Rivatril jne...rauhoittavat

RIVATRIL123

lääkkeet. Onko kellään kokemusta 30 vuoden käytöstä?? Itse olen joutunut turvautumaan noihin näin kauan . Paniikki häiriö ja ahdistuneisuus häiriöihin. Nyt menee rivatril 0,5 mg *4-5 päivässä ja olen huomannut, et vaikuttaa leposykkeeseen ja verenpaineeseen alentavasti. On vaikuttanut verenpaineeseeen alentavasti koko ajan. Nyt tuo lepo syke aika matala 47 -56 välillä. Terapeutti sano et pitää välttää lääkettä, jos epäilee sen alentavan elintoimintoja. Miten ihmeessä sen tekee, kun on niin ahdistunut ja panikoi jo tuosta asiasta. Olen yrittänyt olla 2 tabletilla päivässä, se on tuskaa koko ajan.......
mitä pitäisi tehdä???

5

429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ph-vuod.-87

Mikä pohjalääkitys sinula on? Bentzo kun ei ole mikään pohjalääkitys esim. paniikkihäiriöön.

Terapeutti, ellei ole lääkäri koulutukseltaan, ei ole oikea ihminen neuvomaan lääkitysasioissa, eli lääkärin juttusille!

• RIVATRIL123

Pohja lääkitys on Sepram 40 mg illalla, ettei se väsytä päivällä, nk. teki , kun otin aamulla. Olen 50 vuotias nainen ja vaihde vuodet päällä. Sain myös marraskuussa lääkityksen kilpirauhasen vajaa toimintaan. Voisiko sillä olla vaikutusta asiaan?? Sepram meni 60 mg.lla vielä toissa kesänä. Mutta aiheutti pahoja rytmi häiriöitä, eikä sitä saa enää ottaa kuin tuon 40 mg.... joo lekuriin on tosiaan asiaa....Vielä asiaa, mua palelee ihan sikana, vaikka on kesä, kertoo huonosta verenkierrosta ja siten siitä pulssista myös jotain . Ihan jo näin maalais järjellä kertoo kaiken....
      kertokaa pliis kokemuksianne

• ph+vajis

Millaiset ne kilpirauhasarvot ovat olleet viime mittauksessa? Oireilu voi johtua siitäkin ettei lääkitys ole kohdillaan, siis kilpirauhaslääkitys. Mm. palelu on yksi oire....

Jos citalopram aiheutti rytmihäiriöitä niin miksi ei kokeiltu/kokeilla jotain muuta kuin citalopramia?

• rilluttelja

Varmaan ihan mukavat vieroitusoireet jos meinaat joskus vielä rivatrilin lopettaa. Itsellä 6 kk käytöstä 2- 4 mg päivässä tuli esim kouristuksia ja hirvittävä olo oli noin 3 viikkoa

• RIVATRIL123

Kaikki mahdollinen kokeiltu psyyken tukija pohja lääkitykset, eivät sopineet. Citalopraami ainut, joka koskaan käynyt minulle. Tiedän vieroitus oireista jo jonkun verran, kun olen ollut 0 tabua pvässä, ihan sairaat olot, suu meni vinoon jne..... sairaan kauheet vieroitus oireet, mutta pakkohan se on kokeilla vaan. Kilpirauhas arvot ei ole kohdillaan , mutta en saa enempää lääkettä ottaa sanoi lekuri, kuin joka toinen päivä kokonainen ja toisena päivänä 1,5 thyroxinia. 0,25 mg lääkkeen vahvuus on. Sain ajan 4.6 lekurille, mutta arvaus keskukseen , jossa on mitä on..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe