Honda Accord on mennyt Camryn ohi ja Toyota camryn myynti on laskenut viime alkuvuodesta -6,8% ja huhtikuun myynti vs.viime vuoden huhtikuuhun -13,9%??
Hondan CR-V ja Civic ,sekä Ford Fusion menevät kohta kaikki Camryn ohi??
Onko syynä heikko laatu ja jatkuvat takaisinkutsut?? Vai vanhanaikainen tekniikka??
Toyotan myynti laskee USAssakin??!?
22
164
Vastaukset
- näinhän ne vaikuttaa
Ehkä molemmat vaikuttavat Amerikkalaisiin kuluttajiin!
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/05/01/autokauppa-kay-usassa-detroitin-renessanssi/20136298/304
"Yrityksillä on fantastisia uusia tuotteita, ja heidän kilpailuasemansa on hyvä"
Eli tarkoitetaan Toyotan kilpailijoita, koska Toyotaltahan ei ole mitään oikeasti uutta tullut aikoihin... - buhahahahahahhaaaaa
Onx tää fusion just se mikä on jenkeis takasinkutsuttu palovaaran takia? FORD FUSION?
Mites tää on mahdollista, joku muu saa takasinkutsun kun tojo? mikä mättää petteri?- fusion on fire!!!!
http://www.thecarconnection.com/news/1080803_2013-ford-escape-fusion-recalled-for-fire-risk
buhahahahahhahahaaaaaaaa - miljoonamiljoona
fusion on fire!!!! kirjoitti:
http://www.thecarconnection.com/news/1080803_2013-ford-escape-fusion-recalled-for-fire-risk
buhahahahahhahahaaaaaaaa"Ford will recall about 89,000 2013 Ford Escape SUVs and 2013 Ford Fusion cars " Eli ei kovin suuri määrä ole...Ja viat korjattu jo!!
Samanlaisia kutsuja on japseilla hondalla ja toyotalla, jo tämänkin vuoden puolella!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://money.cnn.com/2013/04/11/news/toyota-honda-airbag-recall/index.html
http://www.reuters.com/article/2013/04/11/us-toyota-recall-idUSBRE93A04D20130411
http://www.usnews.com/news/newsgram/articles/2013/04/11/toyota-honda-recall-millions-of-car-airbags
Miljooooonia!
http://www.usatoday.com/story/money/cars/2013/04/11/toyota-honda-nissan-airbag-recall/2073183/
- ..........petterille
Takaisinkutsut kun otit puheeksi:
http://www.thecarconnection.com/news/1080803_2013-ford-escape-fusion-recalled-for-fire-risk - Kiala Viulu
Toyotan johtoasema v.
2013 myynnissä on
säilynyt kokonaisuutena kaikkialla maailmassa parhaimman laadun ja kestävyyden vuoksi.
Kilpailu maailman
suurimman
autonvalmistajan tittelistä on tänäkin vuonna kova, Toyotan
onnistuessa pysymään
kovien
kilpakumppaniensa edellä johdossa, vaikka sen
valmistamien autojen
myyynti väheni
vuoden ensimmäisellä
neljänneksellä 2,2 %.
Silti 2,43 miljoonan kappaleen myyntimäärä riitti pitämään johtoaseman maailman myynnissä.
Toyotan pieni marginaalinen 2,2 %
pudotus johtui vain Kiinan rajuista boikoteista ja ilman niitä Toyota olisi
aivan ylhäisen
yksinäisessä johdossa
maailman
myyntitilastoissa.
www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-niukasti-gmn-ja-vwn-edella- hggfhgjh
oletko jokin armeejan kapiainen.....
- Toyota suurin taas
Toyota on aloittanu kevään takaisinkutsu kampanjointinsa vauhdikkaasti!!
Miljoonilla takaisinkutsuilla!!
Mikseiköhän laatumerkit esim.volvo joudu tekemään usein niin???
April 11, 2013
Toyota Announces Voluntary Recall of Certain Vehicles for the Front Passenger Airbag
TORRANCE, Calif., April 11, 2013 – Toyota Motor Sales, USA, Inc. today announced that it will conduct a safety recall involving approximately 170,000 front passenger airbag inflators installed in several vehicle models.
March 15, 2013
Toyota Announces Voluntary Safety Recall of Certain 2007 through 2013 Model Year FJ Cruiser Vehicles
TORRANCE, Calif., March 15, 2013 – Toyota Motor Sales, U.S.A., Inc. (TMS), will conduct a safety recall involving approximately 209,000 FJ Cruiser vehicles.
January 30, 2013
Toyota Announces Two Voluntary Safety Recalls of Certain 2003 and 2004 Corolla and 2006 Through Early 2012 Lexus IS Vehicles
TORRANCE, Calif., Jan. 30, 2013 – Toyota Motor Sales, U.S.A., Inc. (TMS), will conduct two separate safety recalls involving approximately 752,000 Corolla and Corolla Matrix vehicles and approximately 270,000 Lexus IS vehicles.- Kiala Viulu
Toyota merkissä on silti
vähiten vikoja
kokonaisuudessa suurimpaan
valmistusmäärään nähden.
Muissa merkeissä
on huomattavasti enemmän
vikoja, vaikka valmistusmäärät
piemempiä. Muiden merkkien vioista vain ei
puhuta, eikä lehtiin paineta
suurin otsikoin. Toyota-merkille kun tapahtuu jokin pienikin naksahdus, on netin verkkosivut kaikkialla tukossa ja lehdet kirjoittaa isoin otsikoin. Tamå kaikki johtuu Toyotan maailman markkinoilla olevasta parhaimmasta ykkösvalta-asemasta, jota muut yrittää horjuttaa kirjoittelullaan siinä mitenkään onnistumatta. Toyotan ykkösasema pysyy tulevaisuudessakin maailmalla, mutta saavathan kateelliset ja hävinnee jotain harmistuksissaan kirjoittaa, häviöpaineita purkaakseen.
Niitä
muiden merkkien vikoja korjataankin jopo salaa
asikkaan tietämättå huoltojen
yhteydessä, kuten esim kaikki VAG-konsermin umpiheikot tuotteet.
Pienten ja vähäisten
valmistusmäärien omaavien
valmistajien onkin helppo olla,
koska valmistamattomaan
autoon ei voi tulla vikaa ja
auton kuvaa ei tarvitse korjata,
eikä tule takaisinkutsua.
Korkeintaan lehtipaalaamolle.
Toyota merkkiä sentään
valmirtetaan 10 milj. kpl/
vuodessa ja nämä korjaus
kutsun saaneet ovat lähinnä jo
10 v vanhoja, paljon ajetteja
yksilöjä.
Valmistusmäärin nähden Toyotassa on vähiten vikoja, kun lasketaan autojen määrä; 1000 kpl/vikaindeksi.
Yksikään muu valmistaja ei
rupea kyseiseen työhön korjaamaan 10 v vanhoja autojaan takaisinkutsuin takuuseen, vaikka
aihetta riittäisi ja viat vain salataan
tai kerrotaan vikojen tulleen
iän myötå. Viat siis määritellään tahallaan normaaliksi kulumiseksi ja vedotaan usein auton kilometreihin. Onkin näin
helpompaa siirtää vastuu
omistajalle ja maksattaa kaikki
viat asiakkaalla. Samalla säästetään autoyhtiön varoja ja vältetään ovelasti Trafille ilmoitusvelvollisuus vioista. Toisaalta muihin merkkeihin ei kerkiä vikoja ja takaisinkutsuja tulemaankaan, kun heikkojen merkkien yleiskestävyys rajautuu n. 10 v ikään, jonka jälkeen auto paalataan romuttamon kautta. Toyota kestää reilusti yli 20 vuotta.
On siis edullisempaa tehdä yleisheikko auto, jota ei keritä takaisinkutsua korjaksen kun on jo romuttamolla. Autotehtaat saavat myös näin kierron nopeamaksi ja omistajat on pakotettu uuden hankintaan. Näin yritetään saada tehtaille supervoittoja ja asiakkaat maksaa leikin.
Toyota ei tähän
leikkiin ryhdy vastuullisena
valmistajana ja kutsuu kaikki
autonsa ilmaiseen
korjaukseen/tarkastukseen
kaikelta osin iästä riippumatta.
Toyotan kestävyys ylittää
kaikki normit ja siksi myynti
sujuu muita paremmin ja siksi Toyota oli v. 2012 myymyin maailmassa 10 milj. auton myynnillä. - näin meni 2012
Tiedä häntä miten takaisinkutsuissa v.2013 käy, vuosi 2012 kuitenkin jo tiedetään:
Vuonna 2012 Toyotalla oli USAssa vain 12 uutta eri takaisinkutsukampanjaa, suurista autonvalmistajista vasta seitsemänneksi eniten.
Kaikkein eniten oli Fordilla, yht. 24 eri kampanjaa.
Kaikkein eniten autoja kampanjoissa mukana oli tosin Toyotalla, ja seuraavaksi eniten Hondalla, mutta tämä todistaa ainoastaan sitä, että nämä tehtaat käyttävät eniten samojen alihankkijoiden osia autoissaan, eikä näinollen samassa mallissa ole milloin minkäkin alihankkijan osa samalla paikalla.
Euroopan takaisinkutsuista on aika turha puhua, koska monet valmistajat eivät tee Euroopassa takaisinkutsua, vaikka samasta autosta USAssa tehdään.
Esimerkkinä nyt vaikkapa Fordin 1,6 l ecoboost, joita oli syttynyt tuleen useitä kymmeniä USAssa ja Euroopassa, samat Englannissa tehdyt moottorit monissa malleissa Suomessakin-
EI TAKAISINKUTSUA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Oli miten oli
näin meni 2012 kirjoitti:
Tiedä häntä miten takaisinkutsuissa v.2013 käy, vuosi 2012 kuitenkin jo tiedetään:
Vuonna 2012 Toyotalla oli USAssa vain 12 uutta eri takaisinkutsukampanjaa, suurista autonvalmistajista vasta seitsemänneksi eniten.
Kaikkein eniten oli Fordilla, yht. 24 eri kampanjaa.
Kaikkein eniten autoja kampanjoissa mukana oli tosin Toyotalla, ja seuraavaksi eniten Hondalla, mutta tämä todistaa ainoastaan sitä, että nämä tehtaat käyttävät eniten samojen alihankkijoiden osia autoissaan, eikä näinollen samassa mallissa ole milloin minkäkin alihankkijan osa samalla paikalla.
Euroopan takaisinkutsuista on aika turha puhua, koska monet valmistajat eivät tee Euroopassa takaisinkutsua, vaikka samasta autosta USAssa tehdään.
Esimerkkinä nyt vaikkapa Fordin 1,6 l ecoboost, joita oli syttynyt tuleen useitä kymmeniä USAssa ja Euroopassa, samat Englannissa tehdyt moottorit monissa malleissa Suomessakin-
EI TAKAISINKUTSUA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ei niitä nestevuotoja ja sitä kautta syttymisiä tainnut sentään kymmeniä Euroopassa olla. Suomessa ei tehty takaisinkutsua, mutta eipä ole moottoreita palanutkaan. Toki yksikin palo olisi ikävä asia, mutta USA:n takaisinkutsuthan ovat palstan logiikan mukaan osoitus valmistajan vastuullisuudesta, vai mitä?
- VOLVOT5.
Kiala Viulu kirjoitti:
Toyota merkissä on silti
vähiten vikoja
kokonaisuudessa suurimpaan
valmistusmäärään nähden.
Muissa merkeissä
on huomattavasti enemmän
vikoja, vaikka valmistusmäärät
piemempiä. Muiden merkkien vioista vain ei
puhuta, eikä lehtiin paineta
suurin otsikoin. Toyota-merkille kun tapahtuu jokin pienikin naksahdus, on netin verkkosivut kaikkialla tukossa ja lehdet kirjoittaa isoin otsikoin. Tamå kaikki johtuu Toyotan maailman markkinoilla olevasta parhaimmasta ykkösvalta-asemasta, jota muut yrittää horjuttaa kirjoittelullaan siinä mitenkään onnistumatta. Toyotan ykkösasema pysyy tulevaisuudessakin maailmalla, mutta saavathan kateelliset ja hävinnee jotain harmistuksissaan kirjoittaa, häviöpaineita purkaakseen.
Niitä
muiden merkkien vikoja korjataankin jopo salaa
asikkaan tietämättå huoltojen
yhteydessä, kuten esim kaikki VAG-konsermin umpiheikot tuotteet.
Pienten ja vähäisten
valmistusmäärien omaavien
valmistajien onkin helppo olla,
koska valmistamattomaan
autoon ei voi tulla vikaa ja
auton kuvaa ei tarvitse korjata,
eikä tule takaisinkutsua.
Korkeintaan lehtipaalaamolle.
Toyota merkkiä sentään
valmirtetaan 10 milj. kpl/
vuodessa ja nämä korjaus
kutsun saaneet ovat lähinnä jo
10 v vanhoja, paljon ajetteja
yksilöjä.
Valmistusmäärin nähden Toyotassa on vähiten vikoja, kun lasketaan autojen määrä; 1000 kpl/vikaindeksi.
Yksikään muu valmistaja ei
rupea kyseiseen työhön korjaamaan 10 v vanhoja autojaan takaisinkutsuin takuuseen, vaikka
aihetta riittäisi ja viat vain salataan
tai kerrotaan vikojen tulleen
iän myötå. Viat siis määritellään tahallaan normaaliksi kulumiseksi ja vedotaan usein auton kilometreihin. Onkin näin
helpompaa siirtää vastuu
omistajalle ja maksattaa kaikki
viat asiakkaalla. Samalla säästetään autoyhtiön varoja ja vältetään ovelasti Trafille ilmoitusvelvollisuus vioista. Toisaalta muihin merkkeihin ei kerkiä vikoja ja takaisinkutsuja tulemaankaan, kun heikkojen merkkien yleiskestävyys rajautuu n. 10 v ikään, jonka jälkeen auto paalataan romuttamon kautta. Toyota kestää reilusti yli 20 vuotta.
On siis edullisempaa tehdä yleisheikko auto, jota ei keritä takaisinkutsua korjaksen kun on jo romuttamolla. Autotehtaat saavat myös näin kierron nopeamaksi ja omistajat on pakotettu uuden hankintaan. Näin yritetään saada tehtaille supervoittoja ja asiakkaat maksaa leikin.
Toyota ei tähän
leikkiin ryhdy vastuullisena
valmistajana ja kutsuu kaikki
autonsa ilmaiseen
korjaukseen/tarkastukseen
kaikelta osin iästä riippumatta.
Toyotan kestävyys ylittää
kaikki normit ja siksi myynti
sujuu muita paremmin ja siksi Toyota oli v. 2012 myymyin maailmassa 10 milj. auton myynnillä.tojotan kestävyys ylittää kaikki normit,mitkä normit kerro lisää. perustele todista miksi muut merkit kestää vaan 10vuotta. valmistusmäärien nähden tojotassa on vähiten vikoja kun lasketaan autojen määrä 1000 kpl vika indeksi. kertoo sen ETTÄ TOJOTASSA ENITEN VIKOJA. EIHÄN HYVISSÄ AUTOISSA OLE VIKOJA MÄÄRÄLLISESTI.KIALA VIULU VALEHTELEE TODELLA TÖRKEÄSTI. KYMMENEN VUOTTA VANHOJA AUTOJA KORJAA MUUT VALMISTAJAT .MUTTA EI TOJOTA,TOJOTA,TOJOTA. TOJOTA NIMEN OMAAN VETOAA NORMAALIIIN KULUMISEEN JA MAKSATTAA TOJO TEROLLA.. ON TODETTU ETTÄ TOJOTA KIERTÄÄ VASTUUTA KAIKISTA ENITEN AUTON VALMISTAJISTA. NÄIN OLLLEN TOJOTAN MYYNTI HIIPUU VAUHDILLA.. VÄÄRYYDELLLÄ LYHYET JÄLET. VAI MITÄ KIALA VIULU...
- ...
Oli miten oli kirjoitti:
Ei niitä nestevuotoja ja sitä kautta syttymisiä tainnut sentään kymmeniä Euroopassa olla. Suomessa ei tehty takaisinkutsua, mutta eipä ole moottoreita palanutkaan. Toki yksikin palo olisi ikävä asia, mutta USA:n takaisinkutsuthan ovat palstan logiikan mukaan osoitus valmistajan vastuullisuudesta, vai mitä?
???
- topper harley
näin meni 2012 kirjoitti:
Tiedä häntä miten takaisinkutsuissa v.2013 käy, vuosi 2012 kuitenkin jo tiedetään:
Vuonna 2012 Toyotalla oli USAssa vain 12 uutta eri takaisinkutsukampanjaa, suurista autonvalmistajista vasta seitsemänneksi eniten.
Kaikkein eniten oli Fordilla, yht. 24 eri kampanjaa.
Kaikkein eniten autoja kampanjoissa mukana oli tosin Toyotalla, ja seuraavaksi eniten Hondalla, mutta tämä todistaa ainoastaan sitä, että nämä tehtaat käyttävät eniten samojen alihankkijoiden osia autoissaan, eikä näinollen samassa mallissa ole milloin minkäkin alihankkijan osa samalla paikalla.
Euroopan takaisinkutsuista on aika turha puhua, koska monet valmistajat eivät tee Euroopassa takaisinkutsua, vaikka samasta autosta USAssa tehdään.
Esimerkkinä nyt vaikkapa Fordin 1,6 l ecoboost, joita oli syttynyt tuleen useitä kymmeniä USAssa ja Euroopassa, samat Englannissa tehdyt moottorit monissa malleissa Suomessakin-
EI TAKAISINKUTSUA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Voisiko johtua siitä,että ne oli eri koneita Usassa ja euroopassa?! Ja suomessa ko.konettahan alettiin myydä vasta noin kuukausi sitten eli rakennetta on muutettu! Autolehdethän asiasta kirjotteli ainakin tuulilasi...
- Ford ei ole auto
Toyota pitää huolta asiakkaistaan, jopa takuuajan jälkeen. Maailman suurin autonvalmistaja osaa myös jälkimarkkinoinnin.
- Mielen Rauha
Eipähän tuo muuten suurimpana valmistajana pysyisikään jos
ei hoitaisi asiakassuhteitaan kunniallisesti. Jos tarkistettavaa
ja korjattavaa ilmenee,niin se myös toteutetaan ja Firman
piikkiin. Moni persaukinen valmistaja vaan maksattaa asiakkaillaan
kaikki tekemänsä heikkoudet suunnitteluvirheistä lähtien kun
lyhyt takuuaika on ummessa. - vikoja vikoja vikoja
Mielen Rauha kirjoitti:
Eipähän tuo muuten suurimpana valmistajana pysyisikään jos
ei hoitaisi asiakassuhteitaan kunniallisesti. Jos tarkistettavaa
ja korjattavaa ilmenee,niin se myös toteutetaan ja Firman
piikkiin. Moni persaukinen valmistaja vaan maksattaa asiakkaillaan
kaikki tekemänsä heikkoudet suunnitteluvirheistä lähtien kun
lyhyt takuuaika on ummessa."Moni persaukinen valmistaja vaan maksattaa asiakkaillaan
kaikki tekemänsä heikkoudet suunnitteluvirheistä lähtien kun
lyhyt takuuaika on ummessa. "
Monet valmistajat myös testaavat autojaan ennen kuin ne laitetaan myyntiin!!
Toyota puolestaa korjaa tekemiään virheitä vielä 10vuoden kuluttua auton myynnistä...
- nelosKETJUN auto
ja volsupetteri kiittää. tsih tsih dsg atshuuuuu
- Jeah:)
Jeah !
- Corolla pappa
Myyntiin vaikuttaa Japanin maanjäristys ja tsunami Toyota kärsi pahoja vaurioita ja osien toimitus takkuaa sen vuoksi. Japanin ja kiinan saarikiista on Toyotalla paha paikka ja vaikeuttaa myyntiä
- kaada ittelles vaan
Hyi hemmetti. Haisevaa aasialaista toy lelua en huolisi ilmaiseksikaan.
- kiala viulu
uuden tojotan sisällä haisee halvalta. yök mikä lemu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463