Yksinkertainen kysymys

Lesken ysävä

Jos lakimies on tulkinnu testamentin ja ilmoittanu että testamentti on laadittu väärin ja tarkastuttanut sen useammalla muullakin lakimiehellä niin voiko testementin tulkinta muuttua jos pesänjako menee pesänjakajalle?

17

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkki

      ???

      • Lesken ystävä

        Miksi kysymysmerkkejä? Eikö tuohon voi vastata? :)


      • 2+2
        Lesken ystävä kirjoitti:

        Miksi kysymysmerkkejä? Eikö tuohon voi vastata? :)

        Eihän se ole kovin todennäköistä. Yksinkertaisinta olisi kysyä niitä perusteita siltä lakimieheltä joka väittää laaditun väärin.


      • Lesken ystävä
        2+2 kirjoitti:

        Eihän se ole kovin todennäköistä. Yksinkertaisinta olisi kysyä niitä perusteita siltä lakimieheltä joka väittää laaditun väärin.

        Kiitos :)


    • erkki

      Tyhmä kysymys.

      • Lesken ystävä

        Miten tuo on mukamas tyhmä kysymys? Vai onko niin että olet itse tietämätön ja et osaa vastata selkeään kysymykseen? :)


      • Aina tuomarilla
        Lesken ystävä kirjoitti:

        Miten tuo on mukamas tyhmä kysymys? Vai onko niin että olet itse tietämätön ja et osaa vastata selkeään kysymykseen? :)

        Jos testamentin on tehnyt joku tuomari.niin olen melko varma ,ettei sitä ole väärin tehty!!!


      • Lesken ystävä
        Aina tuomarilla kirjoitti:

        Jos testamentin on tehnyt joku tuomari.niin olen melko varma ,ettei sitä ole väärin tehty!!!

        Ei ole tuomari tai mikää ammatti ihminen tehnyt sitä testamenttia, ihan maallikko tehnyt. Eipä testamenttia kannattaisi koskaan itse tehdä vaan ammatti ihmisellä pitäisi teettää että muotoseikat ja sanavalinnat tulee oikein.


      • perintöä saanut
        Aina tuomarilla kirjoitti:

        Jos testamentin on tehnyt joku tuomari.niin olen melko varma ,ettei sitä ole väärin tehty!!!

        Juristi tekee sellaisen testamentin kuin käsketään. Olen itse saanut hieman rahaa aivan yllättäin, kun oikeusoppineet katsoivat testamentin toteuttamiskelvottomaksi ja rahat jaettiin suuren perikunnan kesken. Kyllä sekin testamentti oli juristin tekemä, mutta hyvin erikoinen. Juristi joutuu palvelemaan myös erikoisia asiakkaita.


      • erkki
        Lesken ystävä kirjoitti:

        Miten tuo on mukamas tyhmä kysymys? Vai onko niin että olet itse tietämätön ja et osaa vastata selkeään kysymykseen? :)

        niin voiko testementin tulkinta muuttua jos pesänjako menee pesänjakajalle?

        Tyhmä se on siksi, että luulet jonkun täällä voivan siihen vastata oikein. Pitäisi tietää, minkä tähden testamentin on sanottu olevan "väärin laadittu". Lisäksi pitäisi tietää, mitä pesänjakaja siitä tulee ajattelemaan. Mahdoton arvata.


      • Lesken ystävä
        erkki kirjoitti:

        niin voiko testementin tulkinta muuttua jos pesänjako menee pesänjakajalle?

        Tyhmä se on siksi, että luulet jonkun täällä voivan siihen vastata oikein. Pitäisi tietää, minkä tähden testamentin on sanottu olevan "väärin laadittu". Lisäksi pitäisi tietää, mitä pesänjakaja siitä tulee ajattelemaan. Mahdoton arvata.

        No olisit heti avannut sanaisen arkkusi. :) Enkä minä luule mitään, tiedän että näillä palstoilla liikkuu osaavia ja ei niin osaavia henkilöitä vastaamassa, en odottanutkaan mitään täysin oikeaa ja uskottavaa vastausta.
        Elikkä vastauksestasi päätelleen tulkinta testementin sisällöstä voi muuttua jos pesänjakaja täysin puolueettomana tulkitsee testamentin toisin mitä esim. toisen pesän osakkaan lakimies on asiasta sanonut kysyttyään sitä muutamalta muultakin lakimieheltä jotka hoitavat perintöasioita?


      • erkki
        Lesken ystävä kirjoitti:

        No olisit heti avannut sanaisen arkkusi. :) Enkä minä luule mitään, tiedän että näillä palstoilla liikkuu osaavia ja ei niin osaavia henkilöitä vastaamassa, en odottanutkaan mitään täysin oikeaa ja uskottavaa vastausta.
        Elikkä vastauksestasi päätelleen tulkinta testementin sisällöstä voi muuttua jos pesänjakaja täysin puolueettomana tulkitsee testamentin toisin mitä esim. toisen pesän osakkaan lakimies on asiasta sanonut kysyttyään sitä muutamalta muultakin lakimieheltä jotka hoitavat perintöasioita?

        Etkö tiedä, minkä tähden testamentin on sanottu olevan "väärin laadittu"? Jos tiedät, niin miksi et kerro?


      • Lesken ystävä
        erkki kirjoitti:

        Etkö tiedä, minkä tähden testamentin on sanottu olevan "väärin laadittu"? Jos tiedät, niin miksi et kerro?

        Tottahan toki tiedän, mutta en koe tarpeelliseksi kertoa sitä täällä.
        Ehkä tämä oli tässä ja katson asiaa eteenpäin, mihin se johtaa. Kiitos :)


      • erkki
        Lesken ystävä kirjoitti:

        Tottahan toki tiedän, mutta en koe tarpeelliseksi kertoa sitä täällä.
        Ehkä tämä oli tässä ja katson asiaa eteenpäin, mihin se johtaa. Kiitos :)

        Keromatta et voi saada perusteltua vastausta, pelkkää huuhaa-arvailua. Omapa on valintasi.


    • Hutiloinnin uhri

      Minulla on kokemusta juristien toiminnasta pesänjaon yhteydessä. Toistaiseksi jakoon on osallistunut kolme tuomaria: kahden rintaperillisen omat asianajajat ja maistraatin määrämä juristi pesänjakajana. Kaikilla on ollut eri näkemykset asiasta ja eri perusteet näkemyksilleen. Minulla on koko ajan ollut käytössä yksi erään liitteen olennainen sivu, joka on jaettu kaikille kolmelle tuoamrille ja jonka kaikki kolme tuomaria ovat sivuuttaneet eli jättäneet joko tarkoituksella tai vain huolimattomuuttaan lukematta, koska se on osa aika paksua liitettä. Minun täytyi oikein sormella osoittamalla näyttää se tuomarilleni, joka ei ollut välittänyt tai vaivautunut oleellista sivua ja tietoa lukemaan. Nyt pesänjakoprosessi on edelleen kesken jatkuttuaan jo useita vuosia, eikä kyse ole edes kovin suuresta perintösummasta. Kyllä asiakkaan on itse oltava selvillä kakista papereista ja luettava lakia niin paljon kuin jaksaa ja ymmärtää, sillä luottaa voi vain itseensä.

    • erkki

      Pesänjakajan määrää käräjäoikeus.

    • Hutiloinnin uhri

      Taitaapa olla niin, mutta se ei ollutkaan viestini oleellisin kohta. Laillinen pesänjakaja kuitenkin. Toisaalta hyvä, että täällä on tarkkoja ihmisiä, kiitos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe