Miksi mersuilla ajetaan helposti yli puoli miljoonaa kilsaa?

MB:isti

http://www.nettiauto.com/haku?id_vehicle_type=1&show_search=1&mileageFrom=600000

Latoinpa haun nettiautoon. Hakuehtoihin vain kaikki yli 600000km ajetut henkilöautot.

Sivun 30 ensimmäisestä autosta 18 oli mersuja. Volvoja oli myös useita.

Miksi mersu kestää kestää kestää mutta nämä aasian ihmeet samoin kuin ranskikset ja italiaanot puhumattakaan amerikanihmeistä ovat paalissa jo 300 tuhatta ajettuina?

Siihenkö perustuu myös sitten tämä kateus jota nämä amishondasitikkatojota-pojut täällä ilmiselvästi tuntevat mersua kohtaan?

46

2063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • patongilla pääsee

      Mersun kohdalla aivan selvä että niillä monesti ajettu eniten syy: M-B on aivan yli hinnoiteltu jolloin omistaja korjuuttaa aivan käsittämättömän paskoja autoja, muiden merkkien autot monesti niin edullisia ettei montaa kiinnosta 500tkm. jälkeen korjuuttaa/korjata vaan ajetaan paaliin. Kuitenkin lopputulos on se että mersu mies työntää aivan käsittämättömiä määriä rahaa siihen RUOSTEISEEN MURSUUN. Omalla C5 ajettu yli puolimilliä ja toimii, ruostetta takakontin luukussa ei muualla, silti kun tulee se ISO vika niin ajan koslani paaliin eikä yhtään itketä. Kyseesä on muuten bensavekoitin ei ole moottoria aukaistu kertaakaan ei tartte lisätä öljyä moottoriin jne. Monellako BENSA MERSULLA pääsee vastaavin kilometreihin esim. ilman koneen avaamista, saati sitten ilman hitsaamista? ja vm. koslallani on 2001

      • Mersuja citikoita

        Tuo citröen on suht halpa ostaa käytettynä,kerronkin kokemuksista ajoin c5 2.2 hdi 540000km ja kone toimi hyvin on tiivis eikä syö öljyjä.

        Samoin ruoste ei vaivaa noita merkittävästi ovat siis siistejä melko paljon ajettuinakin.

        No sitten mersuun,olen omistanut 124 300 bensan ja ajoin yli 500000km konetta ei aukaistu oli erinomaisessa kunnossa,samoin 230 :llä bensa mersulla yli 500000km ja konetta ei ollut aukaistu.

        Nyt on vito 365000km ja ei naurata,viime viikolla toistatuhatta osiin että sai leiman,ruostetta on aivan liikaa 2001 malliseksi poikkeuksellisen paljon verraten sitikkaan.

        Mersu ei tee ruostumattomia autoja ne ruostuu todella ,citröen ei ruostu,on myös totta citröenin kohdalla ajoominaisuus on hyvä ja toisen lainen kuin mersussa se on hyvinkin jämäkkä,konehan minulla on hyvä mutta kori kauhea,taka akselin palkki piti hitsata on tämä kauheaa mersulta kun ruostuu ja se on oikeasti totta nykyään.

        Nyt auto on katsastettu ja myytävänä,ja on kaikkilla varusteilla, 4000e ei ole ostajaa kenellekkään ei kelpaa vaikka on kaikki mausteet.

        Vaimokin tuumas miten kauheaa on istua tässä eihän se selkänoja kummoinen ole mutta ei ole kuskinkaan penkki vaikka ei ole takaseinää ja on bussi sisustus.On se melkoisen kovaa kyytiä sitröeniin varsinkin c5 farkkuun jossa on kaasujousitus ,jos saan järkihintaan 2005 ja 2.2 hdi :n ja vähän ajetun hyvin huoletun farkun niin ostan ja jätän mersut muille.


    • karu totuus.....

      Mersuilla on pakko ajaa noin pitkiä kilometrejä, Kun se ei tule aikaisemmin maksetuksi. Aasian ihmeet voi vaihtaa uusiin kolmen vuoden kuluttua, Jolloin pysyy kokoajan uudessa autossa, Eikä tarvitse ajella ikälopuilla mersun lintoilla......

      • patongilla pääsee

        Pistimpä nettiauto hakuun MB E BENSA 2001 ja uudemmat aika vähän näillä bensa vehkeillä on ajettu vaikka kuinka täällää hehkutetaan että mb on kestävä niin eikös tämä kerro sen vanhan karun totuuden mersun bensa myllyt p***koja. Samanlainen haku C5 BENSA 2001 ja uudemmat ja kas kummaa suurimmassa osassa enemmän kilometrejä kuin Mersussa ja ei oo ruostetta.


      • Mersu on n:ro 1.
        patongilla pääsee kirjoitti:

        Pistimpä nettiauto hakuun MB E BENSA 2001 ja uudemmat aika vähän näillä bensa vehkeillä on ajettu vaikka kuinka täällää hehkutetaan että mb on kestävä niin eikös tämä kerro sen vanhan karun totuuden mersun bensa myllyt p***koja. Samanlainen haku C5 BENSA 2001 ja uudemmat ja kas kummaa suurimmassa osassa enemmän kilometrejä kuin Mersussa ja ei oo ruostetta.

        Höpö höpöt nikille patongilla pääsee. Ihan paskaa jauhat. Otetaanpas haut kymmenen vuotta (vm2003) vanhoille MB E Bensa 2003 ja kymmenen vuotta vanhoille C5 Bensa 2003 autoille.

        http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e?page=&sortCol=mileage&ord=DESC&list_sort_col=mileage_DESC&id_vehicle_type=1&id_fuel_type=1&yfrom=2003&yto=2003&show_search=1&id_make=45&id_model=3064&adImage=true&adImage=true

        http://www.nettiauto.com/citroen/c5?page=&sortCol=mileage&ord=DESC&list_sort_col=mileage_DESC&id_vehicle_type=1&id_fuel_type=1&yfrom=2003&yto=2003&show_search=1&id_make=13&id_model=183&adImage=true&adImage=true

        Samoilla kilometreillä mennään näköjään koska jos on tarve isommille kilometreille silloin ostetaan diesel.

        10-vuotta vanhoista eemeleistä pyyntejä 10-22te, citruunoista 2-5te. Kyllähän se niin on, että ajo-ominaiskuuksissa mersu hakkaa citruunan 6-0 ja varmasti citruunassa on ruostetta paljon enemmän kuin mesessä. Näistähän se hintaero sitten johtuukin ja siitä johtuu ranskiskuskien kateuskin. Prässätyistä sardiinipurkeista et saa kestävää autoa.


      • ei juma
        Mersu on n:ro 1. kirjoitti:

        Höpö höpöt nikille patongilla pääsee. Ihan paskaa jauhat. Otetaanpas haut kymmenen vuotta (vm2003) vanhoille MB E Bensa 2003 ja kymmenen vuotta vanhoille C5 Bensa 2003 autoille.

        http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e?page=&sortCol=mileage&ord=DESC&list_sort_col=mileage_DESC&id_vehicle_type=1&id_fuel_type=1&yfrom=2003&yto=2003&show_search=1&id_make=45&id_model=3064&adImage=true&adImage=true

        http://www.nettiauto.com/citroen/c5?page=&sortCol=mileage&ord=DESC&list_sort_col=mileage_DESC&id_vehicle_type=1&id_fuel_type=1&yfrom=2003&yto=2003&show_search=1&id_make=13&id_model=183&adImage=true&adImage=true

        Samoilla kilometreillä mennään näköjään koska jos on tarve isommille kilometreille silloin ostetaan diesel.

        10-vuotta vanhoista eemeleistä pyyntejä 10-22te, citruunoista 2-5te. Kyllähän se niin on, että ajo-ominaiskuuksissa mersu hakkaa citruunan 6-0 ja varmasti citruunassa on ruostetta paljon enemmän kuin mesessä. Näistähän se hintaero sitten johtuukin ja siitä johtuu ranskiskuskien kateuskin. Prässätyistä sardiinipurkeista et saa kestävää autoa.

        joo-o citruunan 2001 hinta on 2000-4000 ja mersun hinta 8000 euroo kumpiko on pudottanut enemmän hintaa euroissa?? Maksoiko mersu uutena vain 4000 eukkoo enemmän kuin sitruuna? Ja mitä tulee ajo-ominaisuuksiin (molempia autoja omistaneena) patonki hakkaa meben 100-0. Sitruunan haukkuja ootsä milloinkaan ajanut hydeautolla? kyyti on nimittäin tasaista, alustan korkeus säätyy nopeuden mukaan, kovemmassa ajossa alusta jäykistyy yksinään tai sitten nappia painamalla. Esim. xantia activalla on kaikkein kovin hirvenväistö nopeus mitä milloinkaan on testattu, taakse jää ferraria, porschea jne. mersut tulevat sitten hyvin hyvin kaukana takana. Ja mitä tulee ruosteeseen senhän nyt kaikki tietää mersut ovat märännöksiä. Käyppä nyt ihan rehellisesti kattomassa ne c5 ja väykyt kumpiko ruostuu???


      • autoasiantuntija
        ei juma kirjoitti:

        joo-o citruunan 2001 hinta on 2000-4000 ja mersun hinta 8000 euroo kumpiko on pudottanut enemmän hintaa euroissa?? Maksoiko mersu uutena vain 4000 eukkoo enemmän kuin sitruuna? Ja mitä tulee ajo-ominaisuuksiin (molempia autoja omistaneena) patonki hakkaa meben 100-0. Sitruunan haukkuja ootsä milloinkaan ajanut hydeautolla? kyyti on nimittäin tasaista, alustan korkeus säätyy nopeuden mukaan, kovemmassa ajossa alusta jäykistyy yksinään tai sitten nappia painamalla. Esim. xantia activalla on kaikkein kovin hirvenväistö nopeus mitä milloinkaan on testattu, taakse jää ferraria, porschea jne. mersut tulevat sitten hyvin hyvin kaukana takana. Ja mitä tulee ruosteeseen senhän nyt kaikki tietää mersut ovat märännöksiä. Käyppä nyt ihan rehellisesti kattomassa ne c5 ja väykyt kumpiko ruostuu???

        Noita vm 2001 citruunoita saa 1000-2000e ja ovat todellakin käyttöikänsä loppupäässä, tuollaisen voi ostaa korkeintaan kesäautoksi ja hyvä jos kestää yhden kesän ja sen jälkeen paaliin. Tuollaisella katiskalla on todella surkeat ajo-ominaisuudet, näitä on testailtu kun jälkeläislle on etsitty edullista käyttöautoa eikä ikinä ole valinnat kohdistuneet citruunaan.

        Vm.2001 eemeleistä pyynti on 8000-12000e ja ovat vielä todellisessa käyttöautokuosissa joista iloa vielä vuosiksi. Tekniikka on varmatoimista ja niillä on todella kivaa ajaa ja muutaman vuoden päästä kun myyt saat vielä 5000e ja varmat kaupat koska näillä on kysyntää juuri käyttövarmuudesta johtuen.

        Nämä citruunoilla ajavat ovat hauskoja koska kateuksissaan mersua kohtaan jauhavat totaalista sontaa


      • ei mersua, mutta VW
        autoasiantuntija kirjoitti:

        Noita vm 2001 citruunoita saa 1000-2000e ja ovat todellakin käyttöikänsä loppupäässä, tuollaisen voi ostaa korkeintaan kesäautoksi ja hyvä jos kestää yhden kesän ja sen jälkeen paaliin. Tuollaisella katiskalla on todella surkeat ajo-ominaisuudet, näitä on testailtu kun jälkeläislle on etsitty edullista käyttöautoa eikä ikinä ole valinnat kohdistuneet citruunaan.

        Vm.2001 eemeleistä pyynti on 8000-12000e ja ovat vielä todellisessa käyttöautokuosissa joista iloa vielä vuosiksi. Tekniikka on varmatoimista ja niillä on todella kivaa ajaa ja muutaman vuoden päästä kun myyt saat vielä 5000e ja varmat kaupat koska näillä on kysyntää juuri käyttövarmuudesta johtuen.

        Nämä citruunoilla ajavat ovat hauskoja koska kateuksissaan mersua kohtaan jauhavat totaalista sontaa

        En omista sitruunaa enkä mersua. Mutta tiedän ettei mersun mukavuus vedä vertoja HYDE shitikalle ja tosiaan kautta aikojen kovin (ylivoimaisesti) hirven väistö nopeus on activa Xantialla, taakse jääkovia urheiluautoja jne. Miten mersussa on paremmat ajo-ominaisuudet
        ?? kaipaan perusteluja. Eikös se A-mebe mennyt nurin juuri ko. väistö testissä...


      • autoasiantuntija
        ei mersua, mutta VW kirjoitti:

        En omista sitruunaa enkä mersua. Mutta tiedän ettei mersun mukavuus vedä vertoja HYDE shitikalle ja tosiaan kautta aikojen kovin (ylivoimaisesti) hirven väistö nopeus on activa Xantialla, taakse jääkovia urheiluautoja jne. Miten mersussa on paremmat ajo-ominaisuudet
        ?? kaipaan perusteluja. Eikös se A-mebe mennyt nurin juuri ko. väistö testissä...

        Juuh. a-mese meni nurin vuonna 1997 ruotsalaisen autolehden testissä, jälkeenpäin tutkimuksissa selvisi, että mikään silloinen saman kokoluokan auto ei olisi pystyssä pysynyt ko.testissä mutta testi sai aikaan kuitenkin sen, että a-mese oli ensimmäinen kokoluokkansa auto jossa oli vakiona ajonvakautusjärjestelmä. muihin se tuli n.10 vuotta myöhemmin.

        Huvittabaa sinänsä, että 16-vuotta vanhaa testiä käytetetään todistamaan. Mitä?

        2001 e-mersun ajo-ominaisuudet ovat huomattavasti paremmat kuin samanikäisellä sitruunalla. Kori on MB:ssä jämäkämpi. Ohjaus on tarkempi eikä "hae" kokoa ajan kuten 200000km ajetulla sitruunalla. Vm.2001 sitruuna on epäkelpo ajokki. Kaikilla mittareilla. Jos haluat hyvän ja luotettavan käyttöauton käytä se 8000-12000 MB:n ja jätä näille palstan amispojuille nämä tonnin sitruunanritsat, näihin heillä on juuri ja juuri varaa. Ehkä


      • patonkia poskeen
        autoasiantuntija kirjoitti:

        Juuh. a-mese meni nurin vuonna 1997 ruotsalaisen autolehden testissä, jälkeenpäin tutkimuksissa selvisi, että mikään silloinen saman kokoluokan auto ei olisi pystyssä pysynyt ko.testissä mutta testi sai aikaan kuitenkin sen, että a-mese oli ensimmäinen kokoluokkansa auto jossa oli vakiona ajonvakautusjärjestelmä. muihin se tuli n.10 vuotta myöhemmin.

        Huvittabaa sinänsä, että 16-vuotta vanhaa testiä käytetetään todistamaan. Mitä?

        2001 e-mersun ajo-ominaisuudet ovat huomattavasti paremmat kuin samanikäisellä sitruunalla. Kori on MB:ssä jämäkämpi. Ohjaus on tarkempi eikä "hae" kokoa ajan kuten 200000km ajetulla sitruunalla. Vm.2001 sitruuna on epäkelpo ajokki. Kaikilla mittareilla. Jos haluat hyvän ja luotettavan käyttöauton käytä se 8000-12000 MB:n ja jätä näille palstan amispojuille nämä tonnin sitruunanritsat, näihin heillä on juuri ja juuri varaa. Ehkä

        Heh aika huvittavaa heittä ajo-ominaisuudet Citroen c5 vs. mersu e. Eihän Mersulla pysty ajamaan täällä korvessa kunnolla ettei selkä menisi paskaksi ja pää pateilla, kyll se vaan on niin että Hyde sitikat ovat ylivetoja huonoilla teillä, ei oo yksikään mersu eikä kyllä muunkaan merkkinen pysynyt kyydissä kuoppaisilla sorateillä. Patonkiin jos laitat 8-12000euroo niin se on liikenteessä paaaaljon pitempään kuin mebe. Mebe on ollut ruosteen takia paalissa jo vuosia kun PATONGIT VAAN JYRÄÄ ;) ei voi mitään vaikka kuinka täällä vikistään;)


      • Autokauppiasmies
        patonkia poskeen kirjoitti:

        Heh aika huvittavaa heittä ajo-ominaisuudet Citroen c5 vs. mersu e. Eihän Mersulla pysty ajamaan täällä korvessa kunnolla ettei selkä menisi paskaksi ja pää pateilla, kyll se vaan on niin että Hyde sitikat ovat ylivetoja huonoilla teillä, ei oo yksikään mersu eikä kyllä muunkaan merkkinen pysynyt kyydissä kuoppaisilla sorateillä. Patonkiin jos laitat 8-12000euroo niin se on liikenteessä paaaaljon pitempään kuin mebe. Mebe on ollut ruosteen takia paalissa jo vuosia kun PATONGIT VAAN JYRÄÄ ;) ei voi mitään vaikka kuinka täällä vikistään;)

        Höpö höpö. Vuosikymmenien saatossa on tullut koeajettua ja käytössä koeteltua useita satoja autoja, myös C5 on tuttu ja ei voi samana päivänä puhua sitikan surkeista ajo-ominaisuuksista verrattuna vakaat ajo-ominaisuutensa säilyttävään MB:n. Yksinkertaisesti sitikka on totaalisen surkea.

        Käytännössä on niin, että sitikalla ajat suht.huolettomasti n.20tkm ja sitten alkavat ongelmat joista ei loppua tule. En oikein huolisi liikkeeseeni sitikkoja edes vaihdossa koska a)niistä ei tahdo päästä eroon b)jos joku uskalikko sitten ostaa minulta sitikan niin joudun kuitenkin riiteleemään/käräjöimään asiakkaan kanssa myymäni sitikan korjauskustannuksista.

        Huvittavia nämä aivan ilmiselvästi mistään mitään tietämättömien, kuten ylläolevan patonkia poskeen, vinkumiset sitikan hyvistä ajo-ominaisuuksista kun kaltaiseni alan ammattilainen tietää vankan totuuden.

        Toisaalta nikki "patonkia poskeen" sisältää nimessään totuuden. Patonki sopii laitettavaksi poskeen mutta patonki ei sovi maanteille :)


    • Kestäviä ovat

      Mersut ovat rakenteeltaan suunnilteltu kestämään. Katsoppa esimerkiksi ovien saranoita vs.esim. citroenien ovet. Viime vuonna Gran Canarialla olin vanhan taksimersun kyydissä jossa 2,5 D vapaasti hengittävä moottori. Oli 1,2 milj. mittarissa tässä autossa.

      • ei juma

        paljonko se hyödyttää jos sarana on kestävä kun kaikki pellit sen ympäriltä häviää ;)


      • 6+12
        ei juma kirjoitti:

        paljonko se hyödyttää jos sarana on kestävä kun kaikki pellit sen ympäriltä häviää ;)

        tuo oli vaan esimerkki. Muitakin vastaavia ratkaisuja on. citikassa on joka paikassa menty halvemman kautta ja se näkyy jo


    • Moi, minä uskon sen johtuvan ihan vain siitä, että nuo mersut ovat takseja, ei mersuilla yksityis ajossa ajeta sen kummemmin kuin vaikka volvollakaan.

    • A6 audi

      Omalla eemelillä reilu 400 tkm ja auto täysin MÄTÄ.

      • eikä oo audiakaan

        Ja muutenkin ihan p-ska, eiks niin. Ja et koskaan enää osta Mersua.


    • 280se vm84

      mersu museossa saksassa 4miljoonaa ajettu mese ja monia muita.googlatkaa.

    • Kokardi65

      no täälläpä joku voikin kertoa että minä vuonna marsuihin on aloitettu laittamaan miljoona mittareita,tietääkseni ainakaan 70 luvun alkupuolella niitä ei ole vielä ollut

    • Joten miettikää.

      -Omistan mersun viton bussi alustalla ,muita mersuja on ollut tuon lisäksi 11 kpl.

      -citröenia 3 kpl .

      Jos puhutaan tai kirjoitetaan ajo ominaisuuksista ja ruostumattomuudesta.

      Voin vaakuuttaa teidät kaikki ettei käyttömersu pärjää noissa citröenin kaasuiskareilla olevaan oikein mitenkään.

      Tehot on mersussa muhkeita pääsääntöisesti ja koneiden kestävyyskin mutta se ruoste ja ajoominaisuudet ei ole verrattavissa edes citröeniin.

      Esim:c5 hdi 2.2 farkku jolla ajoin 540000km ja kone kuin uusi vielä antaa sellaisen kyydin ettei esim: kun vertasin E sarjan 211 korin malliin eli 2003 vuosimallin uusikoppaiseen 2.7 litran dieseliin kyenyt ajoominaisuuksissa vastaavaan.Ainoastaan mersussa oli tehoa joka on suuri miinus citikalle.citikassa noin 140hv ja mersussa oli 170hv luokkaa,toki olihan konekokokin eri.

      Älkää hyvät miehet puhuko mersun ajo ominaisuuksista citröenin verraten jossa on kaasupallot alla.Se on jo niin suurihäpeä ettei noita voi edes rinnastaa,paitsi minä voin koska molemmat autot on ollut yhtäaikaa pihamaalla omassa ajossa.

      Sitten se ruoste,voin vakuuttaa teille kaikille,ettei mersusta ole kyytipojaksikaan nyky sitikalle ei alkuunkaan.

      Kaikkia mersuja on pitänyt maalauttaa hitsauttaa ja pakoputkia ostella kokoajan ,nämä kaikki vain mersuun ,sitikassa ei ole noita ongelmia ,siis puhutaan ongelmasta ihan mersujen suhteen.

      Citikka on edullinen ennen vuotta 2008 kunnes saapui uudempi malli c5 :lta.

      esim:tuossa tori.fi yksi tarjosi 2001 mersua eemmeliä tuonti mersua ajettu oli 230000km bensa 2.3 no tiesin auton ja se on sitten pahassa ruosteessa hintaa oli alle 2000e.

      Taas 2003 -2007 vuosimallin E sarjan mersut uudella korilla nostaa hintaa ja se liikkuu dieselinä halvimmasta päästä tuossa7000-10000e katveilla ja saa jo farmareita ja 2.7cdi koneella.


      citikan 2008 diesel farkku c5 on tuossa 10000 nurkilla ja ylöspäin joten korimalli nostaa hintaa,kun taas 2007 saa vanhakoppasena hyvin halvalla ostettuna ilman ruostetta.


      -Jos pitäisi valita 5000e E sarjan mersu dieselinä katsotaan mitä saisi järkevää nettiautosta?

      No 2002 mallia sedanin puolenmillin kahta puolen 2.2 koneella.

      -Sitikka ja 5000e

      no saa 2005-2006 farmarin 2.2 hdi koneella alta 300000km ajetun.

      Arvatkaa voiko tuota citikkaa verrata edes väyryssarjan mersuun? ei voi ,nimittäin minullakin oli väyrynen 2.9 turbo diesel vitoskoneella vääntöä oli 300nm kun vertaan c5 sitikaan 2002 hdi 2.2 koneeseen niin vääntöä sitikassa 320nm.

      Ajoominaisuudet kuin yö ja päivän ero,maalautin kin tuon väyrysen ja möinkin sen jo 300000km kun rupesi tulemaan osat siihen aikaan liian kalliiksi vaihdella.

      Älkää koskaa verratko koria ja ajo ominaisuuksia mersun kanssa,mersu ei pärjää .Oikeastaan se on mersun ongelma.

      Koneet mersussa kestää yleensä siinä se on ykkönen.

    • C250 vm.1995 490000

      Paljon ajava tietää. Mersu se olla pitää.

    • Eihän sitä nyt

      "helposti ajeta" kuten aloittaja virheellisesti väittää, koska tien tukkeena on jatkuvasti kaikenlaista rotiskoa ja kinneriä, mutta kärsivällisen tyylikkäästi asia kyllä hoituu.

    • Kokardi65

      voi veljet sentään mitä tuli tehtyä,ei saisi mennä netti auto myynti sivuille ellei ole tarvetta,tuli nimittäin ostettua "vähän ajettu" mersu netistä vuosimallia 1988 W201 190 mittarin lukema näyttää 100 000km:
      no ei voi mitään onneksi "kuume" hellitti heti kun auto oli ostettu.
      Tuota tuota nyt olisi sitten myynnissä 626 Mazda 1989 ajettu tällä hetkellä 111 000km pitää ajaa vielä mazdalla lyhyttä työmatkaa10min,koska näyttää siltä että mersun kaasuttimen kurkun juuressa on imuvuoto

    • Kokardi65

      mazda ei ole enää myynnissä jouduin kolariin ja mazda meni lunastukseen

    • djtjttr

      Onko se nyt sitten saatana joku hyve että yli 600tkm ajetuista halvimmat romut oli mersuja? Se laittaa ne normaalisti hintajärjestykseen.

      Mullakin kaveri myy tommosta mersua korjattavaksi kun moottori meni, ollaan tässä todettu että kyllä niillä miljoonan ajaa jos viitsii korjata toisen auton hinnan verran.

    • 530d A

      Nettiautoon henkilöautohakuun minimi km rajaksi 500tkm, löyty 2, siis KAKSI citroenia, mersuja 279, ei muuta.

    • 300TD

      Pilipali kinnereitä on sitruunat mersun rinnalla, eivät kestä kilometrejä.
      Onhan tälläki palstalla joku joka yrittää uskotella että on ajanut C5:lla 540000km, ehkä mutta epäilen kyllä.

    • muka kestävä

      Puolet kilometreistä on suditeltu talviaikana eli on huuhaa metrejä.

      • Oikei päähuuhaa

        Ite olet huuhaa. Pääsisit koska tahansa Korvatunturille töihin, joulupukin huuhaaksi.


    • ennen mersuilla

      No ajoin mersuilla aikoinaan noin 25-vuotta. Hylkäsin mersut, koska ne ruostuvat. Ei ole kokemusta muista, mutta nykyisin ajan volvo s80:llä. Volvossa kestävät pellit. Täällä kun kehutaan C5:sta, niin pitääpä käydä joskus koeajamassa.

      • dementia pahenee?

        Siinähän se C5 on sulla pihassa. Aina sitä kehut.


      • loppusäilytyspaikka
        dementia pahenee? kirjoitti:

        Siinähän se C5 on sulla pihassa. Aina sitä kehut.

        Ja pihassahan se pysyykin.


    • Kokardi65

      minua on neuvottu että auto pitäisi ruostesuojata 5 vuoden välein niin sitten pitäisi kestää "isältä pojalle" jos ajelee vain autolla eikä ruostesuojaa välillä yhtään niin ei kuulemma kestä "isältä pojalle" autotehtaan ruostesuojaukset kun ovat tehty hiukan sinnepäin tai niitä ei ole ollenkaan

      • väykkä

        Itte ainaki ruostesuojaan joka toinen vuosi väyrysmesen on ruosteet pysynyt pois


      • kermakakku
        väykkä kirjoitti:

        Itte ainaki ruostesuojaan joka toinen vuosi väyrysmesen on ruosteet pysynyt pois

        Johan taitaa olla väykyssä tuhti kerros tahnaa, jos joka toinen vuosi, johan siinä tulee kantavuus probleema eteen.


      • ruoste & suojaus

        Siis alustan ja koteloiden ruostesuojaus? Millä aineilla ja metodilla?

        Vanha ikuisuuskysymys, sillä jos koteloihin on jo päässyt hieman ruostetta ja sitten ruiskuttaa ei hengittävän kalvon päälle, niin se ruoste muhii entistä pahemmin. Sama alustan jo ruostuneille alueille.

        Itsellä W202 ulkomailla lämpimämmällä vyöhykkeellä käytössä ja mitä ilmeisemmin ei koskaan ruostesuojattu. Alustan osissa hieman pintaruostetta, mutta ei mitään sen radikaalimpaa. Kotelojen tilasta en tiedä.

        Katsastuksessa mm. viime kerralla vain totesi, että onpa siisti, hyvin pidetty ja hyväkuntoinen auto ja leima tuli kerrasta. Mainitsi jossakin oikealla (?) alatukivarressa olevan hieman väljää, mutta korjaamolla eivät sitä löytäneet.

        Olen harkinnut josko jonkun öljyruiskutuksen tai vastaavan teettäisi alustaan ja koteloihin, mutta en metodeihin ole sen paremmin perehtynyt.

        Paha homma on kun hieman pohjoisemmassa joskus käy talvisaikaan, niin teiden suolaus on paha varsinkin suojaamattomalle autolle. Moni laitteestaan tarkka omistaja pesee alustankin säännöllisesti tiesuolien vuoksi. On jopa olemassa pesupaikkoja / korjaamoja joilla on alustanpesuautomaatti erikseen perinsteisen autonpesun lisäksi.


    • Kokardi65

      vanhan kansan tapana oli ruostesuojata auto öljyämällä pohja,kynnykset tosin se ei ole pitkävaikutteinen suojaus,toinen tapa oli käyttää tervaa,sitä myydään vieläkin joissakin kaupoissa tervalla olikin sitten pitempivaikutus suojauksessa:
      Öljyämisestä vielä sen verran että käytettyä öljyä ei saa käyttää sillä ne sisältää kaikenlaisia epäpuhtauksia muunmuassa rikkiä joka sitten ruostuttaa autoa

    • Puolueeton 18000000

      So on siitä jotta niilä ajetaan eikäkököötellä ni ei kerkeeruostuhahan niinkun jotkuhun itään ihmehet. Jos toyotat 180-240 kmh moottoriteilläne rikkuuntuu käsiin on se tuolla entisillä heil mailla nähty. Muut eioo kestänyt. Täsmällisyys luettelon tynkää. Mersu. BMW . Ww. Chevrolet. Amerikanraudi eli A8 Audi . Fordin saksanmallit. Ne kestää.

      • ostatteko mersuja

        Ostin citroen jumperin ei ole ruosteessa yli 500tkn ajettu myin vähän aikaa sit 315cdi sprinterin aivan ruosteeessa reikiä pohja täynnä ei enää ikinä ruosteisia mersuja


      • Että jotain läpeä
        ostatteko mersuja kirjoitti:

        Ostin citroen jumperin ei ole ruosteessa yli 500tkn ajettu myin vähän aikaa sit 315cdi sprinterin aivan ruosteeessa reikiä pohja täynnä ei enää ikinä ruosteisia mersuja

        On se hyvä, että sinulla edes tuo kuviteltu autokauppa toimii. Vaimosi jo aiemmin todennut, että paljon muuta ei sitten enää toimikaan.

        Siksi vissiin koetat täällä kompensoida. Olla äijää. Onnistumatta.


    • ZDZONI LEE HOOKER

      Uudehkojen Sprinttereiden ja Vitojen korien ruosteenesto on ala-arvoinen.

      • ne on niitä

        Lukeminen ja luetun ymmärtäminen ovat seuraavia asioita, joihin sinun kannattaisi perehtyä.

        Eli Sprintterin ja Viton ruosteenesto on siis alapuolinen. Pääosin. Kun taas Tojosi ja Sitikkasi ovat ala-arvoisia.


      • ZDZONI LEE HOOKER
        ne on niitä kirjoitti:

        Lukeminen ja luetun ymmärtäminen ovat seuraavia asioita, joihin sinun kannattaisi perehtyä.

        Eli Sprintterin ja Viton ruosteenesto on siis alapuolinen. Pääosin. Kun taas Tojosi ja Sitikkasi ovat ala-arvoisia.

        Eipä ole kumpaakaan noista.


      • peep-looker
        ZDZONI LEE HOOKER kirjoitti:

        Eipä ole kumpaakaan noista.

        Etkä ole mistään kotoisin.


    • peugeot fan club

      Onkos se sinkitty tuo ranskalais auton kori, jotta ei ala ruskettumahan alaa puolelta?

      • reikää pukkaa

        "Rotisten ruostuu ranskis."

        Huomaa alkusointuilu. Mutta sehän onkin taiteilijakansaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe