Paras Peugeot malli ? 406

Paluu ranskalaisiin?

20 vuotta aikaa viimeisestä Peugeotista (305 dsl farkku) ja kiinnostaisi 406 dsl farkku.Autonasentajat kaveripiirissäni kilvan varoittelevat ranskalaisista ,varsinkin Renuista.Kuitenkin olen kuullut tästä 406 dsl aika hyviäkin käyttökokemuksia.
Katselen hintaluokassa 2000-3000.- dsl farkkuja,miel.2 paikkasia pakuja.
Toyotista on hyviä kokemuksia mutta näitä saa edullisemmin käytettynä.Miten
teillä on mennyt aika 406 dsl kanssa ,korjatessa vai ajaessa ?

25

2148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 406 hdi

      Moroo, itselläni juuri ko. peli myytävänä. Voin sanoa että hinta/laatusuhteeltaan paras auto jonka olen omistanut. 360 mittarissa ei tunnu missään.

    • XUD9TE.

      1983 tuli tuollainen 305 XUD9 vapaastihengittävä diesel.
      n. 10 v myöhemmin tähän samaan moottoriin tuli turbo, mutta malli muuttui 306 XUD9TE. Moottoreilla ajoi pitkään kunhan muisti huoltaa. 2001 HDI-moottorit syrjäytti tämän 18 vuotta vanhan moottorin. HDI-moottoreilla ajaa myös pitkään, mutta näillä 406 HDI:llä on ajettu paljon, syy moottorin kestävyyden.
      406 varustelutaso on todella hyvä ja kestävä. Minulla ollut jonkun vuoden tällainen pensa. Ei ole ollut mitään ja kaikki toimii. Suosittelen sanokoon kaverisi mitä sanoo.

      • Paluu ranskalaisiin?

        Minkälaisella kulutuksella näillä 406 dieseleillä mennään ?


      • kaiken se vie
        Paluu ranskalaisiin? kirjoitti:

        Minkälaisella kulutuksella näillä 406 dieseleillä mennään ?

        Mulla menee vahvasti maantiepainotteisessa ajossa keskimäärin 5,4 l/100km. Vakionopeussäädin käytössä aina kun mahdollista ja automaatti-ilmastointi päällä kesät, talvet.

        Itse ainakin olen ollut ihan tyytyväinen tuohon omaan yksilööni. Ei se viaton ole ollut, mutta tuskin kukaan sitä odottakaan kymmenen vuotta vanhalta ja yli 200 tkm ajetulta autolta


      • 406 hdi
        Paluu ranskalaisiin? kirjoitti:

        Minkälaisella kulutuksella näillä 406 dieseleillä mennään ?

        talvella mittasin parikin kertaa tankillisella 6,7, noin 70% maantie, 30% taajama. Tuossa näkyy kylmänä lähdöt selvästi, kesällä varmasti 6 tuntumaan mennään, vaikka matkanopeus hieman kasvaa.


    • 406 v6 pska

      HDI raksuttaa kuin 70-luvun transitti paloöljyllä ajettaeassa, mutta jos sinua varoitettu psaka tuotteista ja siitä huolimatta otat riskin, osta pois niin ei jännitystä puutu autoilustasi.., mutta osta myös toinen auto jolla voit ajaa..

      • onpa jutut

        Raksuttaa, verrattuna mihin? Maseratin veekasiin? Samanikäisiin henkilöautodieseleihin verrattuna HDI:n käyntiääni taitaa kyllä olla sieltä pehmeimmästä päästä. Verratkaapa huviksenne vaikka Volkkarin pumpe-düseen.

        Kyllä 406:ssa vikoja oli mutta ei juurikaan mitään kyseisen automallin omia omituisia vaan tavallista kuluvaa tavaraa: Jarrulevyjä, pakoputkistoa, tuulilasia, niveliä jne. Kummakos se kun mittarilukemakin alkoi lähestyä neljääsataa tuhatta.


      • vikaa riittää by pas
        onpa jutut kirjoitti:

        Raksuttaa, verrattuna mihin? Maseratin veekasiin? Samanikäisiin henkilöautodieseleihin verrattuna HDI:n käyntiääni taitaa kyllä olla sieltä pehmeimmästä päästä. Verratkaapa huviksenne vaikka Volkkarin pumpe-düseen.

        Kyllä 406:ssa vikoja oli mutta ei juurikaan mitään kyseisen automallin omia omituisia vaan tavallista kuluvaa tavaraa: Jarrulevyjä, pakoputkistoa, tuulilasia, niveliä jne. Kummakos se kun mittarilukemakin alkoi lähestyä neljääsataa tuhatta.

        "Kyllä 406:ssa vikoja oli mutta ei juurikaan mitään kyseisen automallin omia omituisia vaan tavallista kuluvaa tavaraa: Jarrulevyjä, pakoputkistoa, tuulilasia, niveliä jne. Kummakos se kun mittarilukemakin alkoi lähestyä neljääsataa tuhat" omistat harvinaisen yksilön..sagem mittaristojen juotosviat, etujouset katkeilee, käsijarrujen mekanismit tulee kilvestä läpi, helmat ruostuu, konepelti ruostuu, takapenkin alta lahoaa, iskarin tolpat jumii: naurettavat "laakeroinnit", alustassa kolisee kokoajan jokin..varsinkin takatangot, jäähdyttimen puhaltimet..hienossa paikassa, varsinkin ne ohjaavat releet. mulla paloi 125tkm ajettuna 406 1.8 SR, ja aikoinaan olin pösö klubin sivustoilla, sieltä voi käydä kattomassa mitä pommeja täälläkin hehkutetaan..


      • onpa jutut
        vikaa riittää by pas kirjoitti:

        "Kyllä 406:ssa vikoja oli mutta ei juurikaan mitään kyseisen automallin omia omituisia vaan tavallista kuluvaa tavaraa: Jarrulevyjä, pakoputkistoa, tuulilasia, niveliä jne. Kummakos se kun mittarilukemakin alkoi lähestyä neljääsataa tuhat" omistat harvinaisen yksilön..sagem mittaristojen juotosviat, etujouset katkeilee, käsijarrujen mekanismit tulee kilvestä läpi, helmat ruostuu, konepelti ruostuu, takapenkin alta lahoaa, iskarin tolpat jumii: naurettavat "laakeroinnit", alustassa kolisee kokoajan jokin..varsinkin takatangot, jäähdyttimen puhaltimet..hienossa paikassa, varsinkin ne ohjaavat releet. mulla paloi 125tkm ajettuna 406 1.8 SR, ja aikoinaan olin pösö klubin sivustoilla, sieltä voi käydä kattomassa mitä pommeja täälläkin hehkutetaan..

        En minä tuota enää vuosiin ole omistanut.

        - mittaristossa ei ollut mitään vikaa, se ei ollutkaan Sagemin tekemä vaan uudempaa mallia
        - jousia ei katkennut, ne iskareiden yläpään laakerit kun pitää kunnossa niin jouset eivät joudu niin koville; laakerit kyllä vaihdettiin kertaalleen
        - käsijarrumekanismin "naulat" käännettiin toisin päin niin eivät tulleet jarrukilvistä läpi
        - helmoista ei löytynyt mitään vikaa
        - konepellin saumassa oli aavistus ruskeaa, näkyi vain pelti avattuna
        - takapenkin alla koritulppien ympärillä oli tosiaan jo vähän pehmeää
        - etupyöränlaakereita meni pari
        - takapään reaktiotankoja ei minun aikanani vaihdettu, koiranluita kyllä pari
        - jäähdyttimen puhallin oli jumissa, otin auki ja herkistelin kuntoon niin toimi taas

        Mitä sitten? Vanha autohan se jo oli. Jos ei maistu niin elä eteenpäin äläkä täällä tilitä kurjuuttasi. Sagemin mittaristosta päätellen kyse on jostain viime vuosituhannen autosta, nyt on jo vuosi 2013.


      • pska kokemus 406
        onpa jutut kirjoitti:

        En minä tuota enää vuosiin ole omistanut.

        - mittaristossa ei ollut mitään vikaa, se ei ollutkaan Sagemin tekemä vaan uudempaa mallia
        - jousia ei katkennut, ne iskareiden yläpään laakerit kun pitää kunnossa niin jouset eivät joudu niin koville; laakerit kyllä vaihdettiin kertaalleen
        - käsijarrumekanismin "naulat" käännettiin toisin päin niin eivät tulleet jarrukilvistä läpi
        - helmoista ei löytynyt mitään vikaa
        - konepellin saumassa oli aavistus ruskeaa, näkyi vain pelti avattuna
        - takapenkin alla koritulppien ympärillä oli tosiaan jo vähän pehmeää
        - etupyöränlaakereita meni pari
        - takapään reaktiotankoja ei minun aikanani vaihdettu, koiranluita kyllä pari
        - jäähdyttimen puhallin oli jumissa, otin auki ja herkistelin kuntoon niin toimi taas

        Mitä sitten? Vanha autohan se jo oli. Jos ei maistu niin elä eteenpäin äläkä täällä tilitä kurjuuttasi. Sagemin mittaristosta päätellen kyse on jostain viime vuosituhannen autosta, nyt on jo vuosi 2013.

        Eihän siellä iskareiden yläpäässä mitään laakereita ole: pari peltiä prässätty vastakkain ja jokunen rautamuru välissä: onneton esitys, ja vdo mittaristossa oli myös noita ongelmia että piti parsia..ranskalainen se osaa sössiä...ei mikään kestä, vai että tapit vaihdettiin toisinpäin sinne ruostuneeseen kässärikilpeen..!!! jousien katkeamiseen kyllä vaikutti muut kuin tuo yläpään sössö "laakeri" takuuaikana sinkittyä levyä yms laitettiin ettei ruostuisi ja..paukahda läpi koko iskarin tuennasta jota paaaljon taphtunut:: vaarallinen vika,ja saa niitä puhaltimia puhdistella kun ne releet piti suojata..syylärin alanurkasta BTW, paska auto totta tosiaan, vaikka täällä jotkut muuta väittää : fanaattiset tunarit, mukava lueskella näitä juttuja kun ei pösöä enään ittellä ja koko suvulla harmina..


      • 406 hdi
        pska kokemus 406 kirjoitti:

        Eihän siellä iskareiden yläpäässä mitään laakereita ole: pari peltiä prässätty vastakkain ja jokunen rautamuru välissä: onneton esitys, ja vdo mittaristossa oli myös noita ongelmia että piti parsia..ranskalainen se osaa sössiä...ei mikään kestä, vai että tapit vaihdettiin toisinpäin sinne ruostuneeseen kässärikilpeen..!!! jousien katkeamiseen kyllä vaikutti muut kuin tuo yläpään sössö "laakeri" takuuaikana sinkittyä levyä yms laitettiin ettei ruostuisi ja..paukahda läpi koko iskarin tuennasta jota paaaljon taphtunut:: vaarallinen vika,ja saa niitä puhaltimia puhdistella kun ne releet piti suojata..syylärin alanurkasta BTW, paska auto totta tosiaan, vaikka täällä jotkut muuta väittää : fanaattiset tunarit, mukava lueskella näitä juttuja kun ei pösöä enään ittellä ja koko suvulla harmina..

        voe voe sullahan käyny huono säkä ko. auton kanssa, vai oletkohan sittenkään pösöä edes omistanut? ;)


      • onpa jutut
        pska kokemus 406 kirjoitti:

        Eihän siellä iskareiden yläpäässä mitään laakereita ole: pari peltiä prässätty vastakkain ja jokunen rautamuru välissä: onneton esitys, ja vdo mittaristossa oli myös noita ongelmia että piti parsia..ranskalainen se osaa sössiä...ei mikään kestä, vai että tapit vaihdettiin toisinpäin sinne ruostuneeseen kässärikilpeen..!!! jousien katkeamiseen kyllä vaikutti muut kuin tuo yläpään sössö "laakeri" takuuaikana sinkittyä levyä yms laitettiin ettei ruostuisi ja..paukahda läpi koko iskarin tuennasta jota paaaljon taphtunut:: vaarallinen vika,ja saa niitä puhaltimia puhdistella kun ne releet piti suojata..syylärin alanurkasta BTW, paska auto totta tosiaan, vaikka täällä jotkut muuta väittää : fanaattiset tunarit, mukava lueskella näitä juttuja kun ei pösöä enään ittellä ja koko suvulla harmina..

        Niin, ne käsijarrukenkien tapit voi kääntää toisinpäin. Lisäksi tarvitaan rummun sisäpuolelle samanlaiset lukituslevyt kuin vastaavissa mekanismeissa yleensä on, ja varmistukseksi voi vielä laittaa prikat sinne tapin ja jarrukilven väliin. Osat maksavat ehkä kaksi euroa jossain harakirissä.

        Tuo konsti ei tietty enää auta jos kilvet ovat täysin pehmeät, ellei sitten hitsaa kilpiin lisää tavaraa. Alkuperäisen rakenteen hankaluushan on se, että tappi korkkaa heti kun sen reikä kilvessä vähänkin ruostuu.

        Missä niitä fanaattisia tunareita on? Minulla on omia kokemuksia autosta jonka joskus omistin, ovatko ne jotenkin huonompia kuin sinun kokemuksesi? Nyt on menossa jo kolmas 406:n jälkeinen käyttöauto eikä minulla ainakaan ole mitään tarvetta värittää noita kokemuksia. Hyvin tavallinen perheauto jossa oli kuitenkin keskimääräistä parempi ajettavuus ja matkustusmukavuus, ei enempää eikä vähempää. Jos joku muu on vehkeestä toista mieltä niin aivan vapaasti, ei se minulta pois ole.


      • 406 2.0st ex

      • -..-
        onpa jutut kirjoitti:

        Niin, ne käsijarrukenkien tapit voi kääntää toisinpäin. Lisäksi tarvitaan rummun sisäpuolelle samanlaiset lukituslevyt kuin vastaavissa mekanismeissa yleensä on, ja varmistukseksi voi vielä laittaa prikat sinne tapin ja jarrukilven väliin. Osat maksavat ehkä kaksi euroa jossain harakirissä.

        Tuo konsti ei tietty enää auta jos kilvet ovat täysin pehmeät, ellei sitten hitsaa kilpiin lisää tavaraa. Alkuperäisen rakenteen hankaluushan on se, että tappi korkkaa heti kun sen reikä kilvessä vähänkin ruostuu.

        Missä niitä fanaattisia tunareita on? Minulla on omia kokemuksia autosta jonka joskus omistin, ovatko ne jotenkin huonompia kuin sinun kokemuksesi? Nyt on menossa jo kolmas 406:n jälkeinen käyttöauto eikä minulla ainakaan ole mitään tarvetta värittää noita kokemuksia. Hyvin tavallinen perheauto jossa oli kuitenkin keskimääräistä parempi ajettavuus ja matkustusmukavuus, ei enempää eikä vähempää. Jos joku muu on vehkeestä toista mieltä niin aivan vapaasti, ei se minulta pois ole.

        "Niin, ne käsijarrukenkien tapit voi kääntää toisinpäin. Lisäksi tarvitaan rummun sisäpuolelle samanlaiset lukituslevyt kuin vastaavissa mekanismeissa yleensä on, ja varmistukseksi voi vielä laittaa prikat sinne tapin ja jarrukilven väliin. Osat maksavat ehkä kaksi euroa jossain harakirissä."

        No miksi niitä tappeja, prikkoja ja levyjä ei ole laitettu paikalleen jo tehtaalla? Jos auto maksaa uutena kymmeniä tuhansia, niin luulisi sillä pystyvän tekemään valmiin laitteen eikä aihiota, josta ostaja sitten saa alkaa rakentaa.

        Sama, kuin aiemmissa pösöissä taka-akselin kanssa. Vakiona hajosi varmuudella vaihtokuntoon alle 200 tuhannessa. merkin palvojat tietysti olivat sitä mieltä, että sehän kuuluu asiaan asentaa sinne rasvanipat. No, jos rakenne vaatii nipat ja säännöllisen voitelun kestääkseen edes kohtuullisesti kilometrejä, niin miksi ne ei olleet siinä jo valmiina, ja voitelu huolto-ohjelmassa?


      • 206 gti never ag
        -..- kirjoitti:

        "Niin, ne käsijarrukenkien tapit voi kääntää toisinpäin. Lisäksi tarvitaan rummun sisäpuolelle samanlaiset lukituslevyt kuin vastaavissa mekanismeissa yleensä on, ja varmistukseksi voi vielä laittaa prikat sinne tapin ja jarrukilven väliin. Osat maksavat ehkä kaksi euroa jossain harakirissä."

        No miksi niitä tappeja, prikkoja ja levyjä ei ole laitettu paikalleen jo tehtaalla? Jos auto maksaa uutena kymmeniä tuhansia, niin luulisi sillä pystyvän tekemään valmiin laitteen eikä aihiota, josta ostaja sitten saa alkaa rakentaa.

        Sama, kuin aiemmissa pösöissä taka-akselin kanssa. Vakiona hajosi varmuudella vaihtokuntoon alle 200 tuhannessa. merkin palvojat tietysti olivat sitä mieltä, että sehän kuuluu asiaan asentaa sinne rasvanipat. No, jos rakenne vaatii nipat ja säännöllisen voitelun kestääkseen edes kohtuullisesti kilometrejä, niin miksi ne ei olleet siinä jo valmiina, ja voitelu huolto-ohjelmassa?

        rasvanippoja on maatalouskoneissa..ja pösöissä, ainut ero että puimuriin ne nipat laitettu jo tehtaalla, pösöön pitää itse porata ja kattella netistä oikea paikka ettei poraa siihen heikkoon neulalaakeriin..., niin aikoinaan omistin 206 gti pösön ja taka-akseli hajosi alle 70tkm ajettuna, autolla toki oli ikää kuusi vuotta kun pääosin kesäkäytössä siitä vähäiset kilometrit ja muitakin murheita riitti: ottiko maahantuoja kantaa..ei psa harrasta takaisinkutsuja ja jälkihoitoa..tokihan olisi voinut kuluttaja asiamiehen kautta, mutta eipä jaksanut: välttäkää paskaa = psaa


      • jokumuu.
        -..- kirjoitti:

        "Niin, ne käsijarrukenkien tapit voi kääntää toisinpäin. Lisäksi tarvitaan rummun sisäpuolelle samanlaiset lukituslevyt kuin vastaavissa mekanismeissa yleensä on, ja varmistukseksi voi vielä laittaa prikat sinne tapin ja jarrukilven väliin. Osat maksavat ehkä kaksi euroa jossain harakirissä."

        No miksi niitä tappeja, prikkoja ja levyjä ei ole laitettu paikalleen jo tehtaalla? Jos auto maksaa uutena kymmeniä tuhansia, niin luulisi sillä pystyvän tekemään valmiin laitteen eikä aihiota, josta ostaja sitten saa alkaa rakentaa.

        Sama, kuin aiemmissa pösöissä taka-akselin kanssa. Vakiona hajosi varmuudella vaihtokuntoon alle 200 tuhannessa. merkin palvojat tietysti olivat sitä mieltä, että sehän kuuluu asiaan asentaa sinne rasvanipat. No, jos rakenne vaatii nipat ja säännöllisen voitelun kestääkseen edes kohtuullisesti kilometrejä, niin miksi ne ei olleet siinä jo valmiina, ja voitelu huolto-ohjelmassa?

        Kaikenhan voi aina tehdä paremmin. Jokainen harkitkoon omalla kohdallaan onko tuollainen tappien kääntäminen asia, jonka kanssa pystyy elämään. Jos ei, niin sitten vaan katse kohti muita automalleja. Harvassa vaan tuppaavat olemaan ne mallit joihin ei koskaan mitään vikaa tule. Jopa Toyotaan kuulemma tehdään ja myydään varaosia, vaikka niitä ei kukaan tarvitsekaan.

        Tuo taka-akseliongelmahan oli 80-luvun juttuja. Hartaasti sitä vaan jaksetaan muistella vielä kymmeniä vuosia jälkeenpäin vaikkei rakenteella olekaan mitään tekemistä 2000-luvun mallien kanssa.


      • Vipunen.
        jokumuu. kirjoitti:

        Kaikenhan voi aina tehdä paremmin. Jokainen harkitkoon omalla kohdallaan onko tuollainen tappien kääntäminen asia, jonka kanssa pystyy elämään. Jos ei, niin sitten vaan katse kohti muita automalleja. Harvassa vaan tuppaavat olemaan ne mallit joihin ei koskaan mitään vikaa tule. Jopa Toyotaan kuulemma tehdään ja myydään varaosia, vaikka niitä ei kukaan tarvitsekaan.

        Tuo taka-akseliongelmahan oli 80-luvun juttuja. Hartaasti sitä vaan jaksetaan muistella vielä kymmeniä vuosia jälkeenpäin vaikkei rakenteella olekaan mitään tekemistä 2000-luvun mallien kanssa.

        Se sama rakenne oli velä 206 ja 306 malleissa, joista varsinkin ensin mainittua tehtiin pitkälle 2000 luvulle.


      • 206 gti
        Vipunen. kirjoitti:

        Se sama rakenne oli velä 206 ja 306 malleissa, joista varsinkin ensin mainittua tehtiin pitkälle 2000 luvulle.

        "Tuo taka-akseliongelmahan oli 80-luvun juttuja. Hartaasti sitä vaan jaksetaan muistella vielä kymmeniä vuosia jälkeenpäin vaikkei rakenteella olekaan mitään tekemistä 2000-luvun mallien kanssa" niinpä siinä taas asiantuntija sössöttää: psa fanaatikko ? ei 206 gti mallia 80-luvulla tehty, muistaakseni -05 malli alkaa oleen viimeisiä: noihin "ranskalaiseen tapaan" muka tehtiin parannuksia taka-akseliin...lopputulos entistä heikompi.., sen ymmärtää vain hän joka purkanut em akselin ja nähnyt kuin olemattomat neulalaakerit ja tiivisteet...olisi kannattanut ottaa oppia vaikka kupla volsun vääntösauvajousituksesta ne sentään kesti, no kaverilla aikoinaan -90 luvun rellu 19 ja reissun lähti niin siitäkin paukahti persuukset kenttään kun vipujousitus lasahti..oikeita ranskan työnäytteitä miten tehdään heikko...


      • jokumuu.
        206 gti kirjoitti:

        "Tuo taka-akseliongelmahan oli 80-luvun juttuja. Hartaasti sitä vaan jaksetaan muistella vielä kymmeniä vuosia jälkeenpäin vaikkei rakenteella olekaan mitään tekemistä 2000-luvun mallien kanssa" niinpä siinä taas asiantuntija sössöttää: psa fanaatikko ? ei 206 gti mallia 80-luvulla tehty, muistaakseni -05 malli alkaa oleen viimeisiä: noihin "ranskalaiseen tapaan" muka tehtiin parannuksia taka-akseliin...lopputulos entistä heikompi.., sen ymmärtää vain hän joka purkanut em akselin ja nähnyt kuin olemattomat neulalaakerit ja tiivisteet...olisi kannattanut ottaa oppia vaikka kupla volsun vääntösauvajousituksesta ne sentään kesti, no kaverilla aikoinaan -90 luvun rellu 19 ja reissun lähti niin siitäkin paukahti persuukset kenttään kun vipujousitus lasahti..oikeita ranskan työnäytteitä miten tehdään heikko...

        Jaa, luulin että rakenne oli ongelmallinen lähinnä 309:ssa ja 405:ssa. Aina oppii uutta. Tosin ketjun aiheena ollutta 406:tta tuo ei kuitenkaan koske.

        Mutta että fanaatikko? Meillä on ollut parikymmentä autoa joista tasan kolme PSA:n tuotetta. Tällä hetkellä on yksi Pösö ja kolme muuta kärryä. On myös Siemensin pesukone ja Braunin kahvinkeitin, mutta en kyllä osaa pitää itseäni sen kummemmin Siemens- tai Braun- kuin PSA-fanaatikkonakaan. Eikös se nyt ole ihan pikkuisen hölmöä kuumottaa jostain kulutushyödykkeestä?

        Toisaalta jokseenkin yhtä hölmöä on jatkaa tällaista "keskustelua" joten tämä on minun osaltani tässä.


    • hmmm...

      Itse ostin Peugeot 406 uutena 1999. Toimi ihan hyvin sen 3 vuotta. Pientä vilaamista tosin alussa muttei muuta. Nyt vaaditaan liki 20 vuotta vanhoilta romuilta uuden vertaista toimivuutta etc... en ymmärrä. Tuon jälkeen 2x citroen C5 ja C3,sekä C4 ja Peugeot 206 ostettu. Kaikki toimii....Nyt meillä jäljellä 2 vuotta vanha C4 hdi ja 206
      11 kuukautta....Kelpaa meille......

      • 508 kiikarissa...nam

        Aloitin Pösöilyn 405- mallista( http://www.autowiki.fi/index.php/Peugeot_405 ) ja nyt on suunnitteilla laittaa, jälleen käytetty, 508 ( http://www.peugeot.fi/showroom/508/sw/#!multimediagalleria/valokuvat/photo2 ).
        Olen melko varma, että elintason jäätyä polkemaan paikalleen, olisin pitänyt kiinni tuosta 405 mallista.
        Olenhan käynyt kaikki 405- mallista eteenpäin mallit ja en ole yhtään autoa katunut.
        Luulin, että Peugeoteissa on "vikoja" ja ostin japanilaisen, saksalaisen ja jopa italialaisenkin välillä perheeseen ja siltikin palasin kokeilujen jälkeen...arvatkaa mihin merkkiin...
        Olen ollut kaikkiaan tyytyväinen näihin laitteisiin.

        Ruosteen kanssa ei ole ollut Pösöjen kanssa koskaan ongelmia. Kuluvia osia ja huolimattomuudesta johtuvia vikoja tulee kaikissa ajoneuvoissa.


    • 508 kiikarissa...nam
    • Pösö ö

      Ei ehkä kannata ostaa. Sisätiloiltaan todella pieni. Ei niin kovin paha ajettava lyhyillä matkoilla. Aika viaton peli. Yksilöissä eroja. Maantiellä ajattavuus vähän niin tai näin.

      Mutta arvelen kuitenkin, että tahtoisit kuljettaa jotain. Siihen valitettavasti ei kyseisestä mallista ole. Koska siinä on liian pienet sisätilat.

      • kiikarissa on

        Pelkoni on ollut kaiketi aiheellinen.
        En moiseen ole vielä hyttiin uskaltautunut, mutta uusien autojen meluttomuusvitsaus taitaa ulottua leijoniinkin.
        Oli miten oli, lähden koeajolle skeptisellä mielellä ja sen jälkeen saa tuntuma olla päättäjänä. Toivottavasti tuntuma on edelleen parempi kuin eräällä johtavalla saksalaisella ;)


      • Pösömies

        Peugeot 406 farkku vm 2003 2.0 mailman paras farkku hyvin on ainakin minua palvellut ei ole kertaakaan jättänyt tielle. Kannataa hankkia!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3628
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      202
      1746
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1347
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      148
      1234
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      875
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      840
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      56
      833
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe