NYT RIITTI!

fumppaduu!

Ensinnäkin, mitä hitto siinä on ettei voi sanoa yksinkertaista lausetta: "En ole kiinnostunut sinusta parisuhdemielessä, ainoastaan panokaverina." Molemmille olisi homma selvä - ja toinen saisi vetäytyä. Pahimmillaan siinä käy niin, että toinen osapuoli rakastuu ja joutuu sitten rikotuksi! Pahimmillaan toinen osapuoli on sataprosenttisesti kiinni hommassa ja jää sitten tyhjän päälle.

Toisekseen, suhteen lopettaminen: Mitä jos ihan kasvokkain sanoisitte, että se on nyt loppu ja lähden katselemaan seuraavaa ehdokasta? Eikö riitä sen vertaa kanttia, että olisi edes rehellinen? Hyvät ihmiset, ette ole kypsiä seurustelemaan, mikäli teidän suhteenne päättyvät joko välttelyyn tai tekstiviestiin. Jos joku edellisistä kumppaneistanne on järjestänyt kunnon itkupotkuraivarit, se ei tarkoita, että seuraava sellaista tekisi! Ei sen vertaa ole empatiaa päähänne sattunut, että ymmärtäisitte teille ikävän parikymmenminuuttisen sijaan dumpatun osapuolen joutuvan kärsimään pahimmillaan kuukausitolkulla!

Sitten, entäs pettäminen... Voi hyvää päivää, jos oma parisuhde on niin perseestä, niin erotkaa! Turha siihen on sotkea kolmatta osapuolta, joka ei välttämättä edes tajua olevansa kolmas osapuoli, vaan kehittämässä parisuhdetta osaltaan. Jos ei omalta saa (eikä se edes ole hyvä tekosyy pettämiseen), niin parisuhteessa on jotain vialla - ja se pitäisi puida kotona, kahdestaan, keskustellen, ei luikerrella vieraisiin pöksyihin. Lasten takia parisuhteeseen jääminen on niin vihonviimeinen ja surkein vitsi maailmassa... luuletteko, että ne lapset eivät aisti "iskän ja äiskän" välejä? Riitely lasten kasvamista haittaa enemmän kuin se, että on kaksi kotia.

Jos teillä on mielenterveyshäiriöitä, niin niistä voisi mainita aika nopeasti. On vähän yllättävää joutua keskelle jotain draamaa ja saada omantunnontuskia siitä, että ei halua ryhtyä suhteeseen pahimmillaan moniongelmaisen kanssa. Ja kyllä, masennus on myös mielenterveyshäiriö! Kertokaa niistä! Ei välttämättä ensimmäisillä tai toisillakaan treffeillä, mutta pian!

Jos olette työtön, kertokaa se. Jäätte kiinni valheista ennemmin tai myöhemmin, esimerkiksi silloin kun olette valehdelleet olevanne kiireinen työssä ja olettekin istuskelemassa terassilla tuoppi edessä.

Jos tupakoitte, älkää teeskennelkö muuta. Tupakoimaton haistaa sen kyllä vaatteistanne ja ympäristöstänne. Lemuvesi ei sitä peitä. Tunnustakaa suoraan, että tupakoitte. Lopettamisesta puhuminen on aina vain puhumista, joten jättäkää mainitsematta.

Jos käytätte alkoholia niinkin vähän kuin annoksen viikossa, ette ole raittiita. Raittius on sitä, että alkoholia ei mene kiduksista alas. Jos vedätte joka viikonloppu kännit, ette todellakaan ole alkoholin kohtuukäyttäjiä. Kiinni jäätte joka tapauksessa.

Jos olet sitoutumiskammoinen, niin mainitse siitä. Toinen osapuoli ei ala sitten kysellä, että mitä teet ensi viikonloppuna, ei odota mitään, ei kysele kuulumisia, vaan osaa odottaa, että otat itse yhteyttä kun sinua huvittaa.

Sitten urheilusta... kyllä sitä voi kehua käyvänsä salilla, lenkillä, bandyssa jne, mutta jos kroppa on laardia tai "laihaläskiä", ette ole mitään urheilijoita! On vaikea uskoa, että pelaat joka päivä korista, jos olet tikkulaiha kynäniska. Jos harrastat pelkästään sohvalla makaamista, niin luuletko ettei siitä parisuhteen kehittyessä jää kiinni?

Tämän perustan viimeisen neljän kuukauden aikana deittailemiini yhdeksään mieshenkilöön, joista jokainen osoittautui tavalla tai toisella surkeaksi tapaukseksi.

Lyhyesti: Rehellisyys ja suoruus on valttia. Voitte särkeä sydämiä tietysti niilläkin, mutta toipuminen on lyhytkestoisempaa, sillä hylätty/luovuttava osapuoli ei joudu miettimään, pohtimaan ja analysoimaan, kun tietää missä mennään. Ja miksi.

8

435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reality bites

Tää oli niin ASIAA. joka sana. Kuin minun sydämeltäni.

• Just sama fiilis

Erittäin hyvin kirjoitettu!! Saanko kysyä, oletko tapaillut Uudenmaan alueelta näitä miehiä? Minulla niin samanlaisia kokemuksia. Varsinkin tuo alkoholi, tupakointi ja pettäminen kolahti..samoin mielenterveysongelmat sekä exien mukana roikkuminen...

• kapteenikäskee

Justiinsa niin prkl!

Ja kun laitatte suhteen poikki, niin antakaa suhteen toiselle osapuolelle mahdollisuus kysyä miksi! Ja vastatkaa siihen kysymykseen, ettei tarvitse kuukausitolkulla miettiä, mikä hitto meni pieleen!

• kaksi puolta

"Ensinnäkin, mitä hitto siinä on ettei voi sanoa yksinkertaista lausetta: "En ole kiinnostunut sinusta parisuhdemielessä, ainoastaan panokaverina." Molemmille olisi homma selvä - ja toinen saisi vetäytyä. Pahimmillaan siinä käy niin, että toinen osapuoli rakastuu ja joutuu sitten rikotuksi! Pahimmillaan toinen osapuoli on sataprosenttisesti kiinni hommassa ja jää sitten tyhjän päälle."

Tähän eka juttuun pakko ottaa kantaa.
      nimittäin juuri itse olen siinä tilanteessa, että huomaan ettei treffikumppani enää kiinnostakkaan tms. tuli ihan salama kirkkaalta taivaalta ett minä en tule KOSKAAN rakastumaan häneen parisuhdemielessä. Sitä ennen sovimme, että tapailemme vain ja kerroin olevani sitoutumiskammoinen ettei tästä välttämättä tule muuta kuin panoa, ja hän HYVÄKSYI sen ja sanoi että itsellä sama tilanne.

Mutta , tapailimme jonkin aikaa, minulla oikeasti oli todella onnellinen olo hänen kanssaan ja tottakai siksi tein parhaani että "hurmaisin" hänet koska itse olin hurmaantunut..jopa pelkäsin että hän lemppaa minut jos näytän liikaa tunteita..sitten vuorostaan tunteeni alkoivatkin laimeta. en voinut tälle itsekään mitäåän.
      Sitten vielä viimeisell tapaamisella elätin toivoa että kun näen hänet niin tunteet syttyy uudelleen jotka hetkeksi katosivat, ja hänen seurassa olo piristikin kummasti.
      MUTTA seuraavana aamuna heräsin ja tunsin että en vaan enää soita hänelle...
      Samalla häneltä tulee tekstiviesti, että tykkää musta jne..
      No mitä siihen pitäisi sanoa: Että EN TYKKÄÄ SUSTA, kun kuitenkin tykkään. Miksen tykkäisi?
      Panokaveri jutun olen sanonut jo, siihen nähden kun tulee tykkäämisjuttu niin mitä pitäisi sanoa? Vielä uudelleen sanoa ettie kiinnosta parisuhde?
      Vai laittaa viesti että hajoa paskianen ja olla niin hiton suora ja rehellinen vaan, v
      välittämättä toisen tunteista.

Kuulkaa, se että tunteet MUUTTUU eikä haluakaan enää pitää yhteyttä,
      ei silti välttämättä tunnu siltä että haluaisi myöskään mitään negatiivista kieltoakaan sanoa. kun ensin kuitenkin oli ihastunut, sitä ihmettelee itsekin mikä nyt mättää..

Ehkä jos vähän aikaa olen ottamatta yhteyttä, ehkä huomaan muistelenko häntä vai ei..

Mu jos ajattelee nyt häntä, että jos hän odottaa mun viestiä tai miettii siellä,
      niin aika kohtuutonta jos minä hänen näkökulmastaan olen sitten joku "jättäjä" ja paska ihminen vain siksi ettei mulla just nyt tänään kehtaa lähettää hänelle viestiä, tai en voi myöskään sanoa mitään mitä en olisi sanonut jo..

Te jotkut aina vaaditte ja tiedätte mitä jonkun jättäjän olisi pitänyt teille sanoa, ja miten ero olisi muka pitänyt hoitaa, ja mikä on oikea toimintatapa millä muka ette kärsisi asiasta ollenkaan..
      Mut kylä vika on omassa päässänne, että ymmärrä siirtyä elämässä eteenpäin jos toisesta ei kuulu..silä sekin jos toisesta ei kuulu esim KOLMEEN päivään niin istutteko jo puhelimen vieressä keräämässä raivoa? vai onko teillä edes uudet deitit sovittuna vai varaatteko vain tälle yhdelle aikaanne, sit teitä vituttaa kuutioittain kun hän ei soitakaan, eikä oikeaoppisesti myöskään vaivaudu teitä jättämään. On minutkin jätetty ihan vaivihkaa, mut se pitää itsekin osata vaistota ja huolehtia jo alunperinkin siitä että vaikka sattuukin, niin on suunnitellut varalta muutakin tekemistä..
      Se että joku ei halua teidän kanssa olla, on tosiasia joka ei muutu sillä vaikka tämä teidät jättänyt treffikaveri kirjottaisi sen eroviestinsä kermalla teidän kahviinne ja pussaisi viellä päälakea että sorisori sori..
      kun on vain tapailuasteella suhde, jonkinverran panokin kun aikuisista on kyse joilla on himonsa, niin älkää hitto soikoon MENKÖ siihen niin mukaan.
      Itsekin kyllä tunnetasolla menen mukaan, ja meninkin ja siksi ihastuin,
      en vain mahtanut mitään sille että tunteet kuoli ja toisella ei vielä kuolleet..
      tunnetasolla on seurattava tunteita, mut ei saa heittää omaa elämäänsä pois siten että sitten pitää sille raivota joka ei vaan soittanu teille enää.

• kaksi puolta

"Mitä jos ihan kasvokkain sanoisitte, että se on nyt loppu ja lähden katselemaan seuraavaa ehdokasta? Eikö riitä sen vertaa kanttia, että olisi edes rehellinen? Hyvät ihmiset, ette ole kypsiä seurustelemaan, mikäli teidän suhteenne päättyvät joko välttelyyn tai tekstiviestiin. "

Niin tämä oli se teksti mikä piti lainaamani, lainasin väärän kohdan.No, mut kuitenkin.

• tai muu harraste

Tähän tyhmänä sanon, että koko deittailu on markkinamiesten keksimää feikkiä. Mene vaikka tanssilavalle, niin näet livenä, mitä se partnerisi osaa ja oletko kiinnostunut hänen taidoistaan. Miksi etsiä seuraa paikasta, jossa voi feikata mitä vain?

• pilvilinnat

Hyvä kirjoitus todellakin!

Rakastuin tämän suomi24 treffien kautta mieheen joka lopulta osottautui aivan erinlaiseksi mitä alussa itsestään kertoi. Kaikki valheet tulivat hiljalleen tietooni, mutta minä olin jo ehtinyt rakastua siihen mitä hän oli itsestään kertonut. Siihen hyväntuntuiseen mieheen ja sen jälkeen eroaminen on tuskallista.

En tajua miksi valehdella jopa toiselle näin. Minulle mies kertoi näin. "Rakastan sinua paljon". Ja siltikin piti toisia naisia samanaikaisesti sanoen heillekin juuri samoja asioita. Erota hän ei osannut vain jättää kaiken kuin seinään.

Miksi rikkoa toisen ihmisen valheilla ja väärillä lupauksilla ja sen jälkeen juosta karkuun?

Miksei voi olla se mistä itsestään kertoo. Ei kannata ylistää itseään sellaiseksi mikä ei ole. Meissä jokaisessa on vikoja kukaan ei ole täydellinen.

• 3+2

Nämä kaikki edellä mainitut asiat pätee myös naisiin huomioikaa sekin. Kuinka paljon feikki naisia olenkaan kohdannut tuolla että huhhuh mitä porukkaa ja niin silmät kirkkaina valehdellaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe