Taksista ei muihin töihin enää oteta

eikannata

Varoitus alalle aikoville: Elkää alkako taksikuskiksi sillä muihin hommiin ette tule enää pääsevän!

32

676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • renginjengin

      Jep, nalkissa ollaan. Tästä "työkokemuksesta" ei ole CV:ssä mitään iloa, urakehitystä tällä alalla ei ole paitsi mahdollisuus alkaa yrittäjäksi joskus 10 vuoden kuluttua. Yrittäjyyskin hyvin rajattua, kun automäärää säännöstellään eli vaikka kuinka olisi kuningasideoita pää täynnä, et niillä pysty edes omalla yritykselläsi isommin lyömään rahoiksi, suurinta osaa ideoista ei lilliputtifirmaa varten edes kannata tai voikaan toteuttaa.

      • Älä katkeroidu.

        Lähde opiskelemaan. Tammikuussa aloitin enkä kadu yhtään. Katsotaan jos joskus 2020 taas ajais 6kk.


    • doctor3

      Äläs nyt. Siitähän pääsee autopiirivartijaksi tai arvokuljettajaksi heittämällä. Tai bussinkuljettajaksi. Ajokokemus on valttia.

      • clc00

        Eipä kaikki asiakaspalvelu/kuljetustyönantajat halua entistä taksikuskia ottaa. Tämä homma on liian vapaamielistä ja alhainen palkka on tappanut kunnianhimonkin, sellaisen mitä esimerkiksi stockkan vaateosastolla tarvittaisiin. Toki uutta työtä saa jos paikkoja on vapaana. Aika sekopää täytyy jonkun it-firman rekrytoijan olla jos ottaa taksikuskin cv:n huomioon...


    • 98765432112345678

      Ompas teillä aliarvostusta omaa ammattianne kohtaan. Palstan vakirutisija renkinkenkin on aina valittamassa, vaikka päänsä on sekoittanut muuttuvilla ajatuksillaan. Taitaa mies olla pehmentänyt päänsä lopullisesti, niin vaikeaa tuntuu elonsa olevan.

      • clc00

        Alan arvostus muodostuu vaatimustasosta, palkasta, työntekijöiden mediaseksikkyydestä, alan kansainvälisestä tilanteesta jne.
        Taksikuskilta vaaditaan paljon, mutta häntä ei kouluteta tehtäviinsä. Hänet pannaan nöyristelemään asiakkaiden edessä alusta lähtien. Asiakkaat usein itsekin tietävät tilanteen, mutta kiusaavat kuskia, myös työnantajat "leikkivät" kuskien tunteilla (yleisesti) ja työkaverit syövät toisiaan. Jos kuvittelet, että tällaisella alalla saa jotain valmiuksia niin voin kertoa, että ei saa. Olet kertakaikkisesti väärässä. Taksikuski voi kyllä olla arvostettu muista syistä, noin niinkuin yksilöllisesti..


    • sdfghjklöäkj

      Älä nyt viitsi, just aloitin uudessa duunissa 25 taksissa vietetyn vuoden jälkeen. Piti tosin opiskella vanhoilla päivillä vielä muutama vuosi mutta kyllä kannatti.

    • Ruoka etu plussaa

      Pääsin ajamaan pizzataksia,kun kaupunkituntemus on hyvä,eikä pizzat pääse jäähtymään matkalla,kun osaan heti tilausosoitteeseen.Tienaan saman pizzataksina,kun ennen taksisuharina,mutta puolella tuntimäärällä siitä.

      • huuva olla karvaaaa

        Ai ne muka palkkaa ulkopuolisi kuskeiksi, niin varmaan.

        Yleensä kun homma menee niin että kuski otetaan jostain sieltä
        mistä pizzerian pitäjäkin on ja sukulaisista ja sille
        ei palkkaa tarvitse edes maksaa. Antaa ruuan, katon pään päälle
        ja aikanaan saatava suomen kansalaisuus on se palkka.
        Näillä eväillä vapautettu pizzeriatoiminta toimii ja pizzojen
        hinnat saadaan pidettyä sillä tasolla joka koostuu pelkistä
        raaka-ainekuluista, sähkölaskusta ja tilojen vuokrasta.

        Kotipizzeriassa perhepizza maksaa 10 euroa enemmän, miksiköhän.


      • rensikinsi
        huuva olla karvaaaa kirjoitti:

        Ai ne muka palkkaa ulkopuolisi kuskeiksi, niin varmaan.

        Yleensä kun homma menee niin että kuski otetaan jostain sieltä
        mistä pizzerian pitäjäkin on ja sukulaisista ja sille
        ei palkkaa tarvitse edes maksaa. Antaa ruuan, katon pään päälle
        ja aikanaan saatava suomen kansalaisuus on se palkka.
        Näillä eväillä vapautettu pizzeriatoiminta toimii ja pizzojen
        hinnat saadaan pidettyä sillä tasolla joka koostuu pelkistä
        raaka-ainekuluista, sähkölaskusta ja tilojen vuokrasta.

        Kotipizzeriassa perhepizza maksaa 10 euroa enemmän, miksiköhän.

        Suurin syy on se, että sinunlaisesi maksavat mielellään sen kympin extraa ihan vaan suomalaisuuden takia. Ja teitähän riittää.

        On muuten omiakin perheenjäseniäni ollut "pizzatakseina", tosin ei ollut ulkomaalais-, eikä kotipizza.

        Itse kerran teininä olin menossa työhaastatteluun pizzataksiksi mamupizzeriaan, mutta se sitten jäi kuitenkin.


      • 98765432112345678
        rensikinsi kirjoitti:

        Suurin syy on se, että sinunlaisesi maksavat mielellään sen kympin extraa ihan vaan suomalaisuuden takia. Ja teitähän riittää.

        On muuten omiakin perheenjäseniäni ollut "pizzatakseina", tosin ei ollut ulkomaalais-, eikä kotipizza.

        Itse kerran teininä olin menossa työhaastatteluun pizzataksiksi mamupizzeriaan, mutta se sitten jäi kuitenkin.

        "Itse kerran teininä olin menossa työhaastatteluun pizzataksiksi mamupizzeriaan, mutta se sitten jäi kuitenkin."

        Sulla on ollut toi "rima" korkealla jo aiemminkin, kun tuollaista duunia hait ;) Et taida parempaan pystyä? Ei siinä mitään, jokainen työ tarvitsee tekijänsä, eikä työ miestä pahenna, ellei mies sitten työtä, kuten sinä teet... Jos ei ole opiskelu maittanut silloin, kun sen aika oli, on tyydyttävä siihen duuniin, jonka osaa. Kun et opiskellut riittävän pitkälle, pitää istua autossakin etupenkillä ja vielä kuskin paikalla sen takapenkin "johtajan paikan" sijaan. Myös palkka maksetaan koulutuksen mukaan, matalapalkkaan on sinunkin tyytyminen. Hanttimies kun ei voi saada johtajan palkkaa....


      • rensakans
        98765432112345678 kirjoitti:

        "Itse kerran teininä olin menossa työhaastatteluun pizzataksiksi mamupizzeriaan, mutta se sitten jäi kuitenkin."

        Sulla on ollut toi "rima" korkealla jo aiemminkin, kun tuollaista duunia hait ;) Et taida parempaan pystyä? Ei siinä mitään, jokainen työ tarvitsee tekijänsä, eikä työ miestä pahenna, ellei mies sitten työtä, kuten sinä teet... Jos ei ole opiskelu maittanut silloin, kun sen aika oli, on tyydyttävä siihen duuniin, jonka osaa. Kun et opiskellut riittävän pitkälle, pitää istua autossakin etupenkillä ja vielä kuskin paikalla sen takapenkin "johtajan paikan" sijaan. Myös palkka maksetaan koulutuksen mukaan, matalapalkkaan on sinunkin tyytyminen. Hanttimies kun ei voi saada johtajan palkkaa....

        Taksiurpoko se siellä kuittailee toisten teini-iän kesätyöhakemuksille?

        Ei koulutus mitään tässä maassa takaa, on sekin tullut itse jossain määrin nähtyä. Ei etenkään mitään johtajan paikkaa, lääkärin paikan voisi taatakin.


      • ...
        rensakans kirjoitti:

        Taksiurpoko se siellä kuittailee toisten teini-iän kesätyöhakemuksille?

        Ei koulutus mitään tässä maassa takaa, on sekin tullut itse jossain määrin nähtyä. Ei etenkään mitään johtajan paikkaa, lääkärin paikan voisi taatakin.

        Kyllä minä olen saanut taksialalta johtajan paikan. Saan johtaa asiaikkaitani harhaan.....


      • dfggfddfg
        rensakans kirjoitti:

        Taksiurpoko se siellä kuittailee toisten teini-iän kesätyöhakemuksille?

        Ei koulutus mitään tässä maassa takaa, on sekin tullut itse jossain määrin nähtyä. Ei etenkään mitään johtajan paikkaa, lääkärin paikan voisi taatakin.

        Eihän hanttihommasta voi saada insinöörin palkkaa, kuten itse tunnut vaativan.


      • föörmanni

        Oikeesti ? Haha !!


    • mmm18

      Autokoulun opettajaksi alkoi täällä yksi taksiautoijia ja raksalle ja myös linja-autoa ja rekkaa ovat menneet ajamaan.

      • clc00

        Kuljetuspuolella taitaa olla aikamoinen työvoimapula, eli kyllähän vaihtoehtoisia töitä löytyy. Stockan myyjäksi tai lentokenttätyöntekijäksi ja moniin muihin todennäköisesti pääsee jopa helpommin, kun ei ole sitä taksitaustaa. Asiakaspalvelutöissä vaaditaan ylipäätään vähän erilaista otetta, kuin mitä taksissa opitaan. Sosiaaliset taidot kannattaa siis hioa muualla.


    • Keskisuomalainen2

      Hoitoalalle on myös mennyt entisä taksinkuljettajia, paska puhetta että ei sais töitä kun on taksissa ollut. Se on vain asenteesta kiinni että alkaa opiskelemaan uuden ammatin. Ainakin meilläpäin taksista on menty myös kauppoihin töihin, arvostettu sitä että on oltu asiakaspalvelussa.

      • clc00

        Ei se poissulkevaa ole, mutta kuten sanottu avoimet työpaikat menevät jakoon. Ja varmaan on niinkin, että taksitausta voidaan katsoa plussaksi. Kyse on lähinnä siitä miten trendikästä työympäristöä ja hyvinpalkattua työtä etsii. Kun jonossa on paljon hakijoita usein nuoret ja älykkäät kaapataan pinon päältä. Myös oma pärstä ja persoona ratkaisee valinnoissa, opiskelu ja työkokemus sen lisäksi. Toki joku automies voi preferoida ajokin hyvin hallitsevaa, ettei mene kolaribonukset...


      • renhukin

        Niin, nollapohjalta saa hakea kaupan kassalle, samalta viivalta 18-vuotiaiden kanssa. Ja siinäkin 18-vuotiaat ikään kuin puhtaina kääntämättöminä kortteina menvät helposti edelle, kun taas aikamies, joka ajanut taksia viimeiset vuodet, on epäilyttävä. Todennäköinen alkoholisti tai mielenterveyspotilas tai vetämättömän laiska tai epäsosiaalinen.

        Jos taas olisi ollut taksissa käyttämänsä, sanotaan nyt esimerkiksi 10 vuotta, jo alunperin siellä kaupan kassalla, niin olisi edennyt vähintään joksikin lihatiskivastaavaksi tms. vastuullisempaan ja mielenkiintoisempaan tehtävään, jonka pohjalta voisi myös uusilta aloilta pyrkiä saamaan edes aavistuksen parempia hommia.


      • POMO'
        renhukin kirjoitti:

        Niin, nollapohjalta saa hakea kaupan kassalle, samalta viivalta 18-vuotiaiden kanssa. Ja siinäkin 18-vuotiaat ikään kuin puhtaina kääntämättöminä kortteina menvät helposti edelle, kun taas aikamies, joka ajanut taksia viimeiset vuodet, on epäilyttävä. Todennäköinen alkoholisti tai mielenterveyspotilas tai vetämättömän laiska tai epäsosiaalinen.

        Jos taas olisi ollut taksissa käyttämänsä, sanotaan nyt esimerkiksi 10 vuotta, jo alunperin siellä kaupan kassalla, niin olisi edennyt vähintään joksikin lihatiskivastaavaksi tms. vastuullisempaan ja mielenkiintoisempaan tehtävään, jonka pohjalta voisi myös uusilta aloilta pyrkiä saamaan edes aavistuksen parempia hommia.

        Sinäkin 32 vuotias pitkä mies saat toimia vaan taksikuskina kakarain palkoilla. Mikset rupea ammattilais koripalloilijaksi?


      • runksi
        POMO' kirjoitti:

        Sinäkin 32 vuotias pitkä mies saat toimia vaan taksikuskina kakarain palkoilla. Mikset rupea ammattilais koripalloilijaksi?

        Juuri teistä mielenterveyspotilaista oli puhe.


      • OOOOO00
        runksi kirjoitti:

        Juuri teistä mielenterveyspotilaista oli puhe.

        SIIS SINUSTA?


      • fdfdfdfdfdfsfssfdfsf
        runksi kirjoitti:

        Juuri teistä mielenterveyspotilaista oli puhe.

        Miksi tarjoilet omaa sairauttasi toisille?


    • Normikielinen

      Ruskeakielet pärjää,ne pääsee töihin hyville isännille.

    • Yks entinen veivari

      Itse olen ajanut taksia , bussia , rekkaa , hoitanut vauvasta-vaariin , ollut myyntipäällikkö , urheiluhieroja jne..ei ole taksitausta ollut koskaan pahaksi , aikanaan hain myyntipäällikön hommia , haastattelija tokaisi , " tiedät että on olemassa vittumaisia asiakkaitakin" kun olet ollut taksin ratissa , kun tänne on tullut koulusta porukkaa suoraan pilvilinnoissa että ollaan niin osaavia ja hyviä ja se eka veemäinen asiakas kun ei osta ja haukkuu niin elämä romahtaa , eli kyllä taksin ja bussin ajosta on ollut hyötyä..Hehhe ja muuten kun ajanut aikaa ennen navigaattoreita osaa ajaa niitä vaihtoehtoreitejä enkä tarvitse navigaattoreita pk-seutu 50 ympääriinsä , osaa oikoreittejä kun taas navigaattoriautoilijat osaa vain sen navin neuvoman tai oman kotireitin...paras muuten oli kun yksi herra ekys ylästössä , oli omaan kotiinsa menossa ja kun tie oli kaivettu poikki , lähti kiertämään ja eksy pahalainen jo siinäkin , kotikulmilla..ja ukko kehu aina kun hän on siellä ja tuolla pitkin maailmaa menny...oisko syytä opetella kotiympyrät ihan ensin ja sitte merta edemmäs kalaan....

    • Oma vika?

      Nykyään voi opiskella liiton päivärahoilla. Arkipäivisin välillä klo 8-15, taaskin ihana vapaa viikonloppu tiedossa. Ylläpitokorvauksineen käteen jäävä summa kuussa on ihan yhtä paljon, kuin pelkkää päivää ajavalla.

      Sen verran voi just käydä taksia pyöräyttämässä, että tekee kunnon tilit ja sitten opiskelee 24kk ja hankkii lisää pätevyyttä. Ah autuutta :)

      • fgdfgdfgdfgdfg

        Googlellahan tuon tietty löytäisi.. mutta mutta.. jos jaksat vastata, niin miten toimi? Irtisanouduitko ja aloit opiskelemaan? Ei siis kyse mistään opintovapaasta?g


      • 20+6
        fgdfgdfgdfgdfg kirjoitti:

        Googlellahan tuon tietty löytäisi.. mutta mutta.. jos jaksat vastata, niin miten toimi? Irtisanouduitko ja aloit opiskelemaan? Ei siis kyse mistään opintovapaasta?g

        Noinhan se toimii tosin opiskeluun pitää saada lupa te-toimistosta. Ei siis ole vain ilmoitusasia. Mieluummin antavat suorittaa kesken jääneet opinnot loppuun kuin aloittaa kokonaan uutta tutkintoa puhtaalta pöydältä. Mutta tapauskohtaisestihan ne sen päätöksen tekee.


    • Entinen renki

      Kylläpäs taksista saa jopa ylennyksen aloittaessaan uudessa työssä.Minä aloin yrittäjäksi ja tuloni tuplaantui jopa kolminkertaistui.Nykyään olen oman firmani toimitusjohtaja ja hyvin menee.

    • ruutumatto

      "Asiakaspalvelutöissä vaaditaan ylipäätään vähän erilaista otetta, kuin mitä taksissa opitaan."

      Päinvastoin! Väitän, ettei missään muussa asiakaspalvelutyössä saa niin laajaa kokemusta ja käytännönoppia asiakaspalvelutyöstä ja sosiaalisista taidoista, kuin taksia ajamalla. Tuskin edes sairaanhoitajan ammatissa tapaa niin erilaisia ihmisiä, kuin taksikuskit, ja heihin kaikkiin on pystyttävä suhtautumaan ja asennoitumaan oikealla tavalla. Se on asiakaspalvelutyötä parhaimmillaan.

      Olen päässyt asunnon vuokralaiseksi sekä kahteen uuteen työhön suoralta kädeltä sen takia, että olen maininnut olleeni taksinkuljettaja. Muita ehdokkaita ei missään noista tilanteista enää edes haastateltu, kun olen ammattini kertonut.

      • sdfghjklöäkjh

        >Väitän, ettei missään muussa asiakaspalvelutyössä saa niin laajaa kokemusta ja käytännönoppia asiakaspalvelutyöstä ja sosiaalisista taidoista, kuin taksia ajamalla>

        Tämä on kyllä totta. Missään muualla ei joudu kohtaamaan niin erilaisia ja niin erilaisissa mielentilassa olevia ihmisiä kun taksin ratissa. Enkä tarkoita kännissä tai kamoissa olevia vaan muutenkin herkässä mielentilassa olevia. Väittäisin myös että monelle muulle asiakaspalvelijalle ei asiakkaat avaudi niin intiimeistä asioista kun ne taksinkuljettajalle avautuu. Sekin on ammattitaitoa että pystyy asiakkaan naamasta päättelemään missä mennään, ilman että sanaakaan on vielä ehditty vaihtaa.

        Tosin täytyy myöntää että taksinratissa on tänä päivänä liian paljon sellaisia kuskeja jotka ei yksinkertaisesti kykene asiakaspalveluun. Sitten on myös sellaisia jotka siihen kyllä pystyisi mutta vittuillessaan ei viitsi. On kuulemma kivaa kyykyttää asiakasta. Näistä taksimaailman syöpäläisistä kun pääsisi eroon, mutta taitaa olla toiveajattelua. Sitä roskasakkia tuntuu alalle tulevan aina vaan lisää ja sitä mukaa kun kusipäät alalla lisääntyy niin pystyvämpi ja fiksumpi kuljettaja-aines hakeutuu muualle töihin. Myös isännät. Itse lopetin taksiliikenteen koska en halunnut pyörittää autoa niillä kuljettajilla joita oli tarjolla. Perustin kokonaan toiselle alalle firman.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe