ihmettyelyä

ihmeporukkaa

Minkälainen ihminen ei kykne selvittämään omia ongelmiaan itse? Minkälainen ihminen joutuu turvautumaan muiden apuun jos elämä potii päähän? Minkälainen ihminen kysyy muilta ihmisiltä miten pitäisi toimia? Minkälainen ihminen ei kykene ottamaan vastuuta omasta elämästään vaan vaipuu syvään itsesäälin ja masennukseen syövereihin?

19

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nollasta nyhtäisty

      Osaatpa olla kannustava "ihmeporukka". Läheisesi ovat varmasti iloisia ja onnellisia. Ei pidä huvikseen ketään painaa, niitä jotka eivät osaa. (värssy viidakon laulukirjasta sivulta 11-12).

    • Provoko?

      Ainahan näitä "tiedän muitten asiat niin kuin omani" tulee vastaan. Jotkut ovat vain niin mitäänsanomattomia ja parkkiintuneita että kirjottavat pskakäsityksiään vielä tännekin."ihmeporukkaa" on juuri tällainen muiden opettaja ja tietäjä. Kaikilla ei elämä ole vain mennyt siten, että selviäisi ongelmistaan omin avuin. Monesti asiat ovat menneet jo lapsuudessa niin päin hlvettiä ettei niitä pystytä enää aikuisena korjaamaan. Vanhempien vastuu on siis todella suuri.

    • hillasuo

      Hyvä kun kysyit, ei ole yhtäkään absoluuttista vastausta.
      Minä sairastuin 25 vuotiaana masennukseen. Olen sosiaalinen, olen ollut masennukseen asti hyvin aktiivinen, liikkunut, tehnyt kotihommia, opiskellut opiskelemasta päästyä yms. Minulla on aina ollut miesystävä tukena, minulla on kaunis koti, kukaan perheenjäsenistäni ei ole kuollut. Olen älykäs, empaattinen ja ystäväni ovat tulleet luokseni aina vaikeuksissaan. Minä ymmärrän hyvin syy-seuraussuhteita ja ihmisten reagoinnin taustatekijöitä - aina kun kyse ei ole omista ongelmista. Kyse on ehkä asioiden objektiivisuudesta. Itseään ei voi parantaa, mutta muita voi!

      Minun ongelmani on myös kaiken analysointi ja järkeily, liika itsetutkistelu ja ihmettely sekä melankoliaan taipuvainen luonteenlaatu. Kun uhraa liikaa aikaa ongelmiensa ajattelulle ratkaisunielessä voi niihin jäädä kiinni.

      Se että olen sairastunut toistuvaan masennukseen ei ole vikani. En ole tehnyt mitään väärää. En ole yksinäinen tai erakoitunut, sosiaalisesti lahjaton. Friikki. Useimmat ihmiset eivät edes tiedä että sairastan masennusta. Tarvitsen terapeutin apua koska hän pystyy johdattelemaan ajatteluani ja tarjoamaan ratkaisuja jumahtaneiden ajattelumallieni tilalle.

      Ja sinulle vastavuoroisesti kysymys. Miksi oletat ettei masentunut osaa ottaa vastuuta elämästään? Eikö se ole vastuunottamista että hakeutuu lääkärille, yrittää parantaa itseään sairaudesta keinoja kaihtamatta ja myöntää itselleen ettei omat eväät enää riitä? Masentuneet eivät sitäpaitsi saisi tehdä itsenäisesti suuria ratkaisuja kun ne eivät välttämättä ole todellisuuspohjaan tukeutuvia vaan pelkkiin ahdistuksen ja surun nostattamiin tunteisiin nojautuvia.

      Jopa itsemurhan tekevät ottavat vastuun elämästään vaikka täällä monesti itse tekoa haukutaankin pelkurin teoksi. Itseasiassa liiankin kanssa ottavat vastuun, ja sillä hetkellä kun isoja päätöksiä ei pitäisi tehdä yksin. Siksi itsemurha onkin aina virhe!

      • Huomaan sen

        Olen sairastanut masennusta 22 vuotta mutta en vieläkään ymmärrä
        miksi kaltaisesi ajattelevat kuten ajattelevat?

        Ikävä sanoa, mutta et tiedä masennuksesta hevonkukkua jos pystyt
        liikkumaan käymään kouluja tai tekemään töitä. Aidosti
        masentunut ihminen nukkuu, eikä siinä ole mitään sääntöjä vahvistavaa poikkeusta. He eivät myöskään seurustele,ja perheejäseneni vaikka on kuollut useita ja juuri hiljan itseasiassa heitä on kaatunut kun heinää, niin olen säilyttänyt perspektiivin oikeissa mittasuhteissa. Joten ensimmäinen ajatus
        on aina :luojan kiitos se en ollut minä. Totta kait ikävöin heitä ja olen
        alavireinen mutta silti tuo on pohja-ajatus.

        Älykäs et ole. Älykäs ihminen pystyy samoin kuin järkeväkin paneutumaan syihin ja seurauksiin ja tietää kristallin kirkaasti miksi masentaa,
        mutta ei vain jaksa katkaista kierrettä. Vielä narsismi ja älykkyys eivät ole sama sairaus.Joten kun kerran tiedät kaiken, osaat kaiken jaa hallitset syyn ja seurauksen lainaalaisuudet niin paranna itsesi.
        Kappas..ainkin tuon olit ymmärtänyt ,mutta siitä huolimatta
        voit tehdä aika paljon tuon olotilasi parantamiseen.

        Tällä hetkellä kusee kaikki, mutta yö yöältä päivä päivältä teen
        muutoksia asiaain tilaan. Vaikka voimat ovatkin lopussa teen sen lapsen askelin..ruuvi kerallaan.
        Tietenkin masennus on vikasi, mutta ei niin, että olet masentunut koska
        päätit niin vaan koska yriti liikaa tai liian vähän ja unelmasi ja haaveesi olivat vääriä.Jos olet niin huippuälykäs pystyt itse tarjoamaan itsellesi parhaat
        työkalut ja ratkaisut masennukseen. Tutkimalla syitä ja seurauksia,
        olen ravannut psygiatreilla siitä asti kun täytin kymmenen ja siellä on aina samanlaista.. Tyhjiä kysymyksiä vielä tyhjempiä vastauksia,
        eikä se tuolissa istuva hönö ole osannut ratkaista edes oman elämänsä solmuja ..Lääkkeitä ne kyllä osaa määrätä.

        Ei missään tapauksessa, vastuuntunto on sitä,
        että tekee asioita itse pikkuhiljaa ja ilman lääkäriä..Se on vastuuta. Vastuun siirtoa on käydä ruikuttamassa. Muualla joudutkin käymään jos et pysty sanomaan muille olevansa masentunut.
        Itse sanon ja vaikka sillä ei ole vaikutusta, niin ainkin puhun
        ongelmiasta sillä seurauksella, että turhat ihmiset lähtee ympäriltä.
        Esimerkiksi todella masentunut ihminen ei harjaa hampaitaa, eikä käy suihkussa.Mutta nyt olen totutellut taas suihkuun ja hammaspyykkiin
        pikkuhiljaa.Ensin kerran kuukaudessa sitten kaksi ..nyt kaksi tai kolme kertaa päivässä.

        Itsemurha on suurinta vastuun pakenemista,
        siitä siinä juuri on kysymys, ettei niitä omia demoneitaan voida kohdata olen saanut aikaan sisällä paljon ja nyt on aika alkaa kunnostamaan ulkopuolta ihmisen voimat ei ole hauiksessa vaan päässä ja jos pystyt toimimaan
        itsellesi psygologina olet jo puolitiessä.

        Esim:Omat ongelmani ovat kaikki minun ja vain minun aikaan saamia!!!
        Tekoni joskus kauan sitten ovat vaikuttaneet siihen, että olen tullut tienhaaraan ja kun olen tiennyt oikean polun, olen tietoisesti valinnut väärän.
        Minä olen itseni masentanut ja minun tulee itseni myös korjata.
        Tie pois masennuksesta on sama tie mitä pitkin tulin, koska valintoja tuli tehdyksi ja ne olivat väärät ja johtivat tähän tilaan niin nyt pitää alkaa jo näin vanahana tekemään oikeita valintoja päästäkseni takaisin.. Polku kerrallaan.


      • Hillasuo
        Huomaan sen kirjoitti:

        Olen sairastanut masennusta 22 vuotta mutta en vieläkään ymmärrä
        miksi kaltaisesi ajattelevat kuten ajattelevat?

        Ikävä sanoa, mutta et tiedä masennuksesta hevonkukkua jos pystyt
        liikkumaan käymään kouluja tai tekemään töitä. Aidosti
        masentunut ihminen nukkuu, eikä siinä ole mitään sääntöjä vahvistavaa poikkeusta. He eivät myöskään seurustele,ja perheejäseneni vaikka on kuollut useita ja juuri hiljan itseasiassa heitä on kaatunut kun heinää, niin olen säilyttänyt perspektiivin oikeissa mittasuhteissa. Joten ensimmäinen ajatus
        on aina :luojan kiitos se en ollut minä. Totta kait ikävöin heitä ja olen
        alavireinen mutta silti tuo on pohja-ajatus.

        Älykäs et ole. Älykäs ihminen pystyy samoin kuin järkeväkin paneutumaan syihin ja seurauksiin ja tietää kristallin kirkaasti miksi masentaa,
        mutta ei vain jaksa katkaista kierrettä. Vielä narsismi ja älykkyys eivät ole sama sairaus.Joten kun kerran tiedät kaiken, osaat kaiken jaa hallitset syyn ja seurauksen lainaalaisuudet niin paranna itsesi.
        Kappas..ainkin tuon olit ymmärtänyt ,mutta siitä huolimatta
        voit tehdä aika paljon tuon olotilasi parantamiseen.

        Tällä hetkellä kusee kaikki, mutta yö yöältä päivä päivältä teen
        muutoksia asiaain tilaan. Vaikka voimat ovatkin lopussa teen sen lapsen askelin..ruuvi kerallaan.
        Tietenkin masennus on vikasi, mutta ei niin, että olet masentunut koska
        päätit niin vaan koska yriti liikaa tai liian vähän ja unelmasi ja haaveesi olivat vääriä.Jos olet niin huippuälykäs pystyt itse tarjoamaan itsellesi parhaat
        työkalut ja ratkaisut masennukseen. Tutkimalla syitä ja seurauksia,
        olen ravannut psygiatreilla siitä asti kun täytin kymmenen ja siellä on aina samanlaista.. Tyhjiä kysymyksiä vielä tyhjempiä vastauksia,
        eikä se tuolissa istuva hönö ole osannut ratkaista edes oman elämänsä solmuja ..Lääkkeitä ne kyllä osaa määrätä.

        Ei missään tapauksessa, vastuuntunto on sitä,
        että tekee asioita itse pikkuhiljaa ja ilman lääkäriä..Se on vastuuta. Vastuun siirtoa on käydä ruikuttamassa. Muualla joudutkin käymään jos et pysty sanomaan muille olevansa masentunut.
        Itse sanon ja vaikka sillä ei ole vaikutusta, niin ainkin puhun
        ongelmiasta sillä seurauksella, että turhat ihmiset lähtee ympäriltä.
        Esimerkiksi todella masentunut ihminen ei harjaa hampaitaa, eikä käy suihkussa.Mutta nyt olen totutellut taas suihkuun ja hammaspyykkiin
        pikkuhiljaa.Ensin kerran kuukaudessa sitten kaksi ..nyt kaksi tai kolme kertaa päivässä.

        Itsemurha on suurinta vastuun pakenemista,
        siitä siinä juuri on kysymys, ettei niitä omia demoneitaan voida kohdata olen saanut aikaan sisällä paljon ja nyt on aika alkaa kunnostamaan ulkopuolta ihmisen voimat ei ole hauiksessa vaan päässä ja jos pystyt toimimaan
        itsellesi psygologina olet jo puolitiessä.

        Esim:Omat ongelmani ovat kaikki minun ja vain minun aikaan saamia!!!
        Tekoni joskus kauan sitten ovat vaikuttaneet siihen, että olen tullut tienhaaraan ja kun olen tiennyt oikean polun, olen tietoisesti valinnut väärän.
        Minä olen itseni masentanut ja minun tulee itseni myös korjata.
        Tie pois masennuksesta on sama tie mitä pitkin tulin, koska valintoja tuli tehdyksi ja ne olivat väärät ja johtivat tähän tilaan niin nyt pitää alkaa jo näin vanahana tekemään oikeita valintoja päästäkseni takaisin.. Polku kerrallaan.

        Masennusta ja tapaa reagoida siihen on monia, lainatakseni terapeuttiani. Toiset mykistyvät, nukkuvat, toisista tulee vihaisia, tai niinkuin minä, itkevät jatkuvasti. Älä sinä tule vähättelemään sairauttani tai maailmankuvaani vain siksi ettei masennukseni ole sellaista kuin sinä sen olet määritellyt. Lääkärit ovat minulle diagnosoineet vakavan masennuksen, myös hiukan epätyypillisen koska siihen liittyy turvautumista ruokaan ja näin ollen lihomista. Itsemurhaa en sentään enää ajattele. Olen sairastanut yhteensä 3 vuotta, parantunut kolmesti ja aina sairastanut uudelleen.

        Masennus ei ole minulle identiteetti niinkuin se näyttää olevan sinulle. Masennuksen parantumiseen liittyy myös asennetta. Omani parantumiseen on positiivinen ja seurallisena ihmisenä mielialani kohoaa ja pysyy hyvänä ihmisseurassa. Yksin masennun hirvittävästi. Siksi pärjään yllättävän hyvin oman masennukseni kanssa. Sitäpaitsi olen parantumaan päin.

        Kaikkea hyvää sinulle ja toivottavasti joskus helpottaa...


      • Huomaan sen
        Hillasuo kirjoitti:

        Masennusta ja tapaa reagoida siihen on monia, lainatakseni terapeuttiani. Toiset mykistyvät, nukkuvat, toisista tulee vihaisia, tai niinkuin minä, itkevät jatkuvasti. Älä sinä tule vähättelemään sairauttani tai maailmankuvaani vain siksi ettei masennukseni ole sellaista kuin sinä sen olet määritellyt. Lääkärit ovat minulle diagnosoineet vakavan masennuksen, myös hiukan epätyypillisen koska siihen liittyy turvautumista ruokaan ja näin ollen lihomista. Itsemurhaa en sentään enää ajattele. Olen sairastanut yhteensä 3 vuotta, parantunut kolmesti ja aina sairastanut uudelleen.

        Masennus ei ole minulle identiteetti niinkuin se näyttää olevan sinulle. Masennuksen parantumiseen liittyy myös asennetta. Omani parantumiseen on positiivinen ja seurallisena ihmisenä mielialani kohoaa ja pysyy hyvänä ihmisseurassa. Yksin masennun hirvittävästi. Siksi pärjään yllättävän hyvin oman masennukseni kanssa. Sitäpaitsi olen parantumaan päin.

        Kaikkea hyvää sinulle ja toivottavasti joskus helpottaa...

        Älä lainaa terapeuttiasi , johan sanoin, että en ovat niitä hulluimpia ihmisiä.
        Miten voit kuvitella, että jollain toisella ihmisellä on pääsy ja avaimet
        sun elämääs..vähän kun jumalaan uskois? ;)

        Usko minua..Olen sen nähnyt..Tarpeeksi kun masentuu niin kaikki vain nukkuvat, loput on itsesääliä ja pientä alavireisyyttä. Mutta masennus
        on sitä kun et enää katso kadun yli kun kävelet. Se, että sinua harmittaa
        ei tee sinuat masentunutta ja loukkaat jokaista aidosti masentunutta
        ihmistä selittämällä moista.
        "Lääkärit ovat minulle diagnosoineet" älä nyt kokoajan vetoa
        ja käytä argumenttina muiden sekojen juttuja..Pallo on pyöreä.
        Se facta ei länkyttämällä muutu. Lääkärin mukaan olin täysin terve..
        Itse väitin toista ja nyt alan kropan puolesta olemaan...Jos
        lääkäreistä olisi kiinni olisin vainaja.

        Puhutaan vähän eri asiasta, sinä alavireisyydestä
        ja minä masennuksesta. Masentunut ..kuolaa enää vain rinukksilleen ja nukkuu 20 tunnin sykleissä jos, et sitä tee et ole masentunut.
        Voi ei..Olet joku nappula? Jonka kanssa taas väännnän,
        varmaat syöt myös Orionin lääkkeitä kun lääkärin mielestä ne
        toimii ja auttaa just suo kauheen hyvin =D

        Joo no sinulle kanssa kaikkea hyvää kun tilaasi seuraa,
        niin niskasta kiinni ja lopeta se pelleily ja
        älä trollaa sairaiden ihmisten kustannuksella..Tää on sairasus,
        eikä mitään komediaa. Jos haluat muotia seurata ota vaikka seuraavaksi suunnaksi olal hipsteri kuin masentunut..Tää on niin 90-lukua.


      • Hillasuo
        Huomaan sen kirjoitti:

        Älä lainaa terapeuttiasi , johan sanoin, että en ovat niitä hulluimpia ihmisiä.
        Miten voit kuvitella, että jollain toisella ihmisellä on pääsy ja avaimet
        sun elämääs..vähän kun jumalaan uskois? ;)

        Usko minua..Olen sen nähnyt..Tarpeeksi kun masentuu niin kaikki vain nukkuvat, loput on itsesääliä ja pientä alavireisyyttä. Mutta masennus
        on sitä kun et enää katso kadun yli kun kävelet. Se, että sinua harmittaa
        ei tee sinuat masentunutta ja loukkaat jokaista aidosti masentunutta
        ihmistä selittämällä moista.
        "Lääkärit ovat minulle diagnosoineet" älä nyt kokoajan vetoa
        ja käytä argumenttina muiden sekojen juttuja..Pallo on pyöreä.
        Se facta ei länkyttämällä muutu. Lääkärin mukaan olin täysin terve..
        Itse väitin toista ja nyt alan kropan puolesta olemaan...Jos
        lääkäreistä olisi kiinni olisin vainaja.

        Puhutaan vähän eri asiasta, sinä alavireisyydestä
        ja minä masennuksesta. Masentunut ..kuolaa enää vain rinukksilleen ja nukkuu 20 tunnin sykleissä jos, et sitä tee et ole masentunut.
        Voi ei..Olet joku nappula? Jonka kanssa taas väännnän,
        varmaat syöt myös Orionin lääkkeitä kun lääkärin mielestä ne
        toimii ja auttaa just suo kauheen hyvin =D

        Joo no sinulle kanssa kaikkea hyvää kun tilaasi seuraa,
        niin niskasta kiinni ja lopeta se pelleily ja
        älä trollaa sairaiden ihmisten kustannuksella..Tää on sairasus,
        eikä mitään komediaa. Jos haluat muotia seurata ota vaikka seuraavaksi suunnaksi olal hipsteri kuin masentunut..Tää on niin 90-lukua.

        Aika katkeraa tilitystä. En tiennytkään että täällä on menossa kilpailu siitä kuka on pahiten masentunut ja kellä surkeimmat oireet. Minun puolestani voit pitää kruunusi kun sillä on niin paljon merkitystä sinulle.

        Minulla on usko koulutettuun lääkärikuntaan, kohtelen heitä asiallisesti ja saan takaisin AINA asiallista kohtelua. Minua ei ole hoidettu kuin vain hyvin. Sanoihini luotetaan, uskotaan ja minua on aina kuunneltu, ja koska lääkityksenikin tuntui kiinnostavan niin efexoriahan minä syön. Ei minua hävetä, enkä tunne mitään alemmuutta tai syyllisyyttä sinun 22 vuoden masennuksen rinnalla. Jokaisen elämä ja tunteet ovat omansa.

        Oikeastaan minä tunnen sääliä sinua kohtaan. Olet niin vihainen ja halveksuva kaikkea kohtaan. Tuolla jossakin alempana tuumailet että masennus on parempi potea yksin eikä luottaa yhteenkään perheenjäseneen tai sukulaiseen kun kaikki haluavat murskata sinut. Haiskahtaa hiukan itsekeskeiseltä ajattelulta, kaikkihan olivat niin kateellisia sinulle, että mitätöivät ja pettävät sinut heti kun ehtivät.Yksinäistä on elämäsi, mutta kuten itse sanoi, oman tiesi olet valinnut.

        Hillasuo vaikenee nyt mutta se ei tarkoita että olisin kanssasi samaa mieltä...


      • Huomaan sen
        Hillasuo kirjoitti:

        Aika katkeraa tilitystä. En tiennytkään että täällä on menossa kilpailu siitä kuka on pahiten masentunut ja kellä surkeimmat oireet. Minun puolestani voit pitää kruunusi kun sillä on niin paljon merkitystä sinulle.

        Minulla on usko koulutettuun lääkärikuntaan, kohtelen heitä asiallisesti ja saan takaisin AINA asiallista kohtelua. Minua ei ole hoidettu kuin vain hyvin. Sanoihini luotetaan, uskotaan ja minua on aina kuunneltu, ja koska lääkityksenikin tuntui kiinnostavan niin efexoriahan minä syön. Ei minua hävetä, enkä tunne mitään alemmuutta tai syyllisyyttä sinun 22 vuoden masennuksen rinnalla. Jokaisen elämä ja tunteet ovat omansa.

        Oikeastaan minä tunnen sääliä sinua kohtaan. Olet niin vihainen ja halveksuva kaikkea kohtaan. Tuolla jossakin alempana tuumailet että masennus on parempi potea yksin eikä luottaa yhteenkään perheenjäseneen tai sukulaiseen kun kaikki haluavat murskata sinut. Haiskahtaa hiukan itsekeskeiseltä ajattelulta, kaikkihan olivat niin kateellisia sinulle, että mitätöivät ja pettävät sinut heti kun ehtivät.Yksinäistä on elämäsi, mutta kuten itse sanoi, oman tiesi olet valinnut.

        Hillasuo vaikenee nyt mutta se ei tarkoita että olisin kanssasi samaa mieltä...

        Aina viimeinen sana ;)

        Ehkä tuo verbaalinen puoli kanattaa jäättää kokeilematta
        häviät sen muutenkin.Tietenkinuskot näin, lapsella on aina lapsen usko lääkäriin ja hännen jumaluuteensa.Kait minäkin asiallista kohtelua sain vaikken sairas ollutkaan,mutta olin sitten kuitenkin =D

        Lääkityksesi ei kiinnosta tiesin vain ,että sinisilmäisenä ihmisenä syöt sitä täysin kyseenalaistamatta ja asiaa miettimättä. Moni muukin tekee sitä,
        ja se on suomen mittakaavassa yksi parhaita busineksia.
        Ei siinä mitään hävettävää ole..Lääkkeiden syöminen olisi ihan ok jos kukaan vaan tietäisi mitä ne sisältävät. Tähän menessä ei oel vielä riemua ihmislle niistä riittänyt..Muuta kuin blasepoa.

        Se mikä siinä alhaalla olevassa jutussa haisee on elämänkokemus,
        aika sama säälisi kanssa se ei koskaan ole auttanut ketään.
        En sanonut niin, älä väännä sanojani =)..Sanoin, että oeln aina valinnut tietoisesti väärä tien ja siksi masentaa. Tällä kohdenettiin syyllisyyttä sen alkupeäriselle lähteelle. Sillä jos jossain me suomalaiset olemme
        parempia kun syömään Orionin lääkkeitä, niin syyllistämään tavallasi
        muita ja ketä tahansa muuta, paitsi itseä. Tuolla tekstillä otin vastuun itselleni koska minulle se kuuluu.

        Öö..Ekaks vitiset ja sit vaikenent? Eiköhän se käynyt selväksi,
        että olet pumpulissa pidetty ja pallutettu pikkulapsi..Ja ei tämä ei
        ollut loukkaus.. Tuon viimeisen sanan lataaminen ja lopettaminen kuuluu naisen oikeuksiin..Nähtävästri vanhemallakin iällä.
        ymmärrän vain sen että sinä et tiedä masennuksen lisäksi elämästä mitään mutta ei se tee sinuata huonoa ihmistä vaan onnekkaan

        No mutta jatka pillereillä ja jumalilla..Anteeks lääkäreillä ja mene vaikka ahdistupalstalle dissaamaan muita ihmisiä =D
        Sanon vielä että olisi järkyttävää jos olisit kanssani samaa mieltä tai edes etäisesti pakoitettu siihne kunnoliseen dialogiin kuuluu väitteet
        vaikkei kohdallasi niiden pohjalla olekkaan muut kuin mutua
        niin oikeutesi on toki puollustaa eläömääsi siten kuten sen itse koet.


    • siinä vastaus

      Luulen että juuri henkilö joka on joututut sinunlaisen vähintään lievästi narsismiin taipuvaisen uhriksi. Muttta ethän sinä tätä itsellesi myönnä. Narsisti ei näe koskaan omassa elämässä mitään parantamisen varaa, vaikka hän on omalla tavallaan sairas.

      • v1tun idiootti

        Ai nyt pitäisi jo alkaa olemaan kaikille mieliksi ja nuoleskelemaan perseitä? Oletpas naurettava. Kyllä terve narsismi on enemmän kuin suotavaa.


      • siinä sinulle vastau
        v1tun idiootti kirjoitti:

        Ai nyt pitäisi jo alkaa olemaan kaikille mieliksi ja nuoleskelemaan perseitä? Oletpas naurettava. Kyllä terve narsismi on enemmän kuin suotavaa.

        Niin terve itsetunto ja minuus, mutta tuollainen ylimiellisyys: Eikö riitä piinattavia viereltäs livenä vain saitko työstä tai kotoa? Niinkin voi narsistille lopulla käydä jos ei ole riittävän hyvä häiriössään.


    • Huomattu on

      Todennäköisesti lopputulos on seurausta siitä
      kun kysytään miten pitäisi toimia, ja odotetaan tunnutusta toisilta.
      Jos jotain olen oppinut niin pidä kaikki sisälläsi äläkä näytä
      tunteita ympäristöön, suomi varsinkin on täynnä sukulaisia perheenjäseniä ja ystäviä jotka ovat valmiina tuhoamaan kaikki unelmasi
      Ja selittämään mahdollisen mahdottomaksi koska eivät itse halua,
      osaa, tai kykene tekemään samaa.

      Mitä masennukseen tulee niin nuolle itse haavasi ja mieti
      itse ulospääsysi.

    • Turha(utunut)Nainen

      Lyhyesti: ihminen, joka on epätoivoinen.

    • faktafaktana

      Todellisuudessa on aivan helvetin säälittävää että aikuinen ihminen parkuu ja rypee itse säälissä. Aikuinen joka on kykenemätön ottamaan vastuuta omasta elämästä on todellisuudessa säälittävä paska. Aikuinen joka ramppaa vuositolkulla poppamiesten yms. Sykiatrien luona kuuntemassa kallista paskanjauhantaa on jotain niin käsittämätöntä että ei pysty ymmärtämään.

      • Nyrkki silmään

        Tää ei ole nyt kovin asiallista mutta toivottavasti sairastut joskus ja pahasti.


      • vitun tamppio
        Nyrkki silmään kirjoitti:

        Tää ei ole nyt kovin asiallista mutta toivottavasti sairastut joskus ja pahasti.

        Mikä sinä olet täällä uhoamaan? Jos et kestä totuutta älä lue tämän kaltaisia ketjuja.


    • Die vittu die

      Minkälainen kyrpänaama ihmettelee tällaista asiaa? Mene muualle ihmettelemään.

      • pura vihasi !!!

        Masennus on juuri tätä = itsesäälissä kiereskelemistä ja vihan pitämistä sisällä


      • 20+6
        pura vihasi !!! kirjoitti:

        Masennus on juuri tätä = itsesäälissä kiereskelemistä ja vihan pitämistä sisällä

        Vuosia kestävä masennus kyllä tekee vihaiseksi, suorastaan raivokkaaksi varsinkin kun terveiden ihmisten asenne masentuneita kohtaan on mikä on. Ei vakavasti masentunut kykene itseään yksin nostamaan siitä suosta joten ei masentuneelle taida juuri jäädä muuta vaihtoehtoa kuin mainitsemasi "itsesääli" jos yhteiskunta ei kykene tarjoamaan riittävää apua. Itse en kyllä kutsuisi masennusta itsesääliksi vaan ihan masennukseksi sen oikealla nimellä.

        Kuitenkin masentuneella on oikeus olla onneton niin kauan kun yhteiskunta ei kykene masentunutta auttamaan. Ikävä vain että ei sellaista hoitomuotoa taida olla jonka avulla vakavasti masentunut kykenisi nousemaan takaisin kiinni ihmisarvoiseen elämään. En ketään syyttele, kerron vain kuinka asiat on. Jatkakaa te terveet työn tekemistä ja verojen maksamista ja toivokaa parasta ettette itse koskaan sairastu masennukseen. Sanon kuitenkin että masennukseen sairastuminen voisi tehdä teille ihan hyvää. Ainakin se luultavasti avais teidänkaltaisten ihmisten silmät jos ei muuta. Aika sairasta olla oikeasti masentuneille kateellinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe