Erosimme exäni kanssa eilen yhdessä tuumin, koska meillä on erilaiset uskon taustat, emmekä voinneet jatkaa yhdessä. Hän joutui jättää uskonsa yli puolivuotta sitten, jotta voisimme olla yhdessä. Tuntuu, että olisiko ollu helpompaa, että olisi tullut petetyksi/jätetyksi, kuin tietää, että rakastamme edelleen toinen toisiamme aivan äärettomästi? Ehkä on vain parasta etten tapaa enään koskaan häntä?
En vai voinnut ottaa omalle tunnolleni sitä, että eläisimme yhdessä elämää ja hänellä olisi suuri pelko tulevaisuudessa mitä epäuskoisuus tuo tullessaan. Tietysti itse en ymmärrä mikä usko on niin vahva, ettei rakkaus voita sitä.
On vain sellanen olo, että en koskaan pääse hänestä yli..
Yhdessä päätettiin erota uskon takia, miten tästä yli?
6
232
Vastaukset
- tavallinen oon
Aikusiet ihmiset eikä osaa elää päätösten kanssa,Miksi sinä surisit huomista tai tulevaisuutta? Etukäteen on turha tehdä eroa ajatellen että toinen ei muka pysty elämään tuon päätöksen kanssa.Onko uskosi sanellut tunenelämäsi ja järkesi? Entäpä puolisolla? Eläkää itsenne näköistä elämää-rakkautta tarvitaan tässä elämässä.
- Lapsellinen eron syy
Erilainen usko on huono, lapsellisen syy erota. Jompi kumpi tai molemmat teistä ajattelevat lapsellisesti, avarakatseisuus puuttuu. Olen ateisti, puoliso kristitty eikä asia ole aikuisille ihmisille ongelma. Päinvastoin, arvostan ja kunnioitan kristillistä etiikkaa ja opin siitä paljon ateistinakin. Puoliso oppii minulta tieteellistä maailmankatsomusta ja humanismia.
Suosittelen sinulle buddhalaista filosofiaa, josta voisit oppia että erilaiset uskonnot, jopa ateisimi (kun se on kasvanut humanismiin, eikä ole lapsellista, oikeiden elämänarvon hylkäämistä ja uskovaisten pilkkaa) ovat saman maailmankatsomuksen ja ihmisyyden erilaisia puolia, näkökulmia, joita ei tarvite verrata toisiinsa. - Loveiseverything1
Tossa ei ole järkeä. Täysin eri kulttuureista eri uskonto ihmisiä menee naimisiin kaikkial maailmasa. Usko ei ole mikää este. Kaikki lutviutu paikoilleen, kunhan vain jaksate yhdessä yrittä ettekä luovuta.
- lifemocker
haha, "en voi olla kanssasi koska sinä uskot joulupukkiin, minä pääsiäispupuun" :D
- lifemockerfani
lifemocker: Vittumaisen hyvin sanoit, kuten useastikin teet!!
- Ateisti5
ET sanonut joko olet täyttänyt 14v ?
tai IQsi kengän NR isompi??
Näinkö IHANAA Olikin Uskonto=järjenvähyys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462