittää kahden päivän välein. Samalla pestään kaikki myös sisältä.
      - Vahaus joka toinen viikko.
      - Heti uutena kiinnitetään kaikki lattiamatot popniiteillä lattiiaan 8-10 kohdasta, jottei matto pääse liukumaan kaasupolkimen päälle.
      - Heti uutena kaikki pehmeät jakkarat pois ja kovat ja ryhdikkät kirkonpenkit tilalle. Liian pehmeät ja tukevat penkit aiheuttavat veltostumista ja rappeuttavat nuorison niin henkisesti kuin fyysisesti.
      -Heti uutena ruostesuojaus pohjaan kunnon jäteöljy/hiekkatiekäsittelyllä. Voi vielä varmistaa vetämällä pohjaan paksun kerroksen tervaa.
      - Uuteen autoon öljynvaihto moottoriin ja vaihdelaatikkoon ensimmäistä kertaa 1000-2000 km kohdalla jotta tehtaan jäljiltä sinne jääneet sorvauslastut saadaan pois.
      - Jatkossa öljynvaihto moottoriin ja vaihdelaatikkoon 10000 km välein. Vaihdelaatikkoon aina kourallinen sahanjauhoa mukaan, poistaa välykset ja vähentää kolinaa.
      - Huotlo aina 15 000 km välein, jossa aina myös öljynvaihto sekä vaihdelaatikkoon ja moottoriin. Muistakaa lisätä se kourallinen sahajauhoa vaihdelaatikkoon.
      -Ennen katsastusta käytetään auto katsastushuollossa, mieluiten kahdesti, jottei mikään vika jää huomaamatta. Samalla voi vaihtaa öljyt sekä moottoriin ja vaihdelaatikkoon. Muistakaa sahanjauhot vaihdelaatikkoon. Myös iskuvaimentimet, jarrut ja pyörien laakerit kannattaa vaihdattaa, ettei tule turhia tilastopoikkeamia katsastustilastoihin.
      - Auto vaihtoon kun ikää 3 vuotta tai mittarissa on 40 000 km. Ennen vaihtoa öljynvaihto sekä moottoriin että vaihdelaatikkoon, Muistakaa sahanjauhot vaihdelaatikkoon. Kirkonpenkit pois, ja uutuuttaan hohtavat pehmeät nuorisonrappeuttajapenkit paikalleen. Lisää laatuvaikutelmaa ja hyvityshintaa, eikä tule tilastopoikkeamia Toyotan maineesta hyvin arvonsa säilyttävänä laatumerkkinä

      • O u k e i

        No just joo. Ootko skoda- vai volsumiehiä häh?


      • ziisus,
        O u k e i kirjoitti:

        No just joo. Ootko skoda- vai volsumiehiä häh?

        skodapuolelta se on.Siellä kaikki mikä on skodaa vastaan on heti heiän mielestään tojomieheltä. Kukaan muuhan ei näitä autopalstoja luekaan..heh


    • uskonasiako

      Irvailkaa nyt tojomiehet omasta vaihdelaatikosta,kun niin kovin olette erään automerkin pienestä vaihteistoviasta juputtaneet.

      • hero on tulkama

        Taisi tulla osuma ja upposkin samalla. Pysy vaan siellä omalla puolella,poju.


    • nippon denso

      Ois nyt edes yks kuva mistä käy ilmi että on Toyotan laatikosta kyse mutta ei!!!

      • nippon denso

        Eikä laakerin rikkoutuminen ole mielestäni mitenkään mahdotonta ole mutta harvinaista kylläkin! Toista se on ranskiksissa kun niistä irtoo hampaita rattaista ja se on sitten sitämyöten selvä peli ja laatikko vaihtoon!


      • 406
        nippon denso kirjoitti:

        Eikä laakerin rikkoutuminen ole mielestäni mitenkään mahdotonta ole mutta harvinaista kylläkin! Toista se on ranskiksissa kun niistä irtoo hampaita rattaista ja se on sitten sitämyöten selvä peli ja laatikko vaihtoon!

        550tkm takana ranskiksella ja ei ole laatikkoa vaihdettu.hyvin kestää kyllä.


      • valepukille
        406 kirjoitti:

        550tkm takana ranskiksella ja ei ole laatikkoa vaihdettu.hyvin kestää kyllä.

        ja sitten heräsit. Itselläni ollut 406 pökötti ja en todellakaan moista paskaa huolisi enää itselleni. Yksi kerta riitti sitä sontaa.

        Siitä olen myös 100% varma että autos ei ole 550tkm pelannut ilman vikoja.


    • voi voi
    • VAROKAA

      DSG = Deutsch Scheisse Geartronik

    • daa daa

      Turolla keittää. Ottaa koville skodan maine. Montako avausta vielä tänään teet ha haaa.

      • *****

        ja vastailee vielä itse avauksiinsa.he heee


      • Kuka vaihtaa meiltä Tojon Skoodaan ??ja suoraankin tojo myydään, kunhan ostaja ilmoittautuu ja hinnasta sovitaan


      • ????????????????????
        romu52 kirjoitti:

        Kuka vaihtaa meiltä Tojon Skoodaan ??ja suoraankin tojo myydään, kunhan ostaja ilmoittautuu ja hinnasta sovitaan

        Onko ollut kysyntää? Luulisi nyt Teroja olevan ovella jonoksi asti.


      • ???????????????????? kirjoitti:

        Onko ollut kysyntää? Luulisi nyt Teroja olevan ovella jonoksi asti.

        Ollaan todella pettyneitä, kun EIOOOOOO Teroja näkyny eikä kuulunu. Missä skooraloorat luuraa, kun ei niitäkään oo ollu tarjolla. Volkkarimiehetkin on vissiin kaljalla, kun ei mitään kuulu. Vissiin on tähtiin ruvettava kurkottamaan...., kun toinen on jo puujalka , joten automaattia kai pitää haikaillla.


      • ????????????????????
        romu52 kirjoitti:

        Ollaan todella pettyneitä, kun EIOOOOOO Teroja näkyny eikä kuulunu. Missä skooraloorat luuraa, kun ei niitäkään oo ollu tarjolla. Volkkarimiehetkin on vissiin kaljalla, kun ei mitään kuulu. Vissiin on tähtiin ruvettava kurkottamaan...., kun toinen on jo puujalka , joten automaattia kai pitää haikaillla.

        Enpä voi sanoa olevani mitenkään suuresti yllättynyt, tosin luulisi että edes Corolla pappa aka. Kiala Viulu olisi jo rynnännyt rahatukon kanssa pelastamaan Toyotan ryvettyvää mainetta.


    • hyvää huumoria

      Turolla keittää. Muista verenpaineesi. Miksi vaihtelet nimimerkkiä?

    • Vedättäjän tulos

      Onkos joku onnistunut liian pienillä kierroksilla särkemään laattikonsa...

      • Aina ajettu kaasu pohjassa tietty, kun tojossa hirtää kaasuvaijeri kiinni .


      • Kiala Viulu
        romu52 kirjoitti:

        Aina ajettu kaasu pohjassa tietty, kun tojossa hirtää kaasuvaijeri kiinni .

        Kyseisiä diesel Toyotan vaihdelaatikkoja ei ole kumminkaan hajonnut kuin n. 3 % koko pienestä valmistusmäärästä ja siksi ei edes Trafi puutu asiaan, koska tuo määrä on aivan normaalia joka automerkillä. Muissa merkeissä vaihteistoja paukkuu hajalle huomattavasti enemmän, mutta niistä ei puhuta yhtään mitään...ei halaistua sanaaa..

        Hyvänä esim. on VAG-tuotepiiriin kuuluvat DSG vaihteistot, jotka hajoaa lähes kaikki alta 100 000 km ajettuna ! On paljon muitakin vaihteistoja jotka hajoaa, mutta hiljaisuus ja vaitiolo on tunnusomaista muilla merkeillä.

        Siitä kyllä pidetään meteliä, jos Toyotalle sattuu jotain. Kilpailijat kun yrittää käyttää kaikki keinonsa hyväksi vastustajan lyömiseen, siinä mitenkään onnistumatta.



        Siksi ei käytettyjä vaihdelaatikkoja löydy tietenkään mistään, kun Suomessa ja muualla maailmalla on kyseisiä dieselmalleja valmistettu vähän. Suurin osa kun on bensiini malleja.

        Bensamallin Toyotasta ei vaihdelaatikot hajoa koskaan normaalikäytössä.


      • Pelle Viulu
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Kyseisiä diesel Toyotan vaihdelaatikkoja ei ole kumminkaan hajonnut kuin n. 3 % koko pienestä valmistusmäärästä ja siksi ei edes Trafi puutu asiaan, koska tuo määrä on aivan normaalia joka automerkillä. Muissa merkeissä vaihteistoja paukkuu hajalle huomattavasti enemmän, mutta niistä ei puhuta yhtään mitään...ei halaistua sanaaa..

        Hyvänä esim. on VAG-tuotepiiriin kuuluvat DSG vaihteistot, jotka hajoaa lähes kaikki alta 100 000 km ajettuna ! On paljon muitakin vaihteistoja jotka hajoaa, mutta hiljaisuus ja vaitiolo on tunnusomaista muilla merkeillä.

        Siitä kyllä pidetään meteliä, jos Toyotalle sattuu jotain. Kilpailijat kun yrittää käyttää kaikki keinonsa hyväksi vastustajan lyömiseen, siinä mitenkään onnistumatta.



        Siksi ei käytettyjä vaihdelaatikkoja löydy tietenkään mistään, kun Suomessa ja muualla maailmalla on kyseisiä dieselmalleja valmistettu vähän. Suurin osa kun on bensiini malleja.

        Bensamallin Toyotasta ei vaihdelaatikot hajoa koskaan normaalikäytössä.

        SIeltäpä sitä tuli taas tiukkaa faktaa ja sisäpiiritietoa.

        Varsinkin viimeinen lause herätti suurta hilpeyttä. "Bensamallin Toyotasta ei vaihdelaatikot hajoa koskaan normaalikäytössä."

        > Ei koskaan
        > Normaalikäytöllä.


      • Toyota edelläkävijä
        romu52 kirjoitti:

        Aina ajettu kaasu pohjassa tietty, kun tojossa hirtää kaasuvaijeri kiinni .

        Vaijereita enää käytetä ku Vaginaattoreissa.


      • kestääkestää
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Kyseisiä diesel Toyotan vaihdelaatikkoja ei ole kumminkaan hajonnut kuin n. 3 % koko pienestä valmistusmäärästä ja siksi ei edes Trafi puutu asiaan, koska tuo määrä on aivan normaalia joka automerkillä. Muissa merkeissä vaihteistoja paukkuu hajalle huomattavasti enemmän, mutta niistä ei puhuta yhtään mitään...ei halaistua sanaaa..

        Hyvänä esim. on VAG-tuotepiiriin kuuluvat DSG vaihteistot, jotka hajoaa lähes kaikki alta 100 000 km ajettuna ! On paljon muitakin vaihteistoja jotka hajoaa, mutta hiljaisuus ja vaitiolo on tunnusomaista muilla merkeillä.

        Siitä kyllä pidetään meteliä, jos Toyotalle sattuu jotain. Kilpailijat kun yrittää käyttää kaikki keinonsa hyväksi vastustajan lyömiseen, siinä mitenkään onnistumatta.



        Siksi ei käytettyjä vaihdelaatikkoja löydy tietenkään mistään, kun Suomessa ja muualla maailmalla on kyseisiä dieselmalleja valmistettu vähän. Suurin osa kun on bensiini malleja.

        Bensamallin Toyotasta ei vaihdelaatikot hajoa koskaan normaalikäytössä.


      • P. Rigate
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Kyseisiä diesel Toyotan vaihdelaatikkoja ei ole kumminkaan hajonnut kuin n. 3 % koko pienestä valmistusmäärästä ja siksi ei edes Trafi puutu asiaan, koska tuo määrä on aivan normaalia joka automerkillä. Muissa merkeissä vaihteistoja paukkuu hajalle huomattavasti enemmän, mutta niistä ei puhuta yhtään mitään...ei halaistua sanaaa..

        Hyvänä esim. on VAG-tuotepiiriin kuuluvat DSG vaihteistot, jotka hajoaa lähes kaikki alta 100 000 km ajettuna ! On paljon muitakin vaihteistoja jotka hajoaa, mutta hiljaisuus ja vaitiolo on tunnusomaista muilla merkeillä.

        Siitä kyllä pidetään meteliä, jos Toyotalle sattuu jotain. Kilpailijat kun yrittää käyttää kaikki keinonsa hyväksi vastustajan lyömiseen, siinä mitenkään onnistumatta.



        Siksi ei käytettyjä vaihdelaatikkoja löydy tietenkään mistään, kun Suomessa ja muualla maailmalla on kyseisiä dieselmalleja valmistettu vähän. Suurin osa kun on bensiini malleja.

        Bensamallin Toyotasta ei vaihdelaatikot hajoa koskaan normaalikäytössä.

        >Bensamallin Toyotasta ei vaihdelaatikot hajoa koskaan normaalikäytössä.

        Ei varmasti. Mikäpä laatikon rikkoisi kun ei olle alavääntöä nimeksikään. Ei edes uusimmissa bensa-moottorisissa. Uuden 2,0 D4D:n tehot ja vääntö on kuin kymmenen vuoden takaa.


    • Paljonko on

      Paljos on ajomäärä ja onko laatikon öljyt vaihdettu koska?

      • No eihän tämä tojoksi ole kuin sisäänajettu. Samat säästetyt öljyt takaisin, mutta emännän mustien sukkahousujen läpi meinaan sihdata, jotta saan ne muovihileet pois.Kuka nyt tojon laadukkaista öljyistä luopuisi ja tietysti ne sahajauhot lisäaineeksi, kuten on neuvottu !


    • Mersumiäsch

      Oliko turkissa kasattu Toyotan laatikko?

      • Moottori ja vaihteisto kasataan Puolassa Toyotan tehtaalla, muuten auto kasattu Turkissa.


    • Laatuako?

      Voi ei, turkissa, nyt ymmärrän tämän tojon jatkuvat viat. Vaihtoon menee ja ei enää tojoa.

      • Corollan uusia Etelä-Afrikassa valmistettuja malleja tuodaan Suomeen.


      • näin oikeasti
        romu52 kirjoitti:

        Corollan uusia Etelä-Afrikassa valmistettuja malleja tuodaan Suomeen.

        Eikä Trafi mitenkään vikoja valvo ellei sille ole niistä ilmoitettu. Maahantuojan ne pitää Trafille ilmoittaa jos ne vaikuttavat turvallisuuteen. Siinäpä se ongelma Suomessa onkin, maahantuoja ei ilmoita mitään ellei ole suorastaan jostakin syystä pakko. Siksi täällä on paljon vähemmän takaisikutsuja tiedossa kuin esim. Saksassa.


      • tojopolonees
        näin oikeasti kirjoitti:

        Eikä Trafi mitenkään vikoja valvo ellei sille ole niistä ilmoitettu. Maahantuojan ne pitää Trafille ilmoittaa jos ne vaikuttavat turvallisuuteen. Siinäpä se ongelma Suomessa onkin, maahantuoja ei ilmoita mitään ellei ole suorastaan jostakin syystä pakko. Siksi täällä on paljon vähemmän takaisikutsuja tiedossa kuin esim. Saksassa.

        Tojon omistajilla on ylimääräistä rahaa korjauttaa autojaan omin kustannuksin, ettei arvo laske ja maine mene. Luulisi tulevan kalliiksi.


    • Corolla pappa

      Miksi pitää väen väkisin huonontaa jälleenmyyntiä ja muutenkin mainetta huonontaa milloin milläkin joutavalla. Olet varmasti nuorempi ja ajatusmaailmana että minulle kaikki ja internetti on hyvä paikka jakaa tietoa. Mitä voitat sillä että huononnat meidän kaikkien autoja joutavilla höpinöillä.

      • Liikenneturvallisuuden vuoksi. Mikään asia automaailmassa ei mene liikenneturvallisuuden ylitse. Olen vannonut valan säilyttää elämää kaikin tavoin. Entäs sinä ??????


      • nippon denso
        romu52 kirjoitti:

        Liikenneturvallisuuden vuoksi. Mikään asia automaailmassa ei mene liikenneturvallisuuden ylitse. Olen vannonut valan säilyttää elämää kaikin tavoin. Entäs sinä ??????

        Ei niistä kuvista edelleenkään selviä mikä auto on kyseessä!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • nippon denso kirjoitti:

        Ei niistä kuvista edelleenkään selviä mikä auto on kyseessä!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Etsi Toyota Corolla 1,4 D vaihdelaatikko ja katso siitä kuva ja vertaa si.ä meidän valokuvaan tai soita meidän auton kotiin hinanneelle hinauspalvelulle:.Ilmoita sähköpostiosoitteesi niin saat hinauspalvekun osoitteen . Tai osta Nippon denso koko tojo romu, jos epäilet, ettei sitä meillä ei ole. Teroja odotellen !!!!!!
        Meidän tiedon mukaan Tojossa on Tojon laatikko, mutta jos niin ei ole niin mikä se sitten on sinun mieletäsi ???? Onko Toyota ostanut jostain muusta automerkistä vaihdekaatikon Toyota Corolla 1,4 D:hin ? Olemme kiinnnostuneita tietämään asiasta. Esim. Fordin laakerit olisi ollut paljon edullisempia !!!


      • Corolla pappa
        romu52 kirjoitti:

        Liikenneturvallisuuden vuoksi. Mikään asia automaailmassa ei mene liikenneturvallisuuden ylitse. Olen vannonut valan säilyttää elämää kaikin tavoin. Entäs sinä ??????

        Ei ole yhtään kolaria sattunut 40 vuoden aikana Toyotalla. Yrität vaan mustamaalata jonnin joutavilla oven narinoilla katsastustilastojen ykkösmerkkiä. Olen antanut monesti autonhuoltoohjeita ja niillä Toyotan on ikuinen luulen että olet laiskuuttasi käyttänyt pelkästään määräaikaishuolloissa.


      • vaihteistovika
        nippon denso kirjoitti:

        Ei niistä kuvista edelleenkään selviä mikä auto on kyseessä!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Onko sulla oikeasti syytä epäillä ettei aloittajan esittämät kuvat esitä sitä mistä on puhe?


      • Viala Kiulu
        romu52 kirjoitti:

        Liikenneturvallisuuden vuoksi. Mikään asia automaailmassa ei mene liikenneturvallisuuden ylitse. Olen vannonut valan säilyttää elämää kaikin tavoin. Entäs sinä ??????

        "Olen vannonut valan säilyttää elämää kaikin tavoin. Entäs sinä ??????"
        Kiala Viulu, Corolla pappa, nippon denso ja muut harhaanjohtajat ovat täällä ainoastaan puolustamassa Toyotan kunniaa pahoilta puheilta. Siinä missiossa ei turvallisuus tai totuus paina pennin vertaa. Keinoja kaihtamatta kaikki Toyotaan liittyvä pitää saada näyttämään puhtaalle ja siloiselle, samalla kun kilpailijoista saa kirjoittaa mitä p a s k a a tahansa.


      • nippon denso
        vaihteistovika kirjoitti:

        Onko sulla oikeasti syytä epäillä ettei aloittajan esittämät kuvat esitä sitä mistä on puhe?

        Totta kai on, mikään eikä kukaan ei saa tulla väittämään että pyhässä Toyotassa olisi vikaa, jos ei pysty todistamaan sitä niin että MINÄ hyväksyn todisteet kiistattomasti!!!!!!!


      • nippon denso
        nippon denso kirjoitti:

        Totta kai on, mikään eikä kukaan ei saa tulla väittämään että pyhässä Toyotassa olisi vikaa, jos ei pysty todistamaan sitä niin että MINÄ hyväksyn todisteet kiistattomasti!!!!!!!

        Kirjoittakaa omalla nimimerkillä kiitos!!!!!!!!!!!!


      • nippon denso
        nippon denso kirjoitti:

        Kirjoittakaa omalla nimimerkillä kiitos!!!!!!!!!!!!

        Et ole rekisteröinyt nippon denso nimimerkkiä, joten ei ole sinun!


      • nippon denso
        nippon denso kirjoitti:

        Et ole rekisteröinyt nippon denso nimimerkkiä, joten ei ole sinun!

        Niin, saatana!!!!!!!!!


    • romuuuuuuu

      romu52 , luuletko että Toyota on maailman ainoa vaihdelaatikko joka kestää ikuisesti mitä vain. Olet tyhmä. Olet idiootti. Olet erittäin ääliö. Ihmisen tekemiä koneita ne on. Toyotavain on tehnyt poikkeavan hyvälaatuisia lue vähemmän rikkimeneviä autoja kuin muuyt aja siitä saanut ansaitun todellisen faktan että on kestävä auto. Älä luule että mikään auto on maailmassa rikkoutumaton. Esim mersun kone se 2.2 cdi on minusta erittäin heikko keoska koneet poikii usein. Eilen viimekis juteltiin mersun omistajan kanssa ja heikkoudet tuli esiin. Hänellä ollut useita mersuja ja huollattaa orjallisesti veholla . Usein rikki vaihdelaatikko ,moottori ja sähkövikoja. Viimeinen merrsu menossa hänellä ja e220cdi 2009 240tkm ja kyllästynyt jatkuviin remontteihin. Seuraava auto hänellä on Toyota landcruiser.
      Sekään ei ole ikuinen mut aparempi kuin mersu.

      • dcwcsadcqweasc

        Jokohan tuosta täyttyisi herjauksen ja kunnianloukkauksen merkit, kun noin suoraan ja avoimesti toista nimierkkiä haukut.


      • TOTUUS KIRVELEE
        dcwcsadcqweasc kirjoitti:

        Jokohan tuosta täyttyisi herjauksen ja kunnianloukkauksen merkit, kun noin suoraan ja avoimesti toista nimierkkiä haukut.

        Tottahan minä vain puhun. Onko totuuden puhuminen rangaistavaa?
        valehteleva foorumin käyttäjä on kamalampi asia. aja totuutta ensin eteenpäin.


      • oi,gufymdnrbfgcvhbj
        TOTUUS KIRVELEE kirjoitti:

        Tottahan minä vain puhun. Onko totuuden puhuminen rangaistavaa?
        valehteleva foorumin käyttäjä on kamalampi asia. aja totuutta ensin eteenpäin.

        Kenen määrittelemää totuutta?

        Ennenkuin alkaa julkisesti kutsua toista "Tyhmäksi, Idiootiksi ja Ääliöksi", kannattaa aina muistaa että nettiherjaaminen on rikos siinä kuin mikä tahansa muukin.

        esimerkkejä:

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/200811048538950_uu.shtml

        http://www.uusisuomi.fi/asiasanat/nettiherjaus

        http://pietar.in/tag/nettiherjaus/

        http://www.tietokone.fi/uutiset/2008/herjaukset_netissa_toivat_7500_euron_laskun

        Ja lisää löytyy kun vain Googlettelee. Harkintaa kannattaa käyttää, ennenkuin alkaa nimittelemään toista julkisesti.


    • toyota rav4

      Toyota on vuodesta toiseen katsastus,luotettavuus.asiakastyytyväisyystilastoissa kärkisijoilla.

      • oiukjyhgf

      • Floppia pukkaa

        Tulipa vale, rav4 romahtanut saksalaisessa isossa ja luotettavassa tilastossa sonta..tarkoitan Sonata-luokkaan


      • Laatu menetetty

      • no katos...

    • köfff

      onko yojotassa vaiheloota..hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    • No niin...

      Tämä oli odotettavissa kun oli volsun juttu lehdessä et vaihteistot järjestään romuja olihan se pakko tojon puolelle iskeä keksiä väkisin jotain mollaamista lapsellista touhua aikuiset äijät.

      • Valitettavasti tämä on totisinta totta meidän Toyotan kohdalla. Meillä vaihtuu auton merkki tämän jälkeen. Vielä ei ole tiedossa merkki, joten ehdotuksia otetaan vastaan. Mikä se paras merkki olisi?? Toyota ei enää tule kysymykseen.


      • No, jos
        romu52 kirjoitti:

        Valitettavasti tämä on totisinta totta meidän Toyotan kohdalla. Meillä vaihtuu auton merkki tämän jälkeen. Vielä ei ole tiedossa merkki, joten ehdotuksia otetaan vastaan. Mikä se paras merkki olisi?? Toyota ei enää tule kysymykseen.

        toitsu ei tuu kysymykseen niin sitten subaru. Nelikko ja bensakoneella tietty. On melkeen ikiliikkuja. Bensaa menee, mut kilsojakin kertyy ilman harmeja. Jämpti juttu.


      • tai sitten ei
        No, jos kirjoitti:

        toitsu ei tuu kysymykseen niin sitten subaru. Nelikko ja bensakoneella tietty. On melkeen ikiliikkuja. Bensaa menee, mut kilsojakin kertyy ilman harmeja. Jämpti juttu.

        Aloittajalla on diesel-auto joten lienee seuraavaksikin dieseli. Subarun dieseleitä ei voi suositella pahimmille vihamiehillekään. Niissä porsii moottorin laakerit, kytkimet ja hiukkassuodattimet.


      • tai sitten ei kirjoitti:

        Aloittajalla on diesel-auto joten lienee seuraavaksikin dieseli. Subarun dieseleitä ei voi suositella pahimmille vihamiehillekään. Niissä porsii moottorin laakerit, kytkimet ja hiukkassuodattimet.

        Ei tule Subarua bensana eikä dieselinä,paremmin minulle sopivia ovat jatkossa automaattilaatikolla olevat menopelit.


      • turhanitkijä
        romu52 kirjoitti:

        Ei tule Subarua bensana eikä dieselinä,paremmin minulle sopivia ovat jatkossa automaattilaatikolla olevat menopelit.

        Juu VAG löytyy sulle sopiva seuraavan valituksen kohde.


    • kysynvaanvastaan

      Paljonko tällä laatikolla oli ajettu??

    • HÖlösuusuus

      Sinun on paras mennä tarkistutaan PÄÄSI siellä saattaa olla aika monta mutteria liian kireellä voi vaikka hajota,mutta voishan sun päästäs laittaa kuvia kiun se hajos ettei tartte tulla itkeen tänne aamujas

      • Voittokotiiniin

        Mulla hajos hevonen pitäiskö siitä laittaa kuvia nettiin,ehkä pitäis,vai kyllä mulla meni polkupyräkin rikki viime kesänä täytyy kuvata sekin,piru ketjut katkes ohjaustanko väänty pinnoja meni poikki kyllä täytyy lähtee kiireesti kuvaaman sitä.


      • tais tulla tappio ko
        Voittokotiiniin kirjoitti:

        Mulla hajos hevonen pitäiskö siitä laittaa kuvia nettiin,ehkä pitäis,vai kyllä mulla meni polkupyräkin rikki viime kesänä täytyy kuvata sekin,piru ketjut katkes ohjaustanko väänty pinnoja meni poikki kyllä täytyy lähtee kiireesti kuvaaman sitä.

        No niin nyt päästiin sinun tietämys alueelle eli polkupyöriin, kuinkas sun pleikkarisi on pelannut vai veikö naapurin ilkeä finninaama kaikki sun pelit ja siitä nyt purat pahaa oloasi täällä.

        onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?, entä paljonko korjaus maksaa?, kannattaako korjauttaa?


      • Jos kuvat ottaa näin pojua päähän, niin laitetaan lisää kuvia, kun ehditään.. ! Olisko hyvä laittaa useampana päivänä, jottei jälkimarkkinointi aivan tukehdu kiukkuunsa ?


      • tais tulla tappio ko kirjoitti:

        No niin nyt päästiin sinun tietämys alueelle eli polkupyöriin, kuinkas sun pleikkarisi on pelannut vai veikö naapurin ilkeä finninaama kaikki sun pelit ja siitä nyt purat pahaa oloasi täällä.

        onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?, entä paljonko korjaus maksaa?, kannattaako korjauttaa?

        tais tulla tappio ko
        Meidän tojon vaihdelaatikon korjaus on vielä kesken, joten en osaa vielä vastata korjauskustannuksista mitään. Joudun purkamaan sitä vielä lisää.Laitan kuviakin lisää, kun pyöräilevä hevosmies ja pääkipuinen niistä niin kauniisti loihe lausumahan.


      • ????????????????????
        romu52 kirjoitti:

        Jos kuvat ottaa näin pojua päähän, niin laitetaan lisää kuvia, kun ehditään.. ! Olisko hyvä laittaa useampana päivänä, jottei jälkimarkkinointi aivan tukehdu kiukkuunsa ?

        Pistä vaan tulemaan, hyvä että totuus tulee julki... Jos mahdollista koeta saada sellaista kuvaa jossa se Corollakin näkyy, tai muuten todistetta että puhutaan oikeasti Toyotasta. Siinä se alkaa Kiala Viulun alahuuli väpättää ja alkaa jumalaton linkkispammi keskusteluun.


    • kysynvaanvastaan

      Mistään en löytänyt tietoa ajomäärästä tällä kyseisellä kohu laatikolla. Saisko sellaiset rehelliset kilometrit. Auto on kuitenkin 8v vanha.

      • Tuskinpa toi

        vastavirta petteri mitään rehellisiä kilsoja sanoo, saatettu jopa kusettaa auton ostohetkellä petteriä ruuvaamalla 100 000km pois.


      • Auto oli 7 v vanha, kun vaihdelaatikko viime syksynä sulalla, kuivalla kelillä pamahti. Auto on ostettu uutena, joten kaikki 210tkm on itse ajettua.Tojon jälkimarkkinoinnin mukaan vaihteistolle ja laakereille ei ole käyttöikää, vaan on normaalia, että niitä korjataan kulumisen ja vanhenemisen myötä aina tarpeen mukaan ko. kompponenttien rikkoonnuttua. MEIDÄN ALOITUKSESSA oli kyse TUOTEVASTUUSTA JA LIIKENNETURVALLISUUDESTA, ei takuusta. Voiko tojo käytää laakeria, joka ilman ennakko varoitusta yhtäkkiä pamahtaa halki ja auto menee samantien OHJAUSKYVYTTÖMÄKSI äydessä vauhdissa. Eli kuljettajasta tuli matkustaja !!! TOYOTAn mielestä ei ole kyse tuotevirheestä vaan yksittäistapaus, mutta onko näin ????
        Muitakin automerkkejä on ollut käytössä eikä missään muussa ole ollut vaihdelaatikko - ongelmia, saati tälläistä äkillistä stoppia. Kun hengenmeno on lähellä, alkaa pohtia asioita vähän syjemmältä !
        Hyvää varaosa- bisnestä tojolle, kun loorat poikii . Uusi loota yli 3000 € asennus. Meillä vaihtuu merkki, kunhan tästä autosta päästään eroon.


      • kysytty osa
        romu52 kirjoitti:

        Auto oli 7 v vanha, kun vaihdelaatikko viime syksynä sulalla, kuivalla kelillä pamahti. Auto on ostettu uutena, joten kaikki 210tkm on itse ajettua.Tojon jälkimarkkinoinnin mukaan vaihteistolle ja laakereille ei ole käyttöikää, vaan on normaalia, että niitä korjataan kulumisen ja vanhenemisen myötä aina tarpeen mukaan ko. kompponenttien rikkoonnuttua. MEIDÄN ALOITUKSESSA oli kyse TUOTEVASTUUSTA JA LIIKENNETURVALLISUUDESTA, ei takuusta. Voiko tojo käytää laakeria, joka ilman ennakko varoitusta yhtäkkiä pamahtaa halki ja auto menee samantien OHJAUSKYVYTTÖMÄKSI äydessä vauhdissa. Eli kuljettajasta tuli matkustaja !!! TOYOTAn mielestä ei ole kyse tuotevirheestä vaan yksittäistapaus, mutta onko näin ????
        Muitakin automerkkejä on ollut käytössä eikä missään muussa ole ollut vaihdelaatikko - ongelmia, saati tälläistä äkillistä stoppia. Kun hengenmeno on lähellä, alkaa pohtia asioita vähän syjemmältä !
        Hyvää varaosa- bisnestä tojolle, kun loorat poikii . Uusi loota yli 3000 € asennus. Meillä vaihtuu merkki, kunhan tästä autosta päästään eroon.

        Nythän on jo pätevin linkein todistettu, että kyseisen mallisia vaihteistoja menee rikki kun niitä ei löydy juuri lainkaan käytettyinä vaikka muita saman automallin osia kuten kokonaisia moottoreita löytyy pilvin pimein


    • kyllästynyttotaalise

      Selvää paskan jauhantaa.. Ensinnäkin korjaus ei kestä puolta vuotta toyotalla vaikka olisi koko auto uudelleen rakennettu. Ja toiseksi jos siellä oli jotain muovia niin kun sanoit niin se ei jaksa lukita pyöriä sulalla pitävällä tiellä. Ja on ihan luonnollista että vaihdelaatikko joskus hajoaa aina jos sillä on ajettu jo yli 300tkm joka varmaan lähempänä totta kun tuo 210tkm. Ja jos on ollut muitakin merkkejä käytössä niin yllättävän kauan olet samalla autolla ajanut. Yleensä uuden auton ostajat vaihtaa autoa 2-3v välein. Sinä posottelet 7v. Aika paljon ristiriitaa näissä sinun jutuissa. Ja tuot merkki vaihtuu olet jo täällä ihan mainostamiseen asti hokenut. Ja tuskin tuollaisesta 5000-6000€ autosta nyt niin kannattaa elämää pitää. Vanhat paljon ajetut nyt vaan joskus hajoaa oli merkki mikä tahansa. Itse ajoin 1998 Avella 520tkm ilman mitään ongelmia vaihteiston suhtee. Ja kai se vieläkin jossain kulkee. Samoilla öljyillä ainakin viimeset 250tkm. Ostin 9000€ 2005 ja myin 1000€ 2012. Ostaessa mittarissa oli jo 270tkm.

      • Auto on meidän tallissa ollut sen jälkeen, kun se pimahti. Vastauksien saaminen Tojon jälkimarkkinoinnista ja Trafista kesti niin, että 1.3.2013 tuli Trafin vastaus. Romua ei ole todellakaan korjattu puolta vuotta. Oletko katsonut täällä olevia kuvia ?? Kannattaa katsoa ennen kuin epäilet muovirenkaiden tarpeellisuutta. Muovirenkaan tarkoitus on pitää haulit erillään ja tasaisesti laakerissa. Onko kätesi olleet ikinä piessä ja öljyssä ? Taidat olla tojon jälkimarkkinoinnista ! On meillä nytkin 2 autoa tojon lisäksi, jotta revi siitä. Ja lopuksi : Ei näitä avauksia ole PAKKO LUKEA, jos ei kestä totuutta.


      • turha pelko

        Aloittajan esittämissä tiedoissa ei ole mitään ristiriitaa tai epäilyttävää. Noita pikkudieselin laatikoita on hajonnut tuohon vikaan satoja ennen aikojaan, kuten myös isompien, mutta eri laakerin takia.
        Sinun ongelmasi on vainoharhaisuus tai olet Toyotan leivissä ja ainut motiivisi tänne kirjoitteluun on pelko Toyotan maineen ryvettymisestä.


      • seliseliseli
        turha pelko kirjoitti:

        Aloittajan esittämissä tiedoissa ei ole mitään ristiriitaa tai epäilyttävää. Noita pikkudieselin laatikoita on hajonnut tuohon vikaan satoja ennen aikojaan, kuten myös isompien, mutta eri laakerin takia.
        Sinun ongelmasi on vainoharhaisuus tai olet Toyotan leivissä ja ainut motiivisi tänne kirjoitteluun on pelko Toyotan maineen ryvettymisestä.

        Höpö höpö.. mua kiinnosta minkään automerkin maine. Ja tuskin noita on satoja hajonnut. Mutta minun mielestä ihan turhaa provoa vanhasta asiasta joka rajoittuu 2002-2006 laatikoihin, vika on tuossa uudemmissa korjattu varmaan suuressa osassa takuuseen. Ja sen jälkeen vikaa ei enää ole ollut olemassa. Turha kaivella mitään yli 10v vanhoja vikoja esille. On noita uudempiakin laatikkovikoja kaiveltavaksi. Luuletko että tämä vanha corolla on joku käännekohta merkin vaihtoon toyomiehille. Ja se ei mitään auta että täällä puolustelet itseäsi eri nimimerkillä.


    • varma tieto palstoil

      Missään muussa autossahan ei ole mitään vikaa, Toyotassa taas ei sellaista paikkaa olekaan mikä kestäisi edes 15 km kyläreissun. Jos näitä palstoja uskoo.

      • huuuuhhhaaaa

        Varma Tieto palstoil sulla on aivot aivan lahot miksei sua viedä johonkin hullujehuoneeseen sää et tartteis muutakuin jotain pillereitä ja piikkiä persees parempi kun tuomoset kahelit kirjoittajat vietäs siperiaan se ois oiva paikka sulle.


      • Epävarma tieto

        Sulle suuhun sahanpurua varma tieto varma tieto varma tieto varma tieto sulla on ruuvit löysällä mee äkkiä lekuriin


      • voivoivoivoivoi

        Kyllä puheistas kuuluu se että sua älvänätä on kusetettu autokaupassa eikö yhtään hävetä tulla itkeen kun sua joku on viilannut linssiin ja ot ostanut täysin paskan auton,kyllä nyt naurattaa.


    • kyllästynyttotaalise

      Mitä hiton trafi ja jälkimarkkinointia täällä selität. Toyota antaa autoillensa 100tkm ja 3v. Siinä enää mitään jälkimarkkinointeja tarvita vanhoille romuille joilla ajettu maapallonympäri monta kertaa. Ja mitä tämä Trafi tekee tässä jutussa. Itse taidat olla joku lobbari kun täällä jostain ikälopusta loppuunajetusta corollasta selität. Ja minua ei kiinnosta mitkään epäselvät kuvat jostain möykystä. Ja kuka menee sanomaan ettet tuota ole purkaessa hajottanut. Pitääkö auton muka kestää loputtomiin. Ja oletko varma että sinun ajotavalla tuota laatikkoa ei hajotettu, niitäkin on niiiiin monenlaisia. Muistitko edes painaa kytkintä ja menikö pakki vahingossa vauhdissa päälle. Jos sinun autosi on hajonnut omasta väärinkäytöstä niin älä täällä sitä yleistä kun ei ole löytynyt yhtään vastaavaa tapausta ainakaan näistä tänne vastanneista. Muunlaisia kokemuksia kylläkin. Sinä ihan yksin täällä selittelet jotain käsittämätöntä fuulaa.

      • Sulla on ....

        ..paha asennevamma!
        Tämä palsta on tarkoitettu nimenomaan keskustelua Toyotasta varten. Keskusteluun Toyotasta kuuluu myös mahdollisten vikojen selvittely ja kokemusten jakaminen niistä, eikä vaan hymistely Toyotan hyvyydestä. Sinulle Toyotalla näyttää olevan elämää suurempi merkitys ja siksi pakonomainen tarve selitellä mustaa valkoiseksi ja yrittää vaientaa epämiellyttäväksi kokemaasi keskustelua.
        Jos tämä aihe (vaihdelaatikkovika) ei miellytä, lue muita. Tällä menolla teet itsestäsi naurettavan pellen, jonka sanomisella ei ole mitään painoarvoa.


      • kyllästynyttotaalise
        Sulla on .... kirjoitti:

        ..paha asennevamma!
        Tämä palsta on tarkoitettu nimenomaan keskustelua Toyotasta varten. Keskusteluun Toyotasta kuuluu myös mahdollisten vikojen selvittely ja kokemusten jakaminen niistä, eikä vaan hymistely Toyotan hyvyydestä. Sinulle Toyotalla näyttää olevan elämää suurempi merkitys ja siksi pakonomainen tarve selitellä mustaa valkoiseksi ja yrittää vaientaa epämiellyttäväksi kokemaasi keskustelua.
        Jos tämä aihe (vaihdelaatikkovika) ei miellytä, lue muita. Tällä menolla teet itsestäsi naurettavan pellen, jonka sanomisella ei ole mitään painoarvoa.

        Kuten sanoin eri nimimerkit ei nyt auta sua.


    • rupeekanskyllästymää

      Ja tässäkö keskustelussa vikoja yritetään selvittää :)))

      Tämä romumies painottaa joka vastauksen lopussa että auto vaihtuu ja ei tule toyotaa enää :D

      Todella rakentavaa keskustelua.

    • laatikkomieskin

      Tämähän vasta remppamies on kun on jo puolivuotta vaihdelaatikkoa purkanut. Varmaan hajottanut sitä enemmän kun korjannut. Vaihdelaatikko yleennsä otetaan ihan työpöydälle sieltä auton alta, eikä sinne päin yritetä korjata. Jo tämä kertoo että täys pelle tämä kaveri on. Tää on kyllä huippukaveri satuilemaan. Tainnu rautakangella hajottaa ne laakeritkin.. :))

      Ja pitänyt vielä kaksi eri keskustelua avata tällä vanhalle romulle, todella fanaattista toyotan palvontaa ;))

    • viisas tojotisti

      kuvathan on skil porakoneesta eihän toyota ole käyttänyt porakoneen osia höpsö

      • Onhan toki skillissä vahvemmat laakerit kuin tojossa !


    • Oikeatkuvat

      No niin sitten totuuteen. Laitappa sitten sellainen kuva missä näkyy tuota autoakin eikä vaan joku tuherros niin nähdään mistä autosta nuo kuvat on otettu. Vai onko se joku salaisuus. Otappa vaikka ylhäältäpäin niin kuva että nähdään mikä moottori on kyseessä. Kiitos.

      • Kuvia tulee varmasti lähiaikoina. Missä tojon laatikossa on logo, kun minä en ole löytänyt ? Ette te usko, vaikka kuvaisin auton edestä ja takaa ja alta. Harmi, ettei logoa ole joka osassa !!! Mitä te itse asiassa epäilette meidän tojon vaihdelaatikkovaurion kuvissa ?? Jos minä valehtelisin, niin maahantuoja olisi jo kimpussani syyttämässä ja tämä keskustelu olisi jo poistettu !!!!



    • Nyt laitoin Kuvia laihdelaatikosta linkkiin uusia kuvia katseltavaksi.
      Poistin vanhat kuvat ja yritin samaan kohtaan, mutta ei ihan mennyt.
      Löytyvät 29.3.2013 päivämäärällä pari kohtaa alempaa.

    • Corolla pappa

      Ei ole 40 vuoden aikana Toyotoista laatikot hajoilleet, joten puolestani voit samaa puppua jatkaa, mutta minä en usko. Yksi tärkeä muistisääntö on että talvella kovalla pakkasella ja varsinkin viimalla pitää moottoria pitää käynnissä kymmenisen minuuttia ennen ajoa jotta vaihelaatikkoöljyt lämpenee muuten saattaa tulla vaurioita.

      • Oletko unohtanut, että tyhjäkäynti on nykyään rangaistava teko !!!!! Ennen miehet ja laakerit olivat rautaa, mutta nykyisin muovia ainakin tojon laakerit. Meille ei autot eivät ole uskonto, vaan välttämättömyys päästä pisteestä A pisteeseen B. Tämän tojon yhden alaarvoisen laakerin takia hajoaa koko laatikko.


    • verenpaine nousee

      Tuo corolla pappa on hullu. Ei kukaan voi joka on ollut autojen kanssa tekemisissä ajatella noin.

      Olet oikeassa, kyllä toyotan laatu ja maahantuojan asenne on huonoa.
      Eipä niitä ymmärrä jos ei ole osunu kohille.

    • Tohtori neuvoo

      haluatko kuvia muistakin premium autoista joitka on hajonneet?

      Toyotan laatu on erittäin hyvää. Onko sinulla ongelma itsesi kanssa?

      Hanki nyt jo se harrastyus niin ahdistuksesi ja pakkomielteesi helpottaa,kait.

      • Minulla on mukavempaakin tekemistä kuin ruuvata tojoa..Sinulla se taitaa olla harrastuksena tojon maineen säilyttys turvallisuudesta piittaamatta..


      • ainatoyo
        romu52 kirjoitti:

        Minulla on mukavempaakin tekemistä kuin ruuvata tojoa..Sinulla se taitaa olla harrastuksena tojon maineen säilyttys turvallisuudesta piittaamatta..

        Vähänkin järjissään oleva ihminen olisi jo lopettanut. Lykkää tuo loppuunajettu corollan riepu romuttamolle ja osta uusi auris.


      • Kiala Viulu

        Toyota merkissä on silti
        vähiten vikoja
        kokonaisuudessa suurimpaan
        valmistusmäärään nähden.

        Muissa merkeissä
        on huomattavasti enemmän
        vikoja, vaikka valmistusmäärät
        piemempiä. Muiden merkkien vioista vain ei
        puhuta, eikä lehtiin paineta
        suurin otsikoin. Toyota-merkille kun tapahtuu jokin pienikin naksahdus, on netin verkkosivut kaikkialla tukossa ja lehdet kirjoittaa isoin otsikoin. Tamå kaikki johtuu Toyotan maailman markkinoilla olevasta parhaimmasta ykkösvalta-asemasta, jota muut yrittää horjuttaa kirjoittelullaan siinä mitenkään onnistumatta. Toyotan ykkösasema pysyy tulevaisuudessakin maailmalla, mutta saavathan kateelliset ja hävinnee jotain harmistuksissaan kirjoittaa, häviöpaineita purkaakseen.

        Niitä
        muiden merkkien vikoja korjataankin jopo salaa
        asikkaan tietämättå huoltojen
        yhteydessä, kuten esim kaikki VAG-konsermin umpiheikot tuotteet.

        Pienten ja vähäisten
        valmistusmäärien omaavien
        valmistajien onkin helppo olla,
        koska valmistamattomaan
        autoon ei voi tulla vikaa ja
        auton kuvaa ei tarvitse korjata,
        eikä tule takaisinkutsua.
        Korkeintaan lehtipaalaamolle.

        Toyota merkkiä sentään
        valmirtetaan 10 milj. kpl/
        vuodessa ja nämä korjaus
        kutsun saaneet ovat lähinnä jo
        10 v vanhoja, paljon ajetteja
        yksilöjä.
        Valmistusmäärin nähden Toyotassa on vähiten vikoja, kun lasketaan autojen määrä; 1000 kpl/vikaindeksi.

        Yksikään muu valmistaja ei
        rupea kyseiseen työhön korjaamaan 10 v vanhoja autojaan takaisinkutsuin takuuseen, vaikka
        aihetta riittäisi ja viat vain salataan
        tai kerrotaan vikojen tulleen
        iän myötå. Viat siis määritellään tahallaan normaaliksi kulumiseksi ja vedotaan usein auton kilometreihin. Onkin näin
        helpompaa siirtää vastuu
        omistajalle ja maksattaa kaikki
        viat asiakkaalla. Samalla säästetään autoyhtiön varoja ja vältetään ovelasti Trafille ilmoitusvelvollisuus vioista. Toisaalta muihin merkkeihin ei kerkiä vikoja ja takaisinkutsuja tulemaankaan, kun heikkojen merkkien yleiskestävyys rajautuu n. 10 v ikään, jonka jälkeen auto paalataan romuttamon kautta. Toyota kestää reilusti yli 20 vuotta.

        On siis edullisempaa tehdä yleisheikko auto, jota ei keritä takaisinkutsua korjaksen kun on jo romuttamolla. Autotehtaat saavat myös näin kierron nopeamaksi ja omistajat on pakotettu uuden hankintaan. Näin yritetään saada tehtaille supervoittoja ja asiakkaat maksaa leikin.

        Toyota ei tähän
        leikkiin ryhdy vastuullisena
        valmistajana ja kutsuu kaikki
        autonsa ilmaiseen
        korjaukseen/tarkastukseen
        kaikelta osin iästä riippumatta.

        Toyotan kestävyys ylittää
        kaikki normit ja siksi myynti
        sujuu muita paremmin ja siksi Toyota oli v. 2012 myymyin maailmassa 10 milj. auton myynnillä.


      • Kiala Viulu kirjoitti:

        Toyota merkissä on silti
        vähiten vikoja
        kokonaisuudessa suurimpaan
        valmistusmäärään nähden.

        Muissa merkeissä
        on huomattavasti enemmän
        vikoja, vaikka valmistusmäärät
        piemempiä. Muiden merkkien vioista vain ei
        puhuta, eikä lehtiin paineta
        suurin otsikoin. Toyota-merkille kun tapahtuu jokin pienikin naksahdus, on netin verkkosivut kaikkialla tukossa ja lehdet kirjoittaa isoin otsikoin. Tamå kaikki johtuu Toyotan maailman markkinoilla olevasta parhaimmasta ykkösvalta-asemasta, jota muut yrittää horjuttaa kirjoittelullaan siinä mitenkään onnistumatta. Toyotan ykkösasema pysyy tulevaisuudessakin maailmalla, mutta saavathan kateelliset ja hävinnee jotain harmistuksissaan kirjoittaa, häviöpaineita purkaakseen.

        Niitä
        muiden merkkien vikoja korjataankin jopo salaa
        asikkaan tietämättå huoltojen
        yhteydessä, kuten esim kaikki VAG-konsermin umpiheikot tuotteet.

        Pienten ja vähäisten
        valmistusmäärien omaavien
        valmistajien onkin helppo olla,
        koska valmistamattomaan
        autoon ei voi tulla vikaa ja
        auton kuvaa ei tarvitse korjata,
        eikä tule takaisinkutsua.
        Korkeintaan lehtipaalaamolle.

        Toyota merkkiä sentään
        valmirtetaan 10 milj. kpl/
        vuodessa ja nämä korjaus
        kutsun saaneet ovat lähinnä jo
        10 v vanhoja, paljon ajetteja
        yksilöjä.
        Valmistusmäärin nähden Toyotassa on vähiten vikoja, kun lasketaan autojen määrä; 1000 kpl/vikaindeksi.

        Yksikään muu valmistaja ei
        rupea kyseiseen työhön korjaamaan 10 v vanhoja autojaan takaisinkutsuin takuuseen, vaikka
        aihetta riittäisi ja viat vain salataan
        tai kerrotaan vikojen tulleen
        iän myötå. Viat siis määritellään tahallaan normaaliksi kulumiseksi ja vedotaan usein auton kilometreihin. Onkin näin
        helpompaa siirtää vastuu
        omistajalle ja maksattaa kaikki
        viat asiakkaalla. Samalla säästetään autoyhtiön varoja ja vältetään ovelasti Trafille ilmoitusvelvollisuus vioista. Toisaalta muihin merkkeihin ei kerkiä vikoja ja takaisinkutsuja tulemaankaan, kun heikkojen merkkien yleiskestävyys rajautuu n. 10 v ikään, jonka jälkeen auto paalataan romuttamon kautta. Toyota kestää reilusti yli 20 vuotta.

        On siis edullisempaa tehdä yleisheikko auto, jota ei keritä takaisinkutsua korjaksen kun on jo romuttamolla. Autotehtaat saavat myös näin kierron nopeamaksi ja omistajat on pakotettu uuden hankintaan. Näin yritetään saada tehtaille supervoittoja ja asiakkaat maksaa leikin.

        Toyota ei tähän
        leikkiin ryhdy vastuullisena
        valmistajana ja kutsuu kaikki
        autonsa ilmaiseen
        korjaukseen/tarkastukseen
        kaikelta osin iästä riippumatta.

        Toyotan kestävyys ylittää
        kaikki normit ja siksi myynti
        sujuu muita paremmin ja siksi Toyota oli v. 2012 myymyin maailmassa 10 milj. auton myynnillä.

        Kysymys Kiala Viululle.
        Sinä suurena tilastofriikkinä varmasti tiedät myös, MIKÄ ON TOYOTAN OMISTAJIEN KESKI-IKÄ ? Toyotan myyjät tuntuvat olevan erityisen huolestuneita Tojon ostajien ikääntymisestä. Ja vähän miettien se taitaa olla totta !


      • ihme heppu
        romu52 kirjoitti:

        Kysymys Kiala Viululle.
        Sinä suurena tilastofriikkinä varmasti tiedät myös, MIKÄ ON TOYOTAN OMISTAJIEN KESKI-IKÄ ? Toyotan myyjät tuntuvat olevan erityisen huolestuneita Tojon ostajien ikääntymisestä. Ja vähän miettien se taitaa olla totta !

        Entä varallisuus. Säkin oot täällä kuukausi tolkulla rutissut muutaman tonnin auton vaihdelaatikon hajoamisesta...voi jessus sentään..


      • sinisilmäinenkö
        romu52 kirjoitti:

        Kysymys Kiala Viululle.
        Sinä suurena tilastofriikkinä varmasti tiedät myös, MIKÄ ON TOYOTAN OMISTAJIEN KESKI-IKÄ ? Toyotan myyjät tuntuvat olevan erityisen huolestuneita Tojon ostajien ikääntymisestä. Ja vähän miettien se taitaa olla totta !

        Tässä herra romu52 yksi tilasto tutkittavaksi...saiskohan siittä jotain rutinaa aikaseksi ! Äkkiseltään katsottuna aikas tasasta merkeillä...

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/suomessa-uusien-ostajat-vanhempia-kuin-saksassa


      • ihme heppu kirjoitti:

        Entä varallisuus. Säkin oot täällä kuukausi tolkulla rutissut muutaman tonnin auton vaihdelaatikon hajoamisesta...voi jessus sentään..

        LIIKENNETURVALLISUUTTA ei mitata auton hinnalla eikä rahalla.


      • Sinisilmäinenkö
        romu52 kirjoitti:

        LIIKENNETURVALLISUUTTA ei mitata auton hinnalla eikä rahalla.

        Mitä uudempi auto, sitä turvallisempi liikenteessä...mitataan rahassa !



      • Sinisilmäinenkö
        romu52 kirjoitti:

        Montako nimerkkiä sinulla Kiala Viulu oikein on ?

        Kiala on kyllä ihan syytön. Joku syytti vsinoharhaiseksi...mitenkähän sen laita nyt on ?


      • Sinisilmäinenkö kirjoitti:

        Kiala on kyllä ihan syytön. Joku syytti vsinoharhaiseksi...mitenkähän sen laita nyt on ?

        Kun Kialalta kysyin, otaksuin, että vastaus oli myös häneltä eikä muulta virtuoosilta. Odotin myös Kialan analysointia.



    • Laatua kehiin

      Muovinen halpis-rimpula tojota,todella köyhä "auto".Ei sävähdytä millään lailla.

      • Herkästi sävähtyvä

        Mua ei sävähdytä mikään merkki millään lailla, toisaalta ei tartte saada shokkia ihan joka katsastuksessa kun ajaa Toyotalla, vikoja tosin on näissäkin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe