Toyotan myynti laskee USAssakin??!?

mikä mättää Kiala??

Honda Accord on mennyt Camryn ohi ja Toyota camryn myynti on laskenut viime alkuvuodesta -6,8% ja huhtikuun myynti vs.viime vuoden huhtikuuhun -13,9%??

Hondan CR-V ja Civic ,sekä Ford Fusion menevät kohta kaikki Camryn ohi??
Onko syynä heikko laatu ja jatkuvat takaisinkutsut?? Vai vanhanaikainen tekniikka??

22

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinhän ne vaikuttaa
    • buhahahahahahhaaaaa

      Onx tää fusion just se mikä on jenkeis takasinkutsuttu palovaaran takia? FORD FUSION?

      Mites tää on mahdollista, joku muu saa takasinkutsun kun tojo? mikä mättää petteri?

    • ..........petterille
    • Kiala Viulu

      Toyotan johtoasema v.
      2013 myynnissä on
      säilynyt kokonaisuutena kaikkialla maailmassa parhaimman laadun ja kestävyyden vuoksi.

      Kilpailu maailman
      suurimman
      autonvalmistajan tittelistä on tänäkin vuonna kova, Toyotan
      onnistuessa pysymään
      kovien
      kilpakumppaniensa edellä johdossa, vaikka sen
      valmistamien autojen
      myyynti väheni
      vuoden ensimmäisellä
      neljänneksellä 2,2 %.

      Silti 2,43 miljoonan kappaleen myyntimäärä riitti pitämään johtoaseman maailman myynnissä.

      Toyotan pieni marginaalinen 2,2 %
      pudotus johtui vain Kiinan rajuista boikoteista ja ilman niitä Toyota olisi
      aivan ylhäisen
      yksinäisessä johdossa
      maailman
      myyntitilastoissa.


      www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-niukasti-gmn-ja-vwn-edella

      • hggfhgjh

        oletko jokin armeejan kapiainen.....


    • Toyota suurin taas

      Toyota on aloittanu kevään takaisinkutsu kampanjointinsa vauhdikkaasti!!
      Miljoonilla takaisinkutsuilla!!
      Mikseiköhän laatumerkit esim.volvo joudu tekemään usein niin???

      April 11, 2013
      Toyota Announces Voluntary Recall of Certain Vehicles for the Front Passenger Airbag

      TORRANCE, Calif., April 11, 2013 – Toyota Motor Sales, USA, Inc. today announced that it will conduct a safety recall involving approximately 170,000 front passenger airbag inflators installed in several vehicle models.



      March 15, 2013
      Toyota Announces Voluntary Safety Recall of Certain 2007 through 2013 Model Year FJ Cruiser Vehicles

      TORRANCE, Calif., March 15, 2013 – Toyota Motor Sales, U.S.A., Inc. (TMS), will conduct a safety recall involving approximately 209,000 FJ Cruiser vehicles.


      January 30, 2013
      Toyota Announces Two Voluntary Safety Recalls of Certain 2003 and 2004 Corolla and 2006 Through Early 2012 Lexus IS Vehicles

      TORRANCE, Calif., Jan. 30, 2013 – Toyota Motor Sales, U.S.A., Inc. (TMS), will conduct two separate safety recalls involving approximately 752,000 Corolla and Corolla Matrix vehicles and approximately 270,000 Lexus IS vehicles.

      • Kiala Viulu

        Toyota merkissä on silti
        vähiten vikoja
        kokonaisuudessa suurimpaan
        valmistusmäärään nähden.

        Muissa merkeissä
        on huomattavasti enemmän
        vikoja, vaikka valmistusmäärät
        piemempiä. Muiden merkkien vioista vain ei
        puhuta, eikä lehtiin paineta
        suurin otsikoin. Toyota-merkille kun tapahtuu jokin pienikin naksahdus, on netin verkkosivut kaikkialla tukossa ja lehdet kirjoittaa isoin otsikoin. Tamå kaikki johtuu Toyotan maailman markkinoilla olevasta parhaimmasta ykkösvalta-asemasta, jota muut yrittää horjuttaa kirjoittelullaan siinä mitenkään onnistumatta. Toyotan ykkösasema pysyy tulevaisuudessakin maailmalla, mutta saavathan kateelliset ja hävinnee jotain harmistuksissaan kirjoittaa, häviöpaineita purkaakseen.

        Niitä
        muiden merkkien vikoja korjataankin jopo salaa
        asikkaan tietämättå huoltojen
        yhteydessä, kuten esim kaikki VAG-konsermin umpiheikot tuotteet.

        Pienten ja vähäisten
        valmistusmäärien omaavien
        valmistajien onkin helppo olla,
        koska valmistamattomaan
        autoon ei voi tulla vikaa ja
        auton kuvaa ei tarvitse korjata,
        eikä tule takaisinkutsua.
        Korkeintaan lehtipaalaamolle.

        Toyota merkkiä sentään
        valmirtetaan 10 milj. kpl/
        vuodessa ja nämä korjaus
        kutsun saaneet ovat lähinnä jo
        10 v vanhoja, paljon ajetteja
        yksilöjä.
        Valmistusmäärin nähden Toyotassa on vähiten vikoja, kun lasketaan autojen määrä; 1000 kpl/vikaindeksi.

        Yksikään muu valmistaja ei
        rupea kyseiseen työhön korjaamaan 10 v vanhoja autojaan takaisinkutsuin takuuseen, vaikka
        aihetta riittäisi ja viat vain salataan
        tai kerrotaan vikojen tulleen
        iän myötå. Viat siis määritellään tahallaan normaaliksi kulumiseksi ja vedotaan usein auton kilometreihin. Onkin näin
        helpompaa siirtää vastuu
        omistajalle ja maksattaa kaikki
        viat asiakkaalla. Samalla säästetään autoyhtiön varoja ja vältetään ovelasti Trafille ilmoitusvelvollisuus vioista. Toisaalta muihin merkkeihin ei kerkiä vikoja ja takaisinkutsuja tulemaankaan, kun heikkojen merkkien yleiskestävyys rajautuu n. 10 v ikään, jonka jälkeen auto paalataan romuttamon kautta. Toyota kestää reilusti yli 20 vuotta.

        On siis edullisempaa tehdä yleisheikko auto, jota ei keritä takaisinkutsua korjaksen kun on jo romuttamolla. Autotehtaat saavat myös näin kierron nopeamaksi ja omistajat on pakotettu uuden hankintaan. Näin yritetään saada tehtaille supervoittoja ja asiakkaat maksaa leikin.

        Toyota ei tähän
        leikkiin ryhdy vastuullisena
        valmistajana ja kutsuu kaikki
        autonsa ilmaiseen
        korjaukseen/tarkastukseen
        kaikelta osin iästä riippumatta.

        Toyotan kestävyys ylittää
        kaikki normit ja siksi myynti
        sujuu muita paremmin ja siksi Toyota oli v. 2012 myymyin maailmassa 10 milj. auton myynnillä.


      • näin meni 2012

        Tiedä häntä miten takaisinkutsuissa v.2013 käy, vuosi 2012 kuitenkin jo tiedetään:

        Vuonna 2012 Toyotalla oli USAssa vain 12 uutta eri takaisinkutsukampanjaa, suurista autonvalmistajista vasta seitsemänneksi eniten.

        Kaikkein eniten oli Fordilla, yht. 24 eri kampanjaa.

        Kaikkein eniten autoja kampanjoissa mukana oli tosin Toyotalla, ja seuraavaksi eniten Hondalla, mutta tämä todistaa ainoastaan sitä, että nämä tehtaat käyttävät eniten samojen alihankkijoiden osia autoissaan, eikä näinollen samassa mallissa ole milloin minkäkin alihankkijan osa samalla paikalla.

        Euroopan takaisinkutsuista on aika turha puhua, koska monet valmistajat eivät tee Euroopassa takaisinkutsua, vaikka samasta autosta USAssa tehdään.
        Esimerkkinä nyt vaikkapa Fordin 1,6 l ecoboost, joita oli syttynyt tuleen useitä kymmeniä USAssa ja Euroopassa, samat Englannissa tehdyt moottorit monissa malleissa Suomessakin-
        EI TAKAISINKUTSUA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Oli miten oli
        näin meni 2012 kirjoitti:

        Tiedä häntä miten takaisinkutsuissa v.2013 käy, vuosi 2012 kuitenkin jo tiedetään:

        Vuonna 2012 Toyotalla oli USAssa vain 12 uutta eri takaisinkutsukampanjaa, suurista autonvalmistajista vasta seitsemänneksi eniten.

        Kaikkein eniten oli Fordilla, yht. 24 eri kampanjaa.

        Kaikkein eniten autoja kampanjoissa mukana oli tosin Toyotalla, ja seuraavaksi eniten Hondalla, mutta tämä todistaa ainoastaan sitä, että nämä tehtaat käyttävät eniten samojen alihankkijoiden osia autoissaan, eikä näinollen samassa mallissa ole milloin minkäkin alihankkijan osa samalla paikalla.

        Euroopan takaisinkutsuista on aika turha puhua, koska monet valmistajat eivät tee Euroopassa takaisinkutsua, vaikka samasta autosta USAssa tehdään.
        Esimerkkinä nyt vaikkapa Fordin 1,6 l ecoboost, joita oli syttynyt tuleen useitä kymmeniä USAssa ja Euroopassa, samat Englannissa tehdyt moottorit monissa malleissa Suomessakin-
        EI TAKAISINKUTSUA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Ei niitä nestevuotoja ja sitä kautta syttymisiä tainnut sentään kymmeniä Euroopassa olla. Suomessa ei tehty takaisinkutsua, mutta eipä ole moottoreita palanutkaan. Toki yksikin palo olisi ikävä asia, mutta USA:n takaisinkutsuthan ovat palstan logiikan mukaan osoitus valmistajan vastuullisuudesta, vai mitä?


      • VOLVOT5.
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Toyota merkissä on silti
        vähiten vikoja
        kokonaisuudessa suurimpaan
        valmistusmäärään nähden.

        Muissa merkeissä
        on huomattavasti enemmän
        vikoja, vaikka valmistusmäärät
        piemempiä. Muiden merkkien vioista vain ei
        puhuta, eikä lehtiin paineta
        suurin otsikoin. Toyota-merkille kun tapahtuu jokin pienikin naksahdus, on netin verkkosivut kaikkialla tukossa ja lehdet kirjoittaa isoin otsikoin. Tamå kaikki johtuu Toyotan maailman markkinoilla olevasta parhaimmasta ykkösvalta-asemasta, jota muut yrittää horjuttaa kirjoittelullaan siinä mitenkään onnistumatta. Toyotan ykkösasema pysyy tulevaisuudessakin maailmalla, mutta saavathan kateelliset ja hävinnee jotain harmistuksissaan kirjoittaa, häviöpaineita purkaakseen.

        Niitä
        muiden merkkien vikoja korjataankin jopo salaa
        asikkaan tietämättå huoltojen
        yhteydessä, kuten esim kaikki VAG-konsermin umpiheikot tuotteet.

        Pienten ja vähäisten
        valmistusmäärien omaavien
        valmistajien onkin helppo olla,
        koska valmistamattomaan
        autoon ei voi tulla vikaa ja
        auton kuvaa ei tarvitse korjata,
        eikä tule takaisinkutsua.
        Korkeintaan lehtipaalaamolle.

        Toyota merkkiä sentään
        valmirtetaan 10 milj. kpl/
        vuodessa ja nämä korjaus
        kutsun saaneet ovat lähinnä jo
        10 v vanhoja, paljon ajetteja
        yksilöjä.
        Valmistusmäärin nähden Toyotassa on vähiten vikoja, kun lasketaan autojen määrä; 1000 kpl/vikaindeksi.

        Yksikään muu valmistaja ei
        rupea kyseiseen työhön korjaamaan 10 v vanhoja autojaan takaisinkutsuin takuuseen, vaikka
        aihetta riittäisi ja viat vain salataan
        tai kerrotaan vikojen tulleen
        iän myötå. Viat siis määritellään tahallaan normaaliksi kulumiseksi ja vedotaan usein auton kilometreihin. Onkin näin
        helpompaa siirtää vastuu
        omistajalle ja maksattaa kaikki
        viat asiakkaalla. Samalla säästetään autoyhtiön varoja ja vältetään ovelasti Trafille ilmoitusvelvollisuus vioista. Toisaalta muihin merkkeihin ei kerkiä vikoja ja takaisinkutsuja tulemaankaan, kun heikkojen merkkien yleiskestävyys rajautuu n. 10 v ikään, jonka jälkeen auto paalataan romuttamon kautta. Toyota kestää reilusti yli 20 vuotta.

        On siis edullisempaa tehdä yleisheikko auto, jota ei keritä takaisinkutsua korjaksen kun on jo romuttamolla. Autotehtaat saavat myös näin kierron nopeamaksi ja omistajat on pakotettu uuden hankintaan. Näin yritetään saada tehtaille supervoittoja ja asiakkaat maksaa leikin.

        Toyota ei tähän
        leikkiin ryhdy vastuullisena
        valmistajana ja kutsuu kaikki
        autonsa ilmaiseen
        korjaukseen/tarkastukseen
        kaikelta osin iästä riippumatta.

        Toyotan kestävyys ylittää
        kaikki normit ja siksi myynti
        sujuu muita paremmin ja siksi Toyota oli v. 2012 myymyin maailmassa 10 milj. auton myynnillä.

        tojotan kestävyys ylittää kaikki normit,mitkä normit kerro lisää. perustele todista miksi muut merkit kestää vaan 10vuotta. valmistusmäärien nähden tojotassa on vähiten vikoja kun lasketaan autojen määrä 1000 kpl vika indeksi. kertoo sen ETTÄ TOJOTASSA ENITEN VIKOJA. EIHÄN HYVISSÄ AUTOISSA OLE VIKOJA MÄÄRÄLLISESTI.KIALA VIULU VALEHTELEE TODELLA TÖRKEÄSTI. KYMMENEN VUOTTA VANHOJA AUTOJA KORJAA MUUT VALMISTAJAT .MUTTA EI TOJOTA,TOJOTA,TOJOTA. TOJOTA NIMEN OMAAN VETOAA NORMAALIIIN KULUMISEEN JA MAKSATTAA TOJO TEROLLA.. ON TODETTU ETTÄ TOJOTA KIERTÄÄ VASTUUTA KAIKISTA ENITEN AUTON VALMISTAJISTA. NÄIN OLLLEN TOJOTAN MYYNTI HIIPUU VAUHDILLA.. VÄÄRYYDELLLÄ LYHYET JÄLET. VAI MITÄ KIALA VIULU...


      • ...
        Oli miten oli kirjoitti:

        Ei niitä nestevuotoja ja sitä kautta syttymisiä tainnut sentään kymmeniä Euroopassa olla. Suomessa ei tehty takaisinkutsua, mutta eipä ole moottoreita palanutkaan. Toki yksikin palo olisi ikävä asia, mutta USA:n takaisinkutsuthan ovat palstan logiikan mukaan osoitus valmistajan vastuullisuudesta, vai mitä?

        ???


      • topper harley
        näin meni 2012 kirjoitti:

        Tiedä häntä miten takaisinkutsuissa v.2013 käy, vuosi 2012 kuitenkin jo tiedetään:

        Vuonna 2012 Toyotalla oli USAssa vain 12 uutta eri takaisinkutsukampanjaa, suurista autonvalmistajista vasta seitsemänneksi eniten.

        Kaikkein eniten oli Fordilla, yht. 24 eri kampanjaa.

        Kaikkein eniten autoja kampanjoissa mukana oli tosin Toyotalla, ja seuraavaksi eniten Hondalla, mutta tämä todistaa ainoastaan sitä, että nämä tehtaat käyttävät eniten samojen alihankkijoiden osia autoissaan, eikä näinollen samassa mallissa ole milloin minkäkin alihankkijan osa samalla paikalla.

        Euroopan takaisinkutsuista on aika turha puhua, koska monet valmistajat eivät tee Euroopassa takaisinkutsua, vaikka samasta autosta USAssa tehdään.
        Esimerkkinä nyt vaikkapa Fordin 1,6 l ecoboost, joita oli syttynyt tuleen useitä kymmeniä USAssa ja Euroopassa, samat Englannissa tehdyt moottorit monissa malleissa Suomessakin-
        EI TAKAISINKUTSUA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Voisiko johtua siitä,että ne oli eri koneita Usassa ja euroopassa?! Ja suomessa ko.konettahan alettiin myydä vasta noin kuukausi sitten eli rakennetta on muutettu! Autolehdethän asiasta kirjotteli ainakin tuulilasi...


    • Ford ei ole auto

      Toyota pitää huolta asiakkaistaan, jopa takuuajan jälkeen. Maailman suurin autonvalmistaja osaa myös jälkimarkkinoinnin.

      • Mielen Rauha

        Eipähän tuo muuten suurimpana valmistajana pysyisikään jos
        ei hoitaisi asiakassuhteitaan kunniallisesti. Jos tarkistettavaa
        ja korjattavaa ilmenee,niin se myös toteutetaan ja Firman
        piikkiin. Moni persaukinen valmistaja vaan maksattaa asiakkaillaan
        kaikki tekemänsä heikkoudet suunnitteluvirheistä lähtien kun
        lyhyt takuuaika on ummessa.


      • vikoja vikoja vikoja
        Mielen Rauha kirjoitti:

        Eipähän tuo muuten suurimpana valmistajana pysyisikään jos
        ei hoitaisi asiakassuhteitaan kunniallisesti. Jos tarkistettavaa
        ja korjattavaa ilmenee,niin se myös toteutetaan ja Firman
        piikkiin. Moni persaukinen valmistaja vaan maksattaa asiakkaillaan
        kaikki tekemänsä heikkoudet suunnitteluvirheistä lähtien kun
        lyhyt takuuaika on ummessa.

        "Moni persaukinen valmistaja vaan maksattaa asiakkaillaan
        kaikki tekemänsä heikkoudet suunnitteluvirheistä lähtien kun
        lyhyt takuuaika on ummessa. "

        Monet valmistajat myös testaavat autojaan ennen kuin ne laitetaan myyntiin!!
        Toyota puolestaa korjaa tekemiään virheitä vielä 10vuoden kuluttua auton myynnistä...


    • nelosKETJUN auto

      ja volsupetteri kiittää. tsih tsih dsg atshuuuuu

      • Jeah:)

        Jeah !


    • Corolla pappa

      Myyntiin vaikuttaa Japanin maanjäristys ja tsunami Toyota kärsi pahoja vaurioita ja osien toimitus takkuaa sen vuoksi. Japanin ja kiinan saarikiista on Toyotalla paha paikka ja vaikeuttaa myyntiä

    • kaada ittelles vaan

      Hyi hemmetti. Haisevaa aasialaista toy lelua en huolisi ilmaiseksikaan.

    • kiala viulu

      uuden tojotan sisällä haisee halvalta. yök mikä lemu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe