Kuinka teinata rahaa kotona?

RahanTarpeessa

Eli oon 12w poika, ja asun pienes kyläs. Tarvittisin nopeesti 50e, että voin ostaa PlayStation 3. Miten tienaan rahaa kotona? Viikkoraha on 5e, ja rahaa saan jonkin verran kotitöistä. Siltikin siinä menee kauan. Saan myös kokeista rahaa, jos saan yli 9. Mutta miten voin tienata rahaa KOTONA? Vielä kun olen nöin nuori, niin en kesätöihinkään pääse, niinkuin siskoni. Auttakaa pientä lasta.

140

4864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pc vie

      hahahah joku ps3 :DD:D

      • 1ot paska

        No joku paska kone vai


    • KänniTyty

      Hmmm...palaut pulloja

    • asdas3

      miksi pilkkaatte? ainakin poika haluaa itse tienata rahansa ja pelikonsolinsa.

      • äläoletuhmapoika:3

        Niinpä! ei ainakaan kinu vanhemmilta tai varasta!


      • hiton kakarat
        äläoletuhmapoika:3 kirjoitti:

        Niinpä! ei ainakaan kinu vanhemmilta tai varasta!

        eihän se mitään halua tienata, vaan nimenomaan keksiä tekosyitä, joilla voisi kupata vanhempiaan...

        Aloittaja: YMMÄRRÄ, että vanhempiesi tulot eivät lisäänny siitä, että sinä teet kotitöitä. Heillä ei ole sen enempää varaa, kuin on. 500 euroa on järjettömän iso summa. Se on vaikka minulla neljännes kuukausituloista ( verojen jälkeen) - vanhempasi tarvitsevat ne rahat asumisen ja ruuan kustantamiseen, ei sinun lapsellisten lelujesi kustantamiseen.

        Ainoa tapa tuoda lisätuloja talouteenne on tehdä töitä kodin ulkopuolella.

        Kerää pulloja, tarjoudu naapurille, sukulaisille siivoamaan, haravoimaan pihaa, leikkaamaan nurmikkoa. Saat sinunkin ikäisenäsi tehdä kesätöitä osapäiväisenä - sopimuksen allekirjoittavat vanhempasi. Mansikkamaalla riittää hommia.

        Marjojen ja sienien kerääminen ja myyminen tuo tuloja ja siinä ei ole ikärajoja. Metsämarjojen ja sienien kausi on vasta edessäpäin.


        Koeta tajuta rahatalouden realiteetteja. Jos ei ole varaa, ei vaan ole. Kaikkea ei voi saada, mitä haluaa. Joskus pitää säästää pitkään, että voi ostaa haluamansa.

        Itse säästin sinun ikäisenäsi polkupyörään kaksi vuotta. Se on realistinen aikataulu sinunkin kohdallasi.

        Turha vinkua, elämä on tällaista.


      • huhuijujujk
        hiton kakarat kirjoitti:

        eihän se mitään halua tienata, vaan nimenomaan keksiä tekosyitä, joilla voisi kupata vanhempiaan...

        Aloittaja: YMMÄRRÄ, että vanhempiesi tulot eivät lisäänny siitä, että sinä teet kotitöitä. Heillä ei ole sen enempää varaa, kuin on. 500 euroa on järjettömän iso summa. Se on vaikka minulla neljännes kuukausituloista ( verojen jälkeen) - vanhempasi tarvitsevat ne rahat asumisen ja ruuan kustantamiseen, ei sinun lapsellisten lelujesi kustantamiseen.

        Ainoa tapa tuoda lisätuloja talouteenne on tehdä töitä kodin ulkopuolella.

        Kerää pulloja, tarjoudu naapurille, sukulaisille siivoamaan, haravoimaan pihaa, leikkaamaan nurmikkoa. Saat sinunkin ikäisenäsi tehdä kesätöitä osapäiväisenä - sopimuksen allekirjoittavat vanhempasi. Mansikkamaalla riittää hommia.

        Marjojen ja sienien kerääminen ja myyminen tuo tuloja ja siinä ei ole ikärajoja. Metsämarjojen ja sienien kausi on vasta edessäpäin.


        Koeta tajuta rahatalouden realiteetteja. Jos ei ole varaa, ei vaan ole. Kaikkea ei voi saada, mitä haluaa. Joskus pitää säästää pitkään, että voi ostaa haluamansa.

        Itse säästin sinun ikäisenäsi polkupyörään kaksi vuotta. Se on realistinen aikataulu sinunkin kohdallasi.

        Turha vinkua, elämä on tällaista.

        Ota huomioon että hinta ei ollut 500e.. lue kunnolla ennen ku kirjottelet!


      • onnea matkaan
        huhuijujujk kirjoitti:

        Ota huomioon että hinta ei ollut 500e.. lue kunnolla ennen ku kirjottelet!

        hyvä jos haluaa tienata omat rahansa mutta uskon että "hiton kakarat" tarkoitti koko ps3n hintaa :)


      • Idiots??
        onnea matkaan kirjoitti:

        hyvä jos haluaa tienata omat rahansa mutta uskon että "hiton kakarat" tarkoitti koko ps3n hintaa :)

        Ps3 ei maksa 500€!!!


    • outlaw ranger 2

      Olen täysin samaa mieltä kuin asdas3, miksi toisia on aina pilkattava? minusta on erittäin hienoa että poika haluaa/joutuu omilla rahoillansa konsolinsa ja pelinsä ostaa. (kaikilla ei oo faijaa sponsorina) Ja kaikenlisäksi vielä tienata rahat, eikä esim varastella, mikä tuntuu monilla olevan tapana. Yllä on myös ollut hyviä vinkkejä kuten koko talon siivous ja pullojen keräily ja palautus. Tai kysy lainaisiko kesätöissä oleva siskosi sinulle vähän, ja sitten maksaisit hänelle takaisin kun viikkorahaa saat! :)

    • H0M0T

      Kun minä olin nuori keräsimme kiviä ja käpyjä ja myimme huonoon hintaan kylällä. Nykynuoret vain laittavat astiat johonkin koneeseen ja kädet eivät ole ikinä likaantuneet. Mihin tämä maailma on menossa.

      • Tyhmä

        Kuka ostaa kiviä ??? :D


      • Suomi mies

        Kuka ostaa kiviä ja minäpä kerään kiveni traktorilla pellolta ja kippaan ne sitten mettään josta sinä kävit ne keräämästä siitä kasasta. Jos tarviin rahaa ni lähen yleensä lehmiä lypsämään tai heinä pellolle.


      • Tyhmä kirjoitti:

        Kuka ostaa kiviä ??? :D

        Niinpä, niitähän saa ulkoa oikee ilmaiseksi XD


      • fgfgffg
        Tyhmä kirjoitti:

        Kuka ostaa kiviä ??? :D

        esim

        Luonnonkiviä vaihdetaan

        http://www.kotipuutarhuri.com/keskustelu/ostetaan-myydaan-ja-vaihdetaan/luonnonkivia-vaihdetaan


      • tettt
        Suomi mies kirjoitti:

        Kuka ostaa kiviä ja minäpä kerään kiveni traktorilla pellolta ja kippaan ne sitten mettään josta sinä kävit ne keräämästä siitä kasasta. Jos tarviin rahaa ni lähen yleensä lehmiä lypsämään tai heinä pellolle.

        Ostetaan eri kokoisia kiviä/sokkeli graniittia n. yhden kuorma-autollisen verran.

        http://www.rakentaja.fi/indexfr.aspx?s=/porssi/ilmoitus.asp?id=525893


      • rahaaaaaaaaaaaaaaaaa

        Käpyjen kerääminen nousi otsikoihin syksyllä 2012, kun YLE ja muut tiedoitusvälineet tekivät juttuja käpyjenkerääjien jopa 4000€ verottomista kuukausiansioista. Uutiset saivat ihmiset kiinnostumaan kävyistä. Metsänomistajilta kyseltiin uudistushakkuualojen perään ja metsänhoitoyhdistyksistä kyseltiin käpyjenkerääjän töitä. En olisi arvannut käpyjen keräämisestä tulevan aivan näin suuria uutisia 2000-luvulla.



        Kuusen kävyistä maksettiin vuonna 2012 kerääjille 75 senttiä per litra (eli 75 euroa per sata litraa käpyjä). Sadan litran säkistä saadaan keskimäärin kilo kuusen siemeniä. Kuusen metsikkösiemenen arvonlisäveroton hinta vaihtelee 350 ja 690 euron välilllä riippuen siemenen itävyydestä. Käpyjen ostaminen, karistaminen ja myyminen on kannattavaa liiketoimintaa. Siemen-Tapion liikevaihto vuodelta 2009 oli noin 1,37 M€ ja tulos 0,62 M€ (45%). Voittoprosentti on parhampia mitä metsätaloudessa löytyy.

        http://www.puuntuottaja.com/mannyn-ja-kuusen-kapyjen-keraaminen/


    • Köyhät
      • niin tota kuinkas vanha sää taas olitkaa, 10 tonnin ammattitason kone. Ei kauheesti osteta jos saa 5 euroo kuukaudessa ja yrittäppä kinuta sitä vanhemmiltas, ei tuu tapahtuu. siinä menee yhdeltä henkilöltä 2-5 kuukauden nettopalkka.


      • ...

        Kuka on niin idiootti että ostas 10800.00 € koneen?


      • hohhohohh
        ... kirjoitti:

        Kuka on niin idiootti että ostas 10800.00 € koneen?

        sellainen joka editoi, muokkaa tai tekee työkseen musiikkia, elokuvia, pelejä yms. ei ihan äiskän 500e läppäri ole tarpeeksi tehokas sellaiseen :D


    • kantasolusiirto

      Asian pointti ei nyt ollut taas se pelivehje, vaan se rahankeruu. Kyllähän nyt jätkä saa tuhlata omat rahansa ilman teidän molottamista siin vieressä?

    • Resaw

      Mee tiskaamaan ravintolaan.. 5 euroo tunnilta..

      • ...

        Ei 12-vuotias pääse.


    • 16+15

      siivoa lisää..?:) esim muille sukulaisille?

    • ....

      Pyydä siskoasi myymään sun vanhoja leluja/ kamoja Huutonetissä.

    • ...

      Haravoi piha.

    • pulloja

      Nuöret viskelee kylil tölkkei kaikkial ojanlieppeisii. Jos niit tölkkei\pulloi on paljo esim yks semmone iso pullo 40cnt ni kyl sä jo viikos voit hyväl tuuril saada kympinki.

      • pulloja

        eipä kyllä paljoa ole tuo 10e viikos. minä keräsin päiväs 5km matkalta 5e edestä pulloja


    • jonne18

      Vitun jonnet, tämä poika on todiste suomalaisesta sisusta ja siitä, että ei kaikkea vanhemmat tee. Nykymaailmassa isukki papi ja mummi ja pappa tekee nykynuorisolle jonkun tilin mihin lisäävät vaikka joka kuukausi 200€ ja rahat saa käyttää sitten kun täyttää 18v, siinä ei opi vittu mitään oikeasta työstä tai aikuismaisuudesta. Poeka keräile pulloja siinä tienaat. Tai tee niin että kerää pulloja 5 vuotta joka päivä ja sitten osta keräämälläsi 2000-5000 eurolla jonkin alkavan ja aika varmasti menestyvän firman osakkeita niin perkule voit vaikka ostaa jos on hyvä tuuri playstationin sonylta ja tehdä uusi sexstation seksikonsoli.

      • moik68

        Miks ostaa sonylta playstation ku voi yhtä hyvin vaa tehä uuden konsolin joka on parempi ku playstation? On siinäki meillä neuvoja...


    • jonne18

      sattana minä se täällä

    • Kultakaivos

      Itse saan rahaa melkein aina, kun sitä vaan kinuan... :D
      Minulla on aika lapsellinen tapa saada rahaa, mutta nopea tapa se on... ^^'
      Ensin:
      Menet isäsi tai äitisi lähelle, ja sanot: -"Noni! Nyt se (Joku raha summa) tänne.".
      Jos äitisi/isäsi ei suostu, jankutat rahaa niin kauan, että niiltä menee hermot..
      Joo, tuo on lapsellista ja rasittavaa, mutta nopein keino saada rahaa (Älä pyydä mielettömiä raha summia kerralla, silloin voi käydä niin, että et saa rahaa viikko tai päivä kausiin, ESIM. 5- 20euroa olisi hyvä. Jos tarvitset yli 20euroa, pyydä joka toinen päivä, että sinulla on se raha summa mithä tavoittelet/tarvitset! Pyydä noin viikko putkeen rahaa!!! ^^)

      Mutta oikea, kunnollinen ja reilu tapa saada rahaa vanhemmiltaan tai jltn muulta on auttaa heitä kotitöissä.. (:
      Onnee rahan hanikntaan...!!! ^^

      • vastauslellikille

        Ja älä sinä opeta tuolle lapselle tuollaista häpeällistä tapaa hankkia rahaa!! Sinä oletkin itse myös nykyajan saan-rahaa-kun-haluan tyyppiä! Otan osaa sinun vanhemmillesi, kun heillä on tuollainen lapsi.


      • Mul o 100 eeroo!

        Mää kerran anelin 100 euroa ja sai!!!! :)


      • Mul o 100 eeroo! kirjoitti:

        Mää kerran anelin 100 euroa ja sai!!!! :)

        No haistappa sinä sitte pàšká!


      • mieti tulevaisuuttas
        Mul o 100 eeroo! kirjoitti:

        Mää kerran anelin 100 euroa ja sai!!!! :)

        niin entäs sitte kun sul ei oo ketään joka antaa rahaa ja vuokra pitäis maksaa :(


    • Haistakaa paska

      uixgDMZFS

    • Siivoasiivoa

      Oon 13 v tyttö, ja saan saman verran viikkorahaa. Maksoin juuri 200 € mun vanhemmille ratsastusleiristäni, ja osan rahoista sain synttärilahjaksi, osan säästin.
      Oon myös myynyt mun jtn vanhoi tavaroita, ja saanut niistä rahaa.
      Kannattaa vaikka imuroida teidän kämppä, siitä mulle on irronnut ainakin 4€

      • sotkupekka

        tuu mulle siivoamaan saat 20euroa tunti.


      • Rahaa on
        sotkupekka kirjoitti:

        tuu mulle siivoamaan saat 20euroa tunti.

        On hyvä tuntipalkka 13 vuotiaalle :)


    • 17+7=24

      Myy tietokoneesi saat rahaa

    • Santtu94

      Ihailen kyllä moista oma-aloitteisuutta. Moni sun ikäinen vaan ruinaisi isiltä, mutta sentään sä haluat tienata rahaa itse. Kovin paljon uusia keinoja en osaa sulle luetella, mutta voin listata tähän tapoja, joilla itse tienasin tossa iässä.
      -säästä viikkorahoista
      -kerää pulloja
      -stemppaa kokeissa(tosin niitä ei enää taida paljoa olla tänä vuonna sulla tulossa)
      -tarjoudu välillä esim. käymään äidin puolesta kaupassa muutamaa euroa vastaan
      -myy vanhoja tavaroitasi huutonetissä, tai pyydä esim. isää/äitiä/siskoa tulemaan joskus sun kanssa pitämään kirppiskojua, jos mahdollista
      -tee ylimääräisiä kotitöitä

      • Kympin poika, mutta

        Hah!Mulla olisi jo yli 500€, jos saisin joka kympin kokeesta 10€. Saan aika itsekin pieniä palkkoja, ja Airsoft syö rahaa. Oloani vaikeuttaa lisäksi jatkuva makeannälkä. Itse ansaitsen joissakin jalkapalloturnauksissa yli 10€ pulloja keräämällä. Turnausalueelta löytyy usein pulloja. Miinuksena on kaverien iva, mutta kun kiskot 10€, etkä 20snt pulloista, niin eivät he ivaa. Pyydä heiltä vain rohkeasti!


      • Hån

        Mitä kokeissa tsemppaminen auttaa?


      • Kympin poika, mutta kirjoitti:

        Hah!Mulla olisi jo yli 500€, jos saisin joka kympin kokeesta 10€. Saan aika itsekin pieniä palkkoja, ja Airsoft syö rahaa. Oloani vaikeuttaa lisäksi jatkuva makeannälkä. Itse ansaitsen joissakin jalkapalloturnauksissa yli 10€ pulloja keräämällä. Turnausalueelta löytyy usein pulloja. Miinuksena on kaverien iva, mutta kun kiskot 10€, etkä 20snt pulloista, niin eivät he ivaa. Pyydä heiltä vain rohkeasti!

        50 kympin koetta, taisit saada oikein stipendin parhaasta arvosanasta.


      • liibibaa
        Hån kirjoitti:

        Mitä kokeissa tsemppaminen auttaa?

        Voit sopia että saat x raahaa ysistä ja x rahaa kympistä.


      • voividdu1
        a-m22 kirjoitti:

        50 kympin koetta, taisit saada oikein stipendin parhaasta arvosanasta.

        Niinpä meillä ei ainakaan oo ku neljä koetta per aine paitsi esim taide aineista ei yleensä oo kokeita (nelijakso järjestelmä)


    • Itsekkinjokupäivä

      Odota vuos ja rupee jakaa lehtiä.
      Kerran viikkoon ja palkka 100-150/kk
      Lähilehtiä siis.

    • ellell

      Kasva aikuseks ja hanki töitä

      • joo15

        Sanoi tyyppi joka on todennäköisesti saanut ps3:n uutena joskus 8 vuotiaana isän sponsoroimana


      • Hahahjoh
        joo15 kirjoitti:

        Sanoi tyyppi joka on todennäköisesti saanut ps3:n uutena joskus 8 vuotiaana isän sponsoroimana

        Kenenkä muunkaan?
        Noin normaaleissa perheissä..


    • tylsää...

      hmm... hän ei vuoden päästä voi alkaa jakaa lehtiä... hänen täytyy täyttää loppuvuoden aikana 14.... eli menee yli vuosi :)

    • sdf2

      Pullojen keruu ? Jos tarvit vielä 50 e, siivoa mummoille. Tai vie kirpputorille vanhoja tavaroita. :D Jotakin ton tyylistä.

    • ....................

      Et sä pääse alaikäisenä mihinkään duuniin, ne joutuu linnaan jos ne palkkaa sut. Kysy vanhemmiltasi ensin. Mullakin on haaveena playstation 3 =)

      • ..................

        Siis puhun ihan palkkatöistä jossain firmassa, tuli kirjoitusvirhe.


      • nologgi

        saa palkata mihin tahansa, mutta siihen on tietyt säännöt kuinka paljon töitä saa tehdä päivässä/viikossa. mut pitää tosi hyvä tuuri käydä että löytää sellasen paikan joka palkkaa 12-vuotiaan.


      • Sjåsgaädt

        Mainosten jako on ihan laillista ihmiselle koka on täyttämässä sinä vuonna 14. Firmoja ne on nekin.


      • asdfghjh

        jaa ei vai, ootko kuullu kesätöistä tai ilmaisjakelusta


      • JonneESMF
        asdfghjh kirjoitti:

        jaa ei vai, ootko kuullu kesätöistä tai ilmaisjakelusta

        Niin mut jos jakaa ilmasi, niin siitä ei saa rahaa


      • asdfghjh
        JonneESMF kirjoitti:

        Niin mut jos jakaa ilmasi, niin siitä ei saa rahaa

        facepalm


    • Money maker

      No jos sieltä paikka kunnalta löytyy lapsia niin voit oll a vahtina tai hoitaa eläimiä mutta hyvä keino on kerätä pulloja myös.

    • kirjailijatar97

      Sä voit käydä kyselee sukulaisilta, olisko niillä jotain pieniä töitä, josta saada rahaa, esim. ajella nurmikkoa tai viedä koiria lenkille.
      Muista, että sotapelit lisää riskiä muuttua hyvinkin aggressiviseksi ja epämielyttäväksi tyypiksi. Se ei päde kaikkiin, mutta jos pelaamisen jälkeen tunnet itses tosi kiukkuseksi, niin ole viisas ja pelaa jotain vähemmän aggressivista. Se on ihan sama mitä muut sanoo, sillä sä olet oman elämäsi herra ja päätät itse siitä, mitä sä omalle keholles ja mielelles teet.
      Huom. Jos joskus alat seurustelemaan niin kaikki tytöt ei tykkää, jos koko ajan vaan pelaa. On tietysti olemassa tyttöjä, jotka pelaa, mutta ne yleensä häpee asiaa tai yrittää peitellä sitä, sillä useimman tytön mielestä on "noloa" pelata.
      Elähän viisaasti! Oot viel nuori, ja sul on koko elämä ees, ja muista miettii kahesti ennen kun ostat mitään. Investoi tulevaisuuteen!

      • Tiedoksi vain ;)

        En tyttö ja pelaan ja en yritä peitellä sitä. Enkä häpeä sitä!!!!!!! :)


    • Mieti mitä osaat!

      Voisitko leikata nurmikkoa tai pestä ikkunoita kotona ja myös vaikka naapurustossa tai sukulaisilla? Tarvitseeko jonkun lemmikkieläin hoitoa tai ulkoilutusta? Monet kaverit saivat tuossa iässä rahaa myös leipomisesta, kukkien kastelusta, pölyjen pyyhinnästä, astianpesukoneen hoidosta ja roskien viennistä :)

    • adaf

      Kuka ostaa PS3 kun PS4 tulee kohta?

      • emogirl2

        Nii, ja ps4 hinta todennäkösesti ihan pilvissä.


    • dasdas2

      Osta mielummin Atari 2600 tai NES :D

    • Oho meni aiheen ohi

      Elä osta ps 3 syksynä tulee ps 4 joka ei tue ps 3 kamaa

      • vastaaja1

        tukeepas! iltalehden Digi sivulla luki juuri että ps4 tukeekin ps3 pelejä. t.vastaaja


    • emogirl2

      Tää saattaa tulla vähän myöhässä mut tässä vähän vinkkejä miten tienaat rahaa. Eli tee enemmän kotitöitä, ja pyydä vanhemmiltasi että olisiko viikkorahan korotus hyvä. Sitten vaikka keräät/säästät pulloja. Niitäki ihan hyvin saat. Ja voit mennä myös sukulaisille siivoamaan. Ja kerää vaikka kaikki turhat kamasi ja vaatteesi, ja myy jollekkin, tai myy kirpparilla. Voit tarjoutua lasten nvahdiksi, jos jollain sukulaisellasi on pieniä lapsia. Toivottavasti ees jostakin noista oli hyötyä :)

    • Huhhuhhu

      5€ Viikko(!)-raha, etkö osaa säästää? Jos et>säästä.

    • tienaaja B-)

      Leikkaa nurmikko, myy vanhoja tavaroita. Ite sain vanhoista legoista 200€:-) kerro sitten kun olet tienannu rahaa, ja millä tavalla. Onneksi suomessa on vielä sellaisia henkilöitä jotka itse keräävät rahat tavaroihinsa.

    • no mä oon 10v

      Itse sain isältäni pleikkarini se tilas joltai pokerisivulta sen jollai pisteillänsä.
      olin 7 silloin en saanut viikkorahakaan silloin.
      Nykyään saan 10€ viikossa (aika paljon itseasiassa) ostan sillä pelit ja kaikki muut
      mitä tarvitsen (Nyt puhun enemmänkin leffoista peleistä kirjoista yms.)

      Mun vinkit on kyllä kuitenkin jota itsekin käytän kun säästän pleikkaneloseen:
      Pyydä synttäreiltä rahaa, kerää pulloja äläkä käytä ollenkaan rahoista jäätelöön tai karkkiin.
      Siivoa kuin hullu
      säästä
      myy huutonetissä turhaa kamaani itse tienasin noin 50€ kun myin pelejä.
      Ja Iskä laitto ne myyntiin sen ommalla käyttäjällä tietysti en minä omalla jota ei ole...
      siinä vinkkini. älkää haukkuko vaikka 10v ainiin enkä oikolukenut eli ON kirjoitusvirheitä
      I rest my case. vai mikä se olikaa?

    • Oikeutta!!

      Antakaa sen pojan olla jos se haliuu ps 3 niin antakaa pojan yrittää kerätä siihen rahaa! Ei kaikilla perheillä oo varaa ostella mitään pelikonsoleita!!!!!

    • voi olla hankalaa

      Kesällä tosiaan tuo pullojen keruu voi liikunnan ja ulkoilun lisäksi muutaman lisäeuron tarjota.. ja sit ehkä voisit (yhdessä vanhempien kanssa) myydä vanhat tarpeettomat vaatteet/ lelut/ pelit yms pois kirpparilla tai netissä. Jos täytät tänä vuonna 13 ja ensi vuonna jo 14 niin ensi kesänä voit päästä kesätöihin esim. mansikoita poimimaan.

    • pane3

      Sweet! I've just received my free Riot Points!

      >> FreeRiotPoints.me

    • roskis dyykkari

      Hei vaan kaikki lukijat!
      tässä yks rahankeruu vinkki

      Mun suvussani on kerätty ja kerätään edelleen kaikki ylimääräinen raha pulloja keräämällä.
      Mun Enoni tienas ittelleen pyörän keräämällä pulloja 2v ahkerasti.
      Mun Pappani on muutaman kerran keränny pulloi niin paljon et niitten palauttaminen oli tehtävä niin että auton peräkärry tungettiin täyteen ja vietiin kiinni kaupan ovelle, sitten siitä ladottiin pullot koreihin ja pistettiin pullokori reitistä läpi rahaa virraten monta sataa euroa. Viimeisin reissu tuotti lähes 300€ ja toisen Pappani kanssa tuli lähes 100€, niin että hyvin menee.
      Vaivaa saa nähdä ja tuskin moni uskoo että pulloja keräämällä tällaisiin summiin pääsee, mutta todistetusti omin silmin näin tämän 100€ suorituksen, niin miksei 300€ kin olisi mahdollista tai suurempikin summa.
      Koulumatkoillani olen tienannut parhaimmillaan päivässä 1€, niin sitä viikossa saattaapi käteen jäädä ihan hyvin 5€ kin.

    • rahaa18

      Mulla on jtn 146€ kaikki oon tienannu itte saanu kokeista yms ja mun iskä on viel velkaa mulla jtn 50€ :) Pitäs saada rahaa ni sais jotain mitä haluis. Oon muuten säästäny rahaa 2vuotta...

    • näin mä tein

      Laita kaupan ilmoitustauluun esim.nurmikonleikkaus apua,pihakukkien kastelua yms.

    • Spörders

      Ei mitään järkeä ostaa ps3 kosksa ps4 tulossa kohtapuoliin :-DD

      • leinoana

        Mmm... Ja hinta todennäkösesti lähelle tonnia :/


      • Mie vaan
        leinoana kirjoitti:

        Mmm... Ja hinta todennäkösesti lähelle tonnia :/

        Ovh hinta 399, Suomessa tulee olemaan hieman päälle 400... Mutta hinta sikseen, PS3:n hinta tulee tippumaan ja uusia pelejäkin konsolille tehdään vielä muutama vuosi, joten miksi ostaa mahdollisesti virheellinen ensi versio PS4:sta.


    • Tässäkö suomen toivo

      Kun olin noin12v ei oluut yhtään noin nössöä tyyppiä. Silloin ikäisesi lapset eivät muuta tehneet kuin tapelleet ja pelanneet 8 bittistä nintendoa. Sitten tänne tulee joku 12v poika joka saa rahaa viikoittain ja hyvistä numeroista??!!! Jos olisin ollut kuin sinä kun olin 12v kylpisin nyt rahassa ja sytyttaisin saunani 20e setelillä. Joten sinuna jättäisin sen ps3n ostamisen sikseen ja säästäisin esim. Omakotitaloon tai mopoon tai kevariin. miten kehtaat tulla kyselemään 50e johonkin konsoliin kun saat jo 5e viikossa? Eihän tarvitse odottaa kuin 10 viikkoa ja se on siinä. Ei voi olla niin vaikeaa.

      • kenGurux

        Ai 12v säästäisi omakotitaloon? Ehkäpä sun kannattaisi alkaa säästää rahaa omaan arkkuusi? Tai osta niille äpärillesi se talo, jotten heidän tarvi miettiä mistä saisi rahaa.


    • Kappas_Kehveliä

      Moi oletko saannut vielä rahoja ei kannata ostaa vielä PS3 koska kohta tulee kauppoihin PS4. -Jonne rovaniemeltä.

    • tyttö, 12

      Eli mä säästän ite yleensä tällä tavalla:
      Pyydä kaikilta joulu/synttärilahjoiks rahaa (mä oon saanu yli 100€)
      viikkorahasi (mä saan ite 1€)
      hoitamalla naapurin/sukulaisen/tuttavan eläimiä/pieniä lapsia
      myy turhat kamat
      NIIH SIINÄ KAIKKI HUOH ;D SRY NÄITÄ TULI VÄHÄ SAMOJA!

    • allright allright

      Skinheadit aI Teidän tyttäriänne. Isähahmojaq ihania.

      • nainai

        Skinheadit nai. Nai skinheadit.


    • nenai

      Oh my god oh my god oh mu god oh my god.....

    • Jomppe64

      Käy kalstamasa fisuja ja myy naapureille. Tullee mummoile hyvä mieli ja saattaa saaha hyvinki kympin muutamasta kalasta.

    • 1280

      No jos sä haluut rahaa,niin sähän voit vaikka järjestää perheesi kanssa jonkun kirpputorin,jossa voitte myydä pois vanhat tavarat ja vaatteet.Ainakin mun mielestä on varmaan semmonen päivä,että kuka tahansa voi silloin järkätä kirpparin.Hesassa ainakin mennä jonnekin puistoon vapaasti ja myydä tavaroitaan kirpparimielessä jonakin päivänä,mutta kai senkin voi järkätä ihan milloin vaan,jos se sopii sun vanhemmille.Voihan niitä myydä huuto.net sivustolla.Muista järkevä hinnoittelu tavaroissa.Voit auttaa muita sukulaisia kotitöissä yms.Askartele jotakin ja myy niitä.Pyydä vanhemmilta enemmän viikkorahaa.Äläkä välitä muitten negatiivisistä kommenteista.

    • Maero

      Oioioi. Ne pellet ketkä väittää että 12vuotiaalla ei ole olevinaan oikeutta kerätä rahaa & ostaa mitä haluaa sillä vaikka sitä ps3 suksikoot vittuun, kiitos. Mutta itsekkin tuossa iässä keräilin rahaa kalastamalla ja möin ukille ja muille sukulaisille, sain aina sellasesta kilon kuha/ahven/lohi niin 5e, joskus sain kotitöistä mutta harvoin niistäkään koska äitini mielestä kotitöistä ei pidä maksaa koska se kuuluu joka lapsen arkeen, mutta kuitenkin jos otin ylimääräisiä tehtäviä muunmuuassa pesin saunan sain siitäjonkun verran rahaa. Viikkorahaa minulla ei ollut mutta, sen korvasi taas se kun ainakun menin jonnekkin esim. discoihin tai elokuviin niin sain äitiltäni sinne rahaa, enkä joutunut omasta pussista noukkimaan. Loppu peleissä ala-aste ikäienä sain säästöilläni ostettua omilla rahoillani vaikka mitä mm. 600e motocros pyörän, 700e RC-Auton, kaikkea muutakin. Sain aina melkein mitä halusin, mutta siinä toki kesti aina tovi koska itse keräsin rahat :D Mutta kyllä mullekkin sanottiin EI siinä vaiheessa jos jotain typerää olin ostamassa, onneksi sanottiinkin koska käytin loppujenlopuksi rahani järkevempään. Onnea rahan hankintaan, minun pienimuotoisessa tarinassa tulikin ilmi muutama keino hommata rahaa, toki aika vanha aihe sinänsä onkin. Anteeksi kielioppi sekä kirjoitusviheet koska tämä näppäimistö on yksikin paska sekä kielioppi ei koskaan mikään vahvin ole ollut. - Maero

    • Black Ops 2 on paras

      jee ! hölmöä hankkia Playstation 3 jos ei saa pelejä pelit maksavat 20-70 e :D
      Ps. Black Ops 2 on paras maksaa 40-60e :)

    • haloo??!!valojapäälle

      Pikku vinkki oota vaa siihe ps4 seon paljo parempi ku xbox one wiiu tai xbox360 tai ps3 eikä maksa ku 400 että valoja päälle

    • Neuvonantaja

      No säähän voisit vaikka palauttaa kerääntyneitä pulloja tai sitten voisit siivota vaikka pihan ja koko talon.Sitten voisit myydä jotain juttuja pois joita et enää tarvitse...Perusta tienvarteen vaikka joku pieni kirppari ja myy vaikka 1€ tavaraa..

    • Ulkoiluta koiria, kerää pulloja, askartele kortteja ja myy niitä, tee jotain kylttejä puusta (esim. kyltti, jos lukee WC tai Tervetuloa) ja myy niitä.
      Tossa oli muutama^^

      • .,.

        voi vitun kettu.. -.-


      • .,. kirjoitti:

        voi vitun kettu.. -.-

        No mitä?


    • ihijm

      Varasta teijän autoista parkki rahat ja jos ei oo autoja malaa naapurin talo...

    • €uro

      Miksi rahaa pitäisi saada kotona? Mene mieluummin vaikka naapurille tai sukulaisille tekemään jotakin. Itse en saa ainakaan koskaan normi kotitöistä (imurointi, ruohon leikkuu, pyykki ja tiskikoneen täyttö yms.) mitään rahaa. Kaikki raha on kesätöistä hankittua.

    • !!!!

      En tajua jos joku saa kokeista RAHAA tai saa 10€ viikkorahaa! IHAN JÄRJETÖNTÄ!!! nykynuoret eivät osaa tienata! Itelläni on 400€ (ennen kesää oli 550€) Keräsin itse tekemällä töitä ym. KAIKKI HALUAA JOTAKI ELEKTRONIIA LAITTEITA, EIKÄ OSTA NIITÄ OMALLA RAHALLA VAAN RUINAA VANHEMMILTA! ottakaa esimerkkiä Roope Ankasta. SENTISSÄ ON MILJOONAN ALKU! JOUTAVUUDET (tässä tapauksessa elektroniset laitteet) JOUTAVAT ROMUKOPPAAN! TEE TÖITÄ! AIKA ON RAHAA! Toivoisin että tulevaisuudessa lapset eivät kerjää rahaa vanhemmiltaan. VANHEMMAT HUOMIO! ÄLKÄÄ OSTAKO LAPSELLENNE MITÄÄN TURHAA!! AJATELKAA!!! terv. 13v nuori

      • 12v protestoija

        Saatana lähe vetää valittamasta!!!! Me osaamme kerätä rahaa todella hyvin, jos vain haluamme! Yritän säästää Furbyyn, elektroniseen pehmoleluun, joka maksaa 80€! Minulla on jo 140€, mutta kerään, että jäisi vähän hilloja tilille! Eilenharavoin mummoni pihan, imuroin talon, tiskasin, autoin ukkia vaihtamaan auton lampun, tein kellolle uuden taustan
        ... EIKÖ SE HYVÄNEN AIKA JO RIITÄ!!!???


      • AikaVanhaJuttuJo

        Jaaa


    • pro scooter man

      moi oon 10 v ja haluaisin säästää uuteen kameraan mut se pitäs saaada äkkiä omaks ku olen scoottaaja siis todella hyvä ja pitäis kuvata videoita sen takii uus kamera yritän kerätä pulloja mahdollisimman hyvin kerran keräsin 25 euroo viikos et iha jees mut kertokaa mulle mahollisimman nopeesti vinkkeja

      • ...

        Vinkki 1. Lue kommentit.


    • joku02

      haloo mul onollu xbox ps3 on nyt psp ja pleikka ja saan pelata kaikkija pelejä mut haloo oon 10v(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

      • Jaaha.....

        Sain pelata kaikkia pelejä jo kyn olin 5v.....


      • janu4

        Äitikö osti?


    • kakakakakakakak

      pölli äitis ja isäs rahat! no ei vaan pyydä palkan korotusta.

    • joku tyyppi

      pyydä syntymä päivä lahjaksi kaikilta sukulaisilta rahaa

    • colgate mies

      Kerjää tai odota perintöä.Säälittäviä tapoja mut toimivia...

    • nooog

      ermagerdh,. keksi jotain uutta.

    • kotimies2

      Paras keino tienata rahaa on kotitöillä tai jos vanhempasi on rikkaita ja reiluja voit toki vain pyytää rahaa.Voit vaikka tyhjentää astian pesu koneen ja pitämällä oman huoneen siistinä.

    • joku poika

      Hyvä keino tienata rahaa on tekemällä kotitöitä. Siitä saa helppoa rahaa, eikä tarvitse tehä paljon hommia.

    • joloswäg

      Alat tekemään kotitöitä tai vain varastat iskän lompakolta, mutta ensimmäinen vaihtoehto olisi parempi.

    • Kerää marjoja/sieniä, saat litrasta 7 euroo ku myyt torilla, eli 70 € per ämpäri! Hyvä tapa tienata, paitsi jos asuu jossain paikas mis ei oo metsii. Suppilovahverot kasvaa syys-lokakuussa eli sillonkun lähetän tän kommentin.

    • totista totta

      pilaat elämäsi semmosella konsolilla, aloita vaikka ihan musiikin kuuntelusta

    • purpurpurpur

      "Kun minä olin nuori keräsimme kiviä ja käpyjä ja myimme huonoon hintaan kylällä. Nykynuoret vain laittavat astiat johonkin koneeseen ja kädet eivät ole ikinä likaantuneet. Mihin tämä maailma on menossa."

      Pitäskö nykyää käsintiskata astiat jos tiskikone vieres? Varmaa ens kerral ko töihin lähet meet kävellen ku ei sun aikana ollu autoja niin.... :) Ei tosissaa, vitun tyhmä kommentti vaan sulta :)

      Mut pullot (y)! kerään aina talteen ku vastaan tulee ja kauppaan kävellessä aina tarttuu 2e pulloja mukaan :) jos niitä jaksais ettiä varmaan sais paremminki.

      Ja jaa tää oli laitettu muutama kuukaus sitte, joten kaikki joitte mielest tuon alottajan pitäs kasvaa muutama vuos nii miettikää oisitteko ite nulikkana tehny jotain jonki etee jota haluatte? :o Missä vika?

    • BillVitunGates

      Jos oot 12w niin oot sakkolihaa. Myy ittees vitun kalliilla ja tienaa ihan rutosti. Osta vaikka hevonen ja lottoa vaikka jättipotti. Olet näin miljonääri. ;)

      -Bill Gates -

    • 123321

      Palauta pulloja, leikkaa ruohot, siivoo talo ... jne, näin ite saan rahaa ainakin

    • huoranpenikatonköyhi

      tai vittu sitte vaan keräät ihan ite pullot ja et anele muilta rahaa esimerkiksi jos vanhempien tulot on silleen että laskujen ruokien ja jne jälkeen käteen jää 100-299e . tunnen semmoisia joille jää ton verra. elä anele nii ootte rikkaampia :))

    • himo helppoaa
    • Ode Hono T:Jope

      Pyydä Bill Gatesia adoptoimaan sinut ja jos se onnistuu niin pyydä pari miljoonaa.
      Siinä on sinulle hyvä neuvo.

    • Ps4gei

      Mut jos satut ostamaan PS4 niin sä joudut ostamaan playstationplussan siihe ja se maksaa about. 5 e kuussa. Ihan vaa ilmotin ...

    • 12.v tyttö

      Älä ota pahalla, mutta repesin ystäväni kanssa nauruun, kun kuulin että sinä

      tarvitset rahaa PlayStation 3!! Se on niin turha vekotin. Mene mielummin ulos

      kamujesi kanssa, vaikka värikuulasotaan, tai heitelkää vaikka talvisin lumipalloilla,

      ja kesäisin savella toisianne! Tytöt eivät vain ymmärrä noita teidän tarpeita! Ja sillä

      ei suosiota, (varsinkaan tyttöjen) hankita! Se on kuules hienoo jos sä et tarvi

      mitää tollasii vekottimii, vaa käyt vaikka lenkillä, sillä se suosio (varsinkin tyttöjen) tulee jos on hyväs kunnos. Toivon et tajuut.. Ja muutat elämäntapas, liikuntaan! ;)

      • milomies

        halvat huvit -.-


      • qwerty123699646931752

        Entäpä jossei kiinnosta pyöriä ulkona ja viskoa paskalla toisia? Ei tarvi tuollasten pikku pissisten tulla sanomaan mitään ketään ei kiinnosta yhtään. Ja kannattaa ottaa huomioon ettei kaikki ajattele samalla lailla ja pidä sitä laitetta turhana. Täytyi sanoa rupes nii ärsyttämään.


    • asddddddfv
    • hymy5

      ota isän muna suuhun keskellä yötä ja hymyile äidille samalla kun hiot hänen vhäpyhuuliaan hiekkapaperilla ja höyläät persetaulua

    • 12v.

      siis mä en saa viikkoahaa, koe-rahaa tai edes kotitöistä mun pitää vaa tehä niitä, ja oon kans 12v. nytteki oon keränny vuoden ja mull on yli 500e joten...

    • paskanmarjat

      joo sanon nyt mielipiteeni...älä osta mitään bleikka kolmosta...meitsi osti kolme vuotta sitten hittinä olleen kakkosen ja kuinkas kävi? heti vuoden päästä tuli kolmonen ja vittu sitä onnen määrää kun ei mistää mitää pleikka kakkosen pelei...osta joku mikä ei muutu pitkään aikaan esim xbox 360...kiitoos...:3

    • Nightmare99

      No voi turkasen talindromit! Pääasia on se että NUORI KERÄÄ RAHANSA ITSE! Ei se konsoli!

    • pleikkarikeikkari
    • rahaaaaaaaaaaa

      - Jaa mainoksia
      - Ota ilmainen kissa ja myy parilla kympillä eteenpäin, teetä ensin pentuja, myy nekin.
      - Soita kadulla haitaria tai kitaraa, laita rahalipas eteen
      - Kirjoita kirja ja kustanna se itse
      - Tee jotain uutta mitä kukaan ei ole koskaan kehdannut ja pääset julkkikseksi, alkaa ovia ja ikkunoita aueta sulle.
      - pölli auto ja myy eteenpäin
      - mee mettään ja pölli kuusia, myy kaupungilla
      - ala joulupukiksi aattona
      - ryöstä mummo

      • ...................

        "joo sanon nyt mielipiteeni...älä osta mitään bleikka kolmosta...meitsi osti kolme vuotta sitten hittinä olleen kakkosen ja kuinkas kävi? heti vuoden päästä tuli kolmonen ja ***** sitä onnen määrää kun ei mistää mitää pleikka kakkosen pelei...osta joku mikä ei muutu pitkään aikaan esim xbox 360...kiitoos...:3 "


        Te menette vaan markkinamiesten oveluuden perässä ja maksatte liikaa.

        Aikoinaan tehtiin parhaat pelikoneet nintendo, super nintendo. amiga, commodore 64. ne ei IKINÄ kuole pois, niille on aina ne samat pelit ja käyttäjäkuntaa löytyy aina.


      • JonneVlogaaja69

        Mainoksia ei kannata jakaa mutta noi muut on ihan hyviä


    • JonneVlogaaja69

      Rahaa saa kun menee sellasille kivoille sedille ja kysyy sitä rahaa sitten ei tarvitse kuin sulkea silmät ja imeä letkusta niin kun on valmis niin saa kyllä sitä rahaa usko pois.

      • Qha

        Tiedä lukeeko näitä kukaan, mutta tosiaan kannattaa kokeilla kalastaa ja myydä saalis, varsinkin jos yhtään tietää mitä tekee ja mahdollisesti nauttiikin siitä. Itse tein kesällä rahaa n.900e kalastamalla. Kuha ja ahven kävi kaupaksi hyvin ja ei ole mitään parempaa kun kalastaminen. :) huvi ja hyöty


    • Rnymmäträ

      Kotona tienaaminen on mun mielestä vähän höperöä. Vanhemmat tietty kustantaa kaiken oleellisen, mutta en voisi kuvitellakaan saavani rahaa kotitöistä (kaikkien vastuulla), koska se sama raha on sitten vanhemmilta pois. Tuon ikäisenä minulla oli jo työnantaja ja tein verokorttia vastaan tuhansia.

    Ketjusta on poistettu 52 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe