Olen viime vuoden syyskuusta lähtien ollut palkan ulosmittauksessa. Velkojia on paljon. Luulin että kaikki velat on menneet ulosottoon ja pitkään olikin rauhallista mutta taas on joka viikko postiluukku täynnä perintätoimistojen kirjeitä.
Onko tosiaan mahdollista että osa veloista on palautettu perintätoimistoille koska kaikille ei riitä osuutta ulosmitattavasta määrästä?
jos näin on niin onko se ollenkaan hyvä asia?
ulosotto ja velat takaisin
10
443
Vastaukset
- xhjgfghvblll
Tuskinpa on mitään palautettu jos ulosotto on kokoaika tilistä viennyt. Taitaapi olla semmosii velkoi mitkä ei oo edes ulosottoon asti vielä mennyt.
- 2424232
Onhan se mahdollista., että ulosotosta palautetaan asioista, joihin ei kerry jako-osuutta palkan ulosmittauksessa.
- ex_vippaaja
Niin, kaikki perintäfirmat ei laita saataviaan heti ulosottoon, panttaavat mielellään lisäsaatavien toivossa. Nyt voit vaatia niitä laittamaan nekin käräjille ja sitä kautta ulosottoon.
- Joskun myös,
Peintä toimistot koittaa saada saataviaan vaikka ne olisivatkin jo uo:ssa. Jos maksuja paljon eri tahoille ja uo jakaa palkan monelle eri saajalle niin perintä toimistot koittavat kepillä jäätä ja lähettävät laskuja tai koittavat saada maksusuunnitelmia jne että velka lyhenisi heille nopeammin.
- afafasdadsa
mulla panttasi 10000 noin vuoden tuomiosta ennen kuin laittoivat uolle.
- fgfdj32
afafasdadsa kirjoitti:
mulla panttasi 10000 noin vuoden tuomiosta ennen kuin laittoivat uolle.
Niin huomiona että niitähän ei ole mikään pakko laittaa ulosottoon, pääasia että hakee velkomustuomion ja huolehtii siitä että velallinen saa vähintään 2,5 vuoden välein maksumuistutuksen. Korkojahan se kasvaa toki normaalin viivästyskoron verran..
- ratiritirallallaa
Mulla sama ilmiö.Mun velat on pieniä,mutta niitä on kymmenkunta.(noin 10000 yhteensä).
Koska elän päivärahoilla uo:hon menee vain 200 euroa/kk:ssa.Siksi lippua ja lappua tulee postilaatikosta,joilla pyyhin VÄLITTÖMÄSTI per..ttä.En edes avaa. - tiukkaa ja niukkaa.
Näin on minunkin kohdallani. Päästän kaikki ulosottoon ja maksan sinne sitten kun tulot paranee. Näin nyt sitten on tehtävä. En välitä perintäkirjeistä.
- ansassa
Velkojat lähettelevät perintäkirjeitä yhä uudelleen katkaistaakseen velan vanhentumisen. Ne varmistavat näin, että uusi vanhenemiskausi alkaa alusta. Voivat tehdä tuota vaikka kuinka ja keräävät tietenkin samalla lisää kuluja. Itselläni sama tilanne, velat (n. 60 000 €) olleet ulosotossa (maksusuunnitelma) kaksi vuotta ainakin, mutta eivät lyhene ikinä, vaikka lyhennän noin tonnin kuukaudessa ja luulisi jo tulleen kaikki velkojat esille, mutta ei muka ole. Ja lisäksi samat laittavat uusia perintäkirjeitä.
- 60 000€
Miten niin velat eivät lyhene ikinä? Kyllä tuosta 1000 €/kk jo muutamilla satasilla lyhenee. Ainakin minulla. Jokunen pieni uo-velka jo kokonaan maksettu. Tsemppiä nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 129926
- 95785
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten291734Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504