Kauanko olet ollut tämän palstan lukija ja miksi?

Mietteliäs2013

Aloin tässä itse miettimään, petettynä, että kuinka kauan ihmiset käyvät täällä lukemassa ja kommentoimassa asioita. Ymmärrän, miksi petetyt käyvät täällä. Itse hain ainakin vertaistukea, jota tosin saa suodattaa ns. kakkosten kirjoituksista. Hyviä ja rakentaviakin keskusteluja ja kommentteja täältä saa onneksi myös lukea.
Mutta kuinka kauan sinä olet täällä käynyt, petetty? Miksi jatkat näiden lukemista, vaikka aikaa alkaa ehkä paljastumisesta olemaan?

Ja kakkoset, miksi te käytte täällä lueskelemassa ja kirjoittelemassa? Mikä on teidän motivaatio? Jotenkin ajattelen, että te kuitenkin elätte tietäen olevanne salasuhteessa ja uskottomuuden toinen puolisko. Mitä te saatte tältä palstalta?

Ja ehkä täällä on joskus muutama pettäjäkin mukana, miksi te olette täällä?

Onko tämä palstan lukeminen jotenkin terapeuttista vai mikä tässä koukuttaa, itse ainakin sitä mietiskelen, että mikä saa minut aina palaamaan takaisin lueskelemaan näitä juttuja? Vaikka elämä alkaa jo helpottamaankin. Onneksi.

33

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhdas sydän

Vertaistukea. minua on suunnattomasti helpottanut nähdä että en ole ainoa jolle on tehty niin väärin.
      Olen halunnut jakaa järjettömät kokemukseni toisten kanssa ja mahdollisesti luoda luottamusta elämään. Sillä jos minä selvisin niin selviää toisetkin.

Joskus jonkun toisen kertomus sattuu, omat muistot nousee esille ja silloin kerron ehkä liikaakin ja saan siitä satikutia mutta mitäpä tuosta, tämähän on vain elämää.
      .
      Elämä ei mene kuten me toivomme vaan se menee paljon paremmin luotetaan siihen.

Kysyit kakkosten motiiveja käydä täällä, minä tahtoisin myös tietää ykköstyneitten kakkosten motiivia täällä kirjoitteluun ja toisinaan jopa ilkeilyyn.

• puhdas sydän

Niin unohdin vastata kysymykseen kuinka kauan olen täällä lueskellut ja kommentoinut. Kolmas vuosi menossa. En alunperin tiennyt tästä palstasta mitään mutta eräs ystäväni oli käynyt täällä ja kertoi tunnistaneensa erään ihmisen kirjoituksista minun elämätilanteeni.
      Samoin aloin seurata ilmaislehtien tekstaripalstoja koska ystäväni tunnistivat sielläkin juttuja jotka niin sopivat minun elämäntilanteeseen.
      Aloin silloin seurata tätä palstaa. Löysin monia viestejä joissa tunnistin itseni ja elämäntilanteeni sekä ne haukkumanimet joita live elämässä käytti minusta.
      Silloin päätin että en anna tuolle valtaa haukkua minua enempää sinänsä tyhmä päätös. Pitäisi vain luottaa että elämä hoitaa asiat parhainpäin ei siihen tarvita minun tarkkailua.

• kaudi

Varmaan vuoden verran.

Miksikö olen täällä: raivosta huijarimiehiä kohtaan.

Yhdenkin vaimolle just kuukausi sitten lähetin selostuksen hänen miehensä panoreissuista. Aika hiljaista on ollut, mitä lie siinä kulissiliitossa tapahtunut, ei varmaan mitään.

• ....................

Olen käynyt n. vuoden verran palstaa lukemassa silloin tällöin. Ehkä syynä se, että haluan eri näkökulmia asioihin ja lukea sekä pettäjien että pettettyjen ajatuksia. Itseäni ei tietääkseni ole petetty enkä sitä epäile. Meillä takana 15v parisuhde ja itse olen ollut jo jonkin aikaan ihastunut myöskin varattuun mieheen. Suhdetta meillä siis ei ole ja ehkä tämä palsta on vähän auttanut toisaalta siihen, että en ole miestä lähestynyt, mutta toisaalta ehkä osittain palstankin takia asia ja tämä mies pyörii mielessäkin. Eli jonkilainen mielenkiinto varmaankin siihen, että miten eri osapuolet uskottomuuden kokevat jne. ajavat palstalle.

• se on syy ...

Olen yleensä kiinnostunut kaikesta, mikä liittyy ihmisenä olemiseen. Jos pettää niin se hän on yksi merkki siitä, että tuo henkilö on epärehellinen. Jos pettää niin uskon että tiukan paikan tullen sama ihminen voi esim. varastaa, ujuttaa pajuköyttä muissakin elämään liityvissä asioissa, on kiero liikekumppani ym. Rehellinen ihminen ei koskaan petä kumppaniaan.

• ........

Nyt osuit oikeaan, niin oikeaan. Pettäminen on epärehellisyyteen taipuvaisen ihmisen toimintamalli, koska valehtelun taito täytyy olla hanskassa, ehkäpä jo lapsuudessa opittu tapa selvitä kiperistä tilanteista.

Luettelemasi asiat, kuten kiero liikekumppanuuskin, sitähän se on. Ikävää on, että tuollaisilla avuilla saataa työelämässä pötkiä pitkällekin, mutta parisuhteessa ei. Melkoinen joukko on ammatteja, joista selviää p...n puhumisella.

• n34-

Minua on huijattu useasti nuorempana, sen jälkeen pahemmin kerran ja olen rakastanut paljon miestä joka ei ansaitse rakkauttani. Hän meni omille teilleen. Haluan auttaa käräyttämään pelimiehiä. Minua vaivaa että minua on kohdeltu hyvin huonosti, enkä halua muille samaa kohtaloa. Haluan myös oppia uutta mistä tunnistaa pelimiehiä, vaikka tiedän sen aika hyvin jo.

Saan nautintoa, kun mies laitetaan vastuuseen ykkösen ja kakkosen yhteistyöllä. Mies saattaa olla hyvin kylmä, narsku, pelaava, että kakkonen voi olla pelkkä pelinappula. Oikeudenmukaisuus. En voisi mennä tuolla ulkona ruotimaan muiden tilanteita. :D Tämä on erittäin hyvä uskottomuuspalsta ja ehkä niitä on muuallakin. Naiset, pitkäämme yhtä! Myös toivon selkärankaa että mies keskustelee asiat naisten kanssa selviksi, eikä pakene kanina preerialle, kuten minun kohdallani on aina käynyt.

Ennen uskottomuuspalstoja miehet ovat aika vapaasti menneet, haluan lisätä naisten tietoutta ja vähentää sinisilmäisyyttä. Olen ollut itse nuorempana kauhean sinisilmäinen ja rakastava persoona. Mutta pahimmillaan mies voi olla julma oman edun tavoittelija, joka hyväksikäyttää naisia. Miksi naisten pitäisi niin alentavaan, seksistiseen ja kauheaan kohteluun suostua komean miehen taholta? Ja tietääkö ykkönen aina mitä mies tekee muille naisille, kakkonen uskoo rakkauteen kärsien. Mies ajattelee vain reikää joskus. :(

• ----------------J.R

Nim se on syy
      Jos pettää niin uskon että tiukan paikan tullen sama ihminen voi esim. varastaa, ujuttaa pajuköyttä muissakin elämään liityvissä asioissa, on kiero liikekumppani ym. Rehellinen ihminen ei koskaan petä kumppaniaan.

Esimerikki

Puoliso on rehellinen ja uskollinen parisuhteessaan 30 v.
      Hän pettää 31 avioliittovuoden jälkeen puolisoaan .
      Ollessaan sukupuoliyhteydessä vieraan kumppannin kanssa .

Hän muuttuu yhdessä yössä varastelevaksi ja epäluotettavaksi työntekijäksi.
      Usein muuten suuret kavallukset tapahtuvat firmoissa .Firman johtajan toimesta
      rahanpesuna ja veronkiertoina .Harmaata taloutta harjoittavat pomot värvätessään töihin halpaa työvoimaa.

Allkoholisoituneiden ja voimakkaassa humalatilassa olevien naisten seksuaalinen
      hyväksikäyttö,josta seuraa usein parisuhteessa oleville naisille uskottomuutta
      puolisoaan kohtaan hyväksikäytön yhteydessä.Hänen on kuitenkin vaikea
      näyttää toteen raiskaustaan puolisolleen,jollei hän hanki heti todisteita kaltoin
      kohtelustaan .Miestä ei voi raiskata .

Samoin oma kokemukseni 12 v (lapsena)joutuessani raiskauksen uhriksi Haluan puolustaa avuttomassa tilassa olevien naisten oikeutta seksuaaliseen
      koskemattomuuteen hänen ollessa puolustuskyvytön vaatimaan kondomia
      terveytensä suojaksi .

• bloggareitakin on

Kuulin ystävältäni ;) että tämä palsta on erään exvaimon blogi.
      Kirjoittanut täällä jo aika monta vuotta jos oikein ymmärsin, samaa tarinaa aina hieman eri saduilla höystettynä.
      Syitä on yhtä monta kuin on kirjoittajaa ja lukijaa.
      Ja kaikilla on oikeus kirjoittaa ja ilmaista omat mielipiteensä, vaikkakin se ei kaikkia aina miellytä.

• Tuskin blogi

En usko että petetyt juurikaan täällä "satuilevat", ei se heitä hyödyttäisi, ei mitenkään. He kertovat kokemastaan omalta näkökulmaltaan, mikä voi vaikuttaa satuilulta eri elämää ja eri olosuhteissa elävän kakkosen tai pettäjän näkökulmasta. Täällä on myös kommentoijia, joiden viesteistä ilmenee, että he sekoittavat tuntemattomien nettikertomukset omaan elämäänsä, kuten kakkoset joskus luulevat, että täällä kirjoittava vaimo olisi juuri heidän salasuhdemiehensä vaimo. Näin uskovat varmasti itse satuilevat, siis valehtelevat omille tuttavilleen täällä lukemiaan tarinoita totuuksiksi omasta salasuhteestaan.

Kiitos exvaimolle, joka jaksaa toistaa kertomustaan, sillä vertaistuki auttaa toipumaan.Täällä on aina uusia ja uusia kokemattomia petettyjä, samat kysymykset mielessään, joihin exvaimot jo tietävät vastauksen ja kärsivällisesti vastaavat.

• hoxheti

...tämä toimi, olitkin tarkoittanut tämän provoksi

• ??????????????
        hoxheti kirjoitti:

...tämä toimi, olitkin tarkoittanut tämän provoksi

hoxheti mikä niin

• Ei liene totta

"erään exvaimon blogi"'

Noin 4500 avioliittoa kaatuu uskottomuuteen vuosittain (Avioeroista 30% tapahtuu uskottomuuden vuoksi, ei sisällä uskottomuuteen kaatuneita avoliittoja/parisuhteita.

Palstan ketjuille on vain jokunen sata lukijaa, murto-osa kaikista petetyistä, useimmat vierailevat muutaman kuukauden, kunnes jatkavat elämäänsä, oletan.

Jos ystäväsi väittää, että juuri se "oma exvaimo" täällä aina kommentoisi, ihan tilastotodennäköisyyteen perustuen se ei liene totta. Luulen, että ystäväsi lienee pelokas, häpeää ja vihaa, exvaimoa, on kenties mustasukkainen ja etsii puolustelukseen täältä, omien näkökulmiensa tueksi tuntematomien kommentit, joilla voi sitten syyttää miehensä exää.

• ohikulkija2

Edelliset olette täysin oikeassa. Ei kellään ole tarvetta "satuilla" täällä sillä monelle on todellisuus jo niin karmaiseva, että siihen ei mitään satuja tarvita.
      Tuollaiset syytökset lähtevät vain henkilöltä joka jollain tavalla tunnistaa itsensä petetyn kertomuksesta.

• tilaa jokaiselle

voi sua ohikulkija, juuri sen vuoksihan tänne kirjoitetaan, halutaan samaistua ja samalla saada sitä vertaistukea kuten tuolla alussa kirjoitetaan, eikä tuo bloggaus ole syytös vaan jonkun mielipide, sinä kyllä nyt itse syyttelet =) ettet vain olisi se bloggari...vitsi...vitsi

• Tyytyväinen mies

En ole petetty (ainakaan tietääkseni), en pettäjäkään nykyisessä suhteessa, enkä harkitse sellaista. Epäilin suhteemme alkutaipaleella että naiseni on saattanut pettää, mutta mitään todisteita en saanut kasaan. Sittemmin olen läsitellyt paljon näitä tunteita tämän palstan kautta. Toisinaan käyn täällä vielä lukemassa juttuja. Eräänlaista pohdintaa ja terapiaa.

• surusydämeni

Siksi etä särjin sydämeni aivan totaalisesti rakastumalla varattuun mieheen. Vakisuhdetta ei edes koskaan ollut ja juttu päättyi viime jouluna kun "vaimo" tutki miehen facebookin.
      Tämän palstan lukeminen satuttaa ja raastaa joka kerta, mutta yritän vain jotenkin ymmärtää sitä miksi ihmiset pettävät? Miksi ihmiset jatkavat petollisessa suhteessa ja kaikista eniten tiä, miten kukaan pystyy toista pettämään? Tähän viimeiseen asiaan en pysty samaistumaan.. En ymmärrä sitä, miksi petetään ihan muuten vaan, vaikka eroaminen ei ole edes mielessä.

• juu-

Ikävää että olet joutunut miehen puolelta noin satutetuksi. Miksi vaimo mahtoi jatkaa hänen kanssaan. Eikö mies ajatellut lainkaan tunteitasi missän vaiheessa? Rakastumiselle harvoin voi mitään.

• 5+16

Edelliselle kirjoittajalle. Miksi ihmettelet pettämistä, kun itsekin pystyit siihen osallistumaan?
      Miten facebookista saa pettämisen selville? Ei kai kukaan siellä kirjoittele pettämisestään?

• Mietteliäs myös

Vajaan vuoden olen seuraillut kirjoittelua. Siitä lähtien, kun puolisoni petollisuus paljastui. Olen ollut hämmästynyt tästä huijaamisen tulvasta ja puolisoiden tahallisesta satuttamisesta. Uusi maailma minulle, eipä olisi uskonut. Ja tämä vaimojen ja kakkosten taistelu miehistä on aivan käsittämätöntä. Kuka pettäjämies on sellaisen arvoinen, kysyn aina itseltäni. Olen mies.

• koin sen niin

pettäjille ei mikään ole pyhää. Todellisuus on raaka ja kuvottava.

• taru&todellisuus
        koin sen niin kirjoitti:

pettäjille ei mikään ole pyhää. Todellisuus on raaka ja kuvottava.

Pettäjille on monesti samat asiat pyhiä kuin petetyllekin - ja ehkä jopa kakkoselle. Nuo samat pyhät asiat ovat useinkin puoliso ja perhe.

• anonymi1

Oletteko toiset törmänneet ajatukseen että täällä lueskelee ja kirjoittelee juuri se/net henkilöt jotka teidät petti ja ammentavat täältä voimaa ilkeilyn jatkamiseen tunnistettuaan itsensä kertomuksistanne.

• höpsistä

Höpsistä. Tuppaa vaan menemään uskottomuusjutut melko pitkästi saman kaavan mukaan useamman kohdalla. Siksi tuntuu kertomukset tutuilta. Suomessa on yli viisi miljoonaa ihmistä, joten ihme pitää olla, jos itsensä kertomuksista tunnistaa.

• anonymi1

Tiedän parin joka väittää toista. Olen kuitenkin sitä mieltä että jos joku täällä itsensä tunnistaa jonkun petetyn kertomuksen perusteella niin noilla ihmisellä taitaa olla lehmä ojassa. Haetaan lisää syytä pyhittää iljettävät tekonsa kun petetty ei edes osaa pitää kokemuksiaan omana tietonaan.

• niin miksi?

Joo niin on, kaikki eivät osaa pitää omia asioitaan "ominaan" on tarve syöttää ne koko kansalle. Vielä irvokkaampaa on kertoa muiden elämästä koko kansalle, niitäkin on.
        Näen kuitenkin niin että jos haetaan vertaistukea ei tarvitse kertoa yksityiskohtaisia omia kokemuksiaan, yleisellä tasolla riittää.
        Miksi sitten halutaa kirjoittaa niin että kirjoittaja voitaisiin (mihin en kyllä usko) tunnistaa?? Miksi?

• annapaolla
        niin miksi? kirjoitti:

Joo niin on, kaikki eivät osaa pitää omia asioitaan "ominaan" on tarve syöttää ne koko kansalle. Vielä irvokkaampaa on kertoa muiden elämästä koko kansalle, niitäkin on.
        Näen kuitenkin niin että jos haetaan vertaistukea ei tarvitse kertoa yksityiskohtaisia omia kokemuksiaan, yleisellä tasolla riittää.
        Miksi sitten halutaa kirjoittaa niin että kirjoittaja voitaisiin (mihin en kyllä usko) tunnistaa?? Miksi?

Turhaa kysyt, ei ne vastaa, eivät edes ymmärrä vihjettäsi....

• anonymi1
        annapaolla kirjoitti:

Turhaa kysyt, ei ne vastaa, eivät edes ymmärrä vihjettäsi....

niin miksi ja annapaolla. Kaikkai tämän palstan kirjoittajat kertovat samalla tavalla, puhuvat kokemuskistaan samalla tavalla. Ei pettämistä tarvi peittää pitää niin "omina asioina" että siitä ei saisi kertoa. Vai oletteko sitä mieltä että petetty ei saisi pettäjän paljastumsien pelossa kertoa kokemusksitaan edes toisille saman kokeneille.
        Jos jokainen petetty pitäisi kaiken sisällään niin luulenpa, että psykiatriselle olisi paljon pitemmät jonot.

• Järkyttävä totuus

En ollut koskaan aikaisemmin käynyt näillä keskustelusivuilla, mutta etsiessäni jostakin jotakin selvyyttä ahdistavaan tilanteeseen ja eron tuomiin valtaviin muutoksiin, jotka eivät todellakaan ole olleet positiivisia.
      Siitä mitä pettäminen saa aikaan ja miksi ihminen pettää.
      Olen lueskellut aina silloin tällöin täällä jo pari vuotta, tosin olen etsinyt jonkinlaista totuutta muualtakin.

Se on ollu kauheinta havaita, kuinka paljon eletään valheessä ja mitä se saa ihmisessä aikaan. Ihminen ikäänkuin kuin katoaa itseltäänkin ja alkaakin uskoa valheisiin, tämä on ollut vaikeaa todeta. Siltikin yhä toivon tuon ihmisen palaavan tuosta valheestaan, todella hyvä ihminen on mennyt rikki pettämisen vuoksi.

Sekin on ollu yllätys, kuka se pettäjä usein on, ei todellkaan se, jonka vuoksi erotaan, sillä toinen on saattanut pettää vuosikausia, vaan sasia kulminoituu siihen, että toinen ei enää jaksa vaan pettää joko kostaakseen tai päästäkeen eroon tuosta todellisest pettäjästä.

• vera*

Pitkään olen täällä(kin) silloin tällöin vieraillut, kuten myös muissa "suhteet" aihealueissa, etenkin parisuhde ja avioero (lisäksi kyllä monet muutkin aiheet, joista olen edes vähän kiinnostunut). Minulle näiden palstojen lukeminen on lähinnä viihdettä. Etenkin tähän uskottomuuspalstaan tarvitsen tietynlaisen mielialan. 80% kirjoituksista on ihan turhaa, jonninjoutavaa toisten haukkumista, syyttelyä yms., joita ei tarvitse kuin vilkaista ja hypätä yli. Välillä löytyy ihan asiaa ja joskus todellisia filosofisia ajatuksia, joista saa perspektiiviä elämään.

• taru&todellisuus

Minä puolestaan haluaisin kovasti tietää mikä on tällä palstalla pyörijöiden kokemus elävästä elämästä? Miten paljon tiedetään tai tunnetaan erilaisia pettäneitä, petettyjä ja kakkosia?

• mitä tarkoitit?

taru&todellisuus.Mitä tarkoitat kommentillasi, koska täällähän kirjoittelee yleensä juuri elävässä elämässä petetyt ja jätetyt. Kakkoset ja ykköstyneet kehuvat täällä ihmeellistä onneaan. En usko että yksikään täällä kirjoittava kertoilee keksittyjä tarinoita.

• taru&todellisuus

Tarkoitan kuinka moni petetty on keskustellut vakavasti kasvokkain uskottomuudesta pettäjän, muun kuin puolisonsa kanssa, eli perehtynyt asiaan ns. kolikon toiselta puolelta. Aivan samoin myös toisinpäin, pettäjä on keskustellut petetyn kanssa (jonkun muun kuin puolison). Kakkonen on puhunut 2. naisen/miehen roolistaan muiden petettyjen ja/tai pettäjien kanssa kuin oma salarakas tai tämän puoliso.

Monesti täällä puhutaan vertaistuesta, mielestäni se toimii useinkin parhaiten juuri kolikon toiselta puolelta. Kun tuntee ja tietää useita kakkosia, pettäneitä ja petettyjä, niin elämän kulkua on helpompi ymmärtää. Ihmiset vain eivät kovin herkästi avaudu näistä asioista. Silloin kun avautuvat, niin sepä vasta ihmeellistä onnea on, koska jokaisen realiteetit, näkökulmat ja ristiriidat tulevat esiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      79
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1260
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      195
      563
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe