Parisen vuotta sitten tuli kaikkiin valmiisiin tupakoihin palamatonta paperia. Kiinnostaa millä palonsuoja-aineella ( miten myrkyllisellä ) tämä paperi on käsitelty. Kuukkeli ei antanut vastauksia tai sitten käytin vääriä hakusanoja.
Jospa täällä jollakin olisi tietoa tai vihjettä mistä voisi löytyä.
Tupakan paperin käsittelyaine
6
74
Vastaukset
- Sikari sitte vaan
Varmaan asbestia. No ei tietty, mut veikkaan jotta se paperi lienee vaarattomin siinä setissä.
- Pyöräilijän vihollin
Ei välttämättä vaarattomin. Tuollaiset aineet saattavat olla hyvinkin ärhäköitä aiheuttamaan kaikenlaista, hyvinkin ikävää. Noiden myrkkyjen kaikkia vaaroja ei edes tiedetä.
Tupakkahan sinänsä ei ole vaarallista. Olen polttanut 45 vuotta vähintään askin päivässä ilman ongelmia. Ei edes "tupakkayskää".
Tosin tupakkaan menee vuodessa luxusetelänmatkan verran rahaa, mutta olen ollut hyväntekijä, siis yhteiskunnallisesti tuottava yksilö, koska sen huima vero-osuus on mahdollistanut muille tarvitseville terveydenhoitoa.:)
- Sikari sitte vaan
Tarkoittaaks nimimerkki et tupakan tumppi on pyöräilijän vihollinen vai lasketko itses siks viholliseks? Mun sisko on kans polttanut about 40 vuotta, mut nyt on ongelmana krooninen keuhkoputkentulehdus ja astma. Mua ei haittaa, jos joku polttaa, olen varmaan vähemmistössä, mut musta tupakan haju on hyvän tuoksuista. Sikari vielä parempaa.
Mä en uskaltais polttaa, kun mun kaikki suvun jäsenet on kuollu syöpään. Mun tällä tupakoivalla siskolla ja tupakoivalla veljelläkin on ollut syöpä. Äidillä, isoisällä, isoäidillä..En tarkoita et johtuis just tupakasta, en vaan uskalla ottaa riskiä. Hyvä et joku ottaa niin saan haistella hyviä tuoksuja.- Pyöräilijän vihollin
Pyöräilijän vihollinen on ketjupolttaja.
Kirjoitin pitkän värssyn perimästä, sen tutkimuksen etiikasta, perimätutkimuksen hyödystä yksittäiselle ihmiselle, Arvo Y:n rodunjalostuksesta, Islannista ja esimerkkejä, mutta sitten jysähti tajuntaan ettei maallikon sovi sohia näitä asioita.
Tuo, että suvussasi on ollut syöpiä ja vältät tupakointia, on viisas ratkaisu. Tupakan ainesosat saattavat olla yksi sairauden _laukaisevista_ tekijöistä.
Tekisin varmaankin samoin.
- Sikari sitte vaan
No niin tietty ketjupolttaja, tää on blondien ongelma, että ihminen on hereillä mut aivot ei. Mä kerran opiskeluaikana hoidin teholla keuhkoahtaumaa sairastanutta miestä, jolle oli sit loppuvaiheessa kehittynyt sydämen vajaatoiminta. Nestettä siis kertyi kehoon, erityisesti keuhkoihin. Tämä miesparka oikeasti siis hukkui, hengityksen tahtiin neste pulputti nielussa. Mä noihin aikoihin joskus tuppasin polttamaan, mut kun tämä teholla ollut mies viime voimilla sanoi, et älä ikinä rupee polttamaan, ni se jotenkin kolahti.
Siinä toinen syy miksei musta sit loppujen lopuks tullu röökaajaa. Se, mitä en ymmärrä, on kun enemmistö ihmisistä valittaa tupakan savusta, niin miten ihmeessä se musta tuoksuu hyvälle. Mulla on varmaan joku geenivirhe.- Pyöräilijän vihollin
Enemmistö ihmisistä valittaa, syyttelee ja rutisee kaikesta mahdollisesta nykyään. Se on oikeastaan viimeisen ehkä 15-20 vuoden tuote. Ei sitä aikaisemmin suomalaiset olleet toistensa vihollisia kuten nykyään.
En sanoisi geenivirhe vaan olet säästynyt tuolta geenivirheeltä. Hyvä tämä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502