Tuloerot..

yh-mama

Mä olen nähtävästi tehnyt ns.vääriä valintoja..Olen opiskellut pieni palkkaisen ammatin ja nyt työtön.Lisäksi olen ex-yh,poikani asuu yhä kotona hän 18v.Iso koira ja pari kissaa.En käytä alkoholia.Parinkymmenen vuoden ajalla vain noin 7v suhdetta ja muutama pikku viritys.
Nyt seuraa hakiessani olen tajunnut että miten se vakka kannen päälle useimmiten valitaan.
En etsi itselleni elättäjää enkä eläketurvaa vaan rakasta kumppania.Mä en ole materialisti,mulle ne kuuluisat henkiset arvot on tärkeämmät.Alkaa tämä parittomuus tökkiä aikas lailla mutta mun tsänssit heikohkot..
Mitäpä se mahdollinen ukkoehdokas tuumaisi jos kysäsisin seuraavaa..Millä minä maksaisin puolet yhteisistä kuluista kun mun tulot lähes zero?Kuka ukko on halukas leikkimään köyhää eli repimään setelinsä ja pihistelemään,ihan vaan mun takia että oltaisiin samalla viivalla??
Mulle rakkaus on vakava asia mutta se perskeleen raha pilaa kaiken!

30

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lifemocker

oletko sä joku sossun elätti kun sulla tulot on nolla?

• yh-mama

Moi vaan en ole joku sossun elätti.Olen ansiosidonnaisella.Mun mielestä tuloja voi vallan hyvin katsoa olevan lähes nolla kun sukan varteen ei voi mitään kerätä.Katsos kun niitä laskuja tipahtelee pienituloisemmallekin,enkä mitään tukia saa.
        Ja kysynpä sulta että onko toimeentulotuki asiakkaassa jotakin niin vastenmielistä sulle?Samaa kysyn asumistukea saavista,usea sitä saava on töissä..Ihmettelen mitä sä yleensä aloitukseen mitään vastaat.

• lifemocker

"Mun mielestä tuloja voi vallan hyvin katsoa olevan lähes nolla kun sukan varteen ei voi mitään kerätä."

no sehän riippuu täysin siitä miten tulosi käytät. jos sulla ei ole varaa tehdä toisen kanssa mitään, ei käydä koskaan ulkona tms niin eihän siitä nyt mitään tule.

en kuitenkaan näe, miten muka parisuhde/tapailu on kalliimpaa kuin yksinään olo!? saman verranhan sitä rahaa menee toisen kanssa kuin yksinäänkin.

tietty eri asia jos sun oikeasti pitää istua 24/7 kotona kun ei ole varaa mitään tehdä niin ethän sä nyt tällöin ketään tule koskaan saamaan... tai no tietysti jos toinen ei ole myös joku kotihiiri

mulle kun kuuluu elämään se, että välillä käydään kavereiden luona, ulkona, baareissa tms niin kyllä se on erottava tekijä jos toisella on täysin erilainen elämäntyyli tai ei ole varaa sun kanssa missään olla!

• yh-mama

Jos verrataan mun nippanappa ilman luukkua olevaa tuloani keskituloiseen niin varmasti ymmärrät että ero on suuri.
      Mä olen oppinut ettei kaikesta aina tarvitse maksaa,mukavaa tekemistä saa ilman rahaakin.Osaisiko se hyvätuloinen sellaista arvostaa?
      Kyllä mulla on seuraelämää paljonkin mutta olen kyllä jättänyt ulkomaanlomat ym kalliit menot tekemättä..enkä niitä edes kaipaa.
      Nyt onkin kyse siitä voiko eri yhteiskuntaluokkalaiset ikinä kohdata edes tunnetasolla?

• lifemocker

keskituloinen tienaa 2000e kk tässä maassa, että ei se nyt paljoa ole

• vittu mitä paskaa
        lifemocker kirjoitti:

mulla on liitonrahat 1000e verojen jälkeen josta laskujen jälkeen jää 200e käteen loppukuuksi. Eipä sillä paljoa ostella mittään eikä mitään muita tuloja saa kelalta tai soskusta. Vituttaa tällanen elämä kun ei töitäkään löydä vaikka kokoajan etsii.

• lifemocker
        vittu mitä paskaa kirjoitti:

mulla on liitonrahat 1000e verojen jälkeen josta laskujen jälkeen jää 200e käteen loppukuuksi. Eipä sillä paljoa ostella mittään eikä mitään muita tuloja saa kelalta tai soskusta. Vituttaa tällanen elämä kun ei töitäkään löydä vaikka kokoajan etsii.

jaa mulla kyllä jää jotain 400e käteen ruuan ja laskujen jälkeen

• vittu mitä paskaa
        lifemocker kirjoitti:

jaa mulla kyllä jää jotain 400e käteen ruuan ja laskujen jälkeen

no,mulla onkin ehkä pakollisia menoja enemän kuin sinulla. Ja kenties tämä minun 1000e nettona on oikeasti todella hemmetin pieni.

• lifemocker

no,mulla onkin ehkä pakollisia menoja enemän kuin sinulla. Ja kenties tämä minun 1000e nettona on oikeasti todella hemmetin pieni.

yleensä porukka asuu liian kalleissa kämpissä...

• vittu mitä paskaa
        lifemocker kirjoitti:

yleensä porukka asuu liian kalleissa kämpissä...

no ei tämä kämpästä tai kämpän hinnasta johdu..55m2 620 keskustassa.

• lifemocker

no ei tämä kämpästä tai kämpän hinnasta johdu..55m2 620 keskustassa.

siitähän se nimenomaan johtuu

• Fan också
        lifemocker kirjoitti:

Keskituloisen palkka on Suomessa yli 3000 e/ kk, jos pidät itseäsi keskituloisena tuolla palkalla, niin voin kertoa, että et ole sitä.

• yh-mama

No ei teilläkään sitä täpäkkää paljoa ole..Kuis rikkaat emännät teillä sitten on??

• yh-mama

Eli kuinka varakkaaseen naiseen teillä on varaa?

• lifemocker

kuten sanoin:

"en kuitenkaan näe, miten muka parisuhde/tapailu on kalliimpaa kuin yksinään olo!? saman verranhan sitä rahaa menee toisen kanssa kuin yksinäänkin."

• lifemocker
        yh-mama kirjoitti:

Eli kuinka varakkaaseen naiseen teillä on varaa?

tuloilla ole mitään merkitystä jos elämäntyylit ovat samanlaiset - molemmilla menee saman verran rahaa menoihin

• yh-mama

Tietenkin rahaa ei mene yhtään enempää jos se kumppani asuu lähes naapuritalossa eikä toisessa kaupungissa.Ja jos sun ei ikinä tarvitse muistaa kumppaniasi mitenkään lahjalla tai jollakin muulla extra tekemisellä..Mitäpä jos sun neito ei pidäkkään halvasta kindersormuksesta vaikka sen sydämestäsi antaisit?Akkako vaihtoon silloin vai ottaisitko lainaa?
      Kyllä tuo yksin eläminen on halvempaa kun ei tarvitse ottaa kuin itsensä huomioon.Jos haluaa suhteen ja pitää sitä yllä niin kyllä siihen tarvitaan myös rahallista satsausta.

• lifemocker

"Tietenkin rahaa ei mene yhtään enempää jos se kumppani asuu lähes naapuritalossa eikä toisessa kaupungissa"

kaukosuhteet nyt ei toimi muutenkaan niin sun ei edes kannata haaveilla toisessa kaupungissa asuvasta ihmisestä tai yrittämään edes mitään tälläisen kanssa!

toki eri asia jos vanhassa suhteessa jos joutuu vähäksi aikaa eroon toisesta niin ok, mutta uuden ihmisen kanssa et saa luotua kunnollista suhdetta jos ette samassa kaupungissa asu!

"Ja jos sun ei ikinä tarvitse muistaa kumppaniasi mitenkään lahjalla tai jollakin muulla extra tekemisellä"

toimii molempiin suuntiin. ei pelkästään niin, että pelkästään toiselle osapuolelle ostetaan kaikkea. eikä parisuhteessa mitään lahjoja tms kannella muutenkaan kokoajan! tai no ehkä 3-4 kertaa vuodessa: synttärit, ystävänpäivä, joulu, suhteen vuosipäivä tms

ei kukaan nyt odota, että toinen kokoajan sulle ostelee kaikkea!

"Mitäpä jos sun neito ei pidäkkään halvasta kindersormuksesta vaikka sen sydämestäsi antaisit?Akkako vaihtoon silloin vai ottaisitko lainaa?"

minun kohdallani noilla ei ole merkitystä, koska en ole koskaan naimisiin tms menossa koskaan eli mitään sormuksia ei kukaan ostele missään vaiheessa. mutta jos minun lahjani ei kelpaa niin etsikööt sitten sellaisen ukon joka antaa parempia lahjoja. minun ei tarvitse akan hömpötyksiin ja epärealistisiin prinsessaunelmiin mukaan alkaa lähtemään!

"Jos haluaa suhteen ja pitää sitä yllä niin kyllä siihen tarvitaan myös rahallista satsausta. "

paskapuhetta

jos esim tehdään ruokaa yhdessä niin molemmat osallistuvat - jos mennään ulos molemmat maksavat osansa. siinä ei sen enempää rahaa mene kuin sinun yksin ollessasi! jos lähdetään kauemmaksi yhdessä niin molemmat maksavat menot...

itse en ole ainakaan koskaan noita mainitsemiani jouluja tms lukuunottamatta satsannut naiseen rahallisesti yhtään mitään. aikuisia tässä ollaan eikä mitään pentuja joille pitää uusia leluja kantaa kokoajan!

• näin se
        lifemocker kirjoitti:

"Tietenkin rahaa ei mene yhtään enempää jos se kumppani asuu lähes naapuritalossa eikä toisessa kaupungissa"

kaukosuhteet nyt ei toimi muutenkaan niin sun ei edes kannata haaveilla toisessa kaupungissa asuvasta ihmisestä tai yrittämään edes mitään tälläisen kanssa!

toki eri asia jos vanhassa suhteessa jos joutuu vähäksi aikaa eroon toisesta niin ok, mutta uuden ihmisen kanssa et saa luotua kunnollista suhdetta jos ette samassa kaupungissa asu!

"Ja jos sun ei ikinä tarvitse muistaa kumppaniasi mitenkään lahjalla tai jollakin muulla extra tekemisellä"

toimii molempiin suuntiin. ei pelkästään niin, että pelkästään toiselle osapuolelle ostetaan kaikkea. eikä parisuhteessa mitään lahjoja tms kannella muutenkaan kokoajan! tai no ehkä 3-4 kertaa vuodessa: synttärit, ystävänpäivä, joulu, suhteen vuosipäivä tms

ei kukaan nyt odota, että toinen kokoajan sulle ostelee kaikkea!

"Mitäpä jos sun neito ei pidäkkään halvasta kindersormuksesta vaikka sen sydämestäsi antaisit?Akkako vaihtoon silloin vai ottaisitko lainaa?"

minun kohdallani noilla ei ole merkitystä, koska en ole koskaan naimisiin tms menossa koskaan eli mitään sormuksia ei kukaan ostele missään vaiheessa. mutta jos minun lahjani ei kelpaa niin etsikööt sitten sellaisen ukon joka antaa parempia lahjoja. minun ei tarvitse akan hömpötyksiin ja epärealistisiin prinsessaunelmiin mukaan alkaa lähtemään!

"Jos haluaa suhteen ja pitää sitä yllä niin kyllä siihen tarvitaan myös rahallista satsausta. "

paskapuhetta

jos esim tehdään ruokaa yhdessä niin molemmat osallistuvat - jos mennään ulos molemmat maksavat osansa. siinä ei sen enempää rahaa mene kuin sinun yksin ollessasi! jos lähdetään kauemmaksi yhdessä niin molemmat maksavat menot...

itse en ole ainakaan koskaan noita mainitsemiani jouluja tms lukuunottamatta satsannut naiseen rahallisesti yhtään mitään. aikuisia tässä ollaan eikä mitään pentuja joille pitää uusia leluja kantaa kokoajan!

"minun kohdallani noilla ei ole merkitystä, koska en ole koskaan naimisiin tms menossa koskaan eli mitään sormuksia ei kukaan ostele missään vaiheessa. mutta jos minun lahjani ei kelpaa niin etsikööt sitten sellaisen ukon joka antaa parempia lahjoja. minun ei tarvitse akan hömpötyksiin ja epärealistisiin prinsessaunelmiin mukaan alkaa lähtemään!"

"jos esim tehdään ruokaa yhdessä niin molemmat osallistuvat - jos mennään ulos molemmat maksavat osansa. siinä ei sen enempää rahaa mene kuin sinun yksin ollessasi! jos lähdetään kauemmaksi yhdessä niin molemmat maksavat menot..."

erittäin hyvin sanottu. en voi olla eri mieltä kanssasi!

• yh-mama

Mä itse olen semmoinen etten tarvitse krääsää ympärilleni ja sama saa päteä ukkoonkin.
      Yksi pikkusuhe mulla oli joskus ja se etäsuhde.Mulla meni useampi satanen kuussa matkoihin ym kuluihin ja jannu joskus maksoi muutaman kympin pakon edessä..Tienasi enemmän ja aina valitti rahapulaa.No lopulta jäi ihmettelemään miksi en sitten enää tullutkaan hänen luokseen.No seksikin oli ilmaista hänelle ja senkin hän otti mielihyvin vastaan..Huoh!

• mies38.

Ei nainen ottais miestä joka on työtön. Aloittaja ei ottais miestä joka on työtön. Itse pärjään hyvin vaikka oon työtön. Olen säästänyt paljon rahaa vaikka pienet tulot. Menoina mulla ei ole kuin netti ja kuntosali ja ruoka tietty.

• lifemocker

"Ei nainen ottais miestä joka on työtön"

paskapuhetta

• työmies.

Ei ooo. Olen elävä todiste siitä. Ei naiset ota töissä käyvääkään jos ei komeus riitä.

• yh-mama

Miksi en ottaisi työtöntä miestä?En näe sille mitään estettä.Ei rakkautta rahalla saa.
      Mutta ottaako työssäkäyvä mies työttömän naisen joka vielä yh?

• yh-mama

Eikös se kauneus ole katsojan silmässä?

• lifemocker

eikös sulla ollu jo lapsi täysi-ikäinen... eli mitäs estettä tuossa nyt on

• yh-mama
        lifemocker kirjoitti:

eikös sulla ollu jo lapsi täysi-ikäinen... eli mitäs estettä tuossa nyt on

Hän asuu vielä kotona enkä ulos heitä,varmaankin asuu vielä useamman vuoden kun opiskelee..Eli olisiko se silloin ongelmallisempi juttu jos hän olisikin alaikäinen?
        Naisista kun sanotaan yleisesti ettei niistä ota selvää niin mä ajattelen miehistä samalla lailla.Mulla ei ole paljoa kokemusta siksi täällä kyselen.Jäänyt sellainen fiilis että usea on katkera naisille kun akat vain vaativat elatuksia ja käyttävät muutenkin taloudellisesti hyväksi.

• lifemocker
        yh-mama kirjoitti:

Hän asuu vielä kotona enkä ulos heitä,varmaankin asuu vielä useamman vuoden kun opiskelee..Eli olisiko se silloin ongelmallisempi juttu jos hän olisikin alaikäinen?
        Naisista kun sanotaan yleisesti ettei niistä ota selvää niin mä ajattelen miehistä samalla lailla.Mulla ei ole paljoa kokemusta siksi täällä kyselen.Jäänyt sellainen fiilis että usea on katkera naisille kun akat vain vaativat elatuksia ja käyttävät muutenkin taloudellisesti hyväksi.

"Eli olisiko se silloin ongelmallisempi juttu jos hän olisikin alaikäinen?"

olisi, koska osaa jo aikuinen ihminen elää omaa elämämäänsä, ilman että vanhempien pitää olla kokoajan nokkaa pyyhkimässä

• BlueArtic

Pakko on nyt kommentoida... Miekii oon tehnyt vääriä valintoja: Olen opiskellut, hankkinut itselleni hyväpalkkaisen ja vaativan työn. Olen myös kahden kouluikäisen lapsen yh, olen hankkinut lapsille kodin.

En etsi itselleni elättäjää enkä elätettävää vaan rakasta kumppania. Tasan yhteen mieheen olen ihastunut korviani myöden viimisen neljän vuoden aikana, mutta hänpä ei tuntenut samoin, joten se siitä sitten.

Enkä jaksa enää ajatella edes miehen iskemistä tai ettimistä... vaikkakin kyllähän sitä rakkautta kaipaa, mutta josko se joskus vastaan pöllähtää!

En ole ihan sysiruma, en sotanorsun kokoinen, luonteeltani kuitenkin hieman ehkä erilainen nainen... ;)

Useimmiten törmään siihen, että miulle ilmoitetaan heti vastikään, että ei siulla voi olla aikaa miulle?! Whaaat? Kyllähän sitä aikaa järjestää jos niin tahtoo..

Voin kyllä myöntää, että odotan vastapuolelta myös, että hän tulee toimeen omillaan.

Ymmärrän kyllä, että jos on työtön ja yrittää töitä hakea.. ja ei niitä oikeasti siinä kohtaa ole saanut, mutta sen verran olen itse ottanut siipeeni kokemuksen pohjalta.. että elättäjäksi ei miusta enää olisi. En ole pankki tai sosiaalitoimisto.

Toivoisin myös kumppanilta, että hän voisi puhua asioista.. olla vaan välillä lähekkäin ja tehdä myös asioita yhdessä ja itsekseen. Äkkipikaiset tai muuten.. hmph... heikkohermoiset kierrän kaukaa.

Rakkaus on vakava asia ja raha saattaa siihen vaikuttaa, oli siulla sitä tai ei. ;)
      Mutta ei se silti voi mahdotonta olla.

• lifemocker

"Useimmiten törmään siihen, että miulle ilmoitetaan heti vastikään, että ei siulla voi olla aikaa miulle?! Whaaat? Kyllähän sitä aikaa järjestää jos niin tahtoo.. "

tottahan tuo vain on: lapset (etenkin pienet) tulevat AINA ENSIMMÄISENÄ sinun elämässäsi - ei mies koskaan

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      79
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1260
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      195
      563
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe