Voiko tradenomiksi valmistua alle 3,5 vuodessa ja miten se onnistuu? Jos on vaikka ennen koulua suorittanut opintopisteitä?
Tradenomiksi alle 3,5 vuodessa?
3
193
Vastaukset
- Voi, isoissa amkeiss
Yleisesti isoissa kouluissa on helpompaa valmistua nopeammin, koska kursseja järjestetään jatkuvasti ja voi valita myös iltapoiskelua ja verkkokursseja. Näin lukujärjestyksen saa täytetyksi yksilöllisemmin eikä ole pakko mennä koko ajan aloitusryhmän mukana. Yleensä isommissa amkeissa tehdään heti opintojen alussa hops, eli henkilökohtainen opintosuunnitelma, ja sitä voi täydentää opintojen kuluessa.
Pienissä kouluissa lukujärjestys on koulumaisempi, koska opiskelijoita on vähän. Jos olet jotain tehnyt etukäteen, saat aiemmasta suorituksesta hyväksiluvun ja vapaata siksi aikaa kun muut tekevät saman kurssin. Periaatteessa voisit valmistua nopeammin, mutta käytännössä et, sillä kursseja ei voi järjestää kuin aloitusryhmän lukujärjestyksen mukaisesti, koska muuten niille ei tule tarpeeksi opiskelijoita. Toisen vuosikurssin lukujärjestys saattaa joskus satunnaisesti sopia lukujärjestyksessäsi olevaan vapaaseen aikaan, mutta ei välttämättä. Opettajat eivät myöskään välttämättä suostu ottamaan sinua tunneille, jos eivät ole tottuneet siihen, että luokassa on muitakin kuin kiinteään ryhmään kuuluvia opiskelijoita. Pienissä kouluissa opiskelu tapahtuu yleensä aloitusryhmien mukaisesti hyvin koulumaisesti. - 2034
Helposti onnistuu. Minulla meni tradeopinnoissa 2,5 vuotta ja pisteitäkin tuli parikymmentä ylimääräistä. Ensimmäisen syksyn ja kevään aikana suoritin "normaalin" määrän opintopisteitä, kesän olin 1. työharjoittelussa, 2. vuoden syksy ja kevät sama homma (paitsi että olin myös iltatöissä) ja 2. vuoden kesänä olin vaihto-opiskelemassa. 3. vuoden syksyllä suoritin 2. työharjoittelun ja samalla tein opinnäytetyön (sain tehtyä tosi hyvin opparia itsenäisesti ja työharjoittelusta puolestaan joustettiin niin, että sain kaksi vapaapäivää, kun minulla oli aiheen esitys, opponointi ja kypsyysnäytteen teko keskellä päivää).
- dsdsaodk
Helposti onnistuu! Teet harjoittelut kesäisin ja aloitat opparin ajoissa. Itse valmistuin kolmessa vuodessa. Normaalistihan opparia varten on varattu neljännen vuoden syksy, mutta tein opparin muiden opintojen ohessa kolmennen vuoden keväällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten305782Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48589- 75514