Oletteko huomanneet, että todella monessa paikassa on työn aloitus HETI tai hakuaika päättyy 15pv ja työ alkaa 1pv seuraavaa kuukautta. Siinä on aika nopea siirtyminen. Minua tuo ei hirveästi haittaa, koska olen työtön, mutta lapsenhoitohan on järjestettävä ja siihen on minimiaika 2 viikkoa. Nyt olen menossa haastatteluun huomenna ja paikka (jos valitaan) pitää ottaa vastaan viimeistään 1.6., mieluiten per heti. Mietin vaan, miten yritykset nykyään venyttää näitä valintoja ja odottaa, että saavat parhaan hakijan houkuteltua työhön tälläisillä ehdoilla. Toki olen aiemminkin aloittanut työt niin, että haastattelun jälkeen olen päässyt kotiin ja sitten on sovittu, että seuraavana aamuna aloitan klo 8.00.
Näissä asiantuntija- ja päällikkötason paikoissa saattaa olla monta haastattelukierrosta ja vielä testaus, jonka jälkeen ajatellaan, että 3kk prosessin jälkeen, valittu voi aloittaa samantien. Huominen haastattelu on toinen kierros, eka oli lähes kk sitten!
Julkisella puolella on saman tyyppistä. Haku päättyy 24.4. ja työ alkaa 1.5.
Ei jää epäselväksi, että paikkaan on jo valittu joku.
Työ pitää vastaanottaa heti?!
9
577
Vastaukset
- lipsunlapsun
Tässä yhden valtion viran aikataulu:
Tehtävä on vakinainen, palvelussuhde alkaa 01.06.2013
Hakuaika päättyy 15.05.2013 kello 16:15
Aika monen haun aikataulu. Tähän ei pysty hakemaan, jos on töissä ja irtisanoutumisaika on 2-4 viikkkoa, tai niin kuin minulla aiemmin 2 kuukautta.
Lisää:
Tehtävä on määräaikainen 01.06.2013 - 30.04.2014
Määräaikaisuuden syy viran luonne
Hakuaika päättyy 17.05.2013 kello 15:30
Tehtävä on määräaikainen 01.06.2013 - 28.02.2015
Määräaikaisuuden syy viran luonne
Hakuaika päättyy 20.05.2013 kello 16:15
Tehtävä on sijoitettu hallinto- ja suunnitteluosaston tietoyksikköön ja se täytetään mahdollisimman pian. - lipsunlapsun
Tänään. Valinta tehdään perjantaina. Olethan valmis aloittamaan maanantaina, jos sinut valitaan?
- gerttuli
Tai sitten niihin halutaan vain työttömiä tai opiskelijoita.
- vain työssäkäyville
Niihin halutaan jo työssäkäyvä. Sehän on jo lastenhoidon järjestänyt ja voi siirtyä uuteen firmaan ensi viikon alusta. Irtisanomishommat on neuvottelukysymys.
- saman huomannut
Saman huomannut. Todella monessa ilmoituksessa haun loppumisen ja työn alkamisen välillä on aikaa noin pari viikkoa. Itselleni on tullut mieleen, että paikka ei tällöin edes ole oikeasti auki. Toisin sanoen siihen on katsottu jo valmiiksi joku, ja paikasta ilmoitetaan vain muodon vuoksi. Eihän kukaan työssä käyvä pysty aloittamaan uudessa työssä kahden viikon varoitusajalla, kun irtisanomisaikakin on yleensä kuukauden.
- oooohh
Voit lähteä työpaikastasi vaikka tänään, vaikka on irtisanomisaika. Silloin vaan menetät vähän rahaa, mutta mitä väliä kun uutta on tulossa.
- lipsunlapsun
Minut nyt valittiin torstaina. Aloitus maanantaina.
- pas.ka mies.
Joo, olin yhes työpaikas ja mulla oli viel kuukausi sopimusta jäljellä. Työkkäri järkkäs mulle haastattelun toiseen paikkaan ja työ olis pitänyt aloittaa heti siel toisen paikas. En voinut koska edellinen työ oli kesken. No työkkäri antoi mulle karenssin koska en mennyt heti toisen paikaan töihin. Sanoivat et kieltäydyin työpaikasta eli karensi tuli.
- ...
Kuule sellasta se on. Työt on vedetty niin tiukille, että sinua on vastassa täysi työpöytä ja edeltäjä on burnout-lomalla. Työntekijät palkataan nykyään TOSITARPEESEEN. Lisäksi on voinut tulla virherekrytointi, joten kiire on todellinen. Joten aina ei ole todellakaan kyse mistään kikkailusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171279
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221153Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä471050- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592