Miksi mamut ei työllisty Lieksassa?

Miettii`

Puhalletaanko pölyä?

21

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toni.

      niistä teille kehittyy vielä riesa?

    • höpö höpö

      Ei meillä oo täitä, tartuntavaara meni jo....

    • senssssuuuriko

      No minnekkäs tästä ketjusta hävis pari asiallista kommenttii?

    • Kukkahattu 007

      Työttömyysprosentti kansallisuuksittain. Forbidden sorry.

    • KJ.

      Mamut ei työllisty sen takia, koska he saavat siksi hyvin erilaisia tukeja, toimeentuloturvaa (työmarkkinatuki tms), asumistukeja, ja harkinnanvaraista rahaa joille ei ole määrätty ylärajaa!
      Miksi siis lähteä töihin kun tulot on suuremmat työttömänä? Jo ennestään on tiedetty että 2-3 lapsinen perhe elää ihan hyvin töitä tekemättäkin sossun avustuksella ja sen ovat mamutkin huomanneet . Ei se ole mamujen vika !

      Suomeen on valtion taholta, luotu tuo järjestelmä jossa maahan tuotetaan mamuja sen helvetin suuren työvoimapulan pelossa!

      Mamut ei ole tyhmiä vaan osaavat katsoa etujaan ja käyttää hyvin hyödykseen myös laissa olevia porsaanreikiä, joita on paljon.

      Naristaan vielä jostakin syrjäläisestä ja anjasta...ettekö te tajua että he toimivat niiden sääntöjen, suositusten ja lakipykölien mukaan, mitkä on nyt voimassa!

      Eihän virkamieskään pure häntä ruokkivaa kättä ...varsinkaan kun se käsi sattuu olemaan valtion käsi

      • No ei niistä...

        ... voi pahempaa riesaa kehttyä kuin tästä toni- nimisestä vastuunpakoilijasta. Maksahan poika velkasi yhteiskunnalle.


      • joutilas 59

        kantaväestöön kuuluva

        En minäkään tee työsopimus työtä kesätöissä olen ollut joskus 70-luvulla kaupan tiskillä, enkä ollut kesätöissä sen jälkeen, eikä ole työsopimuksia kuin työllistämistuella pieni pätkä, sosiaaliturva järjestelmä ei motivoi työntekoon. paremmin pärjää asumistuella, työmarkkinatuki ja ylläpitokorvauksella on kunnan antama kuntouttava työtoiminta siinä saa istua jouten ylläpitokorvaus ropsataa kuin manulle illallinen.. ei kulujakaa ei ole autoa polkupyörää. työmatkat tulee kalliiksi auton käyttökulut ovat kalliita sillä huonopalkkaisen ei kannata lähteä töihin minäkin olen makoilut vuosikymmenet kotona tekemättä mitään Lieksassa on hyvää elää sosiaalituella kun saa ne ilmaiseksi joka lunkulta kohta olen 60 vuotias onnekisi ikä ehti mennä eipä työmarkkinoille ole pelkoa. tulkaa vain Lieksaa asumaan työnsaannista ei ole pelkoa yhteiskunta maksaa elätit


      • kopiokone laulaa

        kaupungintalon tollot naiset toimivat omin valtuuksin ja maksavat suurempia tukia kuin muissa kaupungeissa. facebookista poimittu kirjoitus tänään, kirjoittajana eräs lieksalainen palveluammatissa oleva, joka jutteli eilen maahanmuuttajan kanssa: mietin uuden "tuttavuuteni" Hassanin kanssa käymääni keskustelua... ja kysymystä jonka hän esitti ja johon en osannut vastata>>> MIKSI LIEKSAN KAUPUNKI RAKASTAA MAAHANMUUTTAJIA?????
        -kävi ilmi miksi hänkin sitä ihmettelee... asuu itse Kajaanissa, opiskelee siellä. otin tuossa laskimen käteeni ja saaden tulokseksi: Lieksassa asuvat maahanmuutajat jotka opiskelee saavat 2.17 kertaisen summan euroja kuukaudessa, kuin mitä Kajaanissa ja täällä olevat jotka nukkuvat päivät, tekemättä mitään (itse näin asian ilmaisi) 1.73 kertaisen summan.... siihen se jotta Kajaanissa maksattaat vuokraa täällä senkin kuulema hoitaa RIKAS kaupunki.....
        jotta semmosta... sata kertaa varmaan kysyi MIKSI?? johon lopulta totesin jotta, jos saat selville tuu kerro mullekkin!!!!!
        -tähän asti en ole täällä enemmälti ottanut kantaa noihin maahanmuuttaja juttuihin..vaan nyt puhalluttaa sen verta paljon jotta oli jo ihan pakko avautua!!! -tulkoon sitten vaikka se rasistinen syyte tai muu vastaava, soittakoon vaikka ite Syrjäläinen---- mulla olisikin asiaa!!!!!!!
        -jos joku tietää vastauksen kertokoon.... ja minnen usko siihen jotta valtio antaisi Lieksalle enempi rahaa noista kuin muille kaupungeille...tää Hassan on asunu Tampereella, Helsingissä, Imatralla ja missään ei kuulema saa niin paljon kuin täällä!!!


      • juu,ja
        kopiokone laulaa kirjoitti:

        kaupungintalon tollot naiset toimivat omin valtuuksin ja maksavat suurempia tukia kuin muissa kaupungeissa. facebookista poimittu kirjoitus tänään, kirjoittajana eräs lieksalainen palveluammatissa oleva, joka jutteli eilen maahanmuuttajan kanssa: mietin uuden "tuttavuuteni" Hassanin kanssa käymääni keskustelua... ja kysymystä jonka hän esitti ja johon en osannut vastata>>> MIKSI LIEKSAN KAUPUNKI RAKASTAA MAAHANMUUTTAJIA?????
        -kävi ilmi miksi hänkin sitä ihmettelee... asuu itse Kajaanissa, opiskelee siellä. otin tuossa laskimen käteeni ja saaden tulokseksi: Lieksassa asuvat maahanmuutajat jotka opiskelee saavat 2.17 kertaisen summan euroja kuukaudessa, kuin mitä Kajaanissa ja täällä olevat jotka nukkuvat päivät, tekemättä mitään (itse näin asian ilmaisi) 1.73 kertaisen summan.... siihen se jotta Kajaanissa maksattaat vuokraa täällä senkin kuulema hoitaa RIKAS kaupunki.....
        jotta semmosta... sata kertaa varmaan kysyi MIKSI?? johon lopulta totesin jotta, jos saat selville tuu kerro mullekkin!!!!!
        -tähän asti en ole täällä enemmälti ottanut kantaa noihin maahanmuuttaja juttuihin..vaan nyt puhalluttaa sen verta paljon jotta oli jo ihan pakko avautua!!! -tulkoon sitten vaikka se rasistinen syyte tai muu vastaava, soittakoon vaikka ite Syrjäläinen---- mulla olisikin asiaa!!!!!!!
        -jos joku tietää vastauksen kertokoon.... ja minnen usko siihen jotta valtio antaisi Lieksalle enempi rahaa noista kuin muille kaupungeille...tää Hassan on asunu Tampereella, Helsingissä, Imatralla ja missään ei kuulema saa niin paljon kuin täällä!!!

        lehmätkin lentää.eikö teillä mamuvihaajilla muuta tekemistä ole kun keksiä näitä valheitanne!!!


      • kopiokone laulaa
        juu,ja kirjoitti:

        lehmätkin lentää.eikö teillä mamuvihaajilla muuta tekemistä ole kun keksiä näitä valheitanne!!!

        Pitäisiköhän maahanmuuttajien suut tukkia, kun tuollaisia kertoilevat? Paikallisten suut kun on tukittu niin mamut tahtovat itse kehua tulojaan. Ainahan suurilla tuloilla on ratsastettu joten miksi ei hekin niin tekisi.


    • Tässä kohdin, "suositusten ja ja sääntöjen ja lakipykälien mukaan? Huom! nämä ovat harkinnan varaisia. Mutta toisaalta määräykset sivuhuomautuksena ovat ehkä väljemmät.
      Ottanette sen huomioo,että oma väki Lieksassa, on toisarvoinen seikka. Koska he eivät saa euroakaan valtiolta, vaan nämä mustat ovat etusijalla aina ja kaikesssa rahan jaossa. He kun nostavat Lieksan jaloilleen aina ja nyt!

    • KJ.

      [....mustat ovat etusijalla aina ja kaikesssa rahan jaossa. He kun nostavat Lieksan jaloilleen aina ja nyt! ...]

      Noin voi käydä vasta sitten kun lehmätkin saavat siivet ja lentävät kuin pääskyset taivaalla!...heh heh ..

    • totuuseipalatulessa

      eihän täällä valkonaamatkaan työllisty! Tsekkaa työttöymyysprosentti, pökiö. Kuihtuva paikka. Odotetaanpa vaan kun Pankakosken tehdas, Kevätniemi tai Laatikkotehdas lopettaa. Sitten vasta on naurussa pitelemistä!

    • Pientä ....

      .

      .... tarkennusta, laatikon valmistus on loppunut jo valovuosia sitten, kun tuo Neuvostoliitto hajosi ja vienti loppui sinnepäin kokonaan. Kotimaan tulitikku- ja voilaatikkotilauset olivat niin pieniä, ettei niiden takia laatikontekokoneita kannattanut pyörittää. Sikäläinen omistaja myi koneet pois.

      Ts. laatikkotehdasta ei enaa ole!

      Koneiden päästä tulee nykyisin enempi tai vähempi ratamuotoista tavaraa erikokoisiiin rulliin asiakkaan tilaamaa painettua tai muuten asiakkaan tilaamaa pinnoitettua tavaraa.

      Tilauksistahan se riippuu se tehtaiden pyöriminen. Olihan tuo Uimaharjunkin tehdas pitkän tovin kiinni, jos olisi ollut vielä muutaman kuukauden kiinni, eivät olisi enää käynnistäneet uudelleen, koska laitteet olisi ruostunut kunnolla paikoilleen seisokin takia.


      .

    • Perddu

      Eihän täällä ole edes kantaväestölle töitä.

      • vain kaksi vahvaa kättä

        Tehkää nyt hyvät ihmiset jotain, älkääkö itkekö ja vslittako koko ajan!


    • lilliilliii

      Ovatko tottuneet työhön? Kannattaako heidän tehdä työtä? Eikö heille tule tukia saman verran tai enemmänkin kuin heidän ammattitaidolla palkkaa?

    • paperiton inssi:)

      maahanmuuttajien osaaminen ei aina vastaa työpaikkojen vaatimuksia

      • meijerikö

        Korkeasti koulutetuille on Lieksassa aika vähän työpaikkoja.


    • kohvinkolmonen

      Tulevat perustamaan omia yrityksiä, jos töitä ei muuten saa. Niin tekivät Finlayson, Fazer, Sinebrychoff jne., historia toistaa itseään.

      • kiitos nauruista!

        Erittäin hyvää sarkasmia...


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe