kahtia jakautunut sydän

puolikas sydän

Oon ollu 6v kihloissa ja ongelmaks on nyt tullu luottamuspula josta en pääse irti. Mies ei osaa enää luottaa vaikka kuinka oon yrittäny saaha ite luottamusta kasattua ja kuntoon. Oli aika millon luulin miehen luottavan mut paljastu ettei niin osaakkaa tehä. Mie rakastan miestäin mutten enää tiiä kuinka kauvva jaksan enää oottaa et se luottamus tulee aikanaa. Lisäks ystävä jolle oon osan pahaa oloani purkanu mieheni kanssa selvitetystä asioistani on tullu miulle tosi tärkeeks ja tunteita on heränny kyseistä miestä kohtaa tosi voimakkaasti. Tiedostan et voi olla laastarin hakua miehestä joka kuuntelee ja ymmärtää mut ku oon kuitekii sitä mieltä et jos nykysestä tulee ero ni otan itellein aikaa palautua ja saaha asiat, mielen ja pääkopan kuntoo enne mitää uutta suhdetta. Ongelmiani on siis kaks kuinka saan nykyisen mieheni luottaa minuu muuten kuin ajan kanssa.?? Ja onko mahdollista ees et murheista tietoisen kanssa voi ees kuvitella mitään muuta kun ystävyyttä.??

18

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omakin vastuu miehel

"Ja onko mahdollista ees et murheista tietoisen kanssa voi ees kuvitella mitään muuta kun ystävyyttä.??"

Mitä tämä lause tarkoittaa?

Tarkoitatko siis, että toivot eron tullessa että tää sun kuuntelija mies alkaisi sun kanssa rakkaussuhteeseen?
      Tuo on sellainen kuvio että vaikea sanoa mitään.
      Toisaalta, se miehesi luottamuspula vaatisi aktiivista työstämistä myös hänen puoleltaan. Lisäksi miten se voi palautua sinun avulla, koska sinähän jatkuvasti tavallaan petät miestä lisää sen kuuntelijamiehen kanssa..
      Tuskin se kuuntelija mies sua kuuntelisi minuuttiakaan, ellei saa itsekin jotain siitä irti. Joko hän o eronnut vasta, tai sitten on eroamassa, tai sitten haluaa sua.
      suosittelisin että annat molemmille miehille nyt vaan pakit,
      sille kuuntelija miehelle sanot että ei ole terve kuvio ja sanot sille suoraan että rakastat sitä omaa miestä ja hankit terapeutin jos kuunteliaa haluat.
      Sit sanot omalle miehelesi että jos ei luottoa ole niin kannattaako olla yhdesä,
      muutat omillesi ja odotat mitä tuleman pitää.
      Sano miehellesi että odotat hänt mutta jos ei kuulu ja luotto ei palaa.
      Niin mitä tossa sullekaan on luvasssa enää, muuta kuin rupia perseeseen?
      Miehesi on selvästi jäänyt vanhojen tunteidensa vangiksi, joka ei enää riipu sun tekemisistä: Se on varmaan hänen mukavuus alueensa, että saa pysyteltyä sopivan etäällä ja pitää asiat omana tietonaan, käyttäen tekosyynä sitä kun on niin vaikeaa ja ei luota.
      Ihmisen on helppo luottaa toisiin, jos on itse rehellinen, niin sillä ei ole enää väliä valehtelevatko toiset koska siihen luottaa että mitä sitten, kyllä se aikanaan selviää jos jotain on.
      Mut jos miehesi on sunkanssa ja jatkuvasti vetää vanhoja kaunoja kehiin, niin sitten hän joko hakee niihin apua esim terapia, tai sit antaa sun olla rauhassa jos ei voi antaa anteeksi.

• miesvm1967

Äärimmäisen viisasta puhetta! Tästä mallia muillekin :)

• puolikas sydän

Kiitos neuvvoista.. :) kuten sanoin et sisäistän kyl et tarviin aikaa jos eroon päädytään. Etten eron jälkee rakkaus suhdetta muodosta kehenkään. Ollaan kyllä terapiassa käyty yhdessä ja erikseen muttei taida auttaa kun ei miehen asenne luottamuksen luomisee muutu vaikka puhuu niin ni tilanteet näyttää toista. Taukoa oon kerran ehdottanu mut taivuin ite sit kuitekii kahtomaa tulisko tilanteesee viel muutosta. Oon ihe suulas ihmine ja puoliso tosi sisää päi suuntautunu ja keskustelut on alusta alkaen ollu ongelma tilanteita siks terapia jo käytössä. Ite en varmaa näin lähelt nää pahaa kuuntelijan roolista muute ku omien tunteitteni heräämisestä. Miul on useita ystäviä ja kavereita (miespuolisia) joita ite oon kuunnellu ja jotka on vasta palvelukseks kuunnellu minuu. Käsitän näin ystävien tekevän.

• Omakin vastuu miehel

Mutta tyypillistähän se on, että jos suhteessa on kauan ollut ongelmia niin sitä alkaa etsimään ulospääsyä sillä että ihastuu toiseen, alitajuisella tasolla kokee sitten että on ainakin tavallaan pakko tehdä "jotain"..eli päättää jatkaako vai lähteäkö. Ihastuminen helpottaa ratkaisua ja edeltää monesti muutosta.
      Sillä suosittelen ettet elätä liikaa sen kuuntelijamiehen toiveita, koska jos hän on se sun aasinsilta päättää suhde, niin todennäköisest sun kiinnostus häntä kohtaan voi lopahtaa kun ero viimein tulee, mikäli tulee.

• puolikas sydän

Aivan totta. Tuttuun ja turvalliseen on helppo tuudittautua vaikka ongelmallinen tilanne onkii. Toisaalta helppoa on juur tuokii mitä sanoit et etsii ulos pääsyä toisen ihmisen kautta. Panee nää assiit miettimään entist enemmä mitä elämält oikeesti haluaa.

• Olet epäluotettava

Koska tapailet oma miehesi selän takana "luottomiesystävää", tämän ystävyyden mieheltäsi salaten, niin en yhtään ihmettele, että miehesi ei luota sinuun. Se johtuu kuule ihan siitä, että olet epäluotettava.

Kukaan luotettava, rehellinen nainen ei tapaile oman puolisonsa selän takana toisia miehiä, ei edes "kaveruuden" merkeissä. Miespuoliset kaverit esitellään omalle puolisolle, ja kaveritapaamisiin saa puoliso tulla mukaan, jos haluaa.

• puolikas sydän

Hyvä epä luotettava kuuntelija miun tilanteessa on mein molempien ystävä ja keskustelut ei oo salaisia ja mieheni korville sopimattomia. Mie voin ite tietty olla moraalisesti väärässä mit miust ei oo kiellettyä keskustella...

• kokeiles

No nuo virret tiedetään saatana jo, että kaikki mitä nainen tekee on pettämistä.
      No varmasti on, mutta se yksinäisyys mitä nainen kokee parisuhteessa on jotain järkyttävää..miehelle näin ei käy, koska mies on mies ja saa puhua miesten kanssa niinpaljon kun haluaa.
      Miehen puhe on sellaista, mitä nainen tarvii, ja jos sitä ei saa kotoa se haetaan muualta. Miehillä se vastaava asia lienee seksi.

• mä vaan

"Miehen puhe on sellaista, mitä nainen tarvii, ja jos sitä ei saa kotoa se haetaan muualta."

Mieti, viekö tämä sua lähemmäksi miestäsi (jos sitä ylipäätään haluat) vai etäännyttääkö se. Jokainen on vastuussa omista tunteistaan (esim. mies siitä, luottaako hän suhun), mutta sä voit osaltasi vaikuttaa olosuhteisiin ja toimia omien tavoitteidesi mukaan.

• puolikas sydän
        mä vaan kirjoitti:

"Miehen puhe on sellaista, mitä nainen tarvii, ja jos sitä ei saa kotoa se haetaan muualta."

Mieti, viekö tämä sua lähemmäksi miestäsi (jos sitä ylipäätään haluat) vai etäännyttääkö se. Jokainen on vastuussa omista tunteistaan (esim. mies siitä, luottaako hän suhun), mutta sä voit osaltasi vaikuttaa olosuhteisiin ja toimia omien tavoitteidesi mukaan.

Mien sitä kirjottanu mut kirjottaja varmaan haki tuol "miehen puhe on sellasta mitä nainen tarvii" et jos kotoo puuttuu kunnon keskustelu kumppani joka keskustelee asioista oikeesti ni sitä keskustelua haetaan sit muualta verraten miesten seksin puutteeseen parisuhteessa miehet saattaa hakee seksiä parisuhteen ulkopuolelta..

• kokeiles..

" toimia omien tavoitteidesi mukaan. "

Hyvin sanottu.

• neiti vastapallo

Moi puolikas sydän!

Mulla on vähän samankaltaisia juttuja juuri nyt omassa suhteessa ja siksi teki mieli kirjoittaa. Olen nainen ja mun on vaikea luottaa joiltakin osin mun poikaystävään ja epäilen, että hän myös hakee jotain huomiota/tukea tms. muualta.

Mun luottamus olisi ainakin omasta mielestäni ihan helppo saada yhdellä yksinkertaisella jutulla, ilman mitään terapioita tms. Eli yksinkertaisesti olemalla luotettava ja avoin omista asioista. Kertomalla suoraan, miltä tuntuu ja mistä pitää ja mitä pelkää ja mitä tahtoo jne. Sekä tietysti rehellisesti kertomalla, jos on jotain vastakkaista sukupuolta olevia tuttavia tms. ja mitä heidän kanssaan tekee ja juttelee. Ilman että mun täytyy arvailla ja kokea, ettei muhun luoteta, kun ei voida kertoa mitään!

En tiedä, onko teidän tilanteessa mitään tämän kaltaista, koska sanot olevasi puhelias, mutta ainakin omassa tapauksessani miehen salailupolitiikka saa aikaan tuhoa mun fiiliksissä ihan todenteolla. Totta kai jokaisella saa olla yksityisiäkin asioita, mutta mielestäni vastakkaista sukupuolta olevat kaverit tulisi toiselle kertoa ja esitellä ja olla muutenkin niistä avoin. Mistä ihmeestä miehesi voisi tietää, mitä te sen sun kaverimiehen kanssa teette/puhutte/jaatte, jos et kerro? Ja koska et kerro ja jaa tunteitasi miehellesi vaan kaverillesi niin totta kai hän kokee, ettet luota häneen ja samalla että olet itse epäluotettava. Ei siinä terapiat auta.

Mieti miltä sinusta tuntuisi, jos miehesi tekisi sulle samoin. En tiedä, onko tästä mitään apua sulle, mutta asian toiselta puolelta tilanne voi tuntua vähän tällaiselta. Yksinäiseltä ja epämääräiseltä.

• puolikas sydän

Hirmu paljo saman kaltasuutta koin siun tekstissä omalta osaltani. Mut siinä mielessä et mieheni ei itse suutaan avaa edes pakkotilanteessa tunteistaan (terapia ja riidat esim.) Vaikka kuinka koitan kysellä arjen kuulumisia tunteita ja mitä tahansa oikeastaan vastaus on tyyliin en aattele mitää ei vaivaa mikää ihan normi päivä yms. Jotai muuta pikaista asian sijoitusta. Eli keskustelut kotona ja terapiassa on aika yksi puoleisia (mie pälätän ja mies istuu hiljaa). Sit siihen kuuntelijaan keskustelemme kuuntelijan kansssa avoimesti yleensä meillä ja puoliso siis kotona tällöin. En salaa keskusteluja ja sisältöä koska puhun vain myös puolison kanssa jo valmiiksi käydyistä asioista. Se miksi jaan meidän yhteis elon asioita johtuu siintä koska vaikka saan itse puolisosta ja terapeutista kuuntelijat haen sosiaalista keskustelua niin ku täälkii et saisin asioihin vastauksia ja mielipiteitä kuulla toiselta osa puolelta. Rivien väliin. Kyllä omalla tavallaan tunnen vetoa kuuntelijaa koska keskustelut on luontevia. Mut en usko asioitten johtavan kuitenkaan vakavaan. Koska se keskustelun tarve on suurempi kuin tunteet häntä kohtaan.

• neiti vastapallo
        puolikas sydän kirjoitti:

Hirmu paljo saman kaltasuutta koin siun tekstissä omalta osaltani. Mut siinä mielessä et mieheni ei itse suutaan avaa edes pakkotilanteessa tunteistaan (terapia ja riidat esim.) Vaikka kuinka koitan kysellä arjen kuulumisia tunteita ja mitä tahansa oikeastaan vastaus on tyyliin en aattele mitää ei vaivaa mikää ihan normi päivä yms. Jotai muuta pikaista asian sijoitusta. Eli keskustelut kotona ja terapiassa on aika yksi puoleisia (mie pälätän ja mies istuu hiljaa). Sit siihen kuuntelijaan keskustelemme kuuntelijan kansssa avoimesti yleensä meillä ja puoliso siis kotona tällöin. En salaa keskusteluja ja sisältöä koska puhun vain myös puolison kanssa jo valmiiksi käydyistä asioista. Se miksi jaan meidän yhteis elon asioita johtuu siintä koska vaikka saan itse puolisosta ja terapeutista kuuntelijat haen sosiaalista keskustelua niin ku täälkii et saisin asioihin vastauksia ja mielipiteitä kuulla toiselta osa puolelta. Rivien väliin. Kyllä omalla tavallaan tunnen vetoa kuuntelijaa koska keskustelut on luontevia. Mut en usko asioitten johtavan kuitenkaan vakavaan. Koska se keskustelun tarve on suurempi kuin tunteet häntä kohtaan.

Okei...ymmärrän vähän enemmän sun tilannettasi, mutta silti olen sitä mieltä, ettei tuo avautuminen teidän suhteesta toiselle miehelle oikein rakenna teidän parisuhdetta... Mitä, jos etsisit naispuoleisen ystävän, jolle jakaa murheitasi? Terapiassa opettelisit myös kuuntelemaan enemmän. Voi olla että mies puhuu vähän mutta asiaa, kun puhuu. Opettelemaan kuuntelemaan ja ymmärtämään mitä hän kokee. Jos todella rakastat omaa miestäsi, keskity häneen nyt hetki ja laita omattarpeesi vähemmälle hetkeksi? Ehkä hänkin alkaa antaa sinulle, kun näkee, että olet valmis hänen takiaan esim. luopumaan mustasukkaisuutta aiheuttavasta varamiehestä? Jokainen meistä on vajavainen, mutta kannattaa miettiä millaisia korvikkeita käyttää? Se joka haluaa pettää, löytää aina oikeutuksen, kuka mistäkin. :(

• Myös miehellä vastuu
        neiti vastapallo kirjoitti:

Okei...ymmärrän vähän enemmän sun tilannettasi, mutta silti olen sitä mieltä, ettei tuo avautuminen teidän suhteesta toiselle miehelle oikein rakenna teidän parisuhdetta... Mitä, jos etsisit naispuoleisen ystävän, jolle jakaa murheitasi? Terapiassa opettelisit myös kuuntelemaan enemmän. Voi olla että mies puhuu vähän mutta asiaa, kun puhuu. Opettelemaan kuuntelemaan ja ymmärtämään mitä hän kokee. Jos todella rakastat omaa miestäsi, keskity häneen nyt hetki ja laita omattarpeesi vähemmälle hetkeksi? Ehkä hänkin alkaa antaa sinulle, kun näkee, että olet valmis hänen takiaan esim. luopumaan mustasukkaisuutta aiheuttavasta varamiehestä? Jokainen meistä on vajavainen, mutta kannattaa miettiä millaisia korvikkeita käyttää? Se joka haluaa pettää, löytää aina oikeutuksen, kuka mistäkin. :(

Voihan se olla että vaikka teillä onkin avoimuutta sisältävä suhde, niin mies menee lukkoon koska tietää että hänen asiat tavalla tai toisella kerrotaan toisille miehille.
        Miehillä on aina kilpailu, kukaan mies ei halua olla naisen "potilas" josta kerrotaan epikriisiä muille ihmisille että miten potilaan kanssa tänään on menny ja onko hänellä tullut pissa vai ei, ja miltä se hoitajasta tuntuu että tuli pissa tai ei tullu pissa.
        Vaikka miehetkin joskus yrittää olla suvaitsevaisia ja normaaleja ihmisiä,
        niin heidän käpyrauhasessa asuu se perinteinen luolamies jolla vituttaa että akat paasaa ja toiset miehet tietää heidän erektiovaivat.

"Sit siihen kuuntelijaan keskustelemme kuuntelijan kansssa avoimesti yleensä meillä ja puoliso siis kotona tällöin. En salaa keskusteluja ja sisältöä koska puhun vain myös puolison kanssa jo valmiiksi käydyistä asioista. Se miksi jaan meidän yhteis elon asioita johtuu siintä koska vaikka saan itse puolisosta ja terapeutista kuuntelijat haen sosiaalista keskustelua niin ku täälkii et saisin asioihin vastauksia ja mielipiteitä kuulla toiselta osa puolelta. "

En tiedä en oo tuollaisesta touhusta koskaan kuullutkaan..! Siis niin erikoistatouhua..Ehkä tässä tapauksessa antaiisinkin neuvoksi, että juttele mitä juttelet mutta turhaa vissiin yrittää olla noin avoin.
        Se vaan pahentaa asiaa.
        Tuota kun lukee niin melkein alan kallistua sille kannalle, että naisen kannattaa mieluummin etsiä terapeutti jolle kertoo totuuden, puhua miehelle vaan lepposia ja perinteisellä tyylillä VALEHDELLA suoraan etten oo mitään kertonu toisille miehille, tavata ne miehet salaa jos tapaa, ja joko ottaa kokonaan rakastajan joka on ihan siis salainen, ja sit lemppaa sen kun parisuhde alkaa toimia..
        Nyt alan ymmärtää tätä logiikkaa miksi petetään, koska tuo on vielä pahemman kuuloista miehen tossunalle laittoa..sulla menee varmaan puhumisen tarvekin vähän YLI, ja puolet ongelmista aiheuttuu jo siitä puhumisesta sitä mukaa kun puhut.
        Mitä jos menisit ihan OMAAN terapiaan, antasit ukkos olla rauhassa etkä keskustele sen kuuntelija miehen kanssa enää ukkos nenän alla-mikäli ollenkaan.
        Ei sillä väliä pelastatko parisuhteenkaan enää tuolla puhumisella, mutta pelasta nyt hyvänen aika se miehes tuon kaiken puhumisen kuuntelemiselta. Nyt kääntyi mielipide siis näin päin, toivottavasti et ota pahalla.

• Myös miehellä vastuu
        Myös miehellä vastuu kirjoitti:

Voihan se olla että vaikka teillä onkin avoimuutta sisältävä suhde, niin mies menee lukkoon koska tietää että hänen asiat tavalla tai toisella kerrotaan toisille miehille.
        Miehillä on aina kilpailu, kukaan mies ei halua olla naisen "potilas" josta kerrotaan epikriisiä muille ihmisille että miten potilaan kanssa tänään on menny ja onko hänellä tullut pissa vai ei, ja miltä se hoitajasta tuntuu että tuli pissa tai ei tullu pissa.
        Vaikka miehetkin joskus yrittää olla suvaitsevaisia ja normaaleja ihmisiä,
        niin heidän käpyrauhasessa asuu se perinteinen luolamies jolla vituttaa että akat paasaa ja toiset miehet tietää heidän erektiovaivat.

"Sit siihen kuuntelijaan keskustelemme kuuntelijan kansssa avoimesti yleensä meillä ja puoliso siis kotona tällöin. En salaa keskusteluja ja sisältöä koska puhun vain myös puolison kanssa jo valmiiksi käydyistä asioista. Se miksi jaan meidän yhteis elon asioita johtuu siintä koska vaikka saan itse puolisosta ja terapeutista kuuntelijat haen sosiaalista keskustelua niin ku täälkii et saisin asioihin vastauksia ja mielipiteitä kuulla toiselta osa puolelta. "

En tiedä en oo tuollaisesta touhusta koskaan kuullutkaan..! Siis niin erikoistatouhua..Ehkä tässä tapauksessa antaiisinkin neuvoksi, että juttele mitä juttelet mutta turhaa vissiin yrittää olla noin avoin.
        Se vaan pahentaa asiaa.
        Tuota kun lukee niin melkein alan kallistua sille kannalle, että naisen kannattaa mieluummin etsiä terapeutti jolle kertoo totuuden, puhua miehelle vaan lepposia ja perinteisellä tyylillä VALEHDELLA suoraan etten oo mitään kertonu toisille miehille, tavata ne miehet salaa jos tapaa, ja joko ottaa kokonaan rakastajan joka on ihan siis salainen, ja sit lemppaa sen kun parisuhde alkaa toimia..
        Nyt alan ymmärtää tätä logiikkaa miksi petetään, koska tuo on vielä pahemman kuuloista miehen tossunalle laittoa..sulla menee varmaan puhumisen tarvekin vähän YLI, ja puolet ongelmista aiheuttuu jo siitä puhumisesta sitä mukaa kun puhut.
        Mitä jos menisit ihan OMAAN terapiaan, antasit ukkos olla rauhassa etkä keskustele sen kuuntelija miehen kanssa enää ukkos nenän alla-mikäli ollenkaan.
        Ei sillä väliä pelastatko parisuhteenkaan enää tuolla puhumisella, mutta pelasta nyt hyvänen aika se miehes tuon kaiken puhumisen kuuntelemiselta. Nyt kääntyi mielipide siis näin päin, toivottavasti et ota pahalla.

--ja tietenkään en suosittele mitään pettämistä,
        mutta jos on pakko ja tarve pettää niin tekee sen sit kunnolla ja pitää huolen ettei jää kiinni eikä varsinkaan PUHU:D
        Se on sitä vastuun ottoa omista teoista.
        Mutta..en siis suosittele pettämistä, ainoastaan pidän sitä parempana vaihtoehtona koska silloin se on ihan täysi petos ja siinä rikostoverikaan ei halua jäädä kiinni.
        Mutta..miehet näkee toistensa silmistä totuuden, joten pettämisestä melko todennäköisesti jää kuitenkin kiinni halusi tai ei. Joten älä tee sitä jos ei ole ihan pakko.

• Sitä saa mitä pilaa

Komppaan edellistä Neiti Vastapalloa. Pitää olla avoin ja luotettava. Se, että salaa avaudut jollekin perhetutulle ei varmaankaan lisää sinun ja miehesi välistä luottamusta.
      Johtuuko luottamuspula jostain aiemmasta käyttäytymisestäsi?
      Jotenkin haistan tuolta rivien välistä, että tämä kaverimiehen "ystävyys" polttelee sinua ts haluaisit kokeilla suhdetta hänen kanssaan. Mutta sen kummemmin teitä tuntematta voin kyllä heti sanoa, että tuskinpa tämä uusikaan suhde sen kummempi olisi, kun olet sen aloittanut olemalla epäluotettava nykyiselle. Uusi mies tuskin sen suuremmin luottaisi sinuun tulevaisuudessa kuin nykyisesi.
      Katso peiliin ja mieti oletko kumppanisi arvoinen, oikeasti?

• Perheenisä

Voi voi...
      Ei se mies tyhjästä koe oloaan uhatuksi eikä luota.

Suap huap telloo tekkoo piikoo pannoo diipaa daapaa. Eli suomeksi, joudut tekemään töitä ja muutoksia omassa käytöksessäsi ansaitaksesi hänen luottamuksen. Ei se luottamus puissa kasva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe