Mitä Lehi on suomeksi?
Kukas tietää
35
88
Vastaukset
- 5+16
Kuka tietää miltä näyttää kumomin luuranko? Olivatko ne selkärangattomia jyrsijöitä, kuten on väitetty?
- Zoologia
Millaiinen tosiaan on selkärangattoman luuranko! Mielenkiintoinen tutkimuskohde!
- 4+5
Eipä näy kukana tietävän.
Lehi on leukaluu. Mielenkiintoiseksi asian tekee arkeologinen löytö... siis EI mormonien löytö, sekä käännös... Väli-Amerikassa jossa on löydetty maalaus jostakin mehestä ja tämän ryhmästä johon kuului 7 perhettä ja jotka tulivat maahan ... voi sanoa laivoilla, joskus 500 eKr. ja tämän johtajan nimeksi on nyt käännetty Lordi Leukaluu eli siis Lordi Lehi.- zoonöössi
Oliko tämä tieto kirjoitettu Väli-Amerikasta löydettyyn maalaukseen reformoidulla egyptillä vai kenties jollakin muulla kirjoitusmerkistöllä?
- Ahaa-oivallus
Aivan! Eräänä päivänä tiedo tulee todistamaan, että kaikki mitä mormonismista on kirjoitettu pitää paikkansa. Vastustajamme joutuvat häpeään, sillä joka itsensä ylentää, änet alennetaan ja pahnanpohjimmaiset nostetaan pintaan ja he saavat taskunsa täyhteen Mormonin kirjassa mainittuja rahoja.
- takaportin proffa
nenskulla on taa lähteet unohtunut. Kyseessä on varmaan taas hänen suosimansa takapihan proffa.
- to..
Kuka on tehnyt muinaislöydöstä "herra leukaluun" kahdella kielellä joista kumpikaan ei varmaan ole ollut luukasan omistajien kieli . Saisinko linkin löytöön ja sen nimeäjään.
- 4+5
zoonöössi kirjoitti:
Oliko tämä tieto kirjoitettu Väli-Amerikasta löydettyyn maalaukseen reformoidulla egyptillä vai kenties jollakin muulla kirjoitusmerkistöllä?
Kiva kun tiedät miltä reformoitu Egypti näyttää! Kaitpa kerrot sen tutkijoillekin? Ei mormonitkaan tiedä miltä se näyttää, joten olet todella korvaamaton tapaus!
- 4+5
takaportin proffa kirjoitti:
nenskulla on taa lähteet unohtunut. Kyseessä on varmaan taas hänen suosimansa takapihan proffa.
Hä, et taidakkaan olla niin tietäväinen, kuin mitä haluat näyttää! Taitaa tuo Väli-Amerikan historia olla sinulla ihan hakusissa, vai onkos se noiden silmälappujesi vika, et et tiedä mitään? Onhan tuo aivan tuttua kaikille jotka hiemankin tuntevat Väli-Amerikan historiaa!
- M.E.L.
4+5 kirjoitti:
Kiva kun tiedät miltä reformoitu Egypti näyttää! Kaitpa kerrot sen tutkijoillekin? Ei mormonitkaan tiedä miltä se näyttää, joten olet todella korvaamaton tapaus!
Minä muuten kysyin siitä Kairon museon intendentiltä. Setä alkoi nauraa kippurassa...
Kumma juttu, kertakaikkiaan (!!)
Kyllä HEIDÄN kuuluisi siitä tietää mikäli sellaista on koskaan ollut olemassa. - to..
4+5 kirjoitti:
Hä, et taidakkaan olla niin tietäväinen, kuin mitä haluat näyttää! Taitaa tuo Väli-Amerikan historia olla sinulla ihan hakusissa, vai onkos se noiden silmälappujesi vika, et et tiedä mitään? Onhan tuo aivan tuttua kaikille jotka hiemankin tuntevat Väli-Amerikan historiaa!
Saisiko sen linkin ?
- Tuskin tulee
to.. kirjoitti:
Saisiko sen linkin ?
Nenskulta on turha linkkejä odotella. Hän on muutenkin patologinen valehtelija.
Kuvassa miehellä on käsissään outo pyöreä esine. Ja todellakin ei MAP kirkon tutkijat ovat saaneet selville tämän miehen nimen joka on: ahau jawbone. Ahau on mayojen kieltä ja tarkoittaa Lordi tai siis kai suomeksi Herra. Mielenkiintoista on että nimi jonka he toivat esille oli mayaa ja tarkoitti leukaluuta joka taas Lehin kielellä oli Lehi.
Tuo kummallinen pyöreä esine on mayaksi gironga-gal joka nahualten kielellä tarkoittaa kompassia tai suunnan näyttäjää. Tuo maalaus on muuten Mexico Cityn museossa esillä ja siellä olevat tutkijat ovat sen tutkineet ja kääntäneet nimet ja sanat.
Tiedot ovat tulleet esille maailmakuulujen arkeolgien avulla Mayakonfferenseissa.
Suositeltavaa luettavaa: Hennrietta Mertz, PALE INKM.E.L. kirjoitti:
Minä muuten kysyin siitä Kairon museon intendentiltä. Setä alkoi nauraa kippurassa...
Kumma juttu, kertakaikkiaan (!!)
Kyllä HEIDÄN kuuluisi siitä tietää mikäli sellaista on koskaan ollut olemassa.http://www.ancientscripts.com/egyptian.html
Sinäkin siis tunnet ja tiedät millaista kirjoitusta se reformoitu on... tai ainakin mitä se ei ole... mielenkiintoista kun ei edes MAP kirkon tutkijoilla ole hajuakaan asiasta. Kyllä sinä sitten olet viisas.
Oletkos muuten kuullut apakupoko kirjoituksesta?- M.E.L.
nenada kirjoitti:
http://www.ancientscripts.com/egyptian.html
Sinäkin siis tunnet ja tiedät millaista kirjoitusta se reformoitu on... tai ainakin mitä se ei ole... mielenkiintoista kun ei edes MAP kirkon tutkijoilla ole hajuakaan asiasta. Kyllä sinä sitten olet viisas.
Oletkos muuten kuullut apakupoko kirjoituksesta?Kernaasti voit minua(kin) sivistää Apakupoko-kirjoituksen suhteen.
Mormonin kirjan alkukieli oli kuitenkin englanti. - nenskun valheet
nenada kirjoitti:
Kuvassa miehellä on käsissään outo pyöreä esine. Ja todellakin ei MAP kirkon tutkijat ovat saaneet selville tämän miehen nimen joka on: ahau jawbone. Ahau on mayojen kieltä ja tarkoittaa Lordi tai siis kai suomeksi Herra. Mielenkiintoista on että nimi jonka he toivat esille oli mayaa ja tarkoitti leukaluuta joka taas Lehin kielellä oli Lehi.
Tuo kummallinen pyöreä esine on mayaksi gironga-gal joka nahualten kielellä tarkoittaa kompassia tai suunnan näyttäjää. Tuo maalaus on muuten Mexico Cityn museossa esillä ja siellä olevat tutkijat ovat sen tutkineet ja kääntäneet nimet ja sanat.
Tiedot ovat tulleet esille maailmakuulujen arkeolgien avulla Mayakonfferenseissa.
Suositeltavaa luettavaa: Hennrietta Mertz, PALE INKHennrietta Mertz, PALE INK teorisoi kylläkin kiinalaisten joskus 500 luvulla tekemistä reissuista Amerikan mantereelle, ei suinkaan jonkun lähi-idän paimentolaisten kuviteltuja reissuja reily tuhat vuotta aimmin.
Niin ja kiinalaisethan tunnetusti keksi kompassin ensimmäisellä tai toisella vuosisadalla.
Nenskulla on näemmä mopo edelleen hukassa. - to..
nenada kirjoitti:
Kuvassa miehellä on käsissään outo pyöreä esine. Ja todellakin ei MAP kirkon tutkijat ovat saaneet selville tämän miehen nimen joka on: ahau jawbone. Ahau on mayojen kieltä ja tarkoittaa Lordi tai siis kai suomeksi Herra. Mielenkiintoista on että nimi jonka he toivat esille oli mayaa ja tarkoitti leukaluuta joka taas Lehin kielellä oli Lehi.
Tuo kummallinen pyöreä esine on mayaksi gironga-gal joka nahualten kielellä tarkoittaa kompassia tai suunnan näyttäjää. Tuo maalaus on muuten Mexico Cityn museossa esillä ja siellä olevat tutkijat ovat sen tutkineet ja kääntäneet nimet ja sanat.
Tiedot ovat tulleet esille maailmakuulujen arkeolgien avulla Mayakonfferenseissa.
Suositeltavaa luettavaa: Hennrietta Mertz, PALE INKhttp://en.wikipedia.org/wiki/Henriette_Mertz
koskaan ei täällä vielä ole viitattu minkään alan tunnettuun tutkijaan vaan aina on kysessä joku sekopää. Lady selvitti Atlantiksenkin sijainnin "Atlantis In her work entitled Atlantis: Dwelling Place of the Gods, Mertz proposed that the eastern section of the United States (i.e. eastward from the Mississippi river and Ohio river) was where Atlantis was located as described in Greek mythology. Mertz used as proof a 1436 map belonging to Andrea Bianco that showed the Atlantic island of Antilla. However, her theory was ultimately rejected on account of Plato's dates, the fact that Atlantis sank, and the fact that "Antilla" was most likely a cartographic depiction of either Hispaniola or Cuba "
Puuttuu enää Hannun ja Kertun talon osoite. - Heh...
to.. kirjoitti:
http://en.wikipedia.org/wiki/Henriette_Mertz
koskaan ei täällä vielä ole viitattu minkään alan tunnettuun tutkijaan vaan aina on kysessä joku sekopää. Lady selvitti Atlantiksenkin sijainnin "Atlantis In her work entitled Atlantis: Dwelling Place of the Gods, Mertz proposed that the eastern section of the United States (i.e. eastward from the Mississippi river and Ohio river) was where Atlantis was located as described in Greek mythology. Mertz used as proof a 1436 map belonging to Andrea Bianco that showed the Atlantic island of Antilla. However, her theory was ultimately rejected on account of Plato's dates, the fact that Atlantis sank, and the fact that "Antilla" was most likely a cartographic depiction of either Hispaniola or Cuba "
Puuttuu enää Hannun ja Kertun talon osoite.No, Nenskulle kelpaa jopa Los Lunasin kivi...
- 4+5
M.E.L. kirjoitti:
Minä muuten kysyin siitä Kairon museon intendentiltä. Setä alkoi nauraa kippurassa...
Kumma juttu, kertakaikkiaan (!!)
Kyllä HEIDÄN kuuluisi siitä tietää mikäli sellaista on koskaan ollut olemassa.Ehkäpä he tietävätkin, mutta eivät tiedä sitä itse, tai ovat antaneet sille toisen nimen. Onhan nykyäänkin löytynyt Egyptiläisten kirjoitsten muunnoksia, jopa hierarkinen on reformoitua tekstiä, siitä muunnelluista muista puhumattakaan. Et taida ymmärtää mitä "reformoitu" sana tässä tarkoittaa. Luulet että se on jonkin tunnetun kirjoitustyylin nimi. :)
Et nähtävästi tunne mitään tekstiä jonka kirjaimisto käyttää Egyptistä muunneltua kirjoitusta? - Etkö tiedä?
4+5 kirjoitti:
Ehkäpä he tietävätkin, mutta eivät tiedä sitä itse, tai ovat antaneet sille toisen nimen. Onhan nykyäänkin löytynyt Egyptiläisten kirjoitsten muunnoksia, jopa hierarkinen on reformoitua tekstiä, siitä muunnelluista muista puhumattakaan. Et taida ymmärtää mitä "reformoitu" sana tässä tarkoittaa. Luulet että se on jonkin tunnetun kirjoitustyylin nimi. :)
Et nähtävästi tunne mitään tekstiä jonka kirjaimisto käyttää Egyptistä muunneltua kirjoitusta?Tapani hyvä, Smithän oli huijari. Hänhän "käänsi" hänelle näytettyjä hieroglyfejä aivan väärin.
Tuskin tulee kirjoitti:
Nenskulta on turha linkkejä odotella. Hän on muutenkin patologinen valehtelija.
Mitens on miksikäs sitä kutsutaan joka kutsuu toista syyttä suotta valehtelijaksi?
Voi ressu pieni kun on tiedoissa iso aukko!nenskun valheet kirjoitti:
Hennrietta Mertz, PALE INK teorisoi kylläkin kiinalaisten joskus 500 luvulla tekemistä reissuista Amerikan mantereelle, ei suinkaan jonkun lähi-idän paimentolaisten kuviteltuja reissuja reily tuhat vuotta aimmin.
Niin ja kiinalaisethan tunnetusti keksi kompassin ensimmäisellä tai toisella vuosisadalla.
Nenskulla on näemmä mopo edelleen hukassa.Sinulal on järki hukasa enhän minä sano muuta kuin että suosittelen Henriettaa luettavaksi... missäskohin sanon siinä olevan jotakin mitä taaas luulet siinä olevan????
Äly hoi!Heh... kirjoitti:
No, Nenskulle kelpaa jopa Los Lunasin kivi...
Ei ole koskaan kelvannut. ei se silti tarkoita että siitä ei vosii kirjoittaa ja antaa tietoa muille!
Äly hoi!to.. kirjoitti:
Saisiko sen linkin ?
Lue kirja: s.362 " THE FOREST OF KINGS : The Untold Story of the Ancient Maya,
Tutki: The Tapestry of Jucutaco
Linda Schele reported, at the 1982 Maya conference, that the name of the man in the tapestry was "Ahau Jawbone"
Miksi aina teette henkilöhyökkäyksiä ja haukutte valehtelijaksi jos satutte olemaan asiasta tietämättömiä? Projisoitte vain omaa tyhmyyttänne!nenada kirjoitti:
Lue kirja: s.362 " THE FOREST OF KINGS : The Untold Story of the Ancient Maya,
Tutki: The Tapestry of Jucutaco
Linda Schele reported, at the 1982 Maya conference, that the name of the man in the tapestry was "Ahau Jawbone"
Miksi aina teette henkilöhyökkäyksiä ja haukutte valehtelijaksi jos satutte olemaan asiasta tietämättömiä? Projisoitte vain omaa tyhmyyttänne!Lisäys: Puhumattakaan siitä kuinka paha maku teistä ja kirjoituksistanne jää!
- tietoa on
nenada kirjoitti:
Mitens on miksikäs sitä kutsutaan joka kutsuu toista syyttä suotta valehtelijaksi?
Voi ressu pieni kun on tiedoissa iso aukko!"Mitens on miksikäs sitä kutsutaan joka kutsuu toista syyttä suotta valehtelijaksi?"
Nenadaksi? Se ainakin sopisi kuvaukseen. - Tuskin tulee
nenada kirjoitti:
Mitens on miksikäs sitä kutsutaan joka kutsuu toista syyttä suotta valehtelijaksi?
Voi ressu pieni kun on tiedoissa iso aukko!Miten niin syyttä suotta? Eihän sitä linkkiä tullut. Aiemminkin olet jäänyt monta kertaa valheista kiinni.
- Tuskin tuli;-)
nenada kirjoitti:
Lue kirja: s.362 " THE FOREST OF KINGS : The Untold Story of the Ancient Maya,
Tutki: The Tapestry of Jucutaco
Linda Schele reported, at the 1982 Maya conference, that the name of the man in the tapestry was "Ahau Jawbone"
Miksi aina teette henkilöhyökkäyksiä ja haukutte valehtelijaksi jos satutte olemaan asiasta tietämättömiä? Projisoitte vain omaa tyhmyyttänne!Ai se oli tuo kirja. Olet kyllä vähän oikonut. Kirjassa on monelta osin vanhentunutta tietoa, koska nykysin tiedetään paremmin. Hassua on myös kirjoittajien antman käsitys, jonka mukaan esim. sadetanssilla olisi todellista vaikutusta.
- ei mee vahvasti
nenada kirjoitti:
Lue kirja: s.362 " THE FOREST OF KINGS : The Untold Story of the Ancient Maya,
Tutki: The Tapestry of Jucutaco
Linda Schele reported, at the 1982 Maya conference, that the name of the man in the tapestry was "Ahau Jawbone"
Miksi aina teette henkilöhyökkäyksiä ja haukutte valehtelijaksi jos satutte olemaan asiasta tietämättömiä? Projisoitte vain omaa tyhmyyttänne!Mitä sä nensku taas oikein höpötät.. Jopa mormonipuolijumala Brand Gardner tyrmää ton sun tulkintasi
Tässä Brand GArdnerin kommentti viittaamaasi kirjankohtaan:
http://www.mormondialogue.org/topic/18623-narrow-neck-of-land/page__st__20
"Yes, they use that term. Thank you. Of course, it is a rare English name among phonetic Maya names, indicating that they don't have a phonetic reading - just the glyphic representation (which is what I suspected). I know that you are not interested, but if anyone else is, we can talk about the reason that it so difficult to attach the meaning of Lehi in Hebrew to a glyph in another cultural system a thousand years after Lehi."
Kipitäppä nyt sitten juttelemaan Brandin kanssa aiheesta ennen kuin tulet tänne hehkuttamaan miksi jossain 1000 vuotta väitetyn Lehin aikojen jälkeisessä kuvassa olisi juuri joku paimentolainen Lähi-Idästä.
Miksi nensku aina esität mormonihörhöjen tulkintoja ikäänkuin ne olisivat päteviä ja yleisesti hyväksyttyjä? - älytön nensku
nenada kirjoitti:
Sinulal on järki hukasa enhän minä sano muuta kuin että suosittelen Henriettaa luettavaksi... missäskohin sanon siinä olevan jotakin mitä taaas luulet siinä olevan????
Äly hoi!Suositella sopii, mutta fiktion lukeminen historian tutkimuksesta on syytä pitää erillään.
- Heh...
nenada kirjoitti:
Ei ole koskaan kelvannut. ei se silti tarkoita että siitä ei vosii kirjoittaa ja antaa tietoa muille!
Äly hoi!Ai, olet sitten muuttanut kantasi parin vuoden takaisesta. Silloin vielähehkutit, että Los Lunasin kivi voisi olla aitokin.
Jaa mitä tietoa olat antanut Los Lunasin kivestä? Ainakaan et ole antanuty sitä olellisisnta tietoa, että se on selvä väärennös. - to..
nenada kirjoitti:
Lue kirja: s.362 " THE FOREST OF KINGS : The Untold Story of the Ancient Maya,
Tutki: The Tapestry of Jucutaco
Linda Schele reported, at the 1982 Maya conference, that the name of the man in the tapestry was "Ahau Jawbone"
Miksi aina teette henkilöhyökkäyksiä ja haukutte valehtelijaksi jos satutte olemaan asiasta tietämättömiä? Projisoitte vain omaa tyhmyyttänne!http://books.google.fi/books?id=CBJsodSAEOsC&pg=PA185&lpg=PA185&dq=Ahau Jawbone&source=bl&ots=okUXH9rpP3&sig=Sj8sIaQbCCh4U9tmoTWuxjhw3yw&hl=fi&sa=X&ei=T2d-UYD5LLSa4gTGooGABA&sqi=2&ved=0CFIQ6AEwBQ#v=onepage&q=Ahau Jawbone&f=false
http://books.google.fi/books?id=wCHZmExLQ1wC&pg=PA342&lpg=PA342&dq=Ahau Jawbone&source=bl&ots=va_OWTY6nn&sig=_mnGkOfnjuQY6A1bbKGTdtySs8U&hl=fi&sa=X&ei=B2h-UbnXCsOS4ASI7YD4BA&ved=0CGoQ6AEwCA#v=onepage&q=Ahau Jawbone&f=false
http://books.google.fi/books?id=FLJxLlGkpiUC&pg=PA177&lpg=PA177&dq=Ahau Jawbone&source=bl&ots=XVfAHKIkcH&sig=GJlIJfJBL6UJ0ltwX2pC1a9FEs4&hl=fi&sa=X&ei=dGh-UYXbA-W04ASm94HIDw&ved=0CFEQ6AEwBA#v=onepage&q=Ahau Jawbone&f=false
Teillä on ilmeisesti uskontonne tiimoilla pelkkää apologiaa, ei tiedettä ollenkaan.
Kuka tietää?
""Joseph perusti pankin ensin ilmoituksen kautta. Ibid. p. 88.""
http://www.mormonismi.net/artikkelit/ennustuksia1.shtml
Mitä nämä 'Ibid' tarkoittavat, onko kysymys mormonien kirjasta? Vai Smithin ennustuksia. Tuo pankki kyllä perustettiin, mutta se meni konkurssiin kuukauden sisällä.- to..
ibid=sama paikka eli viitataan juuri edellä mainittuun noottiin/lähteeseen.
"ibid=sama"
joo, mutta käytetäänkö sitä myös mormonien kirjaan. Esim kun tavallisesti viitataan Raamattuun niin käyetään Luuk.1:3 jne.
niin käyttävätkö mormonit ibidiä viittamaan Smithin 'lähteisiin'?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761697
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3471278- 661179
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html195940- 44898
- 69778
- 49770
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244537725- 119664
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79650