Työpaikkakiusaaminen

kiusattu60

Olin töissä yli 30 v isossa teräsfirmassa esimiehenä.
Kiusaamista kesti vuosia ja kiusaaja vaihtui useasti, mutta joka kerta juttu meni niin pitkälle että jouduin tehtaanjohtajan eteen joka syytti mua perättömästä jutusta.
Useamman johtajan edessä ehdin olla.....mun toimenkuvaa uhattiin muuttaa...kerran jopa uhattiin poliisitutkimusta.
Homma karkas kerran pahasti johtajalla jonka seurauksena mittani loppui...yritin itsemurhaa joka epäonnistui....tästä vaimo ei edes tiennyt kun oli reisussa.
Seuraavan itsemurhan tein silleen että vaimo oli paikalla.....viinaa ja lääkettä jotka olis pitänyt lamauttaa hengitys....vaimo ehti häiritä toimenpidettä.
Seuraavana päivänä juteltiin jossa kerroioin että olen yrittänyt aiemminkin.
Vaimo kysyi saako soittaa tehtaan lääkärille.....lupasin.
Seuraavana työpäivänä lääkäri kutsu luokseen....kysy oliko totta se mitä vaimosi kertoi...sanoin..totta.
Siihen loppui mun työura....sairaslomalle ja edelleen hoitoon avopolille.
Olin sairaslomalla jotas kesti 2 v 6 kk tältä ajalta sain kuntoutustukea.
Kirjoitin eläkehakemuksen joka hyväksytiin kuukauden sisällä ja pääsin eläkkeelle.
Olin 53 v kun jäin sairaslomalle ja 54 kun pääsin eläkkeelle.
Olen nauttinut jokaisesta päivästä kun pääsin irti työpaikasta..
Muutama päivä sitten täytin 60 v
Yhtenäkä päivänä mulla ei ole tullut tilannetta että olis tullu aika pitkäksi.
Osaan nauttia ajasta kun ei ole mitään tekemistä.
Kaikille tsemppiä....

6

260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalo täällä

Morjens

Olen samassa iässä kun olit. Olin työtapaturmassa vajaa kaksi vuotta sitten ja leikkauksia takana. Ei ole lähtenyt parantumaan ja on ollut aikaa ajatella. Kun olen miettinyt työssä aikaa jota olen viettänyt niin kertomasi pani ajattelemaan. Kiusaamista töissä ja paljon, melkein jokainen vuorollaan joita työnantaja ottaa hampaisiin.

Jotenkin tuntuu siltä että ei harmita ollenkaan jos eläkkeelle joutuu vielä. Töissä kuitenkin työpäivät aina 12- 16h, siis laittomia kuljetusalalla. Lakia joutuu rikkomaan jatkuvasti. Työnantajan mielestä täytyy kaksi vrk valvoa putkeen.

Hyvää kevättä sinne ja voimia elämälle.

• Ei stemmaa.

Huono matikkapää?
      "Olin sairaslomalla jotas kesti 2 v 6 kk"
      Pari riviä alempana :" Olin 53 v kun jäin sairaslomalle ja 54 kun pääsin eläkkeelle"
      Hyvä, että pääsit eläkkeelle, ei tuolla laskupäällä pärjäisi missään hommassa.

• vittuuntunut10

Kiva kuulla, että nautit eläkepäivistä.
        Minä nautin myös työttömänä olostani.

Mikä sinun kiusaajiasi oikein vaivasi? Kateusko?

Olen itsekkin yrittänyt hukuttautua mutta ei vielä uskaltanut viedä asiaa loppuun asti.

MIkä ihmisiä oikein vaivaa, kun toisen ihmisen satuttaminen otetaan töissä toiseksi työksi?

Kiusattu tekee kahta työtä ja kiusaaja tekee kahta työtä.

Eikö työnantajan pitäisi tähän puuttua kovalla kädellä?

Laiskoilla on aikaa kiusata, kun eivät tuhlaa energiaansa työntekoon.

HERÄTKÄÄ JO TYÖNANTAJAT!

• haukkuhaukku

Nimenomaan laiskoilla on aikaa kiusata. Järkevä fiksu aikuinen ei käytä aikaansa toisen ihmisen kiusaamiseen. Omasta pahasta olostahan tuo toisen kiusaaminen johtuu.

• kohtalo täällä

Laiskat ja kateelliset asialla, näin se menee.

Ainoastaan Hilkka Ahde on saanut hyvän tuloksen työpaikkakiusaamisen projektissa. Kaikille meille muille on kohtalona vaihtaa työpaikkaa, mielenterveyden menetys tai eläkkeelle.

Harmi kun meistä kiusatuista ei kukaan ole kiinnostunut. Johtuu paljolti siitä että yhteisön oh helpompi mennä vahvemman puolelle. Me jäämme aina yksin.
      Joka kiusaa päiväkodissa kiusaa koulussa ja jatkaa työelämässä. Luultavasti jopa vanhainkodissakin.

• paljon pahaa

Kiusaamisella on vakavat seuraukset jotka maksavat tälle yhteiskunnalle paljon, koska yksikin kiusaaminen on liikaa.

Minä yritin kestää ja sietää kiusaamista 1,5 vuotta, jonka jälkeen nuppini pimahti ja jouduin vuoden kestävälle sairauslomalle. Nyt jälkeen päin kaikesta viisastuneena soimaan itseäni siitä, että miksi en ajoissa lähtenyt vetämään tuolta käärmeenpesästä? Miksi suostuin olemaan kiusattavana? Lapseni menettivät melkein äidin, kun olin tekemässä itsemurhaa sekavana.

Minun kiusaamiseni aloitti esimies eikä mennyt kauan kun hommassa oli mukana lähes koko työyhteisö ja ne jotka eivät tulleet mukaan olivat hiljaa eivätkä uskaltaneet tehdä mitään sillä pelkäsivät itsensä puolesta.

Kiusaamiseni ei ollut enää mitään työpaikkakiusaamista vaan se ulottui jo vapaa-ajalle. Lopulta olin niin sekaisin ja harhainen etten osannut ajatella selkeästi ts realitettitajuni petti.

En vielä tänäänkään tiedä, että miksi tuo homma sai aivan järkyttävät mittasuhteet. Se karkasi kiusaajilta käsistä.. joka päivä taisivat tulla töihin ajatuksella, että tänään taas tehdään "töitä" ja niin oma olo paranee.

Tuolla työpaikalla on aina vuosien saatossa ollut joku jota riepotellaan, mutta kohdallani tehtiin ennätys.

Nyt tuosta kaikesta on aikaa ja olen saanut takaisin elämänhalun ja palannut tähän päivään, mutta niin paljon tuo tapaus jätti jälkiä sieluun etten ikinä toivu ennalleni. Luottamus meni ihmisiin täysin, koska näin miten raadollisia he voivat olla.

Olen tässä viime aikoina miettinyt, että mitä mahtaa kiusaajien päässä parhaillaan liikkua? Ovatko nyt tyytyväisiä, kun menetin työkykyni ja palkkatuloni? Olen joutunut myymään kotini ja autoni jotta selviän taloudellisesti.. nauttivatko he tästä tilastani täysin rinnoin? Mistä tiedän ovatko he jo lopettaneet? Kohta voivat aloittaa kiusaamisen, kun kuulevat minun saaneen töitä muualta tai vaikkapa saan jäädä eläkkeelle.

Odottavatko nämä kiusaajat vain kuolemaani? Saavatko vasta sen jälkeen rauhan itselleen, kun pienet lapseni jäävät ilman äitiä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      47
      2498
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2477
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      57
      2145
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1867
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1143
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1005
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe